Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge
Νίκος έγραψε:Ο αδελφός μας Ιωνάθαν έχει απορίες, που προέρχονται κατά τη γνώμη μου από την απόσταση που πιθανόν να έχει από τη ζωή της Εκκλησίας σε συνδυασμό με θεωρητική ενασχόληση με τα θεολογικά.
Το δικό μας Χριστιανικό καθήκον είναι να μην τον αποθαρρύνουμε να συνεχίσει να αναζητά την αλήθεια, αλλά να τη συνδυάσει με εμπειρία. Την ορθόδοξη πίστη τη ζεις δεν τη σπουδάζεις. Το τέλειο βέβαια είναι ο συνδυασμός και των δύο.
Η θεωρία μόνη της συνήθως οδηγεί στην υπερηφάνεια και την αίρεση.
Επομένως, που βρίσκεται η απορία σου, για το αν Γάμος είναι αποκλειστικά το Μυστήριο και τίποτε άλλο;
Ιωνάθαν έγραψε:συγχωρέστε με αν σας προκάλεσα αναστάτωση η νεύρα η οτιδήποτε άλλο, δεν ήταν αυτή η πρόθεση μου, άλλα η συζήτηση γύρω από τα θεολογικά θέματα με ανθρώπους που είναι ενδότερα στην ορθόδοξη εκκλησία και βιώνουν την εκκλησιαστική ζωή βαθύτερα απ ότι εγώ, ο οποίος ναι μεν με ενδιαφέρει και μελετάω την γραφή τους πατέρες και την εκκλησιαστική ιστορία, αλλα η μυστηριακή μου ζωή εντός εκκλησίας μάλλον είναι επιφανειακή.
ζητώ κατανόηση και επεξήγηση.Επομένως, που βρίσκεται η απορία σου, για το αν Γάμος είναι αποκλειστικά το Μυστήριο και τίποτε άλλο;
η απορία μου είναι για το αν το μυστήριο του γάμου, εκφράζετε αποκλειστικά και μόνο μέσω της τελετής και του τρόπου που έχει θεσπίσει η εκκλησία, μια τελετή που όπως προανέφερα δεν ήταν εξαρχής όπως την ξέρουμε σήμερα.
και εκτός αυτού προκαλούνται και προβλήματα στα οποία αναζητώ απαντήσεις, προβλήματα όπως
α)αν κάποιος ορθόδοξος αποφασίσει να παντρευτεί μια γυναίκα άθεη η αλλόθρησκη υπάρχει κόλλημα καθώς τίθεται και αυτός εκτός εκκλησίας?
β)αν ένα ζευγάρι αλλόθρησκων που είναι ήδη παντρεμένοι και αποφασίζουν να μεταστραφούν στην ορθόδοξία, είναι υποχρεωμένοι να ξαναπαντρευτούν?
γ)αν απο ένα ζευγάρι ήδη παντρεμένων αλλόθρησκων μόνο ο ένας αποφασίσει να μεταστραφεί στην ορθοδοξία και ο άλλος παραμείνει εκτός, η εκκλησία θα δεχτεί οτι είναι παντρεμένος ή θα θεωρείτε ότι βρίσκεται σε πορνεία και δεν θα έχει δικαίωμα θείας κοινωνίας?
α)αν κάποιος ορθόδοξος αποφασίσει να παντρευτεί μια γυναίκα άθεη η αλλόθρησκη υπάρχει κόλλημα καθώς τίθεται και αυτός εκτός εκκλησίας?
β)αν ένα ζευγάρι αλλόθρησκων που είναι ήδη παντρεμένοι και αποφασίζουν να μεταστραφούν στην ορθόδοξία, είναι υποχρεωμένοι να ξαναπαντρευτούν?
γ)αν απο ένα ζευγάρι ήδη παντρεμένων αλλόθρησκων μόνο ο ένας αποφασίσει να μεταστραφεί στην ορθοδοξία και ο άλλος παραμείνει εκτός, η εκκλησία θα δεχτεί οτι είναι παντρεμένος ή θα θεωρείτε ότι βρίσκεται σε πορνεία και δεν θα έχει δικαίωμα θείας κοινωνίας?
Ιωνάθαν έγραψε:συγχωρέστε με αν σας προκάλεσα αναστάτωση η νεύρα η οτιδήποτε άλλο, δεν ήταν αυτή η πρόθεση μου, άλλα η συζήτηση γύρω από τα θεολογικά θέματα με ανθρώπους που είναι ενδότερα στην ορθόδοξη εκκλησία και βιώνουν την εκκλησιαστική ζωή βαθύτερα απ ότι εγώ, ο οποίος ναι μεν με ενδιαφέρει και μελετάω την γραφή τους πατέρες και την εκκλησιαστική ιστορία, αλλα η μυστηριακή μου ζωή εντός εκκλησίας μάλλον είναι επιφανειακή.
ζητώ κατανόηση και επεξήγηση.Επομένως, που βρίσκεται η απορία σου, για το αν Γάμος είναι αποκλειστικά το Μυστήριο και τίποτε άλλο;
η απορία μου είναι για το αν το μυστήριο του γάμου, εκφράζετε αποκλειστικά και μόνο μέσω της τελετής και του τρόπου που έχει θεσπίσει η εκκλησία, μια τελετή που όπως προανέφερα δεν ήταν εξαρχής όπως την ξέρουμε σήμερα.
και εκτός αυτού προκαλούνται και προβλήματα στα οποία αναζητώ απαντήσεις, προβλήματα όπως
α)αν κάποιος ορθόδοξος αποφασίσει να παντρευτεί μια γυναίκα άθεη η αλλόθρησκη υπάρχει κόλλημα καθώς τίθεται και αυτός εκτός εκκλησίας?
β)αν ένα ζευγάρι αλλόθρησκων που είναι ήδη παντρεμένοι και αποφασίζουν να μεταστραφούν στην ορθόδοξία, είναι υποχρεωμένοι να ξαναπαντρευτούν?
γ)αν απο ένα ζευγάρι ήδη παντρεμένων αλλόθρησκων μόνο ο ένας αποφασίσει να μεταστραφεί στην ορθοδοξία και ο άλλος παραμείνει εκτός, η εκκλησία θα δεχτεί οτι είναι παντρεμένος ή θα θεωρείτε ότι βρίσκεται σε πορνεία και δεν θα έχει δικαίωμα θείας κοινωνίας?
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 23 και 0 επισκέπτες