Κατακλυσμός

Ανάλυση και συζητήσεις γύρω από τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

GEORGE_
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:31 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό GEORGE_ » Τρί Αύγ 14, 2012 12:36 pm

ΠΡΩΤΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΛΕΩΝ ΤΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΩ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΨΑΞΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΜΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

ΤΙΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΟΥ ΕΙΠΑ ΘΑ ΤΙΣ ΔΩΣΩ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟ ΤΟ ΘΕΜΑ Η ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΑΛΛΟ??



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 14, 2012 12:37 pm

Η ΟΟΔΕ δεν είναι ένας άνθρωπος, αλλά πολλοί. Ο καθένας έχει τις απόψεις του και υπογράφει τα άρθρα του. Πάντως γενικώς η γραμμή είναι Ορθόδοξη και τα περισσότερα κείμενα είναι Θεολογικά εμπεριστατωμένα.

Ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος είναι εξαίρετος και πολυγραφότατος Θεολόγος και το κείμενό του παραπάνω εξετάζεται όλες τις εκδοχές, αλλά καταλήγει σ΄αυτή του τοπικού κατακλυσμού. Εγώ τουλάχιστον έχω πεισθεί.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

GEORGE_
Δημοσιεύσεις: 16
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:31 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό GEORGE_ » Τρί Αύγ 14, 2012 12:39 pm

Στρατής έγραψε:
ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΔΑΜ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ


:shock: :shock: Δηλαδή κατ'εικόνα και καθ'ομοίωσιν έκανε τον πίθηκο; Νομίζω ότι πρέπει να αποσαφηνίσεις τι εννοείς γιατί στη Γένεση η Δημιουργία του ανθρώπου γίνεται από το σύνολο της Αγίας Τριάδος όπως φαίνεται στο κείμενο. Να κάνουμε λέει κατ' εικόνα και ομοίωσί μας τον άνθρωπο. Όχι τον πίθηκο ή τη μαϊμού.


ΕΧΩ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΩ ΤΗ ΕΝΟΟΥΣΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΔΑΜ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΕΔΩ Η' ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ Η' ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ?



Γρηγόρης
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:28 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Γρηγόρης » Τρί Αύγ 14, 2012 12:41 pm

Απο πολυ ενδιαφερουσα μελετη της ΟΟΔΕ που εγινε λογος στο θεμα αυτο

http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htm

Μια μικρη- παρατηρηση.

Στη Γένεση 9/θ΄ 10, (κατά το Εβραϊκό), αναφέρονται από το Θεό στην οικογένεια του Νώε, τα εξής εκπληκτικά, μόλις τελείωσε ο Κατακλυσμός: ΄΄(στήνω την Διαθήκην μου), και προς παν έμψυχον ζώον, το οποίον είναι με σας, εκ των πτηνών, εκ των κτηνών, και εκ πάντων των ζώων της γης, τα οποία είναι με σας. Από παντός του εξελθόντος εκ της κιβωτού, έως παντός ζώου της γής΄΄. Αν ο Κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος, δεν θα υπήρχαν ζώα έξω από την Κιβωτό!


Παλαια διαθηκη με μεταφραση.
Γεν. 9,9 καὶ ἰδοὺ ἐγὼ ἀνίστημι τὴν διαθήκην μου ὑμῖν καὶ τῷ σπέρματι ὑμῶν μεθ᾿ ὑμᾶς
Γεν. 9,9 “ιδού εγώ σήμερον συνάπτω και κλείω μίαν συμφωνίαν μαζή σας και με τους απογόνους σας, οι οποίοι θα σας διαδεχθούν.

Γεν. 9,10 καὶ πάσῃ ψυχῇ ζώσῃ μεθ᾿ ὑμῶν, ἀπὸ ὀρνέων καὶ ἀπὸ κτηνῶν, καὶ πᾶσι τοῖς θηρίοις τῆς γῆς, ὅσα ἐστὶ μεθ᾿ ὑμῶν ἀπὸ πάντων τῶν ἐξελθόντων ἐκ τῆς κιβωτοῦ.
Γεν. 9,10 Η συμφωνία και η υπόσχεσίς μου αυτή επεκτείνεται και εις κάθε ζώσαν ψυχήν, που υπάρχει μαζή σας και γύρω σας, εις τα πτηνά του ουρανού και εις όλα τα κτήνη και τα θηρία της γης, όσα μαζή με σας εξήλθον από την κιβωτόν.

Βλεπεται καμια σημαντικη διαφορα στο νοημα? Ποια μεταφραση ειναι σωστη?



Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 14, 2012 12:43 pm

νομίζω ότι κινδυνεύουμε να πέσουμε σε προτεσταντική πλάνη -αίρεση από την οποία γύρισαν πολλοί αδερφοί στο ίντερνετ κρατώντας όμως όπως φαίνεται κάποια κατάλοιπα τρόπου σκέψης- όπως αυτή με το αειπάρθενο της Θεοτόκου το οποίο το στηρίζουν σε ένα "έως άρτι".

Σε αυτό που ρωτάς βλέπω διαφορές. Στο 9.9 που βλέπει η ΟΟΔΕ το έμψυχο ζώον; Μιλάει για τη διαθήκη μου με σας και τους απογόνους (σπέρματι) σας.

Στο 10 λέει και όσα θηρία της γης ΕΞΗΛΘΑΝ από την κιβωτο μαζί σας. Απο πού κι ως που το μεταφράζουμε "ως παντός ζώου της γης" μεταφέροντας το στο τέλος της περιόδου κι όχι στη σωστή σειρά;

Αυτό:

ὅσα ἐστὶ μεθ᾿ ὑμῶν ἀπὸ πάντων τῶν ἐξελθόντων ἐκ τῆς κιβωτοῦ.

μεταφράζεται έτσι;;;;

Από παντός του εξελθόντος εκ της κιβωτού, έως παντός ζώου της γής΄΄

Θα ξεχάσουμε και τα ελληνικά που ξέραμε.

Ένα σημείο στίξης, ένα απλό γράμμα να αλλάξεις στη Βίβλο και όχι απλά αλλάζεις το νόημα αλλά πέφτεις σε πλάνο. Ας μη ξεχνάμε ότι ο Μέγας Αθανάσιος έμεινε σε ένα πηγάδι πόσα χρόνια γιατί φώναζε ΟΜΟΟΥΣΙΟ και όχι ομοιούσιο.



Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Μαρ 29, 2014 8:57 am

Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ

Εικόνα

Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΕΝΟΥΣ



Ο Νώε

Τα χρόνια από τη δημιουργία των πρωτοπλάστων περνούσαν, οι απόγονοι τους πλήθαιναν και μαζί τους πλήθαινε και η αμαρτία. Οι άνθρωποι του Θεού, που κατάγονταν από τη γενιά του Σηθ, έβλεπαν τις κόρες των διεφθαρμένων ανθρώπων, από τη γενιά του Κάϊν, ότι ήταν όμορφες και τις πήραν για γυναίκες τους.

Ο Θεός είδε τη σαρκικότητα των ανθρώπων και αποφάσισε να περιορίσει τη ζωής των ανθρώπων σε 120 χρόνια. Από την ένωση των ανθρώπων του Θεού με τις διεφθαρμένες κόρες των ανθρώπων, κατάγονται και οι γίγαντες. Αυτοί έζησαν την πανάρχαια εποχή και ήταν άνθρωποι ονομαστοί. Αλλά, όμως, ήταν κι αυτοί βουτηγμένοι στην αμαρτία και στην διαφθορά.

Όλη η ανθρωπότητα την εποχή εκείνη είχε παρεκτραπεί και διαφθαρεί ενώπιον του Θεού. Οι άνθρωποι δεν έκαναν τίποτε άλλο από βδελυρές πράξεις και εγκλήματα, και η γη είχε γεμίσει από τις αδικίες, από την κακία και την ασέβεια των ανθρώπων. Ο Θεός πολλές φορές τους λυπήθηκε και θέλησε να τους διορθώσει, μα πάντοτε αυτοί ήταν οι ίδιοι.





Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ



Ο Θεός όταν είδε τη γη πως είχε διαφθαρεί, αποφάσισε να τους καταστρέψει όλους και ν' αφήσει μόνον έναν, πού ήταν καλός, για να ξαναγίνει από αυτόν καινούργια γενιά ανθρώπων (Γέν. 6,1-8). Αυτός ήταν ο Νώε.



Ο Θεός παράγγειλε στον καλό Νώε να ετοιμάσει ένα μεγάλο κιβώτιο σαν πλοίο, μια κιβωτό, και μέσα εκεί να μπει αυτός με όλη του την οικογένεια. Του είπε ακόμη να παραλάβει μαζί του κι από ένα ζευγάρι απ' όλα τα ζώα της γης.



«Είπε τότε ο Κύριος ο Θεός προ το Νώε "Για μένα έφτασε το τέλος των ανθρώπων, γιατί γέμισε η γη από τα εγκλήματά τους... Εσύ όμως να κατασκευάσεις μια κιβωτό..., θα τη χωρίσεις σε δωμάτια και άλειψέ την από μέσα και απ' έξω με πίσσα. Εγώ θα φέρω κατακλυσμό νερών ώστε όλοι οι άνθρωποι και τα ζώα να πεθάνουν. Εσύ όμως για την αρετή σου θα σωθείς. Μ' εσένα θα συνάψω τη διαθήκη μου. Θα πάρεις μαζί σου τη γυναίκα σου, τα παιδιά σου και τις γυναίκες των παιδιών σου. Θα πάρεις μαζί σου και από ένα ζευγάρι απ' όλα τα ζώα της γης. Θα πάρεις τροφές για σας και για τα ζώα για όλο το διάστημα που θα κρατήσει ο κατακλυσμός. Σε όλη τη γη μόνο εσένα βρήκα πιστό και ενάρετο ενώπιόν μου. Σε επτά ημέρες θα εξαπολύσω κατακλυσμό για σαράντα μερόνυχτα» (Γέν. 6,11-7,5).



Ο Νώε με μεγάλη προθυμία και υπακοή άρχισε αμέσως να κατασκευάζει την κιβωτό. Κι ενώ αυτός συμμορφωνόταν με την εντολή του Θεού, οι άλλοι άνθρωποι εξακολουθούσαν να μένουν αμετανόητοι και να κάνουν κακές και βδελυρές πράξεις. Τέλος, ο Νώε μπήκε στην κιβωτό, παίρνοντας μαζί και τροφές για όλα τα πλάσματα, πού είχε μέσα.

Ο κατακλυσμός άρχισε όταν ο Νώε ήταν 600 ετών (Γέν. 7,6) και συνεχίστηκε για 40 ημέρες. Ο Θεός άνοιξε τους καταρράκτες του ουρανού κι άρχισε να βρέχει βροχή ραγδαία. Σαράντα μερόνυχτα έβρεχε αδιάκοπα. Το νερό σηκώθηκε πάνω στη γη κι έπνιξε ανθρώπους και ζώα και σκέπασε ως και τα ψηλότερα βουνά. Η κιβωτός όμως κολυμπούσε στην επιφάνεια, φέρνοντας τον καλό Νώε με την οικογένεια του.





Ο Νώε

Τα νερά κρατούνταν στη γη για 150 ημέρες (Γέν. 7,24) και μετά από ακόμα 150 ημέρες όταν σταμάτησε ο κατακλυσμός, η κιβωτός στάθηκε πάνω στην κορυφή του ψηλού βουνού Αραράτ, στην Αρμενία. Ύστερα από 120 ημέρες ο Νώε θέλησε να βεβαιωθεί αν μαζεύτηκαν πια τα νερά και αν μπορούσε να βγει, γι' αυτό άφησε ελεύθερο έναν κόρακα. Ο κόρακας δεν ξαναγύρισε. Έπειτα από λίγες ημέρες άφησε ένα περιστέρι το οποίο επειδή δεν μπορούσε να καθίσει ξαναγύρισε πίσω. Μετά από εφτά ημέρες το ξαναέστειλε κι αυτό γύρισε κατά το βράδυ κρατώντας ένα φύλλο από ελιά (Γένεση 8,6-12).



Τότε ο Νώε κατάλαβε πώς τα νερά είχαν αποτραβηχτεί ολωσδιόλου και τα δέντρα είχαν ξεσκεπαστεί. Μετά την παραμονή ενός έτους στην κιβωτό ο Νώε άνοιξε την κιβωτό και βγήκε με την οικογένεια του και όλα τα πλάσματα πού είχε μαζί του. Αμέσως έκαμε θυσία στο Θεό, ευχαριστώντας τον για τη σωτηρία του (Γέν. 8,4-19).

Ο Θεός ευχαριστήθηκε από τη θυσία του και υποσχέθηκε πως εξ' αιτίας του δε θα ξανάφερνε κατακλυσμό στη γη (Γέν. 8,20-22). Ως σημείο της υπόσχεσης αυτής έστειλε το ουράνιο τόξο (Γέν. 9,13). Ο Θεός ευλόγησε το Νώε και τους γιους του λέγοντάς: "αυξάνεστε και πληθύνεσθε και γεμίσατε τη γη" (Γέν. 9,1).



Ο Νώε έζησε 350 χρόνια μετά τον κατακλυσμό και πέθανε σε ηλικία 950 ετών (Γέν. 9,28-29). Από τους τρεις γιους του Νώε, τον Σημ, τον Χαμ και τον Ιάφεθ κατάγονται σύμφωνα με τη Βίβλο όλοι οι σημερινοί λαοί της Γης. Από τον Σημ κατάγονται οι Σημίτες (Άραβες, Εβραίοι, κλπ.), από τον Ιάφεθ οι Ινδοευρωπαίοι (Άριοι) και από τον Χαμ οι μαύροι κάτοικοι της Αφρικής.





ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΩΕ



Ο Θεός ανέχεται το κακό που οι άνθρωποι προκαλούν στη ζωή τους και περιμένει να αντιδράσουν. Όταν όμως αυτοί βυθίζονται στην αμαρτία και στη διαφθορά, τότε ο Θεός, όπως κάθε πατέρας, επεμβαίνει, με όποιο τρόπο κρίνει κατάλληλο, για να συνετίσει τα παιδιά του, ώστε να ξαναβρούν το δρόμο τους. Η Παλαιά Διαθήκη αφηγείται αρκετές φορές παρόμοια γεγονότα. Ο κατακλυσμός του Νώε ήταν μια τέτοια ενέργεια του Θεού, όταν το κακό, η διαφθορά, η αδικία, η ειδωλολατρία είχε απλωθεί παντού και οι άνθρωποι δεν αντιδρούσαν στις θεϊκές προειδοποιήσεις.



Από τη μεγάλη φυσική καταστροφή του κατακλυσμού, σώθηκε ο δίκαιος Νώε με την οικογένεια του, ύστερα από παρέμβαση του Θεού. Η διάσωση του Νώε σημαίνει ότι αρχίζει μια νέα περίοδος για το ανθρώπινο γένος. Το ουράνιο τόξο, ορατό συμβολικό σημάδι, ήταν η πιστοποίηση της υπόσχεσης του Θεού για την ασφάλεια και προστασία του Νώε, που έγινε ο δεύτερος γενάρχης του ανθρωπίνου γένους. Δηλαδή, έγινε μια νέα συμφωνία, μια νέα διαθήκη, και δόθηκε μια νέα ευκαιρία στους ανθρώπους να φτάσουν το στόχο της σωτηρίας. Έτσι, εκδηλώθηκε ακόμη μια φορά η πατρική φροντίδα του Θεού για τους ανθρώπους.



Η ανάμνηση του κατακλυσμού διατηρήθηκε στη μνήμη των λαών μέσα από τους μύθους και τις παραδόσεις τους. Στην ελληνική μυθολογία διασώθηκε με το μύθο του Δευκαλίωνα της Πύρρας.

Πηγή: http://users.sch.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Ο Κατακλυσμός του Νώε ήταν παγκόσμιος. Αν πούμε ότι δεν ήταν αυτό είναι κατά της αξιοπιστίας της Βίβλου

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Παρ Φεβ 23, 2018 5:51 pm

Ο Κατακλυσμός του Νώε ήταν παγκόσμιος. Αν πούμε ότι δεν ήταν αυτό είναι κατά της αξιοπιστίας της Βίβλου.

Στη Γένεση 7, 19-23 λέει καθαρά ότι ο κατακλυσμός του Νώε ήταν παγκόσμιος:

Γεν. 7,19-23: “Και εξωγκώθη ακόμη περισσότερον το ύδωρ και υπερεπληθύνθη και εσκέπασεν όλα τα όρη τα υψηλά, όσα υπήρχον κάτω από τον ουρανόν. Δέκα πέντε πήχεις επάνω από τα υψηλότερα όρη υψώθη το ύδωρ και εσκέπασεν εξ ολοκλήρου αυτά. Επνίγη δε και απέθανε μέσα εις τα ύδατα του κατακλυσμού κάθε ζωϊκή υπαρξις της γης, τα πτηνά του ουρανού και τα κτήνη και τα θηρία και τα ερπετά που σύρονται εις την γην και κάθε άνθρωπος· και όλα όσα έχουν ζωήν και αναπνέουν, κάθε τι το οποίον έζη εις την ξηράν επνίγη. Τοιουτοτρόπως ο Θεός εξηφάνισε κάθε ζωντανήν ύπαρξιν επί της γης από ανθρώπου μέχρι των κτηνών και ερπετών και πτηνών του ουρανού· τα πάντα εξηφανίσθησαν από το πρόσωπον της γης. Εμεινε δε εν τη ζωή μόνον ο Νώε και όσοι ήσαν μαζή με αυτόν εις την κιβωτόν”.



Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Ο Κατακλυσμός του Νώε – Από το αντιεξελικτικό βιβλίο του Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Φυσικού & Θεολόγου, “Βίβλος και Εξέλιξη”

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Πέμ Ιαν 23, 2020 10:13 pm

Εικόνα

Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ

Ἀπό τό αντιεξελικτικό βιβλίο

τοῦ Ἀρχίμ. Ἰωάννου Κωστωφ, Φυσικού

ΒΙΒΛΟΣ & ΕΞΕΛΙΞΗ


Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ
«Ὄχι στόν Τιτανικό, Ναί στήν Κιβωτό»(ΚΥΡ).

Παγκοσμίως οἱ ἀρνητές ἀρνοῦνται τήν παγκοσμιότητα τοῦ ἐπί Νῶε Κατακλυσμοῦ. Ἄς δοῦμε πῶς ἔχει τό θέμα.

Εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι ἡ χρῆσι τοῦ ἄρθρου τόν ξεχωρίζει τόν Κατακλυσμό ἀπό τίς τοπικές πλημμύρες: «Ἐγώ δέ ἰδού ἐπάγω τόν κατακλυσμόν, ὕδωρ ἐπί τήν γῆν, καταφθεῖραι πᾶσαν σάρκα, ἐν ᾗ ἐστι πνεῦμα ζωῆς, ὑποκάτω τοῦ οὐρανοῦ· καί ὅσα ἐάν ᾖ ἐπί τῆς γῆς, τελευτήσει»(Γεν 6, 17). Νά σημειώσουμε, ἀκόμα, βάσει τοῦ χωρίου αὐτοῦ, ὅτι πιθανόν, βάσει τῆς ἐπεξηγήσεως «ὕδωρ ἐπί τήν γῆν», νά μήν εἶχε βρέξει μέχρι τότε ἀπό τούς χρόνους τῆς δημιουργίας. Εἶναι γνωστό ὅτι πρίν τή δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου δέν εἶχε βρέξει καθόλου στή γῆ —«… πᾶν χλωρόν ἀγροῦ πρό τοῦ γενέσθαι ἐπί τῆς γῆς καί πάντα χόρτον ἀγροῦ πρό τοῦ ἀνατεῖλαι· οὐ γάρ ἔβρεξεν ὁ Θεός ἐπί τήν γῆν, καί ἄνθρωπος οὐκ ἦν ἐργάζεσθαι αὐτήν»(Γεν 2, 5)* [ὑπ.: Σέ ἐπίρρωσι αὐτοῦ ὑπάρχει καί τό ἑξῆς χωρίο: «Πίστει χρηματισθείς Νῶε περί τῶν μηδέπω βλεπομένων, εὐλαβηθείς κατεσκεύασε κιβωτόν εἰς σωτηρίαν τοῦ οἴκου αὐτοῦ, δι᾿ ἧς κατέκρινε τόν κόσμον, καί τῆς κατά πίστιν δικαιοσύνης ἐγένετο κληρονόμος»(Ἑβρ 11, 7).]—, ἀλλά αὐτή ποτιζόταν ἀπό μία πηγή (Γεν 2, 6) (τότε δέν ὑπῆρχαν ψηλά βουνά).

Σημειωτέον, ἀκόμα, ὅτι, βάσει τοῦ Γεν 1, 7 «ἐποίησεν ὁ Θεός τό στερέωμα, καί διεχώρισεν ὁ Θεός ἀνά μέσον τοῦ ὕδατος, ὅ ἦν ὑποκάτω τοῦ στερεώματος, καί ἀναμέσον τοῦ ὕδατος τοῦ ἐπάνω τοῦ στερεώματος», πρίν ἀπό τόν Κατακλυσμό ὑπῆρχε στό πάνω μέρος τῆς ἀτμοσφαίρας ἕνας ὑπερμεγέθης ὑδάτινος θόλος, στόν ὁποῖο, κατά μέγα μέρος, ὀφείλεται τό πολύ νερό τοῦ παγκοσμίου Κατακλυσμοῦ (βλ. καί: MJ, 20).

Ὅπως βλέπετε τά περί διαπύρου ἀρχικῆς γῆς, βάσει τῆς Βίβλου, εἶναι παραμυθάκια τῆς Χαλιμᾶς.

Ἐρχόμασθε, τώρα, στό θέμα τοῦ οὐρανίου τόξου ὡς σημείου καταλλαγῆς μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπων. Λοιπόν, πιθανόν καί πάλι, τό οὐράνιο τόξο νά ἐμφανίσθηκε τότε γιά πρώτη φορά. Ἰδού ἡ σωστή σκέψι τοῦ Εὐσεβίου Ἐμέσης: «Τό οὐράνιο τόξο δημιουργήθηκε, ὅταν καί ὁ Θεός τά λέη αὐτά. Διότι ἄν ὑπῆρχε τό οὐράνιο τόξο καί πρό τοῦ κατακλυσμοῦ, δέν θά ὀνομαζόταν “σημεῖο”(Γεν 9, 13, 17). Ἡ Γραφή θέλει πάντοτε νά ὀνομάζεται σημεῖο κάποιο παράξενο πρᾶγμα»(ΒΕΠ 38, 163).

* * *

Ἰδού ἕνα ἄλλο σπουδαῖο στοιχεῖο τῆς ἱστορικῆς Βίβλου. Ἀφορᾶ τήν Κιβωτό. «Εἶναι μᾶλλον ἀπίθανο οἱ Ἑβραῖοι, πού εἶναι ἄνθρωποι ξένοι πρός τή θάλασσα, νά εἶχαν μαντέψει σωστά νούμερα πού συμφωνοῦν τόσο πολύ μέ τίς διαστάσεις τίς ὁποῖες χρησιμοποιοῦν ἔμπειροι ναυπηγοί»(WD, 127).

Γράφει ὁ Josh McDowell: «Τά κυβόσχημα πλοῖα τῶν Βαβυλωνίων δέν θά μποροῦσαν νά σώσουν κανένα. Τά ὁρμητικά νερά θά τά ἀναποδογύριζαν διαρκῶς. Ἡ βιβλική κιβωτός ὅμως, εἶναι παραλληλόγραμμη —μακρυά, πλατιά καί χαμηλή σέ ὕψος— γιά νά μπορῆ νά ἐπιπλέη στή μανιασμένη θάλασσα. Ἡ διάρκεια τῆς βροχοπτώσεως στίς παγανιστικές ἀφηγήσεις (ἑπτά μέρες) δέν εἶναι ἀρκετή γιά τήν καταστροφή τήν ὁποία περιγράφουν… Eἶναι λογικότερο νά ὑποθέσουμε ὅτι ἡ διάρκεια τῆς βροχοπτώσεως ἦταν μεγαλύτερη. Ἡ βαβυλωνιακή ἄποψι, ὅτι ὅλα τά νερά τοῦ κατακλυσμοῦ ὑποχώρησαν σέ μία μέρα εἶναι ἐξίσου παράλογη»(J, 472).
* * *

Πολλοί διερωτῶνται σχετικά μέ τό πῶς εἰσῆλθαν καί πῶς διαβιοῦσαν τά ζῶα μέσα στήν Κιβωτό. Μιά εὐσεβής σκέψι εἶναι τό ὅτι στό ὑποτροπικό κλίμα πρό τοῦ Κατακλυσμοῦ ὅλα τά ζῶα ζοῦσαν παντοῦ. Ἔτσι εὔκολα —ἄν παραλειφθῆ τό θαυματουργικό στοιχεῖο— μαζεύθηκαν στήν Κιβωτό. Ἐξάλλου ὁ Κύριος θαυματουργικά ἀνέστειλε γιά ὅλη τήν περίοδο τοῦ Κατακλυσμοῦ τό «αὐξάνεσθε καί πληθύνεσθε». Ὅσο γιά τό πλῆθος τῶν ζώων, αὐτά μποροῦσαν κάλλιστα νά εἶναι νεογνά.

Γράφει ὁ ἀρνητής Ludwig Feuerbach: «“Ὁ Θεός θά μποροῦσε” λέει ὁ Λούθηρος “νά διατηρήση ἕναν ὁλόκληρο χρόνο τό Νῶε καί τά ζῶα χωρίς τροφή, μέ τήν ἴδια εὐκολία μέ τήν ὁποία διατήρησε, σαράντα μέρες, χωρίς τροφή τό Μωυσῆ, τόν Ἠλία καί τό Χριστό”. Δέν ἔχει σημασία ἄν τό κάνη συχνά ἤ σπάνια· ἀρκεῖ ὅτι τό ἔκαμε, ἔστω καί μιά φορά μονάχα· ὅ,τι γίνεται μιά φορά, μπορεῖ νά ξαναγίνη ἄπειρες φορές”(Λούθηρος, Τ. ΙΙΙ)»(FL, 440).
Ἄς μήν ξεχνᾶμε, ἀκόμα, ὅτι δέν χρειαζόταν νά συμπεριληφθοῦν στήν Κιβωτό ὅλες οἱ ράτσες τῶν σκύλων π.χ.. Οἱ κτηνοτρόφοι γνωρίζουν καλά νά ἐξάγουν ἀπό ἕνα ζεῦγος ζώων ὅλες τίς ποικιλίες του. Γράφει ὁ Αngus Ρhillips στό, κάθε ἄλλο παρά χριστιανικό, Νational Geographic: «Ἀναρωτιέμαι πῶς μιά τέτοια ποικιλία μεγεθῶν καί μορφῶν εἶναι δυνατόν νά ἐξελίχθηκε στό σχετικά σύντομο διάστημα ἀπό τότε πού ἄρχισε ἡ ἐξημέρωσι τῶν σκυλιῶν. Ἄν ὑπῆρχε καί στούς ἀνθρώπους τέτοια ποικιλία, ὁ μικρότερος ἀπό μᾶς θά ζύγιζε δέκα κιλά καί ὁ μεγαλύτερος ἕνα τόνο. Πῶς διαφοροποιήθηκαν τόσο οἱ σκύλοι;
Ὁ Jeff Sampson, εἰδικός στή μοριακή γενετική καί συντονιστής σέ θέματα γενετικῆς τοῦ βρεταννικοῦ Κυνολογικοῦ Ὁμίλου, ὑποστηρίζει ὅτι, καθώς οἱ σκύλοι ἔχουν πολλά χρωμοσώματα (78, ἐνῶ ὁ ἄνθρωπος ἔχει 46), αὐξάνονται οἱ πιθανοί συνδυασμοί. Καί ὁ ἄνθρωπος εἶναι αὐτός πού δημιούργησε τούς περισσότερους. “Οἱ φυλές δέν ἐξελίχθηκαν μόνες τους· οἱ κυνοτρόφοι ἔχουν ἐπιλέξει κάποια χαρακτηριστικά. Τά τελευταία 300 ἤ 400 χρόνια μποροῦσαν νά ἐπιλέγουν ὅποιο χαρακτηριστικό ἤθελαν, καί πολύ γρήγορα νά τό πετυχαίνουν”, λέει ὁ Sampson.

Φέρνει παράδειγμα τό ἔργο ἑνός φίλου, τοῦ Βruce Cattanach, γενετιστή μέ χόμπι στήν ἐκτροφή boxer. “Τά boxer ὑποτίθεται ὅτι πρέπει νά εἶναι κολοβά” λέει ὁ Sampson “ἀλλά οἱ κτηνίατροι δέν θέλουν πιά νά πραγματοποιοῦν τέτοιες αἰσθητικές ἐπεμβάσεις, κι ἔτσι ὁ Βruce ἀποφάσισε νά προσπαθήση τήν ἀναπαραγωγή ἑνός boxer χωρίς οὐρά”.

Δέν τοῦ πῆρε πολύ. Γιά νά πετύχη τό στόχο του, ὁ Cattanach διασταύρωσε ἕνα boxer μ᾽ ἕνα οὐαλέζικο Gorgy, πού δέν ἔχει οὐρά. ῞Υστερα πῆρε τό κουτάβι τους, πού δέν εἶχε οὐρά καί ἔμοιαζε μέ boxer, καί τό ζευγάρωσε μέ ἄλλα boxer. Ὀχτώ χρόνια καί τέσσερεις γενιές μετά, τά boxer του γεννιόταν χωρίς οὐρά καί σάρωναν τά βραβεῖα στούς διαγωνισμούς.

“Ἡ διαφορά μεγέθους στούς σκύλους εἶναι μεγαλύτερη ἀπό ὅ,τι σέ ὁποιοδήποτε ἄλλο εἶδος”, λέει ὁ Cattanach “καί ἀπό ἀρχαιοτάτων χρόνων ὁ ἄνθρωπος κάνει ὅ,τι μπορεῖ γιά νά δημιουργήση συγκεκριμένους τύπους —μεγάλους σκύλους γιά φύλακες, γρήγορους σκύλους γιά τό κυνήγι, μικρόσωμα σκυλιά γιά συντροφιά. Τό νά περάσουμε ἀπό τό κανονικό Poodle στή μινιατούρα εἶναι σχετικά εὔκολο”»(περ. Ng, Ἰα 2002, 86).

Ἐξάλλου δέχονται ὅτι ἡ γεωγραφική ἀπομόνωσι δημιούργησε τά ἑκάστοτε νέα εἴδη καί δέν τό δέχονται γιά ζεῦγος σκύλων τῆς Κιβωτοῦ!

* * *

Ἄς ἀναγράψουμε καί τά ἑξῆς:

Σημειώνουν οἱ Ernest καί Hazel Lucas: «Τό μέσο βάθος τῶν ὠκεανῶν εἶναι 4 χλμ. δηλαδή πολύ μεγαλύτερο ἀπό τό μέσο ὕψος τῶν βουνῶν πού εἶναι 1 χλμ.»(LE, 4).

Γράφει καί ὁ Isaac Asimov: «Τό βάθος τοῦ ὠκεανοῦ τῆς Γῆς εἶναι μεγαλύτερο ἀπ᾽ τό ὕψος τῶν βουνῶν της! Τό ψηλότερο βουνό εἶναι τό ὄρος Everest. Ἡ κορυφή του φθάνει στά 8,9km πάνω ἀπ᾽ τήν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας. Ἐνῶ σέ ὁρισμένο σημεῖο τοῦ Εἰρηνικοῦ, στήν Ἄβυσσο τῶν Μαριάνων, ὁ πυθμένας τοῦ ὠκεανοῦ βρίσκεται 11km κάτω ἀπ᾽ τήν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας. Ἄν ἦταν δυνατόν νά βάλουμε τό Everest στήν Ἄβυσσο τῶν Μαριάνων, αὐτό θά βούλιαζε μέσα στόν ὠκεανό καί τό νερό θά σκέπαζε τήν κορυφή του σέ βάθος 2km»(AI, 10 ἔνθ.).
* * *

Δέχονται ὅλες τίς μυθολογίες σάν πραγματικές καί τίς ἀρνοῦνται ὅταν πιστοποιοῦν τή Βίβλο (π.χ. γιά τόν παγκόσμιο κατακλυσμό τοῦ Νῶε).

Ἄν, σύμφωνα μέ τή λογική τό «ἀπό προσώπου πάσης τῆς γῆς»(Γεν 7, 4), δέν σημαίνει πᾶσα ἡ γῆ, τότε καί τό «πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι»(Α´ Τιμ 2, 4) δέν σημαίνει πάντας!!!
Νά σημειώσουμε, ἀκόμα, ὅτι ἄν ὁ Κατακλυσμός δέν ἦταν παγκόσμιος ἀλλά τοπικός, τότε ὁ Θεός ἀποδεικνύεται ψεύτης, μιᾶς καί εἶπε: «οὐκ ἔτι ἔσται κατακλυσμός ὕδατος τοῦ καταφθεῖραι πᾶσαν τήν γῆν»(Γεν 9, 11). Εἶναι γνωστό ὅτι τοπικές πλημμύρες συμβαίνουν τακτικά.
Σημειωτέον ὅτι βάσει τοῦ: «Καί εἶπε Κύριος ὁ Θεός τῷ Νῶε· καιρός παντός ἀνθρώπου ἥκει ἐναντίον μου, ὅτι ἐπλήσθη ἡ γῆ ἀδικίας ἀπ᾿ αὐτῶν, καί ἰδού ἐγώ καταφθείρω αὐτούς καί τήν γῆν»(Γεν 6, 13), ὁ κατακλυσμός ἦταν ὄχι μόνο ἀνθρωπολογικά παγκόσμιος, ἀλλά καί γεωγραφικά.

* * *

Καί θά τελειώσουμε μέ τό μακαριστό Π. Τρεμπέλα: «“Καί ἐπεφέρετο ἡ κιβωτός ἐπάνω τοῦ ὕδατος”. Καί ὅσο, λοιπόν, ὑψηλότερα ἀνέβαινε τό νερό, τόσο περισσότερο πλησίαζε πρός τόν οὐρανό καί ἡ κιβωτός. Καί ὅσο ἡ πλημμύρα τῶν ὑδάτων αὔξανε, τόσο καί ἡ κιβωτός ὑψωνόταν καί ἀναβιβαζόταν. Αὐτό πάλι μοῦ θυμίζει μιά μεγάλη καί παρηγορητική ἀλήθεια· τήν ἀλήθεια ὅτι ἡ θλῖψι μᾶς ἀνεβάζει πρός τόν οὐρανό. Σύννεφα θλίψεως, κατακλυσμός περιπετειῶν σκιάζουν πολλές φορές τό βίο μας. Καί μᾶς φαίνεται τότε μαῦρος καί κατάκλειστος ὁ οὐρανός. Καί νομίζουμε πώς εἴμαστε μεμονωμένοι κι ἐγκαταλελειμμένοι καί ὁλομόναχοι. Πλάνη, Χριστιανέ μου! Ὁ Θεός εἶναι κοντά σου. Καί ὅσο τά ὕδατα τῆς θλίψεως πληθύνονται, τόσο καί σύ πλησιάζεις περισσότερο στόν Οὐρανό. Καί ὅσο τά δεινά σου αὐξάνουν κι ἐσύ μέ καρτερία τά ὑπομένεις, τόσο καί πλησιάζεις πρός τό Θεό. Ὑπόμενε κατά τόν κατακλυσμό τῶν πολλῶν ὑδάτων. Ὑπόμενε παραμένοντας στήν πίστι. Καί νά εἶσαι τότε βέβαιος πώς ἡ κιβωτός σου θά ἐπιφέρεται πάντοτε πρός μία διευθυνόμενη κατεύθυνσι, τόν οὐρανό καί τήν αἰώνια ἀνάπαυσι κι εὐδαιμονία»(ΤΝ, 61).

Από το βιβλίο: Ἀρχιμ. Ἰωάννου Κωστώφ, ΒΙΒΛΟΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΙ, Περί Ἐξελίξεως 2, ΕΚΔ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (6978461846), Σταμάτα 2014

*Οι συντομογραφίες (βιβλιογραφία) βρίσκονται στο βιβλίο.


Πηγή:

God and Science - Orthodoxy / Θεός και Επιστήμη - Ορθοδοξία



NikolaosArvanitidis

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Ιαν 23, 2020 11:17 pm

Αρα πάτερ ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος και όχι τοπικός όπως λέγαμε στην αρχή του θέματος αυτού.



Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Πέμ Ιαν 23, 2020 11:21 pm

Ναι παγκόσμιος ήταν ο κατακλυσμός.

Το ότι δεν ήταν παγκόσμιος είναι άλλη μια διδασκαλία της Θεωρία της Εξέλιξης με σκοπό να κτυπήσει την Βίβλο η οποία λέει ξεκάθαρα ότι ήταν παγκόσμιος.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες