Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Η Ορθοδοξία απέναντι στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Effi
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Παρ Μαρ 24, 2017 11:51 pm

Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Effi » Δευτ Μαρ 27, 2017 7:14 am

Παροτι δεν υπαρχουν κανονες της εκκλησιας που να καταδικαζουν ξεκαθαρα την αντισυλληψη, η εκκλησια συνηθως δεν την ενθαρρυνει. Πολλοι πνευματικοι επιτρεπουν στα πνευματικα τους παιδια να χρησιμοποιουν αντισυλληπτικα μεσα, καποιοι αλλοι ομως οχι. Οι περισσοτεροι πνευματικοι ομως συνηθως συμφωνουν με τη μεθοδο υπολογισμου των γονιμων ημερων. Μαλιστα η μεθοδος αυτη θεωρηθηκε δεκτη απο την εγκυκλιο της εκκλησιας της Ελλαδος το 1978.

Δυστυχως δεν υπαρχουν πολλες πηγες στα ελληνικα που να εξηγουν τη μεθοδο υπολογισμου των γονιμων ημερων αναλυτικα και σωστα, με αποτελεσμα τα ζευγαρια στην Ελλαδα να εφαρμοζουν τη μεθοδο ανεπιτυχως. Στους περισσοτερους ιστοτοπους με γυναικολογικο περιεχομενο, αναφερονται οι γονιμες μερες για να βοηθησουν τις γυναικες που θελουν να μεινουν εγκυες. Αναφερουν συνηθως 5 μερες πριν την ωορηξια και ενα 24ωρο μετα. Μια γυναικα που θελει να μεινει εγκυος την ενδιαφερει να μαθει ποιες μερες του κυκλου της εχει πανω απο 50% πιθανοτητες να συλλαβει. Μια γυναικα ομως που θελει να υπολογισει τις γονινες μερες της ως τροπο αντισυλληψης δεν την ενδιαφερει απλως ποιες μερες εχει κατω απο 50% πιθανοτητα να συλλαβει, αλλα ποιες μερες αυτη η πιθανοτητα ειναι 0%. Στην πραγματικοτητα οι μερες κατα τις οποιες μια γυναικα μπορει να συλλαβει ειναι 7 μερες πριν την ωορηξια και δυο 24ωρα μετα. Αυτο συμβαινει γιατι καποιες φορες μετα το πρωτο ωαριο σε διαστημα ενος 24ωρου μπορει να εκλυθει ενα δευτερο ωαριο απ την ωοθηκη που θα εχει κι αυτ ενα 24ωρο ζωης. Τις υπολοιπες μερες του κυκλου της η γυναικα εχει μηδενικη πιθανοτητα να συλλαβει.

Εδω θα ηθελα να παραθεσω δυο ιστοτοπους στα αγγλικα που εξηγουν τη μεθοδο φυσικου οικογενειακου προγραματισμου η αλλιως μεθοδο υπολογισμου των γονιμων ημερων. Το πρωτο λινκ ειναι απο το NHS τον επισημο αγγλικο κρατικο φορεα υγειας. Περιεχει μια αρκετα αναλυτικη επισκοπιση της μεθοδου. Η δευτερη ιστοσελιδα ειναι ακομη πιο αναλυτικη. Περιεχει και διαφορες υποπεριπτωσεις, εξαιρεσεις και ιδιαιτερες καστασεις τις οποιες κανεις θα πρεπει να εχει υποψιν του αν αποφασισει σοβαρα να ακολουθησει αυτη τη μεθοδο.

http://www.nhs.uk/Conditions/contracept ... nning.aspx

http://www.fertilityet.org.uk/fcg-intro.html

Παρακατω θα κανω μια μικρη αναλυση της μεθοδου.



Effi
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Παρ Μαρ 24, 2017 11:51 pm

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος η μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Effi » Δευτ Μαρ 27, 2017 8:18 am

Ο πρωτος μυθος σχετικα με τη μεθοδο υπολογισμου των γονιμων ημερων ειναι οτι η μεθοδος αυτη δεν ειναι αρκετα επιτυχης. Στη σελιδα του NHS που παρεθεσα πιο πανω αναφερει οτι η μεθοδος ειναι αποτελεσματικη κατα 99%, ωστοσο λογω του περιθωριου που υπαρχει για ανθρωπινο λαθος, εκτιμαται οτι το ποσοστο επιτυχιας ειναι περιπου 75%. Στον δευτερο ιστοτοπο ομως εξηγει οτι αυτο το χαμηλο ποσοστο επιτυχιας συμβαινει στα ζευγαρια που εχουν επαφες και στο πρωτο μισο του κυκλου πριν ξεκινησουν οι 7 μερες πριν την ωορηξια. Εκει καμια φορα μπορει να γινει λαθος γιατι ο κυκλος της γυναικας δεν ειναι παντα σταθερος οποτε μια γυναικα δεν μπορει να ειναι παντα σιγουρη απο πριν, για το ποτε θα ερθει η ωορηξια της. Οταν τα ζευγαρια εχουν επαφες μονο στο κομματι του κυκλου, που ξεκιναει μετα την ωορηξια, τοτε το ποσοστο επιτυχιας ειναι το ιδιο οσο με τη χρηση αντισυλληπτικου χαπιου.

Η μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων βοηθαει τη γυναικα να καταλαβει ποτε ειναι η ωορηξια της. Υπαρχουν τεσσερις τροποι. Οσο περισσοτερους χρησιμοποιει κανεις ταυτοχρονα τοσο καλυτερα. Οι δυο πιο αξιοπιστοι ειναι η παρακολουθηση της τραχηλικης βλενης και το τεστ ωορηξιας.

1) Η ωορηξια συμβαινει 14 μερες πριν την πρωτη μερα της επομενης περιοδου. Αν μια γυναικα εχει σχετικα σταθερο κυκλο, μποιρει να υπολογισει περιπου το ποτε θα ειναι η ωορηξια της

2) Η τραχηλικη βλενη αλλαζει κατα τη διαρκεια του εμμηνορροικου κυκλου. Της μερες λιγο πριν και κατα την ωορηξια, η τραχηλικη βλενη απο εκει που ηταν ασπρη και λιγη σε ποσοτητα γινεται διαφανης και εκκρινεται σε μεγαλη ποσοτητα. Η γυναικα μπορει να τσεκαρει την αλλαγη στο χρωμα και την ποσοτητα της βλενης καθε φορα που πηγαινει τουαλετα. Η τελευταια μερα εμφανισης της διαφανους και σε μεγαλη ποσοτητα βλενης συμπιπτει συνηθως με τη μερα της ωορηξιας. Ωστοσο η ωορηξια μπορει να συμβει απο δυο μερες πριν μεχρι δυο μερες μετα την τελευταια μερα διαφανους βλεννης. Απο κει και μετα η βλενη γινεται παλι θαμπη και ελαχιστη σε ποσοτητα. Ετσι, συνισταται να περιμενει κανεις τεσσερις μερες μετα τη τελευταια μερα που θα δει τη διαφανη βλεννη.

3) Η μεθοδος της θερμοκρασιας ειναι αλλη μια μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων. Η γυναικα πρεπει να μετραει τη θερμοκρασια του σωματος της καθε πρωι οταν ξυπνησει οσο ειναι ακομη ξαπλωμενη στο κρεβατι με ενα καλο, ακριβες θερμομετρο. Πριν την ωορηξια η θερμοκρασια του σωματος ειναι χαμηλη. Μετα την ωορηξια ανεβαινει. Μετα απο τρεις συνεχομενες μερες υψηλοτερης θερμοκρασιας η γυναικα εχει μπει πλεον στη μη γονιμη φαση του κυκλου.

4) Τα τεστ ωορηξιας λειτουργουν περιπου οπως τα τεστ εγκυμοσυνης. Ανιχνευουν στα ουρα την LH ορμονη που εμφανιζεται λιγο πριν την ωορηξια. Τα περισσοτερα τεστ ωορηξιας εχουν δυο παραθυρακια. Η γραμμη στο τελευταιο δειχνει οτι το τεστ εγινε σωστα. Το πρωτο παραθυρακι δειχνει την ορμονη lh, την ορμονη που προκαλει την ωορηξια. Επι δυο συνεχομενες μερες το τεστ ωορηξιας θα δειξει δυο γραμμουλες το ιδιο σκουρες. Την τριτη μερα το πρωτο παραθυρακι θα ειναι παλι αδειο η η γραμμουλα του πολυ αχνη. Η γραμμη αυτη μας δειχνει οτι η ωορηξια θα ακολουθησει πολυ συντομα, το πολυ μεχρι 48 ωρες μετα. Επομενως τεσσερις μερες μετα απο τη μερα που δεν εμφανιζεται η γραμμη στο παραθυρακι, η γυναικα δεν ειναι πλεον γονιμη.

Το τεστ ωορηξιας δεν πρεπει να χρησιμοποιειται μονο του, ουτε και καποιος αλλος απο τους τροπους υπολογισμου των γονιμων ημερων χωρις να εχει κανεις πληρη γνωση της μεθοδου. Κατα τη φαση του κυκλου πριν την ωορηξια το τεστ θα δειξει μονο μια γραμμουλα. Αυτο σημαινει οτι το ωαριο δεν ειναι ακομη ετοιμο, οχι οτι η γυναικα δεν μπορει να μεινει εγκυος. Αν η γυναικα εχει σεξουαλικη επαφη λιγες μερες πριν την ωορηξια παλι μπορει να μεινει εγκυος, γιατι το σπερμα ζει μεσα στη μητρα της μεχρι και 7 μερες, οποτε θα ειναιακομα ζωντανο οταν τελικα της ερθει η ωορηξια.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Μαρ 27, 2017 10:36 am

Η αποφυγή της τεκνοποιίας κατά την επαφή των συζύγων αναιρεί στην ουσία μέρος του σκοπού, για τον οποίο δόθηκε στους ανθρώπους η διέξοδος αυτή, μετά το προπατορικό αμάρτημα.

Μ' αυτό δε θέλω να πω, ότι ο μόνος σκοπός της σωματικής επαφής των συζύγων είναι η τεκνοποιία. Όπως έχουμε συζητήσει σε άλλο θέμα, στους βασικούς σκοπούς της επαφής είναι η ενίσχυση της συζυγικής αγάπης, ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια του Γάμου. Όμως η αφαίρεση της τεκνοποιίας από την σωματική επαφή, τείνει να διαστρέψει το νόημα της και να την μετατρέψει σε απλή αναζήτηση ηδονής, βάζοντάς την έτσι σε μεγάλο κίνδυνο.

Παρ' όλα αυτά οι Πνευματικοί, κατ΄οικονομίαν, αντιλαμβανόμενοι τις συνθήκες που ζούμε επιτρέπουν την αντισύλληψη, προκειμένου να αποφευχθούν άλλες πολύ χειρότερες καταστάσεις, όπως εκτρώσεις, που θα τραυμάτιζαν βαθιά την πνευματική ζωή του ζευγαριού και θα έθεταν σε κίνδυνο τον ίδιο το Γάμο.

Η περιγραφή μεθόδων αντισύλληψης ξεφεύγει από τους σκοπούς αυτού του forum και παρακαλώ η συζήτηση, αν συνεχιστεί να περιοριστεί στην πνευματική πλευρά του θέματος και όχι στις τεχνικές αντισύλληψης.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Μαρ 29, 2017 8:39 am

Άγιος Παΐσιος - Αποσπάσματα από το βιβλίο «Σκεύος εκλογής» του ιερομονάχου Χριστόδουλου Αγιορείτου

Πάρα πολλά ζευγάρια τα απασχολούσε το πρόβλημα των παιδιών. Άλλοι είχαν κάποιο πρόβλημα και δεν έκαναν παιδιά κι είχαν λογισμό να υιοθετήσουν ένα ξένο παιδί, άλλοι σκεφτόντουσαν να κάνουν ένα, το πολύ δύο παιδιά και μετά να παίρνουν προφυλάξεις για να μην κάνουν άλλα, ενώ άλλοι έβαζαν σκοπό τους να αποκτήσουν πολλά παιδιά. Συχνά λοιπόν, οι οικογενειάρχες ζητούσαν από τον Γέροντα τη συμβουλή του και σ’ αυτό το ζήτημα.
Ο Γέροντας τους τόνιζε ότι πρέπει να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στην πρόνοια του Θεού και να μην βάζουν ανθρώπινο πρόγραμμα, γιατί τα παιδιά τα δίνει ο Θεός. Εκείνος είναι ο μόνος που ξέρει αν θα δώσει, πότε θα δώσει και πόσα παιδιά θα δώσει. Κανένας άλλος. Μερικοί, έλεγε ο Γέροντας, προφασίζονται ότι έτσι όπως έγινε η ζωή δύσκολη, ένα παιδί με το ζόρι και με πολλές δυσκολίες το μεγαλώνουν, γι’ αυτό προφυλάσσονται, για να μην κάνουν άλλο παιδί. Αυτό όμως είναι μεγάλη αμαρτία, γιατί έτσι δείχνουν ότι οι ίδιοι κανονίζουν πιο καλά τα πράγματα απ’ ό,τι ο Θεός. Είναι υπερήφανοι και υποτιμούν την πάνσοφη πρόνοια του Θεού. Ο Θεός βλέπει και την ψυχική και την οικονομική τους κατάσταση και πολλά άλλα, τα οποία ούτε βλέπουμε ούτε γνωρίζουμε ότι υπάρχουν. Αν λοιπόν τα οικονομικά της οικογένειας είναι πενιχρά και ίσα – ίσα που φτάνουν για να συντηρήσουν ένα παιδί, η λύση δεν είναι να φοβούνται μην κάνουν άλλο και να το αποφεύγουν, κι έτσι να αντιστέκονται στο θέλημα του Θεού, αλλά να πιστεύουν ότι αν ο καλός μας Θεός θέλει να φέρει κι άλλο, ή κι άλλα παιδιά στον κόσμο, Εκείνος που «οίδε γαρ ων χρείαν έχομεν προ του ημάς αιτήσαι Αυτόν» θα φροντίσει και για την ενίσχυση των οικονομικών της.
Σε όσους πάλι δεν έκαναν παιδιά και αγωνίζονταν με κάθε τρόπο για να αποκτήσουν, είτε με τεχνητή γονιμοποίηση, είτε με υιοθεσία ξένων παιδιών, εξηγούσε ότι ο Θεός γνωρίζει που δεν τους δίνει ένα παιδί και βέβαια το κάνει για το καλό τους. Κάτι θα βλέπει και δεν τους το δίνει. Κι εκείνοι δεν πρέπει να εκβιάζουν τη θέλησή Του για κανένα λόγο, γιατί, εκ των υστέρων, έστω και αν πετύχουν με το δικούς τους ανθρώπινους τρόπους το επιθυμητό – για εκείνους – αποτέλεσμα, θα διαπιστώσουν ότι ο Θεός, φροντίζοντας για το καλό τους, δεν τους έδινε παιδί. Και θα πρέπει να ξέρουν καλά ότι γίνεται καλό, μόνο εκείνο το έργο που είναι σύμφωνο με το θέλημα του Θεού και όχι με την επιμονή και τα δικά μας ανθρώπινα μέσα.
Έλεγε λοιπόν, ότι πρέπει να μην εκβιάζουμε την αγαθότητα του Θεού, αλλά να τον παρακαλούμε να γίνει το θέλημά Του, που είναι ΠΑΝΤΑ το πιο συμφέρον για μας! Έλεγε ακόμη, ότι άλλοι έχουν σαν σκοπό τους να αποκτήσουν πολλά παιδιά, και ο Θεός, βέβαια, τους το παραχωρεί, γιατί σέβεται το αυτεξούσιο θέλημα του ανθρώπου, αλλά και γιατί κάποιες φορές «δεν αντέχει» την γκρίνια μας κι αφήνει να γίνει το δικό μας θέλημα. Μετά όμως αντιμετωπίζουν πλήθος προβλημάτων. Η μητέρα κουράζεται γιατί η αντοχή της είναι μόνο για δύο παιδιά. Εκείνη όμως, υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις της, έκανε οκτώ, με αποτέλεσμα να δυσανασχετεί και να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις τόσες της υποχρεώσεις απέναντι στα τόσα παιδιά. Έτσι, εκ των υστέρων, διαπιστώνει και η ίδια, ότι δεν έπρεπε να βάζει τα δικά της προγράμματα.
Έτσι συμβούλευε όσους τον ρωτούσαν για τα ζητήματα αυτά και συνέχιζε :
«Ο Θεός είναι Εκείνος, ο οποίος πρέπει να καθορίζει τον αριθμό των παιδιών σε μια οικογένεια. Ο Θεός δεν είναι αδιάκριτος και κακός. Μόλις δει ότι δεν αντέχουμε άλλο, θα σταματήσει και τα παιδιά».
Μια φορά ήταν ένας πατέρας και είχε επτά παιδιά και δύσκολα τα έβγαζε πέρα. Όμως παρ’ όλα αυτά δεν κάμφθηκε και δεν έπαιρνε καμία προφύλαξη, για να μην κάνει άλλα. «Θα τα’ αφήσω στο Θεό» είπε. Από τότε, αν και ήταν νέος δεν έκανε άλλο παιδί.
Μερικούς πάλι, που βιαζόντουσαν να αποκτήσουν παιδί, ο Γέροντας τους συμβούλευε να μην κοιτάζουν το τι λέει ο κόσμος, αλλά να αφήνουν τον Θεό να τους δώσει το παιδί, την κατάλληλη στιγμή που μόνον Εκείνος γνωρίζει. Ορισμένοι έλεγε, ενώ δεν έχουν ειρηνεύσει και δεν έχουν τακτοποιηθεί πνευματικά, πιέζουν τον Θεό να τους δώσει το παιδί, τη στιγμή που εκείνοι επιθυμούν. Ο Θεός τους το δίνει. Βλέπουν όμως, ότι το παιδί μεγαλώνοντας, γίνεται νευρασθενικό, γιατί κληρονόμησε τα πάθη των γονέων του και οι ίδιοι μπαίνουν πλέον σε έναν πολύ μεγάλο αγώνα, αφού έχουν καταστήσει το παιδί τους – χωρίς να φταίει – κληρονόμο των δικών τους παθών από τα οποία δεν είχαν φροντίσει να καθαριστούν, πριν βιαστούν να ζητήσουν παιδί από τον Θεό.
Έλεγε λοιπόν, ότι οι σύζυγοι πρέπει να αφήνονται εντελώς στα χέρια του Θεού και να μην είναι αυτοί που με το δικό τους θέλημα θα εμποδίζουν, ή θα ρυθμίζουν το θέλημά Του. Να αφήνουν τον Θεό να ενεργεί σύμφωνα με την αγαθή Του θέληση και την παντογνωσία Του, γιατί έτσι θα κατοικεί στις ψυχές τους και θα σκεπάζει τις οικογένειές τους η Χάρη και η Ευλογία Του.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Τετ Μαρ 29, 2017 8:20 pm

Πριν από τις εξωσωματικές, τις τεχνητές ή κι εγώ δεν ξέρω πως αλλιώς τις λένε αυτές τις μεθόδους
ας πήγαιναν οι άντρες στη μονή Βατοπεδίου όπου φυλάσσεται η Τιμία Ζώνη της Παναγίας να πάρουν ευλογημένη κορδέλα ή και στην Σκήτη της Αγίας Άννας όπου φυλάσσεται τμήμα του αριστερού ποδιού της αγίας Άννας.



Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Τετ Μαρ 29, 2017 8:35 pm

Δηλαδή προκειμένου να μη γίνονται εκτρώσεις να υπάρχει αντισύλληψη και μάλιστα με την ευλογία των πνευματικών. Εντάξει ας το δεχτούμε αυτό κατ' οικονομία όπως ειπώθηκε.
Όμως να μην παραπονιούνται μετά οι σύζυγοι εάν δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν όταν τελικά θα το θελήσουν γιατί ο Θεός ως γνώστης των πάντων μπορεί να ήθελε να τους δώσει παιδί όταν αυτοί έκαναν αντισύλληψη.



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Μαρ 30, 2017 7:57 am

Δεν πιστεύω ότι είναι δυνατόν κάποιος πνευματικός να συστήνει αντισύλληψη. Για ποιο λόγο;


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Πέμ Μαρ 30, 2017 9:57 am

Νίκος έγραψε:...............................
Παρ' όλα αυτά οι Πνευματικοί, κατ΄οικονομίαν, αντιλαμβανόμενοι τις συνθήκες που ζούμε επιτρέπουν την αντισύλληψη, προκειμένου να αποφευχθούν άλλες πολύ χειρότερες καταστάσεις, όπως εκτρώσεις, που θα τραυμάτιζαν βαθιά την πνευματική ζωή του ζευγαριού και θα έθεταν σε κίνδυνο τον ίδιο το Γάμο.
...........................



Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Πέμ Μαρ 30, 2017 10:00 am

Επιτρέπει είπε όχι συστήνει.
Αλλά και πάλι...
Μήπως έπρεπε να πει ανέχεται;
Αλλά και πάλι...



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Φυσικος οικογενειακος προγραμματισμος ή μεθοδος υπολογισμου των γονιμων ημερων

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Μαρ 30, 2017 12:42 pm

Απόστολε, είπα "κατ' οικονομίαν επιτρέπει", όπως και άλλα πράγματα, που κανονικά τιμωρούνται με επιτίμια, οι Πνευματικού τα ανέχονται σ΄αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε.

"8 λέγει αυτοίς ότι Μωσής προς την σκληροκαρδίαν υμών επέτρεψεν υμίν..." (Ματθ. ιθ' 8)

Υπάρχει το πνευματικά ορθό και το προσωρινά εφικτό για κάθε άνθρωπο. Αν οι Πνευματικοί τηρούσαν τους κανόνες κατά γράμμα, λίγοι από μας θα μπορούσαν να κοινωνήσουν. Όμως δείχνουν ανοχή, επειδή έχουν υπόψη τους το:

"Οὐ γὰρ ὡς καταφρονῶν προσέρχομαί σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἀλλ᾿ ὡς θαῤῥῶν τῇ ἀφάτῳ σου ἀγαθότητι, καὶ ἵνα μή, ἐπὶ πολὺ ἀφιστάμενος τῆς κοινωνίας σου, θηριάλωτος ὑπὸ τοῦ νοητοῦ λύκου γένωμαι. " (Ακολουθία Ιεράς Μεταλήψεως, Ευχή Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου)


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες