Συμβολισμοί - Αποκάλυψη

Συζητήσεις και μελέτη για το τι συμβολίζει συγκεκριμένες έννοιες που απαντούμε στην Αγία Γραφή

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

meletitirio
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:33 pm

Συμβολισμοί - Αποκάλυψη

Δημοσίευσηαπό meletitirio » Τρί Αύγ 07, 2012 8:55 pm

Rev 5:6 Και είδον και ιδού εν μέσω του θρόνου και των τεσσάρων ζώων και εν μέσω των πρεσβυτέρων Αρνίον ιστάμενον ως εσφαγμένον, έχον κέρατα επτά και οφθαλμούς επτά, οίτινες είναι τα επτά πνεύματα του Θεού τα απεσταλμένα εις πάσαν την γην.

Αυτό είναι το χωρίο που αναφέρεται στην πρώτη εμφάνιση του Αρνίου (ως εσφαγμένου) το οποίο έχει κέρατα επτά.

Ας εξετάσουμε τα κέρατα πρώτα

Dan 8:20 Ο κριός, τον οποίον είδες, ο έχων τα δύο κέρατα, είναι οι βασιλείς της Μηδίας και της Περσίας.

Dan 8:21 Και ο τριχωτός τράγος είναι ο βασιλεύς της Ελλάδος και το κέρας το μέγα, το μεταξύ των οφθαλμών αυτού, αυτός είναι ο πρώτος βασιλεύς.

Rev 17:12 Και τα δέκα κέρατα, τα οποία είδες, είναι δέκα βασιλείς, οίτινες βασιλείαν δεν έλαβον έτι, αλλά μίαν ώραν λαμβάνουσιν εξουσίαν ως βασιλείς μετά του θηρίου.

Κέρας = βασιλέας λοιπόν. Συμβολισμός καθαρός και ξάστερος και σχετικά εύκολος.

Αρα έχουμε επτά βασιλείς συνταγμένους με το Αρνίον, με τον Κύριό μας δηλαδή.

ΚΑΙ

και οφθαλμούς επτά, οίτινες είναι τα επτά πνεύματα του Θεού τα απεσταλμένα εις πάσαν την γην.

Οφθαλμοί = πνεύματα. (1)

Όμως πρωτύτερα μας λέει η Αποκάλυψη:

Rev 4:5 Και εκ του θρόνου εξήρχοντο αστραπαί και βρονταί και φωναί και ήσαν επτά λαμπάδες πυρός καιόμεναι έμπροσθεν του θρόνου, αίτινες είναι τα επτά πνεύματα του Θεού

λαμπάδες = πνεύματα (2)

(1),(2) => οφθαλμοί = λαμπάδες (δε μας χρειάζεται εν προκειμένω, αλλά κρατήστε το for future use)

Προσέξτε τώρα τη συνέπεια της Γραφής σε όλο της το μεγαλείο.

Κατ' αρχάς μας δίδεται η αίσθηση ότι τα επτά πνεύματα του Θεού είναι έμπροσθεν του Αρνίου, του Κυρίου μας δηλαδή ο οποίος θα καθίσει στον κεντρικό θρόνο.

Rev 4:2 Και ευθύς ήλθον εις πνευματικήν έκστασιν και ιδού, θρόνος έκειτο εν τω ουρανώ, και επί του θρόνου ήτο τις καθήμενος.
Rev 4:3 και ο καθήμενος ήτο όμοιος κατά την θέαν με λίθον ίασπιν και σάρδινον και ήτο ίρις κύκλω του θρόνου ομοία κατά την θέαν με σμάραγδον.
Rev 4:5 Και εκ του θρόνου εξήρχοντο αστραπαί και βρονταί και φωναί και ήσαν επτά λαμπάδες πυρός καιόμεναι έμπροσθεν του θρόνου, αίτινες είναι τα επτά πνεύματα του Θεού

Πάμε πιο πίσω στην ίδια την Αποκάλυψη:

Rev 1:4 Ο Ιωάννης προς τας επτά εκκλησίας τας εν τη Ασία, χάρις υμίν και ειρήνη από του ο ων και ο ην και ο ερχόμενος και από των επτά πνευμάτων, τα οποία είναι ενώπιον του θρόνου αυτού,

Χάρη και είρηνη σε εμάς από: 1) Τον Ων, 2) Τον Ην 3) Τον Ερχόμενο και 4) τα επτά πνεύματα τα οποία είναι ενώπιον του θρόνου Αυτού
Ποιού Αυτού? Του καθήμενου επι του θρόνου. Consistency? Consistency ως προς το έμπροσθεν. Σε δύο χωρία σε διαφορετικά κεφάλαια.

Πάμε και λίγο παρακάτω τώρα:

Rev 3:1
Και προς τον άγγελον της εν Σάρδεσιν εκκλησίας γράψον. Ταύτα λέγει ο έχων τα επτά πνεύματα του Θεού και τους επτά αστέρας. Εξεύρω τα έργα σου, ότι το όνομα έχεις ότι ζης και είσαι νεκρός.

Ταύτα λέγει ο έχων τα επτά πνεύματα του Θεού. Ας ψάξουμε να βρούμε εντός της Γραφής πότε Ο Θεός «παραχώρησε» τα επτά πνεύματά του και σε ποιόν.

Ας δούμε τον Προφήτη Ζαχαρία in the context: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ!!

Zec 3:6
Και διεμαρτυρήθη ο άγγελος του Κυρίου προς τον Ιησούν, λέγων,
Zec 3:7 Ούτω λέγει ο Κύριος των δυνάμεων. Εάν περιπατήσης εν ταις οδοίς μου και εάν φυλάξης τας εντολάς μου, τότε συ θέλεις κρίνει έτι τον οίκόν μου και θέλεις φυλάττει έτι τας αυλάς μου και θέλω σοι δώσει να περιπατής μεταξύ των ενταύθα ισταμένων.
Zec 3:8 ’κουε τώρα, Ιησού ο ιερεύς ο μέγας, συ και οι εταίροί σου οι καθήμενοι ενώπιόν σου, επειδή αυτοί είναι άνθρωποι θαυμάσιοι, διότι ιδού εγώ θέλω φέρει έξω τον δούλον μου τον Βλαστόν.
Zec 3:9 Διότι ιδού, ο λίθος, τον οποίον έθεσα έμπροσθεν του Ιησού, επί τον ένα τούτον λίθον είναι επτά οφθαλμοί ιδού, εγώ θέλω εγχαράξει το εγχάραγμα αυτού, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων, και θέλω εξαλείψει την ανομίαν της γης εκείνης εν μιά ημέρα.

Απομονώνουμε:
ο λίθος, τον οποίον έθεσα έμπροσθεν του Ιησού (3)
επί τον ένα τούτον λίθον είναι επτά οφθαλμοί (4)
Υπενθυμίζω δε, ότι (1) Οφθαλμοί = πνεύματα

Αρα στον Ιησού, έμπροσθεν( ;) ), τέθηκαν οι επτά οφθαλμοί, τα επτά πνεύματα . Τα οποία κατ' επανάληψιν αναφέρονται ως τα επτά πνεύματα του Θεού. Ο έχων τα επτά πνεύματα λοιπόν (Rev 3:1) είναι μετά βεβαιότητας (πλέον) ο Ιησούς Χριστός και είναι έμπροσθέν του. Παραχωρημένα από τον Πατέρα εις τον Υιό.

Θα μπορούσε λοιπόν να αναφέρεται σε επτά αγγελικές οντότητες, ίσως με τη μορφή αρχαγγέλων, θα μπορούσε όμως να αναφέρεται και σε κάτι διαφορετικό.

Θα έθετε κάποιος το παραπάνω το ερώτημα:
Είμαστε σίγουροι ότι πεσόντας άγγελος και δαίμονας είναι το ίδιο πράγμα?

Και θέτω και εγώ το αντίστροφο:
Είμαστε σίγουροι ότι άγγελος και πνεύμα Θεού είναι το ίδιο?

«Ταύτα λέγει ο έχων τα επτά πνεύματα του Θεού και τους επτά αστέρας»

μας λέγει η Γραφή και ταυτόχρονα εμείς γνωρίζουμε από το

Rev 1:20 το μυστήριον των επτά αστέρων, τους οποίους είδες εν τη δεξιά μου, και τας επτά λυχνίας τας χρυσάς. Οι επτά αστέρες είναι οι άγγελοι των επτά εκκλησιών, και αι επτά λυχνίαι, τας οποίας είδες, είναι αι επτά εκκλησίαι.

Ότι αστέρες = άγγελοι.

Αρα «Ταύτα λέγει ο έχων τα επτά πνεύματα του Θεού και τους επτά αγγέλους»

Και έρχομαι και απαντώ στο τεθέν ερώτημά μου

Δεν γνωρίζω τι εστί επτά πνεύματα του Θεού. Αλλά άγγελος δεν είναι. Ως εδώ μου επιτρέπει ο Κύριος να φτάσω. Ο λογισμός μου πάει παραπέρα, αλλά λόγο να σου τον εκθέσω δε βρίσκω κανέναν.

Προτιμώ να σας εκθέσω το παρακάτω σχετικό:

Psa 104:4 ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα, τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Συμβολισμοί - Αποκάλυψη

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Τρί Αύγ 07, 2012 8:57 pm

Να συμπληρωσω και εγω.
Εχον κερατα επτα. Τα κερατα σημαινουν τη δυναμη και τη δοξα, οπως και αλλου στη γραφη οταν προκειται για τη δυναμη λεει: <<παντα τα κερατα των αμαρτωλων συνθλασω>> (θα κομματιασω τα κερατα των αμαρτωλων), και οταν προκειται για δοξα προσθετει: <<και υψωθησεται το κερας του δικαιου>> (ψαλμ.ιδ 11).
Και οφθαλμους επτα, α εισι τα πνευματα του Θεου αποστελλομενα εις πασαν την γην.
Τα επτα πνευματα δηλωνουν του Χριστου τα επτα πνευματα για τα οποια ανεφερε σχετικα ο Ησαιας (ια 2). Ο Ησαιας λεει πως αυτα ειναι οι ενεργειες του πνευματος. Δηλαδη της σοφιας, της συνεσης, της γνωσης, της βουλης, της ισχυος, της ευσεβειας, και του φοβου του Θεου.
Και επτα λαμπαδες πυρος καιομεναι ενωπιον του θρονου, α εισι τα επτα πνευματα του Θεου. Δ.5
Ο ιδιος ο Ιωαννης ερμηνευει τι ειναι οι λαμπαδες. Ειναι λεει τα επτα πνευματα του Θεου μπορει, οπως λενε ο Ειρηναιος και ο Κλημης Αλεξανδρειας, να αναφερονται ως πνευματα Θεου <<επτα αγγελοι των λοιπω υπερεχοντες>>. Και ειναι επτα γιατι εχουν στην εποπτεια τους αυτον τον κοσμο, που εχει το συστημα των εβδομαδων και κινειται στην εβδομη δημιουργικη ημερα. Τα επτα απο αυτα τα πνευματα ειναι σαν λαμπαδες καιομεναι γιατι βρισκονται συνεχως κατω απο την επιδραση του θειου φωτισμου και συνεχως φωτιζονται και καθαιρονται απο αυτον. Γι αυτο και ο ψαλμωδος λεει σχετικα: <<ο ποιων τους αγγελους αυτου πνεματα, και τους λειτουργους αυτου, πυρος φλογα>>.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες