ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Ιούλ 29, 2014 6:06 pm

ΦΩΤΗΣ έγραψε:ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΘΑΔΔΑΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ.

Ερώτηση: π. Θαδδαίε. ποια είναι η γνώμη σας για την αποτέφρωση;

Απάντηση: Η καύση των νεκρών δεν αποτελεί χριστιανική πράξη. Είναι συνήθεια των σύγχρονων καιρών. Το σώμα του χριστιανού έχει εξαγιαστεί με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος —αν φυσικά έχει ζήσει ενάρετη ζωή— και γι' αυτό δεν πρέπει να καίγεται. 0 Θεός δεν έπλασε το σώμα μας για καύση. Θέλημα Του είναι, από τα χρόνια του Αδάμ μέχρι σήμερα, το σώμα να επιστρέφει στο χώμα, όταν αποχωρίζεται την ψυχή γιατί χώμα είναι κι αυτό. Το σώμα θα πρέπει να ενταφιάζεται στο χώμα και να μην αποτεφρώνεται. Η καύση είναι μια μοντέρνα ανακάλυψη, μια προσπάθεια εξοικονόμησης χώρου. Αποτεφρώνει κανείς τους γονείς του και κρατά τις στάχτες τους σε κάποιο βάζο. νομίζοντας ότι εκεί βρίσκεται ο πατέρας και η μητέρα του. Είναι πολύ λάθος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΓΕΡΩΝ ΘΑΔΔΑΙΟΣ. ΟΙ ΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Ιούλ 29, 2014 6:10 pm

Toula έγραψε:ΟΣΑ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕΡΟΣ ιγ΄
(σημειώσεις από το βιβλίο Μητροπολίτου Αχελώου, Είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος)

[b]Η Κηδεία –«Εικών ειμι της αρρήτου δόξης σου»


Ο βαπτισμένος χριστιανός, εφόσον δεν έχει διαγραφεί από τα μέλη της Εκκλησίας με Πράξη της Ιεράς Συνόδου (επίσημος αφορισμός) δικαιούται της Νεκρώσιμης Ακολουθίας που τελεί η Εκκλησία για όλα τα μέλη της. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση του «προσωπικού αφορισμού» όταν δηλαδή ένας ορθόδοξος, μετά τη βάπτισή του και με δική του πρωτοβουλία, διέκοψε κάθε σχέση με τη ζωή της Εκκλησίας.

Επίσης, δικαιούνται Νεκρώσιμης Ακολοουθίας βαπτισμένοι χριστιανοί που έγιναν αιρετικοί ή άθεοι ή διέπραξαν μεγάλα εγκλήματα πρώτον, εφόσον δεν έτυχαν επισήμου αφορισμού, δεύτερον, εφόσον οι ίδιοι δεν έχουν διατυπώσει αντίθετη θέληση οι ιδιοι, και τρίτον εφόσον οι συγγενείς τους απευθυνθούν στην Εκκλησία. Η Εκκλησία τελεί την Νεκρώσιμη Ακολουθία και γιαυτούς. Σε περίπτωση αυτοκτονίας, η άδεια κηδείας δίδεται από τον οικείο Επίσκοπο.

Η Νεκρώσιμη Ακολουθία της Εκκλησίας έχει χαρακτήρα ελπιδοφόρο, αισιόδοξο και αναστάσιμο και με τον τρόπο αυτό παρηγορεί και τονώνει το φρόνημα όλων των παρόντων και ιδίως των συγγενών του νεκρού. Την ατμόσφαιρα αυτή, καταστρέφουν δυστυχώς μερικοί επικήδειοι λόγοι, το περιεχόμενο των οποίων περιέχει στοιχεία που προέρχονται από εξωχριστιανικές και ειδωλολατρικές αντιλήψεις για «Μοίρα κακή» (θεά του θανάτου) για «πεπρωμένο» κ.α. Γιαυτό οι επικήδειοι λόγοι, πρέπει να εμπνέονται από τη χριστιανική πίστη και την ελπίδα της ανάστασης, τις δύο βασικές αρετές της χριστιανικής ιδιότητος. Τα άλλα είναι υποκριτικά, ανουσια και πολύ....κουραστικά!
Η Νεκρώσιμη Ακολουθία μοιάζει πολύ με την Ακολουθία του Ορθρου του Μ. Σαββάτου όπου ψάλλοντια τα νεκρώσιμα «Εγκώμια» το ίδιο και οι ύμνοι που έχουν χαρακτήρα ελπιδοφόρο, αισιόδοξο και αναστάσιμο. Δεν είναι μοιρολόγια αλλά άσματα πίστης, εμπνευσμένα από την ελπίδα της ανάστασης!

«Ο ενταφιασμός –«Του Κυρίου η γή και το πλήρωμα αυτής»

Το σώμα των ορθοδόξων νεκρών ενταφιάζεται και δεν αποτεφρώνεται. Η καύση των νεκρών δεν γίνεται δεκτή από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Πάντως, η καύση ή ο πνιγμός στη θάλασσα ενός ανθρώπου δεν αποτελεί εμπόδια για την ανάστασή του (πρβλ. «έδωκεν η θάλασσα τους νεκρούς τους εν αυτή... και εκρίθησαν κατά τα έργα αυτών», Αποκ. 20,13).
Το σώμα του ορθοδόξου νεκρού τοποθετείται μεσα στον τάφο, με το κεφάλι πάντοτε προς τα δυτικά. Ο προσανατολισμός αυτός του σώματος του νεκρού μέσα στον τάφο έχει βαθύτατο νόημα και σχετίζεται με την ανάστασή του. Ο ορθόδοξος «προσδοκά ανάστασιν νεκρών» και μέσα στον τάφο του. Η προς την Ανατολή τοποθέτηση του σώματός του δηλαδή να βλέπει προς την Ανατολή φανερώνει ότι αφενός βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής του Χριστού και αφετέρου σε κατάσταση υποδοχής του Χριστού. Οπως στη ζωή του προσευχόταν στραμμένος προς Ανατολάς, έτσι και στο θάνατό του το νεκρό σώμα του εξακολουθεί να βρίσκεται σε στάση προσευχής, ατενίζοντας προς Ανατολάς και περιμένοντας να δεί αμέσως και να υποδεχθεί τον Χριστό.

Η εκταφή των οστών πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει κάποια ανάγκη. Ο τάφος είναι «τόπος αναπαύσεως» για τον άνθρωπο. Ας μη ενοχλούμε τους ανθρώπους μας που βρίσκονται στην τελευταία κατοικία τους..


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Ιούλ 29, 2014 6:17 pm

Νίκος έγραψε:ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ Π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Συντάχθηκε απο τον/την agioritikovima.gr - Πέμπτη, 01 Δεκέμβριος

Εικόνα

ΕΡ:Περί καύσης των νεκρών.Δεν είναι προτιμότερο να καίμε τους νεκρούς παρά να τους θάβουμε.

Απ.Η ταφή είναι πανάρχαιον έθιμον όλων των εποχών και όλων των Θεών.Η φυσικοτέρα πράξη είναι η ταφή όχι η καύση.Οι Αγύπτιοι π.χ.ποτέ δεν έκαιγαν τους νεκρούς των.Τους ταρίχευταν μάλιστα (τους συντηρούσαν).Συνήθως δεν έχουμε καύση στην πατρίδα μας αλλά έχουμε ταφή (υπάρχουν δηλ.και εξαιρέσεις).
Είναι αστείο να λέμε εάν δεν θα αναστηθούν αυτοί που θα καούν.Είναι αστείο.Διότι το σώμα ως ύλη δεν χάνεται.
Πως θα γίνει αυτό είναι θέμα της αγάπης,της σοφίας και της δυνάμεως του Θεού ΔΕΝ είναι δικό μας θέμα.Στην αποκάλυψη λέγεται ότι και η θάλασσα και ο αέρας και η γη θα δώσουν τους δικούς τους νεκρούς.
Η ταφή είναι εικόνα,σύμβολο.Αναφέρεται η εικόνα και στην Αγία Γραφή,όπως το σιτάρι θάπτεται και ανασταίνεται.Συμβουλίζει τον θάνατο και την Ανάσταση του νεκρού.
Η Μαρία Κάλλας, θέλησε να την κάψουν.Αυτό αντίκειται στο δόγμα περί της αναστάσεως των νεκρών,όχι ότι αυτός που θα καεί δεν θα αναστηθεί.Η εκκλησία,πάντως,ουδέποτε θα δεχθεί την καύση.Αν κάποιος το θελήσει είναι άλλο πράγμα διότι αυτό δεν έχει σχέση με την εκκλησία.

Πηγή: agioritikovima.gr


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Κυρ Νοέμ 23, 2014 7:51 pm

Του Σεβ. Μητροπολίτη Κισάμου & Σελίνου κ. Αμφιλοχίου

Εικόνα

Τελικά σ΄ αυτή την Πατρίδα, σε τούτο τον τόπο που αιώνες τώρα έχει ποτιστεί και τραφεί με κρουνούς αιμάτων μαρτύρων και Αγίων της Πίστεως και του Γένους μας, φαίνεται πως κάποιοι βάλθηκαν, εργολαβικά, να αναλάβουν τον ρόλο του «μαστροχαλαστή». Να αποϊεροποιήσουν και αποχριστιανίσουν τον λαό της.

Ιδού λοιπόν τι σκέφτηκαν και τι Νομοθέτησαν, αναφορικά με την καύση των νεκρών.

Σύμφωνα με τα άρθρα 48 και 49 του Νόμου 4277/2014 «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 156/1-8-2014, τ. Α΄), ο νομοθέτης όχι μόνον δεν λαμβάνει υπ΄ όψιν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του νεκρού, αλλά δίδει το δικαίωμα: «Εάν ο θανών δέν είχε εκφρασθεί εν ζωή περί της μετά θάνατον επιθυμίας ταφής ή αποτεφρώσεως του σώματος του, η αποτέφρωση δύναται νά λάβει χώρα με μόνη τήν δήλωση του/της συζύγου η «συντρόφου», μετά του/της οποίου/ας έχει συνάψει «σύμφωνο συμβίωσης», ή την δήλωση των συγγενών πρώτου ή δευτέρου βαθμού».

Πράγμα που σημαίνει πως εάν κάποιος δεν έχει προνοήσει εν ζωή να ταφεί, ο νομοθέτης δίδει το δικαίωμα μετά τον θάνατο του όχι μόνον στην οικογένεια του, αλλά και σε συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού να αποφασίσουν, με μιά απλή δήλωση, την αποτέφρωση του!

Απόλυτη κυριαρχία της χρηστικής αντίληψης εις βάρος του σεβασμού του ανθρωπίνου προσώπου και των αξιών, εις βάρος αυτής της ίδιας της ζωής!

Είναι γνωστό ότι το αρχέτυπο διασώζει την αυθεντικότητα και την γνησιότητα της υπάρξεως μας. Κατά τους ερευνητές, με κορυφαίο τον Γάλλο ανθρωπολόγο HenrydeLumley, ο άνθρωπος αναδεικνύεται πράγματι «άνθρωπος» από την στιγμή που αποκτά θρησκευτική συνείδηση.

Και ως πρωταρχικό σημείο στην αναγνώριση της θρησκευτικής συνείδησης θεωρείται η ταφή των νεκρών.

Και τούτο συμβαίνει διότι, όπως σημειώνει ο π. Καρπαθίου, η ταφή διαφοροποιεί τον έλλογο άνθρωπο από την λοιπή έμβια αλλά και άλογη δημιουργία αναδεικνύοντας τον παράλληλα όν με θρησκευτική συνείδηση.

Είναι λοιπόν σαφές ότι η ταφή αποτελεί πρωτογενές στοιχείο της ανθρώπινης συνείδησης, χρέος στα «άγραπτα και ασφαλή θεών νόμιμα» (Σοφοκλής) και όχι απλώς έθιμο.

Δεν προηγήθηκε άλλη ανθρώπινη ιστορία για να διαμορφώσει εθιμικές προϋποθέσεις. Για τούτο και η ταφή δεν έχει εθνικότητα.

Κορυφαία δε έκφραση της ταφής ως αρχέτυπου αποτελεί το γεγονός της ταφής του Χριστού, ο Οποίος δεν εκάει αλλά ενταφιάσθει (Μτθ.14,12), παραμένει «αλλότριος φθοράς» και με την Ανάσταση Του «καινά ποιεί τα πάντα» (Αποκ. 21,5).

Η Εκκλησία λοιπόν το σώμα, όσο ο άνθρωπος είναι εν ζωή, το βλέπει ως «μέλος Χριστού» και «ναό του Αγίου Πνεύματος» (1 Κορ. 6,19). Μόλις ο άνθρωπος πεθάνει, το σώμα του γίνεται λείψανο.

Τότε αυξάνει και ο σεβασμός μας σε αυτό. Το σώμα δεν περιμένει την καταστροφή του, αλλά την «ετέρα μορφή του» (Μαρκ. 16,12), την αναμόρφωση του «εις το αρχαίον κάλλος».

Οι νεκροί δεν είναι «πεθαμένοι» αλλά κεκοιμημένοι. Τοποθετούνται με σεβασμό στον τάφο, στραμμένοι προς ανατολάς «προσδοκώντας ανάσταση νεκρών».

Νεκρός δεν σημαίνει τελειωμένος (που έχει τελειώσει), αλλά τετελειωμένος (που έχει τελειωθεί).

Τέλος δεν σημαίνει λήξη, αλλά τελείωση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος.

Ο χώρος της ταφής, «το μνήμα», γίνεται σημείο αναφοράς μνήμης και ζωής.

Τα οστά των νεκρών αποτελούν ανάμνηση της παρελθούσης ζωής τους, ενθύμηση της παρούσης καταστάσεως τους αλλά και υπόμνηση της μελλούσης προοπτικής μας.

Όταν όμως τα οστά καούν η στάχτη εξομοιώνει τα πάντα. Μαζί με τα ψήγματα του κοινωνικού σεβασμού, οριστικοποιείται και η διαγραφή κάθε ίχνους παρουσίας ανθρώπου. Έτσι ο υπαρκτικός θάνατος προσυπογράφει τον φυσιολογικό.

Προκρούστειο ήθος υψηλής τεχνολογίας! Πολιτισμένη ανθρωποφαγία. Αν όμως μας πληγώνει η βία της φύσης πως εμείς επιλέγουμε την βία του αυτεξουσίου;

Διερωτώμαι: Μια κοινωνία που δεν αντέχει τον άνθρωπο ούτε στην ασθένεια του, ούτε στα γηρατειά του, ούτε στον θάνατο του, μια κοινωνία που καίει τους νεκρούς της, που καταστρέφει την ανάμνηση της ζωής, που κάνει το τέλος του ανθρώπου οριστικό και αμετάκλητο, μια κοινωνία, τέλος, που αρνείται την πνοή του αιώνιου και εγκλωβίζεται στην ασφυξία του εφήμερου, τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η κοινωνία με την ζωή;

Φαίνεται πως στο απέραντο γηροκομείο του «πολιτισμένου» κόσμου μας η ίδια νοοτροπία που αποφεύγει την γέννηση, δηλ. την ζωή, αυτή που προτείνει την ευθανασία, αυτή η ίδια δεν αντέχει τους κεκοιμημένους και επιλέγει την καύση.

Αυτή υπογράφει και το οριστικό τέλος του τέλους, το τέλος του σκοπού, το τέλος του ανθρώπου.

Γιατί η καύση των νεκρών οδηγεί και στην καύση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Στο τέλος, αλήθεια, τι θα μείνει;

http://www.romfea.gr/


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Ιαν 14, 2016 3:18 pm

Κάθετα αντίθετη η ΔΙΣ στην αποτέφρωση νεκρών: Δεν μπορείτε να μας υποχρεώσετε!
Πέμπτη, 14 Ιανουάριος 2016 13:33 Από Desk Agioritikovima

Εικόνα

Συνήλθε σήμερα, Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016, στην τρίτη Συνεδρία Της για τον μήνα Ιανουάριο, η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Ακολούθως ασχολήθηκε με το εκκρεμές νομοσχέδιο με τίτλο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», κατά το άρθρο 21 του οποίου καθένας μπορεί να επιλέξει, μεταξύ άλλων, τον «τύπο τελετής της κηδείας» του και η δήλωση αυτή είναι υποχρεωτική για όλα τα όργανα ή υπηρεσίες «που επιμελούνται της ταφής του νεκρού», αρκεί να μην προσκρούει σε «κανόνες δημόσιας τάξης, υγιεινής ή στα χρηστά ήθη». Με την παραπάνω γενική διατύπωση παραβιάζεται η θρησκευτική ελευθερία της ορθόδοξης Εκκλησίας, οι ιερείς της οποίας δεν μπορούν διά νόμου να υποχρεωθούν να τελέσουν εξόδιο ακολουθία, εάν κάποιος ζήτησε θρησκευτική κηδεία, αλλά με την ίδια ή άλλη δήλωση είχε επιλέξει την αποτέφρωση της σoρού του.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την σύγχρονη διαδικασία της κατ’ ευφημισμόν «αποτεφρώσεως» μετά την καύση της σoρού σε κλίβανο, ο ανθρώπινος σκελετός ρίχνεται σε ηλεκτρικό σπαστήρα (μίξερ, cremulator), θρυμματίζεται και μετατρέπεται σε σκόνη. Η Ιερά Σύνοδος αρνείται ότι είναι αξιοπρεπές για τον νεκρό να καεί σε κλίβανο και να θρυμματισθεί σε μίξερ και δεν διακρίνει ιδιαίτερες διαφορές της σύγχρονης «αποτέφρωσης νεκρών» και της «διαδικασίας ανακύκλωσης απορριμμάτων».

Η Εκκλησία θεωρεί το ανθρώπινο σώμα ως ναό του Αγίου Πνεύματος (Α’ Κορ. 6,19) στοιχείο της υποστάσεως του ανθρώπου, που έχει πλασθεί κατ’ εικόνα και ομοίωση του Θεού (Γεν. 1,24) και για τον λόγο αυτό η ορθόδοξη χριστιανική παράδοση αντιμετωπίζει το νεκρό σώμα όχι ως «στερεό απόβλητο», όπως οι απολογητές της αποτέφρωσης, αλλά το περιβάλλει με σεβασμό και τιμή ως έκφραση αγάπης προς το κεκοιμημένο μέλος Της.


Δυστυχώς ορισμένοι Δήμοι αντί να αντιμετωπίσουν την λειτουργική κατάσταση των κορεσμένων ή προβληματικών κοιμητηρίων τους, σπεύδουν να δηλώσουν έτοιμοι για δαπάνες αγοράς οικοπέδων και εξοπλισμού για την εγκατάσταση κέντρων αποτέφρωσης, ουσιαστικά υπονοώντας, ότι όποιος επιμένει στην παράδοση της ταφής, θα συνεχίσει να υφίσταται απαξιωτική μεταχείριση. Μεθοδολογία ακρωτηριασμού δηλαδή, αντί θεραπείας του προβλήματος, που διαιωνίζεται εκβιαστικά υπέρ της αποτέφρωσης, ώστε η τελευταία να διαφημίζεται ως δήθεν αξιοπρεπής για τον νεκρό και λιγότερο δαπανηρή ή μακάβρια για τους οικείους. Στο πλαίσιο αυτό, λαμβάνοντας μέριμνα για τον ορθόδοξο Λαό, η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε την σύσταση Επιτροπής, η οποία θα υποβάλλει σχετική εισήγηση, ώστε να υπάρξει διαβούλευση της Εκκλησίας με τους αρμόδιους κρατικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς.

Επίσης η Δ.Ι.Σ. ασχολήθηκε με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα.

Μετά το πέρας της Συνεδρίας, οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Καστορίας κ. Σεραφείμ και Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, καθώς και ο Ειδικός Νομικός Σύμβουλος της Ιεράς Συνόδου κ. Θεόδωρος Παπαγεωργίου θα επισκεφθούν τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νικόλαο Φίλη, για να του επιδώσουν επιστολή περιέχουσα την απόφαση της Ιεράς Συνόδου σχετικά με την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, η οποία υιοθέτησε την εισήγηση και την πρόταση του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου.

Πηγή: ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Ιαν 14, 2016 3:37 pm

Επόμενο ήταν. Τι περιμέναμε. Όταν ψηφίζεις μια άθεη (εως αντίχριστη) κυβέρνηση, δεν μπορείς να περιμένεις νόμους με χριστιανικό πνεύμα. Οικονομία στο χώρο, λένε για δικαιολογία. Δεν έχουμε λεφτά για νεκροταφεία. Ψάχνουν όμως για αρχαίους τάφους οι αρχαιολόγοι. Για φανταστείτε και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι να έκαιγαν τους νεκρούς;

Δεν μπορούμε να εμποδίσουμε όσους θέλουν να καίνε το σώμα τους και δεν είναι Χριστιανοί, να το κάνουν. Όμως και οι μη Χριστιανοί δεν μπορούν να εμποδίσουν εμάς τους Χρισστιανούς ν' ακολουθήσουμε την παράδοση της Εκκλησίας μας, αλλά και των μη Χριστιανών αρχαίων προγόνων μας να τιμήσουμε και να θάψουμε τους κεκοιμημένους αδελφούς μας. Για μας η κοίμηση είναι προσωρινός αποχωρισμός ψυχής και σώματος και όχι θάνατος. Προσευχόμαστε για την ψυχή και τιμούμε το σώμα. Βεβαίως είναι πρακτικά αδύνατον τα σώματα όλων των απ' αιώνος και εως του αιώνος κεκοιμημένων να έχουν ένα δικό τους ξεχωριστό τάφο. Γι αυτό υπάρχει η διαδικασία της εκταφής και τα οστεοφυλάκια ή τα χωνευτήρια. Όμως η διαδικασία της αποσύνθεσης είναι φυσιολογική (για όσους δεν επιλέξει ο Θεός, όπως τον Άγιο Σπυρίδωνα, τον Άγιο Διονύσιο κλπ, για να παραδειγματίσει τους άθεους για την αξία του σώματος) και πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τη διαδικασία της φύσης και όχι βίαια, όπως επιθυμούν οι άθεοι για να υποτιμήσουν την αξία του σώματος. Και όταν αποσυντεθεί από μόνο του, θα το περιποιηθούν οι συγγενείς και θα το αποθέσουν μαζί με τα λείψανα τον επομένων συγγενών ή άλλων Χριστιανών. Ο χώρος για την φυσιολογική αυτή ανακύκλωση (χους ει και εις χουν απελεύση) για μια Χριστιανική κοινότητα (ενορία) δεν απαιτεί τεράστιο χώρο. Για παράδειγμα δέστε στα Μοναστήρια του Αγίου Όρους πόσο μικρός είναι ο χώρος των κοιμητηρίων.

Επομένως, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για την προσπάθεια επιβολής από τους άθεους της καύσης των νεκρών. Παραφράζοντας την ρήση του Ευαγγελίου θα πω, ας κάψουν οι νεκροί τους δικούς τους νεκρούς κι ας αφήσουν εμάς που πιστεύουμε στην αιώνια ζωή και την Ανάσταση των κεκοιμημένων να τιμήσουμε τα κεκοιμημένα αγαπημένα μας πρόσωπα όπως νομίζουμε εμείς. Είναι συνταγματικό μας δικαίωμα.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Φεβ 27, 2016 10:36 am

Μητρ. Λαγκαδά για καύση νεκρών: Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η θρησκευτική παράδοση

Εικόνα

Ο Μητρ. Λαγκαδά εξέδωσε κείμενο περί των επιπτώσεων επί του περιβάλλοντος εκ της καύσεως των νεκρών στο οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων "Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η θρησκευτική παράδοση ενός τόπου και ενός λαού χάριν της δυνητικής βούλησης μειοψηφίας της οποίας η επιθυμία εκπληρουμένη δημιουργεί προβλήματα ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του ήδη επιβεβαρυμμένου φυσικού περιβάλλοντος".Αναλυτικά:

Σε μια περίοδο που η πατρίδα μας αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων οικονομικών κοινωνικών και πολλαπλών εις τον χώρο της διεθνούς κοινότητος λόγω δημοσίου χρέους και οικονομικής κρίσεως επιχειρούνται από επιτήδειους μέσω θεσμικών νομικών ρυθμίσεων με αποφάσεις του Κοινοβουλίου και εκδόσεις ειδικών νόμων προκειμένου μεταξύ των άλλων να είναι δυνατή η λειτουργία αποτεφρωτηρίων-κρεματορίων.


Δεν θα ήθελα να αναφερθώ στο μηδενιστικό περιεχόμενο του εγχειρήματος εξ απόψεως φιλοσοφίας και κυρίως δεν θα ήθελα να επαναλάβω τις θέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Περί αυτού ομίλησαν η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, αρκετοί σοφοί Ιεράρχαι με πρώτον τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο.


Θα ήθελα απλώς να υπομνήσω ότι ο σεβασμός της παραδόσεως ενός λαού αποτελεί υποχρέωση κάθε ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας. Δεν θα μπορούσανε, επί παραδείγματι, οι αγαπητοί κατά πάντα οπαδοί του εγχειρήματος τούτου να ιδρύσουν ιδιωτικώς έστω αποτεφρωτήρια στην Τουρκία, στο Ισραήλ, στη Σαουδική Αραβία, στο Ιράν και τούτο, διότι το γεγονός της καύσεως των νεκρών αντιβαίνει στις θρησκευτικές πεποιθήσεις αυτών των λαών.


Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η θρησκευτική παράδοση ενός τόπου και ενός λαού χάριν της δυνητικής βούλησης μειοψηφίας της οποίας η επιθυμία εκπληρουμένη δημιουργεί προβλήματα ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του ήδη επιβεβαρυμμένου φυσικού περιβάλλοντος.


Η Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, πρώτη πόλη στη ρύπανση εις ο,τι αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια. Το βεβαρημένο περιβάλλον της δεν επιτρέπει την περαιτέρω επιβάρυνση που δημιουργεί η λειτουργία αποτεφρωτηρών. Το ίδιο κατά αναλογίαν ισχύει και διά το λεκανοπέδιον της Αττικής.


Δεν στερούμε το δικαίωμα από κανέναν να έχει την οποία επιλογή στη ζωή του ακόμα και για την μετά θάνατον επιλογή της μηδενικής του φιλοσοφίας. Δεν είναι, όμως, λογικό και δίκαιο τέτοιες επιθυμίες να μολύνουν το περιβάλλον με θανάσιμες επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου αφού στοιχεία ως το στρόντιο και ο υδράργυρος συμπεριφέρονται αθροιστικώς εις τον υποδόριον ιστόν του ανθρώπου, όταν προσλαμβάνονται είτε μέσω των τροφών είτε διά της αναπνοής.


Παραθέτουμε επιστημονική έκθεση με διεθνή βιβλιογραφία και παρακαλούμε κάθε αρμόδιο να μελετήση μετά προσοχής το κείμενο, το περιεχόμενο του οποίου δεν εκφράζει ούτε θρησκευτικές ούτε κοινωνικές ούτε φιλοσοφικές πεποιθήσεις.


Είναι ένα κείμενο που εκφράζει τη διαχρονική μας αγωνία για το παρόν και το μέλλον της πατρίδος μας και των παιδιών μας.
Εύχομαι μέσα από τη μελέτη των επιστημονικών στοιχείων να προκύψουν σωστές αποφάσεις που θα δικαιώσουν τους αγώνες εκείνων που αγωνίζονται για την ελευθερία, τη δημοκρατία, τη διαφύλαξη και την προστασία του ήδη πολλαπλώς επιβαρυμένου περιβάλλοντος του τόπου μας.








† ο Λαγκαδά Λητής και Ρεντίνης Ιωάννης


Επιπτώσεις επί του περιβάλλοντος εκ της καύσεως των νεκρών
Η ρύπανσις του περιβάλλοντος


Η ρύπανσις συνίσταται:
1. Εξ αερίων ως είναι το διοξείδιον του άνθρακος (C02), το μονοξείδιον (CO), το διοξείδιον του αζώτου (Ν02), το διοξείδιον του θείου (802) το υδροχλώριον (HC1) και το υδροφθόριον (HF),
2. Εκ βαρέων μετάλλων και κυρίως υδραργύρου ((Llobet et al., 2002; Ferre-Huguet et al.) Έκλυσις 200 pg/m3 υδραργύρου κατά την καύσιν ενός σώματος (DEFRA, 2003). Η ρύπανσις διά υδραργύρου κατά την καύσιν των νεκρών ανέρχεται εις 0.61-1.53% της ολικής ρυπάνσεως (Rivola et al,1990). H συγκέντρωσις εις την ατμόσφαιραν του υδραργύρου υπό τας καλυτέρας συνθήκας ανέρχεται εις 4.3 έως το 19.7 ng/m3 (Yoshida et al. 1994). Ο μεθυλικός υδράργυρος ασκεί σημαντικού βαθμού νεφροτοξικότητα. Ακόμη και επί χαμηλής εκθέσεως του ατόμου. Έτερα μέταλλα είναι ο μόλυβδος, το βορόνιον,το κάδμιον, το χρώμιον, το κοβάλτιον, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, το λίθιον, το μαγνήσιον, το μαγκάνιον, το νικέλιον και το στρόντιον.
3. Εκ πολυχλωριούχων διβενζο -π- διοξινών και διβενζοφουρανίων (PCDD/Fs) και τετραχλωροδιβενζο-π-φουράνια (T4CDFs),. Η συγκέντρωσις των PCDD/Fs ανά κρεματόριον είναι 0.14-2.56 ng TEQ/Nm3 (Takeda et al. 2000). Ταύτα ασκούν καρκινογόνον δράσιν. Φυτικοί παράγοντες μολυνόμενοι μεταδίδουν εις τον άνθρωπον τα PCDD/Fs, τα οποία εναποτίθενται εις τον λιπώδη ιστόν.


Βιβλιογραφία
Batchelder PD. Dust in the Wind? The Bell Tolls for Crematory Mercury. Golden Gate University Environmental Law Journal. 2010;2(1):7.
Brooks, T. R., Bodkin, T. E., Potts, G. E., Smullen, S. A. Elemental Analysis of Human Cremains Using ICP-OES to Classify Legitimate and Contaminated Cremains. J Forensic Sci. 51, 967- 973 (September 2006)
Chiu JC, Shen YH, Li HW, Lin LF, Wang LC, Chang-Chien GP.
Emissions of polychlorinated dibenzo-p-dioxins and dibenzofurans from an electric arc furnace, secondary aluminum smelter, crematory and joss paper incinerators. Aerosol and Air Quality Resarch. 2011 Feb 1 ;11 (1): 13-20.
Ferre-Huguet N, Nadal M, Mari M, Schuhmacher M, Borrajo MA,
Domingo JL.Monitoring metals near a hazardous waste incinerator. Temporal trend in soils and herbage. Bull Environ Contam Toxicol 2007;79:130-4.
Llobet JM, Marti-Cid R, Castell V, Domingo JL. Significant decreasing trend in human dietary exposure to PCDD/PCDFs and PCBs in Catalonia, Spain. Toxicol Lett 2008;178:117-2
Rivola J, Krejci I, Imfeld T, Lutz F. Cremation and the environmental mercury burden. Schweiz Monatsschr Zahnmed 1990;100:1299- 303
Santarsieroa, A., Settimoa, G., Cappielloa, G., Vivianoa, G.,
Dell’Andreab, E., Gentilinic, L. Urban crematoria pollution related to the management of the deceased. Microchemical Journal. 79, 307-317 (2005).
Takeda N, Takaoka M, Fujiwara T, Takeyama H, Eguchi S. PCDDs/DFs emissions from crematories in Japan. Chemosphere 2000;40:575- 86.
Takeda, N., Takaoka, M., Fujiwara, T., Takeyama, H., Eguchi,
S.
Measures to prevent emissions of PCDDs/DFs and co-planar PCBs from crematories in Japan. Chemosphere. 43, 763-771 (2001).
Yoshida M, Kishimoto T, Yamamura Y, Tabuse M, Akama Y, Satoh H. Amount of mercury from dental amalgam filling released into the atmosphere by cremation. Nippon Koshu Eisei Zasshi 1994;41:618-24
Wang LC, Lee WJ, Lee WS, Chang-Chien GP, Tsai PJ. Characterizing the emissions of polychlorinated dibenzo-p-dioxins and dibenzofurans from crematories and their impacts to the surrounding environment. Environmental science & technology. 2003 Jan l;37(l):62-7.

Πηγή: http://www.agioritikovima.gr/


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Οκτ 19, 2017 1:43 pm

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ! Που θα γίνει το πρώτο αποτεφρωτήριο

Εικόνα

Η Βουλή έδωσε το πράσινο φως για τη δημιουργία κέντρου αποτέφρωσης νεκρών.

Συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα που ψηφίστηκε από τη βουλή, περιλαμβάνεται άρθρο με το οποίο αλλάζει η χρήση γης και διευθετούνταν χωροταξικές εκκρεμότητες που απαιτούνταν για να

ξεκινήσει η κατασκευή του κέντρου αποτέφρωσης, στο χώρο τον οποίο έχει παραχωρήσει ο Δήμος Αθηναίων, στην περιοχή του Ελαιώνα.
Συγκεκριμένα το επίμαχο άρθρο αναφέρει: «Επιτρέπεται εφεξής, η χωροθέτηση Κέντρων Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) και σε χώρους κοινωνικών και πολιτιστικών λειτουργιών, οι οποίοι βρίσκονται μέσα στους οριζόμενους κοινόχρηστους χώρους της περιοχής του Ελαιώνα, με τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις»

http://www.triklopodia.gr/prasino-vouli-apotefrosi-ginei-proto-apotefrotirio/#


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Σάβ Νοέμ 11, 2017 9:06 pm

ΓΙΑΤΙ! Άρον – άρον το αποτεφρωτήριο στον Ελαιώνα…

Εικόνα

Καθόλου τυχαία επέλεξε τη χθεσινή ημέρα ο Γ. Καμίνης για να επικυρώσει από το δημοτικό συμβούλιο (με τη στήριξη και του ΣΥΡΙΖΑ!)- την κυβερνητική ρύθμιση για το αποτεφρωτήριο στον Ελαιώνα: Αφενός «μπλόκαρε» τους δημοτικούς συμβούλους του για να μην πάνε στη συγκέντρωση της Φ. Γεννηματά και αφετέρου νομίζει ότι έτσι ενισχύεται ενόψει της Κυριακής. Νομίζει…

Εικόνα

http://www.triklopodia.gr/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%B9-%CE%AC%CF%81%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CF%81%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%86%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
Ιωνάθαν
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Παρ Ιουν 01, 2018 10:07 pm

Re: ΕΚΤΑΦΗ - ΚΑΥΣΗ ΝΕΚΡΩΝ

Δημοσίευσηαπό Ιωνάθαν » Τρί Ιουν 12, 2018 3:00 pm

Σαφώς και θα πρέπει να δημιουργηθεί αποτεφρωτήριο, ωστε οι αλλόθρησκοι ή άθρησκοι συνάνθρωποι μας να μπορούν να το χρησιμοποιούν αν το επιθυμούν και να μην καταφέυγουν οι συγγενείς τους Βουλγαρία.

πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ένας χριστιανός να προσπαθεί να απαγορεύσει έναν μη-χριστιανό να ταφεί με όποιον τρόπο αυτός επιθυμεί.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες