Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

της Αγίας Γραφής και των Πατέρων

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

meletitirio
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:33 pm

Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό meletitirio » Σάβ Αύγ 04, 2012 5:57 pm

Αφού προχωρήσαμε κάπως πλέον στη συζήτηση για τα θηρία της Αποκάλυψης, ίσως να ήταν καλύτερα να τα διαχωρίσουμε πια μεταξύ τους και να τα μελετήσουμε σε χωριστές ενότητες.

Στην παρούσα θα επικεντρωθούμε στο θηρίο το πρώτο. Αυτόν που μεταξύ άλλων έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε « ο αντίχριστος ».

Σε συνέχεια λοιπόν, και με τη βοήθεια της συζήτησης που ξεκίνησε, μπορούμε να προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε εδώ όλα τα σημείο που η Γραφή αναφέρεται στο πρόσωπό του.

Αποκάλυψις 13

1 Καὶ ἐστάθην ἐπὶ τὴν ἄμμον τῆς θαλάσσης• καὶ εἶδον ἐκ τῆς θαλάσσης θηρίον ἀναβαῖνον, ἔχον κέρατα δέκα καὶ κεφαλὰς ἑπτά, καὶ ἐπὶ τῶν κεράτων αὐτοῦ δέκα διαδήματα, καὶ ἐπὶ τὰς κεφαλὰς αὐτοῦ ὀνόματα βλασφημίας.
2 καὶ τὸ θηρίον ὃ εἶδον ἦν ὅμοιον παρδάλει, καὶ οἱ πόδες αὐτοῦ ὡς ἄρκτου, καὶ τὸ στόμα αὐτοῦ ὡς στόμα λέοντος. καὶ ἔδωκεν αὐτῷ ὁ δράκων τὴν δύναμιν αὐτοῦ καὶ τὸν θρόνον αὐτοῦ καὶ ἐξουσίαν μεγάλην•
3 καὶ μίαν ἐκ τῶν κεφαλῶν αὐτοῦ ὡς ἐσφαγμένην εἰς θάνατον. καὶ ἡ πληγὴ τοῦ θανάτου αὐτοῦ ἐθεραπεύθη, καὶ ἐθαύμασεν ὅλη ἡ γῆ ὀπίσω τοῦ θηρίου,
4 καὶ προσεκύνησαν τῷ δράκοντι τῷ δεδωκότι τὴν ἐξουσίαν τῷ θηρίῳ, καὶ προσεκύνησαν τῷ θηρίῳ λέγοντες• τίς ὅμοιος τῷ θηρίῳ; τίς δύναται πολεμῆσαι μετ' αὐτοῦ;
5 καὶ ἐδόθη αὐτῷ στόμα λαλοῦν μεγάλα καὶ βλασφημίαν• καὶ ἐδόθη αὐτῷ ἐξουσία πόλεμον ποιῆσαι μῆνας τεσσαράκοντα δύο.
6 καὶ ἤνοιξε τὸ στόμα αὐτοῦ εἰς βλασφημίαν πρὸς τὸν Θεόν, βλασφημῆσαι τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τὴν σκηνὴν αὐτοῦ, τοὺς ἐν τῷ οὐρανῷ σκηνοῦντας.
7 καὶ ἐδόθη αὐτῷ πόλεμον ποιῆσαι μετὰ τῶν ἁγίων καὶ νικῆσαι αὐτούς, καὶ ἐδόθη αὐτῷ ἐξουσία ἐπὶ πᾶσαν φυλὴν καὶ λαὸν καὶ γλῶσσαν καὶ ἔθνος.
8 καὶ προσκυνήσουσιν αὐτὸν πάντες οἱ κατοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς, ὧν οὐ γέγραπται τὸ ὄνομα ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου τοῦ ἐσφαγμένου ἀπὸ καταβολῆς κόσμου.

Σε αυτό το σημείο έχουμε ίσως την προσωπογραφία του αντιχρίστου. Εννοώ ότι σε αυτό το χωρίο γίνεται η πιο επικεντρωμένη και συνολική περιγραφή του. Το χωρίο μοιάζει να χωρίζεται σε δύο ενότητες. Η πρώτη, μέχρι και το στίχο 4, δείχνει κυρίως συμβολική. Από το 5 μέχρι το 8 τα πράγματα δείχνουν κυριολεκτικά. Το κυριολεκτικό κομμάτι είναι και αυτό που μας βεβαιώνει για το ότι αυτό το θηρίο είναι ο αντίχριστος. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι ο τύπος θα αρχίσει κάποια στιγμή να λέει βλασφημίες εναντίον του Θεού του ίδιου, της δημιουργίας και θα πολεμήσει του πιστούς - την εκκλησία με επιτυχία. Τέλος μαθαίνουμε ότι θα εξουσιάσει τελικά κάθε φυλή και γλώσσα και έθνος. Και ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της ανθρωπότητας θα τον προσκυνήσει.

Για το πρώτο όμως σκέλος, το συμβολικό, το μόνο που γνωρίζουμε ακόμα είναι ότι αναφέρεται σε αυτόν. Όπως επίσης το ότι βρίθει συμβολισμών για τους οποίους χρειάζεται σημαντική επιπλέον μελέτη. Όμως και για αυτό η Γραφή έχει φροντίσει. Μερικά κεφάλαια παρακάτω βρίσκουμε την πρώτη ευθεία οδηγία αποσυμβολισμού των πρώτων στίχων αντάμα με σημαντικές νέες πληροφορίες.

3 καὶ ἀπήνεγκέ με εἰς ἔρημον ἐν πνεύματι. καὶ εἶδον γυναῖκα καθημένην ἐπὶ τὸ θηρίον τὸ κόκκινον, γέμον ὀνόματα βλασφημίας, ἔχον κεφαλὰς ἑπτὰ καὶ κέρατα δέκα.…


7 Και μοι είπεν ο άγγελος. Διά τι εθαύμασας; εγώ θέλω σοι ειπεί το μυστήριον …του θηρίου του βαστάζοντος αυτήν, το οποίον έχει τας επτά κεφαλάς και τα δέκα κέρατα.
8 Το θηρίον, το οποίον είδες, ήτο και δεν είναι, και μέλλει να αναβή εκ της αβύσσου και να υπάγη εις απώλειαν• και θέλουσι θαυμάσει οι κατοικούντες επί της γης, των οποίων τα ονόματα δεν είναι γεγραμμένα εν τω βιβλίω της ζωής από καταβολής κόσμου, βλέποντες το θηρίον, το οποίον ήτο και δεν είναι, αν και ήναι.
9 Εδώ είναι ο νούς ο έχων σοφίαν. Αι επτά κεφαλαί είναι επτά όρη, όπου η γυνή κάθηται επ' αυτών•
10 και είναι επτά βασιλείς• οι πέντε έπεσαν, και ο εις είναι, ο άλλος δεν ήλθεν έτι, και όταν έλθη, ολίγον πρέπει να μείνη.
11 Και το θηρίον, το οποίον ήτο και δεν είναι, είναι και αυτός ο όγδοος, και είναι εκ των επτά, και υπάγει εις απώλειαν.
12 Και τα δέκα κέρατα, τα οποία είδες, είναι δέκα βασιλείς, οίτινες βασιλείαν δεν έλαβον έτι, αλλά μίαν ώραν λαμβάνουσιν εξουσίαν ως βασιλείς μετά του θηρίου.
13 Ούτοι έχουσι μίαν γνώμην και θέλουσι παραδώσει εις το θηρίον την δύναμιν και την εξουσίαν εαυτών.
14 Ούτοι θέλουσι πολεμήσει με το Αρνίον, και το Αρνίον θέλει νικήσει αυτούς, διότι είναι Κύριος των κυρίων και Βασιλεύς των βασιλέων, και όσοι είναι μετ' αυτού είναι κλητοί και εκλεκτοί και πιστοί.

16 Και τα δέκα κέρατα, τα οποία είδες επί το θηρίον, ούτοι θέλουσι μισήσει την πόρνην και θέλουσι κάμει αυτήν ηρημωμένην και γυμνήν, και τας σάρκας αυτής θέλουσι φάγει, και αυτήν θέλουσι κατακαύσει εν πυρί.
17 Διότι ο Θεός έδωκεν εις τας καρδίας αυτών να κάμωσι την γνώμην αυτού, και να γείνωσι της αυτής γνώμης και να δώσωσι την βασιλείαν αυτών εις το θηρίον, εωσού εκτελεσθώσιν οι λόγοι του Θεού.

Ο άγγελος του Κυρίου είναι ξεκάθαρος ως προς το τι θα πει. Θα πει το μυστήριο του θηρίου (και της γυναίκας αλλά με το θηρίο ασχολούμαστε τώρα). Και ο άγγελος πράγματι, ερμηνεύει/αποσυμβολίζει το σύμβολα που πρωτοείδαμε στο κεφάλαιο 13, την παρουσίαση προσθέτοντας και επιπλέον πληροφορίες.
Εδώ λοιπόν είναι το σημείο όπου και αρχίζουμε να εξετάζουμε τα σύμβολα. Αν μπορούσαμε θα έπρεπε να είχαμε το απόσπασμα του κεφ 13 και αυτό του 17 δίπλα δίπλα.

13
1 …είχε κεφαλάς επτά και κέρατα δέκα, και επί των κεράτων αυτού δέκα διαδήματα και επί τας κεφαλάς αυτού όνομα βλασφημίας.

17
9 Εδώ είναι ο νούς ο έχων σοφίαν. Αι επτά κεφαλαί είναι επτά όρη, όπου η γυνή κάθηται επ' αυτών•
10 και είναι επτά βασιλείς• οι πέντε έπεσαν, και ο εις είναι, ο άλλος δεν ήλθεν έτι, και όταν έλθη, ολίγον πρέπει να μείνη.

Το πρώτο σύμβολο περί της μορφής του θηρίου, είναι οι επτά κεφαλές. Δομικό στοιχείο της ύπαρξής του, όπως είναι το κεφάλι για το σώμα.

Ο αποσυμβολισμός, αμέσως μετά την αναφορά στο νου τον έχοντα σοφία, μπαίνει στο ίδιο σημείο. Τι είναι οι κεφαλές. Και το πρώτο πράγματα που πρέπει να μας τραβήξει έντονα μόλις το αντιληφθούμε, είναι ότι οι επτά κεφαλές συμβολίζουν ΔΥΟ πράγματα και όχι ένα. Μεγάλης σημασίας για την πορεία της αναζήτησής μας, το να το θυμόμαστε αυτό. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι μας δείχνει ο άγγελος το μυστήριο. Δεν είναι καθόλου απλό (παίζεται αν είναι καν εφικτό) το να δούμε και να καταλάβουμε.
Αυτόματα λοιπόν, αντιλαμβανόμαστε ότι το θηρίο που κοιτάμε έχει ΔΥΟ υποστάσεις/φύσεις και όχι μια. Είναι μεν κομμάτι της ίδιας οντότητας και τα δύο σκέλη, αλλά είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Το θηρίο δεν είναι μόνο άνθρωπος, ο αντίχριστος αλλά και κάτι ακόμα. Έχει λοιπόν ΔΥΟ μορφές, για τις οποίες παίρνουμε ξεχωριστά στοιχεία. Επίσης συμπεραίνουμε ότι το θηρίο αυτό δεν είναι μόνο αυτό που αποκαλούμε αντίχριστος-το πρόσωπο. Το θηρίο είναι ένας όρος ακόμα μεγαλύτερος, και η συνολική του παρουσία δεν αποτελείται μόνο από τον άνθρωπο που θα το προσωποποίήσει.

Οι κεφαλές λοιπόν μας λέει ο άγγελος, είναι ΟΡΗ!!! Η πρώτη μορφή του θηρίου παίρνει κάποιο σχήμα αλλά ένα μικρό σοκ στη συνειδητοποίηση ότι ένα σύμβολο εξηγείται με ένα άλλο σύμβολο. Θέλει και άλλο ψάξιμο για να βρούμε την ερμηνεία του όρους. Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.

Ο άγγελος όμως επίσης μας λέει ότι οι κεφαλές είναι ΒΑΣΙΛΕΙΣ! Η άλλη του μορφή. Και για άλλη μια φορά βρισκόμαστε μπροστά σε μια περίπτωση μια ερμηνείας με δύο σκέλη: ένα συμβολικό και ένα κυριολεκτικό. Μιας και τα όρη δύσκολα μοιάζουν να είναι πραγματικά βουνά εκτός του ότι χρησιμοποιείται συχνά και σαν σύμβολο. Αλλά το βασιλείς δύσκολα μοιάζει να είναι σύμβολο. Και γιατί δε δημιουργεί πρόβλημα στην ερμηνεία, αλλά και γιατί δύσκολα θα βρεθεί συμβολική χρήση της λέξεως στην υπόλοιπη Γραφή. Όμως τώρα το ερώτημα είναι αν μπορούμε να καταλήξουμε στο ότι είναι και άνθρωποι. Πολύ σημαντικό όμως αυτό που μαθαίνουμε για το ότι 5 έπεσαν, ο ένας είναι, και ο άλλος ακόμα δεν ήλθε. Αυτομάτως έχουμε στοιχεία και για το ποιοι είναι κάποιοι από αυτούς τους βασιλείς. Και στοιχεία σημαντικότατα όμως για τον ίδιο τον αντίχριστο υπό τη μορφή του επίγειου βασιλέως.

Σημαντικό στοιχείο επίσης ότι οι βασιλείς αυτοί, μέρος του θηρίου σαν πρότερες παρουσίες που το αντιπροσώπευαν, εκπροσωπούσαν, προσωποποιούσαν και αποτελούσαν/αποτελούν, δεν συνυπάρχουν απαραίτητα με το θηρίο στον πλανήτη γη. Το ίδιο το θηρίο ανεβαίνει από την άβυσσο/θάλασσα κάποια δεδομένη χρονική στιγμή. Όμως ξέρουμε ότι ήταν, αλλά δεν είναι, τουλάχιστον τη στιγμή που ο Ιωάννης βλέπει την Αποκάλυψη. Τη στιγμή εκείνη όμως, ένας βασιλέας, ο έκτος, ΕΙΝΑΙ. Άρα το θηρίο σαν οντότητα/ύπαρξη δεν είναι απαραίτητο να είναι εκεί ταυτόχρονα με τους επτά βασιλείς. Έχει ξεχωριστή/αυτούσια/αυτόνομη ύπαρξη. Αλλά δομικά συστατικά του, πχ βασιλείς, μπορεί να είναι, και πιθανότατα είναι συνεχώς παρόντα σε αυτή τη γη.

Σημαντικότατο επίσης το στοιχείο ότι το θηρίο ήταν, που σημαίνει ότι στο παρελθόν, κάποτε, υπήρχε φυσική παρουσία του ίδιου του θηρίου επί της γης. Η παρουσία αυτού λοιπόν κάποια στιγμή και με κάποιο τρόπο διακόπηκε. Το πότε και το πώς είναι θέμα άλλης μελέτης σε πιο θολά εδάφη. Αλλά το σίγουρο είναι ότι αυτή η διακοπή κάποια στιγμή θα σταματήσει. Και θα σταματήσει όταν το θηρίο ανεβεί από την άβυσσο. Άρα, είναι λογικό το συμπέρασμα ότι το θηρίο βρίσκεται στην άβυσσο κατά τη διάρκεια της διακοπής της φυσικής του παρουσίας επί της γης. Οπότε παρόλο που το πότε και το πώς είναι δύσκολο να εντοπιστούν, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι το ίδιο το θηρίο βρίσκεται (για κάποιο λόγο και από κάποτε) στην άβυσσο.

Ξέρουμε όμως και άλλα πράγματα πλέον, αφού το εντοπίσαμε στην άβυσσο. Ξέρουμε ότι η άβυσσος, είναι υπαρκτό μέρος, και υπάρχει η αντίστοιχη συζήτηση. Ξέρουμε ακόμα αυτά που μας λέει η Αποκάλυψη.

1 Καὶ ὁ πέμπτος ἄγγελος ἐσάλπισε• καὶ εἶδον ἀστέρα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ πεπτωκότα εἰς τὴν γῆν, καὶ ἐδόθη αὐτῷ ἡ κλεὶς τοῦ φρέατος τῆς ἀβύσσου,
2 καὶ ἤνοιξε τὸ φρέαρ τῆς ἀβύσσου,

Η άβυσσος έχει ένα φρεάτιο. Πιθανότατα η είσοδος και έξοδός της. Η μοναδική. Και είναι κλειδωμένη. Μπορεί κανείς κάλλιστα να θεωρήσει ότι ομοιάζει με μια φυλακή, με μία μόνο πόρτα. Και αυτή είναι κλειδωμένη. Μέσα στη φυλακή αυτή βρίσκεται το θηρίο, και κάποια στιγμή θα βγει.
Τα επιπλέον στοιχεία πολλά. Και ως προς το πώς θα βγει, και ως το αν είναι μόνο του στην άβυσσο, και ως προς τη θέση του εκεί.
Ένα ένα.
Για να βγει υπάρχει ένα κλειδί. Το λογικό είναι να το έχει στην κατοχή του αυτός που έβαλε το θηρίο φυλακή. Σε κάθε περίπτωση το κλειδί αυτό δίνεται σε έναν αστέρα του ουρανού. Αυτός ο αστέρας πέφτει στην γή και του δίνεται και το κλειδί της πόρτας της φυλακής. Της πόρτας προς την επιφάνεια της γης. Πλούσιοι συμβολισμοί που πρέπει να είναι πλέον αναγνωρίσιμοι άνευ κόπου όσο και αν είναι δύσκολο να τους χωνέψει η διάνοιά μας. Ο αστέρας ανοίγει την πόρτα …

καὶ ἀνέβη καπνὸς ἐκ τοῦ φρέατος ὡς καπνὸς καμίνου καιομένης, καὶ ἐσκοτίσθη ὁ ἥλιος καὶ ὁ ἀὴρ ἐκ τοῦ καπνοῦ τοῦ φρέατος.
3 καὶ ἐκ τοῦ καπνοῦ ἐξῆλθον ἀκρίδες εἰς τὴν γῆν, καὶ ἐδόθη αὐταῖς ἐξουσία ὡς ἔχουσιν ἐξουσίαν οἱ σκορπίοι τῆς γῆς•

7 καὶ τὰ ὁμοιώματα τῶν ἀκρίδων ὅμοια ἵπποις ἡτοιμασμένοις εἰς πόλεμον, καὶ ἐπὶ τὰς κεφαλὰς αὐτῶν ὡς στέφανοι ὅμοιοι χρυσίῳ, καὶ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὡς πρόσωπα ἀνθρώπων,
8 καὶ εἶχον τρίχας ὡς τρίχας γυναικῶν, καὶ οἱ ὀδόντες αὐτῶν ὡς λεόντων ἦσαν,
9 καὶ εἶχον θώρακας ὡς θώρακας σιδηροῦς, καὶ ἡ φωνὴ τῶν πτερύγων αὐτῶν ὡς φωνὴ ἁρμάτων ἵππων πολλῶν τρεχόντων εἰς πόλεμον.
10 καὶ ἔχουσιν οὐρὰς ὁμοίας σκορπίοις καὶ κέντρα, καὶ ἐν ταῖς οὐραῖς αὐτῶν ἐξουσίαν ἔχουσι τοῦ ἀδικῆσαι τοὺς ἀνθρώπους μῆνας πέντε.
11 ἔχουσιν ἐπ' αὐτῶν βασιλέα τὸν ἄγγελον τῆς ἀβύσσου• ὄνομα αὐτῷ Ἑβραϊστὶ Ἀβαδδών, ἐν δὲ τῇ Ἑλληνικῇ ὄνομα ἔχει Ἀπολλύων

Όποιος και να ήταν ο αστέρας με το κλειδί, οι πληροφορίες για το θηρίο που βρίσκεται στην άβυσσο έχουν προτεραιότητα.
Το θηρίο κατέχει βασιλική θέση και είναι αγγελική ύπαρξη. Άρα επιβεβαιώνουμε το ότι το θηρίο δεν είναι άνθρωπος και ότι υπερβαίνει κατά πολύ τις ανθρώπινες δυνατότητες. Μαθαίνουμε ότι είναι άγγελος. Και έχει υπό τη βασιλεία του κάποια όντα τα οποία περιγράφονται εξ ίσου υπερφυσικά και τα οποία εμφανίζονται ταυτόχρονα με το βασιλιά τους. Δεν είναι ξεκάθαρο απόλυτα από το κείμενο το κατά πόσο βρίσκονται και αυτά μαζί του στην άβυσσο.
Κάποιος άγγελος λοιπόν βρίσκεται κλειδωμένος στην άβυσσο. Είναι γνωστός στους υπηκόους του σαν ‘ο άγγελος της αβύσσου’ και πιθανότατα είναι γνωστός και πέρα από αυτούς. Δύο ακόμα ονόματά του μας δίνονται από την Αποκάλυψη. Ας μην παραξενευόμαστε. Το θηρίο έχει πολλά ονόματα. Για την ακρίβεια είναι γεμάτο (γέμον) ονόματα βλασφημίας. Στις κεφαλές του κυριαρχούν κάποια από αυτά.

Η Αποκάλυψη λοιπόν μας λέει ότι το θηρίο, αυτό που επάνω του κάθεται η πόρνη, ο άγγελος που θα βγει από την άβυσσο, αυτός που θα κάνει πόλεμο με τους αγίους και θα τους νικήσει, που θα νικήσει τους δύο μάρτυρες, το θηρίο που θα προσκυνήσει όλη η ανθρωπότητα, το θηρίο που είναι επίσης γνωστό στους Εβραίους σας Αβαδδών και στους Έλληνες σαν Απολλύων, ο όγδοος βασιλιάς, είναι ένα και το αυτό. Και σε μεγάλο βαθμό περικλείεται σε αυτό που καλούμε Ο αντίχριστος. Θα μπορούσαμε ίσως καλύτερα να πούμε ότι το θηρίο είναι η οντότητα που θα ενσαρκωθεί επί της γης με ανθρώπινη μορφή και που καλούμε αντίχριστο. Ένα είναι το θηρίο το πρώτο και για τον ίδιο ένα είναι όλα αυτά. Και ας μην εκπλαγούμε με τη σκέψη ότι εντοπίζοντας καλύτερα αυτόν τον έναν, είτε μέσα στην ιστορία της ανθρωπότητας, είτε μέσα στην Αποκάλυψη, είτε μέσα στη Γραφή, είτε σε όλα αυτά μαζί, θα εμφανιστούν και άλλα σημεία που πάλι σε αυτόν αναφέρονται, και άλλα έχουν να μας πουν περί της αφεντιάς του. Ο Δράκοντας ο ίδιος μόνο, ο όφις ο αρχαίος, είναι πάνω από αυτόν. Μιλάμε για τον νούμερο δύο της ανίερης ιεραρχίας. Πρώτο ανάμεσα στις αρχές, τις εξουσίες και τους κοσμοκράτορες του σκότους. (και για αυτούς μας μιλάει η Γραφή. Για όλους μιλάει, καθέναν τη τάξη του).


Αυτή η μη ανθρώπινη οντότητα λοιπόν, που έχει παρελθόν κατά την ύπαρξή της προ αβύσσου, θα αποκτήσει πρόσβαση στον ορατό κόσμο. Αν κρίνουμε δε από την δυνατότητα επίδρασης στις ανθρώπινες οντότητες που έχουν οι υπήκοοι του είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτός θα έχει ακόμα μεγαλύτερες. Αυτή η οντότητα δηλαδή θα έχει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες στο ορατό/αισθητό από τον άνθρωπο σύμπαν. Την εξουσία του ίδιου του δράκοντα επί της γης με λίγα λόγια. Ένας ισχυρότατος παραβάτης και φυλακισμένος άγγελος, λυμένος πάνω στον πλανήτη γη. Ακούγεται ήδη σαν ταινία τρόμου.

Ίσως σιγά σιγά να βλέπουμε λίγο καλύτερα το ποιόν του θηρίου. Που ήδη το βλέπουμε γύρω μας σε μία μορφή του, αλλά που θα φτάσει να κοιτάξει εν πλήρη ισχύ την ανθρωπότητα κατά πρόσωπο. Face to face που λέμε με ανανεωμένες δυνάμεις και πολύ πεινασμένο. Μόλις βγήκε άλλωστε από τη φυλακή και ήρθε να βασιλέψει….στους ανθρώπους. Ο Θεός να μας φυλάξει. Σάρκα και αίμα δεν θα μπορέσει να σταθεί απέναντί του.



meletitirio
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:33 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό meletitirio » Σάβ Αύγ 04, 2012 5:58 pm

Σε αυτό το σημείο καλύτερα να κάνουμε μια παύση και να δούμε τί άλλο σχετίζεται με το θηρίο το πρώτο και εκτός της Αποκάλυψης..

Η ΚΔ, εκτός Αποκαλύψεως, είναι γεμάτη με πρόσθετες πληροφορίες, όπως άλλωστε είναι ειδικά και το βιβλίο του Δανιήλ από την ΠΔ.

Σημαντικό σημείο έρευνας μπορεί να αποτελέσει ένας χαρακτηριστικός στίχος στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο (και όχι μόνο), στο κεφάλαιο της μικρής αποκάλυψης.

15 οταν ουν ιδητε το βδελυγμα της ερημωσεως το ρηθεν δια δανιηλ του προφητου εστος εν τοπω αγιω ...

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η παρούσα αναφορά σχετίζεται άμεσα με την φυσική παρουσία του θηρίου. Η βεβαιότητα αυξάνεται τα μέγιστα όταν προσθέσουμε μια άλλη γνωστή ρήση του αποστόλου Παύλου.

3 μη τις υμας εξαπατηση κατα μηδενα τροπον οτι εαν μη ελθη η αποστασια πρωτον και αποκαλυφθη ο ανθρωπος της ανομιας ο υιος της απωλειας
4 ο αντικειμενος και υπεραιρομενος επι παντα λεγομενον θεον η σεβασμα ωστε αυτον εις τον ναον του θεου καθισαι αποδεικνυντα εαυτον οτι εστιν θεος

Πιθανότατα εδώ λαμβάνουμε περισσότερα στοιχεία για το ποιόν του θηρίου σε φυσική μορφή και την εξήγηση της αρκετά γενικής αναφορά του Κυρίου.

Το θηρίο λοιπόν το πρώτο αποκτά μερικά επιπλέον ονόματα από αυτά που ήδη είδαμε. Ο άνθρωπος της ανομίας, υιός της απωλείας.

Αφού όμως καταφέρνουμε να διακρίνουμε ότι ο Κύριος αναφερόταν στο θηρίο το πρώτο, τότε αυτόματα πρέπει να παρατηρήσουμε και την ευθεία παραπομπή που ο Κύριος κάνει στο βιβλίο του Δανιήλ. Ο Κύριος μας λέει ότι ο Δανιήλ έχει μιλήσει για αυτό/ν. Καλύτερα να προσπαθήσουμε να βρούμε που και πως.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό stratis » Σάβ Αύγ 04, 2012 5:59 pm

Μια απορία πρώτα πρώτα. Βάζεις τίτλο το θηρίο το πρώτο ο αντίχριστος και μετά λες:

Στην παρούσα θα επικεντρωθούμε στο θηρίο το δεύτερο. Αυτόν που μεταξύ άλλων έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε « ο αντίχριστος ».



Τελικά ποιο από τα 2 θηρία θεωρείς τον αντίχριστο; Με μπέρδεψες.

Το θηρίο του κεφαλαίο Ιγ είναι το πρώτο θηρίο το οποίο αναφέρεται και στο Ια:

7 και όταν τελέσωσι την μαρτυρίαν αυτών, το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου ποιήσει μετ' αυτών πόλεμον και νικήσει αυτούς και αποκτενεί αυτούς.

το θηρίο που ανεβαίνει από την άβυσσο.

Προσωπικά δε νομίζω ότι αυτό το θηρίο είναι ο αντίχριστος. Το θηρίο αυτό έχω την αίσθηση ότι συμβολίζει τα κράτη. Τα 7 κεφάλια είναι οι αντίστοιχες 7 κοσμοκρατορίες όπου την μία λογικά την αναμένουμε ακόμη και τα 10 κέρατα είναι οι 10 βασιλείς που θα σταθούν στο πλάι του αντίχριστου. Ο 8ος βασιλιάς πρέπει να ταυτίζεται με το 8ο κέρατο στο θηρίο του Δανιήλ.

Επίσης βλέπετε ότι στο Δανιήλ το θηρίο με τα πολλά κεφάλια συμβολίζει κοσμοκρατορίες και τα κέρατα βασιλείς. Το 8ο κέρας είναι που ταυτίζεται με τον 8ο βασιλιά που λέει ο άγγελος στον Ιωάννη. Γιατί λοιπόν εδώ ένα αντίστοιχο θηρίο να προσωποποιείται;

Η βασικότερη όμως ένστασή μου ότι ο αντίχριστος δεν είναι αυτό το θηρίο είναι το ακόλουθο χωρίο:

Ιγ 10 εί τις εις αιχμαλωσίαν απάγει, εις αιχμαλωσίαν υπάγει· εί τις εν μαχαίρα αποκτέννει, δεί αυτόν εν μαχαίρα αποκτανθήναι. Ώδέ εστιν η υπομονή και η πίστις των αγίων. 11 Καί είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γής, και είχε κέρατα δύο όμοια αρνίω, και ελάλει ως δράκων. 12 και την εξουσίαν τού πρώτου θηρίου πάσαν ποιεί ενώπιον αυτού. και ποιεί την γήν και τους εν αυτή κατοικούντας ίνα προσκυνήσωσι το θηρίον το πρώτον, ού εθεραπεύθη η πληγή τού θανάτου αυτού. 13 και ποιεί σημεία μεγάλα, και πύρ ίνα εκ τού ουρανού καταβαίνη εις την γήν ενώπιον των ανθρώπων. 14 και πλανά τους κατοικούντας επί της γής διά τα σημεία ά εδόθη αυτώ ποιήσαι ενώπιον τού θηρίου, λέγων τοίς κατοικούσιν επί της γής ποιήσαι εικόνα τώ θηρίω, ός είχε την πληγήν της μαχαίρας και έζησε. 15 και εδόθη αυτώ πνεύμα δούναι τή εικόνι τού θηρίου, ίνα και λαλήση η εικών τού θηρίου και ποιήση, όσοι εάν μη προσκυνήσωσι τή εικόνι τού θηρίου, ίνα αποκτανθώσι. 16 και ποιεί πάντας τους μικρούς και τους μεγάλους, και τους πλουσίους και τους πτωχούς, και τους ελευθέρους και τους δούλους, ίνα δώσουσιν αυτοίς χάραγμα επί της χειρός αυτών της δεξιάς ή επί των μετώπων αυτών, 17 και ίνα μη τις δύνηται αγοράσαι ή πωλήσαι ει μη ο έχων το χάραγμα, το όνομα τού θηρίου ή τον αριθμόν τού ονόματος αυτού. 18 Ώδε η σοφία εστίν· ο έχων νούν ψηφισάτω τον αριθμόν τού θηρίου· αριθμός γάρ ανθρώπου εστί· και ο αριθμός αυτού χξς'.

Το άλλο, το μικρό θηρίο είναι αυτό που ποιεί το χάραγμα και τα σημεία πλανώντας τον κόσμο. Άρα λογικά αυτό το θηρίο δεν είναι ο αντίχριστος; Αυτός δεν είναι που πλανά τα έθνη; Αυτός δεν είναι που χαράσσει άπαντες; Επίσης βλέπετε τι άλλο λέει;

Ήταν ομοίω αρνίω!!! Μα κι ο αντίχριστος θα μοιάζει καταπληκτικά στο Χριστό. Αυτό δεν ξέρουμε κι εμείς;Ελάλει ως δράκων όμως, λογικό αφού θα είναι στην υπηρεσία του σατανά.

Πολλοί αποκαλούν το 2ο αυτό θηρίο ως τον ψευδοπροφήτη, μα μήπως τελικά ψευδοπροφήτης και αντίχριστος είναι το ίδιο και το αυτό πρόσωπο; Διότι αν είναι διαφορετικά πρόσωπα και το 2ο θηρίο δεν είναι ο αντίχριστος τότε άλλος ποιεί την πλάνη και το χάραγμα. Αυτό όμως δεν ισχύει.



meletitirio
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:33 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό meletitirio » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:01 pm

Στρατής έγραψε:Μια απορία πρώτα πρώτα. Βάζεις τίτλο το θηρίο το πρώτο ο αντίχριστος και μετά λες:

Στην παρούσα θα επικεντρωθούμε στο θηρίο το δεύτερο. Αυτόν που μεταξύ άλλων έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε « ο αντίχριστος ».



Τελικά ποιο από τα 2 θηρία θεωρείς τον αντίχριστο; Με μπέρδεψες.


Λάθος εκ παραδρομής. Η αναφορά είναι για το θηρίο το πρώτο. Αυτός είναι ο αντίχριστος. Καλύτερα να γίνει edit το αρχικό post σε εκείνο το σημείο και να διαγραφεί και το αντίστοιχο ερώτημα για να μη δημιουργούνται μπερδέματα χωρίς να επηρρεαστούν τα υπόλοιπα που αναφέρεις.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό stratis » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:02 pm

Οκ οι αλλαγές θα γίνουν αλλά περιμένω να αναλύσουμε και τα υπόλοιπα που είναι και τα πιο σημαντικά.



Άβαταρ μέλους
Γεώργιος
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:15 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:04 pm

Δε ξέρω αν είναι το κατάλληλο τόπικ, αλλά βρήκα κάτι, που θα ήταν ενδιαφέρον για μελέτη. Θα μας βοηθήσει για τον αντίχριστο.

Είναι στην αγγλική αλλά αξίζει να διαβαστεί.

The Messiah
Many of the world's religions have hope in a future heroic figure who will rescue the righteous, judge the wicked, and restore peace to the world (Krishna in Hinduism, Maitreya in Buddhism and the Second Coming in Christianity). In Judaism, this figure is the messiah. Christians believe the messiah has come in the form of Jesus of Nazareth; Jews emphatically do not.

Identity of the Messiah
The concept of the messiah seems to have developed in later Judaism. The Torah contains no specific reference to him, though some Jewish scholars have pointed out that it does speak of the "End of Days," which is the time of the messiah.

The Tanakh gives several specifications as to who the messiah will be. He will be a descendent of King David (2 Samuel 7:12-13; Jeremiah 23:5), observant of Jewish law (Isaiah 11:2-5), a righteous judge (Jeremiah 33:15), and a great military leader.

Jews do not believe that the messiah will be divine. A fundamental difference between Judaism and Christianity is the Jewish conviction that God is so essentially different from and beyond humanity that he could never become a human.

Moreover, Jews find no foundation in the scriptures for such a belief about the messiah. Passages viewed by Christians as indicating a divine messiah (such as the suffering servant of Isaiah 33) are viewed by Jews as speaking of the people of Israel. In general, only the following passages are accepted as referring to the messiah:

Isaiah 2, 11, 42; 59:20
Jeremiah 23, 30, 33; 48:47; 49:39
Ezekiel 38:16
Hosea 3:4-3:5
Micah 4
Zephaniah 3:9
Zechariah 14:9
Daniel 10:14


When Will the Messiah Come?
The "when" of the messiah's arrival is not made clear in the Tanach, and has been a source of much scholarly speculation. In general, attempts to predict the exact date are discouraged. Though millennial fervor has never been as strong in Judaism as it has been in Christian and Islamic movements, there have been those who either claimed to be the messiah or to know the date of the messiah's arrival. One notable example of the former is Shabbatai Tzvi, a 17th-century man who claimed to the messiah, then converted to Islam under threat of death.

A wide variety of opinions have been given by Jewish scholars as to the circumstances that will prompt the messiah's arrival. Some say the messiah will come when the world is especially good; others say when the world has become especially evil. The biblical clues that are offered suggest the messiah will come after a period of war and suffering (Ezekiel 38:16).



The Messianic Age
When the messiah does come, he will inaugurate the messianic age (sometimes called the Olam Ha-Ba, World to Come). The Tanakh employs the following descriptions about this period:

1.Peace among all nations (Isaiah 2:4; Micah 4:3)

2.Perfect harmony and abundance in nature (Isaiah 11:6-9) (but some interpret this as an allegory for peace and prosperity)

3.All Jews return from exile to Israel (Isaiah 11:11-12; Jeremiah 23:8; 30:3; Hosea 3:4-5)

4.Universal acceptance of the Jewish God and Jewish religion (Isaiah 2:3; 11:10; 66:23; Micah 4:2-3; Zechariah 14:9)

5.No sin or evil; all Israel will obey the commandments (Zephaniah 3:13; Ezekiel 37:24)

6.Reinstatement of the Temple (Ezekiel 37:26-27)

Ezekiel 37:24-28 sums up many of these requirements when it proclaims:

And David my servant shall be king over them; and they shall all have one shepherd. they shall also follow my judgments and observe my statutes, and do them. And they shall dwell in the land that I have given to Yaakov my servant, in which your fathers have dwelt and they shall dwell there, they and their children, and their children's children forever; and my servant David shall be their prince forever.

Moreover, I will make a covenant of peace with them, it shall be an everlasting covenant with them, which I will give them; and I will multiply them and I will set my sanctuary in the midst of them forevermore. And my tabernacle shall be with them: and I will be their God and they will be my people. Then the nations shall know that I am the Lord who sanctifies Israel, when My sanctuary will be in the midst of them forevermore.



Άβαταρ μέλους
Γεώργιος
Δημοσιεύσεις: 52
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:15 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:05 pm

Ο Ιησούς είπε ότι τον ίδιο δεν τον πίστεψαν, τον άλλο όμως θα τον πιστέψουν. Για να πιστέψουν στον 'άλλο' θα σημαίνει ότι θα τηρεί αν όχι πλήρως, σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες τον Εβραίων για το μεσσία. Άρα πρέπει να γνωρίζουμε καλά τι ακριβώς περιμένουν οι Εβραίοι.



Άβαταρ μέλους
Μηνάς
Δημοσιεύσεις: 51
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:41 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό Μηνάς » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:06 pm

Γεώργιος έγραψε:Ο Ιησούς είπε ότι τον ίδιο δεν τον πίστεψαν, τον άλλο όμως θα τον πιστέψουν. Για να πιστέψουν στον 'άλλο' θα σημαίνει ότι θα τηρεί αν όχι πλήρως, σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες τον Εβραίων για το μεσσία. Άρα πρέπει να γνωρίζουμε καλά τι ακριβώς περιμένουν οι Εβραίοι.


Απόλυτα λογικό κατά την ταπεινή μου άποψη.



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό stratis » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:08 pm

Παιδιά ακόμη περιμένω να βοηθήσετε στις παραπάνω απορίες ως προς τα θηρία, να δούμε τι συμβαίνει.

Μηνάς έγραψε:
Γεώργιος έγραψε:Ο Ιησούς είπε ότι τον ίδιο δεν τον πίστεψαν, τον άλλο όμως θα τον πιστέψουν. Για να πιστέψουν στον 'άλλο' θα σημαίνει ότι θα τηρεί αν όχι πλήρως, σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες τον Εβραίων για το μεσσία. Άρα πρέπει να γνωρίζουμε καλά τι ακριβώς περιμένουν οι Εβραίοι.


Απόλυτα λογικό κατά την ταπεινή μου άποψη.


Αυτό έχει υποστηριχθεί από το σύνολο των Πατέρων της Εκκλησίας. Ότι ο αντίχριστος θα εκπληρώσει στον εδώ υλικό κόσμο όλες τις μεσσιανικές προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης τις οποίες εκπλήρωσε ο Ιησούς κατά τρόπο που ο νους των Εβραίων αδυνάτησε να συλλάβει. Βασιλεία, δύναμη, παγκόσμια επικράτηση. Αυτά αναμένουν οι Εβραίοι. Έναν κοσμικό Μεσσία που θα επικρατήσει των τζεντίλε όπως μας αποκαλούν.



samsays
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:35 pm

Re: Το πρώτο θηρίο της Αποκαλύψεως

Δημοσίευσηαπό samsays » Σάβ Αύγ 04, 2012 6:09 pm

Πρώτο θηρίο -> Μασωνία (η θρησκεία του αντιχρίστου)
Δεύτερο Θηρίο (Ψευδοπροφήτης) -> Η Μασωνία μέσα στην εκκλησία (Μορφή αρνίου αλλά φωνή δράκου)
Εικόνα του θηρίου -> Ο "άνθρωπος" Αντίχριστος.

Η Μασωνία κυβερνά αυτήν την στιγμή όλον τον κόσμο, έχοντας θέσει δικούς της, ή υπηρέτες της σε θέσεις εξουσίας σε όλον τον κόσμο. Το τελευταίο οχυρό είναι η εκκλησία. Πρέπει να κυβερνήσει και την εκκλησία για να μπορέσει να παρουσιάσει τον Αντίχριστο ως παγκόσμιο πλέον ηγέτη. Έχει ήδη εισχωρήσει στην εκκλησία, και πολλές από της θέσεις εξουσίας πολιορκούνται.

Οι μόνοι που δεν θα πλανηθούν θα είναι αυτοί που έχουν παιδική καρδιά, και δεν σκέφτονται με το μυαλό, αλλά με την καρδιά. Γιατί μέσα σε αυτούς κατοικεί ο Θεός και αυτός τους οδηγεί στην αλήθεια που είναι η Αγάπη.

Σίγουρα αρκετοί ίσως να μην συμφωνούν με τα παραπάνω, αλλά θα ήθελα να αφήσω τον χρόνο να δείξει.

ΠΟΛΥ σύντομα θα πραγματοποιηθούν πολλά. Οπότε δεν θα προσπαθήσω να εξηγήσω τις θέσεις μου. Ας περιμένουμε και ας δούμε. Λίγα χρόνια έμειναν μέχρι την έναρξη των γεγονότων που θα σημάνουν την πτώση του Αντιχρίστου.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 3 και 0 επισκέπτες

cron