Το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου

Τα 7 Μυστήρια της Εκκλησίας μας, η χρησιμότητα τους, η απόδειξη της Θείας προέλευσής τους μέσα από την Αγία Γραφή.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5782
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΥΧΕΛΑΙΟ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Αύγ 07, 2012 1:06 pm

Όλες οι πράξεις τις Εκκλησίας στοχεύουν στον αγιασμό των πιστών. Η Χάρις του Θεού που μεταδίδεται μέσω όλων των Μυστηρίων της Εκκλησίας και των 7 και όλων των άλλων (πχ. αγιασμός) βοηθούν τον άνθρωπο που έχει την αγαθή προαίρεση να πλησιάσει περισσότερο στο Θεό.

Η απαλλαγή από την ευθύνη των αμαρτιών γίνεται μόνο μέσω του Μυστηρίου της Εξομολόγησης, επειδή εκεί ο πιστός έχει τη δυνατότητα να αναφέρει μόνος του ποιες ενέργειες του θεωρεί ότι είναι λανθασμένες και τον απομακρύνουν από το Θεό και να λάβει σχετικές οδηγίες από το Πνευματικό του.

Άφεση αμαρτιών δίδεται μέσω:

1. Του Βαπτίσματος (οριστική για τις προ του Βαπτίσματος αμαρτίες, για όσους Βαπτίζονται σε ηλικία τέτοια, που να είχαν προ του Βαπτίσματος αμαρτίες).
2. Την Ιερά Εξομολόγηση.
3. Την Θεία Κοινωνία.
4. Την επίχριση με το έλαιο του Ιερού Ευχελαίου, χωρίς να είναι αυτός ο σκοπός του Μυστηρίου.
5. Τη επίχριση ή τη λήψη Αγιασμού.
6. Με την καθημερινή προσευχή, για τα συγγνωστά αμμαρτήματα.

Όλα τα παραπάνω βοηθούν στην αντιμετώπιση των αμαρτιών, αλλά το καθένα έχει το σκοπό του. Ας πούμε το Μυστήριο του Ευχελαίου έχει κυρίως το σκοπό της ίασης προβλημάτων του σώματος, αλλά αυτή, όπως μας δίδαξε ο Χριστός μας, δεν μπορεί να γίνει χωρίς ταυτόχρονη άρση των πνευματικών αιτίων, που πιθανόν τα προκάλεσαν.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 383
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 07, 2012 1:07 pm

Να ενημερώσω το φόρουμ ότι την Παρασκευή αυτή στον Ιερό Ναό του Αγιου Γεωργίου Εξ Ιωαννίνοις στην Πλατεία Πάργης θα έχει Ευχέλαιο. Για την ώρα θα σας ενημερώσω αυριο.


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 383
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 07, 2012 1:08 pm

marinam έγραψε:Να ενημερώσω το φόρουμ ότι την Παρασκευή αυτή στον Ιερό Ναό του Αγιου Γεωργίου Εξ Ιωαννίνοις στην Πλατεία Πάργης θα έχει Ευχέλαιο. Για την ώρα θα σας ενημερώσω αυριο.


7 το απόγευμα θα έχει Ευχέλαιο.


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 383
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 07, 2012 1:08 pm

"Πάτερ Ἅγιε Ἰατρὲ τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων ἡμῶν, ἴασαι καὶ τοὺς παρόντας δούλους Σοῦ, ἐκ τῆς περιεχούσης αὐτοὺς σωματικῆς καὶ ψυχικῆς ἀσθενείας"

Άκουσα αυτή την ευχή απο τον Πατέρα Ελευθέριο και τον Πατέρα Ευάγγελο και την βρήκα στο ίντρερνετ. Ευχομαι σε όλους εσάς που δεν μπορέσατε να είστε στον Αιγιώργη σήμερα το απόγευμα ο Θεός να είναι μαζί σας και μαζί μου και να μας πρεσβέυουν οι Άγιοι και η Παναγιά μας η Δέσποινα.

Τον άλλο μήνα τώρα. Πρώτα ο Θεός.


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 383
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Τρί Αύγ 07, 2012 1:09 pm

Εννιά απαντήσεις από το μυστήριο του ιερού Ευχελαίου στη σύγχρονη κρίση.

Εικόνα

Στο παρακάτω δοκίμιο θα προσπαθήσουμε να εκμαιεύσουμε απαντήσεις μέσα από τα λόγια του μυστηρίου του Ευχελαίου και, ιδιαίτερα, από τα αγιογραφικά του αναγνώσματα σχετικά με τη σύγχρονη κρίση. Την κρίση αυτή που ο κόσμος την ονομάζει οικονομική, όλοι όμως γνωρίζουμε, ότι πρόκειται για κρίση πνευματική, κρίση ηθική και αξιακή. Και ενώ η κρίση ως δικαιοσύνη του Θεού είναι ιδίωμα δικό Του εμείς την κάναμε ανθρώπινη. Ποιοι λόγοι όμως μας οδήγησαν στο σημείο αυτό; Ας ξεκινήσουμε να τους αναζητούμε μέσα στα ιερά λόγια του Ευχελαίου.

Πριν περάσουμε όμως στα κείμενα είναι πολύ χρήσιμο να πούμε δυο λόγια για το ίδιο το μυστήριο. Το ευχέλαιο είναι ένα μυστήριο της Εκκλησίας μας, στο οποίο επικαλούμαστε τη δύναμη, την ενέργεια και την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, ώστε να αγιαστεί το έλαιον που προσφέρουμε ταπεινά στον Θεό και τον αγιασμό αυτό να τον μεταλάβουμε ως ποικιλία χαρισμάτων και εις ίασιν ψυχής και σώματος χριόμενοι με αυτό. Στο ευχέλαιο λοιπόν αγιάζεται το λάδι. Επίσης, είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζουμε από την αρχή ότι το έλαιον του ευχελαίου συμβολίζει τόσο το έλεος του Θεού όσο και το έλεος των ανθρώπων προς τον πλησίον.

Με τις παραπάνω εισαγωγικές επισημάνσεις θα προχωρήσουμε και θα αναζητήσουμε, όπως είπαμε στην αρχή, απαντήσεις στη σύγχρονη κρίση. Στο πρώτο αποστολικό ανάγνωσμα από την Καθολική Επιστολή του Αποστόλου Ιακώβου του Αδελφοθέου ο ιερός συγγραφέας μας λέει να λάβουμε ως υπόδειγμα κακοπάθειας και μακροθυμίας τους προφήτες και, ιδιαίτερα, την υπομονή του Ιώβ. Είναι πολύ σημαντικό να μην απελπιζόμαστε γνωρίζοντας ότι ο Κύριος είναι πολυεύσπλαγχνος και οικτίρμων. Σε καμία περίπτωση δεν μας εγκαταλείπει και ποτέ δεν πρέπει να αμφιβάλλουμε για την αγάπη Του. Εμείς από τη δική μας πλευρά για να παρηγορηθούμε στην κακοπάθεια έχουμε την θεϊκή παρηγοριά της προσευχής. Κακοπαθεί τις εν υμιν; Προσευχέσθω. Και η προσευχή αυτή που εκπορεύεται από καρδιά καθαρή, συντετριμμένη και τεταπεινωμένη είναι βέβαιο ότι θα εισακουστεί από τον Θεό και θα απαντήσει στα προς σωτηρίαν αιτήματά μας.

Προχωρώντας στο πρώτο ευαγγελικό ανάγνωσμα από το ευαγγέλιο του Λουκά ακούμε την παραβολή του σπλαγχνικού Σαμαρείτη ως απάντηση στην ερώτηση και τίς εστί μου πλησίον; Η ουσία της παραβολής περιέχεται στην ερμηνεία του πλησίον. Πλησίον είναι ο ποιήσας το έλεος στον αναγκεμένο συνάνθρωπο. Αυτός που τον σπλαγχνίστηκε, έσκυψε πάνω του, του απάλυνε τις πληγές και έδειξε στην πράξη τί σημαίνει η ως εαυτόν αγάπη προς τον πλησίον.

Στο δεύτερο αποστολικό ανάγνωσμα από την Προς Ρωμαίους επιστολή του Απ. Παύλου υπάρχουν επίσης πολύ σαφείς πνευματικές οδηγίες που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στη σύγχρονη κρίση.

ὀφείλομεν ἡμεῖς οἱ δυνατοὶ τὰ ἀσθενήματα τῶν ἀδυνάτων βαστάζειν. Πρώτο, οι δυνατοί να ελαφρύνουν τους αδύνατους. διὰ τῆς ὑπομονῆς καὶ τῆς παρακλήσεως τῶν γραφῶν τὴν ἐλπίδα ἔχωμεν. Δεύτερο, στις πειρασμικές σκέψεις απόγνωσης, μελαγχολίας και απελπισίας οι πιστοί μπορούμε να αντλούμε υπομονή και παρηγοριά από τις Θείες Γραφές. τὸ αὐτὸ φρονεῖν ἐν ἀλλήλοις κατὰ Χριστὸν Ἰησοῦν, ἵνα ὁμοθυμαδὸν ἐν ἑνὶ στόματι δοξάζητε τὸν Θεὸν καὶ Πατέρα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τρίτο, η λατρευτική και δοξολογική ενότητα μεταξύ των πιστών καλλιεργεί την εκκλησιολογική συνείδηση ότι στον αγώνα μας δεν είμαστε μόνοι αλλά συμπορευόμαστε όλοι μαζί χωρίς διαιρέσεις και διχόνοιες.

Στο δεύτερο ευαγγελικό ανάγνωσμα, πάλι από τον ευαγγελιστή Λουκά, ακούμε την ιστορία του Ζακχαίου, άνδρα πλούσιου και άδικου, ο οποίος μετανοώντας επιστρέφει τετραπλάσια σε όσους αδίκησε και μοιράζει τη μισή περιουσία του στους φτωχούς. Φανταστείτε, φίλοι αναγνώστες, πόσο εύκολα θα ξεπερνιόταν η σύγχρονη κρίση αν οι άνθρωποι σήμερα ακολουθούσαν το παράδειγμα του Ζακχαίου.

Στο τρίτο αποστολικό ανάγνωσμα από την Α´Προς Κορινθίους υποδεικνύεται η καθ´υπερβολήν οδός της αγάπης.

Στο τρίτο ευαγγέλιο, εκ του Κατά Ματθαίον, ο Χριστός μας δίνει την εντολή, δωρεάν λάβετε, δωρεάν δότε.

Στο πέμπτο ευαγγελικό ανάγνωσμα, επίσης από τον Ματθαίο, ακούμε την παραβολή των δέκα παρθένων. Στην παραβολή αυτή βλέπουμε πέντε παρθένες να μένουν έξω από το νυμφώνα, μακριά από τη συνάντηση με το Νυμφίο Χριστό, επειδή δεν είχαν έλαιον εν τοις αγγείοις αυτών. Η αρετή και το πνευματικό αγώνισμα της παρθενίας σε συνδυασμό με την έλλειψη νήψης, δεν ήταν αρκετή για τη σωτηρία τους, καθώς είχε τελειώσει το λάδι από τα αγγεία τους, συμβολικά δεν είχαν έλεος στην καρδιά τους, δηλαδή ελεημοσύνη και προς τον πλησίον αγάπη.

Στο έκτο αποστολικό ανάγνωσμα από την Προς Γαλάτας ο Απ. Παύλος μας προτρέπει, Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε, καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ. Ο ένας να σηκώνει τα βάρη του άλλου, όπως είναι σύμφωνο με το νόμο του Χριστού.

Στη θεραπεία της δαιμονισμένης κόρης της Χαναναίας, στο έκτο ευαγγέλιο, ακούμε τον Κύριο μας να θαυμάζει, Ὦ γύναι, μεγάλη σου ἡ πίστις· και η πίστη αυτή είναι ασφαλώς απαραίτητο πνευματικό εφόδιο των πιστών στη σύγχρονη κρίση.

Είδαμε ήδη παραπάνω εννέα απαντήσεις μέσα από ισάριθμα αγιογραφικά αναγνώσματα, πώς μπορούμε οι πιστοί να αντιμετωπίσουμε τη σύγχρονη κρίση και θα τις αναφέρουμε πάλι συνοπτικά.

Η πρώτη απάντηση είναι υπομονή, ελπίδα και προσευχή.
Η δεύτερη απάντηση είναι η ως εαυτόν αγάπη προς τον πλησίον.
Η τρίτη απάντηση είναι η αλληλεγγύη, η αναζήτηση παρηγοριάς στην Αγία Γραφή και η εν Χριστώ ενότητα των πιστών.
Τέταρτη απάντηση το παράδειγμα του Ζακχαίου.
Πέμπτη η καθ´υπερβολήν οδός της αγάπης στη ζωή των ανθρώπων.
Έκτη η εντολή του Κυρίου δωρεάν λάβετε, δωρεάν δότε.
Έβδομη το έλεος προς τον συνάνθρωπο.
Όγδοη, η παύλεια προτροπή Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε.
Και ένατη η βαθειά πίστη.

Οι παραπάνω απαντήσεις μπορούμε να πούμε ότι συνθέτουν την πνευματική απάντηση της Εκκλησίας μέσα από τα αγιογραφικά αναγνώσματα του Ευχελαίου στη σύγχρονη κρίση. Με τον τρόπο αυτό αντιλαμβανόμαστε τον ανεκτίμητο θησαυρό της Αγίας Γραφής και ότι η μελέτη της εξαιρετικά ωφέλιμη. Αρκεί να μη μένουμε στη μελέτη αλλά να εφαρμόζουμε στη ζωή μας τα ιερά της λόγια. Η ευθύνη για τη σύγχρονη κρίση μας βαραίνει όλους και όλοι μαζί με τη Χάρη του Θεού μπορούμε να την ξεπεράσουμε.
Ας ευχηθούμε με αρχή μετανοίας την κατανυκτική περίοδο του Τριωδίου να προσκυνήσουμε την Αγία Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον Οποίο και μόνο ανήκει η κρίση ως τελική κρίση, ως δεύτερη και ένδοξη παρουσία και ζωή του μέλλοντος αιώνος.

Πηγή: http://stin-enoria.blogspot.com


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 4:51 pm

Πως να ωφελούνται περισσότερο από το ευχέλαιο οι Χριστιανοί.

Δημοσίευσηαπό Captain Yiannis » Τετ Αύγ 08, 2012 11:30 am

Για περισσότερη ωφέλεια από το Ευχέλαιο, κατά τον παπά-Γιάννη από Σέρρες (+2009)

Από το βιβλίο για τον παπά Γιάννη από το Νεοχώρι Σιντικής Σερρών,
«Πατήρ Ιωάννης Κ α λ α ΐ δ η ς» (1925-2009).

ΕΥΧΗ ΤΟΥ ΕΥΧΕΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΣΘΕΝΕΙΑ.

Ο Παππούλης συνιστούσε σε πολλούς με μεγάλα προβλήματα που τον επισκέπτονταν, να πάρουν ιερέα και να κάνουν ευχέλαιο. Και τους έδινε και την ευχή αυτή του ευχελαίου και τους προέτρεπε μετά από το ευχέλαιο να την εφαρμόσουν, κι όλα θα πάνε καλά.
Πραγματικά, σύμφωνα με συγκλονιστικές μαρτυρίες ασθενών έγιναν πολλές θεραπείες ακόμη και ασθενών με ανίατες ασθένειες (καρκίνος, λευχαιμία κ.α.).

Η ΕΥΧΗ
Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.
Βασιλεύ Ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας, ο πανταχού παρών και τα πάντα
πληρών, ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός, ελθέ και σκήνωσον εν ημίν, και
καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος, και σώσον Αγαθέ, τας ψυχάς ημών.
Άγιος ο Θεός, Άγιος Ισχυρός, Άγιος Αθάνατος, ελέησον ημάς [3 φορές]
Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι, και νυν, και αεί, και εις τους αιώνας των αιώνων.
Αμήν.
Παναγία Τριάς, ελέησον ημάς. Κύριε ιλάσθητι ταις αμαρτίαις ημών. Δέσποτα, συγχώρησον
τας ανομίας ημίν. Άγιε, επίσκεψαι και ίασαι τας ασθενείας ημών ένεκεν του ονόματός σου.
Κύριε ελέησον, Κύριε ελέησον, Κύριε ελέησον.
Στο σημείο αυτό λέμε:
ΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ - Αμήν (και πίνουμε μια γουλιά από το λαδάκι).
ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ - Αμήν (πίνουμε δεύτερη φορά).
ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ - Αμήν (πίνουμε τρίτη φορά).
Λέμε το όνομα, ή τα ονόματα, προς ίαση.
Εις ίασιν ψυχής και σώματος, εις άφεσιν αμαρτιών, εν λόγω ή έργω ή διανοία, εν γνώσει
και αγνοία, Ως αγαθός και φιλάνθρωπος, Χριστέ ο Θεός συγχώρησον τους δούλους σου.
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ (λέμε το όνομα ή τα ονόματα)
Σταυρώνουμε (βουτάμε τρεις μπατονέτες) με το λάδι του ευχελαίου το μέτωπο, τα χέρια, το
στήθος, τα πόδια, την πλάτη, και το σημείο που πάσχει.
Εις ίασιν ψυχής και σώματος,, εις άφεσιν αμαρτιών, εν λόγω ή έργω ή διανοία, εν γνώσει
και αγνοία, ως αγαθός και φιλάνθρωπος, Χριστέ ο Θεός συγχώρησον τους δούλους σου.
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ.
Σημείωση: Το λάδι στο οποίο βουτάμε τις μπατονέτες και σταυρώνουμε το σώμα να
φροντίσουμε να το ξεχωρίσουμε από αυτό που πίνουμε. Μπορεί επίσης εξαρχής να
τοποθετήσουμε δύο ποτηράκια, το ένα να πίνουμε και στο άλλο να βουτάμε τις μπατονέτες.
Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι, και νυν, και αεί, και εις τους αιώνας των αιώνων.
Αμήν.
Πάτερ ημών, ο εν τοις ουρανοίς, αγιασθήτω το όνομά Σου. Ελθέτω η βασιλεία σου.
Γενηθήτω το θέλημά σου, ως εν ουρανώ, και επί της γης. Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος
ημίν σήμερον. Και άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών.
Και μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν, αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού.
Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα Παντοκράτορα, Ποιητήν οὐρανοῦ και γῆς, ὁρατῶν
τε πάντων καί ἀοράτων.
Και εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τόν Υἱόν τοῦ Θεοῦ, τόν μονογενῆ, τόν ἐκ τοῦ
Πατρός γεννηθέντα πρό πάντων τῶν αἰώνων. Φῶς ἐκ φωτός, Θεόν ἀληθινόν ἐκ Θεοῦ
ἀληθινοῦ, γεννηθέντα, οὐ ποιηθέντα, ὀμοούσιον τῷ Πατρί, δι’ οὗ τά πάντα ἐγένετο.
Τόν δι’ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν
οὐρανῶν καί σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καί Μαρίας τῆς Παρθένου καί
ἐνανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε ὑπέρ ἡμῶν ἐπί Ποντίου Πιλάτου καί παθόντα καί
ταφέντα. Καί ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ, κατά τάς Γραφάς. Καί ἀνελθόντα εἰς τούς
οὐρανούς, καί καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός. Καί πάλιν ἐρχόμενον μετά δόξης
κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς, οὐ τῆς Βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος.
Καί εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, τό Κύριον, τό Ζωοποιόν, τό ἐκ τοῦ Πατρός
ἐκπορευόμενον, τό σύν Πατρί και Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό
λαλῆσαν διά τῶν προφητῶν.
Εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν, καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν. Ὁμολογῶ ἕν Βάπτισμα
εἰς ἄφεσιν ἀμαρτιῶν. Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν. Καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.
Ἀμήν. (3φορές, όλο το πιστεύω...)
Ύστερα λέμε τρεις φορές τον Ψαλμό Ν' (50):
Ελέησον με, ο Θεός, κατά το μέγα έλεός σου, και κατά το πλήθος των οικτιρμών σου
εξάλειψον το ανόμημά μου.
Επί πλείον πλύνον με από της ανομοίας μου και από της αμαρτίας μου καθάρισόν με.
Ότι την ανομίαν μου εγώ γινώσκω, και η αμαρτία μου ενώπιον μου εστί διαπαντός.
Σοι μόνω ήμαρτον και το πονηρόν ενώπιον σου εποίησα όπως αν δικαιωθής εν τοις λόγοις
σου και νικήσης εν τω κρίνεσθαί σε.
Ιδου γαρ εν ανομίαις συνελήφθην, και εν αμαρτίαις εκίσσησέ με η μήτηρ μου.
Ιδού γαρ αλήθειαν ηγάπησας, τα άδηλα και τα κρύφια της σοφίας σου εδήλωσας μοι.
Ραντιείς με υσσώπω και καθαρισθήσομαι πλυνείς με και υπέρ χιόνα λευκανθήσομαι.
Ακουτιείς μοι αγαλλίασιν και ευφροσύνην, αγαλλιάσοντάι οστέα τεταπεινωμένα.
Απόστρεψον το πρόσωπον σου από των αμαρτιών μου και πάσας τας ανομίας μου
εξάλειψον.
Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί, ο Θεός, και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου.
Μη απορρίψης με από του προσώπου σου και το πνεύμα σου το άγιον μη αντανέλης απ’
εμού.
Απόδος μοι την αγαλλίασιν του σωτηρίου σου και πνεύματι ηγεμονικώ στήριξόν με.
Διδάξω ανόμους τας οδούς σου, και ασεβείς επί σε επιστρέψουσι.
Ρύσαι με εξ αιμάτων, ο Θεός, ο Θεός της σωτηρίας μου, αγαλλιάσεται η γλώσσα μου την
δικαιοσύνην σου.
Κύριε, τα χείλη μου ανοίξεις, και το στόμα μου αναγγελεί την αίνεσίν σου.
Ότι ει ηθέλησας θυσίαν, έδωκα αν, ολοκαυτώματα ουκ ευδοκήσεις. Θυσία τω Θεώ πνεύμα
συντετριμμένον, καρδίαν συντετριμμέvην και τεταπεινωμένην ο Θεός ουκ εξουδενώσει.
Αγάθυνον, Κύριε, εν τη ευδοκία σου την Σιών, και οικοδομηθήτω τα τείχη Ιερουσαλήμ.
Τότε ευδοκήσεις θυσίαν δικαιοσύνης, αναφοράν και ολοκαυτώματα. Τότε ανοίσουσιν επί το
θυσιαστήριον σου μόσχους. (τρις)
Πάσαι των Αγγέλων αι στρατιαί, Πρόδρομε Κυρίου, Αποστόλων η δωδεκάς, οι Άγιοι
Πάντες, Άγιε Νικόλαε, Άγιε Σάββα, Άγιε Εφραίμ, Άγιε Δημήτριε, Άγιε Ραφαήλ, και Αγία Ειρήνη
μετά της Θεοτόκου, ποιήσατε πρεσβείαν εις το σωθήναι ημάς. (Εάν θέλουμε μνημονεύουμε και
άλλους Αγίους).
Και πάλι: Πάσαι των Αγγέλων αι στρατιαί...
Και ξανά πάλι: Πάσαι των Αγγέλων αι στρατιαί...
Εις ίασιν ψυχής και σώματος, εις άφεσιν αμαρτιών, εν λόγω ή έργω ή διανοία, εν γνώσει
και αγνοία, ως αγαθός και φιλάνθρωπος, Χριστέ ο Θεός συγχώρησον τους δούλους σου.
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΣΚΟΡΠΑ. (Λέμε το όνομα ή τα ονόματα).
Δι’ ευχών των αγίων Πατέρων ημών, Κύριε Ιησού Χριστέ Ο Θεός ημών, ελέησον και
σώσον ημάς. Αμήν.
Το ευχέλαιο κρατάει 40 ημέρες.
Εάν υπάρχει αλάδωτη νηστεία τις ημέρες εκείνες καθώς και τις ημέρες Τετάρτη και
Παρασκευή, ο ασθενής (μπορεί ανάλογα με την περίπτωσή του) να μην πίνει λάδι.
Συμπληρώνει τον αριθμό των 40 ημερών από τις επόμενες μέρες.
Δηλαδή όχι λιγότερο από 40 ημέρες, περισσότερες ναι.

Λεόντιος Μοναχός Διονυσιάτης



Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2088
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: ΕΥΧΕΛΑΙΟ

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Παρ Ιουν 20, 2014 10:53 pm

Πόσες φορές μπορεί να τελεσθεί το Ευχέλαιο; Όσο πιο πολλά Ευχέλαια τελούνται τόσο πιο καλά;

Εικόνα

Τα ερώτημα αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με πολύ προσοχή. Τα μυστήρια πρωτίστως πρέπει να σημειώσουμε δεν λειτουργούν μαγικά. Απαραίτητος παράγοντας που πρέπει να διακρίνει τους ανθρώπους είναι η πίστη στο θεό και την Εκκλησία. Και αυτή η πίστη όταν υπάρχει, γεννά την ελπίδα ότι ο θεός σώζει και μάλιστα δια των μυστηρίων Του. Πολλοί άνθρωποι παρασύρονται πολλές φορές από μάγους οι οποίοι προτρέπουν τους ανθρώπους να τελέσουν επτά φορές το Ευχέλαιο στο σπίτι τους. Επίσης και πολλοί Παλαιοημερολογίτες το ίδιο τονίζουν. Όμως εδώ πρέπει να πούμε ότι δεν σώζει η ποσότητα των μυστηρίων όσο εκείνο που σημειώσαμε παραπάνω. Και αυτό είναι το πώς προσεγγίζουμε τα ιερά μυστήρια και τι περιμένουμε από αυτά.
Για παράδειγμα ένας επισκέπτεται έναν μάγο και του ζητά να του πει πώς μπορεί να κερδίσει στο λαχείο. Εκείνος τον συμβουλεύει να τελέσει επτά ευχέλαια! Εξ αρχής ο τρόπος της συλλήψεως και της εκτελέσεως της παραπάνω εντολής είναι πλανεμένος, διότι και εκατόν επτά ευχέλαια να τελέσει ο άνθρωπος δεν θα καταλάβει το βαθύτερο νόημα του μυστηρίου, επειδή έχει συγκεχυμένες ιδέες περί της ενεργείας του. Από τη μία μάγος είναι αυτός πού υπέδειξε τη τέλεση του Ευχελαίου και από την άλλη μαγική είναι και η αντίληψη για την ενέργεια του μυστηρίου πάνω στον άνθρωπο. Έτσι όμως δεν προσεγγίζονται τα ιερά μυστήρια. Κι όσες φορές κι αν τα προσεγγίσει με τον παραπάνω τρόπο ο άνθρωπος, δεν θα γευθεί τίποτα απ' όσα αυτά μπορούν να του προσφέρουν. Οι ιερείς σε κάθε περίπτωση πρέπει να ελέγχουν τις επιθυμίες των ανθρώπων και να εξετάζουν επισταμένως, γιατί επιθυμούν την τέλεση των ιερών μυστηρίων και εν προκειμένω του μυστηρίου του Ευχελαίου. Και φυσικά όταν δεν υπάρχει ίχνος πνευματικότητος εκ μέρους αυτού πού ζητά τα Ευχέλαιο, ο ιερεύς δεν θα πρέπει να ενδίδει σε τέτοιου είδους επιθυμίες.
Μας διηγήθηκε κάποια φορά κάποιος ευλαβής ιερέας ότι κάποτε μια κυρία τον πλησίασε και του ζήτησε να της τελέσει το μυστήριο του Ευχελαίου στο σπίτι της. Μάλιστα για να πείσει τον ιερέα χρησιμοποίησε και διάφορα ονόματα άλλων επιφανών κληρικών. Ο ιερεύς πειθόμενος στα λεγόμενα της κυρίας πήγε στο σπίτι της. Όταν έφθασαν στο σπίτι της είπε στην κυρία να ετοιμάσει τα δέοντα για το ευχέλαιο. Αυτή δεν γνώριζε τίποτε! Τότε ο ιερεύς της ανέφερε όλα τα υλικά και στο τέλος αφού της ζήτησε κι ένα μπολ με αλεύρι η κυρία γύρισε και του είπε: "Πάτερ Θα ζυμώσουμε;". Δεν ήξερε όχι μόνον τι είναι Ευχέλαιο άλλα έβαλε και σε δύσκολη θέση και τον Ιερέα ο όποιος στο εξής συνεβούλευε τα πνευματικά του παιδιά-ιερείς να προσέχουν και να ερευνούν, ποιος είναι ο χριστιανός πού ζητά το Ευχέλαιο και να εξετάζουν την επιθυμία του γι’αυτό.
Οι μάγοι υποκινούμενοι από τον πονηρό δαίμονα προσπαθούν να παγιδεύσουν τους αφελείς και ακατήχητους χριστιανούς χρησιμοποιώντας πολλές φορές τα ιερά μυστήρια. Ως εκ τούτου χρησιμοποιούν και το Ευχέλαιο ως μέσο, για να δείξουν στους ανθρώπους πόσο εκτενείς και κουραστικές είναι οι ακολουθίες της Εκκλησίας, ώστε να μην εκκλησιάζονται. Επίσης και τη χρίση του ελαίου την αποδέχονται ως μέσο σωτηρίας των ανθρώπων, για να αποδεχθούν αργότερα (ενν. οι άνθρωποι) και τα των μάγων γητεύματα. Ο διάβολος έχει πολλά πόδια όπως λέγει ο λαός του Θεού και απαιτείται πολλή προσοχή και σύνεση στην τέλεση των μυστηρίων. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να τελεσθούν στη σειρά επτά ευχέλαια σε καμιά απολύτως περίπτωση. Οι τέτοιου είδους συμβουλές δεν συμβαδίζουν με το πνεύμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και συνιστούν προϊόντα και γεννήματα μαγικής αντιλήψεως, προλήψεων και δεισιδαιμονιών περί των ιερών μυστηρίων. Και είναι βέβαιο ότι ποτέ οι μάγοι δεν συμβουλεύουν τους ανθρώπους να εξομολογούνται και να μεταλαμβάνουν των αχράντων μυστηρίων, γιατί μ’ αυτά ξεδιαλύνει την πλάνη ο άνθρωπος, αλλά χρησιμοποιούν τα άλλα μυστήρια ως είναι το Ευχέλαιο, ιδιαιτέρως όταν ανεξέλεγκτα τελείται από τους ιερείς, για να πλανήσουν και όχι να οικοδομήσουν τον άνθρωπο. Οι μάγοι που δίνουν τέτοιες συμβουλές στους ανθρώπους χρησιμοποιούν μόνο τον τύπο της Εκκλησίας, ενώ την ουσία που είναι η πιο βασική, την απορρίπτουν. Για τον λόγο αυτό συμβουλεύουν πολλά ευχέλαια, ποτέ όμως μετάνοια και θεία Ευχαριστία.
Προσοχή λοιπόν μεγάλη. Πάντα να πειθόμεθα όλοι οι πιστοί στους άγρυπνους φύλακες της Εκκλησίας μας που είναι οι ποιμένες μας, επίσκοποι και πρεσβύτεροι. Και φυσικά να μην συγχέουμε τα μυστήρια με τις ακολουθίες. Πολλές φορές υπάρχει ανάγκη για αγιασμό και ζητούμε ευχέλαιο. Κάθε μυστήριο και κάθε ακολουθία της Εκκλησίας μας έχουν τον σκοπό τους πού και γιατί τελούνται.

http://www.orthmad.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 1 και 0 επισκέπτες