Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:42 am

"Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε..."
19 Σεπτεμβρίου, 2011

Εικόνα

Μητρ.Μεσογαίας Νικόλαος

Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε. Καινούργιο κρασί σε καινούργια ασκιά! Τά πάντα πρέπει να αλλάξουν. Καί επειδή δέν θά τά αλλάξουν κάποιοι άλλοι, καιρός να μπούμε στό παιχνίδι όλοι. Κυρίως οι νέοι. Όλες οι καλές επαναστάσεις έγιναν από εμπνευσμένους νέους. Όχι από αγανακτισμένους, αλλά από υγιώς επαναστατημένους. Εσείς καί πρέπει καί μπορείτε καί επιβάλλεται να αλλάξετε με δική σας πρωτοβουλία τό μέλλον σας. Όχι με βία, αλλά με δύναμη καί αποφασιστικότητα. Οι επαναστάσεις δέν γίνονται με βόμβες μολότωφ καί λοστούς, ούτε με αυτοκαταστροφική προσφυγή σε ναρκωτικά ούτε με καταλήψεις, με graphiti στούς τοίχους καί μηδενιστικές επιλογές, αλλά με καθαρότητα, ηρωισμό καί εξυπνάδα.

Ζητήστε ποιότητα στήν παιδεία σας. Ζητήστε τέτοια παιδεία πού να αξίζει τόν κόπο σας, τέτοια παιδεία πού να επενδύει σε αυτήν τό μέλλον σας. Τό κατεστημένο σύστημα απέτυχε παταγωδώς. Μάς δείχνει όμως τόν μονόδρομο τής επιστροφής στούς θησαυρούς μας, τήν κατεύθυνση τής διορθωτικής πορείας μας. Πρωτοτυπήστε απαιτώντας πρώτα από τούς εαυτούς σας συνέπεια, προσπάθεια, ψηλούς στόχους, ποιότητα, ήθος. Ρωτήστε τούς καθηγητές σας τί σημαίνουν αυτά καί απαιτήστε κυρίως από τόν θεολόγο σας να σας δείξει δρόμο γιά τήν αλήθεια. Αν δέν μπορούν να σας βοηθήσουν, πιέστε τους να καταλάβουν τίς ανάγκες σας καί τήν αποστολή τους. Αυτό να κάνετε με όλους μας. Κυρίως με τούς ιερείς καί τήν Εκκλησία. Μή λυπηθείτε κανέναν μας. Πρέπει να αλλάξουν όλα καί όλοι μας.

Πηγή: xaralampostanitsas.blogspot.com


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 380
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:43 am

Νομίζω απο τους πιο (εν Χριστώ) ορθολογικούς ανθρώπους της Εκκλησίας μας πρέπει να είναι αυτός ο Σεβασμιότατος Αγίος. Και είναι λίγοι αυτοί δυστυχώς.


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:43 am

Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Μεσογαίας κ. Νικολάου για την οικονομική κρίση
Δευτέρα, 03 Οκτώβριος 2011

Εικόνα

Αδελφοί μου,

Η χάρις και η ευλογία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού εύχομαι να σκεπάζει όλους σας, την κοινωνία, το έθνος και την Εκκλησία μας.

Σκέφθηκα πολύ για να συντάξω αυτή την εγκύκλιο και να την απευθύνω στην αγάπη σας. Μέχρι την τελευταία στιγμή δεν ήμουν σίγουρος αν έπρεπε να το κάνω.

Τις τελευταίες όμως μέρες, μέσα στην κατάσταση του γενικευμένου πανικού που επικρατεί στην πατρίδα μας, των σπασμωδικών αποφάσεων των υπευθύνων διαχειριστών της ζωής και του μέλλοντός μας, την επαναλαμβανόμενη εναλλαγή υποσχέσεων και διαψεύσεων που έχουν τραυματίσει το ηθικό και την αξιοπρέπεια μας, τον καταιγισμό των χωρίς τέλος φορολογικών επιβαρύνσεων, δέχθηκα σωρεία τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων πολιτών της περιοχής μας που ζητούν απεγνωσμένα μία παρέμβαση και κάποια συμπαράσταση στο οικονομικό τους αδιέξοδο και δράμα.

Οι μισθοί και οι συντάξεις περικόπηκαν, αρκετοί απολύθηκαν, οι άνεργοι πληθύνονται, πολλοί στέγνωσαν οικονομικά. Και ξαφνικά μας ζητείται απειλητικά και εκβιαστικά να πληρώσουμε, επί πλέον φόρο για το σπίτι που μένουμε σαν να είναι το κράτος πλέον φτωχότερο από τους φτωχούς. Φτάσαμε, αντί τα έξοδά μας να γίνονται για το φαγητό, το σπίτι και τις ανάγκες μας, ό,τι ξοδεύουμε να πηγαίνει σε δύο φοβερές λέξεις: σε φόρους και σε χρέη.

Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς το αίσθημα πνιγμού που διακατέχει ίσως και την πλειοψηφία των συμπολιτών μας, σίγουρα και αρκετούς από μας. Ποιός μπορούσε να φαντασθεί ότι ο υπέροχος και υπερήφανος λαός μας θα έφτανε σε αυτό το κατάντημα; Να έχει δώσει και την τελευταία σταγόνα του ιδρώτα του, του κόπου του, της αξίας του, και παρά ταύτα να έχουμε ως λαός διασυρθεί παγκοσμίως; Και τώρα χωρίς καμμία ελπίδα και εγγύηση να διεκδικεί το κράτος μας πιεστικά τα δάκρυα και το αίμα μας;

Είναι αυτονόητο ότι δεν αντέχουμε άλλο. Δεν είναι υπερβολή αυτό. Πρέπει όμως να το πούμε. Να το φωνάξουμε στα αυτιά των αρμοδίων: «Ως εδώ! Δεν μπορούμε άλλο. Βρέστε άλλες λύσεις. Ίσως πιο δύσκολες, αλλά πιο αποδοτικές, πιο έξυπνες και σίγουρα πιο ανθρώπινες. Αν δεν μπορείτε, ομολογήστε την αδυναμία σας.

Δεν είναι ντροπή να μην μπορεί κανείς. Είναι όμως απαράδεκτο να επιμένει στην ευθύνη της γενικευμένης καταστροφής μας. Μας φτιάξατε ένα κράτος που προσφέρει στον λαό πολύ λιγότερα από όσα του απαιτεί.

Πρέπει να το καταλάβετε∙ δεν είστε μόνο οφειλέτες στους δανειστές σας, είστε οφειλέτες και στον λαό που ταχθήκατε να υπηρετείτε. Αφού δεν καταφέρνετε την εθνική σωτηρία μέσα από πολιτική συνεργασία, αυτή θα προκύψει αναγκαστικά μέσα από λαϊκή απαίτηση και πρωτο­βουλία».

Αγαπητοί μου αδελφοί,

Ήρθε η ώρα που πρέπει ο λαός να δείξει το διαμέτρημα της δύναμής του, να κάνει γνωστά τα όριά του. Ήρθε η ώρα όλοι μαζί να πάρουμε στα χέρια μας τις τύχες μας.

Όσο παραμένουμε αδρανείς, όσο μένουμε υποτελείς σε εσφαλμένες ή αβάσταχτες επιλογές, τόσο καθιστούμε τον εαυτό μας συνυπεύθυνο στον αργό αλλά βέβαιο υπαρκτικό εκφυλισμό μας. Αν δεν ξυπνήσουμε, τελειώσαμε. Δεν θα υπάρχει συνέχεια!

Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε. Τα πάντα πρέπει να αλλάξουν. Και επειδή δεν θα τα αλλάξουν κάποιοι άλλοι, πρέπει να μπούμε στο παιχνίδι όλοι.

Όποιος πονάει για την κατάσταση και αγαπάει την αλήθεια έχει θέση σε αυτή την αλλαγή. Κανείς δεν περισσεύει. Όλες οι ανατροπές, όλες οι μεγάλες αλλαγές έγιναν από ηρωικούς ανθρώπους, κυρίως νέους. Όχι από συμβιβασμένους ούτε από αγανακτισμένους, αλλά από υγιώς επαναστατημένους. Όλοι μαζί και πρέπει και μπορούμε και επιβάλλεται να αλλάξουμε με δική μας πρωτοβουλία το μέλλον μας. Όχι με βία, αλλά με δύναμη και αποφασιστικότητα.

Όχι με μηδενιστικές επιλογές, αλλά με καθαρότητα, ηρωισμό και εξυπνάδα.

Σίγουρα και η δική μας ευθύνη ως λαού δεν είναι καθόλου μικρή. Συμφωνήσαμε με τις μικρονοϊκές πολιτικές επιλογές και τις κάναμε συνήθειες και νοοτροπία μας.

Η ανειλικρίνεια, η αδιαφορία, το βόλεμα, το εύκολο κέρδος, η προσβολή των θεσμών, η ύβρις κατά της πίστης και παράδοσής μας, η ασέβεια κατά του κράτους και των νόμων, οι αλόγιστες διεκδικήσεις αποτέλεσαν κομμάτια της ζωής του νεοέλληνα που δεν μας τιμούν καθόλου. Δεν μας φταίνε μόνον οι άλλοι είτε αυτοί λέγονται κερδοσκόποι είτε ξένα συμφέροντα είτε πολιτικοί.

Το δικό μας μερίδιο ευθύνης για το σημερινό μας κατάντημα δεν είναι ευκαταφρόνητο. Η λύση της μετάνοιας και αλλαγής είναι μονόδρομος.

Τους άλλους δεν μπορούμε να τους αλλάξουμε. Τη δική μας όμως νοοτροπία και ζωή έχουμε και τη δυνατότητα και την ευθύνη να τις διορθώσουμε. Ας αρχίσει ως επανάσταση αυτή η αλλαγή από τους εαυτούς μας. Αυτό είναι το πιο ηρωικό.

Ομολογώ ότι και ως Εκκλησία μας κάνανε κομμάτι του καταρρεόντος κρατικού συστήματος.

Γι’ αυτό και συχνά μας παρερμηνεύει ο λαός. Αγκαλιάσαμε το κράτος, στηριχθήκαμε σε αυτό και τραυματίσθηκε η βαθειά σχέση μας με τον λαό. Τον υπηρετήσαμε μεν ως πονεμένο και φτωχό, αλλά δεν τον αγκαλιάσαμε ως κομμάτι της υπόστασής μας.

Τουλάχιστον δεν καταφέραμε να μας νοιώσει έτσι. Μολύνθηκε το γάλα της μάνας του, της Εκκλησίας, και απέστρεψε το πρόσωπό του από το στήθος της.

Αυτό είναι ο,τι χειρότερο υπάρχει. Ο λαός είναι ό,τι ιερώτερο έχουμε μετά τον Θεό και η Εκκλησία στη φύση της είναι η ανάσα του λαού. Αυτήν την ανάσα τελευταία στερηθήκαμε. Ήρθε η ώρα να ξαναρχίσει ο ζωτικός θηλασμός.

Δεν αμφισβητώ βέβαια ότι είμαστε και θύματα. Κάποιοι μας ξεγέλασαν. Κάποιοι διαχειρίσθηκαν τα θέματά μας με ένοχη ανικανότητα.

Κάποιοι μας διέσυραν διεθνώς και μας οδήγησαν στα στόματα των θηρίων αυτού του κόσμου είτε από επιπολαιότητα είτε ενδεχομένως και από ύποπτες σκοπιμότητες. Και να πού φτάσαμε! Ισοπεδωθήκαμε στο μηδέν της περιουσίας μας και στο τίποτα της αξιοπρέπειάς μας.

Παρά ταύτα δεν ψάχνουμε για ενόχους. Τώρα επειγόμαστε για λύσεις.

Λύσεις όμως που δεν πατάνε τον λαό, αλλά ανασταίνουν την τιμή του. Ήρθε η ώρα που θα πρέπει όσοι παίρνουν αποφάσεις να καταλάβουν τι συμβαίνει στα σπίτια, στους δρόμους, στα μαγαζιά και στην καθημερινότητα. Τι συμβαίνει στις ψυχές μας. Αυτό δεν θα το μάθουν από την τρόϊκα ούτε από τις μεταξύ τους διαβουλεύσεις.

Θα το μάθουν από τον λαό. Πρέπει την φωνή μας να την ακούσουν. Δεν γίνεται αλλιώς.

Θα ήθελα λοιπόν να πω σε όσους δεν μπορούν να πληρώσουν την λεγόμενη «έκτακτη εισφορά ακινήτων» να μη φτάσουν σε απόγνωση. Να ξέρουν ότι θα βρεθούμε όλοι ενωμένοι στο πλευρό τους και θα φωνάξουμε μαζί: «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος».

Ας καταλάβουν ότι δεν έχουμε. Δεν μπορούμε. Φτάσαμε στα όριά μας, αλλά αρνούμαστε να μας τελειώσουν. Αν αδρανήσουμε δεν θα το καταλάβουν. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός προφήτευσε πριν από διακόσια πενήντα χρόνια λέγοντας: «Θα σας βάλουν βαρύ και δυσβάσταχτο φόρο ακόμη και στα παράθυρα και στα κοτέτσια, αλλά όμως δεν θα προλάβουν».

Πράγματι, δεν θα προλάβουν! Μη λυγίσετε μπροστά στην οικονομική χρεωκοπία. Αυτήν ήδη τη ζούμε. Αρνηθείτε τη χρεωκοπία της αξιοπρέπειας, της ιστορίας, της εθνικής συνείδησης. Αυτά μπορούμε και πρέπει να τα διεκδικήσουμε μέχρι τελευταίας ρανίδας. Έστω τώρα, την τελευταία στιγμή.

Τα Μεσόγεια και η Λαυρεωτική είναι μια ευλογημένη περιοχή που μέχρι πρότινος έσφυζε από ανάπτυξη και ευημερία. Τον τελευταίο όμως καιρό όλο και πληθαίνουν αυτοί που με απόγνωση στρέφονται στην Εκκλησία η όπου βρουν, και εκλιπαρούν για συμπαράσταση και βοήθεια.

Πολλοί έχουν λυγίσει, έχουν οικονομικά γονατίσει. Δεν μπορούν να θρέψουν τα παιδιά τους. Έχασαν τον ύπνο τους. Ζουν την απειλή του παρόντος και με τον φόβο του μέλλοντος.

Έχουν ιδιοκτησίες, αλλά δεν έχουν χρήματα. Αυτοί πως θα πληρώσουν; Πού να τα βρουν; Θα τους πάρουν το σπίτι; Θα τους κόψουν το ρεύμα; Είναι δυνατόν να βυθίσουν στο σκοτάδι την Κερατέα η το Λαύριο που φιλοξενούν το μεγαλύτερο εργοστάσιο της ΔΕΗ στην πατρίδα μας;

Ό,τι και να συμβεί, αδελφοί μου, θα ήθελα να ξέρετε ότι η τοπική Εκκλησία μας θα δώσει τα πάντα για να σταθεί στο πλευρό σας. Αν σε έναν κόψουν το ρεύμα, εμείς θα το κόψουμε σε όλους τους ναούς.

Θα κάνουμε γάμους με κεριά στα χέρια και λειτουργίες με δάκρυα στα μάτια. Με κανέναν τρόπο δεν θα δεχθούμε, τη στιγμή που νοικοκυριά είναι βυθισμένα στο σκοτάδι, οι ναοί να λειτουργούν με αναμμένους τους πολυελαίους.

Όλοι μαζί λοιπόν τώρα, οφείλουμε να πιέσουμε τους εκπροσώπους μας περισσότερο από όσο τους πιέζουνε οι δανειστές.

Γιατί η ανάγκη μας για επιβίωση ξεπερνάει την ανάγκη τους να κυριαρχήσουν πάνω μας. Γιατί η αξιοπρέπειά μας αξίζει περισσότερο από τα πάσης φύσεως συμφέροντα.

Γιατί η εθνική μας υπερηφάνεια στηρίζεται σε μια ιστορία που όλοι τους ζηλεύουν. Γιατί την Ευρώπη την βλέπουμε περισσότερο ως οικογένεια που κατανοεί την δυσκολία των λαών παρά ως θηλιά που οδηγεί σε ασφυξία τις κοινωνίες.

Δεν μας έμεινε τίποτε άλλο από το να μεταμορφώσουμε ξανά την Ελλάδα σε πατρίδα μας, την ιστορία της σε ταυτότητά μας, τα παραδείγματα των προγόνων μας σε βιώματά μας και να επιστρέψουμε από τον ασύνετο νεοπλουτισμό στην αξιοπρεπή λιτότητα και ολιγάρκεια, από τις υποτελικές υποχωρήσεις στον ηρωισμό και από τον παγκόσμιο διασυρμό στην εθνική υπερηφάνεια και τον πανθομολογούμενο θαυμασμό.

Έτσι, ο Θεός, όπως λέγει και ο λαός, δεν θα μας αφήσει, γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν θα Τον έχουμε κι εμείς αφήσει.

Με πατρικές ευχές και την ελπίδα της αφύπνισης,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής ΝΙΚΟΛΑΟΣ


Πηγή: romfea.gr


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:44 am

Κήρυγμα αγάπης από τον Θερμοπυλών Ιωάννη
Oct 5, 2011 - Γραφείο Ειδήσεων Amen.gr, με πληροφορίες από την τοπική εφημερίδα Ανεξάρτητος Παρατηρητής

Εικόνα

Κήρυγμα αγάπης προς τον πλησίον και τον ξένο έκανε ο Επίσκοπος Θερμοπυλών Ιωάννης, ο οποίος πριν λίγες ημέρες στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας Χολαργού, βρέθηκε αντιμέτωπος με έναν ενορίτη που διαμαρτύρονταν για την παρουσία των αλλοδαπών στην Ελλάδα. Ο Θερμοπυλών Ιωάννης, ο οποίος διακρίνεται για την σεμνότητα και την καλλιέργεια του, προέτρεψε τους πιστούς να δείξουν «το αληθινό πρόσωπο του χριστιανού», ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για την χώρα.

Το επεισόδιο, όπως μας πληροφορεί η ενημερωτική ιστοσελίδα ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ, ξεκίνησε την στιγμή που ο Επίσκοπος Θερμοπυλών αναφερόταν στο απόσπασμα της ευαγγελικής περικοπής, περί της χριστιανικής αγάπης, που ζητεί αγάπη ακόμη και προς τον εχθρό μας.

Τότε, αναφέρει το ρεπορτάζ του ενημερωτικού ιστοτόπου, ένας ενορίτης φώναξε δυνατά:

--Αγάπη και προς τους αλλοδαπούς;

Ψύχραιμος ο επίσκοπος Θερμοπυλών, αντέτεινε:

-Βεβαίως και προς τους αλλοδαπούς. Οφείλουμε να κάνουμε προς αυτούς, αυτό που θα θέλαμε να κάνουν εκείνοι προς εμάς.

Όμως ο ενορίτης, έχοντας το ίδιο οργισμένο αλλά και ειρωνικό ύφος και με πιο δυνατή φωνή, συνέχισε:

---Ήρθαν εδώ να μας σκοτώσουν, να βιάσουν τις γυναίκες μας κι εμείς να τους δείχνουμε αγάπη;

Κρατώντας χαμηλούς τόνους ο Θερμοπυλών Ιωάννης, συνέχισε:

--Δεν έχω αντίρρηση να κάνουμε διάλογο. Μπορείτε να'ρθείτε εδώ μπροστά για να σας βλέπει και ο κόσμος. Νομίζετε πως ό,τι σας λέγω είναι δικοί μου λόγοι; Όσα ακούτε είναι παρμένα από το άγιο Ευαγγέλιο, είναι ο Λόγος του Χριστού, είναι αυτά που διδάσκει η χριστιανική μας πίστη. Υποτίθεται πως όσοι έρχονται στο χώρο αυτό έχουν ενστερνιστεί τον Λόγο του Κυρίου, είναι πιστοί και προσπαθούν να εφαρμόζουν το λόγο του Χριστού μας. Εάν στο χώρο αυτό έρχονται όσοι δεν έχουν τι να κάνουν και απλώς έρχονται για να περάσουν την ώρα τους, ή να εκτονώσουν την οργή τους, δεν πράττουν σωστά.

Κατανοώ ότι αυτό το διάστημα που ο τόπος μας και ο ελληνισμός εξευτελίζονται και από τους δικούς μας πολιτικούς και από τους πολιτικούς του εξωτερικού, η καρδιά μας έχει σκληρύνει. Τώρα όμως που αντιμετωπίζουμε τα δύσκολα, τώρα καλούμεθα να δείξουμε το αληθινό πρόσωπο του χριστιανού. Ο χριστιανός φαίνεται στα δύσκολα και όχι όταν διανύει μια εύκολη ζωή, όπου κάνοντας περιστασιακά καλές πράξεις, λέει ότι είναι καλός χριστιανός. Αυτός είναι ο κατ' επίφαση χριστιανός. Ο χριστιανός που θέλει να ακολουθήσει τον Λόγο του Κυρίου οφείλει να φανεί σε συνθήκες δύσκολες. σαν και αυτές που βιώνει στις μέρες μας η Πατρίδα. Η ζωή του ίδιου του Χριστού που έδωσε απεριόριστη αγάπη προς όλους και προς αυτούς που Τον σταύρωσαν, δίνει το ιδανικό παράδειγμα για όλους μας.

Τα λόγια του Επισκόπου Θερμοπυλών Ιωάννη προκάλεσαν αίσθηση τους πιστούς οι οποίοι αμέσως μετά έσπευσαν να λάβουν την ευχή του και να τον ευχαριστήσουν για τα λόγια αγάπης και πνευματικής οικοδομής σε μια κρίσημη εποχή που οι κραυγές σκεπάζουν κάθε σοβαρό και συγκροτημένο λόγο.

Πηγή: amen.gr


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:44 am

Μητροπολίτης Μεσογαίας: "Ένωσα τη φωνή μου με τον λαό"
Κυριακή, 09 Οκτώβριος 2011 - Συνέντευξη στην Άννα Παναγιωταρέα

Εικόνα

Τις δύσκολες ώρες που περνάμε, πολλές φορές αναφύεται το εύλογο ερώτημα: «Η Εκκλησία τι κάνει για τους ασθενέστερους, για όσους έχουν ανάγκη» .

Ο λόγος που άρθρωσε στην εγκύκλιο προς το ποίμνιό του ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, πνευματικά αυχμηρός, αληθινός και απροσδόκητος, προκάλεσε τους ελάχιστους, που θέλουν την Εκκλησία μακρινή και αμέτοχη στην καθημερινότητά μας και ανάπαυσε τους περισσότερους: «Όσοι δεν μπορούν να μη πληρώσουν. Να μη φτάσουν στην απόγνωση , είπε για το τέλος της ακίνητης περιουσίας. Λόγος ασυνήθιστος για εκκλησιαστικό. Στη συνέντευξή του ζητάει, ως καλός ποιμένας, να αγωνιστούμε όλοι μαζί και να μοιραστούμε όλοι μαζί ό,τι έχουμε» .

Σεβασμιότατε, εκδώσατε μία εγκύκλιο για τα θέματα της κρίσης, η οποία πολύ συζητήθηκε. Πώς την αποφασίσατε;

Με πίεσε η ανάγκη του κόσμου. Βέβαια, δεν περίμενα να πάρει τόση έκταση. Δεν είμαι αρμόδιος να βγάζω διαγγέλματα για το λαό. Αισθάνομαι όμως ότι έχω μια απόλυτη ευθύνη να αγκαλιάσω και τις καθημερινές ανάγκες ίου κόσμου. Βλέπω το δράμα του και κάτι πρέπει να κάνω.

Δεν έχω τα εκατομμύρια να δώσω για τον κόσμο. Δεν έχω την πολιτική επιρροή να ανατρέψω τις όποιες πολιτικές αποφάσεις.

Ούτε και την αρμοδιότητα. Έχω όμως φωνή που μπορώ να την ενώσω με την κραυγή του λαού. Αυτό και έκανα.

Είναι στα πνευματικά καθήκοντα ενός μητροπολίτη να εκδίδει εγκυκλίους, έστω και για χαράτσι, όπως ονομάστηκε το τέλος της ακίνητης περιουσίας, που να καλεί σε ανυπακοή έναντι του κράτους τους πολίτες Θυμάστε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ...

Αν προσέξατε στην εγκύκλιο, ούτε τη λέξη χαράτσι χρησιμοποιώ ούτε καλώ σε απειθαρχία τον κόσμο.

Απλώς λέω ότι όσοι δεν μπορούν να πληρώσουν να μη φτάσουν σε απόγνωση. Ολοι μαζί θα αγωνιστούμε, όλοι μαζί θα μοιραστούμε ό,τι έχουμε.

Μπορείτε να μου πείτε αν αυτό είναι λάθος ή απειθαρχία προς το νόμο Παραβίαση του νόμου, και μάλιστα του ηθικού, είναι όποιος δεν έχει είτε να κλέψει είτε να του κλέψει το κράτος και τα τελευταία ψήγματα αξιοπρέπειας.

Δεν υπάρχει άλλη λύση. Μήπως τελευταία το έχει παρακάνει ο Καίσαρας Εδώ ο αντιπρόεδρος της κυβερνήσεως, που μάλιστα εκλέγεται βουλευτής στην περιφέρεια μας, είπε ότι αν δεν έχει, δεν θα δώσει .

Θα βοηθούσατε και τον κ. Πάγκαλο;

Ας πάμε παρακάτω...

Τα Μεσόγεια και η Λαυρεωτική δεν θεωρούνται από τις πιο φτωχές περιοχές. Θα έλεγα το αντίθετο. Γιατί να μην πληρώσουν οι έχοντες;

Κανείς δεν είπε να μην πληρώσουν οι έχοντες. Είναι δυνατόν; Αλλά θα σας πω κάτι για την περιοχή μας.

Είναι αλήθεια ότι δεν είχαμε πολλούς φτωχούς πριν ξεσπάσει η κρίση. Υπήρχε μια ευημερούσα αστική τάξη, που όμως τώρα βρέθηκε σε κατάσταση αιφνίδιας και μεγάλης ένδειας.

Έχουν σπίτια και δεν έχουν χρήματα οι άνθρωποι. Πώς θα ζήσουν Πώς θα πληρώσουν;

Όταν λέτε ότι θα δώσετε τα πάντα για να σταθείτε στο πλευρό των πολιτών, τι εννοείτε Θα πρόσφερε η Μητρόπολη τα χρήματα που απαιτούνται για να πληρωθούν λογαριασμοί;

Όταν λέμε τα πάντα , εννοούμε ό,τι έχουμε, που σημαίνει ότι τα ταμεία μας δεν πρέπει να έχουν ποτέ υπόλοιπο.

Φιλόπτωχο ταμείο με υπόλοιπο σημαίνει ότι είναι ταμείο χωρίς φιλοπτωχία.

Εξάλλου, τι νομίζετε ότι είναι τα έσοδα της Εκκλησίας; Είναι η εισφορά του κόσμου. Ο ένας δίνει για τον άλλον.

Πάντως, το κείμενό σας έχει έναν αέρα ανατροπής και επανάστασης. Δηλαδή καλείτε τον κόσμο σε εξέγερση;

Τη λέξη επανάσταση τη χρησιμοποίησα στο κείμενο μόνον μία φορά. Εκεί όπου μιλώ για τη μετάνοια και την εσωτερική επανάσταση.

Η αλλαγή πρέπει να αρχίσει από μας. Όχι να αλλάξουμε τους άλλους, αλλά πρωτίστως τους εαυτούς μας. Αυτή την εξέγερση πραγματικά την εννοώ για όλους μας.

Όσο για το ενδεχόμενο μιας αναρχικού τύπου ανατροπής, πολύ απέχει από το ήθος του κειμένου. Η εγκύκλιος βασικά θέλει να μας ξυπνήσει. Εδώ είναι ο ρόλος του επισκόπου.

Σεβασμιότατε, μήπως πρέπει να ξυπνήσετε πρώτα τη Σύνοδο και μετά το λαό;

Η σχέση μου με τη Σύνοδο δεν είναι να την ξυπνώ εγώ, αλλά να με ξυπνάει εκείνη.

Νομίζω ότι αποφεύγετε να μου απαντήσετε. Δεν πιστεύετε ότι εκφράζετε μία διαφορετική Εκκλησία;

Με κανέναν τρόπο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όμως αισθάνομαι ότι ενδεχομένως εκφράζω διαφορετικά την Εκκλησία, είμαι η διαφορετική προσωπική μου φωνή μέσα στην πολυφωνία της Εκκλησίας.

Πιθανότατα να χρησιμοποιώ μία προσωπική πλατφόρμα επικοινωνίας, για να εκφράσω όμως την ίδια μαρτυρία.

Έχω διαβάσει πολλά σχόλια διθυραμβικά για σας. Αλλά διάβασα και άλλα που σας καταγγέλλουν για πολιτικό λόγο.

Υπάρχει και πολιτικός λόγος που αφυπνίζει και είναι πνευματικός. Αν προσέξατε στο κείμενό μου, τα βασικά σημεία της εγκυκλίου είναι τα εξής: Πρώτον, η περιγραφή της κατάστασης.

Το δεύτερο, η προτροπή του κόσμου να αρχίσει την αλλαγή από μέσα του, την προσωπική του αλλαγή. Το τρίτο, να ξανασυνδεθεί ο λαός με την Εκκλησία για να θηλάσει από αυτήν.

Το τέταρτο, να υψώσει τη φωνή του και, το τελευταίο, όλοι μαζί να εκφράσουμε αυτό που νιώθουμε. Υπογραμμίζω το μαζί.

Είναι διαιρετικός αυτός ο λόγος;

Πώς εννοείτε το να υψώσουμε τη φωνή μας. Να βγούμε στους δρόμους, να καταλάβουμε δημόσια κτίρια;

Προς το παρόν να πούμε δεν μπορούμε. Πρέπει να καταλάβουν τα όριά μας. Είναι λίγο, νομίζετε;

Πώς μεταφράζεται αυτό;


Δεν έχω, δεν πληρώνω. Πέστε μου εσείς, αν δεν έχω πώς να πληρώσω;

Η εγκύκλιος λέει βγάλτε το φόβο από την ψυχή σας.

Για το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας

Λέτε να υψώσουμε τη φωνή μας; Τι εννοείτε; Πώς να συνδεθεί ο κόσμος με μια αδιάφορη Εκκλησία;


Πρώτα θα απαντήσω στο δεύτερο: Μια Εκκλησία που δίνει ετησίως 96 εκατομμύρια ευρώ στο φτωχό λαό ή προσφέρει φαγητό σε 50.000 κόσμου ημερησίως είναι αδιάφορη; Μια Εκκλησία που λέει ότι αδειάζω τα ταμεία μου για να μοιραστώ το βάρος είναι αδιάφορη;

Για τη χρωκοπία

Αν δεν αποφύγουμε την κατάρρευση και την πτώχευση, εσείς τι θα κάνετε για τους πολίτες που ζουν στην περιοχή σας;


Προσεύχομαι να μην έρθει αυτή η στιγμή. Πιστεύω ότι έστω και την τελευταία ώρα, αν υποχρεώσουμε την κυβέρνηση σε άλλες επιλογές, θα την αποφύγουμε.

Η δύναμη του λαού είναι μεγάλη. Η δύναμη όμως του Θεού είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Αυτό που τώρα θα ήθελα να τονίσω είναι η σοφία του ύμνου: «Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες τον Κύριον ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού».

Και το λόγο του Αποστόλου Παύλου: «Μέγας πορισμός η ευσέβεια μετ' αυταρκείας».

Ας συνδυάσουμε την αξιοπρέπειά μας με τη λιτότητα. Από τώρα.

Πηγή: romfea.gr


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Μαρίνα
Δημοσιεύσεις: 380
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:46 pm

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Μαρίνα » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:45 am

Ας συνδυάσουμε την αξιοπρέπειά μας με τη λιτότητα.

Ό,τι και να γράψω δεν θα μπορέσω να σας εκφράσω τη σκέψη μου. Δεν λέω τίποτα.


Τον πανεύφημον Μάρτυν Χριστού Γεώργιον, Ιωαννίνων το κλέος και πολιούχον στερρόν, άσμασιν εγκωμίων άνευφημήσωμεν ότι ένήθλησε λαμπρώς, και κατήνεγκεν έχθρόν, του Πνεύματος τη δυνάμει και νυν άπαύστως πρεσβεύει, υπέρ των ψυχών ημών.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:45 am

Σιατίστης Παύλος: "Μιλάτε εσείς ένας από τους ενόχους για την κατάντια της χώρας;"
Τετάρτη, 12 Οκτώβριος 2011 - Συντάχθηκε απο τον/την Romfea.gr

Εικόνα

"Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί" αναφέρει σε ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό Ν. Σηφουνάκη ο μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος.

Ο κ. Παύλος κατηγορεί τον υπουργό για τα όσα υποστήριξε κατά των ιερέων λέγοντας πως η ανακοίνωσή του χαρακτηρίζεται από αλαζονεία και τον προτρέπει να είναι πιο σεμνός γιατί είναι ένας από τους ενόχους για το "κατάντημα της χώρας".

"Διάβασα την ανακοίνωσή σας, δηλαδή την μισαλλόδοξη επίθεσή σας, που αφορά την μισθοδοσία των κληρικών και διερωτήθηκα ποιός τίτλος θα ήταν ο πιο κατάλληλος για να αποδόσει το νόημά της και το φρόνημά σας. Δεν βρήκα άλλο κατάλληλο από τον «Η ΑΛΑΖΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ» σε όλο το θλιβερό μεγαλείο της", αναφέρει ο κ. Παύλος.

Εν συνεχεία τονίζει ότι "σκέφθηκα μετά, ότι σεις, που εκδόσατε αυτή την ανακοίνωση, είσθε ένας υπουργός σήμερα και ήσασταν υπουργός και βουλευτής παλαιότερα. Είσθε δηλαδή ένας από τους βασικούς ΕΝΟΧΟΥΣ για το κατάντημα αυτής της χώρας. Αυτή η χώρα έφθασε σε αυτό το κατάντημα εξ αιτίας πρώτιστα και κύρια της αλαζονίας της εξουσίας η οποία προκειμένου να διακρατήσει τη νομή της, κατέστρεψε αυτό τον τόπο. Θα έπρεπε λοιπόν να είσθε πολύ σεμνός αφού είσθε ΕΝΟΧΟΣ. Η εκδήλωση αλαζονίας και επιθετικότητας δε μπορεί να καλύψει την ευθύνη σας. Στο σπίτι του κρεμασμένου δέν μιλάνε για σχοινί."

"Στοχοποιήσατε ένα ιερέα. Πιθανόν να έκανε λάθος. Τον διασύρατε όμως αδίκως. Τον είπατε διπλοθεσίτη. Αλλού ψάξτε εκείνους που παίρνουν και δύο και τρεις μισθούς. Είναι εκπαιδευτικός και είναι καί Ιερέας. Δεν κάνει κάτι παράνομο. Παράνομος είσθε εσείς που καταστρατηγείτε το νόμο που προβλέπει ότι μπορεί να είναι και ιερέας και εκπαιδευτικός, και αχρηστεύετε αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικές με το θέμα, ίσως γιατί νομίζετε ότι το Κράτος είσθε εσείς", υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο δυναμικός Μητροπολίτης Σισανίου.

Σε άλλο σημείο ο κ. Παύλος, αναφέρει: "Επιτεθήκατε εναντίον ενός θανόντος Αρχιεπισκόπου και ενός ενεργεία Μητροπολίτου με ασυνάρτητα λόγια. Ζηλέψατε «του κισσού το πλάνο το ψήλωμα». Νομίζετε ότι γίνεσθε σπουδαίος βρίζοντας και υποτιμώντας τους όντως σπουδαίους."

Μιλάτε για παχυλούς μισθούς, λιμουζίνες και οδηγούς. Σας προτείνω ευθέως να ανταλάξουμε το μισθό μας. Να πάρετε εσείς το δικό μου «παχυλό» μισθό και να μου δόσετε το δικό σας. Μιλάτε για οδηγούς. Σας προσφέρω το δικό μου οδηγό. Θα γίνετε τότε πολύ σπουδαίος γιατί θα έχετε οδηγό Δεσπότη. Μιλάτε για Γραμματείς. Πρόκειται για Γραμματείς υπαλλήλους υπηρεσιών και όχι προσώπων.

Κλείνοντας ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης, τονίζει: "Μπορείτε όμως να μου πείτε ο κάθε Υπουργός και ο κάθε Βουλευτής πόσους προσωπικούς υπαλλήλους έχει; Το θέμα της μισθοδοσίας των Ιερέων δεν είναι καλωσύνη της Πολιτείας, αλλά συμβατική της υποχρέωση. Ψεύδεσθε ισχυριζόμενος ότι μόνον στην Ελλάδα η Πολιτεία μισθοδοτεί τους Ιερείς η αγνοείτε την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Μήπως η δική σας φορολογία πρέπει να γίνει ισότιμη με τη δική μας; Υπάρχουν πάρα πολλοί Ιερείς που απλά και ταπεινά προσφέρουν πολύ περισσότερο σημαντικές υπηρεσίες στο λαό από τις δικές σας"

Αυτά προς το παρόν και είμαι έτοιμος και για την συνέχεια εάν χρειασθεί".

Πηγή: romfea.gr


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:46 am

Επειδή ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης απήντησε στον κ. Σηφουνάκη, ο οποίος σημειωτέον έχει δηλώσει στο παρελθόν άθεος, ότι αγνοεί ότι η Ελλάδα δεν είναι η μοναδική χώρα στον Ευρωπαϊκό χώρο όσον αφορά τη μισθοδοσία των κληρικών από το κράτος, παραθέτω το παρακάτω άρθρο. Μ' αυτό, δικαιώνεται ο Σεβασμιώτατος. Επίσημη εκκλησία έχουν και άλλες χώρες και μάλιστα χώρες προηγμένες αν αυτό λέει κάτι, όπως η Δανία και η Αγγλία. Το άρθρο είναι το ακόλουθο:

Κράτη με επίσημη εκκλησία
Χαρακτηριστικό των κρατών αυτής της κατηγορίας είναι η αναγωγή μίας εκκλησίας ως επίσημης σε συνδυασμό με τον εθνικό της χαρακτήρα. Εδώ υπάγονται η Δανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ελλάδα.

Στα σκανδιναβικά κράτη οι εθνικές εκκλησίες προέκυψαν από την απόσπασή τους από τον καθολικισμό χωρίς έντονες συγκρούσεις, εξαιτίας της μικρής επιρροής του Πάπα στις χώρες αυτές. Μετά τις πολύ πρόσφατες συνταγματικές και νομοθετικές μεταβολές στη Σουηδία και στη Φινλανδία, μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη σκανδιναβική χερσόνησο με επίσημη εκκλησία απομένει η Δανία, όπου η Ευαγγελική Λουθηρανική Εκκλησία αποτελεί από το 1849 επίσημη εκκλησία, ενώ οι σχέσεις της με το κράτος ρυθμίζονται με ειδικό νόμο όπως προβλέπει το Σύνταγμα. Η στενή εξάρτηση μεταξύ των δύο δικαιολογεί την ύπαρξη ιδιαίτερου μέρους του Συντάγματος με τίτλο «State Church» καθώς και ξεχωριστού Υπουργείου για τα εκκλησιαστικά ζητήματα, ενώ ο βασιλιάς ανήκει υποχρεωτικά στο επίσημο δόγμα. Η Αγγλία, αντιθέτως, μόνο μετά από αιματηρές συγκρούσεις απέκτησε, από το 1689, επίσημη εκκλησία -εθνική- την Εκκλησία της Αγγλίας με κεφαλή της τον μονάρχη, αποσπώμενη πλήρως από την Καθολική Εκκλησία, καθεστώς που ισχύει έως σήμερα. Προνόμιο της Αγγλικανικής Εκκλησίας είναι και η παραχώρηση ορισμένων ακαδημαϊκών εδρών σε κληρικούς του επίσημου δόγματος στα Πανεπιστήμια του Oxford, Cambridge, Durham. Πρόσθετο προνόμιο συνιστά η προστασία της Εκκλησίας της Αγγλίας βάσει του νόμου περί βλασφημίας ήδη από το 1676.

Κράτη που ενισχύουν μία εκκλησία
Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται κράτη που βρίσκονται σε ένα μεταβατικό στάδιο είτε προς την αποσύνδεσή τους από την εκκλησία, όπως η Ιρλανδία, είτε προς την επανασύνδεσή τους με την εκκλησία, όπως η Πολωνία. Η Ιρλανδία θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι βρίσκεται σε καθεστώς σχετικού χωρισμού, ωστόσο οι συχνές αναφορές του συνταγματικού κειμένου στον Θεό, οι βαθιές ρίζες της Καθολικής Εκκλησίας σε συνάρτηση με την εθνική συνείδηση, αλλά και η μεγάλη αποδοχή στο κοινωνικό σώμα υποδηλώνουν τις αντιστάσεις προς έναν σταδιακό χωρισμό κράτους-εκκλησίας. Το ιρλανδικό Σύνταγμα, πάντως, δεν προβλέπει επίσημη θρησκεία, διασφαλίζει την ελευθερία της συνείδησης και εμποδίζει το κράτος να θεσπίσει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος, αλλά η σύνδεση της Καθολικής Εκκλησίας και του κράτους σε ζητήματα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής είναι εξαιρετικά στενή, ενώ η κοινή νομοθεσία επιβάλλει την αρμονία κράτους και εκκλησίας, προβάλλοντας τις αρχές τις δεύτερης.

Η Πολωνία, σε αντίθεση με την Ιρλανδία, παρουσιάζει έντονο κοινωνικό και πολιτικό ρήγμα στο ζήτημα του καθορισμού των σχέσεων κράτους-εκκλησίας. Με την ασαφή διατύπωση του άρθρου 25 του πολωνικού Συντάγματος του 1997 επιχειρήθηκε ένας πρόσκαιρος συμβιβασμός μεταξύ των δύο αντίθετων τάσεων, εκείνης που επιθυμούσε πλήρη και ρητό διαχωρισμό, και της άλλης που ήθελε την αποδοχή της σύνδεσης κράτους και εκκλησίας με ενεργό πολιτικό ρόλο της Καθολικής Εκκλησίας. Βασικά στοιχεία της συνταγματικής ρύθμισης είναι τα ίσα δικαιώματα μεταξύ των εκκλησιών και των θρησκευμάτων, η αμεροληψία των κρατικών οργάνων στα θρησκευτικά ζητήματα, οι αρχές του σεβασμού της αυτονομίας και της αμοιβαίας ανεξαρτησίας μεταξύ των δύο, καθώς και η συνεργασία για το κοινό καλό. Όσον αφορά τις σχέσεις με την Καθολική Εκκλησία πρόσφατα υπογράφηκε η σύναψη διεθνούς συνθήκης μεταξύ Πολωνίας και Αγίας Έδρας.

Κράτη με καθεστώς σχετικού χωρισμού από την εκκλησία
Στο σύστημα αυτό οι δύο εξουσίες, πολιτική και εκκλησιαστική, δεν αγνοούνται μεταξύ τους, όπως συμβαίνει στο σύστημα του χωρισμού, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, κυρίως σε θέματα παιδείας, κοινωνικής πολιτικής και υγείας, συνεργάζονται. Η συνεργασία αυτή αφορά όλα τα θρησκεύματα σε ισότιμη βάση, ενώ η συνεργασία με την Καθολική Εκκλησία παίρνει συχνά τη μορφή του κονκορδάτου (σύμβαση μεταξύ Πάπα και κράτους για τον διορισμό επισκόπων). Στην κατηγορία αυτή υπάγονται η Γερμανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Ισπανία, το Λουξεμβούργο, η Σουηδία και η Φινλανδία.

Στη γερμανική συνταγματική τάξη ισχύει η αμοιβαία ανεξαρτησία του κράτους και της εκκλησίας καθώς και η αρχή της ιδεολογικής ουδετερότητας του κράτους: «Κρατική εκκλησία δεν υφίσταται». Κάθε θρησκευτική κοινότητα έχει αυτονομία στη ρύθμιση των εσωτερικών της υποθέσεων και μπορεί να προσλάβει νομική προσωπικότητα, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί σωματείων. Αντίστοιχο σύστημα αυτονομίας ισχύει και στην Αυστρία με ρύθμιση που ισχύει από το 1867.

Στην Ιταλία το Σύνταγμα του 1948, στο άρθρο 7, κατοχυρώνει αμοιβαία ανεξαρτησία· ταυτοχρόνως, στο άρθρο 8 θεσπίζεται η ίση μεταχείριση μεταξύ όλων των θρησκευμάτων. Οι σχέσεις μεταξύ του ιταλικού κράτους και της Καθολικής Εκκλησίας πέρασαν σε κατάσταση σύγκρουσης όταν ψηφίστηκε και ετέθη σε ισχύ ο νόμος περί διαζυγίου (1.12.1970). Τον Φεβρουάριο του 1984 με μια νέα συμφωνία με την Αγία Έδρα καταργήθηκε ο καθολικισμός ως επίσημη εκκλησία του ιταλικού κράτους, ενώ μεταξύ του 1984 και του 1993 υπογράφηκαν έξι συμφωνίες με άλλες θρησκευτικές κοινότητες, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 8 παρ.3 του Συντάγματος, που παρέμενε ανενεργό προ του 1984.

Στην Ισπανία, λίγο μετά την πτώση του φρανκικού καθεστώτος και πριν την ψήφιση του νέου Συντάγματος του Δεκεμβρίου 1978, συμφωνήθηκε μεταξύ του ισπανικού κράτους και της Αγίας Έδρας η αντικατάσταση του κονκορδάτου του 1953 με ένα σύμφωνο (Ιούλιος 1976) που συμπληρώθηκε με τέσσερα άλλα (Ιανουάριος 1979). Το Σύνταγμα του 1978 (άρθρο 16.3) ορίζει ότι δεν υπάρχει επίσημο θρήσκευμα, ενώ με τον «οργανικό νόμο περί θρησκευτικής ελευθερίας» (Ιούλιος 1980) θεσπίζεται η συνεργασία μεταξύ της κρατικής διοίκησης και διαφόρων θρησκευμάτων, ανάλογη με αυτή που ρυθμίζει τις σχέσεις με την Καθολική Εκκλησία, που ενεργοποιείται μόλις το 1992.

Το ισχύον Σύνταγμα του Λουξεμβούργου του 1868, και μετά την πρόσφατη αναθεώρηση του 1998, δεν ανέτρεψε το κονκορδάτο του 1801 μεταξύ Γαλλίας και Αγίας Έδρας που ρυθμίζει τη σχέση του Λουξεμβούργου με την Καθολική Εκκλησία. Παρά την έντονη επιρροή της Καθολικής Εκκλησίας, το Λουξεμβούργο βαθμιαία υιοθέτησε έναν θρησκευτικό πλουραλισμό, χωρίς να παύσει η ιδιαίτερη κοινωνική και πολιτική δύναμη που διαθέτει η Καθολική Εκκλησία. Οι συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 19 και 20 κατοχυρώνουν πλήρως τη θρησκευτική ελευθερία, ενώ οι διατάξεις του άρθρου 22 ρυθμίζουν θέματα σχέσεων κράτους-εκκλησίας, όπου προβλέπεται η δυνατότητα ανάμιξης του κράτους σε οργανωτικά ζητήματα εκκλησιών βάσει συμβάσεων που υπόκεινται σε κύρωση από το Κοινοβούλιο.

Κράτη με καθεστώς χωρισμού κράτους και εκκλησίας
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν πέντε κράτη, η Γαλλία και η Πορτογαλία, που ρητά δηλώνουν στο Σύνταγμά τους τον χωρισμό κράτους και εκκλησίας, καθώς και η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Ελβετία, που υιοθετούν επίσης τον χωρισμό του κράτους από την εκκλησία.

Η Γαλλία αποτελεί την κοιτίδα του λαϊκού κράτους και η εχθρική στάση ενός μεγάλου τμήματος της γαλλικής κοινωνίας απέναντι στον κλήρο προσδιόρισε το συνταγματικό πλαίσιο και τη νομοθεσία. Στο προοίμιο του Συντάγματος του 1791 διευκρινίζετο απολύτως, με αρνητικό τρόπο, η απομάκρυνση από το Ancien Régime: «Il n’ y a plus ni noblesse, ni pairie, ni distinctions héréditaires, ni distinctions d’ ordres, ni régime féodal, ni justices patrimonial – ni vénalité, ni hérédité d’ aucun office public… ni aucun privilège, ni exception au droit commun». Στο άρθρο 1 του ισχύοντος γαλλικού Συντάγματος ορίζεται: «Η Γαλλία είναι αβασίλευτη πολιτεία αδιαίρετη, χωρισμένη από την εκκλησία, δημοκρατική και κοινωνική».

Η Πορτογαλία είναι χώρα με παράδοση στην επιρροή της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και σε αντικληρικό κοινωνικό ρεύμα. Το ισχύον Σύνταγμα του 1976 ρητά θεσπίζει τον χωρισμό κράτους και εκκλησίας (άρθρο 41.4), αλλά το κονκορδάτο που είχε υπογραφεί το 1940 παραμένει σε ισχύ, διασφαλίζοντας στην Καθολική Εκκλησία θέση προνομιακή σε σχέση με τα άλλα δόγματα και θρησκεύματα, αφού μεταξύ άλλων της αναγνωρίζεται η νομική προσωπικότητα και η απαλλαγή φορολογίας των ιερέων.

Στην Ολλανδία η αντιπαλότητα μεταξύ καθολικών και προτεσταντών-καλβινιστών αποτέλεσε τη βάση για την αναζήτηση ενός θρησκευτικού πλουραλισμού. Η διαφοροποίηση κράτους και εκκλησίας περιλαμβάνεται στο Σύνταγμα του 1798, το οποίο για πρώτη φορά στην Ευρώπη διακηρύσσει την ισότητα όλων των θρησκευμάτων και τον χωρισμό κράτους και εκκλησιών. Στο ισχύον Σύνταγμα του 1983 κατοχυρώνεται πλήρως η ελευθερία συνείδησης και η θρησκευτική ελευθερία, ενώ παράλληλα θεσπίζεται ένα σύστημα χωρισμού κράτους και εκκλησιών. Το μοντέλο σχέσεων κράτους και εκκλησιών που ισχύει στην Ολλανδία προσομοιάζει προς το λαϊκό κράτος της Γαλλίας.

Το Βέλγιο έχει έντονο καθολικό παρελθόν και ακολούθησε με βραδύτερους ρυθμούς και χωρίς ακραίες εντάσεις το γαλλικό μοντέλο χωρισμού κράτους και εκκλησίας. Σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα, το βελγικό κράτος είναι ουδέτερο απέναντι σε όλες τις θρησκείες και δεν έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει σε ζητήματα οργάνωσης ή δόγματος οποιουδήποτε θρησκεύματος.




Πηγή: tosyntagma.ant-sakkoulas.gr (Πηνελόπη Φουντεδάκη – Επίκουρη Καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου)

Διαβάστε περισσότερα: http://www.pare-dose.net/?p=3333#ixzz1aghKwILj


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Σεπ 08, 2012 9:46 am

Εικόνα


Στην αντεπίθεση πέρασε κατά του αριστεριστή και εκσυγχρονιστή Νίκου Σηφουνάκη, γνωστού υβριστή του Μακαριστού Χριστόδουλου, με ανακοίνωσή του ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, μετά την επίθεση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος κατά του μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου και του πατρός Νικόλαου Καλογιάννη ο οποίος φέρεται κατά τη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων για την 99η επέτειο απελευθέρωσης της Λήμνου, να εκφώνησε λόγο, καλώντας τον λαό να εξεγερθεί. Ο μητροπολίτης Πειραιώς, ο οποίος είδε πρόσφατα τη μήνυση που είχε καταθέσει εναντίον του ο γνωστός για τις απόψεις Γρηγόρης Βαλλιανάτος να καταπέφτει, δήλωσε μεταξύ άλλων για τα όσα είπε ο Νίκος Σηφουνάκης:

«... ἡ μισθοδοσία τοῦ Ἐφημεριακοῦ κλήρου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί ἡ λειτουργία τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἐκπαιδεύσεως δέν ἀποτελεῖ μία εὐγνώμονα ἀπό τήν Ἑλληνική Πολιτεία πράξη ἀναγνωρίσεως τοῦ ὑψίστου ἐθνικοῦ ρόλου τῆς Ἐκκλησίας διά τήν διατήρηση μέσα στά πεντακόσια χρόνια βάναυσης τουρκικῆς ἰσλαμικῆς κυριαρχίας τῆς ἐθνικῆς μας ἰδιοπροσωπείας, ἐφ' ὅσον ἱστορικά εἶναι διακριβωμένο ὅτι ὅποιος ἐξισλαμίζετο ἐν ταὐτῷ ἐκτουρκίζετο...

Ἀλλά εἶναι συμβατική ὑποχρέωση τοῦ Κράτους διότι ἀπό τοῦ ἔτους 1835 μέχρι σήμερα τό 96% τῆς περιουσίας τῆς Ἐκκλησίας πού μετρᾶ στόν τόπο αὐτό δύο χιλιάδες ἔτη ζωῆς ἔχει μέ πολλούς τρόπους οὐσιαστικά δημευθεῖ ἀπό τό Ἑλληνικό Δημόσιο τό ὁποῖο σέ ἀντίδοση ἔχει ἀναλάβει συμβατικῶς τήν ὡς εἴρηται ὑποχρέωσι καί ἑπομένως ἐάν θελήσει νά ἀποστῇ ἀπό αὐτήν, θά πρέπει νά ἐπιστρέψει στό ἀκέραιο αὐτή τήν περιουσία ἤ νά τήν ἀποζημιώσει οἰκονομικῶς...»

Όμως, ο μητροπολίτης, έβαλλε και κατά της κ. Ελένης Γλύκατζη Αρβελέρ, η οποία τάχθηκε στη διάρκεια μουσικής εκδήλωσης, υπέρ της δήμευσης της περιουσίας της Εκκλησίας, ερωτώμενος «ἄν αὐτό συνάδει μέ τίς Εὐρωπαϊκές ἀρχές τοῦ Κράτους δικαίου καί τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Πολιτισμοῦ».
Πηγή: http://www.elkosmos.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

NikolaosArvanitidis

Re: Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε...

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Δευτ Οκτ 07, 2019 3:06 pm

Μιας και αναφέρθηκε το όνομα του πρώην υπουργοί και πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Νίκου Σηφουνάκη στο παρών νήμα να θυμισω εδώ το 2000 όταν επί μάχης ταυτοτήτων είχε δηλώσει πως ο σταυρός θα πρέπει να αφαιρεθεί από την ελληνική σημαία στο όνομα του..."εκσυχρονισμου" της Ελλάδας. Για να μην ξεχνάμε.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες

cron