Μελχισεδεκ

Ανάλυση και συζητήσεις γύρω από τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 380
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Μελχισεδεκ

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 14, 2012 5:20 pm

Νομίζω είναι η πιο μυστηριώδη προσωπικότητα που έχω βρει μέχρι τώρα στο διάβασμα μου. Γιατί δεν μπορώ να βρω στοιχεία? Γιατι δεν υπάρχει κάτι για αυτον?

Απάτωρ, αμήτωρ! Αγενεαλογητος!


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Μελχισεδεκ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 14, 2012 5:21 pm

Μελχισεδέκ, Αρχιερεύς και Βασιλιάς της Σαλήμ (Ιερουσαλήμ)

Εικόνα

Στην Αγία Γραφή αναφέρεται ένα πρόσωπο με το Μελχισεδέκ, που αφορά τον ιερέα και βασιλέα της Σαλήμ (που ταυτίζεται με την πόλη, που αργότερα έγινε γνωστή ως Ιερουσαλήμ). Όταν ο Άβραμ (Αβραάμ) νίκησε το βασιλιά του αρχαίου Ελάμ, Χοδολλογομόρ και τους άλλους συμμάχους του στην κοιλάδα Σιδδίμ, ο Μελχισεδέκ έφερε στον πατριάρχη του Ισραήλ Αβραάμ «άρτο και οίνο» και τον ευλόγησε στο όνομα "του Θεού του Υψίστου". Ο Αβραάμ του έδωσε «το ένα δέκατο» από όλα τα λάφυρα των εχθρών του. (Γένεση 14:18-20).

Ο Μελχισεδέκ, αγνώστου γενεαλογίας θεωρείται ως προφητικός τύπος του Μεσσία καθώς με μοναδικό και άνευ προηγουμένου τρόπο υπήρξε ταυτόχρονα ιερέας και βασιλέας. Η ιερατική ιδιότητά του προηγείται κατά πολύ εκείνης του Ααρωνικού ιερατείου, μετά τη θέσπιση του Μωσαϊκού Νόμου. Στον Ψαλμό 110:4 αναφέρεται προφητικά για τον Μεσσία: «Σύ ει ιερεύς, εις τον αιώνα κατά την τάξιν Μελχισεδέκ». Δηλαδή «Εσύ είσαι παντοτεινός ιερέας κατά θέση και αξίωμα Μελχισεδέκ» ή «Εσύ είσαι ιερέας για πάντα όπως ο Μελχισεδέκ» (ΜΠΚ). Το προφητικό αντίτυπο σχολιάζει ο απόστολος Παύλος προσδίδοντας στο όνομα τίτλο αλλά και θρησκευτικό βαθμό: «όπου πρόδρομος υπερ ημών εισήλθεν Ιησούς κατά την τάξιν Μελχισεδέκ αρχιερεύς γενόμενος εις τον αιώνα» (Εβραίους 6:20) που κατά ΜΠΚ μεταφράζεται «Ο Ιησούς, αρχιερέας για πάντα όπως ο Μελχισεδέκ».

Πηγή: Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια (el.wikipedia.org)

Μελχισεδέκ (Βασιλιάς Δικαιοσύνης)

Εικόνα

Μελχισεδέκ (το οποίο σημαίνει "βασιλεύς δικαιοσύνης"[1]), είναι το όνομα ενός βιβλικού προσώπου της Παλαιάς Διαθήκης (Γεν. 14,18-20) το οποίο εμφανίζεται ως προστάτης του Αβραάμ, προκάτοχος του Δαβίδ και προεικόνιση του Ιησού[2].

O Μελχισεδέκ ήταν σύγχρονος του Αβραάμ, βασιλιάς της χαναανιτικής πόλης Σαλήμ η οποία αργότερα ονομάστηκε Ιερουσαλήμ[3]. Επειδή Σαλήμ σημαίνει "ειρήνη", ο Μελχισεδέκ ήταν και βασιλιάς ειρήνης αλλά και "ιερεύς Θεού του Υψίστου", του αληθινού δηλαδή θεού, τον οποίο λάτρευε και ο Αβραάμ, και αποτελούσε φωτεινή εξαίρεση μεταξύ των Χαναναίων, οι οποίοι ήταν ειδωλολάτρες. Ο Μελχισεδέκ, ένας μη εβραίος ιερέας, έχει κυρίαρχο ρόλο αφού μπροστά του, ο Αβραάμ, πρόγονος των λευιτών ιερέων, περιορίζεται σε μιά κατώτερη βαθμίδα, κάτι που "η ραβινική ερμηνεία θα προσπαθήσει να το κάνει να ξεχαστεί, ενώ η χριστιανική θα το θυμάται"[4]: παλιοί Εβραίοι σχολιαστές, για να δικαιολογήσουν την υπεροχή του Μελχισεδέκ έναντι του Αβραάμ, επινόησαν, ότι ο βασιλιάς της Σαλήμ ήταν ο Σημ, ο πρωτότοκος γιος του Νώε[5].

Σύμφωνα με την Προς Εβραίους επιστολή, ο Μελχισεδέκ ήταν "απάτωρ, αμήτωρ, αγενεαλόγητος, μήτε αρχήν ημερών μήτε ζωής τέλος έχων" (Εβρ. 7,3) και πράγματι, η Αγία Γραφή δεν κάνει λόγο για τον πατέρα, τη μητέρα, τη γέννηση, τη γενεαλογία ή το θάνατό του[6]. Αναφέρεται χωρίς προκάτοχο και διάδοχο, ως βασιλιάς και ιερέας ορισμένος από τον Θεό, με αποτέλεσμα τα χαρακτηριστικά αυτά να σκιαγραφούν τον Ιησού και να προτυπώνουν τον Χριστό[7] τον αιώνιο Ιερέα και Βασιλιά "κατά την τάξιν Μελχισεδέκ (Εβρ. 7,11) και όχι κατά την τάξη Ααρών, του ορισμένου από τον Θεό στο Σινά πρώτου αρχιερέα του Ισραήλ[8], ο οποίος ήταν "γνωστού βίου, καταγωγής, θανάτου και διαδοχής"[9].

Πηγή: OrthodoxWiki (el.orthodoxwiki.org)


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 380
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Re: Μελχισεδεκ

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 14, 2012 5:23 pm

Νίκο, (εν αγνοία μου δεν πόσταρα ότι εσύ), το διάβασα αλλά δεν το ανέβασα στο φόρουμ. Τόσο δέος και σκέψεις είχα που, με το που τη διάβασα την επιστολή του Απόστολου Παύλου και τον ανέφερε δημιούργησα αμέσως το Θέμα γιατι καμία μηχανή αναζήτησης μιας που Πατερικά κείμενα δεν έχω δεν μου έβγαζε τίποτα.

Ασύλληπτο μου φαίνεται. Πρέπει να είναι ο Πρώτος Ιερέας του Χριστού?


Αναφέρεται χωρίς προκάτοχο και διάδοχο, ως βασιλιάς και ιερέας ορισμένος από τον Θεό, με αποτέλεσμα τα χαρακτηριστικά αυτά να σκιαγραφούν τον Ιησού και να προτυπώνουν τον Χριστό[7] τον αιώνιο Ιερέα και Βασιλιά "κατά την τάξιν Μελχισεδέκ


Όταν λέει πρωτυπόνουν τον Χριστό? Τώρα ηλιθιότητα Νίκο θα πω αλλά μπορεί να είναι και ο ίδιος?


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Μελχισεδεκ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 14, 2012 5:24 pm

Προτύπωση σημαίνει εικόνα πριν από το πρωτότυπο, έστω και σχετικά όμοια με αυτό.

Η ενανθρώπιση του Υιού και Λόγου του Θεού, του Κυρίου ημων Ιησού Χριστού έγινε δια της Μαρίας της Παρθένου, όπως υποσχέθηκε ο Θεός στον Αδάμ και την Εύα αμέσως μετά την πτώση "14 καὶ εἶπε Κύριος ὁ Θεὸς τῷ ὄφει· ὅτι ἐποίησας τοῦτο, ἐπικατάρατος σὺ ἀπὸ πάντων τῶν κτηνῶν καὶ ἀπὸ πάντων τῶν θηρίων τῶν ἐπὶ τῆς γῆς· ἐπὶ τῷ στήθει σου καὶ τῇ κοιλίᾳ πορεύσῃ καὶ γῆν φαγῇ πάσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς σου. 15 καὶ ἔχθραν θήσω ἀνὰ μέσον σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τῆς γυναικὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματός σου καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματος αὐτῆς· αὐτός σου τηρήσει κεφαλήν, καὶ σὺ τηρήσεις αὐτοῦ πτέρναν" (Γεν. 3, 14-15) και στον Αβραάμ και προφήτευσαν όλοι οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης.

Η υπόσχεση του Θεού για τη σωτηρία των ανθρώπων μέσω της ελεύσεως του Σωτήρος Χριστού επαναλήφθηκε πολλές φορές και με λόγια και με εικόνες (προτυπώσεις) και με σημεία (θαύματα), όπως των 3 παίδων στην κάμινο.

Στη ζωή του Αβραάμ υπήρξαν πολλές προτυπώσεις των μελλόντων να συμβούν για τη σωτηρία των ανθρώπων με αποκορύφωμα τη παρ΄ολίγον θυσία του υιού του Ισαάκ.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 40 και 0 επισκέπτες