Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Γενικότερα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία και το Χριστιανισμό.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

DAVOUT
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:39 pm
Τοποθεσία: Μάνος

Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό DAVOUT » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:39 pm

Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Εικόνα

Αγαπητοι εν Χριστώ αδελφοί!!!
Επιθυμώ να αναφέρω προ όλων, ότι είμαι Χριστιανός ορθόδοξος βαπτισμένος στο όνομα της Αγίας - Ομοουσίου και Αδιαρέτου Τριάδος!.
Το θέμα που επιθυμώ να θίξω (αν βέβαια εγκριθεί από το site), είναι η εχθρικότητα που η εκκλησία δίχνει απέναντι σε κάθε τι καινούργιο προκειμένου να διατηρήσει τα κεκτημένα της. Τα επιχειρήματα που έχω και τα οποία θα ήθελα να συζητηθούν είναι τα κάτωθι
1) H φράση του Λουκά Νοταρά ότι «... καλύτερα το σαρίκι του Σουλτάνου παρά η τιάρα του Πάπα» τη στιγμή που η πόλη έπεφτε και χιλιάδες κόσμου θα έχαναν τις ζωές τους. Φυσικά η κλίκα των Θεοσεβούμενων ιεραρχών δεν νοιάστηκε ούτε και πειράχτηκαν τα κεκτημένα της καθώς ο Γεννάδιος από σκλάβος......έγινε Πατριάρχης!!!! Η προδοσία στο μεγαλείο της!!!
2) Ο θάνατος της Υπατίας της Αλεξανδρινής φαίνεται να βαραίνει κατά μεγάλο μέρος τον Αγιο πατριάρχη Αλεξανδρείας Κύριλλο. Αλήθεια τι γίνεται με το ου φονεύσεις. Αποτελούσε η Υπατία κίνδυνο για τη χριστιανική θρησκεία ή μήπως έβλαπτε τα κεκτημένα των εκπροσώπων της νέας θρησκείας;
3) Πως από εκεί που οι έλληνες δίδασκαν φιλοσοφία, ιατρική, αστρολογία και ήταν η πηγή της γνώσης κατέληξαν επι Βυζαντίου να ελπίζουν μόνο σε θεύματα για να σωθούν. Μήπως οι άρχοντες της νέας θρησκείας στη μανία τους να εξαλέιψουν κάθε τι ελληνικό (μη ξεχνάμε το κλείσιμο της σχολής στην Αθήνα το 529μχ από τον Ιουστινιανό) μαζί με τις σχολές κατήργησαν και τις επιστήμες;
4) Μην ξεχνάμε ότι η εκκλησία έδωσε (με το ζόρι) στον Ηρακλειο για την εκστρατεία των περσων τα χρυσα καντήλια της Αγιας Σοφίας, μετά την επιστροφή του ομως από την εκστρατεία ζήτησε την αποπληρωμή του «δανείου» με όσα αυτό σημαίνε για τις απλες μάζες των Βυζαντινών (έγινε του μεσοπροθέσμου και τότε). Καλά την ευαγγελική περικοπή για το ότι δεν μπορείς να υπηρετείς δύο αφέντες...κατά Ματθαίον 6, 24 δεν θα το λάβει ποτέ η εκκλησία υπόψη της;
Εκτός των ανωτέρω υπάρχουν και πλείστα άλλα παραδείγματα όπου φαίνεται πως όταν τα κεκτημένα της εκκλησίας θίγονται τότε εκείνη αντιδρά.Υπάρχει ο θρύλος ότι ο Παλαιον πατρών Γερμανός είχε ένα καριοφύλι στην πλάτη για να ευλογήσει την επανάσταση. Επίσης ο πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε, ο οποίος έχει ανακυρηχθεί αγιος (εορτάζει στις 10 Απριλίου) αφόρισε τους επαναστάστες του 1821.
Διασαφηνίζω ότι δεν είμιαι ούτε αιρετικός ούτε κακόβουλος ούτε θέλω να σκανδαλίσω κανένα. Απλώς στηριζόμενος στο μελετάτε τας γραφάς και επειδή το forum προσφέρεται για συζητήσεις θα ήθελα τη γνώμη σας επι των θεμάτων.



eleanna
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:39 pm

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό eleanna » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:40 pm

Αγαπητε Daveout. Η απαντηση για την περιπτωση σου :D βρισκεται στην πρωτη εντολη. Τηρησε την πρωτη εντολη αν μπορεις (γιατι δεν γινεται να τη τηρησεις μηχανιστικα αλλα μονο απο καρδιας) και θα παρεις μυστικα ολες τις απαντησεις οπως τις πηραν και αλλοι. :wink:
Και να θυμασαι οι εντολες δεν εχουν χαρακτηρα χουντικο, ειναι οδοδεικτες και συμβουλες για το πως να μπορεις να εχεις Θεο και να παραμεινεις κοντα Του. Δεν ειναι υποχρεωτικο να αγαπησεις το Θεο αλλα ειναι αναγκαιο αν θες να εισαι κοντα Του. Γιατι Θεος και Αγαπη ειναι ενα και το αυτο. Αρα δε μπορεις να μεινεις κοντα στην Αγαπη χωρις αγαπη.



Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3833
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:40 pm

Αγαπητέ μου αδελφέ, κατ' αρχάς καλωσόρισες στον ιστοχώρο μας.

Δεν είμαι ούτε ιστορικός, ούτε θεολόγος και άρα δεν είμαι ο πλέον αρμόδιος να δώσω απαντήσεις κύρους σε όλα τα παραπάνω σου ερωτήματα. Μπορώ να σου πω όμως τι έχω κάνει εγώ:
Ακούω και παρακολουθώ συζητήσεις επί των θεμάτων που ανέφερες μέσω του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος. Εκεί, έγκριτοι ιστορικοί και θεολόγοι έχουν αναφερθεί και αναφέρονται σε βάθος σε αυτά και πολλά άλλα ζητήματα. Είμαι λοιπόν σε θέση να γνωρίζω πως η άποψη ότι κατά την περίοδο του Βυζαντίου περιορίστηκαν οι επιστήμες είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Ο Άγιος Κύριλλος απόστολος των Σλάβων ήταν θεολόγος, γλωσσολόγος (και έτσι δημιούργησε το κυριλλικό αλφάβητο), μαθηματικός και ιατρός! Όλα αυτά τα είχε σπουδάσει στο πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης. Επίσης σχετικά πρόσφατα ανακαλύφθηκε βιβλίο το οποίο περιέχει άγνωστα κείμενα του μεγάλου μαθηματικού Αρχιμήδη. Το βιβλίο αυτό ήταν στην κατοχή του Οικουμενικού Πατριαρχείου επί χιλιετία και ήταν συντηρημένο άριστα. Δυστυχώς υπέστη μεγάλες φθορές όταν εκλάπη από αυτό και σήμερα βρίσκεται στην κατοχή αμερικανών μελετητών που έχουν εκφράσει την ευγνωμοσύνη τους προς τους ανθρώπους εκείνης της εποχής που διατήρησαν αυτή τη γνώση.
Ο πατριάρχης και άγιος Γρηγόριος ο Ε' αναγκάστηκε να αφορίσει τους επαναστάτες μόνο και μόνο για να σώσει το χριστιανικό πληθυσμό της Κωνσταντινούπολης από την εκδικητική μανία του Σουλτάνου. Αν ήταν πειθήνιο όργανο των Οθωμανών, εκείνοι θα τον κρέμαγαν μετά; Όχι απλά τον κρέμασαν αλλά έριξαν το σώμα του στη θάλασσα και με θαυματουργικό τρόπο ανευρέθη και σήμερα βρίσκεται στον Μητροπολιτικό Ναό της Αθήνας. Θα γινόταν αυτό αν ήταν άδικος;
Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός όχι μόνο δεν αναγκάστηκε να ευλογήσει την επανάσταση αλλά αντίθετα έθεσε τον εαυτό του σε κίνδυνο ξεγελώντας τους Τούρκους ώστε να μην καταλάβουν που και πως αυτή θα ξεκινούσε (είχαν ήδη ενδείξεις και υποψίες).
Πάντοτε με αδελφικό πνεύμα, αναφέρω τα παραπάνω προσπαθώντας να τα μεταφέρω όσο πιο πιστά τα έχω ακούσει.


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:41 pm

Η Εκκλησία Μάνο αποτελείται από ανθρώπους που πιστεύουν, αγαπούν το Χριστό και αγωνίζονται να τηρήσουν το θέλημά Του. το στάδιο του αγώνα που βρίσκεται ο καθένας είναι διαφορετικό και αντικατοπτρίζεται και στις ενέργειές του.

Κανένας Χριστιανός δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι εκπροσωπεί το Χριστό σ΄αυτό τον κόσμο, επειδή είναι ο ίδιος παρόν, ως κεφαλή της Εκκλησίας, επομένως καθένας από τα μέλη της Εκκλησίας, κληρικός ή λαϊκός δεν παύει να είναι ένα απλό μέλος της Εκκλησίας ανεξαρτήτως του διακονήματος που του έχει ανατεθεί μέσα σ' αυτή.

Με λίγα λόγια ακόμη κι αν οι πράξεις μας (ημών των Χριστιανών) εκθέτουν την Εκκλησία στα μάτια των εκτός Εκκλησίας και θα δώσουμε λόγο γι αυτό, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι χαρακτηρίζουν την Εκκλησία, η οποία είναι δια του αίματος του Χριστού "αγία και άμωμος" (Εφεσ. 5, 27).

Οι πράξεις του καθενός μας κρίνονται από το Χριστό κατά την μετάστασή μας από αυτή τη ζωή και κατά την τελική κρίση, κανείς όμως από μας δεν έχει δικαίωμα να κατακρίνει άλλον άνθρωπο, επειδή, όσο κι αν νομίζει ότι γνωρίζει όσα είναι φανερά, δεν μπορεί ποτέ να γνωρίζει το βάθος της ψυχής κάθε ανθρώπου.

Μ' όλα αυτά δεν θέλω να πω ότι όσα παραδείγματα αναφέρεις είναι σωστά και πράγματι έγιναν όπως τα περιγράφεις, αλλά ότι ακόμη κι αν είχαν γίνει σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσαν να επηρεάσουν την πίστη μας στο Χριστό και στην Εκκλησία.

Μάνο, μην υιοθετείς τα επιχειρήματα των εχθρών της Εκκλησίας, επειδή εκείνοι νομίζουν ότι χτυπώντας κάποια πρόσωπα Αγίων μπορούν να πλήξουν και την Εκκλησία. Η πλάνη τους όμως είναι οικτρή, επειδή κρίνουν από τα ανθρώπινα δημιουργήματα. Η Εκκλησία δεν αποτελείται από Αγίους, αλλά από αμαρτωλούς εν δυνάμει αγίους. Το ποιος στο τέλος δικαιώνεται από το Θεό και Αγιάζεται φαίνεται από το αποτέλεσμα. Χιλιάδες άνθρωποι έχουν ευεργετηθεί από το Θεό πρεσβείες των Αγίων κι έτσι γνωρίζουν πολύ καλά, αν αυτή η Εκκλησία ήταν τροφός Αγίων σε όλη της την ιστορία και είναι ακόμη και σήμερα.

Εάν πραγματικά σ΄ενδιαφέρουν τα παραδείγματα, που ανέφερες για να βρεις επιχειρήματα που αντικρούουν τις απόψεις των νεοειδωλολατρών, ψάξε στο διαδίκτυο και θα βρεις δεκάδες πηγές, που αντικρούουν με πειστικό τρόπο όλα τα επιχειρήματά τους. Να μην ξεχνάς όμως ότι στο τέλος πείθονται μόνο οι καλοπροαίρετοι. Όσοι είναι κακοπροαίρετοι δεν πρόκειται να πεισθούν ότι κι αν πεις.

Τέλος η Εκκλησία δεν έχει κανένα πρόβλημα με κάθε τι καινούργιο ή παλιό, αλλά μόνο με την αμαρτία, δηλαδή ότι απομακρύνει τον άνθρωπο από το Θεό. Επομένως η σκέψη σου συνολικά είναι λάθος και ιδίως, επειδή βασίζεται σε γεγονότα, που δεν είχαν να κάνουν με κάτι καινούργιο, αφού η ειδωλολατρεία ήταν σαφώς το παλιό και η Χριστιανική πίστη το καινούργιο στις εποχές για τις οποίες μιλάμε.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

DAVOUT
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:39 pm
Τοποθεσία: Μάνος

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό DAVOUT » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:42 pm

Αγαπητέ Νίκο δεν υιοθετώ τα επιχειρήματα των εχθρών της εκκλησίας, αλλιώς δεν θα συνομιλούσα σε ενα ορθόθοξο διαδικτυακό τόπο! Απλά συζητώ θέματα που με προβληματίζουν βλέποντας τα όσα έχουν ή είχαν συμβεί στο παρελθόν και το πως η εκκλησία τα αντιμετώπισε.
Οσο και αν δεν γνωρίζει κάποιος ιστορία (κακώς γιατι το να γνωρίζεις το παρελθόν βοηθάει στο τι να περιμένεις στο μέλλον) δεν μπορεί να αμφισβητίσει τη συντηρητική στάση της εκκλησίας απέναντι στην επιστήμη, την προσκόλησή της στον πλούτο και την έμμονή της στη διατήρηση των κεκτημένων. Επειδή πάντα έχω μάθει να τεκμηριώνω τα επιχειρήματά μου με παραδείγματα και όχι με ωραίες θεωρείες και κολακευτικά λόγια σου (σας) παραθέτω τα κάτωθι:

Βυζάντιο

Οι παροπίδες των εκκλησιαστικών κύκλων έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους μόλις άρχισε να αποκτά εξουσία η θρησκεία μας (λέω μας γιατί όσο και αν δεν φαίνεται είμαι χριστιανός ορθόδοξος όμως καλό είναι να βγάζουμε και τα άπλυτά μας στη φόρα!!!!!), με αποτέλεσμα την πυρπόληση της Σεραπείου βιβλιοθήκης από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Α’ με επίσκοπο Αλεξανδρείας τον Θεόφιλο. Τον ακολούθησε, το 529, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός, ο οποίος έκλεισε την Ακαδημία Πλάτωνος στην Αθήνα. Στις μαύρες του σελίδες καταγράφεται και ο τραγικός θάνατος της Υπατίας.

Στο Βυζάντιο, ο χριστιανισμός κυνήγησε λυσσαλέα όποια επιστημονική φωνή διατύπωνε κάτι που ξέφευγε από τα θεόπνευστα κείμενα της Εκκλησίας. Ο Μιχαήλ Ψελλός, λόγιος και φιλόσοφος, κατέστη γρήγορα ύποπτος στους εκκλησιαστικούς κύκλους, και ο πατριάρχης Ξιφιλίνος τον κατηγόρησε ότι ήθελε να ανατρέψει τον χριστιανισμό και να εισαγάγει τις δοξασίες του Πλάτωνα και του στωικού Χρυσίππου. Ο Μ.Ψελλός υποχρεώθηκε σε δημόσια ομολογία. Ο Ιωάννης ο Ιταλός, καθηγητής Φιλοσοφίας στη θέση του Ψελλού, κατηγορήθηκε ότι δίδασκε αίρεση, ότι θεωρούσε την ύλη άναρχη και αδημιούργητη και ότι δεχόταν ως υπαρκτές τις πλατωνικές ιδέες. Παρ’ όλο που δήλωσε μετάνοια, αρχικά περιορίστηκε σε μονή και κατόπιν καταδιώχθηκε γιατί θεωρήθηκε ότι η διδασκαλία του παρακινούσε στην επαναφορά της παλαιάς θρησκείας.

Ο Γεώργιος Γεμιστός Πλήθων προσπάθησε ν’ αναστήσει τον παλαιό ελληνικό βίο. Το αποτέλεσμα ήταν το έργο του «Νόμων Συγγραφή» να μη σώζεται ολόκληρο γιατί κάηκε έπειτα από απόφαση του Σχολάριου μόλις αυτός έγινε πατριάρχης.

Χριστιανισμός και Ελλάδα

Η Εκκλησία της Ελλάδας παρουσίασε τα ίδια στοιχεία του συντηρητισμού, της μισαλλοδοξίας και του σκοταδισμού. Οι θετικές επιστήμες, τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, ήταν απαγορευμένα για τους ρασοφόρους ως πηγή αθεΐας.

Το έτος 1819 το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέδωσε «πατριαρχική εγκύκλιο» για την ανάσχεση της διάδοσης των φυσικομαθηματικών επιστημών με τίτλο «Περί της σημερινής κατάστασης των κοινών του γένους μας ελληνομουσείων (=σχολείων)» και κάλεσε πατριαρχική σύνοδο με στόχο «την καθαίρεσιν των φιλοσοφικών (=φυσικομαθηματικών) μαθημάτων». Από τη σύνοδο που συνήλθε τον Μάρτιο του 1821, μόλις λίγες ημέρες πριν από την έκρηξη της Επανάστασης, εξεδόθη κείμενο κατά των Μαθηματικών, της Φυσικής και των επιστημών γενικότερα.

Το πόσο προσπάθησε να «φρενάρει» η Εκκλησία τη διάδοση των Επιστημών και των Γραμμάτων του Γένους το μαρτυρά και η «Χριστιανική Απολογία» του διευθυντή της Πατριαρχικής Σχολής της Κωνσταντινουπόλεως Αθ. Πάριου, γραμμένη στα 1800: «Μακράν η διαλεκτική σχέση. Μακράν η πολύσχημος Γεωμετρία. Μακράν η κενέμφατος Αλγεβρα. Μακράν κάθε ανθρώπινη επιστήμη και μάθησις. Εις τα εξ αποκαλύψεως δεν ζητείται απόδειξις, αλλά πίστις».

Ετσι κυνηγήθηκαν, αφορίστηκαν δάσκαλοι και επιστήμονες που ήταν φορείς της επιστήμης και της λογικής σκέψης. Η μοίρα των πρωτοπόρων του ελληνικού διαφωτισμού δείχνει την αντιμετώπιση που είχαν από την «εθναρχούσα Εκκλησία».

Ο Μεθόδιος Ανθρακίτης (1650/60-1736) καταδικάστηκε το 1721 για τις φιλοσοφικές απόψεις του από το Πατριαρχείο και υποχρεώθηκε το έτος 1725 σε δημόσια καύση των χειρογράφων του.

Ο Ευγένιος Βούλγαρης (1716-1806) εισήγαγε στην Ελλάδα τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, της νεότερης φιλοσοφίας και της λατινικής γλώσσας. Οι ιερείς επιχείρησαν να τον λιθοβολήσουν στα Ιωάννινα και τον κυνήγησαν ως άθεο.

Ο Χριστόδουλος Παμπλέκης, λόγιος και δάσκαλος, αφορίστηκε το 1793 μετά το θάνατό του από τον πατριάρχη Νεόφυτο τον Ζ’.

Στις 23 Οκτωβρίου του 1839 ο Θεόφιλος Καΐρης αφορίζεται από την Εκκλησία. Τον οδηγούν σε μοναστήρι στη Σκιάθο όπου υπόκειται σωματικά και ψυχολογικά βασανιστήρια.

Ο Κωνσταντίνος Κούμας μπορεί να μην αφορίστηκε, αλλά κυνηγήθηκε ανελέητα.

Βέβαια, ούτε οι Ευρωπαίοι διαφωτιστές γλίτωσαν από τη μανία του ελληνικού εκκλησιαστικού μηχανισμού! Για παράδειγμα, το έτος 1776 «καταδικάστηκε» και «αναθεματίστηκε» πανηγυρικά από τον πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Σοφρώνιο Β’, ο Βολταίρος και το ίδιο επαναλήφθηκε το έτος 1793 από τον πατριάρχη Νεόφυτο Ζ’, δεκαπέντε χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου διανοητή!

Για πες μου λοιπόν Νίκο σε μια ειλικρινή εν Θεω απάντηση αν αυτά που αναγράφω (και υπόσχομαι δημόσια συγγνώμη αν έστω και μια αράδα από τις ανωτέρω είναι ψέμα ή παραποίηση της πραγματικότητας) δεν είναι σκοταδισμός, τότε ποια η έννοια του σκοταδισμού????
Γιατί το σώμα της εκκλησίας το οποίο ο Κύριος της δόξης έσωσε με το αίμα του αντιμετωπίζει τα δώρα του αγιου πνεύματος (δηλαδή την επιστήμη) με τόση μανία???? Γιατί οι ιεράρχες της εκκλησίας είναι τόσο αρτηριοσκληρωτικά προσκολημένοι στη συντήρηση ώστε οι φαρισαίοι πλέων να φαίνονται αθώες περιστερές. Σε τι διαφέρουν οι δικοί μας ιεράρχες που κυνηγούν ανελεητα όποιον θίγει τα κεκτημένα τους και απειλεί να στερήσει την εξουσία που ασκούν στο ποίμνοιο τους από τους δολοφόνους φαρισίους που σκότωναν τους προφητες στην παλαια διαθήκη.
Επειδή θα με πείτε αιρτικό (και είμαι βέβαιος για αυτό!!!! και μην το αρνηθείτε!!) δεν είμαι μετέχω στα μυστήρια, εκκλησιάζομαι, έχω πνευματικό και είμαι ορθόδοξος χριστιανός. Ομως Νίκο (και λοιποί συζητητές ) η ιστορία που ξεφτιλίζει τις αιρέσεις (καθώς μόνο η ορθοδοξία φτάνει στη γέννηση του Χριστού!!), η ίδια ιστορία δείχνει ότι υπάρχει στους κόλπους μας μεγάλη διαφθορά και λέρα!!
Σε καλώ να μου απαντήσεις αν τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρω είναι λόγια των εχθρών της εκκλησίας!!!
Σε καλώ να μου πεις ποιος είναι αλήθεια ο εχθρός!!! Εγώ που αναφέρω ιστορικά δρώμενα ή αυτοί που τα έκαναν.
ΑΑΑΑΑ μη ξεχάσω το οικονομικό κομμάτι, όπου πάντα και συνεχώς τα μοναστήρια δεν πληρώνουν αλλά μαζεύουν. Ετσι έπεσε το Βυζάντιο Νίκο γιατί είχε περισσότερους μοναχούς από στρατιώτες!!! Δεν το λέω εγώ!! Δεν το λένε οι εχθροί της εκκλησίας!!!! Αν υπήρχε μηχανή που να γυρίσει το χρόνο πίσω θα το έβλεπες και εσύ....
Συγγνώμη για το έντονο ύφος αλλά όταν βλέπω κάποια πράγματα που έχουν συμβεί και συμβαίνουν γύρω μας και προσπαθούν να με πείσουν ότι το μαύρο είναι άσπρο
τρελένομαι!!!!



Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3833
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:43 pm

Καλέ μου Μάνο (το εννοώ και δεν το λέω σε καμία περίπτωση ειρωνικά) αναφέρεις πολλά, αλλά πουθενά δεν αναφέρεις τις πηγές σου. Ποιος λέει όλα τα παραπάνω; Σε ποιο ή ποια βιβλία είναι γραμμένα και από ποιον ή ποιους;
Δεν θα ισχυριστώ σε καμία περίπτωση ότι είμαι γνώστης και σοφός. Σε καλώ πάντως να διαβάσεις το βιβλίο που ανέφερα. Είναι το "Παλίμψηστο του Αρχιμήδη" των Reviel Netz και William Noel. Το αστείο είναι πως βιβλίο για το ίδιο θέμα έχει γράψει και μία ελληνίδα συγγραφέας (Γκρέτα Χριστοφιλοπούλου) η οποία με την ίδια "χάρη" που ένας γορίλλας κόβει ένα τριαντάφυλλο εκτοξεύει του κόσμου τις κατηγορίες εναντίον της Εκκλησίας για δήθεν σκοταδισμό και υποβιβασμό της επιστήμης. Ρίξε αν θέλεις μία ματιά στον σύνδεσμο αυτό: http://www.public.gr/prod/books/greek-b ... zAod-1Tn0A
Αντιθέτως όμως, οι δύο παραπάνω ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ μελετητές, καταδεικνύουν στο τέλος του έργου τους την επιμέλεια να ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ το έργο του Αρχιμήδη. Διάβασε αν θέλεις εδώ: http://www.amazon.com/Archimedes-Codex- ... 030681580X
Ευτυχώς το βιβλίο των αμερικανών έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά όσο και αν διάφοροι κύκλοι είχαν κάθε συμφέρον να μη γίνει αυτό. Είναι τυχαίο πως στο Google βγαίνει μόνο της Χριστοφιλοπούλου και όχι των Netz και Noel; Δοκίμασέ το και εσύ και θα δεις.

Πάντα με αδελφικό πνεύμα και χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης

Αναστάσιος


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

DAVOUT
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:39 pm
Τοποθεσία: Μάνος

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό DAVOUT » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:43 pm

Αδελφέ Αναστάσιε....
Δεν έχω πρόθεση αντιπαράθεσης!!!!! Εχω πρόθεση συζήτησης!!!!! Αν αμφισβητείς τις πηγές μου μπορείς να ψάξεις στο google η σε οποαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης με το λήμα που αμφισβητείς. Τα γεγονότα είναι ιστορικά, άλλωστε νομίζω ότι δίνω ονόματα ιεραρχών και χρονολογίες, ειδικά για τις πατριαρχικές εγκυκλίους.. Τι άλλο να δώσω???
Η αμφισβήτηση βέβαια δεν είναι το παν, όμως θα αντιστρέψω την ερωτησή σου και σε παρακαλώ να μου αναφέρεις μερικά επιστημονικά επιτευγματα της βυζαντινής περιόδου. Αφού δεν είναι σκοταδιστική όπως υποστηρίζω εγώ τότε κάτι θα έχει να επιδείξει! (εξαιρείται βέβαια η Αγία Σοφία, οι υπέροχες υμνολογίες και οι αγιογραφίες. Εκεί πράγματι το Βυζάντιο διέπρεψε!)



DAVOUT
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:39 pm
Τοποθεσία: Μάνος

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό DAVOUT » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:44 pm

Αδελφέ Αναστάσιε Δοκίμασε στις βιογραφίες των ανωτέρω την wikipedia βάλε το όνομα κάθε ενος και θα βγάλει τη βιογραφία του
πχ Μεθόδιος Ανθρακίτης
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... E%B7%CF%82



Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3833
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:44 pm

Αγαπητέ μου αδελφέ, πόσο επίσημη είναι η Wikipedia; Δεν αμφισβητώ την καθ' ολοκληρία εγκυρότητά της, σίγουρα όμως οτιδήποτε αναφέρεται σε αυτή δεν είναι αυτοδίκαια σωστό. Αυτό που θα ήθελα να μου αναφέρεις ως πηγή είναι η βιβλιογραφική προέλευση μιας πληροφορίας. Επειδή πρόσφατα τελείωσα μία μελέτη (σε τελείως άσχετο με το θέμα μας ζήτημα) πιστεύω ακράδαντα πως αν θέλουμε να κάνουμε μία πραγματικά ουσιώδη συζήτηση θα πρέπει να παραθέσουμε έγκυρες πηγές, πχ τη διδακτορική διατριβή ή τη δημοσίευση κάποιου επιστήμονα, ιστορικού ή άλλου. Σίγουρα δεν είναι εύκολο, είναι όμως το μόνο έγκυρο. Η Wikipedia δεν είναι αποδεκτή ως επίσημη δημοσίευση από την επιστημονική κοινότητα.
Σε ότι αφορά τα επιτεύγματα του Βυζαντίου ανέφερες ένα το οποίο σου ζητώ να το σκεφτείς σε βάθος. Ο περικαλής ναός της Αγίας του Θεού Σοφίας στέκει αγέρωχος επί αιώνες χωρίς κανένας σεισμός σε μία ιδιαίτερα σεισμογενή περιοχή να τον έχει θίξει. Το γεγονός ότι ο τρούλος του στέκεται και δεν πέφτει είναι από μόνο του θαύμα. Απλά, ο ναός αυτός χωρίς υψηλά μαθηματικά ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΧΤΙΣΤΕΙ! Το υγρό πυρ αποτελεί ένα ακόμα άλυτο πρόβλημα για τους σημερινούς επιστήμονες. Είναι όμως σίγουρο πως υπήρξε. Αντί της Wikipedia προτιμώ να ψάχνω μέσω του scholar.google.gr το οποίο θεωρείται πολύ περισσότερο έγκυρο αν και δεν αποτελεί ψηφιακή ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη. Έχει όμως αρκετά στοιχεία από μία τέτοια. Σου παραθέτω το εξής:
http://www.jstor.org/pss/3106585 το οποίο αναφέρεται στο θέμα "Secrecy, technology, and war: Greek fire and the defense of Byzantium".
Επειδή το θέμα της αρχαίας και ύστερης τεχνολογίας το έχω μελετήσει αρκετά, σε διαβεβαιώ ότι στην καθ' ημάς Ανατολή μόνο σκοταδισμός δεν υπήρξε από την επίσημη Εκκλησία στα θέματα της επιστήμης. Πρόσφατα άκουσα μέσω του Ρ/Φ σταθμού (δυστυχώς δεν μπορώ να θυμηθώ τον ιστορικό που το ανέφερε) για την ύπαρξη σχολής ιατρικής για γυναίκες στον ελλαδικό χώρο αρκετά πριν την πτώση της Πόλης. Ένα σκοταδιστικό καθεστώς θα ίδρυε ποτέ μία τέτοια σχολή;


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3833
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Είναι εχθρική η Εκκλησία σε κάθε τι καινούργιο;

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Κυρ Σεπ 02, 2012 2:44 pm

Νομίζω πως στηρίζει τα όσα αναφέρω παραπάνω το κείμενο που βρίσκεται ακριβώς στο πάνω μέρος του συνδέσμου της Wikipedia που παρέθεσες:

Είδατε την καρτέλα "επεξεργασία"; Πατώντας την μπορείτε να διορθώσετε, επεκτείνετε και να βελτιώσετε οποιοδήποτε άρθρο.

Τα άρθρα της Wikipedia είναι χωρίς υπογραφή, άρα τα βλέπουμε συμβουλευτικά δεν μπορούμε όμως να τα χρησιμοποιήσουμε σε καμία περίπτωση ως επίσημες πηγές παρά μόνο ως αναφορές.


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 29 και 0 επισκέπτες

cron