Κατακλυσμός

Ανάλυση και συζητήσεις γύρω από τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Νέστορας
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:39 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Νέστορας » Τρί Αύγ 14, 2012 11:58 am

Συνοψίζοντας λοιπόν έχουμε και λέμε.

1) Υιοι του Θεού σύμφωνα με τη Γέννεση, αποκαλούνταν οι γιοι του Ενώς, γιου του Σηθ (το ξέρατε ότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι λατρεύουν τον Σηθ? Οι λεγόμενοι ΣΗθιανιστές).

2) Αυτοί λοιπόν, πλάγιασαν με τις "θυγατέρες" της γενιάς του Κάϊν και μέσω αυτής της ανάμειξης έχασαν (όλοι πλην του Νώε) το πνεύμα τους και παρέμειναν απλή "σάρκα". Δηλαδή, έγιναν ένα με τους γίγαντες, οι οποίοι προϋπήρχαν (υπήρχαν δηλαδή και πριν από αυτή την ανάμειξη μεταξύ υιών του Θεού & θυγατέρων της γενιάς του Κάϊν) και συνέχισαν να υπάρχουν.

3) Μάλιστα, αυτοί οι γίγαντες ήταν ονομαστοί και ξακουστοί για...πολλούς και διάφορους λόγους. Η λέξη γίγαντες ισοδυναμεί με τη λέξη νεφιλείμ η οποία μεταφράζεται ως "εκπεπτώντες" (fallen). (Να τους παρομοιάσουμε με τον...Ήφαιστο για παράδειγμα? ή τον Προμηθέα?). Επομένως οι γίγαντες δεν ήταν κάτι το....καλό.

4) Έτσι λοιπόν η κακία πλήθυνε στον κόσμο και όλοι πλην του Νώε είχαν κακούς λογισμούς στην καρδιά τους

Όλα αυτά, οδήγησαν λοιπόν (αν καταλαβαίνω καλά) στο ακόλουθο:

ενεθυμηθη ο θεος οτι εποιησεν τον ανθρωπον επι της γης και διενοηθη

Μετάνιωσε και λυπήθηκε ο Θεός και είπε:

απαλειψω τον ανθρωπον ον εποιησα απο προσωπου της γης

Όπερ και εγένετο με τον κατακλυσμό.

Έχω καταλάβει καλά? (Τουλάχιστον το κυριολεκτικό νόημα του κατακλυσμού...)



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Τρί Αύγ 14, 2012 12:00 pm

Έχω καταλάβει καλά? (Τουλάχιστον το κυριολεκτικό νόημα του κατακλυσμού...)


Nαι εχεις καταλαβει πολυ καλα το νοημα αυτων των εδαφιων, οπως το καταλαβαινω εγω. Για τον Προμηθεα και τον Ηφαιστο δεν εχω αποψη.Αν και υποψιαζομαι τι μπορει να θελεις να πεις.
Ακουω ερωτησεις.



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Τρί Αύγ 14, 2012 12:02 pm

Ίσως μια καλή ιδέα σχετικά με το θέμα του george είναι να θέσουμε το ερώτημα περί κατακλυσμού και στο γέροντα Μάξιμο, του οποίου αύριο πρώτα ο Θεός θα γράψουμε κι ελπίζουμε σύντομα να μας απαντήσει.



George
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:40 pm
Τοποθεσία: π. Γεώργιος
Επικοινωνία:

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό George » Τρί Αύγ 14, 2012 12:03 pm

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 6 ΔΙΣ ΣΕ 5,5 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ.
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ;


Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΧΩΜΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΜΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ (ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΝ) ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ (ΚΑΤΑ ΧΑΡΙΝ).
http://www.youtube.com/user/KERMENI?gl=GR&feature=mhee

Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 14, 2012 12:06 pm

Πράγμα που επιβεβαιώνει τη Βίβλο, σωστά george; :)



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Τρί Αύγ 14, 2012 12:07 pm

Παραθέτουμε και την απάντηση του γέροντα η οποία είναι λίγο αυστηρή αλλά νομίζω ωφέλιμη για να μη ξεχνιόμαστε.



Άβαταρ μέλους
Πατήρ_Μάξιμος
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 5:36 pm
Τοποθεσία: Καρυές - Άγιο Όρος
Επικοινωνία:

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Πατήρ_Μάξιμος » Τρί Αύγ 14, 2012 12:09 pm

Είδα τη συζήτηση στο φόρουμ αλλά δεν μπορώ να εμπλακώ ενεργά. Το πρόγραμμα στο Άγιον Όρος είναι πλήρες.

Απορώ, όσοι συμμετέχουν στον διάλογο και λένε πως είναι χριστιανοί κάνουν την προσευχή τους κάθε μέρα; Κάνουν όλα τους τα καθήκοντα ως χριστιανοί, σύζυγοι, οικογενειάρχες, εργαζόμενοι; Και τους μένει καιρός να ασχολούνται με το τι έγινε στον καιρό του Νώε; Δε φροντίζουν καλύτερα να ελκύσουν τη χάρη του Θεού στην καθημερινότητά τους;

Εν προκειμένω, η ουσία της ιστορίας του κατακλυσμού ήταν, ότι ο Θεός τιμώρησε την αμαρτία.

Και ο Χριστός μας ξαναλέει στο Ευαγγέλιο, «προσέξτε καλά, μην πάθετε ο,τι
έπαθαν και οι συγκαιρινοί του Νώε, που ασχολούνταν με ο,τιδήποτε άλλο, εκτός από το να φροντίζουν να αρέσουν στο Θεό.

Νομίζω οτι η επιστήμη οφείλει να ασχολείται με την έρευνα του επιστητού, χωρίς να μπλέκεται σε θέματα πίστεως, ούτε να θεωρεί ως βεβαιότητες τις υποθέσεις των απίστων. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που μπορεί η επιστήμη να ενταχθεί μέσα στα πλαίσια της πίστεως. Π.χ. οι φυσικοί νόμοι δεν είναι υπεράνω του Θεού, αλλά ο Θεός είναι ο δημιουργός και των φυσικών νόμων.

Πατήρ Μάξιμος Αγιορείτης



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5833
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 14, 2012 12:11 pm

Επανέρχομαι σ΄αυτό το θέμα γιατί έπεσα πρόσφατα ψάχνοντας κάτι άλλο σ΄αυτή την εξαιρετικά τεκμηριωμένη μελέτη της Ο.Ο.Δ.Ε για τον Κατακλυσμό. Το link είναι:

http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htm

Με λίγα λόγια λέει ότι:

1. Ο Κατακλυσμός έγινε γύρω στο 3.266 π.Χ. στην περιοχή της Μεσοποταμίας (στην κοιλάδα του Τίγρη και του Ευφράτη.

2. Ήταν τοπικός κι όχι παγκόσμιος. Υπάρχουν αρχαιολογικά και γεωλογικά ευρήματα στην περιοχή, απ΄τα οποία προκύπτει ότι έγινε κατακλυσμός της περιοχής αυτής κατά το χρόνο στον οποίο προσδιορίζεται από την Αγία Γραφή ότι έγινε ο κατακλυσμός και με ύψος νερών όμοιο με αυτό που αναφέρεται στο βιβλίο της Γένεσης.

3. Το ότι ο Κατακλυσμός ήταν τοπικός κι όχι γενικός δεν αντιβαίνει στην Αγία Γραφή όπως τεκμηριώνεται επαρκώς στη μελέτη αυτή.

4. Το "όρος" στο οποίο προσάραξε η κιβωτός δεν ήταν το Αραράτ αλλά οι λόφοι Ουραρτού της Μεσοποταμίας. Η παρεξήγηση οφείλεται σε κακή μετάφραση του Εβραϊκού κειμένου.

Στο τέλος του άρθρου παρατίθεται το ακόλουθο κείμενο του αείμνηστου π. Ιωήλ Γιαννακόπουλου, το οποίο το δημοσιεύω γιατί ο αείμνηστος συγγραφέας του είναι αναγνωρισμένης και μη αμφισβητούμενης αξίας από όλους:

"β) Η έκτασις του Κατακλυσμού. Το ερώτημα επί της εκτάσεως του Κατακλυσμού δύναται ευκόλως να λυθή, εάν ορθώς τοποθετηθή. Τοποθετείται δε ορθώς το ζήτημα ουχί εάν τεθή η ερώτησις εάν ο Κατακλυσμός ήτο γεωγραφικώς και ανθρωπολογικώς γενικός ή περιορισμένος, διότι είναι κατάδηλον, ότι πρόκειται περί αγιογραφικών εκφράσεων, αίτινες δηλούν γενικόν Κατακλυσμόν, αλλά εάν ερωτήσωμεν ποίαν γενικότητα έχει υπ’ όψιν της η Αγία Γραφή. Απαντώντες εις το ερώτημα τούτο δυνάμεθα να είπωμεν βάσει των προ του Κατακλυσμού και μετά τούτον αναφερομένων Βιβλικών γενεαλογιών, ότι εκ των πολλών υιών και θυγατέρων του Αδάμ και της Εύας υπό της Αγίας Γραφής γενεαλογούνται οι απόγονοι δύο υιών του Αδάμ, του Κάιν και του Σηθ. Εκ τούτων κατάγονται αι δύο σειραί Κανανιτών και Σηθιτών και εκ τούτων ο Νώε και οι υιοί αυτού, επί της εποχής των οποίων έγινε ο Κατακλυσμός. Η Αγία Γραφή σιωπά δια τους απογόνους των άλλων υιών και θυγατέρων του Αδάμ των μνημονευομένων εν 5, 4. Κάμνει λόγον μόνον περί των προγόνων του περιουσίου λαού του Θεού, των Κανανιτών και Σηθιτών. Επομένως εναντίον τούτων και ουχί κατά παντός του ανθρωπίνου γένους στρέφεται ο Κατακλυσμός. Άρα η έννοια της γενικότητος του Κατακλυσμού δεν αφορά εις ολόκληρον το ανθρώπινον γένος, αλλά γενικώς όλους τους απογόνους των Κάιν – Σηθ. Αύτη είναι η ανθρωπότης εις τα όμματα του συγγραφέως η περιγραφομένη εν τοις κεφαλαίοις 4 – 9. Πλην των συγχρόνων του Νώε και εν ωρισμένη και τη αυτή γεωγραφική περιοχή κατοικούντων ανθρώπων, δυνάμεθα να παραδεχθώμεν, ότι υπήρχον κι άλλοι λαοί μακράν της Αρμενίας κατοικούντες Μεσογειακοί, βορειοαφρικανικοί κ.λ.π. Κατά συνέπειαν αι αγιογραφικαί εκφράσεις ΅πάσα σαρξ», ΅πάσα γη» πρέπει να εννοηθούν υπό το ανωτέρω πρίσμα. Ητοι πάσα η γη, ην κατώκουν οι διεφθαρμένοι απόγονοι των Σηθ – Κάιν και πρόγονοι του Αβραάμ, του Πατριάρχου του περιούσιου λαού του Θεού. Εις την αυτήν έννοιαν πρέπει να εννοηθούν και τα σχετικά αγιογραφικά χωρία: Σοφ. Σειράχ 44: 17 – 19, Εβρ. 11: 7, 11, Πέτρ. 2: 4 – 9, 3: 5.

Προς ενίσχυσιν της απόψεως ταύτης παρατηρούμεν τα εξής: Η Αγία Γραφή πολλάκις χρησιμοποιεί εκφράσεις γενικάς προς έκφρασιν σχετικής εννοίας. Λ.χ. ΅Εν τη ημέρα ταύτη ενάρχου δούναι τον τρόμον σου και τον φόβον σου επί προσώπου πάντων των εθνών των υποκάτου του ουρανού οίτινες ακούσαντες το όνομά σου ταραχθήσονται». (Δευτ. 2, 25). ΅Και λοιμός ην επί προσώπου πάσης της γης…και πάσαι αι χώραι ήλθον…» (Γενέσ. 41,56–57). ΅Ήσαν δε εν Ιερουσαλήμ κατοικούντες Ιουδαίοι…από παντός έθνους των υπό τον ουρανόν». (Πράξ. 2, 5). ΅Και εγένετο εκεί πόλεμος διεσπαρμένος επί προσώπου πάσης της γης». (ΙΙ Βασιλ. 18, 8 ). Ενώ είναι γνωστόν, ότι ο πόλεμος ήτο μεταξύ Δαυίδ και Αβεσσαλώμ εις το όρος Εφραίμ. ΅Πάντες βασιλείς της γης εζήτουν το πρόσωπον Σολομών του ακούσαι της φρονήσεως αυτού» (ΙΙΙ Βασιλ. 10, 24). Εν Ησαία (13, 5) ΅έρχεσθαι εκ γης πόρρωθεν απ’ άκρου θεμελίου του ουρανού Κύριος και οι οπλόμαχοι αυτού καταφθείραι πάσαν την οικουμένην». Παρόμοιαι εκφράσεις εις σχήμαν ρητορικόν και υπερβολής υπάρχουν εις όλους τους λαούς, ως ΅alle Welt Weisst» (όλος ο κόσμος γνωρίζει) ή ΅die ganze Stadt sprieht davon» (όλη η πόλις ομιλεί περί αυτού) παρά τοις Γερμανοίς, ΅tout le monde» (όλος ο κόσμος) παρά τοις Γάλλοις κ.λ.π.

Πλην τούτου ο τρόπος της διηγήσεως του Κατακλυσμού υποδηλοί Κατακλυσμόν σχετικόν και ουχί γενικόν, διότι ο εκθέτων το γεγονός τούτο δεικνύεται τηρών ημερολόγιον ακριβές των συμβαινόντων και αυτόπτης μάρτυς των εν τω σημειωματαρίω του σημειουμένων. Ως αυτόπτης λοιπόν μάρτυς των συμβαινόντων του Κατακλυσμού δεικνύει ο συγγραφέας, ότι έχει υπ’ όψιν μερικόν και ουχί γενικόν Κατακλυσμόν. Μερικά παραδείγματα: Η περιστερά επιστρέφει, διότι υπήρχεν ακόμη ύδωρ επί της γης. Ο Νώε βλέπει τας κορυφάς των ορέων υψουμένας υπέρ τα ύδατα και την γην καλυπτομένην υπό του ύδατος. Ταύτα, εννοείται, είναι εκείνα, εις τα οποία φθάνει το βλέμμα του Νώε ως ανθρώπου. Έπειτα το κήρυγμα της μετανοίας του Νώε δεν είναι δυνατόν να απευθύνεται εις ολόκληρον την γην, αλλά εις ωρισμένον μέρος ταύτης. Τούτο είναι σπουδαίο επιχείρημα κατά των δεχομένων γενικόν ανθρωπολογικώς Κατακλυσμόν. Τα χωρία της Γενέσεως 7: 3, 19 – 20 όπου γίνεται λόγος περί ολόκληρης της γης, όπου θα εξηπλούντο τα εις την κιβωτόν εισελθόντα ζώα μετά τον Κατακλυσμόν και ότι το ύδωρ του Κατακλυσμού εκάλυψεν όλα τα όρη τα υπό τον ουρανόν πρέπει να ερμηνευθούν υπό την έννοιαν, την οποίαν εδώσαμεν ανωτέρω, ότι γενικότης είναι η εις το όμμα του Νώε προσπίπτουσα και ουχί η απόλυτος γενικότης ζώων και ορέων.

Ο μερικός ούτος Κατακλυσμός φαίνεται, ότι αντίκειται εις την παράδοσιν της εκκλησίας, ήτις είναι ομόφωνος, παραδεχομένη γενικόν Κατακλυσμόν. Είναι όμως γνωστόν, ότι οι Πατέρες και θεολόγοι της Εκκλησίας έζησαν εις εποχήν, καθ’ ην δεν υπήρχον τόσαι γεωγραφικαί και επιστημονικαί γνώσεις, όσαι υπάρχουν σήμερον. Συνεπώς ήτο επόμενον αι περιορισμέναι εκείναι γνώσεις των να επιδράσουν εις την τοιαύτην ερμηνείαν του αγιογραφικού Κατακλυσμού ως επέδρασαν και επί της πεποιθήσεώς των περί της κινήσεως του ηλίου πέριξ της γης και ουχί της γης πέριξ του ηλίου. Η ερμηνεία όμως εκείνη των Πατέρων ως μη αναφερομένη εις δογματικά ή ηθικά ζητήματα, ουδόλως θίγει την αξιοπιστίαν της Παραδόσεως και επ’ ουδενί λόγω δεσμεύει ημάς να έχωμεν διάφορον γνώμην.

Επίσης πάλαι ποτέ επιστεύετο, ότι ο Κατακλυσμός ήτο γενικός και ουχί μερικός, διότι οι γνωστοί τότε μύθοι ωμίλουν περί γενικού Κατακλυσμού. Αυξηθεισών όμως των εθνολογικών επιστημονικών γνώσεων απεδείχθη, ότι τούτο είναι πεπλανημένον, διότι ευρέθη ολόκληρος σειρά γνωστών λαών, οίτινες ουδένα μύθον αναφερόμενον εις κατακλυσμόν έχουν ευθύς άμα τη αρχή της ιστορίας των. (π.χ. Αιγύπτιοι, Άραβες, Κινέζοι, Αφρικανοί και τινες Ασιατικοί λαοί). Εις τινας άλλους λαούς υπάρχουν μύθοι αναφέροντες κατακλυσμούς, αλλά οι κατακλυσμοί ούτοι είναι τοπικοί. Άλλως τε η πληροφορία περί γενικού Κατακλυσμού μόνον εκ θείας Αποκαλύψεως ηδύνατο να προέλθη. Μία τοιαύτη όμως εκδοχή δεν ευοδούται υπό του κειμένου, το οποίον ομιλεί περί γεγονότων Κατακλυσμού γενομένων ορατών.

Προβάλλεται η εξής αντίρρησις: ΅Εάν ο Κατακλυσμός ήτο μερικός δεν υπήρχε λόγος κατασκευής της κιβωτού δια την σωτηρίαν του Νώε και της οικογενείας αυτού, διότι ο Θεός ηδύνατο να σώσει τούτους και δια της μεταβάσεώς των εις άλλον τόπον». Βεβαίως ηδύνατο να γίνει τούτο. Αλλά η κιβωτός είχε και παιδαγωγικήν σημασίαν, διότι η επί μακρόν χρονικό διάστημα κατασκευή της ενώπιον των οφθαλμών των ανθρώπων της εποχής του Νώε υπεβοήθη το κήρυγμα μετανοίας τούτου προς εκείνους.

Αι επιστήμαι Φυσική και Ζωολογία εγείρουν πλείστας και σοβαροτάτας αντιρρήσεις κατά της εκδοχής γενικού, παγκοσμίου Κατακλυσμού, ώστε οι αντιπρόσωποι της θεωρίας ταύτης είναι υποχρεωμένοι - εάν δεν θελήσουν να συσσωρεύσωσι θαύματα επί θαυμάτων – να παραδεχθούν ότι προ του Κατακλυσμού υπήρχον φυσικαί συνθήκαι ουσιωδώς διάφοροι των κατά τον Κατακλυσμόν τοιούτων. Όπερ αδύνατον.

Επομένως δεν είναι ορθόν να προσκολληθώμεν εις θεωρίαν αντικειμένην εις την επιστήμην και μη ευνοουμένην και υπό της Αγίας Γραφής ρητώς."

Ιωήλ Γιαννακοπούλου :
«Η Παλαιά Διαθήκη κατά τους Ο΄»
έκδ. «Λυδία», Θεσ/νίκη 1986,
1ος τόμος, Παραρτήματα Προβλημάτων, Πρόβλημα 14ο, σελ. 433–442


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Xaris
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:43 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό Xaris » Τρί Αύγ 14, 2012 12:13 pm

Στρατής έγραψε:
Οι στοίχοι 4,1019,23,, αφήνουν να εννοηθή ότι ο κατακλυσμός ήταν παγκόσμιος. Αλλά οι περισσότεροι ερμηνευταί, βάσει νεωτέρων αρχαιολογικών ανασκαφών, κλίνουν εις την άποψιν ότι ο κατακλυσμός ήταν τοπικός


Εσύ προς τα που κλείνεις;

Μα αν δεν ήταν παγκόσμιος ο κατακλυσμός τότε ποιος ο λόγος της κιβωτού; Άλλωστε εδώ έχουμε και ένα συμβολισμό, η κιβωτός συμβολίζει στην Εκκλησία, όσοι είναι σε αυτή θα σωθούν, όσοι όχι δε θα σωθούν. Λίγοι ήταν στην κιβωτό λίγοι κατά πολλούς θα σωθούν.

Κι ας υποθέσουμε ότι ο κατακλυσμός ήταν τοπικός κι ο Θεός έσωσε το Νώε και τους γιους του γιατί ήταν δίκαιοι, ποιος ο λόγος όμως να συμπεριλάβει και ζώα στην κιβωτό -πέρα από τα απαραίτητα για να τρέφονται ο Νώε κι οι δικοί του- από τη στιγμή που τα ζώα δεν κινδύνευαν με εξαφάνιση;

Έχω την αίσθηση ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση όταν η Γραφή λέει πάσαν τη γη κυριολεκτεί. Οι επιστήμονες δε ξέρω τι λένε αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που η επιστήμη έρχεται σε αντίθεση με τα του Θεού.


Επειδή για πολύ καιρό απουσίαζα και έχω πολύ λίγο καιρό που ξανά ερχουμε στη σελίδα αυτήν είπα να θυμιθώ τι είχα γράψει για τον κατακλησμό. Και αφού το βρήκα
βλέπω από κάτω μία ερώτηση ¨η απάντηση προς εμένα να λέει . Εσύ προς τα που πάς. Κατ' αρχην φιλε Στρατή αν είδες καλά εγώ δεν συμφωνώ με τι είπαν οι φιλόσοφοι για τον κατακλησμό αν ήταν τοπικός και όπως δείχνει το ίδιο το γραπτό μου βαδίζει και συμφωνεί με αυτό που λέει και ερμηνεύουν την Αγία Γραφή. Απλως το ανάφερα ως μία γνώμη που έχουν οι φιλόσοφοι Και επειδή στην Γραφή δεν είμαι και ΄τοσο πίσω σου αναφέρω, ότι μέχρι σήμερα βρίσκουν πετρόδη κοχίλια σε βουνά που ούτε καν έχουν καμία σχέση με την θάλασσα. Στην Αγγλία έχουν βρεθεί σκσελετοί΄από ζώα που δεν έχουν σχέση με την Αγγλία μέχρι σήμερα

Στρατής έγραψε:Θα ήθελα ρε Θανάση μια διευκρίνιση ως προς το γιατί δεν έπρεπε να παντρευτούν τις θυγατέρες του Κάιν. Από που προκύπτει αυτό;


Επί του θέματος αυτού θα ήθελα κι εγώ να βάλω ένα λιθαράκι. Αυτή η φυλή του Κάιν είναι απορριπτέα από τον Θεόν λογο της κακίας και του φόνου και την κατάρα, ή την τιμορία, δεν ξέρω αν πω σωστα για κατάρα αλλά του είπε ο Θεός να γυρίζεις από εδώ και από εκει και να μην βρίσκεις ησυχία. Οι απόγονοι όμως του Σηθ είναι ευλογημένοι και ο Θεός δεν θέλει να σμίξουν αυτές οι φυλές για να μην μολυνθούν και του Σήθ η φυλή Όμως οι γυναίκες της φυλής του Κάϊν είταν πολύ όμορφες και ο πειρασμός μεγάλος και δεν μπορούσε να κρατήσει μακριά τους άνδρες του Σηθ. Έτσι από αυτήν την αιμομιξία γεννήθηκαν οι άνθρωποι ΓΙΓΑΝΤΕΣ όπως παραδείγματος ο Δαβίδ που νίκησε τον Γίγαντα τον ΓΟΛΙΑΘ.

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΏ ΧΑΡΗΣ


Αλλ' ώς ο ληστής ομολογώ Σοι,
Μνύσθητί μου, Κύριε,
Εν τη Βασιλεία Σου.

Άβαταρ μέλους
stratis
Δημοσιεύσεις: 434
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:12 pm

Re: Κατακλυσμός

Δημοσίευσηαπό stratis » Τρί Αύγ 14, 2012 12:14 pm

Έτσι από αυτήν την αιμομιξία γεννήθηκαν οι άνθρωποι ΓΙΓΑΝΤΕΣ


Χάρη καλημέρα, αγιογραφικά πως στηρίζεται η άποψη αυτή; Αν και αυτό ταιριάζει περισσότερο να συζητηθεί στο αντίστοιχο θέμα που έχουμε στην Παλαιά Διαθήκη για τους γίγαντες.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες