ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5873
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Οκτ 27, 2019 2:05 pm

Πέτρος έγραψε:Ευχαριστώ Νίκο.
Επομένως σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο μόνο όταν αποδεδειγμένα και οικειοθελώς έχει δηλώσει ο κεκοιμημένος την επιθυμία του για καύση του δεν τελείται νεκρώσιμος ακολουθία και ιερό μνημόσυνο.
Άρα αν δεν έχει δηλώσει τίποτα και δηλώνουν οι συγγενείς του να καεί, θα πρέπει να τελεστούν και τα δύο.
Λάθος καταλαβαίνω;

Προς το παρόν, απ' όσο ξέρω, δεν τελείται νεκρώσιμος ακολουθία, ανεξαρτήτως ποιος αποφάσισε την αποτέφρωση.

Εάν δε φταίει ο ίδιος, αλλά οι συγγενείς τους, παρά τη μη τέλεση Ακολουθίας, ο Θεός δεν θα τον αδικήσει.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3005
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Τρί Οκτ 29, 2019 8:40 am

Κάπου είχα διαβάσει (δυστυχώς δεν θυμάμαι που) ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ιαπωνίας τελεί νεκρώσιμη ακολουθία κατ' εξαίρεση διότι στο κράτος αυτό είναι υποχρεωτική η καύση των νεκρών.


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5873
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Οκτ 30, 2019 7:20 am

Η Μητρόπολη Ιαπωνίας ανήκει στο Πατριαρχείο Μόσχας. Δεν ξέρω τη θέση του Πατριαρχείου Μόσχας για το θέμα αυτό, ίσως να διαφοροποιείται, όπως και σε πολλά άλλα θέματα, από τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5873
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Οκτ 30, 2019 9:34 am

Πειραιώς Σεραφείμ : ΟΧΙ σε επιμνημόσυνη δέηση, ούτε σε επικηδείου Ακολουθίας, όσοι επιλέγουν την αποτέφρωση
29/10/2019

Εικόνα

Να μην τελούν την Εξόδιο Ακολουθία, ούτε επιμνημόσυνη δέηση, αν ακολουθηθεί καύση του νεκρού. αναφέρει σε εγκύκλιό του ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, με αφορμή και τη λειτουργία του πρώτου αποτεφρωτηρίου στην Ελλάδα. Μάλιστα ο Ιεράρχης απαντά σε όσα έως τώρα έχουν διαδοθεί εις βάρος της Εκκλησίας για το επίμαχο θέμα λέγοντας χαρακτηριστικά ΄΄…..πλέον αποστομωτικήν απάντησι εις τας συκοφαντικάς σπερμολογίας ότι δήθεν η άρνησι της Εκκλησίας έχει οικονομικούς λόγους΄΄.

Η εγκύκλιος αναφέρει:

Εν Πειραιεί τη 29η Οκτωβρίου 2019
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ απέστειλε την κάτωθι Ποιμαντορική Εγκύκλιο να αναγνωσθή την Κυριακή 3 Νοεμβρίου ε.ε. στους Ι. Ναούς της Μητροπολιτικής Περιφερείας Πειραιώς.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Τέκνα μου αγαπητά,
Τυγχάνει γνωστόν ότι ένιοι εντόπιοι κύκλοι του διεθνιστικού περιπαίγματος μη κηδόμενοι της πατροπαραδότου Χριστιανικής παραδόσεως της αμωμήτου ημών πίστεως διεισδύουν εις παν μέσον επικοινωνιακής μορφής και δι’ αυτών εις τας συνειδήσεις του συγχρόνου ανθρώπου, δηλητηριάζουν αυτάς και κλονίζουν τας βάσεις της πίστεως. Ωσαύτως η αδιαφορία περί την πίστι και τας χριστιανικάς παραδόσεις, υπό την επίδρασι των ανωτέρω αποκτά οσημέραι ρίζωμα εις τας ηθικώς ατόνους και θρησκευτικώς καχεκτικάς συνειδήσεις.
Η Αγία ημών Εκκλησία, ως μήτηρ φιλόστοργος αντιλαμβανομένη τα σημεία των καιρών και την συστροφήν των πονηρευομένων κατ’ Αυτής, προς διαφύλαξι της Ορθοδόξου παραδόσεως σήμερον, που υλοποιείται πλήρως με το αποτεφρωτήριον που άρχισε η λειτουργία του, ήδη διά καταλλήλου ενημερώσεως διεφώτισε το χριστεπώνυμον πλήρωμα Αυτής προς καταρτισμόν των Αγίων και οικοδομήν του σώματος του Χριστού κατά τους θεοπνεύστους λόγους του αποστόλου Παύλου (Εφεσ. Δ 12) και ήδη ετόνισε τας πνευματικάς διαστάσεις και τας συνεπείας μιάς τοιαύτης επιλογής εις την πνευματικήν ζωήν του πιστού απορρίπτουσα την καύσι των νεκρών διά τα πιστά Της μέλη ως πράξι απάδουσαν προς την παράδοσι Αυτής, οριοθετούσα την πίστι Αυτής και τον σεβασμόν εις το ανθρώπινον πρόσωπον και κατ’ επέκτασι εις το σώμα του ανθρώπου, το οποίον αποτελεί ναόν και κατοικητήριον του Παναγίου Πνεύματος, δυνάμει Εγκυκλίων Αυτής.

Κατόπιν της λειτουργίας του αποτεφρωτηρίου στην Ριτσώνα επαγόμεθα τα κάτωθι: Το ανθρώπινον σώμα είναι ναός του Θεού και κατοικία της αθανάτου ψυχής. Η καύσις του σώματος και η σύνθλιψις των οστών εις τον «σπαστήρα» αποτελούν εικονοκλαστικήν πράξι που προσβάλλει την πίστι της Εκκλησίας εις την αιωνιότητα. Η διαδικασία της φθοράς του σώματος πρέπει να είναι φυσική και ποτέ εξαναγκασμένη. Η φύσις αναλαμβάνει την φθορά του σώματος. Η καύσις είναι πράξις βίας επί του σώματος. Η εμπειρία της Εκκλησίας προερχομένη εκ της τιμής των αγίων λειψάνων πείθει ότι τα λείψανα πνευματικώς ζούν, δι’ αυτό διά την Εκκλησίαν η ταφή αποτελεί αιωνία αξία και η καύσις δεν θεωρείται ως ατομικόν δικαίωμα διά τα πιστά μέλη της Εκκλησίας, διότι είναι μία καθαρά μηδενιστική πράξις, που σηματοδοτεί το τέλος του ανθρώπου ενώ αντιθέτως η ταφή σηματοδοτεί την ελπίδα και την προσδοκίαν της Αναστάσεως.

Η καύσις των νεκρών εις οιαδήποτε επιχειρήματα και αν θεμελιούται κείται εκτός της Ορθοδόξου αληθείας που καθορίζεται από το Αποστολικόν λόγιον: «Ούτω και η ανάστασις των νεκρών. σπείρεται εν φθορά, εγείρεται εν αφθαρσία· σπείρεται εν ατιμία, εγείρεται εν δόξη· σπείρεται εν ασθενεία, εγείρεται εν δυνάμει· σπείρεται σώμα ψυχικόν, εγείρεται σώμα πνευματικόν. έστι σώμα ψυχικόν, και έστι σώμα πνευματικόν. ούτω και γέγραπται· εγένετο ο πρώτος άνθρωπος ᾽Αδάμ εις ψυχήν ζώσαν· ο έσχατος ᾽Αδάμ εις πνεύμα ζωοποιούν». (Α΄ Κορ. IE, 42-45).

Η κοινωνία με την καύσι των νεκρών προσυπογράφει τον μηδενισμόν της. Μία κοινωνία που δεν αποδέχεται τον άνθρωπον εις την ασθένειάν του, την αδυναμίαν του και τον θάνατόν του, μία κοινωνία που αποτεφρώνει τους νεκρούς της, μία κοινωνία που καταστρέφει και την ανάμνησι της ζωής και την ενθύμισι των μελών της, μία κοινωνία που θεωρεί την αρχή του ανθρώπου τεχνητή και επιλεκτική και το τέλος του οριστικό και αμετάκλητο, μία κοινωνία που αρνείται την πνοήν του αιωνίου και εγκλωβίζεται εις την ασφυξίαν του εφημέρου τι σχέσι δύναται να έχη αυτή η κοινωνία με τη ζωήν; Ακόμη και οι άθεοι υπεγράμμιζον την ανάμνησι των επιγείων θεών τους με ταριχεύσεις των σωμάτων τους όπως εις τις περιπτώσεις του Λένιν και του Μάο Τσε Τούνγκ.
Το αποτέλεσμα του ανθρωπισμού χωρίς Θεόν, του πολιτισμού χωρίς αξίες και του μηδενισμού χωρίς σκοπόν, το αποτέλεσμα της συγχύσεως της αθείας είναι η εξαφάνισις του ανθρώπου, η καύσις και του τελευταίου υπολείμματός του. Η καύσις των νεκρών σωμάτων οδηγεί εις την καύσι της ανθρωπίνης αξιοπρεπείας.

Η έννοια της αιωνιότητος απομακρύνεται από την εμπειρίαν της ζωής μας. Κάθε τι που την υπενθυμίζει και διακριτικώς την υπογραμμίζει βαθμιαίως γίνεται ανεπιθύμητον εις την αποδοχήν του και ενοχλητικόν εις την πρακτικήν του. Σύγχρονος διανοητής, υπεστήριξε εις άρθρον του αναφορικώς με το παρατηρούμενον αντιμεταφυσικόν μένος ότι όλη η δήθεν εκσυγχρονιστική νοοτροπία των τελευταίων ετών, αποτελεί «συμπλεγματικήν αντιμεταφυσικήν μονομανίαν», που εδράζεται εις μίαν «βασανιστικήν ψυχολογικήν ανασφάλειαν».
Η πρακτική και χρηστική αντίληψι έχουν επικρατήσει και έχουν ατονίσει την πνευματικήν και βιωματικήν διάστασι των γεγονότων. Το αληθές και το ωραίον έχουν υποταγεί εις την γυμνότητα και την σκληρότητα της ορθολογιστικής πρακτικής.

Η λεπτομερής αναφορά που γίνεται εις την θεόσωμον ταφήν του Κυρίου μας και υπό των τεσσάρων Ευαγγελιστών, καταδεικνύει με αδιαμφισβήτητον τρόπον την μεγίστην σημασίαν της. Το ίδιο παρουσιάζεται εις την υμνογραφίαν και υμνολογίαν η κοίμησις της Υπεραγίας Θεοτόκου, του Μ. Βασιλείου, του Οσ. Εφραίμ, των αγίων Μαρτύρων και φυσικά όλων των πιστών εις τας υπερόχους επικηδείους ακολουθίας. Αι εορταί της ανακομιδής των τιμίων λειψάνων και η παράδοσις και εμπειρία της Εκκλησίας αποδεικνύουν αδιασείστως τον σεβασμόν του ανθρωπίνου σώματος που αποτελεί το ένα στοιχείον της υποστάσεως του ανθρώπου και επομένως η καύσις αυτού του σώματος υποκρύπτει την περιφρόνησι προς αυτό, την απιστίαν εις την ανάστασι των νεκρών σωμάτων, την εξωχριστιανικήν πίστι εις την μετεμψύχωσι ή την άρνησι της υπάρξεως της ψυχής. Συνεπώς η Αγία μας Εκκλησία δεδικαιολογημένως διακηρύσσει ότι η καύσις του νεκρού σώματος αποτελεί έργω άρνησι της Αναστάσεως και προκλητικήν διακήρυξι μηδενιστικής αποχρώσεως.

Η εξόδιος Ακολουθία συνδέεται αρρήκτως με όρασι ανθρωπίνου σώματος και όχι τέφρας. Όλα τα τροπάρια κάμουν λόγον διά κεκοιμημένον και όχι αποτεφρωμένον, διά τελευταίον ασπασμόν και δι’ ενταφιασμόν του σώματος και όχι της τέφρας. Οπότε εξάγεται ευχερώς ότι δεν είναι δυνατόν να γίνη εξόδιος Ακολουθία προ της καύσεως, ούτε μετ’ αυτήν, εφ’ όσον εις την πρώτην περίπτωσι δεν θα ακολουθήση ταφή και εις την δευτέραν δεν θα υπάρχει σώμα.

Η Εκκλησία ανεπηρέαστος εκ του κοσμικού πνεύματος θα εξακολουθή να κηδεύη και να ενταφιάζη τα σώματα των πιστών μελών Της, τα οποία είναι δυνατόν να αποτελούν και λείψανα διότι η αφθαρσία και η θαυματουργία των λειψάνων αποτελούν τεκμήριον θεώσεως του ανθρώπου εφ’ όσον η χάρις του Θεού διαπορθμεύεται και εις ολόκληρον το σώμα.

Η επιλογή της αποτεφρώσεως είναι αμαρτία και αποδεικνύει την λανθασμένην σχέσι μας με την Εκκλησία. Κάθε απόκλισις από την διδασκαλία Της είναι αποξένωσις από την χάρι του ζώντος Θεού. Δι’ όσους θα επιλέξουν την καύσι του νεκρού σώματός των, μάλιστα με δημοσία δήλωσι απιστίας εις την αιώνιον ζωήν ή ασεβείας και περιφρονήσεως της Εκκλησίας ευλόγως φρονούμεν ότι δεν υπάρχει κανείς απολύτως λόγος να τελεσθή εξόδιος Ακολουθία ή επιμνημόσυνος δέησις διότι αυτό που πρέπει να σεβασθή η Εκκλησία είναι η απόρριψις της διδασκαλίας της από τον ίδιον τον μεταστάντα και όχι η ενδεχομένη επιθυμία των συγγενών, συνήθως διά κοινωνικούς λόγους, της τελέσεως επικηδείου ή επιμνημοσύνου Ακολουθίας. Αι Ακολουθίαι αυταί προϋποθέτουν την πίστι και την ελπίδα του αποθανόντος εις την μετά θάνατον ζωήν και τον σεβασμόν του εις την Εκκλησίαν. Δεν τελούνται διά κοινωνικούς λόγους αλλά αποτελούν προσευχάς και εκτενείς δεήσεις της Εκκλησίας ενώπιον του Θεού, η οποία εκφράζει την αγάπην Της εις τον αποθανόντα ως πίστι εις τον Κύριον, ελπίδα εις την σωτηρίαν, πόθον μετοχής εις την αιώνιον εξανάστασι και αίτησι συγχωρήσεως των αμαρτιών παρά του Κυρίου. Πως να ψάλωμεν «Μακαρία η οδός…» εις κάποιον που δηλώνει πίστι εις την μετά θάνατον ανυπαρξίαν του;

Συνεπώς η Αγιωτάτη ημών Εκκλησία δεν επιτρέπεται να απομειώση τον απόλυτον χαρακτήρα αυτής της διδασκαλίας Της, διότι μία ενδεχομένη σχετική πράξις θα αποδυναμώση την σχέσι αυτής με την Αλήθειαν. Κατά ταύτα εν τη καθ’ ημάς θεοσώστω Μητροπόλει σεβόμενοι απολύτως την ελευθερίαν επιλογής των ελευθέρων ανθρώπων αλλά και τα θέσφατα και δόγματα της Αγιωτάτης ημών Εκκλησίας, γνωρίζομεν εις πάντας, ότι δεν θα επιτρέψωμεν την τέλεσι επικηδείου ή επιμνημοσύνου Ακολουθίας εις οιονδήποτε θα επιλέξη συνειδητώς την αποτέφρωσι του νεκρού σώματός του, αρνούμενος έργω την εκ νεκρών Ανάστασι και αυτό αποτελεί και την πλέον αποστομωτικήν απάντησι εις τας συκοφαντικάς σπερμολογίας ότι δήθεν η άρνησι της Εκκλησίας έχει οικονομικούς λόγους.

Μετά πατρικών ευχών
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
NikolaosArvanitidis
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 19, 2019 10:21 pm

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Οκτ 31, 2019 1:46 pm

Νίκος έγραψε:Η Μητρόπολη Ιαπωνίας ανήκει στο Πατριαρχείο Μόσχας. Δεν ξέρω τη θέση του Πατριαρχείου Μόσχας για το θέμα αυτό, ίσως να διαφοροποιείται, όπως και σε πολλά άλλα θέματα, από τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Αυτό ακριβώς όμως Νίκο είναι ένα επιχείρημα των υποστηρικτών της αποτέφρωσης.Λένε πως η Ορθοδοξία σαν δόγμα δεν απαγορεύει την αποτέφρωση και γι αυτό η Ορθόδοξη εκκλησία της Βουλγαρίας, της Ιαπωνίας και άλλες Ορθόδοξες εκκλησίες τελούν κηδεία ορθόδοξη σε όποιον επιλέξει την αποτέφρωση.Εμένα γνώμη μου είναι πως ένας συνηδειτος Ορθόδοξος δεν μπορεί να επιλέξει οικειοθελώς την καύση και πως όλες οι Ορθόδοξες εκκλησίες θα πρέπει να βρούνε κοινή στάση σε αυτό το κρίσιμο θέμα και όχι άλλη να είναι η στάση της μίας και άλλη η στάση της άλλης.
Υ.Γ: νομίζω πέρσι που έγινε η κηδεία του γιου της οικογένειας Βακακη(ιδιοκτήτη των Jumbo) τελέστηκε Ορθόδοξη κηδεία κανονικά όπως επιθυμούσαν αφού είναι χριστιανοί αλλά μετά την κηδεία πήγε η σορός στη Βουλγαρία για αποτέφρωση. Ενας χριστιανός(χλιαρός) συγγενής μου μάλιστα τότε είχε κατηγορήσει την εκκλησία πως κάνει τα στραβά μάτια όταν ο νεκρός είναι πλούσιος και με είχε φέρει σε δύσκολη θέση.



Άβαταρ μέλους
NikolaosArvanitidis
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 19, 2019 10:21 pm

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Οκτ 31, 2019 1:55 pm

Anastasios68 έγραψε:Κάπου είχα διαβάσει (δυστυχώς δεν θυμάμαι που) ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ιαπωνίας τελεί νεκρώσιμη ακολουθία κατ' εξαίρεση διότι στο κράτος αυτό είναι υποχρεωτική η καύση των νεκρών.

Δεν ήξερα πως υπάρχει χώρα με υποχρεωτική αποτέφρωση.Πάντως θα ήθελα να ξέρω ποιά στάση έχουν στο θέμα της αποτέφρωσης το Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι αρχιεπισκοπες που υπάγονται σε αυτό (Αρχιεπισκοπή Αμερικής,Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας,Αρχιεπισκοπές Δυτικής Ευρώπης, Αρχιεπισκοπή Αλβανίας, Εκκλησία της Πολωνίας κτλ).Ξέρω πως τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας,Ιεροσολύμων και Αντιόχειας είναι κατά της αποτέφρωσης συνολικά χωρίς εξαιρέσεις και αστερισκους.
Υ.Γ: το έψαξα το θέμα για την Ιαπωνία. Η καύση δεν είναι υποχρεωτική σε όλη την χώρα αλλά το 99%+ όσων πεθαίνουν αποτεφρώνονται.Σε κάποιες μεγάλες πόλεις της χώρας μόνο (π.χ Τόκυο και κάποιες άλλες μεγαλουπόλεις της Ιαπωνίας) είναι αναγκαστική η αποτέφρωση λόγω έλλειψης χώρου για ταφή.Ετσι οι μόνοι που πλέον επιλέγουν την ταφή είναι οι μουσουλμάνοι της Ιαπωνίας και τα μέλη της αυτοκρατορικής οικογένειας. Ολοι οι άλλοι (και η μεγάλη πλειοψηφία των χριστιανών της Ιαπωνίας και φυσικά και των Ορθοδόξων) αποτεφρώνονται. Πάντως η καύση δεν είναι υποχρεωτική με εθνικό νόμο. Αν ήταν τότε οι μουσουλμάνοι δεν θα επιτρεπόταν να θάβουν τους νεκρούς τους.
https://www.japantimes.co.jp/news/2012/ ... brOrFPQAex , https://www.wikiwand.com/en/Cremation_in_Japan .



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5873
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Νοέμ 01, 2019 7:02 am

NikolaosArvanitidis έγραψε:νομίζω πέρσι που έγινε η κηδεία του γιου της οικογένειας Βακακη(ιδιοκτήτη των Jumbo) τελέστηκε Ορθόδοξη κηδεία κανονικά όπως επιθυμούσαν αφού είναι χριστιανοί αλλά μετά την κηδεία πήγε η σορός στη Βουλγαρία για αποτέφρωση.

Είναι μια ειδική περίπτωση. Ο Βακάκης ήταν αποτεφρωμένος από το ατύχημα και πριν την αποτέφρωσή του. Μακάβριο που το λέω, αλλά έτσι είναι. Εξ άλλου, δε νομίζω ότι ο πατέρας του έχει καμιά σχέση με την Εκκλησία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5873
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Νοέμ 07, 2019 6:59 am

Για το θέμα αυτό η ΔΙΣ στη συνεδρίαση της 6/11/2019 αποφάσισε την σύνταξη και την αποστολή φυλλαδίου ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ προς ενημέρωση όλων περί της καύσεως και της αποτεφρώσεως των νεκρών, επί του θέματος δε αυτού εμμένει ως οφείλει στην δογματική διδασκαλία της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Αγίας μας Εκκλησίας που τελεί υπό το φως της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες