ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΝΤΟΣ ΞΗΡΑΝ ΧΕΙΡΑ ΕΝ ΤΗ ΣΥΝΑΓΩΓΗ
Στο θαύμα της θεραπείας εν τη συναγωγή του έχοντος ξηράν χείρα, συνεννοήθηκαν μεταξύ τους όπως απωλέσουν τον Ιησού, οι Φαρισαίοι όπως λέει ο Ματθαίος, ή οι Φαρισαίοι μετά των Ηρωδιανών όπως λέει ο Μάρκος, ή οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς όπως λέει ο Λουκάς, ή να σκεφτούμε αθροιστικά και να υποθέσουμε ότι και οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς και οι Ηρωδιανοί συνενοήθηκαν μεταξύ τους;
Το θαύμα της θεραπείας του έχοντος ξηράν χείραν εν τη Συναγωγή, έγινε την αυτήν ημέραν (Σάββατο) της δια των σπορίμων διαβάσεως, όπως αφήνει να εννοειθεί ο Ματθαίος και ο Μάρκος ή έγινε «ἐν ἑτέρῳ σαββάτῳ» όπως ο Λουκάς αναφέρει;
Στο ίδιο θαύμα της θεραπείας του έχοντος ξηράν χείραν εν τη Συναγωγή, ποιος ρώτησε ποιόν, ο Ιησούς ερώτησε τους εν τη Συναγωγή παρευρισκομένους, όπως ο Μάρκος και Λουκάς αναφέρουν ή υπ’ αυτών ερωτήθει ο Ιησούς, όπως ο Ματθαίος υποστηρίζει;
Γιατί ο Κύριος μόνον στο Μάρκο (3:5) παρουσιάζεται «περιβλεψάμενος αὐτοὺς μετ' ὀργῆς, συλλυπούμενος ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας αὐτῶν»;
Μήπως για τον κατωτέρω λόγο που αναφέρει ο υπό του (γ) σημειούμενος Ezra P. Gould συναινώντας με τον Π. Τρεμπέλα;
Αν λοιπόν οι ανωτέρω έχουν δίκιο τότε ο Ιησούς οργίστηκε για τους παρεβρισκόμενους εν τη Συναγωγή Ιουδαίους, «ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας αὐτῶν».
Όμως ο Λουκάς (6:6) έρχεται και συμπληρώνει ότι «ἡ χεὶρ αὐτοῦ ἡ δεξιὰ ἦν ξηρά»;
Δηλαδή τονίζει και διευκρινίζει ότι η δεξιά χείρα ήταν ξηρά, δηλαδή αυτή η χείρα με την οποία εμείς οι εξ εθνών Χριστιανοί ομολογούμε τον Ιησού Χριστό, κάνοντας το σταυρό μας. Μήπως λοιπόν ο Λουκάς μιλάει για μια μελλοντική Συναγωγή των «Χριστιανών», τότε που αυτοί θα έχουν «μόρφωσιν εὐσεβείας, τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι» (Β’ Τιμόθ. 3:5);
Το μυαλό όμως του ερευνητή πάει κατ’ ευθείαν σε μια παρόμοια στιγμή που έζησε ο Ιησούς κατά το Μυστικό Δείπνο και που αναφέρει ο Ιωάννης (18-30), κατωτέρω:
Το γιατί όμως ο Π. Τρεμπέλας συνδιάζει την ταραχή του Ιησού κατά την προδοσία του Ιούδα του Ισκαριώτη, που ήταν ομοτράπεζος φίλος του Χριστού, με την οργή του Ιησού εν τη Συναγωγή κατά τη θεραπεία του έχοντος την δεξιά χείρα ξηρά, παραμένει ένα αναπάντητο ερώτημα και ταυτόχρονα μια υποψία και ένας κρυφός φόβος;
Πάντως ο υπό το (β) σημειούμενος Bernard και ο υπό το (τ) σημειούμενος Temple, αναφέρουν κατωτέρω κάτι διευκρινιστικό:
Και προκειμένου να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα, απεικονίζουμε κατωτέρω όλες τις περιπτώσεις της σημαντικής αυτής ΩΡΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ που θα δοξαστεί όπως λέει, ο Ιησούς.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Να έχουν άραγε κάποια σχέση όλα τα ανωτέρω ειρημένα στο συγκεκριμένο θέμα, με την 3η ΩΡΑ της σταύρωσης του Ιησού, που αναφέρει μόνον ο Μάρκος;