Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Ανάλυση και συζητήσεις γύρω από τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 11:36 am

Ερμηνεία στην εξαήμερη Δημιουργία – Λόγος Θ΄
8 Ιανουαρίου 2018

Εικόνα

του Αγίου Νεοφύτου του Εγκλείστου

Σχετικός με τον Αδάμ και την Εύα και το πόσο διέμεναν στον Παράδεισο και για τον Κάιν και τον φόνο του Άβελ και για το ότι πορνεία είναι κάθε αμαρτία που χωρίζει από το Θεό.

Έχω υποστεί όχι άσχημη ήττα, όπως φαίνεται, αφού ασχολούμαι με τα ιερά μυστήρια κι εξερευνώ και παρουσιάζω τα μυστικά τους. Διότι ήθελα να συντάξω έξι λόγους μόνον, που αναφέρονται μόνο στη δημιουργία του κόσμου. Αφού τους έγραψα με ευκολία και τη βοήθεια του Θεού, μου ήλθε ο λογισμός, μου δόθηκε και κάποια χάρις του θείου Πνεύματος, να συγγράφω κι άλλους δέκα λόγους και να επεκτείνω το βιβλίο σε δεκαέξι λόγους, επειδή δεν είναι δίκαιο να προσπεράσω την έβδομη μέρα κι αυτά που σχετίζονται με τον πρωτόπλαστο και τον παράδεισο και τα γεγονότα που συνέβηκαν στους πρωτόπλαστους μέσα σ’ αυτόν και να μαζέψω γρήγορα, από εκείνο το ιερό βιβλίο τα καλύτερα σημεία.

Αφού νόμισα, λοιπόν, ότι αυτή η σκέψη είναι σωστή κι έγραψα και για την έβδομη μέρα και τον παράδεισο και τους πρωτόπλαστους στον έβδομο λόγο και τον όγδοο, φτάνοντας στον έννατο λέμε τα εξής: “Αδάμ δε έγνω Εύαν την γυναίκα αυτού και συλλαβούσα έτεκε τον Καιν» (Γεν. δ΄,1). Ας τ’ ακούνε αυτοί που βλασφημούν λέγοντας ότι το δένδρο ήταν η γυναίκα κι ότι ο Αδάμ είχε μαζί της συζυγικές σχέσεις μέσα στον παράδεισο. Όμως η Γραφή μαρτυρεί ότι είχε μαζί της συζυγικές σχέσεις μετά την εξορία από τον παράδεισο και ίσως ούτε ευθύς μετά την εξορία, αλλά και μετά από πολύ χρόνο, διότι τα επιτίμια που δέχτηκε από το Θεό και η αποπομπή του από τον παράδεισο δεν του επέτρεπαν να προχωρήσει σε φιλήδονες πράξεις. Στον παράδεισο, όμως, ζούσαν απαθώς σαν άγγελοι και σ’ αυτή την κατάσταση έμειναν εφτά μήνες, από το Μάρτιο μέχρι το Σεπτέμβριο και μετά, αφού πέρασαν προς τη φθορά με την απάτη του όφεως, τότε φθάρηκαν μαζί τους και τα φυτά. Και λόγω της φθοράς και της εξορίας του άρχοντά τους έχασαν τα φύλλα τους, λες και τους κούρεψαν το κεφάλι και μέχρι τώρα, επειδή υπόκεινται στην ίδια κατάσταση, αρχίζουν να πληθαίνουν τα φύλλα τους κατά το Μάρτιο, ενώ κατά το Σεπτέμβριο αρχίζουν να τα ρίχνουν.

Το δένδρο, όπως φανερώνει η συνέχεια των πραγμάτων, ήταν συκιά στο μέσον του παραδείσου. Ο καρπός της μέχρι τώρα είναι πολύ καλός για να τον φάει κανείς, κι απ’ όλους τους καρπούς τρώγεται άπληστα απ’ όλους τους ανθρώπους. Η γυναίκα ήταν γυναίκα που προήλθε από την πλευρά του Αδάμ

Πηγή: ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 11:47 am

Κυριακή της Τυρινής. Την ημέρα, αυτή θυμόμαστε την εξορία του Πρωτόπλαστου Αδάμ από τον Παράδεισο της τρυφής.

Εικόνα

γράφει ο Γ.Δ.Παπαδημητρίου

...

Ο Αδάμ πλάστηκε από το Θεό κατά την έκτη ημέρα της δημιουργίας και με το θείο εμφύσημα τιμήθηκε με την εικόνα του Θεού. Αμέσως έλαβε την εντολή και έμεινε στον Παράδεισο έξι ώρες, έπειτα παρέβηκε την εντολή και εκδιώχτηκε από εκεί. Ο Εβραίος Φίλων λέει ότι ο Αδάμ έμεινε στο Παράδεισο εκατό χρόνια, ενώ άλλοι, λόγω της τιμής στον αριθμό εφτά, υποστηρίζουν ότι έμεινε εκεί εφτά ημέρες ή εφτά χρόνια. Ότι όμως την έκτη ώρα ( 12 το μεσημέρι) ο Αδάμ άπλωσε τα χέρια του και έπιασε τον καρπό, το δήλωσε και ο νέος Αδάμ, ο Χριστός, ο οποίος την έκτη ώρα και ημέρα (= Παρασκευή) άπλωσε τις παλάμες του στο Σταυρό και θεράπευσε τον όλεθρο εκείνου.

...

Πηγή: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΔΑΦΝΗΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 11:51 am

ΑΔΑΜ Ο ΠΡΟΠΑΤΩΡ

Εικόνα

Ο Αδάμ είναι ο γενάρχης του ανθρώπινου γένους, ο πρώτος άνθρωπος (Λουκάς 3,38, Α' Τιμοθέου 2,13-14, Ιούδα 1,14). Το όνομα Αδάμ δόθηκε από την Αγία Γραφή στον πρώτο άνθρωπο. Το όνομά του στα εβραϊκά σημαίνει "άνθρωπος" ή "ανθρώπινο γένος", και έχει κοινή ρίζα με τη λέξη "γη" (αδαμά). Στην Καινή Διαθήκη αρκετές φορές γίνονται υπαινιγμοί του Αδάμ, του πρώτου ανθρώπου, αν και δεν αναφέρεται το όνομά του. Μάλιστα λόγω του ότι δημιουργήθηκε και δεν είχε πατέρα και μητέρα αναφέρεται ως "υιός του Θεού" (Λουκάς 3,38). Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των χρονολογιών της Παλαιάς Διαθήκης ο Αδάμ θα πρέπει να έζησε περίπου το 5580-4650 π.Χ.

Ο Αδάμ, ως ο πρώτος άνθρωπος, Δημιουργήθηκε την έκτη μέρα της Δημιουργίας και ήταν το τελευταίο έργο της Δημιουργίας του Θεού. Τον δημιούργησε κατ' εικόνα και ομοίωση Του (Γένεση 1,26-27, Ψαλμός 8,6, Εκκλησιαστής 7,29), έχοντας πνεύμα, ψυχή και σώμα (Γένεση 2,7, Α' Θεσσαλονικείς 5,23), και τον ευλόγησε (Γένεση 5,2). Ο Θεός τον έπλασε από "χώμα της γης" και του έδωσε ζωή φυσώντας μέσα του (Γένεση 2,7). Τον τοποθέτησε στον παράδεισο, στον κήπο της Εδέμ όπως ονομάζεται (Γένεση 2,8-14) και η τροφή του αποτελούνταν από τους καρπούς των δέντρων. Ο Θεός είπε ότι "δεν είναι καλό να είναι μόνος ο Αδάμ", και έπλασε την πρώτη γυναίκα από τα πλευρά του Αδάμ, για να είναι βοηθός του (Γένεση 2,18). Ο Αδάμ την ονόμασε Εύα (Γένεση 3,20). Ο Θεός έφερε όλα τα ζώα και τα πτηνά μπροστά στον Αδάμ για να τους δώσει όνομα (Γένεση 2,19-20).

Ο Αδάμ έζησε για άγνωστο χρονικό διάστημα χωρίς αμαρτία αφού ο Θεός τον δημιούργησε τέλειο άνθρωπο, δίνοντας του όμως απόλυτη ελευθερία να μπορεί να επιλέξει το καλό ή το κακό. Ο Θεός του είχε επιτρέψει να τρώει καρπούς από όλα τα δέντρα, εκτός από του "δέντρου της γνώσεως του καλού και του κακού", από το οποίο δεν έπρεπε να τρώνε ούτε να το αγγίζουν γιατί θα γίνονταν θνητοί και θα πέθαιναν. Δυστυχώς ο Αδάμ παρέβη την εντολή του Θεού, και αφού απατήθηκε από την Εύα, αμάρτησε, φέρνοντας την κατάρα του Θεού πάνω σ' αυτόν αλλά και σε όλο το ανθρώπινο γένος. Έτσι μέσω της πράξης των πρωτοπλάστων, γνωστότερη ως "προπατορικό αμάρτημα", ήρθε στον κόσμο ή αμαρτία και ο θάνατος (Ρωμαίους 5,12-14) και όλοι οι άνθρωποι καταστάθηκαν αμαρτωλοί (Ρωμαίους 5,19). Για για την ανυπακοή του ο Θεός τον έδιωξε από τον κήπο της Εδέμ, και τον καταράστηκε λέγοντας του πως θα τρώει από τους καρπούς της γης με κόπο και μόχθο, και με τον ιδρώτα του προσώπου του, και πως θα ξαναγυρίσει στη γη από τη οποία προήρθε (Γένεση 3,17-19).

Ο Αδάμ είχε δύο γιους, τον Κάϊν και τον Άβελ. Λόγω όμως της δολοφονίας του Άβελ από τον Κάϊν απέκτησε στη θέση του άλλο γιο, το Σηθ (Γένεση 4,25,26, 5,3). Όταν γέννησε το Σηθ ήταν 230 ετών, ενώ στα 930 χρόνια που έζησε (Γένεση 5,3-5), είδε την κακία να αυξάνει στη γη λόγω της αμαρτίας που είχε εισέλθει στον κόσμο, μέσω της δικής του παρακοής προς το Θεό.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη των πρωτοπλάστων, Αδάμ και Εύα, την Κυριακή προ του Χριστού Γεννήσεως μεταξύ 18 και 24 Δεκεμβρίου εκάστου έτους. Ο Αδάμ αναφέρεται και στο βιβλίο της Σοφίας Σειράχ (Σοφία Σειράχ 33,10. 40,1).

Πηγή: http://users.sch.gr/aiasgr/Agiologia/Pa ... ai_Eua.htm


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 12:05 pm

Ο πατήρ Άβελ λέει, ότι η Αγία γραφή δεν αναφέρει το χρόνο που παρέμειναν ο Αδαμ και η Εύα στον Παράδεισο και αυτό είναι το σωστό. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλώς υποθέσεις με σημειολογικές αναφορές, επειδή η Παλαιά Διαθήκη είναι προφητικό βιβλίο.

Το ότι ο Θεός, όμως, έπλασε τον άνθρωπο "καλό λίαν" και ότι στον Παράδεισο βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία με το Θεό (δια του Υιού), μας κάνει να αμφιβάλλουμε, ότι ο χρόνος από την τοποθέτησή του στον Παράδεισο μέχρι την πτώση ήταν σύντομος.

Το πόσος ακριβώς ήταν, δεν θέλησε να μας το αποκαλύψει ο Θεός δια μέσου του ιερού συγγραφέως της Γενέσεως, προφανώς επειδή δεν είναι σχετικό με τη σωτηρία μας.

Είναι το μόνο χρονικό διάστημα, που δεν μας αποκάλυψε ο Θεός, επειδή δεν υπήρχε λόγος να γνωρίζουμε;

Τι συνέβαινε στην υπόλοιπη Δημιουργία κατά το χρόνο παραμονής του Αδάμ και της Εύας στον Παράδεισο;


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Τετ Φεβ 05, 2020 3:32 pm

Με αγάπη Χριστού και σεβασμό προς εσένα αδελφέ μου και προς όλους τους επισκέπτες του φόρουμ μας, απαντάω στα παραπάνω ερωτήματά σου:

Η Παλαιά Διαθήκη δεν είναι ένα Βιβλίο αλλά αποτελείται από πολλά θεόπνευστα βιβλία τα οποία είναι σωτηριολογικά, προφητικά, ιστορικά, επιστημονικά, ποιητικά κλπ. διότι περιέχουν εντολές του Θεού για την σωτηρία μας, Προφητείες για το Μεσσία, επιστημονικές αλήθειες τις οποίες οι επιστήμονες τις ανακάλυψαν μετά από πολλά χρόνια, ποιήματα, ψαλμούς, προσευχές κλπ. Το Βιβλίο της Γένεσης περιέχει ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΕΣ (ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ), ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ και άλλες πολλές Θεόπνευστες διδασκαλίες και όχι μόνο προφητείες.

<>

Το Γενεση 1, 31 δεν λέει ότι ο Θεός εποίησε μόνο τον άνθρωπο "καλό λίαν" όπως γράφεις (σε ενικό), αλλά λέει ότι ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΟΣΑ ΕΠΟΙΗΣΕ ήταν ΚΑΛΑ ΛΙΑΝ (το "καλά" σε πλυθηντικό το έχει) δηλ. ολόκληρη η Δημιουργία σε Σύμπαν και Γη ήταν τέλεια χωρίς μειονεκτήματα και ατέλειες. Ήταν καλά λίαν.

Γένεση 1, 31: "Καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν. Καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα ἕκτη".

Ο Θεός λέει στο Γένεση 1, 31 ότι ΟΣΑ ΕΠΟΙΗΣΕ ήταν ΚΑΛΑ ΛΙΑΝ. Και οι φιλο-εξελικτικοί (είτε είναι Θεολόγοι είτε απλοί Χριστιανοί κάθε δόγματος) λένε ότι ολα εξελίχθηκαν σε ΚΑΛΑ ΛΙΑΝ. Ποιον θα ακούσουμε; (σημ. απλά ρωτάω με σεβασμό, δεν κάνω λογομαχία).

<>

Κατα το χρόνο παραμονής του Αδάμ και της Εύας στον Παράδεισο όλη η Δημιουργία ήταν τέλεια και λειτουργούσε αρμονικά, ήταν τα πάντα "καλά λίαν"(Γεν 1, 31).

Ο Θεός δεν ήθελε να μας πει πόσο χρονικό διάστημα έμεινε ο Αδάμ και η Εύα στον Παράδεισο. Δεν μπορούμε να του ζητήσουμε το λόγο. Με ταπείνωση δεχόμαστε όσα μας αποκάλειψε.

Μετά το προπατορικό αμάρτημα του Αδάμ και της Εύας ο άνθρωπος και όλη η κτίση υποτάχτηκαν στην φθορά και το θάνατο όπως λέει η Αγία Γραφή παρακάτω:

"Τῇ γὰρ ματαιότητι ἡ κτίσις ὑπετάγη" (Ρωμαίους 8, 20)

"Ἐπικατάρατος ἡ γῆ ἐν τοῖς ἔργοις σου· ἐν λύπαις φαγῇ αὐτὴν πάσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς σου" (Γένεση 3, 18)

"Ἐν ἱδρῶτι τοῦ προσώπου σου φαγῇ τόν ἄρτον σου" (Γενεση 3, 19)

"Πληθύνων πληθυνῶ τὰς λύπας σου καὶ τὸν στεναγμόν σου· ἐν λύπαις τέξῃ τέκνα, καὶ πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου, καὶ αὐτός σου κυριεύσει. "(Γενεση 3, 16).

κλπ.


Με αγάπη Χριστού και σεβασμό προς όλους τους αδελφούς και επισκέπτες του φόρουμ που αναζητούν την αλήθεια,
π. Άβελ Γκιουζέλης



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 3:51 pm

Όπως λέτε όλη η Δημιουργία ήταν καλή λίαν. Εγώ το ανέφερα στον ενικό για τον άνθρωπο, επειδή σ' αυτόν αναφερόμουν.

Συμφωνούμε επομένως, ότι Θεός δεν θέλησε (ή δεν επέτρεψε) να γνωρίζουμε το χρόνο παραμονής του Αδάμ στον Παράδεισο. Είναι όμως το μόνο χρονικό διάστημα που δεν θέλησε να γνωρίζουμε;


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 4:07 pm

Abel Gkiouzelis έγραψε:
Νίκος έγραψε:Μπορεί η γη, τα φυτά, ... να εξελίχθηκαν κατά τη διάρκεια του χρόνου και με βάση τις συνθήκες, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι τα δέντρα έγιναν ψάρια, τα ψάρια ζώα και τα ζώα άνθρωπος, και μάλιστα τυχαία και χωρίς καμιά εξωτερική παρέμβαση, όπως λέει ο Δαρβίνος, χωρίς φυσικά να μπορεί να το αποδείξει.


Η Θεωρία της Εξέλιξης είναι ένα μεγάλο "μπορεί" δηλ. μιλάει με υποθέσεις και όχι με αποδείξεις. Η Αγία Γραφή λέει ότι όλα αυτά τα έφτιαξε ο Θεός εξαρχής "καλά λίαν". Δηλ. δεν εξελίχθηκαν σιγά σιγά σε "καλά λίαν".

Μετά την πτώση των πρωτοπλάστων έπεσε και όλη η κτίση σε φθορά. Αυτά λέει η Αγία Γραφή. Κατανοητά και απλά.


Ανεξάρτητα από τη θεωρία της εξέλιξης και χωρίς να σκοντάφτουμε στις λέξεις, υπήρξε διαφοροποίηση κατά τη διάρκεια του χρόνου, με βάση τις εξωτερικές συνθήκες της χλωρίδας και της πανίδας κατά είδος;

Για παράδειγμα το μαμούθ έγινε ελέφαντας. Ο αρχικός ίππος έγινε από πόνυ μέχρι αραβικός...

Υπήρξε διασταύρωση ομοειδών ζώων, όπως από το λύκο και το σκύλο προέκυψε το λυκόσκυλο, από την αλεπού και το σκύλο, σκύλος με ουρά αλεπούς κλπ.

Με λίγα λόγια είναι γεγονός, ότι με την πάροδο των ετών τα διάφορα ήδη πανίδας και χλωρίδας προσαρμόστηκαν στις εξωτερικές συνθήκες και συνδυάστηκαν μεταξύ τους και έτσι προέκυψαν αυτά που βλέπουμε σήμερα στη φύση; Επίσης είναι αλήθεια ότι πολλά είδη στη διάρκεια του χρόνου εξαφανίστηκαν, γιατί δεν μπόρεσαν να προσαρμοστούν;


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 4:20 pm

Άνθρωπος, δημιουργία και Δημιουργός
12 Απριλίου 2013

Εικόνα

γράφει ο π. Δημήτριος Στανιλοάε+

Ο Υιός του Θεού έγινε άνθρωπος, επειδή ο άνθρωπος αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ ολόκληρης της δημιουργίας και του Θεού. Στον άνθρωπο θα συγκεντρωθούν τα πάντα. Ο άνθρωπος έχει από την αρχή μία οντολογική σχέση με την υπόλοιπη κτίση και μία δίψα να τελειοποιήσει αυτήν τη σχέση. Σε αυτόν υπάρχει η ικανότητα να ενωθεί με όλα και έτσι να τα οδηγήσει όλα στον Θεό ενωμένα με τον εαυτό του. Εδώ έγκειται το μεγαλείο του ανθρώπου ως «ιερέως» από ολόκληρη και για ολόκληρη την κτίση ενώπιον του Θεού.

Με την προοπτική αυτής της ενώσεως των κτισμάτων με τον Εαυτό Του -δια του ανθρώπου- έφερε ο Θεός σε ύπαρξη την δημιουργία. Τα μέρη της δημιουργίας είναι μέρη του ανθρώπου και βρίσκουν κοντά του την πλήρη ενότητα. Δεν αποτελούν τέλειο κόσμο παρά μέσω του ανθρώπου και έχοντας άρρηκτη σχέση με αυτόν, αφού δεν είναι ο άνθρωπος μέρος του κόσμου, αλλά τα υπόλοιπα μέρη του κόσμου αποτελούν μέρη του ανθρώπου.

Ο άνθρωπος δεν είναι ένας μικρόκοσμος δίπλα στον μεγαλόκοσμο ή μέσα στο πλαίσιο του, αλλά ο κυρίως κόσμος, εφόσον δίνει μία πλήρη ενότητα και ένα τέλειο νόημα σε όλα τα στοιχεία της δημιουργίας. Δεν πλαισιώνει ο άνθρωπος την υπόλοιπη δημιουργία ή κάποιο από τα μέρη της ούτε είναι προσαρτημένος σε αυτήν, αλλά αντιθέτως όλα τα μέρη της δημιουργίας πλαισιώνουν τον άνθρωπο και είναι προσαρτημένα σε αυτόν. Και αυτό πραγματώνεται εφόσον όλη η κτίση «ενοποιηθεί» με αυτόν και «ανθρωποποιηθεί». Διότι τα χέρια του ανθρώπου εκτείνονται πέρα από όλες τις διαστάσεις της δημιουργίας, είναι περιεκτικότερος απ’ ότι όλη η άψυχη κτίση αφού φθάνει ως τον Θεό και γίνεται μεσίτης μεταξύ του Δημιουργού και της κτίσεως.

Ο άνθρωπος ανακαλύπτει το νόημα της δημιουργίας ως νόημα που τον καταξιώνει. Το νόημα της δημιουργίας είναι το μέτρο του ανθρώπου, και αυτός ανακαλύπτει το ανθρώπινο νόημα της και τον προορισμό της, κατ’ αρχάς ανθρώπινο και κατόπιν θείο ή καλύτερα θεανθρώπινο. Το πλήρες νόημα της δημιουργίας το ανακαλύπτει ο άνθρωπος, αλλά το ανακαλύπτει μόνο εν Θεώ.

Ο άνθρωπος έχει αυτόν τον ενοποιητικό ρόλο επειδή διαθέτει κοινά στοιχεία με όλη τη δημιουργία. Εξάλλου και η ίδια η κτίση συμβάλλει στη βιολογική υποστήριξη και στον πνευματικό εμπλουτισμό του, αφού μπορεί μέσω αυτής να υψώσει το πνεύμα του στο θεϊκό άπειρο και να επιζητήσει να συγκεντρώσει όλα στον εαυτό του ακόμα και σε αυτό το άπειρο, ή να διαχύσει διά του εαυτού του το θεϊκό άπειρο σε αυτήν. Το ανθρώπινο πνεύμα έχει αυτήν την ενοποιητική δύναμη, επειδή έχει συγγένεια με τήν κτίση· αλλά και επειδή ενώνεται με το θειο Πνεύμα που περιέχει τα πάντα και που δίνει στον άνθρωπο την κατανόηση των πάντων.

Διά του ανθρώπου ο κόσμος ανάγεται στον Θεό

Στη «δυναμική» αυτή ενέργεια της ενώσεως των πάντων, ο άνθρωπος γίνεται το εργαστήρι στο οποίο όλα προσαρμόζονται και αρθρώνονται στο πνεύμα του και μέσω αυτού στον Θεό. Έτσι, γίνεται φανερό ότι ο Θεός δεν κάνει κάτι με τη δημιουργία χωρίς τον άνθρωπο. Θέλει να βλέπει τον κόσμο συγκεντρωμένο στον άνθρωπο, καλλιεργημένο από τον άνθρωπο, ανθρωποποιημένο και αναφερόμενο σε Αυτόν διά του ανθρώπου. Αυτή η ενότητα ανάμεσα στον άνθρωπο και τον κόσμο, καθώς και η ενότητα όλων των πραγμάτων του κόσμου, δεν πραγματοποιείται με μία απλή εξωτερική σύνδεση, αλλά με μία κατανόηση, προεργασία και μεταμόρφωση των πάντων στο μέτρο του ανθρώπου σε σχέση με τον Θεό. Σχετικό παράδειγμα είναι ο τρόπος με τον οποίο προετοιμάζονται τα ξύλα ή οι πέτρες με τα οποία πρόκειται να κατασκευαστεί το σπίτι, στο οποίο θα είναι τοποθετημένα τα παράθυρα που θα ανοίγονται στον εξωτερικό χώρο για να εισέλθει ο αέρας και το φως. Μόνο ο άνθρωπος είναι ανοικτός και ανάγει με το πνεύμα του τον κόσμο στο θεϊκό άπειρο. Μόνο ο άνθρωπος επιζητεί διά της σχετικότητός του να πληρωθεί από το θείο Απόλυτο χωρίς να αναζητεί κάτι άλλο εκτός από αυτό. Και μόνο αυτός επιζητεί την εκπλήρωση αυτής της δωρεάς και για τον κόσμο. Επειδή μόνο το θείο Απόλυτο είναι ταυτόχρονα η υπέρτατη συνείδηση και το φως και εξηγεί τον κόσμο και τον άνθρωπο υπό την ιδιότητα αιτίας και τελικού σκοπού.

Μόνο εν τω Θεώ ο άνθρωπος συμμετέχει στο απόλυτο και βλέπει να ερμηνεύεται και ο κόσμος κατά απόλυτο τρόπο. Βέβαια, δεν κερδίζει μόνο ο άνθρωπος από τον κόσμο, άλλα και ο κόσμος από τον άνθρωπο, διότι όπως «γεμίζει» αυτός από κόσμο, έτσι φωτίζεται και ο κόσμος μέσω αυτού. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη από τον κόσμο, διότι ο τελευταίος γίνεται οδός προς τον Θεό και προετοιμασία για την κατανόηση του Θεού.

Ο άνθρωπος όμως δεν σταματάει ως αυτό το σημείο. Ο κόσμος δεν έχει την ικανότητα να τον οδηγήσει σε άμεση κοινωνία με τον Θεό. Ο άνθρωπος κατευθύνει τον κόσμο προς τον Θεό. Ο ίδιος είναι που διεγείρει βαθύτερα ερωτήματα και μεγαλύτερες ορέξεις από όσα του δημιουργούν η ύπαρξη και οι απολαύσεως του υλικού κόσμου.

Πρέπει λοιπόν ο άνθρωπος να ξεπεράσει τον κόσμο και αυτός τον βοηθά σε αυτό δια της σχετικότητός του. Όμως μόνο ο άνθρωπος βιώνει τα υπαρξιακά ερωτήματα και αισθάνεται την ανάγκη της υπερβάσεως τους. Ο κόσμος δημιουργεί ερωτήματα, αλλά όχι στον εαυτό του. Αυτός είναι δημιουργημένο αντικείμενο, όχι υποκείμενο διψασμένο για το Άπειρο όπως ο άνθρωπος.

( Περιοδικό ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ τ. 26, Απρίλιος- Ιούλιος 2008 σ. 146-147)

Πηγή: ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Α.Γ.
Δημοσιεύσεις: 824
Εγγραφή: Παρ Φεβ 12, 2016 11:46 pm

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Α.Γ. » Τετ Φεβ 05, 2020 5:27 pm

Νίκος έγραψε:Όπως λέτε όλη η Δημιουργία ήταν καλή λίαν. Εγώ το ανέφερα στον ενικό για τον άνθρωπο, επειδή σ' αυτόν αναφερόμουν.

Συμφωνούμε επομένως, ότι Θεός δεν θέλησε (ή δεν επέτρεψε) να γνωρίζουμε το χρόνο παραμονής του Αδάμ στον Παράδεισο. Είναι όμως το μόνο χρονικό διάστημα που δεν θέλησε να γνωρίζουμε;


Όχι δεν είναι το μόνο. Eίναι κι άλλα χρονικά διαστήματα που ο Θεός δεν θέλησε να γνωρίζουμε.

Ένα είναι στο Ματθαίου 2, 12-21 που μας λέει για την φυγή του Χριστού, της Παναγίας και του Ιωσήφ στην Αίγυπτο για να γλιτώσουν από τον Ηρώδη και τους διώκτες του νεογέννητου Χριστού, αλλά δεν μας λέει πόσο χρονικό διάστημα ακριβώς έμειναν στην Αίγυπτο. Μας λέει μόνο ότι έμειναν μέχρι που πέθαναν αυτοί που ήθελαν να Tον σκοτώσουν.

Ένα άλλο είναι ότι δεν αναφέρονται στην Καινή Διαθήκη πόσα χρόνια έζησαν στην Γη οι Απόστολοι.

Ένα άλλο είναι ότι δεν θέλησε ο Θεός να γνωρίζουμε σε πόσο καιρό θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.

Ένα άλλο είναι ότι δεν θέλησε να γνωρίζουμε σε πόσο καιρό θα πεθάνουμε.

Ένα άκόμη είναι το Πράξεις 1, 6-7:
"Οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ Ἰσραήλ; εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ" (Πράξ. 1, 6-7)



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 05, 2020 10:36 pm

Υποθέτω, ότι το τελευταίο αναφέρεται επίσης στη Δευτέρα Παρουσία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες