Δημοσίευσηαπό DAVOUT » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:42 pm
Αγαπητέ Νίκο δεν υιοθετώ τα επιχειρήματα των εχθρών της εκκλησίας, αλλιώς δεν θα συνομιλούσα σε ενα ορθόθοξο διαδικτυακό τόπο! Απλά συζητώ θέματα που με προβληματίζουν βλέποντας τα όσα έχουν ή είχαν συμβεί στο παρελθόν και το πως η εκκλησία τα αντιμετώπισε.
Οσο και αν δεν γνωρίζει κάποιος ιστορία (κακώς γιατι το να γνωρίζεις το παρελθόν βοηθάει στο τι να περιμένεις στο μέλλον) δεν μπορεί να αμφισβητίσει τη συντηρητική στάση της εκκλησίας απέναντι στην επιστήμη, την προσκόλησή της στον πλούτο και την έμμονή της στη διατήρηση των κεκτημένων. Επειδή πάντα έχω μάθει να τεκμηριώνω τα επιχειρήματά μου με παραδείγματα και όχι με ωραίες θεωρείες και κολακευτικά λόγια σου (σας) παραθέτω τα κάτωθι:
Βυζάντιο
Οι παροπίδες των εκκλησιαστικών κύκλων έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους μόλις άρχισε να αποκτά εξουσία η θρησκεία μας (λέω μας γιατί όσο και αν δεν φαίνεται είμαι χριστιανός ορθόδοξος όμως καλό είναι να βγάζουμε και τα άπλυτά μας στη φόρα!!!!!), με αποτέλεσμα την πυρπόληση της Σεραπείου βιβλιοθήκης από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Α’ με επίσκοπο Αλεξανδρείας τον Θεόφιλο. Τον ακολούθησε, το 529, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός, ο οποίος έκλεισε την Ακαδημία Πλάτωνος στην Αθήνα. Στις μαύρες του σελίδες καταγράφεται και ο τραγικός θάνατος της Υπατίας.
Στο Βυζάντιο, ο χριστιανισμός κυνήγησε λυσσαλέα όποια επιστημονική φωνή διατύπωνε κάτι που ξέφευγε από τα θεόπνευστα κείμενα της Εκκλησίας. Ο Μιχαήλ Ψελλός, λόγιος και φιλόσοφος, κατέστη γρήγορα ύποπτος στους εκκλησιαστικούς κύκλους, και ο πατριάρχης Ξιφιλίνος τον κατηγόρησε ότι ήθελε να ανατρέψει τον χριστιανισμό και να εισαγάγει τις δοξασίες του Πλάτωνα και του στωικού Χρυσίππου. Ο Μ.Ψελλός υποχρεώθηκε σε δημόσια ομολογία. Ο Ιωάννης ο Ιταλός, καθηγητής Φιλοσοφίας στη θέση του Ψελλού, κατηγορήθηκε ότι δίδασκε αίρεση, ότι θεωρούσε την ύλη άναρχη και αδημιούργητη και ότι δεχόταν ως υπαρκτές τις πλατωνικές ιδέες. Παρ’ όλο που δήλωσε μετάνοια, αρχικά περιορίστηκε σε μονή και κατόπιν καταδιώχθηκε γιατί θεωρήθηκε ότι η διδασκαλία του παρακινούσε στην επαναφορά της παλαιάς θρησκείας.
Ο Γεώργιος Γεμιστός Πλήθων προσπάθησε ν’ αναστήσει τον παλαιό ελληνικό βίο. Το αποτέλεσμα ήταν το έργο του «Νόμων Συγγραφή» να μη σώζεται ολόκληρο γιατί κάηκε έπειτα από απόφαση του Σχολάριου μόλις αυτός έγινε πατριάρχης.
Χριστιανισμός και Ελλάδα
Η Εκκλησία της Ελλάδας παρουσίασε τα ίδια στοιχεία του συντηρητισμού, της μισαλλοδοξίας και του σκοταδισμού. Οι θετικές επιστήμες, τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, ήταν απαγορευμένα για τους ρασοφόρους ως πηγή αθεΐας.
Το έτος 1819 το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέδωσε «πατριαρχική εγκύκλιο» για την ανάσχεση της διάδοσης των φυσικομαθηματικών επιστημών με τίτλο «Περί της σημερινής κατάστασης των κοινών του γένους μας ελληνομουσείων (=σχολείων)» και κάλεσε πατριαρχική σύνοδο με στόχο «την καθαίρεσιν των φιλοσοφικών (=φυσικομαθηματικών) μαθημάτων». Από τη σύνοδο που συνήλθε τον Μάρτιο του 1821, μόλις λίγες ημέρες πριν από την έκρηξη της Επανάστασης, εξεδόθη κείμενο κατά των Μαθηματικών, της Φυσικής και των επιστημών γενικότερα.
Το πόσο προσπάθησε να «φρενάρει» η Εκκλησία τη διάδοση των Επιστημών και των Γραμμάτων του Γένους το μαρτυρά και η «Χριστιανική Απολογία» του διευθυντή της Πατριαρχικής Σχολής της Κωνσταντινουπόλεως Αθ. Πάριου, γραμμένη στα 1800: «Μακράν η διαλεκτική σχέση. Μακράν η πολύσχημος Γεωμετρία. Μακράν η κενέμφατος Αλγεβρα. Μακράν κάθε ανθρώπινη επιστήμη και μάθησις. Εις τα εξ αποκαλύψεως δεν ζητείται απόδειξις, αλλά πίστις».
Ετσι κυνηγήθηκαν, αφορίστηκαν δάσκαλοι και επιστήμονες που ήταν φορείς της επιστήμης και της λογικής σκέψης. Η μοίρα των πρωτοπόρων του ελληνικού διαφωτισμού δείχνει την αντιμετώπιση που είχαν από την «εθναρχούσα Εκκλησία».
Ο Μεθόδιος Ανθρακίτης (1650/60-1736) καταδικάστηκε το 1721 για τις φιλοσοφικές απόψεις του από το Πατριαρχείο και υποχρεώθηκε το έτος 1725 σε δημόσια καύση των χειρογράφων του.
Ο Ευγένιος Βούλγαρης (1716-1806) εισήγαγε στην Ελλάδα τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, της νεότερης φιλοσοφίας και της λατινικής γλώσσας. Οι ιερείς επιχείρησαν να τον λιθοβολήσουν στα Ιωάννινα και τον κυνήγησαν ως άθεο.
Ο Χριστόδουλος Παμπλέκης, λόγιος και δάσκαλος, αφορίστηκε το 1793 μετά το θάνατό του από τον πατριάρχη Νεόφυτο τον Ζ’.
Στις 23 Οκτωβρίου του 1839 ο Θεόφιλος Καΐρης αφορίζεται από την Εκκλησία. Τον οδηγούν σε μοναστήρι στη Σκιάθο όπου υπόκειται σωματικά και ψυχολογικά βασανιστήρια.
Ο Κωνσταντίνος Κούμας μπορεί να μην αφορίστηκε, αλλά κυνηγήθηκε ανελέητα.
Βέβαια, ούτε οι Ευρωπαίοι διαφωτιστές γλίτωσαν από τη μανία του ελληνικού εκκλησιαστικού μηχανισμού! Για παράδειγμα, το έτος 1776 «καταδικάστηκε» και «αναθεματίστηκε» πανηγυρικά από τον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Σοφρώνιο Β’, ο Βολταίρος και το ίδιο επαναλήφθηκε το έτος 1793 από τον πατριάρχη Νεόφυτο Ζ’, δεκαπέντε χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου διανοητή!
Για πες μου λοιπόν Νίκο σε μια ειλικρινή εν Θεω απάντηση αν αυτά που αναγράφω (και υπόσχομαι δημόσια συγγνώμη αν έστω και μια αράδα από τις ανωτέρω είναι ψέμα ή παραποίηση της πραγματικότητας) δεν είναι σκοταδισμός, τότε ποια η έννοια του σκοταδισμού????
Γιατί το σώμα της εκκλησίας το οποίο ο Κύριος της δόξης έσωσε με το αίμα του αντιμετωπίζει τα δώρα του αγιου πνεύματος (δηλαδή την επιστήμη) με τόση μανία???? Γιατί οι ιεράρχες της εκκλησίας είναι τόσο αρτηριοσκληρωτικά προσκολημένοι στη συντήρηση ώστε οι φαρισαίοι πλέων να φαίνονται αθώες περιστερές. Σε τι διαφέρουν οι δικοί μας ιεράρχες που κυνηγούν ανελεητα όποιον θίγει τα κεκτημένα τους και απειλεί να στερήσει την εξουσία που ασκούν στο ποίμνοιο τους από τους δολοφόνους φαρισίους που σκότωναν τους προφητες στην παλαια διαθήκη.
Επειδή θα με πείτε αιρτικό (και είμαι βέβαιος για αυτό!!!! και μην το αρνηθείτε!!) δεν είμαι μετέχω στα μυστήρια, εκκλησιάζομαι, έχω πνευματικό και είμαι ορθόδοξος χριστιανός. Ομως Νίκο (και λοιποί συζητητές ) η ιστορία που ξεφτιλίζει τις αιρέσεις (καθώς μόνο η ορθοδοξία φτάνει στη γέννηση του Χριστού!!), η ίδια ιστορία δείχνει ότι υπάρχει στους κόλπους μας μεγάλη διαφθορά και λέρα!!
Σε καλώ να μου απαντήσεις αν τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρω είναι λόγια των εχθρών της εκκλησίας!!!
Σε καλώ να μου πεις ποιος είναι αλήθεια ο εχθρός!!! Εγώ που αναφέρω ιστορικά δρώμενα ή αυτοί που τα έκαναν.
ΑΑΑΑΑ μη ξεχάσω το οικονομικό κομμάτι, όπου πάντα και συνεχώς τα μοναστήρια δεν πληρώνουν αλλά μαζεύουν. Ετσι έπεσε το Βυζάντιο Νίκο γιατί είχε περισσότερους μοναχούς από στρατιώτες!!! Δεν το λέω εγώ!! Δεν το λένε οι εχθροί της εκκλησίας!!!! Αν υπήρχε μηχανή που να γυρίσει το χρόνο πίσω θα το έβλεπες και εσύ....
Συγγνώμη για το έντονο ύφος αλλά όταν βλέπω κάποια πράγματα που έχουν συμβεί και συμβαίνουν γύρω μας και προσπαθούν να με πείσουν ότι το μαύρο είναι άσπρο
τρελένομαι!!!!