Ο Κύριος λοιπόν, σε συνδυασμό με τα εδάφια του Μυστικού Δείπνου, κάνει έναν διαχωρισμό του ενσαρκωθέντα εαυτού Του σε δύο διακριτά τμήματα. Τη σάρκα Του/σώμα Του και το αίμα Του. Η σάρκα Του/σώμα Του συμβολίζεται από τον άρτο και το αίμα Του από τον οίνο (όχι οποιονδήποτε οίνο όμως).
Συνολικά, ο άρτος ο επουράνιος είναι ο Λόγος του Θεού, που μαρτυρεί αυτά που είδε και άκουσε. Ο τρώγων τη διδασκαλία ταύτη, λαμβάνει τη μαρτυρία και σφραγίζει ότι ο Θεός είναι αληθής και έτσι έχει ζωήν αιώνιον, μεταβαίνοντας από το θάνατο στη ζωή.
Προσωπικά συμφωνώ εν συνόλω στα προαναφερθέντα. Οφείλω όμως να παραθέσω ένα χωρίο από τις επιστολές του Αποστόλου Παύλου, το οποίο όσο μη σχετικό & αν φανεί σε ορισμένους, προσωπικά το θεωρώ άρρηκτα συνδεδεμένο με τα προαναφερθέντα & ιδιαίτερα σημαντικό. Λέει ο Απόστολος Παύλος στην πρώτη του επιστολή προς Κορινθίους:
1Co 11:23 εγω γαρ παρελαβον απο του κυριου ο και παρεδωκα υμιν οτι ο κυριος ιησους εν τη νυκτι η παρεδιδοτο ελαβεν αρτον
1Co 11:24 και ευχαριστησας εκλασεν και ειπεν
λαβετε φαγετε τουτο μου εστιν το σωμα το υπερ υμων κλωμενον τουτο ποιειτε εις την εμην αναμνησιν1Co 11:25 ωσαυτως και το ποτηριον μετα το δειπνησαι λεγων
τουτο το ποτηριον η καινη διαθηκη εστιν εν τω εμω αιματι τουτο ποιειτε οσακις αν πινητε εις την εμην αναμνησιν1Co 11:26
οσακις γαρ αν εσθιητε τον αρτον τουτον και το ποτηριον τουτο πινητε τον θανατον του κυριου καταγγελλετε αχρις ου αν ελθη1Co 11:27
ωστε ος αν εσθιη τον αρτον τουτον η πινη το ποτηριον του κυριου αναξιως ενοχος εσται του σωματος και αιματος του κυριου1Co 11:28
δοκιμαζετω δε ανθρωπος εαυτον και ουτως εκ του αρτου εσθιετω και εκ του ποτηριου πινετω1Co 11:29
ο γαρ εσθιων και πινων αναξιως κριμα εαυτω εσθιει και πινει μη διακρινων το σωμα του κυριου1Co 11:30 δια τουτο εν υμιν πολλοι ασθενεις και αρρωστοι και κοιμωνται ικανοι
1Co 11:31 ει γαρ εαυτους διεκρινομεν ουκ αν εκρινομεθα
Κατά την άποψή μου ο στίχος 27 σε συνδυασμό με τον στίχο 29 είναι ιδιαίτερα δυνατοί και πυκνογραμμένοι και συνδέονται άρρηκτα με τα όσα παρέθεσε ορθώς ο φίλος 010.
Σίγουρα, αυτό που είναι χρέος μας να μένει μέσα στο μυαλό μας, είναι ότι ο γαρ εσθίων και πίνων ΑΝΑΞΙΩΣ, αυτό που "πίνει" και "τρώει" θα του φέρουν συμφορά & κρίμα.
Ένα σημείο το οποίο σχεδόν όλοι σαν τυφλοί υπερπηδάμε, σα να μην υπήρχε ποτέ και με ελαφρά τη καρδία, κοινωνούμε συγκεκριμένες ημέρες το χρόνο, λες και ακολουθούμε ένα καλά κρυμμένο (και υπαγορευμένο από άλλους ανθρώπους) μοτίβο το οποίο μακραν απέχει από το να προσδιορίσει το πότε ο καθένας μας νιώθει πραγματικά και μετρημένα με τα μέτρα του Κυρίου μας ΙΚΑΝΟΣ & ΑΞΙΟΣ να κοινωνήσει!! ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ!! Και όμως, ένα σφάλμα στο οποίο υποπέφτουμε σχεδόν όλοι. Και εγώ μέχρι πριν μερικά χρόνια. Από τότε έχω να κοινωνήσω. Και ας μην είχα διαβάσει την επιστολή του Παύλου. Σαν κάτι να μην πήγαινε καλά. Σα να ένοιωθα την υποβόσκουσα υποκρισία.
Τώρα πια ξέρω, ότι (προς το παρόν) κρίνω τον εαυτό μου ανάξιο και διόλου δεν επιθυμώ να προκαλέσω τη "δοκιμασία" μου. Και ας συνεχίζει το χωρίο λέγοντας:
1Co 11:32
κρινομενοι δε υπο κυριου παιδευομεθα ινα μη συν τω κοσμω κατακριθωμενΤώρα πια γνωρίζω ότι πριν μεταλάβω, θα πρέπει να είμαι ικανός να ΔΙΑΚΡΙΝΩ εάν είμαι ικανός και άξιος να μεταλάβω. Να φάω από τον άρτο και να πιω από τον οίνο.
1Co 11:31 ει γαρ εαυτους διεκρινομεν ουκ αν εκρινομεθα
Αν αρχίζαμε από την εξέταση του εαυτού μας, δε θα επισύραμε την τιμωρία του Θεού.
Επαναλαμβάνω ότι ίσως φανεί λίγο άσχετο το ποστ μου αυτό με τα όσα έχουν προαναφερθεί, όμως στο δικό μου μυαλό δεν φαντάζουν να απέχουν & πολύ.