Ορθοδοξία και Επιστήμη

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Τρί Μαρ 07, 2017 4:10 pm

Epifanios έγραψε:
Πέτρος έγραψε:Οι μισοί επιστήμονες αποδεικνύουν την "ύπαρξη" του Θεού και οι άλλοι μισοί το απορρίπτουν.
Άρα η επιστήμη αυτοαναιρείται.

Η επιστήμη δεν αυτοαναιρείται, διότι βαδίζει σύμφωνα με τις μεθόδους της.
Αυτοί που αυτοαναιρούνται, μη αποδεχόμενοι τις μεθόδους και τα αποδεικτικά συμπεράσματα της επιστήμης, είναι ορισμένα μέλη της = επιστήμονες, οι οποίοι δεν μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τα αποδεικτικά συμπεράσματα της επιστήμης.
Σχετικά φίλε Πέτρο σου έχει δοθεί απάντηση εδώ: viewtopic.php?f=23&t=1372&start=50#p36982

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα Επιφάνιε.
Η επιστήμη χωλαίνει.
Προσπαθεί αλλά δεν μπορεί.
Από της φυγής από τον παράδεισο μπήκαν όρια στο κτιστό.



Epifanios
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 16, 2017 3:06 pm

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Epifanios » Τρί Μαρ 07, 2017 4:33 pm

Πέτρος έγραψε:Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα Επιφάνιε.
Η επιστήμη χωλαίνει.


Για τη διερεύνηση του θέματος που συζητάμε αγαπητέ Πέτρο, η επιστήμη δεν χωλαίνει. Και αυτό τεκμηριώθηκε. Διότι για το θέμα αυτό η επιστήμη, βάσει των μεθόδων της, εξήγαγε το αποδεικτικό συμπέρασμά της: viewtopic.php?f=23&t=1372&start=50#p36937



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6862
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Μαρ 13, 2017 7:55 am

Ωραία, Επιφάνιε, αφού η επιστήμη τα εξηγεί όλα, τότε πες μας, πως εξηγεί η επιστήμη τη Γέννηση του Χριστού από την Παναγία, χωρίς να περάσει από τη φυσιολογική οδό ή να γίνει χειρουργική επέμβαση;


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Epifanios
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 16, 2017 3:06 pm

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Epifanios » Δευτ Μαρ 13, 2017 5:42 pm

Αγαπητέ Νικόλαε η ερώτηση που μου απευθύνεις ισοδυναμεί με την εξής ερώτηση:
Η επιστήμη έχει τη δυνατότητα να γκρεμίσει το σύμπαν και να το ξαναδημιουργήσει από την αρχή;
Η επιστήμη έχει όρια. Δεν έχει τη δυνατότητα να απαντάει σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. Η αποστολή της δεν είναι αυτή.

Όμως στο ερώτημα: Πώς και πριν πόσο χρόνο δημιουργήθηκε το σύμπαν και η ζωή;
Μπορεί να απαντήσει, διότι είναι θέματα της αρμοδιότητάς της.

Σου επαναλαμβάνω λοιπόν:

Η δημιουργία που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας είναι αντικείμενο ΕΡΕΥΝΑΣ. Και η αποστολή της επιστήμης είναι να ΕΡΕΥΝΑ.
Ανταποκρινόμενη στην αποστολή της η επιστήμη, ΕΡΕΥΝΗΣΕ, και εξήγαγε, βάσει των μεθόδων της, το αναμφισβήτητο αποδεικτικό συμπέρασμά της: viewtopic.php?f=23&t=1372&start=50#p36937

Νίκος έγραψε:Ο Θεός δημιούργησε τα πάντα εκ του μη όντος.

Για να καταλήξεις σ’ αυτό το σωστό συμπέρασμα αγαπητέ Νικόλαε, θεωρώ ότι σε πείθουν οι μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής.

Νίκος έγραψε:Ο τρόπος που δημιουργήθηκαν είναι θέμα που εξετάζει η επιστήμη

Είμαι σίγουρος ότι συγχέεις την «επιστήμη» με την επιστήμη.
Εδώ viewtopic.php?f=23&t=1372&start=40#p36935
και εδώ viewtopic.php?f=23&t=1372&start=50#p36936
και εδώ viewtopic.php?f=23&t=1372&start=50#p36937
έχει ξεκαθαρισθεί ότι βάσει των επιστημονικών μεθόδων η «επιστήμη» (την οποία υπονοείς εσύ), δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με την επιστήμη.

Νίκος έγραψε:Ο τρόπος που δημιουργήθηκαν είναι θέμα που εξετάζει η επιστήμη

Για το ότι ο Θεός δημιούργησε τα πάντα εκ του μη όντος, πείστηκες από τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής.
Μα οι μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, κάνουν αναφορά, και, σχετικά με τον τρόπο που δημιουργήθηκαν τα πάντα.

Τι συμβαίνει αγαπητέ Νικόλαε; Δεν σε πείθουν οι μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, που κάνουν αναφορά, και, σχετικά με τον τρόπο που δημιουργήθηκαν τα πάντα, και περιμένεις απαντήσεις από την «επιστήμη»;

Μου δημιουργείς το δικαίωμα να σε ρωτήσω: Μπας και σε έχουν επηρεάσει οι της «επιστήμης» θεωρίες, περί Big Bang, πρώτου μορίου, εξέλιξης, και χρονολόγησης δισεκατομμυρίων ετών; Περιμένω την απάντησή σου.

Βεβαίως θα συμπληρώσω, ότι ΟΛΕΣ οι «επιστημονικές» προαναφερθείσες θεωρίες, έχουν κονιορτοποιηθεί από την επιστήμη. Και ο καθένας μπορεί να το διαπιστώσει αυτό, αρκεί να διαβάσει τα κείμενα στα οποία παραπέμπουν οι πιο πάνω σύνδεσμοι.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6862
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Μαρ 17, 2017 9:20 am

Επιφάνιε, ανακυκλώνεις τις απαντήσεις σου. Ήδη παραδέχθηκες, ότι υπάρχουν θέματα πίστεως που δεν εξηγούνται από την Επιστήμη. Γιατί επιμένεις, ότι το ποιος (όχι το πως) δημιούργησε τον κόσμο είναι θέμα επιστήμης και όχι πίστεως;


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Epifanios
Δημοσιεύσεις: 31
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 16, 2017 3:06 pm

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Epifanios » Παρ Μαρ 17, 2017 1:22 pm

Επειδή βλέπω ότι εσφαλμένα αποσυνδέεις το Ποιός από το Πώς, προς ενημέρωσή σου:

Πρέπει να γνωρίζεις αγαπητέ Νικόλαε, ότι στο ερώτημα: Ποιός και Πώς δημιούργησε τον κόσμο; Αποκαλυπτική απάντηση δίνει η Αγία Γραφή.

Η επιστήμη γνωρίζουσα ότι το θέμα της δημιουργίας του κόσμου δεν μπορεί να εξηγηθεί με την αντιεπιστημονική μέθοδο των πειραμάτων, κατέφυγε στη ασφαλή μέθοδό της “Εις άτοπον απαγωγή”, αποστολή της οποίας είναι να παράγει αποδεικτικά συμπεράσματα. Αντιπαράθεσε σε αυτήν, τις επικρατέστερες σχετικά με την δημιουργία του κόσμου προτάσεις αντικειμενικά. Ήτοι: Τη βάσει των περιγραφών της Αγίας Γραφής, κοσμογονική πρόταση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και τη βάσει των περιγραφών της «επιστήμης», κοσμογονική πρόταση.

Να στο πω με πιο απλά λόγια. Η επιστήμη δια της μεθόδου της, στο θέμα της κοσμογονίας, συνέκρινε τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία, αποκαλυπτικές περιγραφές της Αγίας Γραφής, με τις «επιστημονικές» περιγραφές.
Και απέδειξε αληθείς τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία, αποκαλυπτικές περιγραφές της Αγίας Γραφής.

Αποκαλύπτει η Αγία Γραφή, Ποιος δημιούργησε τον κόσμο; Βεβαίως αποκαλύπτει: Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο.

Αποκαλύπτει η Αγία Γραφή, Πως ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο; Βεβαίως αποκαλύπτει. Ιδού:

Γεν. 1,1 Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.
Γεν. 1,20 Καὶ εἶπεν ὁ Θεός• ἐξαγαγέτω τὰ ὕδατα ἑρπετὰ ψυχῶν ζωσῶν καὶ πετεινὰ πετόμενα ἐπὶ τῆς γῆς κατὰ τὸ στερέωμα τοῦ οὐρανοῦ. καὶ ἐγένετο οὕτως. Γεν. 1,24 Καὶ εἶπεν ὁ Θεός• ἐξαγαγέτω ἡ γῆ ψυχὴν ζῶσαν κατὰ γένος, τετράποδα καὶ ἑρπετὰ καὶ θηρία τῆς γῆς κατὰ γένος. καὶ ἐγένετο οὕτως. Γεν. 1,27 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς.

Λοιπόν μετά τα πάνω επεξηγηματικά:

Η επιστήμη εδώ: viewtopic.php?f=23&t=1372&start=50#p36937 απέδειξε αληθείς, τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία, αποκαλυπτικές περιγραφές της Αγίας Γραφής.



Άβαταρ μέλους
ΦΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 10076
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 19, 2012 12:18 pm
Τοποθεσία: ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗ

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό ΦΩΤΗΣ » Σάβ Μαρ 18, 2017 9:50 am

Επιστημονικές αποδείξεις
Ο κ. Χαράλαμπος Σκαρλακίδης, Αρχιτέκτων και καθηγητής σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ στο βιβλίο του, «Άγιον Φως. Το θαύμα του Μεγάλου Σαββάτου στον Τάφο του Χριστού· σαράντα δύο ιστορικές μαρτυρίες (9ος – 16ος αι.)», αναφέρει τα εξής:
«Το Πάσχα του 2008, η ρωγμή του κίονα αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης του Αντρέι Βολκόβ. Ο Ρώσος φυσικός απέστειλε υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες της ρωγμής σε έναν συμπατριώτη του ειδικό επιστήμονα, τον καθηγητή Εβγκένι Μιχάηλοβιτς Μορόζοβ, ο οποίος θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ερευνητές στον κόσμο στο επιστημονικό πεδίο της Μηχανικής των Θραύσεων (Fracture Mechanics) και της Φυσικής της Αντοχής των Υλικών (Physics of Strength of Materials).
Η Μηχανική των Θραύσεων είναι η επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των θραύσεων και του σχηματισμού ρωγμών στα υλικά. Χρησιμοποιεί μεθόδους αναλυτικής μηχανικής για να υπολογίσει τη δύναμη που ασκείται κατά τον σχηματισμό μιας ρωγμής, καθώς και πειραματικές μεθόδους που υπολογίζουν την αντοχή ενός υλικού στη θραύση και τη ρηγμάτωσή του
Ο καθηγητής Εβγκένι Μορόζοβ, αφού εξέτασε αναλυτικά τις φωτογραφίες της ρωγμής, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτή θα μπορούσε να παραχθεί μόνο ως αποτέλεσμα ηλεκτρικής εκκένωσης!
Ο Αντρέι Βολκόβ, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Εβγκένι Μορόζοβ για το συγκεκριμένο ζήτημα, αναφέρει τα εξής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Βέρα:
 
Вот это совпадение, что именно на Пасху, когда Огонь не сошёл, появилась трещина, – разве не чудо? Можно, конечно, усомниться, мол, всё было подстроено и трещину на колонне сделали искусственным путём. Мы обратились за консультацией к Евгению Михайловичу Морозову – он ведущий специалист в области механики разрушения не только в России, но и в мире, автор более 800 научных работ по этой теме. Евгений Михайлович исследовал предоставленные ему подробные снимки трещины и однозначно заключил, что она могла появиться только в результате электрического разряда, такова её структура. О чём это говорит? Что подделать трещину никак не могли: это ж какой электрогенератор нужно иметь, да ещё в XVI веке, когда о существовании электричества понятия не имели!11
«Αυτή η σύμπτωση, ότι το Πάσχα ακριβώς, όταν δεν κατήλθε το Φως, εμφανίστηκε η ρωγμή – δεν είναι ένα θαύμα; Βεβαίως, μπορεί να πει κανείς, ότι όλα ήταν στημένα και ότι η ρωγμή στον κίονα είχε παραχθεί με τεχνητό τρόπο. Απευθυνθήκαμε για πληροφορίες στον Εβγκένι Μιχάηλοβιτς Μορόζοβ που είναι κορυφαίος ειδικός στον τομέα της Μηχανικής των Θραύσεων όχι μόνο στη Ρωσία, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο και έχει γράψει πάνω από 800 επιστημονικά συγγράμματα για το θέμα αυτό. Ο Εβγκένι Μιχάηλοβιτς εξέτασε τις αναλυτικές φωτογραφίες της ρωγμής και δήλωσε ρητά ότι αυτή μπορούσε να εμφανιστεί μόνο ως αποτέλεσμα ηλεκτρικής εκκένωσης, τέτοια είναι η δομή της. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ήταν πλήρως αδύνατον να κατασκευάσει κανείς τη ρωγμή αυτή: φανταστείτε, πόσο δυνατό μετασχηματιστή θα έπρεπε να είχε κανείς, και ιδίως τον 16ο αιώνα, όταν οι άνθρωποι δεν είχαν ιδέα για την ύπαρξη της ηλεκτρικής ενέργειας!»
Η επιστημονική άποψη του Εβγκένι Μορόζοβ έχει αναμφισβήτητα μεγάλη βαρύτητα. Ήθελα να έχω όμως και μία δεύτερη γνώμη επί του θέματος. Γι’ αυτό, αποτάθηκα σε έναν από τους κορυφαίους Έλληνες επιστήμονες του κλάδου της Μηχανικής των Θραύσεων, τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιο Α. Παπαδόπουλο,12 στον οποίο απέστειλα αναλυτικές φωτογραφίες της ρωγμής.
 


 
Ο καθηγητής Παπαδόπουλος, αφού εξέτασε τις φωτογραφίες, αποφάνθηκε ότι η ρωγμή του κίονα παράχθηκε πράγματι από μία ηλεκτρική εκκένωση, η οποία εκδηλώθηκε ταυτοχρόνως με ένα σεισμικό κύμα που είχε κατεύθυνση από κάτω προς τα πάνω!
Αυτή τη συνδυασμένη καταπόνηση του κίονα –ηλεκτρική εκκένωση+σεισμικό κύμα– την θεωρεί ανεξήγητη και γι’ αυτό καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «θα μπορούσε κανείς να ομιλεί περί θαύματος και μόνο»!
Από πού προήλθε η εκκένωση, επιστημονικώς, παραμένει άγνωστο.
Ο καθηγητής Παπαδόπουλος, σε απαντητική του επιστολή, μετά από σχετικό αίτημά μου μέσω email, αναφέρει τα εξής:
«Αγαπητέ κύριε Σκαρλακίδη,
Σας ευχαριστώ για το e-mail σας την 31/1/2010. Πιστεύω να βοηθήσω στο αξιόλογο έργο σας. Επί 35 έτη ασχολούμαι με την Πειραματική Μηχανική των Θραύσεων στο Εργαστήριο Αντοχής των Υλικών του ΕΜΠ και πιστεύω ότι εκεί που δεν υπάρχει επιστημονική εξήγηση υπάρχει Θαύμα.
Δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω το χειρόγραφο της βιβλιοθήκης του Μονάχου του έτους 1634 όπου αναφέρεται ο θαυματουργικός τρόπος σχισίματος του κίονα καθώς και τα επακόλουθα· δηλαδή το ότι ο Έλληνας πατριάρχης άναψε τη δάδα του από το Φως αυτό. Ένα θαύμα δεν νομίζω ότι είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί και μάλιστα όταν υπάρχουν σχετικές μαρτυρίες, όπως αναφέρετε.
Παρατηρώντας από τις φωτογραφίες τη ρωγμή θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι είναι αποτέλεσμα μιας μικτής καταπόνησης. Συνδυασμός ηλεκτρικής εκκένωσης (πιθανώς ισχυρός κεραυνός) και ισχυρής σεισμικής δόνησης. Η ηλεκτρική εκκένωση, λόγω υψηλής στιγμιαίας θερμοκρασίας, ψαθυροποίησε το υλικό του κίονα κατά μήκος μιας στενής ζώνης (γενέτειρας). Το επιφανειακό σεισμικό κύμα καταπόνησε τον κίονα σε στρεπτική ταλάντωση (κόπωση). Η ταυτόχρονη αυτή καταπόνηση είχε σαν αποτέλεσμα να ξεκινήσει η ρωγμή από τη βάση του κίονα προς τα επάνω με ζικ-ζακ πορεία (όπως φαίνεται στη φωτογραφία η πορεία της ρωγμής δεν είναι ευθύγραμμη) κατά μήκος της ψαθυροποιημένης από την ηλεκτρική εκκένωση ζώνης. Εάν πράγματι συνέβησαν τα ανωτέρω, ανεξήγητο παραμένει κατά την άποψή μου η ταυτόχρονη αυτή μικτή (συνδυασμένη) καταπόνηση του κίονα.
Επομένως, θα μπορούσε κανείς να ομιλεί περί θαύματος και μόνο.
Αγαπητέ κύριε Σκαρλακίδη σας συγχαίρω για την προσπάθειά σας και σας εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία.
 
Με εκτίμηση,
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Καθηγητής Μηχανικής
Εργαστήριο Αντοχής των Υλικών
Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο
 
Με το θαυμαστό γεγονός του κίονα που διερράγη και ανεφλέγη ολοκληρώνεται το μακρύ οδοιπορικό μας στο πέρασμα των αιώνων, σχετικά με το θαύμα του Αγίου Φωτός.
Το ταξίδι μας ξεκίνησε περί το έτος 330 περίπου, με την αναφορά της ανάφλεξης της κανδήλας που τοποθετήθηκε στον Τάφο του Χριστού από τον Άγιο Γρηγόριο τον Φωτιστή, και ολοκληρώθηκε στο έτος 1579, με το γεγονός που μόλις εξετάσαμε.
Παρατέθηκαν συνολικά 45 μαρτυρίες, που ο καθένας μπορεί να τις αξιολογήσει κατά τη δική του κρίση. Εξετάζοντας συνοπτικά αυτές τις μαρτυρίες, αξίζει να επισημάνουμε τρία ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Σε όλες τις διηγήσεις υπάρχει μία κοινή παράμετρος: η αναφορά περί ενός φωτός ή μιας φλόγας-φωτιάς ή μιας αστραπής, η οποία κατέρχεται από τον ουρανό ενώπιον του πλήθους, σε μια εποχή που δεν υπάρχει ούτε ηλεκτρισμός ούτε η δυνατότητα τεχνητής αναπαραγωγής ενός τέτοιου φαινομένου!
Το δεύτερο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η ανάφλεξη της ακοίμητης κανδήλας και η φωταγώγηση ενός άδειου, σκοτεινού και σφραγισμένου Τάφου! Γεγονός που λάμβανε χώρα επί τουλάχιστον έξι αιώνες. Η φωταγώγηση του εσωτερικού του Τάφου δεν πραγματοποιόταν βεβαίως μόνο από τη λάμψη της ακοίμητης κανδήλας, αλλά κυρίως από το Φως που αναδυόταν από το ίδιο το πέτρωμα στο οποίο αποτέθηκε το σώμα του Ιησού.
Το τρίτο σημαντικό χαρακτηριστικό που αναφέρεται σε πολλές διηγήσεις είναι ο συγχρονισμός των δύο ανωτέρω φαινομένων –δηλαδή, η κάθοδος του ουρανίου Φωτός και η ταυτόχρονη ανάφλεξη της κανδήλας και φωταγώγηση του εσωτερικού του Τάφου. Συγχρονισμός που θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με θεϊκή επενέργεια.
Έχει ήδη αναφερθεί ότι στο παρόν σύγγραμμα δεν περιλαμβάνονται μαρτυρίες μετά το 1579 (αν και υπάρχουν πολλές), αλλά ούτε και νεότερες, αφενός επειδή θα υπάρξει κορεσμός στοιχείων, αφετέρου επειδή για κάτι τέτοιο απαιτείται πολύ μεγάλος χώρος. Επιπλέον, η δομή του συγγράμματος είναι καθαρά ιστορική και ο προσανατολισμός στραμμένος αποκλειστικά στους πρώτους αιώνες που καταγράφεται το θαύμα.
Παρ’ όλα αυτά, κρίθηκε αναγκαίο να συμπεριληφθούν έντεκα νεότερες μαρτυρίες οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Οι δύο πρώτες προέρχονται από δύο αυτόπτες μάρτυρες: τον Μολδαβό μοναχό Παρθένιο (1846) και τον Άγγλο αρχαιολόγο Ουόρεν ο οποίος βίωσε το θαύμα τέσσερις συνεχόμενες χρονιές, την περίοδο 1867-1870. Με αυτές τις δύο διηγήσεις ο συνολικός αριθμός των ιστορικών μαρτυριών ανέρχεται στον αριθμό 45.
Οι επόμενες επτά μαρτυρίες προέρχονται από πέντε Έλληνες πατριάρχες και δύο επισκόπους, οι οποίοι υπήρξαν επικεφαλής της τελετής και περιγράφουν το θαύμα όπως ακριβώς το βίωσαν μέσα στον άγιο Τάφο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στο ίδιο το μνημείο τη στιγμή που εμφανίζεται το Άγιο Φως.
Μια δέκατη νεότερη μαρτυρία, που επίσης παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, προέρχεται από τον μοναδικό άνθρωπο που βίωσε το θαύμα μέσα στον Τάφο, χωρίς όμως να έχει δικαίωμα για κάτι τέτοιο. Πρόκειται για τον Έλληνα μοναχό Μητροφάνη ο οποίος, το Μεγάλο Σάββατο του 1926, κρύφτηκε στην οροφή του αγίου Τάφου με σκοπό να βιώσει το θαύμα από κοντά.
Η ενδέκατη και τελευταία νεότερη μαρτυρία είναι του γράφοντος και αφορά στο Μεγάλο Σάββατο του 2008. Ας ξεκινήσουμε με αυτή την προσωπική μαρτυρία».
Πηγές: scarlakidis.gr, orthodox-world


Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Κυρ Μαρ 19, 2017 9:26 pm

Ευχαριστούμε Φώτη γιατί δίνεται τώρα η ευκαιρία να θέσουμε ένα πρόβλημα στην επιστήμη.
Το θέμα δεν είναι το πως βγήκε το Άγιο Φως τότε από την κολώνα.
Το θέμα είναι γιατί βγήκε από την κολώνα και δεν εμφανίστηκε μέσα στον Πανάγιο Τάφο όπως τα προηγούμενα έτη.
Αυτό αν μπορεί ας το εξηγήσει η επιστήμη.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6862
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Μαρ 20, 2017 12:21 pm

Epifanios έγραψε:Επειδή βλέπω ότι εσφαλμένα αποσυνδέεις το Ποιός από το Πώς, προς ενημέρωσή σου:

Πρέπει να γνωρίζεις αγαπητέ Νικόλαε, ότι στο ερώτημα: Ποιός και Πώς δημιούργησε τον κόσμο; Αποκαλυπτική απάντηση δίνει η Αγία Γραφή.


Γιατί είναι εσφαλμένο να αποσυνδέσεις το Ποιος από το πως;

Η Αγία Γραφή είναι επιστημονικό βιβλίο ή θρησκευτικό;


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6862
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ορθοδοξία και Επιστήμη

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Μαρ 20, 2017 12:53 pm

Πέτρος έγραψε:Ευχαριστούμε Φώτη γιατί δίνεται τώρα η ευκαιρία να θέσουμε ένα πρόβλημα στην επιστήμη.
Το θέμα δεν είναι το πως βγήκε το Άγιο Φως τότε από την κολώνα.
Το θέμα είναι γιατί βγήκε από την κολώνα και δεν εμφανίστηκε μέσα στον Πανάγιο Τάφο όπως τα προηγούμενα έτη.
Αυτό αν μπορεί ας το εξηγήσει η επιστήμη.


Γιατί, μπορεί να εξηγήσει η Επιστήμη το πως και γιατί εμφανίζεται κάθε χρόνο την ίδια μέρα και ώρα το Άγιο Φως μέσα στον Πανάγιο Τάφο και γιατί η φλόγα αυτή, αν και καταναλώνει τα κεριά, δεν καίει τίποτε άλλο (πχ αν βάλεις το χέρι σου μέσα στη φλόγα δεν καίγεσαι);

Γι αυτό κάθε χρόνο οι αντίχριστοι "επιστήμονες" προσπαθούν ν' αποδείξουν, ότι η αφή του Αγίου Φωτός είναι απάτη.

Υπάρχουν χιλιάδες θέματα πίστεως, για τα οποία η επιστήμη δεν έχει απάντηση. Οι αντίχριστοι "επιστήμονες", κάθε πράγμα, που δεν μπορούν να εξηγήσουν με λογική επιστημονική εξήγηση, το απορρίπτουν και προσπαθούν ν' αποδείξουν, ότι δε συνέβη, Για παράδειγμα αναφέρω την ανάσταση του Λαζάρου, αλλά και την Ανάσταση του ίδιου του Χριστού.

Διαχωρίζω τους αντίχριστους από τους άθεους, επειδή οι θεωρητικά άθεοι, όταν αντιμετωπίζουν κάτι που ξεπερνά τη λογική τους, απλά το επισημαίνουν και ψάχνουν την εξήγησή του ή το καταγράφουν ως ανεξήγητο. Αυτοί που λυσσωδώς και με πλάγιους μη επιστημονικούς τρόπους επιμένουν ν΄αποδείξουν, ότι θαύματα δε γίνονται, είναι αντίχριστοι, δηλαδή εχθροί του Χριστού και της Εκκλησίας, επειδή είναι υπηρέτες του σκότους, όπως λέει ο Χριστός στο Νικόδημο το νυχτερινό μαθητή στο Κατά Ιωάννη (Ιωαν. γ' 20).


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες