Νίκος έγραψε:Νίκος έγραψε:Επανέρχομαι σ΄αυτό το θέμα γιατί έπεσα πρόσφατα ψάχνοντας κάτι άλλο σ΄αυτή την εξαιρετικά τεκμηριωμένη μελέτη της Ο.Ο.Δ.Ε για τον Κατακλυσμό. Το link είναι:
http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htmΜε λίγα λόγια λέει ότι:
1. Ο Κατακλυσμός έγινε γύρω στο 3.266 π.Χ. στην περιοχή της Μεσοποταμίας (στην κοιλάδα του Τίγρη και του Ευφράτη.
2. Ήταν τοπικός κι όχι παγκόσμιος. Υπάρχουν αρχαιολογικά και γεωλογικά ευρήματα στην περιοχή, απ΄τα οποία προκύπτει ότι έγινε κατακλυσμός της περιοχής αυτής κατά το χρόνο στον οποίο προσδιορίζεται από την Αγία Γραφή ότι έγινε ο κατακλυσμός και με ύψος νερών όμοιο με αυτό που αναφέρεται στο βιβλίο της Γένεσης.
3. Το ότι ο Κατακλυσμός ήταν τοπικός κι όχι γενικός δεν αντιβαίνει στην Αγία Γραφή όπως τεκμηριώνεται επαρκώς στη μελέτη αυτή.
4. Το "όρος" στο οποίο προσάραξε η κιβωτός δεν ήταν το Αραράτ αλλά οι λόφοι Ουραρτού της Μεσοποταμίας. Η παρεξήγηση οφείλεται σε κακή μετάφραση του Εβραϊκού κειμένου.
Φίλε Γιώργο νομίζω ότι αυτή ήταν η πιο τεκμηριωμένη άποψη. Αν ψάξεις παραπάνω τη δημοσίευση αυτή θα διαβάσεις και ένα σχετικό άρθρο του μακαριστού π. Ιωήλ Γιαννακόπουλου.
Συγγνώμη αλλά η Ο.Ο.Δ.Ε. έχει ορισμένες παράξενες προσεγγίσεις σε κάποια θέματα. Εδώ λένε ότι υποστηρίζει τη θεωρία της εξέλιξης.
Θα επαναλάβω αυτά που είχα γράψε αρχικά.
Για το αν έγινε παγκόσμιος κατακλυσμός ας απαντήσει η ίδια η Αγία Γραφή:
Κστ 7 και είπεν ο Θεός· απαλείψω τον άνθρωπον, ον εποίησα από προσώπου της γής, από ανθρώπου έως κτήνους και από ερπετών έως πετεινών τού ουρανού, ότι μετεμελήθην ότι εποίησα αυτούς. 8 Νώε δε εύρε χάριν εναντίον Κυρίου τού Θεού. 9 Αύται δε αι γενέσεις Νώε· Νώε άνθρωπος δίκαιος, τέλειος ών εν τή γενεά αυτού· τώ Θεώ ευηρέστησε Νώε.
Από προσώπου γης, πρώτο λοιπόν σημάδι ότι είχαμε παγκόσμιο κατακλυσμό.
13 και είπε Κύριος ο Θεός τώ Νώε· καιρός παντός ανθρώπου ήκει εναντίον μου, ότι επλήσθη η γη αδικίας απ’ αυτών, και ιδού εγώ καταφθείρω αυτούς και την γήν.
Και την γην λέει ο Θεός.
17 εγώ δε ιδού επάγω τον κατακλυσμόν, ύδωρ επί την γήν καταφθείραι πάσαν σάρκα, εν ή εστι πνεύμα ζωής, υποκάτω τού ουρανού· και όσα εάν ή επί της γής, τελευτήσει
Νομίζω ξεκάθαρο το παραπάνω χωρίο.
18 και στήσω την διαθήκην μου μετά σού· εισελεύση δε εις την κιβωτόν σύ και οι υιοί σου και η γυνή σου και αι γυναίκες των υιών σου μετά σού. 19 και από πάντων των κτηνών και από πάντων των ερπετών και από πάντων των θηρίων και από πάσης σαρκός, δύο δύο από πάντων εισάξεις εις την κιβωτόν, ίνα τρέφης μετά σεαυτού· άρσεν και θήλυ έσονται.
20 από πάντων των ορνέων των πετεινών κατά γένος, και από πάντων των κτηνών κατά γένος και από πάντων των ερπετών των ερπόντων επί της γής κατά γένος αυτών, δύο δύο από πάντων εισελεύσονται προς σε τρέφεσθαι μετά σού, άρσεν και θήλυ.
Αν ήταν ο κατακλυσμός δεν ήταν παγκόσμιος δε θα υπήρχε λόγος να πάρει ο Νώε στην κιβωτό δύο ζώα, πτηνά κτλ από κάθε είδος, διότι τότε θα επιβίωναν τα περισσότερα είδη ζώων. Όμως ο Θεός έδωσε εντολή στο Νώε να μαζέψει από όλα τα είδη. Η Κιβωτός κατασκευαζόταν σύμφωνα με την παράδοση επί 100 χρόνια, άλλωστε οι οδηγίες του Κυρίου στο δίκαιο Νώε για την κατασκευή της δείχνουν το μέγεθος αυτής.
Ζ 21 και απέθανε πάσα σάρξ κινουμένη επί της γής των πετεινών και των κτηνών και από θηρίων και πάν ερπετόν κινούμενον επί της γής και πάς άνθρωπος. 22 και πάντα, όσα έχει πνοήν ζωής, και πάν, ό ήν επί της ξηράς, απέθανε. 23 και εξήλειψε πάν το ανάστημα, ό ήν επί προσώπου της γής, από ανθρώπου έως κτήνους και ερπετών και των πετεινών τού ουρανού, και εξηλείφθησαν από της γής· και κατελείφθη μόνος Νώε και οι μετ’ αυτού εν τή κιβωτώ. 24 και υψώθη το ύδωρ επί της γής ημέρας εκατόν πεντήκοντα
Τα αποτελέσματα του κατακλυσμού ο οποίος δεν άφησε τίποτε.
Η 21 και ωσφράνθη Κύριος ο Θεός οσμήν ευωδίας, και είπε Κύριος ο Θεός διανοηθείς· ου προσθήτω έτι καταράσασθαι την γήν διά τα έργα των ανθρώπων, ότι έγκειται η διάνοια τού ανθρώπου επιμελώς επί τα πονηρά εκ νεότητος αυτού· ου προσθήσω ούν έτι πατάξαι πάσαν σάρκα ζώσαν, καθώς εποίησα
Δε θα ξαναπατάξει λέει ΠΑΣΑ σάρκα ζώσαν.
Προσωπικά με βάση όχι απλά το κείμενο αλλά τα λόγια του ίδιου του Θεού πιστεύω πως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος.
Το να λέμε το Αραράτ Ουραρτού δίχως επιχειρήματα, δεν είναι σωστό. Ίσα ίσα που υπάρχουν ευρήματα από κοχύλια σε κορυφές βουνών, πράγμα που υποστήριζει τη θέση της Βίβλου. Πολλοί βασίστηκαν σε τέτοια "λάθη" και έπεσαν σε φοβερές πλάνες σε δογματικά θέματα.
Για μένα και μόνο το θέμα του αν ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος ή όχι, ενέχει υποψίες απιστίας. Φαίνεται τόσο φοβερό, τόσο δύσκολο και απίθανο στα ανθρώπινα μάτια που αμφισβητούμε και τη δύναμη του Κυρίου.