Μολονότι ο Νέστορας δεν είναι πλέον κοντά μας, θεωρώ ηθική υποχρέωση να απαντήσω σε κάποια πράγματα που έγραψε όχι ως απάντηση σε αυτόν αλλά στους αναγνώστες μας και αυτό γιατί ο Θεός μας έδωσε τα όπλα, τη Γραφή και τους Πατέρες για να ανασκευάζουμε την πλάνη.
Σύμφωνοι! Αλλά προτιμώ η εξιδανίκευσή μου να πηγάζει από λόγια Θεού, παρά από λόγια ανθρώπων και τις επικίνδυνες παραδόσεις και τυπικά τους. But that, is just me of course…
Έχουμε ξαναπεί ότι το τυπικό είναι απλό λειτουργικό βιβλίο. Πάμε τώρα παρακάτω. Επικίνδυνες παραδόσεις και λόγια ανθρώπων τα λόγια και η διδασκαλία ενός Ιωάννου Χρυσοστόμου; Ενός Μεγάλου Βασιλείου; Ενός Γρηγορίου Θεολόγου; Ενός Γρηγορίου Νίσσης; Ενός Ευαγρίου Ποντικού; Ενός Μαξίμου Ομολογητού; Ενός Ιωάννου Δαμασκηνού; Δηλαδή δε μίλησαν εν Πνεύματι Αγίω αυτοί οι άνθρωποι; Πριν έρθει ο Ιησούς στον κόσμο υπήρχαν οι προφήτες. Αυτά γιατί δεν τα αποκαλούμε λόγια ανθρώπων; Άνθρωποι δεν τα είπαν; Ναι αλλά εν Πνεύματι. Έτσι εν Πνεύματι μίλησαν και οι Πατέρες. Πώς αποδεικνύεται αυτό; Ιδού:
Κατά Ιωάννην ΣΤ 13 όταν δε έλθη εκείνος, το Πνεύμα της αληθείας, οδηγήσει υμάς εις πάσαν την αλήθειαν·Ο Ιησούς δεν τα είπε όλα. Είπε τα βασικά. Το Πνεύμα το Άγιο ΘΑ μας οδηγήσει σε όλη την Αλήθεια. Αυτό πρέπει να συνδυαστεί με το εξής:
Κατά Ματθαίον ΙΣΤ 18 καγώ δε σοι λέγω ότι σύ εί Πέτρος, και επί ταύτη τή πέτρα οικοδομήσω μου την εκκλησίαν, και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής.Θα οικοδομήσει. Μέλλοντας χρόνος. Θα οικοδομήσει. Πώς; Με τον Παράκλητο που έστειλε και εκπορεύθη παρά του Πατρός.
Άλλωστε τα παραπάνω λόγια του φίλου δείχνουν μια ανακολουθία. Διότι αυτοί οι άνθρωποι τους οποίους αρνείται, είναι αυτοί, οι Πατέρες που στην Α' Οικουμενική Σύνοδο καθόρισαν τα βιβλία της Βίβλου ποια θα είναι. Εδώ πώς τους εμπιστεύεται κανείς σε αυτό το τόσο κεφαλαιώδες θέμα; Δεν υφίσταται επικίνδυνη παράδοση= δίνω σε κάποιον ; Τόσα και τόσα βιβλία κυκλοφορούσαν, σαν άνθρωποι πώς δεν έσφαλλαν; Κι όμως τη Βίβλο όπως αυτοί καθόρισαν, αυτοί διαβάζουν ακόμη κι οι αιρετικοί που δε δέχονται τους Πατέρες της Εκκλησίας.
Μπορείς σε παρακαλώ να μου δώσεις ένα τέτοιο παράδειγμα? ΕΙλικρινα το επιθυμώ, διότι το δοκάρι που έχω στο μάτι μου δε με αφήνει να δω κάτι τέτοιο. Θα ήθελα στ´αληθεια να μου υποδείξεις τουλάχιστον μία τέτοια οπτική γωνιά μου.
Η χρήση αγγλικής ορολογίας που χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον σε δουλειές και όχι σε πνευματικά θέματα όπου η ελληνική γλώσσα είναι πλουσιοτάτη για να αποδοθούν τα νοήματα. Γενικότερα η ανάγνωση των ποστ δείχνουν εγκεφαλικό τρόπο σκέψης, όχι καρδιακό.
QUOTE
Νέστορα, φίλε μου, δεν είναι θέμα προσωποληψίας και τυπικού, είναι θέμα Ορθοδοξίας και αίρεσης.
Τσουβάλιασμα δηλαδη… Καλώς. Ας πορευθεί τελοσπάντων ο καθένας μας με τη δική του λογική. Ας κρατήσω λοιπόν κι εγώ ψηλά μια ταμπέλα «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» για να είμαι αρεστός, καθαρός και….«ωραίος».
Κάτι που όλοι έχουμε ξεχάσει, είναι ότι η θρησκεία μας έχει προ πολλού απεμπλακεί από τα κενόδοξα δεσμευτικά τυπικά και εμπεριέχει σε τεράστιο βαθμό το αίσθημα της ελευθερίας. Εξ’ ου και η προσωπική σχέση που δυνάμεθα να έχουμε πλέον με τον Θεό, διαμέσω πάντα του Μεσσία μας Ιησού Χριστού. Αλλά με τι ασχολούμαι ε… ψιλά γράμματα μάλλον…
Από τότε λοιπόν, άνθρωποι οι οποίοι ήταν «κολλημένοι» με το γράμμα του Νόμου, τρύπωσαν στην ομαδούλα του Αποστόλου Παύλου για να κατασκοπεύσουν και να στηλιτεύσουν την «ελευθερία» της χάρης του Ευαγγελίου (για να μιλήσω με ορθόδοξους χριστιανικούς όρους κι εγώ) την οποία και διεμήνυε ο πολυαγαπημένος μας Παύλος. Φανταστείτε ότι ο Απόστολος Παύλος συναναστρεφόταν εν τη Ιουδαία με απερίτμητο εθνικό (Τίτος)! Τι ντροπή…
Τις αιρέσεις δε τις δημιούργησε κανείς παρά μόνο κάποιοι άλλοτε πλανεμένοι και άλλοτε κενόδοξοι άνθρωποι οι οποίοι έβρισκαν θύματα που τους ακολουθούσαν. Ο Ιησούς μία Εκκλησία ίδρυσε:
Κατά Ματθαίον ΙΣΤ 18 καγώ δε σοι λέγω ότι σύ εί Πέτρος, και επί ταύτη τή πέτρα οικοδομήσω μου την εκκλησίαν, και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής. 19 και δώσω σοι τας κλείς της βασιλείας των ουρανών, και ό εάν δήσης επί της γής, έσται δεδεμένον εν τοίς ουρανοίς, και ό εάν λύσης επί της γής, έσται λελυμένον εν τοίς ουρανοίς.Για μία Εκκλησία μιλάει, αυτής της μίας Εκκλησίας η συνέχεια είμαστε εμείς, η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία. Αν κάποιοι έφυγαν, έφυγαν από μόνοι τους. Δεν τους έδιωξε κανείς. Αν οι Φράγκοι αλλοίωσαν τον επίσκοπο Ρώμης πολιτικοποιώντας την δε φταίμε εμείς. Αν ο Λούθηρος ξύπνησε ή μάλλον αγουροξύπνησε δε φταίμε εμείς. Ο Ιησούς όταν έφυγε μια Εκκλησία άφησε, σε αυτή τη μία έστειλε το Άγιο Πνεύμα όπως φανερώνει το χωρίο που ανωτέρω παρέθεσα.
Όσο για την περιτομή δε νομίζω ότι στοιχειοθετούσε δογματική διαφορά, για αυτό και προσπελάστηκε. Αντίθετα όταν οι Κορίνθιοι χωρίζονταν σε ομάδες, ο Παύλος τους έψεξε:
Προς Κορινθίους Α' Α 10 Παρακαλώ δε υμάς, αδελφοί, διά τού ονόματος τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ίνα το αυτό λέγητε πάντες, και μη ή εν υμίν σχίσματα, ήτε δε κατηρτισμένοι εν τώ αυτώ νοί και εν τή αυτή γνώμη. 11 εδηλώθη γάρ μοι περί υμών, αδελφοί μου, υπό των Χλόης ότι έριδες εν υμίν εισι. 12 λέγω δε τούτο, ότι έκαστος υμών λέγει· εγώ μέν ειμι Παύλου, εγώ δε Απολλώ, εγώ δε Κηφά, εγώ δε Χριστού. 13 μεμέρισται ο Χριστός;Κι όμως κάποιοι, αυτοί που δημιούργιες τις αιρετικές ομάδες μεμέρισαν ή μάλλον νομίζουν ότι μεμέρισαν το Χριστό και κατέχουν ένα κομμάτι. Όσο για την επαφή μας με αυτούς λέει πάλι ο απόστολος Παύλος:
Προς Τίτον Γ 10 αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού,Γιατί το λέει; Για να μην πέσουμε κι εμείς θύματα της πλάνης. Με το ζόρι άλλωστε δε σώζεται κανένας.
Ο Απόστολος Παύλος τι να πει δηλαδή? Την Τετάρτη τους σκότωνε και την Πέμπτη κήρυττε δηλαδη!!! Νιούφης κι αυτός ε?
Στον απόστολο Παύλο παρουσιάστηκε ο ίδιος ο Ιησούς με τρομερά σημεία όταν κατευθυνόταν στη Δαμασκό. Το παράδειγμα είναι ατυχές.
100% ατυχές το παράδειγμά σου. Επιτυγχάνεται η Πίστη και η ευθυγράμμιση σου με το Λόγο του Θεού διαμέσω εμπειρίας, ωρίμανσης και μελέτης ή διαμέσω αγαπης (απέναντι στον Κύριο και Θεό σου και τον πλησίον σου), διαρκούς μετάνοιας και προσευχής? Δηλαδή να αφήσω κι εγώ μουσί μακρύ, να αποκτήσω ζάρες και ύφος, να περιμένω-σιωπήσω από το forum και μετά να επανέλθω «έτοιμος» και «ώριμος» να ομιλώ! Αυτό δε μου λές? Αυτά τα κάνουν οπαδοί του σαι μπαμπα και των ομοίων του φίλε μου. Αυτά σε Ανελέυθερες θρησκείες όπου ουδείς πλην του κρισνογκουρου δεν έχει δικαίωμα να ομιλεί γι’ αυτό ακριβώς!!! Επειδή είναι νιούφης!!! Όχι στη δικιά μας. την ελευθερίαν ημών, την οποίαν έχομεν εν Χριστώ Ιησού.
προς αποφυγίν παρεξηγήσεων δεν είχα ισχυριστεί ότι επιτυγχάνεται η πίστη. Επιτυγχάνεται όμως η γνώση και η διάκριση, το να ξεχωρίξει κανείς την αλήθεια από το ψέμα, το καλό από το καλό, τον καρπό από το κουκούτσι. Το να πρωτοασχολείται κανείς με κάτι τόσο μεγάλο και με τόση έκταση και να εμένει σε θέσεις που άνετα καταρρίπονται στη Γραφή με ύφος αυθεντίας είναι σφάλμα.
Άσε τις τάξεις και τα σχολειά και βρες μου ατράνταχτα Βιβλικα επιχειρήματα ως προς το ότι ατόπησα, ως προς το ότι έκανα λάθος, ως προς το ότι έκαψα την ψυχή μου με αυτό που έκανα. Μόνο έτσι μπορείς να με προστατέψεις, μόνο έτσι μπορώ να σε προστατέψω κι εγώ. Όλα τα άλλα είναι λόγια, λόγια, λόγια.
Νομίζω ότι τόσο καιρό αναφέρω βιβλικά επιχειρήματα, άλλο αν κάποιος αδυνατεί να τα εννοήσει. Π.χ. το ότι μία Εκκλησία ιδρύθηκε, σε Αυτήν εστάλη το Πνεύμα γιατί εκεί είναι κεφαλή ο Χριστός (μεμέρισται ο Χριστός λέει ο Παύλος;) και μόνον εκεί είναι έγκυρα τα Μυστήρια το αποδείξαμε. Από κει και πέρα είναι θέμα είναι για τον καθένα μας που αρνείται τα Μυστήρια θέμα παραδοχής σφάλματος και κάμψης του εγωισμού. Σε πάμπολλα θέματα ομιλώ με βιβλικά επιχειρήματα και πολλές από τις αλήθειες της Εκκλησίας μας τις έχουμε βασίσει πάνω στις ευαγγελικές περικοπές στο αντίστοιχο θέμα.
Άλλωστε όταν κανείς μας ζητά επιχειρήματα επί της Γραφής θα πρέπει να είναι σε θέση να τα κατανοεί αλλιώς προς τι το θέμα παρά μη μόνο για εντυπωσιασμό. Αυτό άλλωστε είχε κατά νου ο Παύλος όταν έλεγε:
Προς Κορινθίους Α' Γ 2 γάλα υμάς επότισα και ου βρώμα. ούπω γάρ ηδύνασθεΣυγκεκριμένα εδώ:
QUOTE
Το ερώτημα δεν είναι τι θα σου έλεγε να κάνεις, αλλά σε ποιον πνευματικό να πας. Να βρεις τον κατάλληλο και να μπεις από μόνος πλήρως στο θέμα του Μυστηρίου και την αναγκαιότητα του η οποία αποδεικνύεται στη Γραφή:
Κτ Ματθ. Ιη 18 Αμήν λέγω υμίν, όσα εάν δήσητε επί της γής, έσται δεδεμένα εν τώ ουρανώ, και όσα εάν λύσητε επί της γής, έσται λελυμένα εν τώ ουρανώ.
Να βάλω σώνει και καλά μεσάζοντα δηλαδή…. Ουφ… δεν καταλαβαίνουμε τίποτα τελικά… τίποτα… Αναγκαιότητα… Άκου λέξεις…
το αίμα του Χριστού, ο οποίος με την ενέργεια του αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε χωρίς ψεγάδι τον εαυτό του στο Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από νεκρά έργα, έτσι ώστε να λατρεύουμε το Ζωντανό Θεό;
15 Γι' αυτό άλλωστε είναι και μεσίτης μιας καινούργιας διαθήκης, ώστε με το θάνατό του, που συντελέστηκε για την απολύτρωση του ανθρώπου από τις παραβάσεις του στην περίοδο της πρώτης διαθήκης, να λάβουν οι καλεσμένοι την υποσχεμένη αιώνια κληρονομιά.
16 Καθόσο όπου υπάρχει διαθήκη, προϋποθέτει απαραίτητα το θάνατο του διαθέτη.
Πέθανε για εμάς ο Ένας και μοναδικός μεσάζοντας κι εμείς ακόμα ψαχνόμαστε να βρούμε και άλλους. Και καλά, να καταλάβω ότι κάποιοι από εμάς χρειαζόμαστε μεσάζοντα. Το καταλαβαίνω και το δέχομαι. Αλλά από το «Χρειαζόμαστε κατά προαίρεση» μέχρι το «Είμαστε αναγκασμένοι» η απόσταση είναι τεράστια.
QUOTE
Οι απόστολοι θα λύσουν, όχι ο καθένας μόνος του.
Καθολικός είσαι? Απ’ όσο ξέρω όχι. Πώς γίνεται να λές κάτι τέτοιο…?
Η θυσία του Χριστού προσφέρεται και επαναλαμβάνεται κάθε Κυριακή στη Θεία Ευχαριστία. Υπάρχουν όμως προϋποθέσεις. Ο Παύλος άλλωστε λέει:
Προς κορινθίους Α' ΙΑ 27 ώστε ός αν εσθίη τον άρτον τούτον ή πίνη το ποτήριον τού Κυρίου αναξίως, ένοχος έσται τού σώματος και τού αίματος τού Κυρίου. 28 δοκιμαζέτω δε άνθρωπος εαυτόν, και ούτως εκ τού άρτου εσθιέτω και εκ τού ποτηρίου πινέτω· 29 ο γάρ εσθίων και πίνων αναξίως κρίμα εαυτώ εσθίει και πίνει, μη διακρίνων το σώμα τού Κυρίου.Τι σημαίνει μεσάζων; Τι σημαίνει διαλεκτοί από ποιον; Από τον Ιησού Χριστό.
Κατά Ματθαιον ΙΗ 18 Αμήν λέγω υμίν, όσα εάν δήσητε επί της γής, έσται δεδεμένα εν τώ ουρανώ, και όσα εάν λύσητε επί της γής, έσται λελυμένα εν τώ ουρανώ.Τα λόγια αυτά τα απηύθηνε στους αποστόλους, όχι στον κόσμο. Όταν μίλαγε στον κόσμο μιλούσε στον κόσμο κι όταν μιλούσε στους αποστόλους μίλαγε στους αποστόλους. Άλλωστε στο θαύμα του πολλαπλασιασμού των οίνων και των ιχθύων δεν έδωσε Αυτός, είπε να χωρίσουν τα πλήθη σε ομάδες και οι μαθητές να δώσουν. Κατ'οικονομία δηλαδή συμβολική προεικόνιση της Εκκλησίας όπου ο Ιησούς χορηγεί και οι ιερείς, οι διάδοχοι των αποστόλων μεταδίδουν στο εκκλησίασμα.
Το "εξομολούμαι απευθείας στο Θεό" είναι πολύ εύκολο και πολύ διαδεδομένο. Στα κρυφά αμαρτάνουμε στα κρυφά εξομολογούμαστε. Κι όμως στην πρώτη κιόλας Εκκλησία η εξομολόγηση γινόταν και μάλιστα ενώπιον όλων. Προφάσεις εν αμαρτίαις.
QUOTE
Και μιας και είπα δέντρο, ο Παύλος όταν μίλαγε στους εθνικούς για το τους ιουδαίους και ότι κάποτε θα επιστρέψουν μίλησε για 1 δέντρο, το οποίο είναι η Εκκλησία
Το σύνολο των αληθινά πιστών δηλαδή. Με άλλα λόγια όσοι αποδέχονται τον Ιησού Χριστό για Σωτήρα τους. Ε? Σωστα Στρατή? Δε μίλησε κάπου για «Ορθόδοξη, Ανατολική Εκκλησία». Ε?
Απάντησα παραπάνω λέγοντας:
Κατά Ματθαίον ΙΣΤ 18 καγώ δε σοι λέγω ότι σύ εί Πέτρος, και επί ταύτη τή πέτρα οικοδομήσω μου την εκκλησίαν, και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής.Αυτό είναι το ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ το πνευματικό, αν κάποιος περιμένει να δει τούβλα και πέτρες τα λόγια περιττεύουν. Δε μίλησε για Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία γιατί τότε πολύ απλά δεν υπήρχαν αιρέσεις. Δε νομίζω ότι είναι τόσο δυσνόητο. Μία ήταν η Εκκλησία και Μία παραμένει. Τα υπόλοιπα διεθνή κλαμπ μόνα αυτοπροσδιορίζονται ως εκκλησίες.
Και ο αυθεντικός πίνακας είναι η Αγία Γραφή. Άπειρο ζουμί! Γάλα και κρέας αστείρευτο και ατελείωτο! Κάθε μέρα να τη μελετάς, στο τέλος θα ανακαλύπτεις πράγματα. Γιατί είναι τέλεια. Όπως και ο Θεός μας. Και στο τέλειο, η ομορφιά δεν εξαντλείται
Πράγματι αλλά πολλοί μύωπες την παρερμήνευσαν και αποσχίστηκαν διαστρέφοντάς την. Πήραν το πινέλο και μουτζούρωσαν τον πίνακα.
Αυτό που σου είπα ήταν ότι οι άνθρωποι τότε, προκειμένου να κοινωνήσουν έκαναν συναθροίσεις, δοξολογούσαν, υμνούσαν, λάτρευαν, προσεύχονταν και στο τέλος κοινωνούσαν. Ούτε παπάδες είχαν (Ο Απόστολος Παύλος δεν ήταν πάντα δίπλα τους) ούτε πνευματικούς, ούτε τυπικά, ούτε τίποτα. Συνεπώς δεν καταλαβαίνω τι σοι επιχείρημα είναι το ότι «τότε δεν υπήρχαν αιρέσεις». Το ξεπήδημα αιρέσεων δηλαδή επέβαλλε στη εκκλησία να εφεύρει τυπικά, προκειμένου να προστατεύσει τα Μυστήρια?
Αχ αυτός ο πίνακας έχει τόσα πολλά και δεν τα βλέπουν όλοι όλα. Δεν υπήρχαν ιερείς τότε; Για να δούμε:
Πράξεις Αποστόλων
ΙΔ 19 Επήλθον δε από Αντιοχείας και Ικονίου Ιουδαίοι και πείσαντες τους όχλους και λιθάσαντες τον Παύλον έσυραν έξω της πόλεως, νομίσαντες αυτόν τεθνάναι.
20 κυκλωσάντων δε αυτόν των μαθητών αναστάς εισήλθεν εις την πόλιν, και τή επαύριον εξήλθε σύν τώ Βαρνάβα εις Δέρβην. 21 ευαγγελισάμενοί τε την πόλιν εκείνην και μαθητεύσαντες ικανούς υπέστρεψαν εις την Λύστραν και Ικόνιον και Αντιόχειαν, 22 επιστηρίζοντες τας ψυχάς των μαθητών, παρακαλούντες εμμένειν τή πίστει, και ότι διά πολλών θλίψεων δεί ημάς εισελθείν εις την βασιλείαν τού Θεού. 23
χειροτονήσαντες δε αυτοίς πρεσβυτέρους κατ' εκκλησίαν και προσευξάμενοι μετά νηστειών παρέθεντο αυτούς τώ Κυρίω, εις ον πεπιστεύκασι.
Χειροτόνησαν ιερείς στην κάθε εκκλησία, μιλάμε για πλήθος δηλαδή!
Προς Τίτον
Α 7 δεί γάρ τον επίσκοπον ανέγκλητον είναι ως Θεού οικονόμον, μη αυθάδη, μη οργίλον, μη πάροινον, μη πλήκτην, μη αισχροκερδή, 8 αλλά φιλόξενον, φιλάγαθον, σώφρονα, δίκαιον, όσιον, εγκρατή, 9 αντεχόμενον τού κατά την διδαχήν πιστού λόγου, ίνα δυνατός ή και παρακαλείν εν τή διδασκαλία τή υγιαινούση και τους αντιλέγοντας ελέγχεινΕδώ ο απόστολος συμβουλεύει τον Τίτο σχετικά με τη χειροτονία επισκόπων. Και όλη η Προς Τίτον επιστολή είναι μια οδηγία - συμβουλή σχετικά με τη χειροτονία πρεσβυτέρων και επισκόπων.
Το ξεπήδημα των αιρέσεων δεν επέφερε τυπικά. Δεν έχει ανάγκη η Εκκλησία να προστατεύσει τα Μυστήρια, ο Χριστός τα προστατεύει. Οι όποιες αλλαγές όπως π.χ. η εξομολόγηση κατά μόνας και όχι ενώπιον του εκκλησιάσματος ή το ότι το ιερό καλύπτεται από τέμπλο οφείλονται σε πρακτικούς λόγους όχι θεολογικούς που αλλοιώνουν το δόγμα της Τριάδος. Άλλωστε γίνονται και σήμερα εξομολογήσεις όπως τότε καθώς και υφίστανται ναοί όπως οι τότε.