Το Μυστήριο της Ιερωσύνης

Τα 7 Μυστήρια της Εκκλησίας μας, η χρησιμότητα τους, η απόδειξη της Θείας προέλευσής τους μέσα από την Αγία Γραφή.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2088
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Το Μυστήριο της Ιερωσύνης

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Κυρ Φεβ 09, 2014 12:06 pm

Αρχιεπίσκοπος: ''Κάθε σου βήμα να ξεκινά από το θυσιαστήριο''

Εικόνα

Στον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου λειτούργησε σήμερα Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014 ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος

Να αναφερθεί ότι κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας ο Αρχιεπίσκοπος τέλεσε την χειροτονία του Διακόνου Νεκτάριου εις Πρεσβύτερον.

Ο Αρχιεπίσκοπος στην ομιλία του απευθυνόμενος προς τον νέο Πρεσβύτερο μεταξύ άλλων τόνισε: ''Περιμένουμε από τον κάθε πιστό και ιδιαίτερα από τον Ιερέα να είναι το φως μέσα σε αυτή τη ζωή, ''Υμείς εστέ το φως'', και το φως το τοποθετούμε πάνω στο λυχνοστάτη ψηλά για να φαίνεται. Όπως ο ίδιος μας είπε, ο κάθε πιστός πρέπει να είναι το άλας και το αλάτι έχει δύο ιδιότητες, νοστιμεύει το φαγητό όπου χρησιμοποιείται και έπειτα το συντηρεί''.

Σε άλλο σημείο ο κ. Ιερώνυμος υπογράμμισε: ''Αισθάνεσαι τις δυσκολίες, ασθάνεσαι το βάρος δυνατό, όλοι μας που ακολουθήσαμε αυτόν τον δρόμο είχαμε αυτά τα συναισθήματα. Αλλά σε λίγο θα ακούσεις, όταν θα λάβεις γονατιστός την Θεία Χάρη, ότι τα ασθενή τα θεραπεύει η Θεία Χάρις και τα ελλείποντα αναπληροί.''

''Προχώρει με αυτό τον ευσεβή ενθουσιασμό που έχεις, εμείς που σε γνωρίσαμε και σε ζήσαμε αρκετό καιρό ξέρουμε ότι έχεις προϋποθέσεις γιατί οι κεραίες της ψυχής σου συνδέονται με τις κεραίες του Θεού'', πρόσθεσε ο Μακαριώτατος.

Κλείνοντας ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, απευθυνόμενος προς τον νέο Πρεσβύτερο τόνισε: ''Προχώρει και το κάθε βήμα της ζωής σου να ξεκινάει από το θυσιαστήριο και να τελειώνει στο θυσιαστήριο. Είτε οι άνθρωποι σε συγχαίρουν, είτε σε χειροκροτούν, είτε σε λιθοβολούν, είτε σε συκοφαντούν, αυτός θα είναι ο στόχος σου, αρχή και τέλος το θυσιαστήριο του Κυρίου μας Ιησού.''

Πηγή: http://www.romfea.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Εκατερινη
Δημοσιεύσεις: 24
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 17, 2017 4:42 pm

Ιερεις

Δημοσίευσηαπό Εκατερινη » Τρί Σεπ 19, 2017 5:43 pm

Στην Αγια γραφη λεει οτι ο Χριστος εχει αμεταθετη την ιερωση.Γιατι υπαρχουν ιερεις?



Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Ιερεις

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Τρί Σεπ 19, 2017 6:20 pm

Οι ιερείς είναι οι συνεχιστές των αποστολων.



Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 2921
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Ιερεις

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Τρί Σεπ 19, 2017 6:23 pm

Αικατερίνη, πολύ φοβάμαι από τα ερωτήματα που θέτεις πως πραγματικά έχεις επηρεαστεί από τις κακοδοξίες των προτεσταντών.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός όρισε τους μαθητές Του ως διαδόχους Του στη γη, την Εκκλησία Του ως τη ζωντανή παρουσία Του ανάμεσα μας.
Τα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας μας, τα οποία αρνούνται οι προτεστάντες, δεν μπορούν να τελεστούν παρά μόνο από ιερείς οι οποίοι έχουν Αποστολική Διαδοχή ώστε να είναι έγκυρα.


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Ιερεις

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Τρί Σεπ 19, 2017 6:27 pm

Θα έλεγα ότι πιθανόν να βρίσκεται σε εσωτερικό δίλημμα. Εύχομαι να μην πέσει στην αίρεση των Προτεσταντών και σε καμία αίρεση. Αικατερίνη αν έχεις πνευματικό συμβουλεψου τον.



Άβαταρ μέλους
Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1419
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Ιερεις

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Τρί Σεπ 19, 2017 8:16 pm

Εκατερινη έγραψε:Στην Αγια γραφη λεει οτι ο Χριστος εχει αμεταθετη την ιερωση.Γιατι υπαρχουν ιερεις?

Πέτρος έγραψε:Αυτό ειναι το λάθος που κάνουν πάρα πολλοί.
Επιχειρούν να ερμηνεύσουν μόνοι τους την Αγία Γραφή η οποία είναι θεόπνευστο κείμενο και ερμηνεύεται μόνο εν Αγίω Πνεύματι.
Ας το αφήσουμε αυτό στους άγιους Πατέρες γιατί αλλιώς κινδυνεύουμε να πέσουμε σε πλάνη.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και τόσοι άλλοι.

Γι' αυτό και ο άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης προσευχόταν στον Χριστό ως εξής :
"Δέομαί σου ελεήμων Κύριε ίνα γνωρίσουσι Σε εν Πνεύματι Αγίω πάντες οι λαοί της γης".



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5833
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Το Μυστήριο της Ιερωσύνης

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Σεπ 20, 2017 12:48 pm

Απαντήσεις υπάρχουν πιο πάνω. Ο Χριστός ως Μέγας Αρχιερεύς (κατά την τάξην Μελχισεδέκ) τελεί όλα τα Μυστήρια χρησιμοποιώντας το σώμα του επισκόπου ή πρεσβυτέρου. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία αυτό πιστεύουμε, αντίθετα απ' αυτό που πιστεύουν οι ρωμαιοκαθολικοί. Οι υπόλοιπες ομολογίες δεν έχουν Μυστήρια, επομένως δε χρειάζονται ιερό κλήρο.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5833
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Το Μυστήριο της Ιερωσύνης

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Μαρ 26, 2018 8:33 am

Tέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών, το να είσαι ποιμένας ανθρώπων
26 Μαρτίου 2018

Εικόνα

γράφει ο Αθανάσιος Κολιοφούτης, Δρ. Θεολογίας – Εκπαιδευτικός

Ο τρόπος με τον οποίο ο άγιος Γρηγόριος Θεολόγος ορίζει το έργο του ποιμένα είναι επίσης ενδεικτικός της υψηλής αποστολής του και των ποικίλων προσόντων που πρέπει απαραίτητα να κοσμούν την προσωπικότητα του. Το έργο αυτό είναι « τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών, το να κυβερνάς ανθρώπους, οι οποίοι, περισσότερο απ᾽ όλα τα ζώα, είναι πολυμήχανοι καί μεταξύ τους τόσο διαφορετικοί [54] ».

Η έκφραση συναισθημάτων ντροπής από τον άγιο για τη χειροτονία ανάξιων κληρικών αποδεικνύει περίτρανα ότι η επιλογή των ποιμένων προϋποθέτει και συνεπάγεται ποιμαντική αυτογνωσία και υπευθυνότητα. Μόνο έτσι μπορούν να καθίστανται φορείς του ιερατικού αξιώματος αυτοί που πραγματικά το αξίζουν. « Ντράπηκα, γράφει ο άγιος, για λογαριασμό των άλλων, όσοι χωρίς να είναι καλύτεροι από το πλήθος – αλλά ενώ, ακόμη τρομερότερο, είναι και πολύ χειρότεροι – μέ χέρια ακάθαρτα, άνιπτα, όπως ακριβώς λέγεται, και με αμύητες ψυχές εισάγουν τους εαυτούς των εις τα αγιώτατα· και πριν γίνουν άξιοι αυτοί οι ίδιοι να πλησιάσουν στα ιερά πράγματα, διεκδικούν το άγιο βήμα, συγκεντρώνονται καί σπρώχνονται γύρω στην Άγία Τράπεζα, νομίζοντας το ιερατικό αξίωμα όχι τύπο αρετής, αλλά ευκαιρία βιοπορισμού, όχι υπεύθυνη υπηρεσία αλλά αξίωμα ανεξέλεγκτο [55]».

Ο άγιος Ισίδωρος Πηλουσιώτης σε σχετική επιστολή του τονίζει πως ο ιερέας πρέπει να είναι « λυχνάρι, που θέτει ο ίδιος ο Θεός στις λυχνίες της φωτοφόρου Του καθέδρας », προκειμένου να φωτίζει την Εκκλησία και να προσανατολίζει τους πιστούς στον Πατέρα των φώτων [56]. Σε άλλη επιστολή του, αναδεικνύοντας το μέγεθος της ευθύνης του ποιμαντικού έργου, τονίζει τις συνέπειες της εσφαλμένης ποιμαντικής διακονίας του ποιμένα, συγκρινόμενης με ενδεχόμενα ατοπήματα κάποιου μέλους του πληρώματος της Εκκλησίας. Όταν αυτό υποπίπτει σε κάποιο σφάλμα, η αστοχία που προκαλείται ελάχιστα επηρεάζει τα υπόλοιπα μέλη του σώματος της Εκκλησίας, όπως και το σφάλμα ενός ναύτη ελάχιστα επηρεάζει τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος ενός σκάφους. Όταν όμως, ο ποιμένας σφάλει, οι συνέπειες του σφάλματος του αντανακλώνται σε όλους, όπως ακριβώς το μοιραίο λάθος του κυβερνήτη ενός σκάφους προκαλεί όλεθρο σε όλο το σκάφος [57] .

Από την άλλη πλευρά, οι ιεροί Κανόνες υπαγορεύουν συγκεκριμένα κωλύματα, τα οποία απαγορεύουν κατηγορηματικά τη χειροτονία ενός υποψήφιου κληρικού. Παραπτώματα της εν γένει προγενέστερης βιοτής του υποψήφιου κληρικού, που σχετίζονται με την πορνεία, τη μοιχεία, την αρσενοκοιτία, την κτηνοβασία, τον φόνο, τη συνυπευθυνότητα σε άμβλωση, τη μαγεία, τη γοητεία, τη φαρμακεία, την επιορκία, την κλοπή ή τη ληστεία, συνιστούν, κατά τους ιερούς Κανόνες, κάποια από τα σημαντικότερα κωλύματα Ιερωσύνης [58] .
Όλα τα παραπάνω θεμελιώνουν με έναν αδιαμφισβήτητο τρόπο τον πολυδιάστατο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τόσο ο μάνατζερ, όσο και ο ποιμένας, στους οργανισμούς που διοικούν. Η πολυπλοκότητα και σημασία των πολύπτυχων καθηκόντων που καλούνται να ασκήσουν και η πολυτάλαντη προσωπικότητα που πρέπει να διαθέτουν για να ανταποκριθούν σ’ αυτά, δικαιολογεί τελικά απόλυτα, τη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων κριτηρίων και στις δύο περιπτώσεις, προκειμένου να επιλέγονται οι πλέον κατάλληλοι ηγήτορες για την ανάληψη των παραπάνω καθηκόντων.

Παραπομπές:

54. « Τω όντι γαρ αύτη μοι φαίνεται τέχνη τις είναι τεχνών και επιστήμη επιστημών άνθρωπον άγειν, το πολυτροπώτατον των ζώων και ποικιλώτατον » : Γρηγορίου Θεολόγου, Λόγος Β′, PG 35, 425A.
55. « Ησχύνθην υπέρ των άλλων, όσοι, μηδέν των πολλών όντες βελτίους, μέγα μεν ούν ει και μη πολλώ χείρους, ανίπτοις χερσίν, ο δη λέγεται, και αμυήτοις ψυχαίς τοις αγιωτάτοις εαυτούς επεισάγουσι και πριν άξιοι γενέσθαι προσιέναι τοις ιεροίς μεταποιούνται του βήματος, θλίβονταί τε και ωθούνται περί την αγίαν τράπεζαν ώσπερ ουκ αρετής τύπον, αλλ᾽ αφορμήν βίου την τάξιν ταύτην είναι νομίζοντες, ουδέ λειτουργίαν υπεύθυνον, αλλ᾽ αρχήν ανεξέταστον » : Οπ. παρ. 416 Β .
56. « Άπτει λύχνον ο Θεός ιερέα, και τίθησιν επί λυχνίας της εαυτού φωτοφόρου καθέδρας, ιν’εξεστράπτη φωτισμόν τη Εκκλησία και δογμάτων και πράξεων σκότους απηλλαγμένων· όπως ορώντες οι λαοί τας ακτίνας της ζωτικής λαμπηδόνος, προς εκείνας ευθύνωνται, και τον Πατέρα των φώτων δοαξάζωσιν. » : Ισιδώρου Πηλουσιώτου, Επιστολών βιβλία πέντε, I, ΛΒ′ Δοσίθεω, 201 C.
57. «Ώσπερ εν νηΐ, όταν μεν ναύτης σφαλείη, βραχείαν την βλάβην τοις συμπλέουσι φέρει, όταν δε ο κυβερνήτης, κοινόν όλεθρον παρασκευάζει, ούτω τα μεν των υπηκόων πταίσματα, ούκ εις το κοινόν τοσούτον, όσον εις αυτούς φέρει την βλάβην· τα δε των ιερωμένων εις πάντας αφικνείται. » : Του ιδίου, IV, TKB′ Tω Aυτώ, 1521 C.
58. π. Κωστόπουλος, Κ. 2010. Τα κωλύοντα την ιερωσύνη και καθαιρούντα τους κληρικούς παραπτώματα κατά τους ιερούς κανόνες. Αθήνα : Γρηγόρη.

Απόσπασμα από την εργασία του ιδίου "Ποιμένας ή και Μάνατζερ"

Πηγή: ΔΙΑΚΟΝΗΜΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 3 και 0 επισκέπτες

cron