Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Domna
Δημοσιεύσεις: 340
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 6:36 pm

Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Domna » Πέμ Απρ 21, 2016 9:53 am

Δημοσκόπηση Κάπα Research: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο
Βαθιά θρησκευόμενοι παραμένουν οι Ελληνες αλλά απομακρύνονται από την Εκκλησία

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/04/2015 από Χιώτης Βασίλης

Εικόνα

Παρά τις αλλαγές που έχει προκαλέσει η κρίση στις συνήθειες των Ελλήνων, το Πάσχα παραμένει για αυτούς η περίοδος με τη μεγαλύτερη θρησκευτική κατάνυξη αλλά και η γιορτή που τους φέρνει πιο κοντά στην Εκκλησία. Αλλά όσο διατηρείται η ύφεση και η μείωση του εισοδήματός τους αρχίζουν να απομακρύνονται και από την Εκκλησία, ενώ θα περίμενε κανείς να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Ολο και περισσότεροι Ελληνες αρχίζουν να αντιμετωπίζουν αδιάφορα τις μεγάλες γιορτές του χριστιανισμού. Προσεύχονται λιγότερο απ' ό,τι στο παρελθόν, πηγαίνουν σπανιότερα στην εκκλησία και αρχίζουν να γίνονται περισσότερο δεκτικοί σε μεταφυσικά φαινόμενα και θεωρίες για υπερφυσικές δυνάμεις.

Εικόνα

Οπως καταγράφει η διαχρονική έρευνα της Κάπα Research, από το 2006 ως σήμερα το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν θρησκευόμενοι έχει μειωθεί κατά 34%! Το ποσοστό των πιστών που πηγαίνουν τουλάχιστον μία φορά στην εκκλησία μειώθηκε κατά 16%. Και το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι το Πάσχα δεν τους λέει τίποτα το ιδιαίτερο και που δεν τους γεννά κανένα συναίσθημα αυξήθηκε κατά 13%. Σταδιακά η γενιά της κρίσης μεταβάλλεται σε γενιά της κατάθλιψης και το Πάσχα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στα δυσάρεστα συναισθήματα που δηλώνουν ότι νιώθουν οι Ελληνες κάθε φορά που πλησιάζουν γιορτές, όπως η κούραση, η απογοήτευση και η απαισιοδοξία. Συναισθήματα που πριν από οκτώ χρόνια κατέγραφαν σχεδόν μηδαμινά ποσοστά αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Και επιπλέον κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι Ελληνες που παλαιότερα αντιμετώπιζαν το Πάσχα ως μια ευκαιρία για διακοπές, ξεκούραση και ευκαιρία επιστροφής στη γενέτειρά τους δηλώνουν τώρα ότι θα το περάσουν στο σπίτι, προφανώς λόγω της κακής οικονομικής κατάστασής τους.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Κάπα Research, οι Ελληνες εξακολουθούν να τηρούν τα πατροπαράδοτα έθιμα, με κυρίαρχο το βάψιμο των κόκκινων αβγών, το ψήσιμο του αρνιού και της μαγειρίτσας. Το 75,2% δηλώνει ότι πηγαίνει στην εκκλησία την Ανάσταση, ενώ το 42,5% δηλώνει ότι νηστεύει τη Μεγάλη Εβδομάδα. Από εκείνους όμως που νηστεύουν μόνο το 20,8% μεταλαμβάνει, ενώ μόνο ένα ποσοστό 9,9% νηστεύει ολόκληρη τη Σαρακοστή.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων στην έρευνα το 57% δηλώνει ότι εφέτος θα κάνει Πάσχα στο σπίτι, το 23,3% στον τόπο καταγωγής του και το 16,6% σε κάποιο άλλο μέρος. Ως το 2008 στην ίδια έρευνα δήλωνε ότι θα κάνει Πάσχα στο χωριό το 41,6% και σε τόπους διακοπών το 19,4%, ενώ στο σπίτι έμενε μόνο το 38%.

Ταυτόχρονα το 51,3% δηλώνει ότι το Πάσχα έχει αλλάξει και δεν είναι πια το ίδιο με το Πάσχα που ζούσαν οι Ελληνες παλαιότερα και ιδίως στα παιδικά τους χρόνια. Και όπως εξηγούν, έχουν αλλοιωθεί τα έθιμα και οι παραδόσεις (11,6%), τα οικονομικά δεν επιτρέπουν πολλά πράγματα (20,4%) και έχει χαθεί η ανθρώπινη επικοινωνία (11,3%).
Παρ' όλα αυτά, οι Ελληνες δηλώνουν ακόμη στην πλειονότητά τους θρησκευόμενοι, που προσεύχονται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σε ποσοστό 6,7% (το 2006 το ποσοστό αυτό ήταν 22,7%) και από μία ως τρεις φορές τον μήνα σε ποσοστό 10% (24,6% το 2006). Αντιθέτως, το 36,7% δηλώνει ότι δεν προσεύχεται ποτέ, ποσοστό που ήταν μόλις 6,9% το 2006. Το 58,1% των ερωτηθέντων κατατάσσουν τον εαυτό τους στους αμαρτωλούς, ενώ ένα ποσοστό 13,7% στους αναμάρτητους!

Σχετικά µε άλλους λαούς του σύγχρονου κόσμου οι Ελληνες παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα πίστης και θρησκευτικής συνείδησης. Το 81,4% αισθάνονται χριστιανοί ορθόδοξοι, ενώ πάνω από επτά στους δέκα δηλώνουν την πίστη τους στον Θεό. Οσον αφορά τις θρησκευτικές συνήθειες, 55,8% συνηθίζουν να κάνουν τον σταυρό τους όταν περνούν από εκκλησία.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της διατήρησης των θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία (51,3%) αλλά αυξάνεται προοδευτικά το ποσοστό εκείνων που προτιμούν να παραμείνει ως προαιρετικό και ως μάθημα επιλογής το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία. Από 23,1% το 2006 τάσσεται σήμερα υπέρ αυτής της άποψης το 40,8%, ενώ το 44,3% δηλώνει ότι προτιμά να παραμείνει υποχρεωτικό αλλά να διδάσκονται όλα τα δόγματα. Ταυτόχρονα το 65,6% δηλώνει ότι η ομοφυλοφιλία είναι ένας τρόπος ζωής που πρέπει να γίνει αποδεκτός από την κοινωνία, αλλά ταυτόχρονα το 50,5% τάσσεται κατά του γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.

Σε σχέση µε δέκα χρόνια πριν η πίστη και οι θρησκευτικές συνήθειες των Ελλήνων δείχνουν να βρίσκονται σε γενική πτώση. Συγκεκριµένα το ποσοστό εκείνων που δήλωναν χριστιανοί ορθόδοξοι το 2006 ήταν σηµαντικά υψηλότερο σε σχέση µε σήµερα (96,9%), ενώ σηµαντική άνοδος φαίνεται να υπάρχει στο ποσοστό εκείνων που δηλώνουν άθεοι (14,7% από µόλις 2% το 2006). Επίσης η πίστη στον Θεό παρουσιάζεται µειωµένη κατά 17,5% σε σχέση µε το 2005.

Η πίστη σε υπερφυσικές ή μεταφυσικές δυνάμεις. Ο Σατανάς και οι... εξωγήινοι.

Εικόνα

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πίνακας της έρευνας της Κάπα Research για το τι πιστεύουν οι Ελληνες ανά πολιτική ιδεολογία και ανά κόμμα.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, στον Θεό πιστεύει το 74,2% των ερωτηθέντων. Σε αυτούς που δηλώνουν ότι πιστεύουν συμπεριλαμβάνονται το 34,2% της Αριστεράς, το 79,1% του Κέντρου και το 89,1% της Δεξιάς, καθώς και το 63,7% του ΣΥΡΙΖΑ και το 87,4% της ΝΔ.

Αυτό όμως που δείχνει εντυπωσιακό είναι η πίστη σε υπερφυσικές ή μεταφυσικές δυνάμεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, πιστεύει στο μάτι και στο ξεμάτιασμα το 62,5% του συνόλου, ανάμεσά τους και το 42,4% της Αριστεράς και το 57,4% του ΣΥΡΙΖΑ!

Εντυπωσιακό είναι και το ποσοστό αυτών που πιστεύουν σε υπερφυσικές δυνάμεις, που φτάνει το 44,1% του συνόλου, στον... Σατανά (43,8%) και στους εξωγήινους (37,8%). Στα ποσοστά αυτά συμπεριλαμβάνεται και σημαντικό ποσοστό ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όσους αποδέχονται την ύπαρξη του Σατανά το 57,2% ανήκει στη Δεξιά, το 45,9% στο Κέντρο και το 38% στον ΣΥΡΙΖΑ!

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Μάιος 18, 2016 10:38 am

Δεν θα πρέπει επιτέλους ν’ αρχίσουμε να ζούμε χριστιανικά;
Τρίτη, 17 Μάιος 2016 22:10 - isagiastriados.com

Εικόνα

του π. Ανδρέα Αγαθοκλέους

Όσοι έχουν την άνεση και την ικανότητα να παρατηρούν το γύρω τους κόσμο, διαπιστώνουν την ανάπτυξη της επιστήμης, της πληροφορίας, της επικοινωνίας.

Η ταχύτητα, σ’ όλα τα επίπεδα, χαρακτηρίζει την εποχή μας. Ωστόσο είναι εμφανής η σύγχιση, η απουσία του αυτονόητου.

Φαίνεται πως μια άλλη λογική κυριαρχεί γύρω μας, προσπαθώντας να μας πείσει για την ορθότητά της. Κι αν οι χριστιανοί ήταν όντως το φως και το άλας του κόσμου, τότε θα υπήρχε ελπίδα. Αλλά τώρα ζούμε τη σύγχιση και την απουσία του αυτονόητου και στους εκκλησιαστικούς χώρους.

Δεν είναι αυτονόητο ότι όσοι πιστεύουν στο Χριστό και το Ευαγγέλιό Του:
- Αγαπούν το Θεό πάνω απ’ όλα, ακόμη και πάνω από τους γονείς, συζύγους, παιδιά, πρόσωπα αγαπημένα.
- Μετανοούν ειλικρινά και θέλουν να ζήσουν στη ζωή τους τη ζωή του Χριστού με την εφαρμογή των εντολών Του κι όχι για να νιώθουν ωραία.
- Εκκλησιάζονται για να εκφράσουν ότι αποτελούν το σώμα του Χριστού και γι’ αυτό γνωρίζονται μεταξύ τους και αγαπιώνται.
- Συνεχίζουν τη σχέση μεταξύ τους και μετά τη Λειτουργία στην καθημερινότητα.
- Δεν απελπίζονται στις δοκιμασίες της ζωής τους αλλά βλέπουν το σχέδιο του ουράνιου Πατέρα γι’ αυτούς ως αγάπη.
- Εξαρτούν την ειρήνη της καρδίας τους από την ουσιαστική σχέση τους με το Θεό και τους ανθρώπους κι όχι από «μεθόδους ψυχικής ηρεμίας».
- Προσεύχονται καθημερινά ως επιθυμία σχέσης με το Χριστό κι όχι μόνο όταν έχουν πρόβλημα.
- Συμφιλιώνονται με όσους έχουν συγκρουστεί και ζητούν συγγνώμη, ακόμα κι όταν αδικούνται.
- Ενδιαφέρονται για τα κοινά και τους ανθρώπους κι όχι μόνο για τον εαυτό τους και τους δικούς τους.
- Προσεύχονται για τον κόσμο, συμμετέχοντας στον πόνο και την πορεία του.
- Έχουν πνεύμα υπακοής, ταπείνωσης, πραότητας.
- Συνειδητοποιούν τι σημαίνει να είσαι μέλος της Εκκλησίας, παιδί του Θεού, αληθινός Χριστιανός.
- Γνωρίζουν την Αλήθεια που ελευθερώνει και την Αγάπη που ζωογονεί.
- Είναι έτοιμοι να θυσιάσουν για το Χριστό και τους αδελφούς Του κόπο, χρόνο, υλικά αγαθά, ακόμη και τον εαυτό τους.
- Γνωρίζουν, τέλος, ότι τον τελευταίο λόγο στη ζωή μας δεν τον έχει ο μέσα μας θάνατος, η κρυπτόμενη στην ύπαρξή μας αμαρτία ούτε, βέβαια, οι κακοί άνθρωποι, αλλά ο Χριστός ως Θεάνθρωπος - νικητής του θανάτου.

Αλήθεια, δεν θα πρέπει επιτέλους ν’ αρχίσουμε να ζούμε χριστιανικά; Δεν είναι άδικο για τον εαυτό μας να περνούν τα χρόνια της ζωής μας ανυποψίαστα για την ομορφιά και τη χαρά της αιώνιας Ζωής που αρχίζει από τώρα;

Βέβαια, η αλλαγή δεν έρχεται με διανοητικούς συλλογισμούς, αλλά με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στην καρδία που θέλει και προβληματίζεται και αναζητά.

«Θεέ μου, Συ που γνωρίζεις το καθετί και που η αγάπη Σου ξεπερνάει τα ανθρώπινα μέτρα, πάρε τη ζωή μου στα χέρια Σου, κάνε αυτό που εγώ θα ήθελα τόσο πολύ να κάνω αλλά δεν μπορώ». (Μητροπολίτης Antony Bloom)

«Kύριε, ασθενής ειμί. Συ οίδας τούτο. Μετά φόβου εκζητώ τας προς Σε οδούς. Μη υπερίδης με∙ μη αποστής απ’ εμού εν τη πτώσει μου . Γενού εγγύς εμού, του μηδαμινού, αλλά διψώντός Σε. Σκήνωσον εμοί και ποίησον Συ Αυτός εν εμοί παν ο,τι ενετείλω ημίν. Ποίησόν με Σον εν αγάπη ασαλεύτω εις αιώνας αιώνων». (Αρχιμ. Σωφρόνιος του Essex)

Πηγή: [url=http://www.vimaorthodoxias.gr/perizois/item/81815-δεν-θα-πρέπει-επιτέλους-ν’-αρχίσουμε-να-ζούμε-χριστιανικά]ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ[/url]


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Μάιος 30, 2016 8:23 am

Ο "κάτα φαντασίαν" και ο πραγματικός Χριστιανός
Κυριακή, 29 Μάιος 2016 23:09 Από isagiastriados.com

Εικόνα

π. Βενέδικτος Νεοσκητιώτης

Αυταπάτη Ορισμός: Νά πιστεύεις λάθος πράγματα γιά τόν εαυτό σου καί συνήθως κολακευτικά.

Παράδειγμα: “Έπρεπε νά τήν δώση σέ μένα τήν θέσι! Εργάζομαι περισσότερο από όλους, είμαι ο πιό έξυπνος καί οι ηγετικές μου ικανότητες είναι παραπάνω από προφανείς”.

Η ίδια η αυταπάτη καί η άγνοια είναι από μόνα τους τό μεγάλο μείον στή ζωή, άν όχι η καταστροφή της.

Καί στήν εκκλησία βλέπουμε ότι η ηθική αυταπάτη αιχμαλώτισε πολλούς από τούς χριστιανούς. Έτσι άλλοι ενώ κυλίονται στήν αμαρτία καί στήν διαφθορά θεωρούν τούς εαυτούς των ηθικούς καί τέλειους.
Άλλοι πάλι, έχοντας κατορθώσει μερικές αρετές νομίζουν, ότι έφθασαν στήν τελειότητα λέγοντας ο καθένας από αυτούς αυτό πού είπε εκείνος ο νεανίσκος τού Ευαγγελίου· «Ταύτα πάντα εφυλαξάμην εκ νεότητος. Τί έτι υστερώ;». Μέ τόν λογισμό αυτό εξαπατούν τόν εαυτό τους καί κοιμούνται μαζί μέ τήν αμαρτία καί μέσα στήν αμαρτία.

Ο «κατά φαντασίαν» Χριστιανός:
1. Δέχεται αμέσως τίς επιδράσεις τής κοσμικής ζωής.
2. Ο προσανατολισμός του είναι κυρίως εξωστρεφής.
3. Η πνευματική του ζωή μειώνεται από τίς εξωτερικές επιδράσεις
4. Είναι πιστός στό βαθμό πού εκείνος φαντάζεται.
5. Στήν εκκλησιαστική του ζωή κυριαρχεί ο σεβασμός τών εκκλησιαστικών τύπων. Η ουσία τών τύπων τόν αφήνει αδιάφορο.
6. Τό αγωνιστικό του ενδιαφέρον γιά τή ζωή τής πίστεως καί τού αγιασμού περιορίζεται στά όρια πού προσδιορίζει η αρχή τής ανώδυνης πνευματικής ζωής, η οποία δεσπόζει σταθερά στό πνεύμα του.
7. Προσέρχεται στά μυστήρια τής Εξομολογήσεως καί τής θείας Ευχαριστίας, επειδή παραδέχεται ότι «κάνουν καλό».
8. Πιστεύει στό Θεό, όταν η ζωή του είναι χωρίς θλίψεις καί δοκιμασίες.
9. Τίς παρεκκλίσεις του από τήν ευαγγελική αλήθεια τίς δικαιολογεί μέ τό επιχείρημα τού δικαιώματος νά αυτοπροσδιορίζεται.
10. Ο κατά φαντασία χριστιανός κυριαρχείται από αισθήματα ανασφάλειας.
11. Φοβάται τόν θάνατο καί υπάρχει μέσα του η αγωνία γιά τό άγνωστο τέλος τής υπάρξεώς του.

Ο πραγματικός Χριστιανός:
1. Η πνευματική του αυτοσυνειδησία είναι ευαγγελική καί αγιοπνευματική. Τόν ενδιαφέρει η ουσία τών εκκλησιαστικών τύπων.
2. Βασικός πνευματικός στόχος είναι ο αδιάλειπτος διάλογός του μέ τόν έσω άνθρωπο τής αμαρτίας. Επιδιώκει τήν νέκρωσι τής αμαρτίας.
3. Στοχεύει παράλληλα στήν εν Χριστώ τελείωσι μέ τήν χάρι τού Θεού.
4. Πυξίδα τής ευαγγελικής του ζωής είναι η πιστή εμμονή του στό θέλημα τού Θεού.
5. Ολόκληρη την ζωή του τήν βιώνει προσευχητικά, κατά τό «αδιαλείπτως προσεύχεσθε».
6. Είναι άνθρωπος τής νήψεως καί τής εγρηγόρσεως.
7. Βαδίζει θεληματικά τήν στενή καί τεθλιμμένη οδό τών θλίψεων καί ποικίλων δοκιμασιών,
8. Ζεί στό πνευματικό κλίμα τής Βασιλείας τών Ουρανών.
9. Τήν γνώσι τού εαυτού του τήν εμπιστεύεται στόν φωτισμό τοϋ Αγίου Πνεύματος. Θέλει νά σκέπτεταί το «δέν είμαι τίποτα, δέν γνωρίζω τίποτα καλό στόν εαυτό μου».
10. Αποκρούει κάθε εσωτερικό λογισμό γιά κατάκτησι κάποιας αρετής ή αγιότητας.
11. Φροντίζει νά αγαπά τόν πλησίον του καί νά ειρηνεύη, κατά τό δυνατόν, μέ αυτόν, αλλά καί νά αναγνωρίζη τόν εαυτό του κατώτερο ενώπιον όλων τών ανθρώπων.
12. Η μνήμη τού θανάτου είναι ο καθημερινός του άρτος, πού τόν στηρίζει στόν δύσκολο δρόμο τής στενής καί τεθλιμμένης οδού.

Αυτά είναι τά γνωρίσματα τής αυταπάτης καί μή καί τού κατά φαντασίαν καί αληθούς Χριστιανού.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Θεόδωρος22
Δημοσιεύσεις: 308
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 30, 2016 3:37 pm

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Θεόδωρος22 » Τετ Δεκ 28, 2016 8:44 pm

Φαντάζομαι ότι όλο αυτό είναι συνέπεια του Διαφωτισμού που συμβαίνει σε όσα χριστιανικα κράτη δε γνώρισαν Κομμουνισμό...



Μάρκος
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: Τετ Ιουν 07, 2017 10:01 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Μάρκος » Παρ Ιουν 09, 2017 11:15 pm

Ελπίδα και για τον χριστιανισμο στη Ρωσία:
http://m.lifo.gr/now/world/147750
Κατά των ομοφυλόφιλων και των προγαμιαίων σχέσεων οι νεαροί Ρώσοι.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Ιουν 12, 2017 9:02 am

Θεόδωρος22 έγραψε:Φαντάζομαι ότι όλο αυτό είναι συνέπεια του Διαφωτισμού που συμβαίνει σε όσα χριστιανικα κράτη δε γνώρισαν Κομμουνισμό...


Η Ρωσική Εκκλησία έχει περισσότερες επιρροές από τους ρωμαιοκαθολικούς απ' ότι η Ελληνική Εκκλησία. Συγκεκριμένα δίνουν μεγαλύτερη σημασία στους τύπους απ' ότι στην ουσία, θεωρώντας ότι η εφαρμογή από το Χριστιανό ενός συγκεκριμένου τυπικού μπορεί να τον σώσει. Αυτό είναι λάθος. Οι Φαρισαίοι της εποχής του Χριστού έδιναν μεγάλη σημασία στους τύπους υποκριτικά και παραμελούσαν την ουσία, γι αυτό τους είπε:

"13 Ουαί δε υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι κατεσθίετε τας οικίας των χηρών και προφάσει μακρά προσευχόμενοι· διά τούτο λήψεσθε περισσότερον κρίμα. 14 Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι κλείετε την βασιλείαν των ουρανών έμπροσθεν των ανθρώπων· υμείς γάρ ουκ εισέρχεσθε, ουδέ τους εισερχομένους αφίετε εισελθείν. 15 Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι περιάγετε την θάλασσαν και την ξηράν ποιήσαι ένα προσήλυτον, και όταν γένηται, ποιείτε αυτόν υιόν γεέννης διπλότερον υμών. 16 Ουαί υμίν, οδηγοί τυφλοί, οι λέγοντες· ός αν ομόση εν τώ ναώ, ουδέν εστιν, ός δ' αν ομόση εν τώ χρυσώ τού ναού οφείλει. 17 μωροί και τυφλοί! τις γάρ μείζων εστίν, ο χρυσός ή ο ναός ο αγιάζων τον χρυσόν; 18 και· ός αν ομόση εν τώ θυσιαστηρίω, ουδέν εστιν, ός δ' αν ομόση εν τώ δώρω τώ επάνω αυτού, οφείλει. 19 μωροί και τυφλοί! τι γάρ μείζον, το δώρον ή το θυσιαστήριον το αγιάζον το δώρον;20 ο ούν ομόσας εν τώ θυσιαστηρίω ομνύει εν αυτώ και εν πάσι τοίς επάνω αυτού· 21 και ο ομόσας εν τώ ναώ ομνύει εν αυτώ και εν τώ κατοικήσαντι αυτόν· 22 και ο ομόσας εν τώ ουρανώ ομνύει εν τώ θρόνω τού Θεού και εν τώ καθημένω επάνω αυτού. 23 Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι αποδεκατούτε το ηδύοσμον και το άνηθον και το κύμινον, και αφήκατε τα βαρύτερα τού νόμου, την κρίσιν και τον έλεον και την πίστιν· ταύτα δε έδει ποιήσαι κακείνα μη αφιέναι." (Ματθ, κγ' 13-23)

Η τελευταία φράση είναι ιδιαίτερα σημαντική γι αυτό την τόνισα: "και αυτό έπρεπε να κάνετε (το τυπικό) και εκείνα να μην αφήσετε (τα ουσιαστικά)".


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Μάρκος
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: Τετ Ιουν 07, 2017 10:01 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Μάρκος » Δευτ Ιουν 12, 2017 12:56 pm

Νομίζω ότι η Ρωσική εκκλησία είναι σε πλήρη κοινωνία με την ελληνική.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Ιουν 13, 2017 9:14 am

Η Ρωσική Εκκλησία είναι Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά η εξέλιξη της ήταν ελαφρώς διαφορετική από την Ελληνική κυρίως για ιστορικούς λόγους (φραγκοκρατία, τουρκοκρατία).


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Χριστιανοί ορθόδοξοι αλλά... μια φορά τον χρόνο

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Οκτ 24, 2017 11:50 am

Άγιος Παΐσιος: Εύκολο το να σκεφτόμαστε ορθόδοξα-το να ζούμε ορθόδοξα θέλει κόπο
Newsroom 24-10-2017

Εικόνα

"ούτως λαμψάτω το φώς υμών έμπροσθεν των ανθρώπων, όπως ίδωσιν υμών τα καλά έργα και δοξάσωσιν τον πατέρα υμών τον εν τοίς ουρανοίς." (Ματθ. ε' 16)

– Αν, Γέροντα, ο ακροατής ή ο αναγνώστης έχη καλή διάθεση;
– Ε, τότε αυτός έχει ήδη την θεία Χάρη, γι’ αυτό και ωφελείται. Ένας όμως που δεν έχει καλή διάθεση θα πάρη και θα εξετάση αυτά που λέει ο ιεροκήρυκας και δεν θα έχη καμιά ωφέλεια. Το να σκεφτόμαστε ορθόδοξα είναι εύκολο∙ το να ζούμε όμως ορθόδοξα θέλει κόπο.

Μια φορά ένας θεολόγος είχε κάνει μια ομιλία και είχε πει να πάνε να δώσουν αίμα, γιατί υπήρχε ανάγκη. Και πράγματι πολλοί παρακινήθηκαν και έδωσαν πολύ αίμα. Εκείνος όμως δεν έδωσε ούτε μια σταγόνα, αν και είχε… μπόλικο. Οι άλλοι τότε σκανδαλίσθηκαν.

«Εγώ, τους είπε εκείνος, με την ομιλία που έκανα και παρεκίνησα τον κόσμο να δώση αίμα, είναι σαν να έδωσα το περισσότερο αίμα»!
Έτσι ανέπαυε τον λογισμό του. Καλύτερα ήταν να μην έκανε την ομιλία και αθόρυβα να πήγαινε να δώση λίγο αίμα. Η ζωή μετράει.

«Εγώ είμαι δεξιός», μου είπε ένας που δεν είχε καμμιά σχέση με την Εκκλησία. «Άμα δεν κάνης σταυρό, τι ωφελεί;», του είπα.. Το χέρι που δεν κάνει σταυρό τι ωφελεί που είναι δεξί; Σε τι διαφέρει από το αριστερό που δεν κάνει σταυρό; Εκείνο έτσι κι αλλιώς δεν κάνει σταυρό».

Αν εσύ είσαι δεξιός και δεν κάνης σταυρό, σε τι διαφέρεις από τους αριστερούς; Ο σκοπός είναι να είσαι άνθρωπος πνευματικός, να ζης κοντά στον Χριστό, τότε βοηθάς και τους άλλους.

Όταν ο άνθρωπος έχη ζωή σωστή, το έργο του πληροφορεί. Σε μια πόλη ήταν ένας Προτεστάντης που όλους τους κατηγορούσε∙ τι κληρικούς, τι δεσποτάδες. Εκεί κοντά σε ένα μοναστήρι ασκήτευε και ένας μοναχός.

Μια φορά ρώτησε τον Προτεστάντη ένας άθεος: «Καλά, όλους τους δεσποτάδες, τους παπάδες, τους κατηγορείς. Γι’ αυτόν τον καλόγηρο τι έχεις να πης;».
«Αυτόν τον παραδέχομαι, του λέει, γιατί διαφέρει από τους άλλους».

Ένας πιστός, όπου και να ‘ναι, πόσο βοηθάει, όταν ζη σωστά!

Θυμάμαι, ένας γνωστός μου αστυνομικός υπηρετούσε στα σύνορα. Εκεί ήταν και Σέρβοι κομμουνιστές, και μάλιστα από τους πιο έμπιστους του κόμματος. Όταν έρχονταν Σέρβοι παπάδες στα σύνορα Ελλάδος και Σερβίας, ο αστυνομικός τους φιλούσε το χέρι. Οι κομμουνιστές το πρόσεξαν. Έλληνας αστυνομικός να φιλάη το χέρι των Σέρβων παπάδων! Έκανε μεγάλη εντύπωση στους κομμουνιστές και προβληματίσθηκαν στο θέμα της πίστεως.

Πόσο βοηθούν αυτοί που έχουν μια θέση , όταν κρατάνε λίγο! Γι’ αυτό και εγώ κοιτάω μερικούς μεγάλους να τους δω, όταν έρχωνται, για να τους βοηθήσω, γιατί αυτοί μπορεί να βοηθήσουν πάρα πολύ με το παράδειγμα.

Να, ένας στρατάρχης που γνωρίζω, είναι παράδειγμα. Και, ό,τι κάνει, το κάνει από μέσα του με την καρδιά του∙ δεν το κάνει εξωτερικά. Οι άλλοι που τον βλέπουν προβληματίζονται και βοηθιούνται.

Παλιά και οι άρχοντες του τόπου είχαν αρχές, πίστευαν. Ξέρετε τι είχε πει μια αρχόντισσα σε κάποιον βουλευτή σε μια πόλη; Είχε πάει με τον σύζυγό της την περίοδο της νηστείας του Δεκαπενταύγουστου σε ένα γεύμα και είχαν εκεί ψάρια, κρέατα… Αυτή δεν έτρωγε, γιατί νήστευε.

Το πρόσεξε ο βουλευτής και της είπε: «Ασθενείς και οδοιπόροι νηστεία δεν κρατούν».

«Ναι, οδοιπόροι με ρόδες!» του απάντησε εκείνη και δεν άγγιξε τίποτα από τα αρτύσιμα.

Στο γεύμα εν τω μεταξύ ήταν και ένας κληρικός που τους προσφώνησε: «Μεγάλη μου τιμή που βρίσκομαι μαζί σας κ.λπ.», έλεγε-έλεγε ένα σωρό εγκώμια. Οπότε τον διέκοψε ο άντρας της αρχόντισσας και του είπε:

«Μη πεποίθατε επ’ άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων, οις ουκ έστι σωτηρία!». Γιατί εκείνος πήγε να τους κολακεύση. Άλλοτε πάλι είχε πει αυτή η αρχόντισσα σε έναν καθηγητή Θεολογίας:

«Μην κοιτάτε λεπτομέρειες και κόβετε στις εξετάσεις τους παπάδες. Κοιτάξτε να τους περνάτε, γιατί οι επαρχίες δεν έχουν παπά!». Θέλω να πω ότι παλιά οι τοπικοί άρχοντες ενδιαφέρονταν για την Εκκλησία, ήταν παράδειγμα για τον λαό.

Αυτό που θα βοηθήση θετικά τους ανθρώπους σήμερα είναι το παράδειγμά μας το χριστιανικό και η ζωή μας η χριστιανική. Τους Χριστιανούς πρέπει να τους διακρίνη η πνευματική λεβεντιά και η αρχοντιά, η θυσία. Γι’ αυτό λέω στους λαϊκούς:

«Να αγαπάτε τον Χριστό, να έχετε ταπείνωση, να κάνετε το καθήκον σας και ο Χριστός θα προδώση την αρετή σας στα μάτια των ανθρώπων».

Η αρετή έχει τυπικό να προδίδη τον άνθρωπο, όπου κι αν βρίσκεται αυτός. Ακόμη και να κρυφθή, και να υποκριθή με την δια Χριστόν σαλότητα, η αρετή θα τον προδώση, έστω και αργότερα, και ο αποθηκευμένος του θησαυρός, που θα ανακαλυφθή τότε μαζεμένος, θα βοηθήση πάλι πολλές ψυχές ∙ ίσως τότε περισσότερο.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες

cron