Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσουμε;

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσουμε;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Σεπ 04, 2013 2:07 pm

Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσουμε;

Εικόνα

Ο Χριστός μας ζητά ν' αγαπήσουμε το Θεό πάνω απ' όλα και τον πλησίον μας όπως τον εαυτό μας, πόσες φορές όμως κι εμείς δεν αναρωτιόμαστε, υποκριτικά για γα δικαιολογήσουμε την έλλειψη αγάπης, ποιος είναι τελικά αυτός ο πλησίον που πρέπει ν' αγαπήσουμε;

Απάντηση σ' αυτό το ερώτημα προσπαθούν να μας δώσουν πολλοί φιλανθρωπικοί οργανισμοί σήμερα, προτείνοντας μας να βοηθήσουμε του συνανθρώπους μας απρόσωπα, δίνοντας κάποια χρήματα ή είδη που μας περισσεύουν και σπανιότερα να δώσουμε προσωπική εργασία ή και να συμμετέχουμε ακόμη πιο ενεργά στο έργο τους. Η βοήθεια των οργανισμών αυτών συνήθως απευθύνεται σε κάποιες ομάδες εμπερίστατων συνανθρώπων μας, που για διαφορετικό κάθε φορά λόγο έχουν ανάγκη από τη βοήθειά μας. Η προσπάθεια των οργανισμών αυτών είναι αξιέπαινη και το αποτέλεσμά της θεάρεστο, αλλά η μικρή συμβολή μας, υλική ή προσωπική, από το περίσσευμά μας δεν αρκεί για να καλύψει την εντολή του Χριστού για "αγάπη προς τον πλησίον, (τουλάχιστον) ίση με αυτή που έχουμε για τον εαυτό μας". Διαφορετική είναι η περίπτωση ανθρώπων που δίνουν τον εαυτό τους για τη βοήθεια προς τους πάσχοντες συνανθρώπους τους, η οποία ταιριάζει περισσότερο μ' αυτά που θα πούμε παρακάτω.

Όταν αναρωτιόμαστε ποιος είναι ο πλησίον μας, που πρέπει ν' αγαπήσουμε, σημαίνει ότι δεν αγαπούμε κανένα αρκετά, ώστε να τον νοιώσουμε σαν πλησίον μας. Αυτό συμβαίνει, επειδή δεν έχουμε κάνει τρόπο ζωής το πρώτο μέρος της εντολής της Αγάπης, δηλαδή την πάνω απ' όλα (και από τον εαυτό μας) Αγάπη προς τον Θεό Πατέρα, του οποίου είμαστε όλοι παιδιά. Αν η καρδιά μας δεν πλημμυρίσει από την Αγάπη προς το Θεό, που θα εκτοπίσει τη φιλαυτία μας, τότε δεν έχουμε περίσσευμα αγάπης για να το μοιραστούμε με τους συνανθρώπους μας. Αν δε νοιώσουμε παιδιά του Ουράνιου Πατέρα μας, τότε δεν μπορούμε να νοιώσουμε τους συνανθρώπους μας αδελφούς μας, κομμάτι του εαυτού μας, μοναδική οδό προς τη Βασιλεία των Ουρανών.

Όταν αγαπάμε τους αδελφούς μας (τουλάχιστον) όπως τον εαυτό μας, τότε οι ανάγκες τους γίνονται και δικές μας ανάγκες, ο πόνος τους δικός μας πόνος, η χαρά τους δική μας χαρά, η σωτηρία της ψυχής τους σωτηρία της δικής μας ψυχής. Μεριμνούμε και προσευχόμαστε για τους αδελφούς μας (τουλάχιστον) όπως μεριμνούμε και προσευχόμαστε και για τον εαυτό μας, έχοντας πάντα την ελπίδα μας για την ικανοποίηση όλων των αναγκών μας στο Θεό. Έτσι δεν θα πέσουμε στον πειρασμό της υπερηφάνειας, για τη βοήθειά μας προς τους συνανθρώπους μας, ούτε θ' απογοητευθούμε, αν δεν τα καταφέρουμε να βοηθήσουμε όσους θα θέλαμε και όπως θα θέλαμε. Κάθε πράξη αγάπης προς τον πλησίον γίνεται, επειδή αγαπούμε το Θεό κι είμαστε κι οι δυο παιδιά του και για να δοξάζεται τ' Όνομά Του (Ματθ. ε' 16). Ύστερα ευχαριστούμε και οι δύο το Θεό, που μας έδωσε τη δυνατότητα να επωφεληθούμε από την περίσταση αυτή. Για τις πράξεις αγάπης προς τους πλησίον μας δεν ζητούμε ούτε δεχόμαστε ανταπόδοση, επειδή έχουμε λάβει ήδη σαν ανταπόδοση την εσωτερική χαρά που φέρνει η τήρηση του θελήματος του Θεού και επειδή η αληθινή αγάπη "δεν ζητά ανταπόδοση" (Κορινθ. Α' ιγ' 5).

Αφού περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά της χριστιανικής αγάπης προς τον πλησίον, ας δούμε και ποιος είναι ο πλησίον μας. Οπωσδήποτε πλησίον μας, για μας τους λαϊκούς, είναι τα μέλη της οικογένειάς μας, σύζυγος, παιδιά, γονείς, αδέλφια και οι λοιποί συγγενείς, τους οποίους η ζωή μας και οι πράξεις μας επηρεάζουν ούτως ή άλλως. Το ίδιο ισχύει και για όλους όσους έρχονται σε καθημερινή ή τακτική επαφή μαζί μας, όπως τους ανθρώπους που εργαζόμαστε μαζί τους, τους γείτονες, τα μέλη της ίδιας ενορίας, ομάδας, συλλόγου κλπ. Ο ορισμός του πλησίον όμως δεν περιορίζεται σ' αυτούς. Ο Καλός Σαμαρείτης με το θύμα των ληστών δεν είχαν καμιά σχέση, όμως ο Θεός έφερε τον τραυματισμένο στο δρόμο του Σαμαρείτη κι έτσι έδωσε την ευκαιρία σ' αυτόν να κάνει μια πράξη αγάπης και στον τραυματισμένο να επωφεληθεί απ' αυτή. Όταν η καρδιά μας είναι ανοιχτή και γεμάτη αγάπη ο Θεός φροντίζει να φέρει στο δρόμο μας ανθρώπους που μπορούν να ωφεληθούν απ' αυτή. Εμείς μένει να φροντίσουμε να είμαστε πάντα συνδεμένοι με την πηγή της Αγάπης και πρόθυμοι να κάνουμε το θέλημα Του, όποιο κι αν είναι αυτό.

Δεν υπάρχει κίνδυνος προσφέροντας αγάπη σε άγνωστους ανθρώπους, να τη στερήσουμε από τους οικείους μας, επειδή η αγάπη όταν μοιράζεται γίνεται περισσότερη και δε λιγοστεύει. Χρειάζεται όμως διάκριση, επειδή η αγάπη μας μπορεί να περισσεύει με τη Χάρη του Θεού, αλλά ως άνθρωποι έχουμε περιορισμένες δυνατότητες, που πρέπει να μοιράζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη σκανδαλίζονται, εκείνοι που έχουν ανάγκη από αυτές. Για παράδειγμα μια μητέρα δεν είναι σωστό να καθαρίσει το σπίτι της άρρωστης γειτόνισσάς της και ν' αφήσει το δικό της ακαθάριστο, ούτε να ταΐσει τους πεινασμένους της ενορίας της και ν' αφήσει το σύζυγο και τα παιδιά της νηστικούς. Η αληθινή αγάπη περιέχει και τη διάκριση και για όσα δεν προλαβαίνουμε ανθρωπίνως, υπάρχει πάντοτε η προσευχή και η εμπιστοσύνη στη Θεία Πρόνοια.

Ανάργυρος Φιλώτας


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσο

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Τετ Σεπ 04, 2013 9:48 pm

Ο Κύριος με την υπέροχη παραβολή του Καλού Σαμαρείτη δίνει την απάντηση του "ποίος εστί" ο πλησίον. Στην περίπτωση της παραβολής εκείνοι που είναι "κατά τρόπο φυσικό" πλησίον του τραυματισμένου, δηλαδή πατριώτες του (Ιουδαίοι και αυτοί), απομακρύνονται, χωρίς να τον σπλαχνιστούν. Δεν έκαναν αυτό που θα περίμεναν να κάνουν οι άλλοι γι' αυτούς εάν βρίσκονταν στην ίδια θέση. Το έκανε όμως ένας αλλοεθνής και μάλιστα από μία φυλή που ήταν μισητή σ' αυτούς.

Ο "πλησίον" είναι κάθε άνθρωπος που έχει την ανάγκη σου. Μπορεί να είναι ο αδελφός σου ή κάποιος συγγενής κοντινός ή μακρινός, ο γείτονας που τον ξέρεις καλά, αλλά και κάποιος ξένος και άγνωστος που θα χρειαστεί να κάνεις κόπο πολύ για να τον βοηθήσεις. Μπορεί να είναι ακόμα ο φίλος, ο συμμαθητής ή ο συνάδελφος στη δουλειά, που έχει κάποιο πρόβλημα οικονομικό, υγείας, ή οτιδήποτε άλλο.

"Πλησίον είναι εκείνος που σε αγαπά, αλλά και εκείνος που σε ζηλεύει και σε εχθρεύεται. Σε μία δύσκολη ώρα όμως, δεν θα εξετάσεις ποιος είναι αυτός που κρέμεται από τη δική σου ευσπλαχνία.Το παράδειγμα του καλού Σαμαρείτη δείχνει μέχρι σε ποιό βαθμό αυταπάρνησης μπορεί να φθάσει η αγάπη. Φωτεινό παράδειγμα αποτελούν σήμερα στην τόσο "ψυχρή" εποχή μας οι ηρωικές πράξεις κάποιων ανθρώπων που με κίνδυνο της ζωής τους σώζουν αγνώστους σ' αυτούς ανθρώπους από τη φωτιά ή από τα φουσκωμένα ποτάμια, τους οποίους αισθάνονται τόσο πλησίον, όσο τον εαυτό τους. Οι πράξεις αυτές, συνήθως περνάν στα ψιλά των εφημερίδων και δεν τους παίρνουν είδηση οι πολλοί. Ο Κύριος όμως τους γνωρίζει αυτούς τους Καλούς Σαμαρείτες και τους ευλογεί.

Εάν λοιπόν κάνουμε και εμείς το ίδιο, δείχνουμε δηλαδή αγάπη όποτε μας δοθεί το κίνητρο, θα λάβουμε τον μισθό μας από τον Κύριο και Αυτός θα μας φυλάει από κάθε κίνδυνο.


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Σεπ 04, 2013 10:18 pm

Βέβαια το θέμα αυτό ανοίχτηκε στην ενότητα "Ορθοδοξία και σύγχρονη κοινωνία" για να δούμε ποιος είναι ο πλησίον μας, στη σύγχρονη κοινωνία και όχι τόσο για να ξανασυζητήσουμε το νόημα της Παραβολής του Καλού Σαμαρείτη, που έχει γίνει σε άλλη ενότητα:

viewtopic.php?f=20&t=1582&p=6551#p6551

Θα προτιμούσα να συζητήσουμε πάνω σ' αυτό, δηλαδή, αν συμφωνείτε στην άποψη που εκφράζεται στο παραπάνω άρθρο, για το ποιος τελικά είναι ο πλησίον μας τον οποίο οφείλουμε ν' αγαπάμε όσο τον εαυτό μας και πως μπορούμε σήμερα να υλοποιήσουμε με συγκεκριμένες πράξεις την αγάπη αυτή.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Σεπ 23, 2013 1:24 pm

ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Εικόνα

του Ὁσίου Ἰσαάκ τοῦ Σύρου

Βίασε τόν ἑαυτό σου, σάν συναντήσεις τόν διπλανό σου, νά τόν τιμήσεις παραπάνω ἀπό τό μέτρο του. Φίλησε τά πόδια του και τά χέρια του, καί κράτησέ τα πολλές φορές μέ πολλή τιμή, καί βάλε τα ἐπάνω στά μάτια σου, καί παίνεψέ τον ἀκόμα καί γιά κεῖνα πού δέν ἔχει. Καί σάν χωριστεῖ ἀπό σένα, πές γι’ αὐτόν κάθε καλό καί τιμημένο, γιατί μ’ αὐτά καί μέ τέτοια τόν τραβᾶς στό καλό καί τόν κάνεις νά ντρέπεται ἀπό τά καλά τά λόγια πού τοῦ εἶπες, καί σπέρνεις σ’ αὐτόν σπόρους τῆς ἀρετῆς.Κι’ ἀπό τήν τέτοια συνήθεια πού συνηθίζεις τόν ἑαυτό σου, τυπώνεται μέσα σου τύπωμα καλό, καί θ’ ἀποχτήσεις ταπείνωση μέσα σου, καί χωρίς κόπο κατορθώνεις τά μεγάλα. Κι’ ὄχι μονάχα αὐτό, μά κι’ ἄν ἔχει κάποια ἐλαττώματα,σάν τιμηθεῖ ἀπό σένα, εὔκολα παραδέχεται ἀπό σένα τή γιατρειά του, ἐπειδή ντρέπεται ἀπό τήν τιμή πού τοῦ ἔδωσες.Τοῦτον τόν τρόπο νά ’χεις πάντα, νά γλυκομιλᾶς καί νά τιμᾶς ὅλους τούςἀνθρώπους, καί νά μήν ἐρεθίζεις κανέναν, εἴτε νά τόν πεισμώνεις, μήτε γιά τήν πίστη του, μήτε γιά τά κακά τά ἔργα του. Φύλαγε τόν ἑαυτό σου νά μήν προσβάλεις κανένα σέ κάποιο πρᾶγμα. Γιατί ἔχουμε στόν οὐρανό κριτή πού δέν κοιτάζει πρόσωπο.

Πηγή: Περιοδικό Φίλοι Φιλακισμένων. τεύχος 11, Φθινόπωρο-Χειμώνας 2010


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσο

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Κυρ Δεκ 15, 2013 12:33 pm

Πῶς φανερώνεται ἡ ἀγάπη στόν πλησίον;

Εικόνα

Ὅταν ὁ Κύριος ὅρισε τήν ἀγάπη στόν Θεό ὡς τήν «πρώτη καί πιό μεγάλη ἐντολή», πρόσθεσε: «Δεύτερη, τό ἴδιο σπουδαία μ αὐτή εἶναι: «Ν’ ἀγαπᾶς τόν πλησίον σου ὅπως τόν ἑαυτό σου»(Ματθ. 22, 38-39).

Ὅπου κι ἄν ἀνοίξεις τή Γραφή, στούς Προφῆτες, στά Εὐαγγέλια, στίς Ἐπιστολές, σ’ ὅλη τήν Παλαιά καί Καινή Διαθήκη, θά θαυμάσεις τό πλῆθος τῶν ἐπαίνων τῆς ἀγάπης πρός τόν πλησίον, καθώς καί τῶν συνεχῶν ὑπομνήσεων καί προτροπῶν τοῦ Θεοῦ γιά τήν ἄσκηση τῆς ἀρετῆς αὐτῆς.


Στόν προφήτη Ἡσαΐα ἡ ἀγάπη πρός τόν πλησίον εἶναι ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος καί ἡ κυριότερη ἐκδήλωση τῆς δικαιοσύνης. Βλέπουμε ἐκεῖ τούς Ἑβραίους νά παραπονιοῦνται, γιατί ὁ Θεός δέν λογάριαζε τίς νηστεῖες τους καί τά ἄλλα νομικά καθήκοντα πού ἐκπλήρωναν, ἀλλά βλέπουμε καί Ἐκεῖνον νά τούς ἐξηγεῖ, ὅτι ἡ αἰτία γι’ αὐτό εἶναι ἡ σκληρότητά τους: Νηστεύετε, τούς εἶπε, ἀλλά κάνετε τά θελήματά σας, ὄχι τό δικό Μου θέλημα. Καταπιέζετε καί κακομεταχειρίζεστε ὅσους εἶναι κάτω ἀπό τήν ἐξουσία σας. Νηστεύετε, ἀλλά δέν ἀποφεύγετε τίς φιλονικίες καί τίς διαμάχες καί τήν κακοποίηση τῶν ἀδυνάτων. Ἐγώ δέν ὅρισα τέτοια νηστεία, ἀλλά θέλω νά λύσετε κάθε δεσμό σας μέ τήν ἀδικία, νά μοιράζεστε τό ψωμί σας μέ τούς πεινασμένους, νά δίνετε στέγη στούς ἄστεγους καί νά ντύνετε τούς γυμνούς. Τότε θά σᾶς περιβάλλει ἡ δόξα μου. Τότε θά προσεύχεσθε, καί θά σᾶς ἀκούω (Ἠσ. 58, 3-9). Παρόμοια διαβάζουμε καί στόν προφήτη Ζαχαρία. Ὅταν οἱ Ἑβραῖοι ρώτησαν τόν Κύριο μέσῳ τοῦ προφήτη γιά νηστεῖες καί προσφορές, Ἐκεῖνος τούς ἀποκάλυψε ὅτι τό θέλημά Του εἶναι νά κρίνουν μέ δικαιοσύνη, νά εἶναι σπλαχνικοί πρός τό συνάνθρωπο, νά κάνουν ἔργα ἀγάπης, νά μή μνησικακοῦν (Ζαχ. 7, 10).


Ἀπορία, ὅμως, καί θαυμασμό προκαλεῖ αὐτό πού εἶναι γραμμένο στόν προφήτη Ἰεζεκιήλ γιά τά Σόδομα. Ἐνῶ εἶναι σ’ ὅλους γνωστές οἱ φοβερές σαρκικές ἁμαρτίες τῶν Σοδομιτῶν, ὁ Κύριος ἀποκαλύπτει ὅτι κατέστρεψε τήν πόλη κυρίως γιά τρία ἄλλα ἁμαρτήματα: τήν ὑπερηφάνεια, τή σπατάλη καί τήν ἀσπλαχνία ἀπέναντι στόν πλησίον. «Αὐτή ἦταν ἡ παρανομία τῶν Σοδόμων…, ἡ ὑπερηφάνεια· ζοῦσαν μιά σπάταλη ζωή μέσα στήν ἀφθονία τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν … καί δέν ἔδιναν καμιά βοήθεια στό ἁπλωμένο χέρι τῶν φτωχῶν καί τῶν ἀναγκεμένων» (Ἰεζ. 16, 49).

Τό ἱερό Εὐαγγέλιο, πάλι, πού εἶναι ὁ νόμος τῆς ἀγάπης, τί ἄλλο τονίζει περισσότερο ἀπ’ αὐτή τήν ἀρετή; Δέν χρειάζεται παρά νά θυμηθοῦμε ὅτι ὁ Κύριος προλέγοντας τό πῶς θά κριθεῖ ὁ κόσμος στή δεύτερη ἔλευσή Του, καθόρισε τά ἔργα τῆς ἀγάπης πρός τόν συνάνθρωπο σάν ἀποφασιστικά κριτήρια γιά τή σωτηρία ἤ τόν κολασμό τοῦ καθενός μας: «Ἀφοῦ τά κάνατε αὐτά σ’ ἕναν ἀπό τούς ἄσημους αὐτούς ἀδελφούς μου, τά κάνατε σ’ ἐμένα… Ἀφοῦ δέν τά κάνατε αὐτά σ’ ἕναν ἀπό αὐτούς τούς ἄσημους ἀδελφούς μου, οὔτε σ’ ἐμένα τά κάνατε» (Ματθ. 25,40, 45).

Διακήρυξε ἀκόμα, ὅτι ὅλος ὁ νόμος καί οἱ προφῆτες συνοψίζονται στίς δύο αὐτές ἐντολές, τῆς ἀγάπης στό Θεό καί τῆς ἀγάπης στόν πλησίον (Ματθ. 22, 40). Ἀλλά καί στήν τελευταία μεγάλη διδαχή Του, στή διάρκεια τοῦ Μυστικοῦ Δείπνου, ἡ κύρια ὑποθήκη Του ἦταν: «Αὐτή εἶναι ἡ δική μου ἐντολή: Ν’ ἀγαπᾶτε ὁ ἕνας τόν ἄλλον, ὅπως ἐγώ σᾶς ἀγάπησα» (Ἰω.15, 12). Καί πάλι: «Ἔτσι θά σᾶς ξεχωρίζουν ὅλοι πώς εἶστε μαθητές μου, ἄν ἔχετε ἀγάπη ὁ ἕνας γιά τόν ἄλλο»(Ἰω. 13, 35) Μάλιστα, μετά τό Δεῖπνο ἐκεῖνο, ὁ Ἰησοῦς, στή γνωστή ἀρχιερατική Του προσευχή, εἶπε καί τοῦτα τά λόγια: Σέ παρακαλῶ ὄχι μόνο γιά τούς μαθητές μου, ἀλλά καί γιά κείνους πού μέ τό κήρυγμα αὐτῶν θά πιστέψουν σ’ ἐμένα. Γιά νά εἶναι ὅλοι ἕνα, ὅπως ἐσύ, Πατέρα εἶσαι ἑνωμένος μ’ ἐμένα κι ἐγώ μ’ ἐσένα… ὥστε νά εἶναι μέσα τους ἡ ἀγάπη μέ τήν ὁποία μέ ἀγάπησες» (Ἰω. 17. 20-21, 26).
Τί σημαίνει αὐτό τό τελευταῖο χωρίο; Ὅτι ὁ Κύριος θέλει νά συνδέει τούς χριστιανούς μέ ἀγάπη τόσο μεγάλη, τόσο δυνατή, ὅσο κι ἐκείνη πού συνδέει τό Θεό Πατέρα μ’ Ἐκεῖνον, τόν Υἱό καί Λόγο Του – ἀγάπη θεία, ἀγάπη τέλεια, ἀγάπη πού κάνει ἐπουράνιους τους ἐπίγειους ἀνθρώπους.

Πῶς ἐγκωμιάζει τήν ἀγάπη ὁ ἀπόστολος Παῦλος! Τή θεωρεῖ κι ἐκεῖνος ὡς τήν τέλεια ἐκπλήρωση ὅλων τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ: «Νά μή χρωστᾶτε σέ κανένα τίποτα, παρά μόνο τό ν’ ἀγαπάει ὁ ἕνας τόν ἄλλο. Ὅποιος ἀγαπάει τόν ἄλλο, ἔχει τηρήσει τό σύνολο τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ. Γιατί τό «μή μοιχεύσεις», «μή φονεύσεις», «μήν κλέψεις», «μήν ἐπιθυμήσεις» κι ὅλες γενικά οἱ ἐντολές συνοψίζονται στή μία ἐτούτη: «Ν’ ἀγαπήσεις τόν πλησίον σου σάν τόν ἑαυτό σου» (Ρωμ. 13, 8-9). Καί στόν ἀνυπέρβλητο ἐκεῖνον ὕμνο τῆς ἀγάπης, γράφει: «Ἄν μπορῶ νά μιλάω ὅλες τίς γλῶσσες τῶν ἀνθρώπων, ἀκόμα καί τῶν ἀγγέλων, ἀλλά δέν ἔχω ἀγάπη γιά τούς ἄλλους, ἔγινα σάν τόν ἄψυχο χαλκό, πού βουίζει, ὅταν τόν χτυποῦν, ἤ σάν τό κύμβαλο, πού βγάζει θορυβώδη ἦχο. Κι ἄν ἔχω τῆς προφητείας τό χάρισμα κι ὅλα κατέχω τά μυστήρια κι ὅλη τή γνώση, κι ἄν ἔχω ἀκόμα ὅλη τήν πίστη, ἔτσι πού νά μετακινῶ βουνά, ἀλλά δέν ἔχω ἀγάπη, εἶμαι ἕνα τίποτα… Ἐκεῖνος πού ἀγαπάει ἔχει μακροθυμία, ἔχει καί καλοσύνη· ἐκεῖνος πού ἀγαπάει δέν ζηλοφθονεῖ· ἐκεῖνος πού ἀγαπάει δέν κομπάζει, οὔτε ὑπερηφανεύεται, εἶναι εὐπρεπής, δέν εἶναι ἐγωιστής οὔτε εὐερέθιστος· ξεχνάει τό κακό πού τοῦ ἔχουν κάνει, δέν χαίρεται γιά τό ἄδικο πού γίνεται, ἀλλά μετέχει στή χαρά γιά τό σωστό. Ἐκεῖνος πού ἀγαπάει, ὅλα τά ἀνέχεται, σέ ὅλα ἐμπιστεύεται, γιά ὅλα ἐλπίζει, ὅλα τά ὑπομένει. Ἡ ἀγάπη ποτέ δέν θά πάψει νά ὑπάρχει» (Α΄ Κόρ. 23, 1 -8).

Ἐκεῖνος, ὅμως, πού μιλάει περισσότερο γιά τήν ἀγάπη, δέν εἶναι φυσικά ἄλλος ἀπό τόν ἀγαπημένο μαθητή τοῦ Κυρίου, τόν ἅγιο Ἰωάννη τό Θεολόγο. Στίς ἐπιστολές του ταυτίζει τήν ἀρετή τῆς ἀγάπης μέ τόν ἴδιο τόν Θεό: «Ὁ Θεός εἶναι ἀγάπη κι ὅποιος ζεῖ μέσα στήν ἀγάπη, ζεῖ μέσα στό Θεό, κι ὁ Θεός μέσα σ’ αὐτόν» (Α΄ Ἰω. 4, 16). Καί ἐξηγεῖ, ὅτι δέν μπορεῖ ν’ ἀγαπάει τόν Θεό ἕνας ἄνθρωπος πού ἔχει τοῦ κόσμου τά πλούτη, καί δέν σπλαχνίζεται τόν συνάνθρωπό του πού βρίσκεται σέ ἀνάγκη (Α΄ Ἰω. 3, 17). Γι’ αὐτό μᾶς προτρέπει: «Παιδιά μου, ἄς μήν ἀγαπᾶμε μέ λόγια καί ὡραῖες φράσεις, ἀλλά μέ ἔργα καί ἀγάπη ἀληθινή» (Α΄ Ἰω. 3, 18). Καί ἀλλοῦ, γενικεύοντας τήν ἴδια σκέψη, τονίζει: «Ἄν κάποιος πεῖ «ἀγαπῶ τόν Θεό», μισεῖ ὅμως τόν ἀδελφό του, εἶναι ψεύτης. Γιατί, πραγματικά, αὐτός πού δέν ἀγαπάει τόν ἀδελφό του, τόν ὁποῖο βλέπει, πῶς μπορεῖ ν’ ἀγαπάει τόν Θεό Τόν Ὁποῖο δέν βλέπει;» (Α΄,Ἰω. 4, 20). Τέλος, ὁ ἅγιος Ἱερώνυμος μᾶς πληροφορεῖ, ὅτι ὁ εὐαγγελιστής καί ἀπόστολος τῆς ἀγάπης, ὅταν πιά ἔφτασε σέ βαθιά γεράματα καί δέν εἶχε τή δύναμη νά κηρύσσει, ὅπως πρῶτα, στίς χριστιανικές κοινότητες τῆς Ἐφέσου, ὅπου πήγαινε ὑποβασταζόμενος, ἐπαναλάμβανε ἀκατάπαυστα μόνο αὐτές τίς τρεῖς λέξεις: «Τεκνία ἀγαπᾶτε ἀλλήλους».

Ἄς ἀρκεστοῦμε, ὅμως, σ’ αὐτές μόνο τίς βασικές ἁγιογραφικές μαρτυρίες, πού ἀποκαλύπτουν καθαρά τό μέγεθος καί τή σημασία τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης πρός τόν πλησίον, καί ἄς δοῦμε τώρα πῶς μποροῦμε νά ἐκδηλώσουμε καί νά ὑλοποιήσουμε αὐτή τή χριστομίμητη ἀρετή.
Μέ ἕξι τρόπους, πού ἀποτελοῦν ἰσάριθμες βαθμίδες προόδου, καλλιεργεῖται, αὐξάνεται καί ὁλοκληρώνεται ἡ ἀγάπη.

Ὁ πρῶτος τρόπος – βαθμός εἶναι ἡ ἁπλή βίωση ἑνός ἀγαπητικοῦ αἰσθήματος, μία ἁπλή κίνηση τῆς καρδιᾶς, πού δέν προχωράει ὅμως σέ τίποτε ἄλλο.

Ὁ δεύτερος βαθμός εἶναι ἡ συμπαράσταση στόν πλησίον μέ παρήγορα λόγια καί καλές συμβουλές.
Ὁ τρίτος βαθμός εἶναι ἡ ὑλική βοήθεια στήν ἀνάγκη του, ἔστω κι ἀπό τό ὑστέρημά μας.
Ὁ τέταρτος βαθμός εἶναι ἡ ὑπομονή καί ἡ ἀνεξικακία στίς ὕβρεις, στίς συκοφαντίες, στίς ἀδικίες καί σέ κάθε κακό πού μᾶς κάνει ὁ πλησίον.

Ὁ πέμπτος βαθμός εἶναι ὄχι μόνο ἡ ὑπομονή, ἀλλά καί ἡ συγχώρηση ἐκείνου πού μᾶς βλάπτει.
Καί ὁ ἕκτος βαθμός εἶναι ἡ διπλή προσφορά στόν πλησίον, προσφορά δηλαδή τόσο πνευματική ὅσο καί ὑλική, πού γίνεται εἴτε μέ τήν παραδειγματικά ἐνάρετη ζωή μας, εἴτε μέ τούς παρηγορητικούς καί ἐποικοδομητικούς λόγους μας, εἴτε μέ τήν ἐλεημοσύνη καί ἀγαθοεργίες.

Ἡ ὁλοκληρωμένη ἀγάπη ἔχει περάσει, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, καί ἀπό τίς ἕξι παραπάνω βαθμίδες, ὁπότε ἐκδηλώνεται καί μέ τούς ἕξι ἀντίστοιχους τρόπους. Βέβαια, πέρα ἀπ’ αὐτές τίς θετικές ἤ ὅπως λέγονται, στερεωτικές ἐκδηλώσεις τῆς ἀγάπης, δηλαδή τό τί πρέπει νά κάνουμε στόν πλησίον, ὑπάρχουν καί οἱ ἀρνητικές , δηλαδή τό τί πρέπει ν’ ἀποφεύγουμε: Νά μήν τόν κατακρίνουμε, νά μήν τόν ἀδικοῦμε, νά μήν τοῦ δίνουμε κακές συμβουλές ἤ τό κακό παράδειγμα κ.ο.κ. Γιά τήν ἀποφυγή τοῦ κακοῦ, ὅμως, μιλήσαμε στό πρῶτο μέρος τοῦ βιβλίου.

Ἄν φροντίσεις νά θυμᾶσαι πάντα καί ἄν ἀγωνίζεσαι νά ἐφαρμόζεις στή ζωή σου ὅσα διάβασες ἐδῶ, τότε θά ἐκπληρώνεις τήν ἐντολή τῆς ἀγάπης ὅπως θέλει ὁ Χριστός.

Πρίν κλείσουμε καί τοῦτο τό κεφάλαιο, ἄς ἐπαναλάβουμε καί ἄς ἐξηγήσουμε μία παρομοίωση πού κάναμε στό προηγούμενο: ὅτι ἀπέναντι στόν πλησίον πρέπει νά ἔχεις καρδιά μάνας. Τί σημαίνει αὐτό;

Παρατήρησε μία καλή καί γνωστική μάνα, πόση ἀγάπη ἔχει στό παιδί της, πῶς τό συμβουλεύει καί τό νουθετεῖ, πῶς τό φροντίζει καί τό βοηθάει σ’ ὅλες του τίς ἀνάγκες, πῶς ἄλλες φορές ὑπομένει καρτερικά τίς ἀταξίες του καί ἄλλες τό μαλώνει ἤ τό τιμωρεῖ μέ διάκριση. Συχνά, πάλι, προσποιεῖται ὅτι δέν ἀντιλήφθηκε τά σφάλματά του, σκεπάζοντάς τα μέ σύνεση. Μέ ὅλους αὐτούς τούς τρόπους, ἡ μητρική ἀγάπη εἶναι πού ἐκδηλώνεται σάν βασίλισσα καί μητέρα ὅλων τῶν ἀρετῶν. Συνάμα συλλογίσου, πόσο χαίρεται καί ἀγάλλεται μία μάνα, ὅταν τό παιδί της εἶναι καλά καί εὐτυχεῖ· πόσο πονάει καί θλίβεται, ὅταν εἶναι ἄρρωστο ἤ δυστυχεῖ· μέ πόσο ζῆλο ἀγωνίζεται γιά τήν προκοπή καί τήν ὠφέλειά του· μέ πόση θέρμη προσεύχεται γί αὐτό· κοντολογίς, πόσο νοιάζεται γιά τό παιδί της περισσότερο παρά γιά τόν ἑαυτό της – τόσο, πού καί τή ζωή της θυσιάζει πρόθυμα, ἄν πρόκειται νά σώσει ἔτσι τή δική του.

Ἴσως θά ρωτήσεις· πῶς μπορεῖς νά ἔχεις τέτοια διάθεση καρδιᾶς ἀπέναντι σ’ ἕναν ξένο καί ἄγνωστό σου; Μάθε, λοιπόν, ὅτι κάθε ἄνθρωπος, γνωστός ἤ ἄγνωστος σ’ ἐσένα, εἶναι, ὅπως ἀκριβῶς κι ἐσύ, δημιούργημα τοῦ Θεοῦ καί παιδί Του, ἑπομένως ἀδελφός σου. Ὁ πλησίον εἶναι ζωντανό μέλος τοῦ Χριστοῦ, ὅπως κι ἐσύ, σύμφωνα μέ τή μαρτυρία τοῦ ἀποστόλου: «Ὁ Χριστός μοιάζει μέ τό σῶμα, πού, ἐνῶ εἶναι ἕνα, ἔχει πολλά μέλη· καί ὅλα τά μέλη τοῦ σώματος, ἄν καί εἶναι πολλά, ἀποτελοῦν ἕνα σῶμα… Ἐσεῖς ὅλοι μαζί ἀποτελεῖτε τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ καί εἶστε μέλη του, ὁ καθένας σας χωριστά» (Α΄ Κόρ. 12, 12, 27). Γι’ αὐτό, ἄν κάνεις κακό στόν πλησίον, εἶναι σάν νά τό κάνεις στόν ἴδιο τό Χριστό· καί ἄν τόν εὐεργετήσεις, εἶναι σάν νά εὐεργέτησες τό Χριστό. Ἔτσι δέν πρέπει νά βλέπεις τόν πλησίον σάν ἄνθρωπο, ἀλλά σάν τόν Κύριο, ἀφοῦ εἶναι καί μέλος Του καί εἰκόνα Του.
Βίασε, λοιπόν, τή θέλησή σου στήν καλλιέργεια καί τήν αὔξηση τῆς ἀγάπης πρός τό συνάνθρωπο, γιατί μ’ αὐτήν ἀναγνωρίζεσαι σάν γνήσιος μαθητής τοῦ Θεανθρώπου, ἐνῶ χωρίς αὐτήν σέ τίποτα δέν ὠφελεῖσαι, ὅσες ἄλλες ἀρετές κι ἄν ἔχεις.

Τέλος καί τῷ Θεῷ δόξα!

Ἐπιλογή καί διασκευή ψυχωφελῶν κειμένων ἀπό τό βιβλίο «ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ»
τοῦ μοναχοῦ Ἀγαπίου Λάνδου τοῦ Κρητός

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗ
Εὐχαριστοῦμε θερμά τόν Ἡγούμενο τῆς Ἱ.Μ. Παρακλήτου γιά τήν ἄδεια δημοσίευσης ἀποσπασμάτων ἀπό τά βιβλία πού ἐκδίδει ἡ Ἱερά Μονή.
Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

Πηγή: http://orthodoxa-ofelimata.blogspot.com/2013/09/blog-post_3667.html#ixzz2nXQhathk


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσο

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Τετ Μάιος 07, 2014 1:08 am

«ΤΙΣ ΕΣΤΙ ΜΟΥ ΠΛΗΣΙΟΝ;» (Λουκ. 10,29)

Εικόνα

Ο Θεός αγαπητοί μου, έπλασε τον άνθρωπο κοινωνικό· τον έβαλε να ζει με άλλους. Γι” αυτό ο άνθρωπος στενοχωριέται όταν μένει μόνος, νιώθει μοναξιά. Πλησίον του πρέπει να είναι οι γονείς, τ” αδέρφια, οι συγγενείς, οι φίλοι του. Προ παντός δε στο αντρόγυνο πλησίον πρέπει να είνε ο άντρας για τη γυναίκα και η γυναίκα για τον άντρα, αφού με το ιερό μυστήριο του γάμου ενώνονται με ακατάλυτο δεσμό και δεν είναι πλέον δύο αλλά μία σάρκα.

Σήμερα δυστυχώς οι δεσμοί αυτοί δεν είναι ισχυροί. Ούτε ο δεσμός του γάμου. Στους εκατό γάμους οι εικοσιπέντε διαλύονται και οι υπόλοιποι δεν έχουν τελεία αρμονία. Τέτοια αγάπη και ενότης υπήρχε παλαιότερα στα αντρόγυνα, που το πρωί πέθαινε ο άντρας και το βράδυ πέθαινε η γυναίκα. Που είναι σήμερα η αγάπη αυτή! Έρχονται στιγμές που ο άνθρωπος μένει μόνος. «Και οι εγγιστά μου από μακρόθεν έστησαν», και οι πιο κοντινοί μου δηλαδή πήραν αποστάσεις, απομακρύνθηκαν από μένα (ψαλμ. 37,12).

Θ” απατηθείς πολύ αν νομίζεις ότι πλησίον σου είναι το παιδί σου κι ότι θα μείνει κοντά σου να σε γηροκομήσει. Πόσα παιδιά δεν εγκαταλείπουν τους γονείς ή τους στέλνουν σε γηροκομεία! Πλησίον μας πρέπει να είναι η μάνα, η σύζυγος, ο σύζυγος, τα παιδιά, οι συγγενείς, οι φίλοι, οι συμπατριώτες μας. Δυστυχώς πολλές φορές δεν είναι, είναι μακριά μας.

Ο μόνος που μένει αληθινά πλησίον, ο ιδεώδης πλησίον, είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Σαμαρείτη τον έλεγαν οι εχθροί του, έτσι τον αποκαλούσαν περιφρονητικά οι φαρισαίοι. Αλλ” αυτός κατέβηκε από τον ουρανό, βρήκε τον πληγωμένο από τους ληστάς άνθρωπο για να τον θεραπεύσει. Λησταί είναι οι πονηροί λογισμοί, τα πάθη, οι κακοί άνθρωποι· ληστής προ παντός είναι ο σατανάς.

Αιμορραγεί ο άνθρωπος και ζητά τον πλησίον. Και ο Χριστός έρχεται κοντά στον πληγωμένο, τον περιποιείται, και τον οδηγεί στο πανδοχείο, που είναι η Εκκλησία με τα άγια μυστήριά της. Ο Χριστός είναι ο ιδεώδης πλησίον…

Ο Χριστός είναι ο πλησίον κάθε ανθρώπου… Και αν σ” εγκαταλείψουν όλοι, εσύ πές·

«Κι αν δεν μου μείνει εντός του κόσμου / που ν” ακουμπήσω, να σταθώ, / εκεί ψηλά είν” ο Θεός μου πως ημπορώ ν” απελπισθώ;» (Γ. Βερίτης)

(Αποσπάσματα ομιλίας επισκόπου Αυγουστίνου Καντιώτου, Πτολεμαϊδα 15-11-1992)

Πηγή: http://www.augoustinos-kantiotis.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ποιος είναι ο πλησίον μας, που ζητά ο Χριστός ν' αγαπήσουμε;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Ιουν 02, 2016 12:12 pm

"Πλησίον" είναι κάθε άνθρωπος που μπορούν να επηρεάσουν οι πράξεις μας

Νίκος έγραψε:Αφού περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά της χριστιανικής αγάπης προς τον πλησίον, ας δούμε και ποιος είναι ο πλησίον μας. Οπωσδήποτε πλησίον μας, για μας τους λαϊκούς, είναι τα μέλη της οικογένειάς μας, σύζυγος, παιδιά, γονείς, αδέλφια και οι λοιποί συγγενείς, τους οποίους η ζωή μας και οι πράξεις μας επηρεάζουν ούτως ή άλλως. Το ίδιο ισχύει και για όλους όσους έρχονται σε καθημερινή ή τακτική επαφή μαζί μας, όπως τους ανθρώπους που εργαζόμαστε μαζί τους, τους γείτονες, τα μέλη της ίδιας ενορίας, ομάδας, συλλόγου κλπ. Ο ορισμός του πλησίον όμως δεν περιορίζεται σ' αυτούς. Ο Καλός Σαμαρείτης με το θύμα των ληστών δεν είχαν καμιά σχέση, όμως ο Θεός έφερε τον τραυματισμένο στο δρόμο του Σαμαρείτη κι έτσι έδωσε την ευκαιρία σ' αυτόν να κάνει μια πράξη αγάπης και στον τραυματισμένο να επωφεληθεί απ' αυτή. Όταν η καρδιά μας είναι ανοιχτή και γεμάτη αγάπη ο Θεός φροντίζει να φέρει στο δρόμο μας ανθρώπους που μπορούν να ωφεληθούν απ' αυτή. Εμείς μένει να φροντίσουμε να είμαστε πάντα συνδεμένοι με την πηγή της Αγάπης και πρόθυμοι να κάνουμε το θέλημα Του, όποιο κι αν είναι αυτό.

Δεν υπάρχει κίνδυνος προσφέροντας αγάπη σε άγνωστους ανθρώπους, να τη στερήσουμε από τους οικείους μας, επειδή η αγάπη όταν μοιράζεται γίνεται περισσότερη και δε λιγοστεύει. Χρειάζεται όμως διάκριση, επειδή η αγάπη μας μπορεί να περισσεύει με τη Χάρη του Θεού, αλλά ως άνθρωποι έχουμε περιορισμένες δυνατότητες, που πρέπει να μοιράζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη σκανδαλίζονται, εκείνοι που έχουν ανάγκη από αυτές. Για παράδειγμα μια μητέρα δεν είναι σωστό να καθαρίσει το σπίτι της άρρωστης γειτόνισσάς της και ν' αφήσει το δικό της ακαθάριστο, ούτε να ταΐσει τους πεινασμένους της ενορίας της και ν' αφήσει το σύζυγο και τα παιδιά της νηστικούς. Η αληθινή αγάπη περιέχει και τη διάκριση και για όσα δεν προλαβαίνουμε ανθρωπίνως, υπάρχει πάντοτε η προσευχή και η εμπιστοσύνη στη Θεία Πρόνοια.

Ανάργυρος Φιλώτας


Είδα πρόσφατα μια δημοσίευση, που αφορούσε το θέμα της στάσης του Χριστιανού απέναντι στον "πλησίον" και μου ήρθε στο μυαλό και πάλι το ερώτημα: "τις εστί μου πλησίον" (Λουκ. ι' 29) στη σύγχρονη εποχή;

Σήμερα πλησίον είναι ακόμη κι αυτός που ζει στην άλλη άκρη του πλανήτη, αφού μπορούμε με μια κίνηση να του προσφέρουμε ένα πιάτο φαγητό ή ακόμη και να συνομιλήσουμε μαζί του για να του συμπαρασταθούμε σε μια δοκιμασία του.

Θα τολμούσα να προτείνω, λοιπόν, ένα νέο γενικότερο ορισμό του "πλησίον" ως "κάθε άνθρωπο που μπορούν να επηρεάσουν οι πράξεις μας".

Μήπως, όμως, αυτός ο ορισμός εναποθέτει πολύ μεγάλα βάρη ευθύνης πάνω στις πλάτες μας;

Υπάρχουν άνθρωποι που θ' αλληλεπιδράσουν σε όλη τους τη ζωή με πολύ λίγους άλλους συνανθρώπους τους, αλλά σ΄αυτούς η επιρροή τους είναι καθοριστική και άλλοι άνθρωποι που οι πράξεις τους επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά χιλιάδες ή εκατομμύρια ανθρώπους, όπως οι άγιοι, οι κληρικοί, οι πολιτικοί κλπ.

Ο κάθε άνθρωπος επιλέγει, σ' ένα βαθμό, τον κύκλο των συνανθρώπων του που θέλει και μπορεί να επηρεάσει, αλλά και κάποιους άλλους τους επιλέγει ο Θεός σαν "σκεύη εκλογής" Του, όπως οι Άγιοι της εποχής μας Παΐσιος, Πορφύριος.

Πως μπορούμε να καταλάβουμε πόσους και ποιους ανθρώπους περιλαμβάνει η εντολή της αγάπης προς τον πλησίον; Δεν χρειάζεται να καταλάβουμε, επειδή τους περιλαμβάνει όλους. Για να ζήσουμε την αγάπη προς τον πλησίον χρειάζεται να κάνουμε δυο κινήσεις, παίρνοντας παράδειγμα από τους αγίους της εποχής μας:

α. Να συνδεθούμε σταθερά και απροϋπόθετα με την πηγή της Αγάπης το Χριστό, αφήνοντάς Τον σταδιακά να πάρει τον έλεγχο της ζωής μας,

β. Κάθε μας πράξη να εκφράζει την αγάπη μας προς τον πλησίον, όσο αδιάφορη ή ασήμαντη κι αν φαίνεται.

Για παράδειγμα, ο υπάλληλος που εξυπηρετεί ένα πελάτη, η μητέρα που μαγειρεύει το φαγητό, ο δάσκαλος που διδάσκει στο σχολείο, ο γιατρός που νοσηλεύει τους ασθενείς του..., αν βάλουν σ΄αυτό που κάνουν αγάπη, το αποτέλεσμα θα επηρεάσει θετικά όλους όσους βρίσκονται γύρω τους, όπως το φως φωτίζει κάθε τι γύρω του: "16 ούτως λαμψάτω το φώς υμών έμπροσθεν των ανθρώπων, όπως ίδωσιν υμών τα καλά έργα και δοξάσωσιν τον πατέρα υμών τον εν τοίς ουρανοίς" (Ματθ. ε' 16).

Ας προσπαθήσουμε ζήσουμε τη ζωή μας σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, κι ας αφήσουμε σ΄Αυτόν ποιους και πόσους θα επηρεάσει η ζωή μας. Αν έστω κι ένας (ο πιο ασήμαντος) σκανδαλιστεί απ' τη συμπεριφορά μας (όχι κατ' ανάγκην προς αυτόν), τότε έχουμε αποτύχει στην εφαρμογή της εντολής της αγάπης προς τον πλησίον.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 11 και 0 επισκέπτες