Ερώτηση περί κορονοϊού και Θείας Λειτουργίας / Θείας Κοινωνίας

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6391
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Μάιος 14, 2020 4:34 pm

Μου κάνει εντύπωση για την Γερμανία, γιατί υπάρχει απόφαση Ανώτατου Δικαστηρίου (Καρλσρούη) που χαρακτηρίζει την απαγόρευση της Θείας Κοινωνίας αντισυνταγματική. Η Μητρόπολη Γερμανίας θα μπορούσε απλά να προσφύγει στα δικαστήρια.

Η απαγόρευση του συγκεκριμένου τρόπου Θείας Κοινωνίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι ευθεία παρέμβαση στα εσωτερικά ενός θρησκευτικού χώρου και ως εκ τούτου είναι απαράδεκτη και νομικά μαχητή.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6391
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Μαρία Σολωμού: “Θα κοινωνήσω και δεν φοβάμαι τίποτα”

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Μάιος 14, 2020 4:51 pm

Μαρία Σολωμού στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ : “Θα κοινωνήσω και δεν φοβάμαι τίποτα”
Γιώργος Θεοχάρης 13/05/2020

Εικόνα

Οι καλλιτέχνες βγαίνουν μπροστά για να ομολογήσουν Χριστό . Όταν κάποιοι από άλλους χώρους θέτουν διλήμματα στον λαό για τα μυστήρια της Εκκλησίας οι ευαίσθητες ψυχές των καλλιτεχνών …μιλάνε στον κόσμο με κηρύγματα πίστης και ευλάβειας .

“Θα κοινωνήσω την Κυριακή και δεν φοβάμαι τίποτα” εξηγεί στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ η δημοφιλής ηθοποιός κ. Μαρία Σολωμού τονίζοντας ότι “έχω νηστέψει όλη την Σαρακοστή αλλά λόγω της Πανδημίας δεν κατάφερα να κοινωνήσω”.

Όσο αφορά όσα ακούγονται για μετάδοση του κορονοϊού μέσα από τη Θεία Κοινωνία η κ. Σολωμού υπογραμμίζει ότι “δεν θέλω να σκέφτομαι τέτοια πράγματα . Πιστεύω και θα κοινωνήσω το Σώμα και το αίμα του Χριστού”.

Επίσης , επισημαίνει ότι “ο φόβος καμία φορά νικάει την πίστη . Και ειδικότερα εν μέσω πανδημίας αυτό βλέπουμε να συμβαίνει πιο συχνά . Ο κόσμος αυτή την περίοδο είναι ευάλωτος στον φόβο και ορισμένες φορές νικιέται από αυτόν”.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
NikolaosArvanitidis
Δημοσιεύσεις: 562
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 19, 2019 10:21 pm

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Μάιος 14, 2020 7:59 pm

Ο πρώην μητροπολίτης Αμβρόσιος κατά της Κεραμεως:αν δεν ανακαλέσει η Κεραμεως τη δήλωση της ότι ο ιός μεταδίδεται από το σάλιο της Θείας Κοινωνία θα την αφορισω: http://www.topontiki.gr/article/384803/ ... n-kerameos



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 6161
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Μάιος 14, 2020 8:45 pm

Μπορεί κάποιος να εξηγήσει την παρακάτω δήλωση του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Αυστρίας και Έξαρχου Ουγγαρίας και Μεσευρώπης κ. Αρσενίου;

Έχουμε λοιπόν τη βαθιά πίστη ότι η Θεία Κοινωνία, το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είναι πηγή της Ζωής και της Υγείας ψυχής και σώματος και αποκλείεται να γίνει ποτέ αιτία ή οδός μεταδόσεως ασθενείας.

Θεωρούμε πολύ σημαντικό, μετά από απομόνωση πολλών εβδομάδων, να δοθεί στους πιστούς και πάλι η δυνατότητα να συμμετέχουν στη Θεία Λειτουργία για να μπορέσουν να κοινωνήσουν το Άγιο Σώμα και το Τίμιο Αίμα του Χριστού, χορηγού της Ζωής και της Αθανασίας.

Πρέπει να τονιστεί ότι οι ισχυρισμοί ορισμένων ότι ο σημερινός τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, με τη χρήση της ίδιας λαβίδας για όλους τους πιστούς, είναι ο μόνος ορθός και κανονικός και ότι αυτή είναι η μόνη ορθόδοξη παράδοση για δύο χιλιάδες χρόνια δεν ανταποκρίνονται στην ιστορική πραγματικότητα και δημιουργούν σύγχυση και προβληματισμό στους πιστούς.

Η απόφαση λοιπόν της προσωρινής επαναφοράς ενός μέρους της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιακώβου βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κανονικής ορθοδόξου παραδόσεως της Εκκλησίας και ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ποιμαντικές ανάγκες που έχουν προκύψει στη δύσκολη συγκυρία της πανδημικής κρίσεως που μαστίζει σήμερα την ανθρωπότητα.

Γιατί όπως τόνισε η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος «δεν κινδυνεύει η πίστη μας, αλλά οι πιστοί, δεν κινδυνεύει ο Χριστός, αλλά οι χριστιανοί, δεν κινδυνεύει ο Θεάνθρωπος, αλλά οι άνθρωποι».


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 6161
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Μάιος 14, 2020 8:50 pm

Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους για την πανδημία του κορωνοϊού

romfea.gr

Ανακοίνωση με αφορμή την πανδημία του κορωνοϊού εξέδωσε η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους.

"Η Θεία Κοινωνία αποτελεί πηγήν αγιασμού, σωτηρίας, ελπίδος, φωτός και μετοχής εις την ζωήν του Κυρίου, και εις ουδεμίαν περίπτωσιν αιτίαν μεταδόσεως λοιμικών ασθενειών ή οιουδήποτε άλλου κακού" - τονίζει χαρακτηριστικά η Ιερά Κοινότητα στη ανακοίνωση.

Επίσης Ιερά Κοινότητα εξέφρασε την λύπη της για τις δημόσιες τοποθετήσεις περί αποφυγής της Θείας Κοινωνίας, ενώ τονίζει ότι δεν είναι αρνητική στα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού.

"Το μέγιστον τούτο μυστήριον τής Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι απολύτως απαραίτητον διά την πνευματικήν ζωήν και οι πιστοί δεν είναι δυνατόν να υποβάλλωνται εις στέρησιν αυτού" - προσθέτει στην ανακοίνωση η Ιερά Κοινότητα.

"Ωστόσο, κατ᾽ ουδένα τρόπον η πανδημία αυτή και η αντιμετώπισίς της δεν πρέπει να συνδεθή με την δυνατότητα συμμετοχής των πιστών εις τα άγια Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας με αποτέλεσμα τον περιορισμόν της θρησκευτικής ελευθερίας και της χριστιανικής λατρείας" - υπογραμμίζει η Ιερά Κοινότητα.

Διαβάστε παρακάτω τη σχετική ανακοίνωση:

H Iερά Κοινότης του Αγίου Όρους, με αφορμήν την πανδημίαν του κορωνοϊού, συμμεριζομένη την πνευματικήν δίψαν όλων εκείνων που θέλησαν να εκκλησιασθούν, να προσκυνήσουν τα ζωοποια πάθη και την Ανάστασιν του Κυρίου, και να μεταλάβουν, με κατάλληλον πνευματικήν προετοιμασίαν, των Αχράντων Μυστηρίων, αλλά υπεχρεώθησαν εις περιορισμόν, αισθάνεται την ανάγκην, να τοποθετηθή και δημοσίως επί του θέματος.

Η Θεία Κοινωνία αποτελεί πηγήν αγιασμού, σωτηρίας, ελπίδος, φωτός και μετοχής εις την ζωήν του Κυρίου, και εις ουδεμίαν περίπτωσιν αιτίαν μεταδόσεως λοιμικών ασθενειών ή οιουδήποτε άλλου κακού.

Αυτό μαρτυρεί η πείρα των αιώνων, αυτό διδάσκει εν επιγνώσει η Εκκλησία μας, αυτό πιστεύομεν ακραδάντως ως χριστιανοί και πιστά μέλη Της. Η Εκκλησία ήτο και παραμένει πάροχος των αιωνίων αγαθών, του Αίματος και του Σώματος του Χριστού, διά των οποίων είναι δυνατόν να ενωθώμεν με τον εσταυρωμένον και αναστάντα Χριστόν, νικώντες τον θάνατον.

Εκφράζομεν την λύπην ημών διά γενομένας δημοσίας τοποθετήσεις περί αποφυγής τής Θείας Κοινωνίας, τονίζοντες ότι το μέγιστον τούτο μυστήριον τής Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι απολύτως απαραίτητον διά την πνευματικήν ζωήν και οι πιστοί δεν είναι δυνατόν να υποβάλλωνται εις στέρησιν αυτού.

Η Ιερά Κοινότης δεν είναι αρνητική εις τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού και σέβεται τας προσπαθείας των Κρατικών Αρχών, των ειδικών επιστημόνων και των εργαζομένων εις τας δομάς υγείας, διά την αντιμετώπισιν της πανδημίας. Πράττομεν, συν Θεώ, το κατά άνθρωπον δυνατόν, καί διά τούτο ελήφθησαν και τηρούνται μέχρι σήμερον με προσοχήν και διάκρισιν ανάλογα μέτρα προστασίας και εις το Άγιον Όρος.

Ωστόσο, κατ᾽ ουδένα τρόπον η πανδημία αυτή και η αντιμετώπισίς της δεν πρέπει να συνδεθή με την δυνατότητα συμμετοχής των πιστών εις τα άγια Μυστήρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας με αποτέλεσμα τον περιορισμόν της θρησκευτικής ελευθερίας και της χριστιανικής λατρείας.

Εις την παρούσαν δυσχερή περίστασιν της πανδημικής νόσου υπάρχει πρόσθετος ανάγκη καταφυγής εις τον Θεόν, συμμετοχής εις τα σωστικά μέσα τής Εκκλησίας και επικλήσεως τής θείας βοηθείας καί της μεσιτείας των Αγίων, διά των ποικίλων τρόπων, τους οποίους γνωρίζει η αιωνόβιος πείρα Της, δηλαδή τελέσεως λιτανειών ιερών εικόνων και τιμίων λειψάνων, αναγνώσεως ειδικών ευχών, τελέσεως ειδικών ακολουθιών.

Ο χρόνος της δοκιμασίας θα παρέλθη, τα περιοριστικά μέτρα σταδιακώς θα αρθούν, αλλ᾽ όμως η δοκιμασία αυτή, την οποίαν επέτρεψεν ο Κύριος διά τας αμαρτίας ημών, ας γίνη αφορμή ειλικρινούς μετανοίας και επιστροφής εις την διδασκαλίαν του Ιερού Ευαγγελίου του αναστάντος Χριστού, ο Οποίος είναι η ελπίς όχι μόνον του καθενός προσωπικώς, αλλά του σύμπαντος κόσμου, Αυτός ο Οποίος διώκει κάθε φόβον, επειδή είναι ο Νικητής του θανάτου.

Εις την αναστάσιμον λειτουργικήν περίοδον του Αγίου Πάσχα, την οποίαν διανύομεν, ας ενωθώμεν με τον Κύριον, εν μετανοία, εν αγάπη, εν ελεημοσύνη, εν συγκαταβάσει προς την αδυναμίαν του πλησίον, εν υπομονή, εν πίστει αδιστάκτῳ, και ας αφήσωμεν «πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ».

Χριστός Ανέστη!

Άπαντες οι εν τη κοινή Συνάξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι των είκοσιν Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Άθω.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6391
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Μάιος 14, 2020 10:29 pm

aposal έγραψε:Μπορεί κάποιος να εξηγήσει την παρακάτω δήλωση του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Αυστρίας και Έξαρχου Ουγγαρίας και Μεσευρώπης κ. Αρσενίου;

Πρέπει να τονιστεί ότι οι ισχυρισμοί ορισμένων ότι ο σημερινός τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, με τη χρήση της ίδιας λαβίδας για όλους τους πιστούς, είναι ο μόνος ορθός και κανονικός και ότι αυτή είναι η μόνη ορθόδοξη παράδοση για δύο χιλιάδες χρόνια δεν ανταποκρίνονται στην ιστορική πραγματικότητα και δημιουργούν σύγχυση και προβληματισμό στους πιστούς.

Η απόφαση λοιπόν της προσωρινής επαναφοράς ενός μέρους της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιακώβου βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κανονικής ορθοδόξου παραδόσεως της Εκκλησίας και ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ποιμαντικές ανάγκες που έχουν προκύψει στη δύσκολη συγκυρία της πανδημικής κρίσεως που μαστίζει σήμερα την ανθρωπότητα.

Γιατί όπως τόνισε η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος «δεν κινδυνεύει η πίστη μας, αλλά οι πιστοί, δεν κινδυνεύει ο Χριστός, αλλά οι χριστιανοί, δεν κινδυνεύει ο Θεάνθρωπος, αλλά οι άνθρωποι».[/i]

Έχει δίκιο ως προς το ιστορικό μέρος. Η Θεία Κοινωνία με τη σημερινή της μορφή είναι τα τελευταία χίλια χρόνια. Πιο πριν κοινωνούσαν Σώμα από το Δισκάριο και Αίμα από το Ποτήριο. Δεν ξέρω όμως, αν αυτό θα εξυπηρετούσε στο ξεπέρασμα της αντίληψης, περί μετάδοσης των ασθενειών, επειδή όλοι κοινωνούσαν από το ίδιο Ποτήριο. Εκτός αν βάζουν το Αίμα του Κυρίου σε πλαστικά ποτηράκια (θου Κύριε φυλακήν το στόματί μου).

Εμένα όμως με ανησυχεί πιό πολύ το εντελώς αντιορθόδοξο «δεν κινδυνεύει η πίστη μας, αλλά οι πιστοί, δεν κινδυνεύει ο Χριστός, αλλά οι χριστιανοί, δεν κινδυνεύει ο Θεάνθρωπος, αλλά οι άνθρωποι». Μετατρέπει τα Μυστήρια σε τελετές και τη συμμετοχή στην Εκκλησία σε κοινωνική συναναστροφή, όσο για τη σχέση μας με το Χριστό τυπική διαδικασία για την ανάμνηση Του, αντί για το: "μείνατε εν εμοί, καγώ εν υμίν. καθώς το κλήμα ου δύναται καρπόν φέρειν αφ' εαυτού, εάν μη μένη εν τή αμπέλω, ούτως ουδέ υμείς, εάν μη εν εμοί μένητε. 5 εγώ ειμι η άμπελος, υμείς τα κλήματα. ο μένων εν εμοί καγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν, ότι χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν. 6 εάν μη τις μένη εν εμοί, εβλήθη έξω ως το κλήμα και εξηράνθη, και συνάγουσιν αυτά και εις το πύρ βάλλουσι, και καίεται. 7 εάν μείνητε εν εμοί και τα ρήματά μου εν υμίν μείνη, ό εάν θέλητε αιτήσασθε, και γενήσεται. 8 εν τούτω εδοξάσθη ο πατήρ μου, ίνα καρπόν πολύν φέρητε, και γένησθε εμοί μαθηταί. 9 καθώς ηγάπησέ με ο πατήρ, καγώ ηγάπησα υμάς· μείνατε εν τή αγάπη τή εμή" (Ιωαν. ιε' 4-9).


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 6161
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Μάιος 14, 2020 10:37 pm

Δεν μπορώ να εξηγήσω τους λόγους του όταν στην αρχή αναφέρει:
Έχουμε λοιπόν τη βαθιά πίστη ότι η Θεία Κοινωνία, το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είναι πηγή της Ζωής και της Υγείας ψυχής και σώματος και αποκλείεται να γίνει ποτέ αιτία ή οδός μεταδόσεως ασθενείας.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 6161
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό aposal » Παρ Μάιος 15, 2020 9:04 am

Η άποψη του Αρχιμανδρίτη Παύλου Παπαδόπουλου επί του θέματος:

Θα το γράψω όσο πιο απλά γίνεται, μιας και θα γράψω τα αυτονόητα που δυστυχώς αυτές τις ημέρες αμφισβητούνται.

Μέχρι στιγμής η Εκκλησία έκανε την υπακοή της στους νόμους του κράτους, προσπαθώντας να δώσει το καλό παράδειγμα προς όλους, για το κοινό καλό.
Έκλεισαν οι Ναοί, αποδέχτηκε τώρα να τελούνται τα Μυστήρια με συγκεκριμένο αριθμό πιστών μέσα στους Ναούς.
Κατανόησε πλήρως την ανάγκη για μέτρα προστασίας, όπως οι αποστάσεις, οι μάσκες, ο εξαερισμός κτλ. μέσα στους Ναούς.

Αν και οι κρατικοί λειτουργοί εξάντλησαν την αυστηρότητά τους σε ότι αφορά την λατρευτική ζωή της Εκκλησίας, η Εκκλησία υποχώρησε προσπαθώντας να μην δημιουργήσει προβλήματα στην ήδη προβληματική καθημερινότητα λόγο του Covid-19.

Διαβάζω όμως ότι τώρα, σε χώρα της Ευρώπης, βγήκε απόφαση που απαγορεύει την Θεία Μετάληψη. Προσέξτε, δεν απαγορεύει την συνάθροιση αλλά απαγορεύει την Θεία Κοινωνία. Η απόφαση λέει ότι μπορεί κάποιος πιστός να προσέλθει στην Θεία Λειτουργία αλλά δεν μπορεί να κοινωνήσει από το Άγιο Ποτήριο με την χρήση της Αγίας Λαβίδος! Αυτή η πράξη είναι μία ξεκάθαρη επίθεση κατά της Πίστεως.

Και επειδή ως Έλληνες εύκολα μιμούμαστε ότι γίνεται στο εξωτερικό, πολύ φοβούμαι ότι μια τέτοια πρόταση, κάποια τέτοια «νομοθετικά διατάγματα» θα ξεπροβάλλουν και στην χώρα μας.

Το φοβερό είναι ότι η αντίστοιχη Ορθόδοξη Εκκλησία του εξωτερικού τα αποδέχτηκε πλήρως.
Μέτα λύπης μου διάβασα στην σχετική ανακοίνωσή τους ότι «ναι μεν, αλλά...».
«Ναι πιστεύουμε, αλλά υιοθετούμε πλήρως αυτό το αντίχριστο νομοθετικό διάταγμα». Δεν το γράφουν αυτό όμως αυτό λέει ουσιαστικά.

Προσέξτε, είναι μεγάλη αστοχία να λες σε επίσημη ανακοίνωσή σου, ότι αφού το κράτος έβγαλε κάποιους νόμους που απαγορεύει την συμμετοχή των πιστών από το Άγιο Ποτήριο με την χρήση της Αγίας Λαβίδος, σας ανακοινώνουμε (μετά λύπης μας) ότι κανείς πιστός δεν μπορεί να κοινωνήσει μέχρι νεοτέρας, πάρα μόνο οι λειτουργοί ιερείς. Τουλάχιστον μην το γράφεις αυτό, αλλά άσε το περιθώριο ο κάθε ιερέας να το κανονίσει ανεπίσημα με τους ενορίτες τους. Γράψε «Με την ποιμαντική μας να δοκιμάζετε, θα προσπαθήσουμε να βρούμε άλλους τρόπους ώστε οι πιστοί να μετέχουν στο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου» ή κάτι παρόμοιο. Άσε ένα παραθυράκι να υπάρχει...

Δεν κρίνω τους ανθρώπους, ποιος είμαι εγώ που θα τους κρίνω; Αλίμονο, μη γένοιτο κάτι τέτοιο. Να μου επιτραπεί όμως από την στιγμή που ο Θεός μας χάρισε κρίση (ώστε να διακρίνουμε το καλό από το κακό) να κρίνω αυτά τα κείμενα και τις αποφάσεις.

Είναι θλιβερό από επίσημα εκκλησιαστικά χείλη να γίνεται αποδεκτή μία τέτοια κρατική απόφαση. Το να γράψεις ότι «θλίβομαι, με βαθύ πόνο σας το ανακοινώνω» δεν αλλάζει την πραγματικότητα που είναι μία άνευ όρων άρνηση της Πίστεως στο βωμό της λογικής.

Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι τέτοιες κρατικές αποφάσεις είναι τελείως αντίχριστες και προσβάλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη.
Εύχομαι πραγματικά να μην γίνει αυτό στη χώρα μας.


Εάν με νόμο του κράτους, απαγορευτεί η Θεία Κοινωνία, πλέον θα είμαστε σε διωγμό. Μπορεί κάποιοι να πούνε ότι ο διωγμός της Εκκλησίας δεν σταμάτησε ποτέ και ίσως δεν έχουνε άδικο. Όμως εάν γίνει κάτι τέτοιο, πλέον ο διωγμός θα ντυθεί τα επίσημά του!

Μας είπανε να μην πάμε στους Ναούς, μετά θα μας πούνε να μην κοινωνούμε, μετά θα μας πούνε να μη πιστεύουμε. Ο διάβολος ξέρει τι κάνει. Σιγά σιγά θα μας φέρει την άρνηση του Χριστού.

Μέχρι στιγμής η Εκκλησία έκανε πολλές υποχωρήσεις ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός στους Ναούς. Δηλαδή ό,τι ανθρώπινο μέτρο μπορούσε να πάρει για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του Covid-19, το έκανε. Το έκανε με σύνεση και υπευθυνότητα κι ας ταπεινώθηκε, ακόμα και με τον κίνδυνο του διχασμού και του σκανδαλισμού των πιστών Της.

Άλλο όμως αυτό (όλες αυτές οι υποχωρήσεις με τα υγειονομικά μέτρα) και άλλο η Θεία Κοινωνία. Μία απόφαση που απαγορεύει (και με κρατικό νόμο) την προσέλευση των πιστών στο Άγιο Ποτήριο είναι ξεκάθαρα μία κίνηση κατά της Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως, κατά της Ορθοδόξου Χριστιανικής Εκκλησίας.
Διότι με προκλητικό τρόπο το κράτος επίσημα απαξιώνει το Μυστήριο, προσβάλει του πιστούς ορθόδοξους χριστιανούς, διώκει την Εκκλησία.
Το ξαναγράφω, εύχομαι πραγματικά να μην γίνει αυτό και να μην παρθεί τέτοια απόφαση, να μην βγει τέτοιος νόμος.
Εάν γίνει όμως καλούμαστε όλοι μας να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.

Από την στιγμή που κάποιος κρατικός φορέας μου απαγορεύει ρητώς την Θεία Κοινωνία, καλούμε πλέον να αποφασίσω που θα κάνω υπακοή, καλούμε να ιεραρχήσω τις ιδιότητές μου: Έλληνας πολίτης ή Χριστιανός Ορθόδοξος;
Διότι πλέον το κράτος εισβάλει με προκρούστειο τρόπο στην Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας, στα προσωπικά μου πιστεύω και πλέον δεν ζητά απλά να πάρουμε τα ανθρώπινα μέτρα προφύλαξης, αλλά έρχεται και απαξιώνει το Μυστήριο, γίνεται εμπόδιο για την ένωσή μου με τον Σωτήρα μου Χριστό.

Κανείς δεν μπορεί να μου απαγορεύσει την Θεία Κοινωνία. Κανένας κρατικός φορέας δεν μπορεί να μου επιβάλει ούτε τον τρόπο που θα μεταλάβω το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου.
Μάλλον για να το γράψω καλύτερα. Το κράτος μπορεί να πάρει κάποιον τέτοιο νόμο, όμως με το νόμο αυτό πλέον αρχίζει και με τη «βούλα» ο διωγμός της Εκκλησίας. Διότι πλέον όποιος παραβαίνει τον νόμο του κράτους, θα συλλαμβάνεται και θα πληρώνει το τίμημα της πίστης του και της αγάπης του στον Χριστό.

Εάν τα θεσμικά όργανα της Εκκλησίας μας δεχτούν την οποιαδήποτε παρέμβαση του κράτους στο θέμα της Θεία Μεταλήψεως, είναι σα να αποδέχονται τις προσβλητικές απόψεις των άθεων και των αντίχριστων περί του θέματος.

Στο Άγιο Ποτήριο βρίσκεται ο Χριστός. Ως εκ τούτου οι πιστοί μετέχουν στο φάρμακο που προσφέρεται "Εις άφεσιν αμαρτιών και εις Ζωήν Αιώνιον". Είναι το θαύμα των θαυμάτων που μπροστά του φρίττουν οι επουράνιες αγγελικές δυνάμεις. Και αυτό δεν χωρά καμία συζήτηση, καμία υποχώρηση, καμία άλλη προσέγγιση ή ερμηνεία. Ό,τι προσβάλει αυτήν την πραγματικότητα του Μυστηρίου, προσβάλει την Πίστη, πολεμά τον Χριστό, νοθεύει την Αλήθεια, διώκει την Εκκλησία.

Θα βρισκόμαστε σε έναν διωγμό που θα προσπαθεί με πονηρία και λογικά επιχειρήματα να μας πείσει να αρνηθούμε τη Χάρη του Θεού που ενεργεί στην Εκκλησία, που προσπαθεί να μας πείσει ότι το θαύμα δεν υπάρχει στο Μυστήριο, που προσπαθεί να περάσει στην συνείδησή μας ότι η Θεία Κοινωνία δεν είναι ο ίδιος ο Χριστός αλλά ένα απλό έθιμο που γίνεται έτσι για το καλό.

Τότε λοιπόν θα φανεί πόσο έτοιμοι είμαστε να ξεβολευτούμε για την αγάπη του Χριστού και να έρθουμε τελικά σε σύγκρουση όχι με ανθρώπους αλλά με νοοτροπίες αντίχριστες. Τότε θα φανεί πόσο διατεθειμένοι είμαστε να μας στοιχίσει η ιδιότητα που φέρουμε, του ορθόδοξου χριστιανού.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1649
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Ερώτηση: Τι έχετε να πείτε σχετικά με τον κορωνοϊό και την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Παρ Μάιος 15, 2020 1:15 pm

Πολλά λόγια βρε παιδιά. Πολλά λόγια. Πολλές συζητήσεις, ανακοινώσεις κτλ κτλ...
Επί της ουσίας τίποτα!
Που είναι η ιεραρχία. Συνέχεια βρίσκεται σε θέση αμύνης και απολογίας.
Εδώ πρόκειται για τον Χριστό!



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6391
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Περί της εκκοσμίκευσης του Μυστηρίου της Ευχαριστίας λόγω Covid-19

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Μάιος 15, 2020 3:11 pm

Περί της εκκοσμίκευσης του Μυστηρίου της Ευχαριστίας λόγω Covid-19
Romfea.gr. 14/05/2020

Εικόνα

Γράφει ο Κώστας Νούσης, Θεολόγος – φιλόλογος - Μ.Th.

Η κατάσταση άρχισε να ξεφεύγει ανησυχητικά. Με επίκεντρο, δυστυχώς, τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας.

Οι εικόνες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και οι ειδήσεις που καταφθάνουν, κυρίως από πλευράς ορθοδόξων επισκόπων και ιερέων, εξάπαντος αποκαρδιωτικές.

Αναρωτιέσαι ολοένα και περισσότερο πού θα βρίσκουμε την Ορθοδοξία σε λίγα χρόνια…

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα όρια ανάμεσα στον φονταμενταλισμό και στον υγιή ζηλωτισμό εύκολα μετακινούνται αυτές τις μέρες λόγω της απρόβλεπτης, για τις αμαρτίες μας, πανδημίας.

Δεν μπορούμε, ωστόσο, να μη διαισθανθούμε ότι παραβιάζονται οι κόκκινες γραμμές και σε θέματα δογματικά, ουσιώδη της χριστιανικής πίστεως, η υπέρβαση των οποίων αποδομεί σταδιακά το όλο οικοδόμημα της Εκκλησίας.

Ας περιπτωσιολογήσουμε ενδεικτικά. Όταν ξέσπασε η σύγχρονη λοιμική, αυθαιρέτησαν διάφορες Τοπικές Εκκλησίες στον τρόπο μετάδοσης της Θ. Κοινωνίας.

Είδαμε πλαστικά κουταλάκια, απολυμαντικά και άλλα συναφή. Στην αρχή τρομάξαμε οι περισσότεροι.

Βλέπουμε, εντούτοις, να παγιώνονται τα τραγελαφικά αυτά φαινόμενα στην μετά-covid εποχή, στην οποία εισήλθαμε πανηγυρικά.

Στην Αυστρία ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε ότι θα τελείται η λειτουργία του αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, δηλαδή χωριστά Άρτος και Οίνος.

Και ερωτώ: άντε και ο άρτος είναι χωριστά, ο οίνος δεν είναι από κοινό αγιοπότηρο; Και δεν κοινώνησε από αυτό προηγουμένως ο ιερέας; Οπότε, μηδέν εις το πηλίκο.

Ο Γερμανίας, επίσης, «υπετάγη» στις κρατικές διαταγές και διέταξε Λειτουργία άνευ Κοινωνίας, πρωτοφανές στα εκκλησιαστικά χρονικά – και αντιδογματικό, εφόσον καταλύεται η ίδια η κοινωνική φύση της Ευχαριστίας.

Σε άλλη περίπτωση – Σέρβος Επίσκοπος – αφήνει τον εμβαπτισμένο Άρτο επί του μάκτρου, ώστε να τον λάβει ιδιοχείρως ο κάθε πιστός!

Και όλα αυτά, ίνα μη μιανθώμεν από τα άχραντα και αμόλυντα Μυστήρια του Χριστού μας…

Υπείκοντες στους άθεους και αντίχριστους νόες που δεν πιστεύουν σε τίποτε έξω από το εγώ τους.

Το πιο τραγικό το άφησα για το τέλος: πήγε Ουκρανός ιερέας και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία μέσα από το διαδίκτυο!

Σε σύνδεση με τους πιστούς, προφανώς μέσω skype, έβαλε ο καθένας το ποτηράκι με το κρασί και λίγο ψωμάκι μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών τους και ο ιερεύς διάβασε την ευχή της μεταβολής και έτσι κοινώνησαν, υποτίθεται, όλοι τους!

Τι δείχνουν όλα αυτά και για ποιον λόγο είναι απορριπτέα; Το πρώτο είναι το χάος που επικρατεί και η ασυμφωνία ανάμεσα στους Ορθοδόξους.

Αν υπήρχε περισσότερος σεβασμός στο Συνοδικό σύστημα και στο κέντρο, που είναι σήμερα το Φανάρι, δεν θα είχαμε όλα αυτά τα δυσάρεστα έως ανεπίτρεπτα πεπραγμένα.

Αντί να τελούμε Λειτουργίες μέσω internet και να πλησιάζουμε σε πολλά – ανησυχητικό φαινόμενο – τις πρακτικές των ρωμαιοκαθολικών (π.χ. η εμβαπτισμένη θεία Κοινωνία που δίδεται στο χέρι λίγο απέχει από την όστια) θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για καλύτερο συντονισμό και συνεννόηση, πράγμα που στερούνταν η αρχαία Εκκλησία λόγω απουσίας της σχετικής τεχνογνωσίας και τεχνολογίας.

Τουναντίον, βλέπουμε μια Ορθοδοξία «μπάχαλο» σε παγκόσμιο επίπεδο, κάμνοντας ο καθένας ό,τι του καπνίσει και χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες.

Το πιο ουσιαστικό τώρα: και τι πειράζει να υπάρχει ευελιξία στις λειτουργικές πρακτικές; Η απάντηση είναι ότι ήδη αυτή υπάρχει.

Και θεολογικά ορίζεται ως «οικονομία». Όμως έχει και όρια. Όπως λέει και ο μέγας Παύλος: «πάντα μοι έξεστιν, αλλ’ ου πάντα συμφέρει».

Και δεν συμφέρει επ’ ουδενί την Εκκλησία μας αυτή η εκκοσμικευτική κατρακύλα, στην οποία διαβλέπουμε έναν κοινό παρονομαστή: την έλλειψη της ορθόδοξης ευλάβειας και τη διάβρωση της ορθόδοξης παράδοσης.

Αυτά, άλλωστε, είναι, μαζί με τον μυστικό ησυχαστικό χαρακτήρα της, τα ιδιάζοντα χαρακτηριστικά της Ορθόδοξης Εκκλησίας και γι’ αυτό ακριβώς είναι που πρέπει να τα προστατεύσουμε ως κόρη οφθαλμού.

Με αυτά τα χαρακτηριστικά, σε αντίθεση με τις ετερόδοξες χριστιανικές κοινότητες, διαφύλαξε η Εκκλησία την αλήθεια του χριστιανισμού από τις δαιμονικές και εγκοσμιοκρατικές αλλοιώσεις.

Φαίνεται, όμως, σήμερα πολλοί, δυστυχώς, κληρικοί και λαϊκοί, να έχουν απεμπολήσει αυτό που λέμε διαχρονική ορθόδοξη συνείδηση.

Και κατ’ εμέ το βαθύτερο πρόβλημα δεν είναι η προσαρμογή της Εκκλησίας στα νέα δεδομένα, αλλά η ανησυχητική διαπίστωση ότι όλα τα προαναφερθέντα φαίνονται συμβατά με τη αναδυόμενη «καινή ορθόδοξη συνείδηση της νέας εποχής».

Φαίνεται, δηλαδή, να τα ευχαριστιόμαστε όλα αυτά, όχι απλά να τα αποδεχόμαστε εξ ανάγκης και κατ’ οικονομίαν.

Και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο στην υπόθεση: η καθιέρωση των καινότροπων συμβάσεων αυτών, οι οποίες άπτονται και βλασφημίας ενίοτε.

Ο όσιος Παΐσιος τόνιζε πάντοτε τη διαφορά ανάμεσα στην ορθόδοξη ευλάβεια και στην δυτική ευσέβεια.

Ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Ελλάδος Σεραφείμ είπε κάποτε σε απρόσεκτο λειτουργούντα διάκονο: «Πρόσεχε, διάκο. Αμαρτωλοί είμαστε, αλλ’ όχι ανευλαβείς».

Και δυστυχώς, την ανευλάβεια αυτήν και τον δυτικό ευσεβισμό – καθωσπρεπισμό, δεν μπορούμε παρά να τα βλέπουμε υλοποιούμενα σε όλα τα παραπάνω και σε ένα σωρό δηλώσεις των ημερών: ατομική προσευχή, μελέτη στο σπίτι, Ακολουθίες μέσω ΜΜΕ, κατ’ οίκον εκκλησία κλπ.

Ποια, στ’ αλήθεια, η ειδοποιός διαφορά μας από Καθολικούς και Προτεστάντες, με όλα αυτά που κάνουμε και υποστηρίζουμε τις μέρες τούτες; Ποια η καινή μαρτυρία της Ορθοδοξίας στον κόσμο της χωρίς Θεό μετανεωτερικότητας;

Αν δούμε την πορεία της Ορθόδοξης Παράδοσης, θα διαπιστώσουμε αυτό ακριβώς: τον εμπλουτισμό της λειτουργικής της διάστασης, με στόχο τη διαφύλαξη της ευλάβειας, της εν Πνεύματι έμ-φοβης, πλην και αγαπητικής, στάσης μας ενώπιον του Αγίου των Αγίων, η οποία διατρέχει όλο τον λειτουργικό μας κύκλο, οδηγώντας στον ένθεο και ευλογημένο φόβο, στην αγάπη του Θεού, στον θείο έρωτα.

Ο ευτελισμός της ευλάβειας συνιστά και αυτόματη υπονόμευση της πνευματικής ζωής. Ο τύπος περιφρουρεί και οδηγεί στην ουσία.

Και μόνο ο στολισμός του άγιου Δισκοπότηρου και η στάση μας ενώπιόν του, τα αποδεικνύει όλα τούτα με το παραπάνω και χωρίς πολλά λογικά επιχειρήματα.

Άλλωστε, ποια λογική δύναται να χωρέσει στα Μυστήρια των Μυστηρίων, στη Θεία Λειτουργία και Κοινωνία;

Ο Άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας, μάλιστα, τα ταυτίζει με αυτό τούτο το είναι της Εκκλησίας!

Να δεχτούμε, λοιπόν, οιανδήποτε καινοτομία. Μπορούμε να διαφυλάξουμε αυτόν τον δισχιλιετή πλούτο της Ορθοδοξίας και την ευλάβεια; Μακάρι. Αλλά δεν το βλέπουμε.

Βλέπουμε τουναντίον τη δικαία αντίδραση του λαού του Θεού, τη δυσαρέσκειά του.

Και ας μη σπεύσουμε όλους αυτούς να τους βαπτίσουμε φονταμενταλιστές ελαφρά τη καρδία και τη γλώττη.

Ό, τι είναι να καινοτομηθεί, πρέπει να γίνει με ευλαβική προσοχή – το σύνθημα των ημερών.

Και χωρίς να αφήνεται οιαδήποτε υπόνοια για περίπτωση μολυσμού μέσα από τα Άγια Μυστήρια.

Μέχρι και αποδείξεις ψάχνουμε, οι αφελείς, τη στιγμή που έχουμε ήδη άπειρα ιστορικά παραδείγματα, παλαιά και πρόσφατα, που μαρτυρούν για το αντίθετο (βλ. κοινωνία λεπρών κλπ.).

Η Εκκλησία μας είναι κοινότητα. Είναι σύναξη επί το αυτό. Για την κοινωνία του όντως Σώματος και πραγματικού Αίματος του Χριστού.

Των ζωοποιών και χαριτόβρυτων Μυστηρίων, των καθαιρετικών της φθοράς και του θανάτου.

Είμαστε σύν-τροφοι στο ίδιο Ποτήριο, στην ίδια Τράπεζα. Αυτό σημαίνει σύσσωμη αδελφοσύνη.

Με την αφή και τον ασπασμό μεταξύ μας και με τον Χριστό. Με τη γεύση του ευωδιάζοντος Σώματος και Αίματός του από το κοινό και καινό Ποτήριο της Ζωής.

Και έτσι γινόμαστε αλλήλων μέλη και ένα σώμα εν Χριστώ. Αυτό είναι και λέγεται Εκκλησία.

Όποιος δεν το κατανοεί ή δεν το αντέχει, ας απέχει… Είναι προτιμότερο και τιμιότερο. Ο κόσμος πρέπει να γίνει Εκκλησία.

Όχι η Εκκλησία κόσμος. Ο τελευταίος οδηγεί στον θάνατο. Η πρώτη στην Ανάσταση, στον Θεό.

Η Ορθοδοξία είναι το μέλλον της οικουμένης. Η Θεία Κοινωνία είναι το φάρμακο των φαρμάκων.

Ας υπερασπιστούμε την αλήθεια, όχι για την ίδια, αλλά για μας. Αυτή δεν μας έχει και εν γένει δεν έχει καμία ανάγκη. Ανενδεές γαρ το Θείον.

Πηγή: ΡΟΜΦΑΙΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες