Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
NikolaosArvanitidis
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 19, 2019 10:21 pm

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Νοέμ 07, 2019 10:55 am

Δεν μου αρέσει καθόλου το ύφος του συγγραφέα του άρθρου ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
1)Το ειρωνικό σχόλιο του για την Ιερά Σύνοδο της εκκλησίας μας "μέχρι τα όργανα της εκκλησίας να αποφασίσουν να αντιδράσουν..." ίσως ταιριάζουν σε συζήτηση καφενείου αλλά όχι σε ένα άρθρο ορθόδοξης ιστοσελίδας.
2)Επιπλέον δεν είναι και καλά ενημερωμένος σχετικά με τις εξελίξεις. Η Κεραμεως δεν ήταν αυτή που έκανε θρησκειολογία τα θρησκευτικά. Αυτό είχε γίνει ήδη από τον Φίλη αρχικά και τον Γαβρογλου στη συνέχεια.Η Κεραμεως έχει πει πως το μαθημα των θρησκευτικών θα αναπροσαρμοστεί για να συμβαδίσει με την απόφαση του ΣτΕ που δηλώνει πως τα θρησκευτικά για τους Ορθόδοξους μαθητές πρέπει να είναι Ορθόδοξα. Ωστόσο αναγκαστικά θα πρέπει να αλλάξει και τον τρόπο απαλλαγής από τα θρησκευτικά αφού το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε πως πρέπει να είναι απλούστερος χωρίς να απαιτείται η δήλωση θρησκεύματος.Οσο κι αν αυτή η απόφαση είναι εναντια στια αξίες του έθνους μας από τη στιγμή που δεχτηκαμε να μπούμε στην ΕΕ και να θυσιασουμε έτσι τμήμα της ανεξαρτησίας μας είμαστε αναγκασμένοι να υπακουσουμε και να αλλάξουμε τον τρόπο απαλλαγής από τα θρησκευτικά διασφαλίζοντας όμως παράλληλα πως το περιεχόμενο των θρησκευτικών θα είναι Ορθόδοξο.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6092
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Νοέμ 08, 2019 7:00 am

Από τη στιγμή που η Ελλάδα απέκτησε πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά, είναι υποχρεωμένη να προσαρμόσει και την εκπαίδευση για να υπηρετεί την πολυπολιτισμικότητα, όχι όμως προς την κατεύθυνση της ισοπέδωσης, αλλά της εξυπηρέτησης των κυριότερων τουλάχιστον πολιτισμικών ομάδων (Ορθόδοξοι, Μουσουλμάνοι (στη Θράκη), μη θρησκεύοντες). Για το σκοπό αυτό χρειάζεται μάθημα επιλογής με διαφορετικούς καθηγητές για κάθε περίπτωση.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
NikolaosArvanitidis
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 19, 2019 10:21 pm

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Παρ Νοέμ 08, 2019 10:19 am

Νίκο στις κύριες θρησκευτικές ομάδες που ειπες(Ορθοδοξία, Ισλάμ,αθρησκεια) να προσθέσω και τους καθολικούς των Κυκλάδων αφού στα νησιά με μεγάλους Καθολικούς πληθυσμούς (Σύρος,Τήνος κτλ) οι καθολικοί(παπικοί) μαθητές διδάσκονται ήδη καθολικά θρησκευτικά.Το θέμα πάντως είναι πως η Ελλάδα μέχρι πριν λίγες δεκαετίες ήταν εθνικά και θρησκευτικά ομοιογενής χώρα με εξαίρεση κάποιες περιοχές (Θράκη και Κυκλάδες). Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην Συνθήκη της Λωζάννης και την ανταλλαγή πληθυσμών που είχε αυτόν τον σκοπό ακριβώς.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6092
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Μαρ 11, 2020 3:23 pm

Οι ρωμαιοκαθολικοί, οι ευαγγελικοί, οι προτεστάντες κλπ. είναι Χριστιανικά δόγματα (ή ομολογίες ή αιρέσεις) δεν είναι δουλειά της εκπαίδευσης να ασχολείται με τις αιρέσεις εκτός ίσως από κάποιες ιστορικές αναφορές.

Οι ρωμαιοκαθολικοί έχουν δικά τους σχολεία (ιδιωτικά) και μόνο εκεί διδάσκονται κάποια στοιχεία αυτού του δόγματος, όχι στη δημόσια εκπαίδευση.

Οι υπόλοιποι ιεχωβάδες, πεντηκοστιανοί κλπ. είναι σέκτες (έως απατεώνες) και όχι επίσημα δόγματα και δεν αναγνωρίζονται από το κράτος ούτε φυσικά διδάσκονται.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6092
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Διπλασιάζονται οι ώρες για το μάθημα των Θρησκευτικών

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Μαρ 11, 2020 3:26 pm

Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικών με έμφαση στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό και μείωση έως κατάργηση της αναφοράς στις άλλες θρησκείες.
11-03-2020

Εικόνα

Αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία έρχονται το επόμενο διάστημα, με το υπουργείο Παιδείας να βασίζεται στις προτάσεις της ειδικής επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προκειμένου να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες βάσει αυτών αλλά και σε συμφωνία με τις αποφάσεις του ΣτΕ.

Η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, έχει ξεκαθαρίσει, εξάλλου, μιλώντας παλαιότερα στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», τη στάση της κυβέρνησης σε αυτό το ζήτημα.

«Εχει συσταθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ειδική επιστημονική επιτροπή για να εισηγηθεί τις μεταβατικές λύσεις σε όλα τα θέματα που αφορούν τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Ολα θα γίνουν σύμφωνα με τον νόμο και τις δικαστικές αποφάσεις, όπως αρμόζει σε μια δημοκρατικά οργανωμένη Πολιτεία. Θα γίνουν, όμως, με κριτήρια επιστημονικά και παιδαγωγικά, προς όφελος των μαθητών. Τον Σεπτέμβριο θα έχουμε στα σχολεία άλλα προγράμματα Θρησκευτικών, τα οποία θα είναι σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ», είχε αναφέρει.

Οπερ και εγένετο… Τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά στο ∆ημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο έδωσε στη δημοσιότητα το ΙΕΠ, δίνοντας τέλος στις διαμάχες των τελευταίων ετών.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για τα προγράμματα σπουδών του 2017, στα οποία, όμως, έχουν γίνει ριζικές αλλαγές (επεκτείνονται από 50% έως και 100% του αρχικού κειµένου), ώστε να συµµορφώνονται στις αποφάσεις του Συµβουλίου της Επικρατείας.

Το ΙΕΠ ανέλαβε να αντιµετωπίσει το πρόβληµα των Θρησκευτικών µε καθαρά παιδαγωγικά – επιστηµονικά κριτήρια και οδηγό την εντολή Κεραµέως να σεβαστεί τις αποφάσεις του ΣτΕ. Οι αλλαγές εστιάζουν αρχικά στην αφαίρεση θεµάτων που δεν αφορούν την ορθόδοξη πίστη σε ∆ηµοτικό, Α’ και Β’ Γυµνασίου και Α’ και Γ’ Λυκείου, καθώς και συγκεκριµένων θεµατικών ενοτήτων.

Ακόµα, θα πραγµατοποιηθεί εναρµόνιση του βιβλίου µαθητή και των θεµατικών ενοτήτων, µε το προτεινόµενο Πρόγραµµα Σπουδών. Θα υπάρξει αναδιάταξη ύλης και αντιµεταθέσεις κειµένων µεταξύ όλων των τάξεων, καθώς και διαγραφή θεµατικών ενοτήτων (Θ.Ε.) ή υποενοτήτων και πρόσθεση νέων Θ.Ε., όπου δει, ή κατάτµηση Θ.Ε. σε µικρότερες.

ΔΙΑΓΡΑΦΗ

Επίσης, αναµένεται εισαγωγή νέου υλικού (γραπτών και πολυτροπικών κειµένων), σε βιβλία από επιλεγµένες ενότητες παλαιοτέρων βιβλίων µαθητή, αλλά και άλλες πηγές, καθώς και τροποποίηση τίτλων και αλλαγή εξωφύλλων. ∆ιαγραφή κειµένων, εικόνων, τραγουδιών, ποιηµάτων αναθεωρητικά προς την εν γένει σχέση τους µε το περιεχόµενο των ενοτήτων των µαθηµάτων καθώς και λαµβάνοντας υπ’ όψιν την εµπειρία από την εφαρµογή τους κατά το προηγούµενο σχολικό έτος.

Οι αλλαγές αυτές, όπως αναφέρει το ΙΕΠ, θα λάβουν χώρα καθώς στο ∆ηµοτικό και το Γυµνάσιο οι µαθητές «οικοδοµούν ένα στιβαρό πεδίο γνώσης και κατανόησης σης της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Οι ορθόδοξοι µαθητές αναπτύσσουν και καλλιεργούν τη θρησκευτική συνείδησή τους και προσφέρονται ευκαιρίες, ώστε οι µαθητές και οι µαθήτριες να αναπτύξουν ικανότητες και επάρκειες -αλλά και διαθέσεις και στάσεις ζωής- που χαρακτηρίζουν τον θρησκευτικά εγγράµµατο άνθρωπο, καλλιεργώντας παράλληλα την ηθική και κοινωνική του ευαισθησία απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις της εποχής µας.

Στο Λύκειο το µάθηµα των Θρησκευτικών συµβάλλει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης των Ορθόδοξων Χριστιανών µαθητών και µαθητριών, στον θρησκευτικό γραµµατισµό τους, µε επίκεντρο τη Βίβλο, τα ∆όγµατα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, την ηθική της διδασκαλία και γενικότερα την παράδοσή της, όπως έχει διατυπωθεί στο έργο των Πατέρων της και έχει εκφραστεί διά των µνηµείων του πολιτισµού. Στην καλλιέργεια ανθρωπιστικής και ελληνικής παιδείας, µε έµφαση στα µορφωτικά αγαθά που χρειάζεται να ανακαλύψει ο µαθητής ως απαραίτητη υποδοµή για την ίδια του τη ζωή και στη γνωριµία και επικοινωνία µε τον «άλλον», η οποία αποβλέπει στην καλλιέργεια της ικανότητας για διάλογο και για σεβασµό απέναντι στην ετερότητα.

ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

«Υπενθυµίζεται ότι το µάθηµα εξακολουθεί να είναι µονόωρο στην ΣΤ’ ∆ηµοτικού και θα πρέπει να επανέλθει ως δίωρο», είναι το αίτηµα του Ινστιτούτου. Οµως, το στοίχηµα για την υπουργό Παιδείας και Θρησκευµάτων είναι η εφαρµογή όσων αποφασίστηκαν, καθώς και το να προλάβει τη νέα σχολική χρονιά. Το δυσκολότερο πρόβληµα είναι µπροστά, αφού τα νέα Προγράµµατα Σπουδών απαιτούν νέα βιβλία. Πρέπει πάση θυσία να αποφευχθούν όσα έγιναν την εποχή Φίλη, όταν ο πρώην υπουργός εισήγαγε τα νέα προγράµµατα το 2016, αλλά άφησε τους µαθητές για έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς βιβλία, µοιράζοντας φωτοτυπίες.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5070
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Τετ Μαρ 11, 2020 3:33 pm

Δόξα τω Θεώ!


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
NikolaosArvanitidis
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 19, 2019 10:21 pm

Re: Θρησκευτικά ή Θρησκειολογία;

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Δευτ Μαρ 30, 2020 11:22 am

Σε κάποιες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που είναι νόμιμη η ιδιωτική παιδεία και που το μάθημα στα κρατικά σχολεία είναι θρησκειολογία αντί για ομολογιακά θρησκευτικά(Βρετανία,Δανία κτλ) υπάρχουν τα λεγόμενα 'σχολεία της πίστης''(faith schools) τα οποία τα λειτουργεί μία θρησκευτική οργάνωση(Αγγλικανική ''εκκλησία'',Ρωμαικοαθολική ''εκκλησία',Μουσουλμανική κοινότητα,Ορθόδοξη Εβραική κοινότητα,Ινδουιστική κοινότητα,Σιχ Κοινότητα κτλ ενώ δεν έχω εντοπίσει την Ορθόδοξη χριστιανική κοινότητα σε αυτή την χώρα να λειτουργεί δικά της σχολεία) και τα οποία χρηματοδοτούνται ως ένα βαθμό από το κράτος(άρα τα δίδακτρα που πληρώνουν οι γονείς είναι αμελητέα).Στα σχολεία αυτά υπάρχει ομολογιακό μάθημα θρησκευτικών https://www.theschoolrun.com/what-are-faith-schools .Υπάρχουν βέβαια και ανεξάρτητα θρησκευτικά σχολεία(κυρίως τα σχολεία των Πεντηκοστιανών και των Ευαγγελικών με το όνομα new christian schools) τα οποία δεν λαμβάνουν καμία ενίσχυση απο το κράτος και το κράτος δεν ασκεί πάνω τους καμία εποπτεία.Θεωρώ πως η Ορθόδοξη εκκλησία θα πρέπει να εξετάσει την δημιουργία σχολείων πίστης για τους Ορθόδοξους που ζούνε σε κράτη με θρησκειολογική εκπαίδευση στα κρατικά σχολεία.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες