Συμβολισμοί - Θερισμός

Συζητήσεις και μελέτη για το τι συμβολίζει συγκεκριμένες έννοιες που απαντούμε στην Αγία Γραφή

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

meletitirio
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:33 pm

Συμβολισμοί - Θερισμός

Δημοσίευσηαπό meletitirio » Τετ Αύγ 08, 2012 9:49 pm

Mat 9:37 τοτε λεγει τοις μαθηταις αυτου ο μεν θερισμος πολυς οι δε εργαται ολιγοι
Mat 9:38 δεηθητε ουν του κυριου του θερισμου οπως εκβαλη εργατας εις τον θερισμον αυτου

Αυτό είπε ο Ιησούς στους μαθητές του ατενίζοντας το πλήθος που τον ακολουθούσε και νιώθοντας ευσπλαχνία για αυτό, καθώς ησαν εκλελυμενοι και ερριμμενοι ωσει προβατα μη εχοντα ποιμενα.

Η έννοια του θερισμού είναι μία έννοια πολύ σημαντική για την κατανόηση της Γραφής, καθώς απαντάται πολλάκις. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι την συναντούμε και στην Αποκάλυψη:

Rev 14:15 και αλλος αγγελος εξηλθεν εκ του ναου κραζων εν μεγαλη φωνη τω καθημενω επι της νεφελης πεμψον το δρεπανον σου και θερισον οτι ηλθεν σοι η ωρα του θερισαι οτι εξηρανθη ο θερισμος της γης

Δόξα τω Θεώ, η απάντηση στην προκείμενη αναζήτησή μας, δίδεται ευδιάκριτα από τον ίδιο τον Κύριό μας. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως.

Στο Κατά Ματθαίον διαβάζουμε:

Κεφ. 13
Mat 13:24 αλλην παραβολην παρεθηκεν αυτοις λεγων ωμοιωθη η βασιλεια των ουρανων ανθρωπω σπειραντι καλον σπερμα εν τω αγρω αυτου
Mat 13:25 εν δε τω καθευδειν τους ανθρωπους ηλθεν αυτου ο εχθρος και εσπειρεν ζιζανια ανα μεσον του σιτου και απηλθεν
Mat 13:26 οτε δε εβλαστησεν ο χορτος και καρπον εποιησεν τοτε εφανη και τα ζιζανια
Mat 13:27 προσελθοντες δε οι δουλοι του οικοδεσποτου ειπον αυτω κυριε ουχι καλον σπερμα εσπειρας εν τω σω αγρω ποθεν ουν εχει τα ζιζανια
Mat 13:28 ο δε εφη αυτοις εχθρος ανθρωπος τουτο εποιησεν οι δε δουλοι ειπον αυτω θελεις ουν απελθοντες συλλεξωμεν αυτα
Mat 13:29 ο δε εφη ου μηποτε συλλεγοντες τα ζιζανια εκριζωσητε αμα αυτοις τον σιτον
Mat 13:30 αφετε συναυξανεσθαι αμφοτερα μεχρι του θερισμου και εν τω καιρω του θερισμου ερω τοις θερισταις συλλεξατε πρωτον τα ζιζανια και δησατε αυτα εις δεσμας προς το κατακαυσαι αυτα τον δε σιτον συναγαγετε εις την αποθηκην μου

Στο συγκεκριμένο σημείο ο Μεσσίας μας, δίνει μία ακόμη παραβολή (ανάμεσα στις πολλές) η οποία χρησιμοποιείται για να (παρ)ομοιωθεί η βασιλεία των ουρανών. Στο τέλος της παραβολής διαβάζουμε το εξής (σε Ν. Ελληνικά):

26 Και όταν βλάστησε το χορτάρι, και έκανε καρπό, φάνηκαν τότε και τα ζιζάνια.

Ο κύριος του χωραφιού σπαίρνει καλό σπόρο στο χωράφι του. Και όμως, όταν το χορτάρι βλάστησε, ζιζάνια φάνηκα να ξεφυτρώνουν ανάμεσα

27 Και καθώς ήρθαν κοντά του οι δούλοι τού οικοδεσπότη είπαν σ' αυτόν: Κύριε, καλόν σπόρο δεν έσπειρες στο χωράφι σου; Από πού, λοιπόν, έχει τα ζιζάνια;
28 Και εκείνος είπε σ' αυτούς: Ένας εχθρός άνθρωπος το έκανε. Και οι δούλοι τού είπαν: Θέλεις να πάμε και να τα μαζέψουμε;

Εύλογα οι δούλοι του κυρίου αναρωτιούνται λοιπόν: «Αφού καλόν σπόρο έσπειρες στο χωράφι σου, από πού φυτρώνουν τα ζιζάνια»?

Ο κύριος απαντά στους δούλους του ότι «εχθρός άνθρωπος το έκανε». Ακολούθως και οι δούλοι του, του προτείνουν να πάνε να τα μαζέψουν.

Η απάντηση του κυρίου είναι αποκαλυπτιή

29 Και εκείνος είπε: Όχι, μήπως και, μαζεύοντας τα ζιζάνια, ξεριζώσετε μαζί τους και το σιτάρι•

Υπάρχει κίνδυνος λοιπόν τη δεδομένη στιγμή (σιγουριά θα το έλεγα), ότι εκβάλλοντας τα ζιζάνια θα ξεριζωθεί μαζί και το σιτάρι. Η προτροπή λοιπόν του κυρίου του χωραφιού στους δούλους του είναι η ακόλουθη:

30 αφήστε να αυξάνονται και τα δύο μαζί μέχρι τον θερισμό•

Αφήστε λοιπόν τα ζιζάνια να αυξάνονται (και να πλυθήνονται) μαζί με τον σίτο τον καλό, μέχρι τον θερισμό.

30 και κατά τον καιρό τού θερισμού θα πω στους θεριστές: Μαζέψτε πρώτα τα ζιζάνια, και να τα δέσετε σε δέσμες, για να τα κατακάψετε• το σιτάρι, όμως, συγκεντρώστε το στην αποθήκη μου.

Τον καιρό του θερισμού λοιπόν θα γίνει το οριστικό και άμεμπτο ξεκαθάρισμα ανάμεσα στο καλό χορτάρι και το ζιζάνιο. Και το μεν πρώτο θα διαφυλαχθεί στην αποθήκη του κτιρίου, ενώ το δεύτερο θα κατακαεί.

Προς το παρόν λοιπόν, ενώ έχουμε προχωρήσει στη μελέτη μας, παραμένει θολή η έννοια του θερισμού και συν τοις άλλοις προσετέθη και η έννοια των ζιζανίων που χρήζει αποσυμβολισμού.

Ας πάμε λίγο παρακάτω όμως. Στο ίδιο κεφάλαιο από το Κατά Ματθαίον διαβάζουμε:

Mat 13:36 και προσηλθον αυτω οι μαθηται αυτου λεγοντες φρασον ημιν την παραβολην των ζιζανιων του αγρου
Mat 13:37 ο δε αποκριθεις ειπεν αυτοις ο σπειρων το καλον σπερμα εστιν ο υιος του ανθρωπου

(1) Ο γεωργός (Κύριος) που σπέρνει τον καλό σπόρο, το καλό σπέρμα είναι ο Ιησούς Χριστός

Mat 13:38 ο δε αγρος εστιν ο κοσμος

(2) Ο αγρός είναι ο κόσμος

Mat 13:38 το δε καλον σπερμα ουτοι εισιν οι υιοι της βασιλειας

(3) Ο καλός σπόρος, το καλό σπέρμα, είναι οι υιοι της βασιλείας

Mat 13:38 τα δε ζιζανια εισιν οι υιοι του πονηρου

(4) Τα ζιζάνια, είναι οι υιοι του πονηρού, του διαβόλου, του σατανά, του όφη

Mat 13:39 ο δε εχθρος ο σπειρας αυτα εστιν ο διαβολος

(5) Ο εχθρός που έσπειρα τα ζιζάνια, ο γεωργός των κακών ζιζανίων είναι ο ίδιος ο διάβολος

Mat 13:39 ο δε θερισμος συντελεια του αιωνος εστιν

(6) Ο θερισμός είναι η συντέλεια του αιώνος. Η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας

Mat 13:39 οι δε θερισται αγγελοι εισιν

(7) Οι θεριστές (αυτοί που θα εκτελέσουν το θερισμό) είναι άγγελοι

Και όλα τα παραπάνω συνοψίζονται στα ακόλουθα που μας λέει ο Κύριός μας.

Mat 13:40 ωσπερ ουν συλλεγεται τα ζιζανια και πυρι κατακαιεται ουτως εσται εν τη συντελεια του αιωνος τουτου
Mat 13:41 αποστελει ο υιος του ανθρωπου τους αγγελους αυτου και συλλεξουσιν εκ της βασιλειας αυτου παντα τα σκανδαλα και τους ποιουντας την ανομιαν
Mat 13:42 και βαλουσιν αυτους εις την καμινον του πυρος εκει εσται ο κλαυθμος και ο βρυγμος των οδοντων
Mat 13:43 τοτε οι δικαιοι εκλαμψουσιν ως ο ηλιος εν τη βασιλεια του πατρος αυτων ο εχων ωτα ακουειν ακουετω

Τώρα πια γνωρίζουμε ότι όταν συναντούμε την έννοια του καιρού του θερισμού στη Γραφή, εννοούμε την ημέρα του Κυρίου ημών.

Εν Ιησού Χριστώ



Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες