ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Γενικότερα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία και το Χριστιανισμό.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:02 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΗΡΩΔΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΜΑΡΚΟΣ

Γιατί ΜΟΝΟΝ ο Μάρκος (6:14) αναφέρει τον Ηρώδη ως βασιλέα, σε αντίθεση με τον Ματθαίο (14:1) και Λουκά (3:1, 3:19, 9:7) καθώς και την Ιστορία, που τον ονομάζουν τετράρχη; Συμφωνείται με την εξήγηση που δίνει ο υπό του (β) σημειούμενος Βίκτωρ Αντιοχείας;


Εικόνα




ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Ο Ιησούς γεννήθηκε σε φάτνη όπως λέει ο Λουκάς ή σε οικία όπως λέει ο Ματθαίος ή σε φάτνη πρώτα και μετά πήγε σε οικία σύμφωνα με τους Πατέρες;



ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥΣ ΟΜΙΛΙΑ

Η ομιλία του Ιησού έγινε επί όρους όπως λέει ο Ματθαίος ή επί τόπου πεδινού όπως λέει ο Λουκάς και συνηγορεί ο A. Plummer; Ήταν μία ή δύο διαφορετικές ομιλίες σε διαφορετικό χρόνο; Ποια η σχέση των 9 Μακαρισμών του Ματθαίου και των 4 του Λουκά. Γιατί ο Λουκάς αναφέρει και 4 «ΟΥΑΙ», ενώ ο Ματθαίος όχι; Ποιά ερμηνεία από τις κατωτέρω να δεχτούμε;


Εικόνα



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:05 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΑΡΤΩΝ



Ο πολλαπλασιασμός των 5 άρτων έγινε αφού διεπεραιώθη εις την κατέναντι ανατολική όχθην της λίμνης όπως ο Ματθαίος – Μάρκος – Ιωάννης λένε ή επί της πόλεως Βηθσαϊδά (η οποία βρίσκονταν δυτικά της λίμνης) που αναφέρει ο Λουκάς; Ή να δεχτούμε ότι στη λίμνη υπήρχαν δύο πόλεις με το όνομα Βηθσαϊδά μία δυτικά και μία ανατολικά στην οποία ο Ιησούς πήγε (ώστε να συμφωνούν και οι 4 ευαγγελιστές);



Ο Μάρκος αναφέρει στο 6ο κεφάλαιο την επίσκεψη στη πατρίδα του Ναζαρέτ και ότι σκανδαλίζοντω εν αυτώ. Στη συνέχεια αναφέρει την αποστολή των 12 αποστόλων, την ιστορία του ακούσματος του Ηρώδου περί του Ιησού και τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη και την επιστροφή των 12 αποστόλων, ενώ μετά τους πήρε εις έρημον τόπον κατ’ ιδίαν για να ξεκουραστούν ολίγο και έκανε τον πολλαπλασιασμό των 5 άρτων. Άρα εφ’ όσον ήταν δυτικά και πήραν το πλοίο πήγαν ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ της λίμνης. Μετά όμως επιστρέφοντας πάλι με πλοίο πήγαν στην πόλη Βηθσαϊδά (που σημαίνει τόπος αλιείας). Άρα μας παρουσιάζει την Βηθσαϊδά ΔΥΤΙΚΑ.



Ο Λουκάς αναφέρει στο 8ο κεφάλαιο την επίσκεψη του Ιησού ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ της λίμνης εις Γαδαρηνούς και μετά την επιστροφή του ΔΥΤΙΚΑ και την θεραπεία της θυγατρός του Ιαείρου. Συνεχίζει στο 9ο κεφάλαιο με την αποστολή των 12 αποστόλων και τη διήγηση του ακούσματος του Ηρώδου περί του Ιησού τον οποίο νόμιζε περί του αναστάντος Ιωάννου που είχε αποκεφαλίσει στο ΠΑΡΕΛΘΟΝ. Μετά επιστρέφουν οι απόστολοι και τους παίρνει σε τόπο έρημο πόλεως Βηθσαϊδά (χωρίς να πάρουν πλοίο). Και εκεί έκανε τον πολλαπλασιασμό των 5 άρτων. Άρα εφ’ όσον δεν πήραν πλοίο πρέπει να παρέμειναν ΔΥΤΙΚΑ.



Που τελικά έγινε ο πολαπλασιασμός των άρτων ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ όπως λέει ο Μάρκος ή ΔΥΤΙΚΑ όπως παρουσιάζει ο Λουκάς;



Γιατί ο Μάρκος και Λουκάς προκειμένου για τον Ιησού, χρησιμοποιούν την λέξη «κατέκλασε» τους άρτους; Έχει μήπως καμία σημασία η κατωτέρω έννοια της λέξης;


Εικόνα

Γιατί άραγε ο Ιησούς να κατατσακίσει και κατασυντρίψει τους άρτους; Ποίοι είναι άραγε οι άρτοι;



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:06 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΑΡΤΩΝ

Γιατί στο Ματθαίο ο Ιησούς μετά τον πολλαπλασιασμό των 7 άρτων, επιστρέφει στα όρια Μαγδαλά, ενώ στο Μάρκο στα μέρη Δαλμανουθά;




ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΜΑΡΚΟΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗ

Γιατί βλέπουμε κατωτέρω ο Μάρκος να υποννοεί («καὶ ἐπέταξεν αὐτοῖς ἀνακλῖναι πάντας συμπόσια συμπόσια ἐπὶ τῷ χλωρῷ χόρτῳ.») ότι ο πολλαπλασιασμός των 5 άρτων έγινε κοντά στο Πάσχα και ο Ιωάννης αναφέρει σχετικά με το ίδιο θαύμα ότι «ἦν δὲ ἐγγὺς τὸ πάσχα, ἡ ἑορτὴ τῶν Ἰουδαίων»;

Γιατί οι άλλοι δύο συνοπτικοί δεν το αναφέρουν;

Εικόνα



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:07 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΜΥΡΟΦΟΡΕΣ



Πότε οι Μυροφόρες αγόρασαν τα αρώματα, «Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν.» (Μάρκος 16:1) όπως ο Μάρκος αναφέρει ή την Παρασκευή και «τὸ μὲν σάββατον ἡσύχασαν κατὰ τὴν ἐντολήν.» (23:56) όπως ο Λουκάς υποστηρίζει; Ή να πιστέψουμε τους Πατέρες και θεολόγους που λένε ότι ξεκίνησαν τα ψώνια την Παρασκευή έως τη δύση του ηλίου, ησύχασαν το Σάββατο έως το απόγευμα και το απόγευμα του Σαββάτου που ξεκίναγε η Κυριακή συνέχισαν και ολοκλήρωσαν τα ψώνια των αρωμάτων;



ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΡΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΡΝΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ



Πότε έγινε η πρόρρηση του Ιησού για τις αρνήσεις του Πέτρου, στο υπερώο όπως λένε ο Λουκάς και ο Ιωάννης ή καθ’ όν χρόνο βαδίζανε ο Ιησούς μετά των μαθητών του από το υπερώο προς τη Γεσθημανή, όπως ο Ματθαίος και ο Μάρκος υποστηρίζουν;



ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΑΠΟ ΓΑΛΙΛΑΙΑ ΕΙΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ



Το Ταξίδι του Ιησού από Γαλιλαία εις Ιεροσόλυμα σύμφωνα με Ματθαίο και Μάρκο και την εκτίμηση πολλών θεολόγων πρέπει να διήρκεσε 1 έως 2 εβδομάδες. Γιατί ο Λουκάς αφιερώνει όλα τα κεφάλαια από το κεφ. θ:51 έως ιη:14 και είναι σχεδόν μόνος που δίνει πληροφορίες για το ταξίδι αυτό, το οποίο φαίνεται πολύ αργό και εκτείνεται σε αρκετούς μήνες κατ’ εκτίμηση πολλών;



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:09 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ


Υπάρχει διαφορά στους κατωτέρω στίχους που προτάσσονται της διηγήσεως της Μεταμορφώσεως σε κάθε έναν ευαγγελιστή αντίστοιχα;

Ø «28 ἀμὴν λέγω ὑμῖν, εἰσί τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου ἕως ἂν ἴδωσι τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐν τῇ βασιλείᾳ αὐτοῦ.» (Ματθ. 16:28)

Ø «1 Καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι εἰσί τινες ὧδε τῶν ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου ἕως ἂν ἴδωσι τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ ἐληλυθυῖαν ἐν δυνάμει.» (Μαρκ. 9:1)

Ø «27 λέγω δὲ ὑμῖν ἀληθῶς, εἰσί τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἳ οὐ μὴ γεύσωνται θανάτου ἕως ἂν ἴδωσι τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.» (Λουκ. 9:27)



Γιατί από τις ανωτέρω φράσεις μόνον του Ματθαίου βρίσκεται σε άλλο (στο προηγούμενο) κεφάλαιο από αυτό της Μεταμόρφωσης, ενώ του Μάρκου και Λουκά βρίσκονται στο ίδιο κεφάλαιο;

Η Μεταμόρφωση του Ιησού μετά την Καισάρεια Φιλίππου που είχαν φτάσει, έγινε μετά έξι ημερών όπως ο Ματθαίος και Μάρκος αναφέρουν ή μετά οκτώ ημερών όπως υποστηρίζει ο Λουκάς ή να πιστέψουμε τον Ωριγένη και τον Χρυσόστομο που λένε ότι δεν υπάρχει αντίφαση διότι ο Λουκάς μετράει και την πρώτη ημέρα της αναχωρήσεως και την τελευταία ημέρα της αφίξεως, ενώ οι άλλοι μετράνε μόνο τις μεσαίες ημέρες.

Εικόνα

Ποίο είναι το όρος «το υψηλό», το οποίο αναφέρει ο Ματθαίος και Μάρκος (όχι ο Λουκάς), μήπως ο λόφος Θαβώρ που έχει ύψος περί τα 400 μ. ή μήπως το όρος Ερμών που έχει ύψος περί τα 2.800 μ., (και που βρίσκεται κοντά στη Καισάρεια Φιλίππου και την οποία επισκέφτηκαν αμέσως πριν τη Μεταμόρφωση); Ή κάτι άλλο εννοεί με τη λέξη «όρος υψηλό» ο Ματθαίος και Μάρκος και «όρος» ο Λουκάς;

Εικόνα

Η νεφέλη ήταν φωτεινή όπως μόνον ο Ματθαίος αναφέρει;


Γιατί μόνον ο Λουκάς αναφέρει:


Ø ότι ανέβηκαν εις το όρος ίνα ο Ιησούς «προσεύξασθαι»;

Ø για τον Ιησού «τὴν ἔξοδον αὐτοῦ ἣν ἔμελλε πληροῦν ἐν Ἱερουσαλήμ»;

Ø ότι «ὁ δὲ Πέτρος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ ἦσαν βεβαρημένοι ὕπνῳ·»;

Ø ότι «ἐφοβήθησαν δὲ ἐν τῷ εἰσελθεῖν ἐκείνους εἰς τὴν νεφέλην·»;

Ø ότι κατέβηκαν από το όρος «ἐν τῇ ἑξῆς ἡμέρᾳ»;



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:09 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΔΙΗΓΗΣΕΩΝ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΥΣ



Οι ευαγγελιστές Μάρκος και Λουκάς έχουν συνδεδεμένες τις αφηγήσεις αφ’ ενός της αποστολής των 12 αποστόλων και αφ’ ετέρου του αποκεφαλισμού του Βαπτιστού και την αναχώρηση του Μεσσίου μετά των μαθητών του, μόλις αυτοί επέστρεψαν, εις έρημον τόπον (ο Λουκάς μόνον συμπληρώνει «πόλεως καλουμένης Βηθσαϊδά»), για να επακολουθήσει το θαύμα του πολλαπλασιασμού των 5 άρτων. Γιατί ο Ματθαίος χωρίζει εντελώς τα δύο ταύτα γεγονότα και τα τοποθετεί τον μεν πρώτο εις 10:5-16 και το δε δεύτερο εις 14:1-12;



ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ



Γιατί εν τω Ματθαίω η τύφλωσις επέρχεται ως ποινή της προϋπαρχούσης κατά το παρελθόν πωρώσεως της διανοίας και η χρήση παραβολών υπό του Ιησού παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα της καταστάσεως του λαού, σύμφωνα με την παρατήρηση του Salmond και εν τω Μάρκω και Λουκά ο Ιησούς ομιλεί εις το λαό εν παραβολαίς, επειδή η καρδία του είναι παχεία και τα ώτα του βαρέως ακούουσι, έχοντας σκοπόν των παραβολών να καταστεί ο λαός εις το μέλλον, ανίκανος όπως ακούει και βλέπει;



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:10 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΘΥΓΑΤΡΟΣ ΤΟΥ ΙΑΕΙΡΟΥ



Γιατί ο Ματθαίος λέει «ἄρχων» χωρίς να τον κατονομάζει, ο Μάρκος λέει «ἀρχισυνάγωγο, ὀνόματι Ἰάειρο» και ο Λουκάς λέει «ἀνὴρ ᾧ ὄνομα Ἰάειρος, καὶ οὗτος ἄρχων τῆς συναγωγῆς ὑπῆρχε»; Είναι το ίδιο πρόσωπο και στις τρεις περιπτώσεις; Ποίος έχει δίκιο από την κατωτέρω ερμηνεία;


Εικόνα

Γιατί ο Ματθαίος δεν ακολουθεί την σειρά του Μάρκου και Λουκά, όπως κατωτέρω σημειώνεται;


Εικόνα



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:11 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΠΟΡΕΩΣ



Γιατί ο Λουκάς στη παραβολή του σπορέως αποσιωπά το «τριάκοντα» και «το εξήκοντα», όπερ μνημονεύουν οι άλλοι δύο συνοπτικοί αντιστρόφως μεταξύ τους, αλλά αρκείται στο μέγιστο της καρποφορίας «εκατονταπλασίονα»; Γιατί Ματθαίος και Μάρκος αναφέρουν αντιστρόφως το κέρδος του επί της καλής γης σπαρέντος σπόρου;



ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΜΑΛΑΧΙΟΥ



Γιατί η εκ του Μαλαχίου παράθεση «ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὸν ἄγγελόν μου πρὸ προσώπου σου, ὃς κατασκευάσει τὴν ὁδόν σου ἔμπροσθέν σου·» βρίσκεται παρά του Μάρκου στην αρχή του ευαγγελίου (1:2), ενώ στο Ματθαίο (11:10) και Λουκά (7:27) μεταγενέστερα;



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:13 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΧΟΝΤΟΣ ΞΗΡΑΝ ΧΕΙΡΑ ΕΝ ΤΗ ΣΥΝΑΓΩΓΗ



Στο θαύμα της θεραπείας εν τη συναγωγή του έχοντος ξηράν χείρα, συνεννοήθηκαν μεταξύ τους όπως απωλέσουν τον Ιησού, οι Φαρισαίοι όπως λέει ο Ματθαίος, ή οι Φαρισαίοι μετά των Ηρωδιανών όπως λέει ο Μάρκος, ή οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς όπως λέει ο Λουκάς, ή να σκεφτούμε αθροιστικά και να υποθέσουμε ότι και οι Φαρισαίοι και οι γραμματείς και οι Ηρωδιανοί συνενοήθηκαν μεταξύ τους;



Το θαύμα της θεραπείας του έχοντος ξηράν χείραν εν τη Συναγωγή, έγινε την αυτήν ημέραν (Σάββατο) της δια των σπορίμων διαβάσεως, όπως αφήνει να εννοειθεί ο Ματθαίος και ο Μάρκος ή έγινε «ἐν ἑτέρῳ σαββάτῳ» όπως ο Λουκάς αναφέρει;



Στο ίδιο θαύμα της θεραπείας του έχοντος ξηράν χείραν εν τη Συναγωγή, ποιος ρώτησε ποιόν, ο Ιησούς ερώτησε τους εν τη Συναγωγή παρευρισκομένους, όπως ο Μάρκος και Λουκάς αναφέρουν ή υπ’ αυτών ερωτήθει ο Ιησούς, όπως ο Ματθαίος υποστηρίζει;



Γιατί ο Κύριος μόνον στο Μάρκο (3:5) παρουσιάζεται «περιβλεψάμενος αὐτοὺς μετ' ὀργῆς, συλλυπούμενος ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας αὐτῶν»;



Μήπως για τον κατωτέρω λόγο που αναφέρει ο υπό του (γ) σημειούμενος Ezra P. Gould συναινώντας με τον Π. Τρεμπέλα;


Εικόνα

Αν λοιπόν οι ανωτέρω έχουν δίκιο τότε ο Ιησούς οργίστηκε για τους παρεβρισκόμενους εν τη Συναγωγή Ιουδαίους, «ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας αὐτῶν».



Όμως ο Λουκάς (6:6) έρχεται και συμπληρώνει ότι «ἡ χεὶρ αὐτοῦ ἡ δεξιὰ ἦν ξηρά»;



Δηλαδή τονίζει και διευκρινίζει ότι η δεξιά χείρα ήταν ξηρά, δηλαδή αυτή η χείρα με την οποία εμείς οι εξ εθνών Χριστιανοί ομολογούμε τον Ιησού Χριστό, κάνοντας το σταυρό μας. Μήπως λοιπόν ο Λουκάς μιλάει για μια μελλοντική Συναγωγή των «Χριστιανών», τότε που αυτοί θα έχουν «μόρφωσιν εὐσεβείας, τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι» (Β’ Τιμόθ. 3:5);



Το μυαλό όμως του ερευνητή πάει κατ’ ευθείαν σε μια παρόμοια στιγμή που έζησε ο Ιησούς κατά το Μυστικό Δείπνο και που αναφέρει ο Ιωάννης (18-30), κατωτέρω:


Εικόνα

Το γιατί όμως ο Π. Τρεμπέλας συνδιάζει την ταραχή του Ιησού κατά την προδοσία του Ιούδα του Ισκαριώτη, που ήταν ομοτράπεζος φίλος του Χριστού, με την οργή του Ιησού εν τη Συναγωγή κατά τη θεραπεία του έχοντος την δεξιά χείρα ξηρά, παραμένει ένα αναπάντητο ερώτημα και ταυτόχρονα μια υποψία και ένας κρυφός φόβος;

Πάντως ο υπό το (β) σημειούμενος Bernard και ο υπό το (τ) σημειούμενος Temple, αναφέρουν κατωτέρω κάτι διευκρινιστικό:

Εικόνα

Και προκειμένου να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα, απεικονίζουμε κατωτέρω όλες τις περιπτώσεις της σημαντικής αυτής ΩΡΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ που θα δοξαστεί όπως λέει, ο Ιησούς.


Εικόνα

Τα συμπεράσματα δικά σας.



Να έχουν άραγε κάποια σχέση όλα τα ανωτέρω ειρημένα στο συγκεκριμένο θέμα, με την 3η ΩΡΑ της σταύρωσης του Ιησού, που αναφέρει μόνον ο Μάρκος;



Άβαταρ μέλους
ΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 21, 2014 2:31 pm

Re: ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΧΡΗΣΤΟΣ » Τετ Σεπ 03, 2014 11:14 am

ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ



Γιατί στη θεραπεία του δούλου του εκατόνταρχου, ο μεν Ματθαίος παρουσιάζει τον εκατόνταρχο να συνδιαλέγεται απ’ ευθείας με τον Ιησού, ο δε Λουκάς παρουσιάζει τον Ιησού συνδιαλεγόμενο με φίλους αντιπροσωπευόντων τον εκατόνταρχο; Ή να πειστούμε από τη συμβιβαστική κατωτέρω γνώμη των Αγίων Αυγουστίνου και Χρυσοστόμου:

Εικόνα




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 5 και 0 επισκέπτες