ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Γενικότερα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία και το Χριστιανισμό.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Σεπ 21, 2017 10:19 pm

Δελφίνια βγάζουν στη στεριά εικόνα της Παναγίας!

Εικόνα

Του Χρήστου Μιχαηλίδη | Romfea.gr

Ένα θαυματό και ασυνήθιστο γεγονός που μας θυμίζει Συναξάρια, συνέβη στο Σότσι της Ρωσίας.

Συγκεκριμένα ένα κοπάδι δελφινιών έβγαλε στην ακτή μία εικόνα της Παναγίας μπροστά στα έκπληκτα μάτια ανθρώπων που βρισκόντουσαν στην παραλία.

Το γεγονός έφερε στην δημοσιότητα ένας συνταγματάρχης του Ρωσικού Στρατού και η σύζυγός του, οι οποίοι έκπληκτοι είδαν τα δελφίνια να κολυμπάνε πολύ κοντά στην ακτή και να βγάζουν ένα αντικείμενο.

Όταν τα δελφίνια απομακρύνθηκαν προς το πέλαγος, το ζευγάρι πλησίασε το σημείο όπου είδαν το αντικείμενο καλυμμένο από λάσπη.

Τότε η σύζυγος του συνταγματάρχη καθαρίζοντας το αντικείμενο αντίκρυσε μια εικόνα της Παναγίας, δοξάζοντας τον Θεό για αυτό το θαυμαστό γεγονός.

Να αναφερθεί ότι κανείς δεν γνωρίζει πως η εικόνα κατέληξε στον βυθό της Μαύρης θάλασσας, αλλά και πως τα δελφίνια την μετέφεραν μέχρι την ακτή, παραμένει ανεξήγητο.

Τέλος να σημειωθεί πως ο συνταγματάρχης μετέφερε την εικόνα στην Μόσχα, με την ελπίδα να την δείξει στον Πατριάρχη Κύριλλο και να του διηγηθεί το θαυμαστό γεγονός.

Εικόνα

Εικόνα

http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/15393-thauma-delfinia-ebgalan-eikona-tis-panagias-stin-akti

Δειτε το βιντεο εδω


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Σάβ Σεπ 23, 2017 12:11 pm

Αγία Δύναμις: Τι κρύβεται κάτω από το εκκλησάκι που βρίσκεται χωμένο στις κολώνες του Υπουργείου Παιδείας

Εικόνα

Αγία Δύναμις: Βρίσκεται στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως 15-17 και Πεντέλης 2, κάτω από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η «Αγία Δύναμις» είναι μονόκλιτος βασιλική με καμάρα και κτίστηκε τον 16ο αιώνα πιθανόν πάνω στα ερείπια του Ναού του ενδοξοτέρου ήρωα (ημίθεου και κατόπιν θεού) της Ελληνικής Μυθολογίας Ηρακλή, γιου του Δία και της Αλκμήνης, συζύγου του Αμφιτρύωνος, του οποίου αδυναμία ήταν η δύναμή του.

Η εκκλησία ήταν γνωστή ως Μετόχι του Ροδακιού, από το όνομα της γειτονιάς της, αλλά και σαν Μεντελίτισσα, από την παραφθορά του ονόματος Πεντέλη σε Μεντέλη.

Η επωνυμία «Αγία Δύναμις» αναφέρεται στην Παναγία ως προστάτιδα των επιτόκων γυναικών, γι’ αυτό και ο εορτασμός του ναού τελείται στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα του Γενεσίου της Θεοτόκου.

Ωστόσο η ιστορία φανέρωσε και μια άλλη κρυφή, αλληγορική έννοια της επωνυμίας «Αγία Δύναμη»: ο ναΐσκος αυτός αποτέλεσε στα χρόνια της Επανάστασης του 1821 ουσιαστική Δύναμη για τους Έλληνες αγωνιστές.

Έτσι η επωνυμία του Ναού της Γεννήσεως της Θεοτόκου «Αγία Δύναμις» οφείλεται, κατόπιν ευρείας αποδοχής του λαού:

α) στη Δύναμη του ήρωα Ηρακλή,

β) στη Δύναμη της επιτόκου γυναίκας που παίρνει από την εικόνα της Γεννήσεως της Θεοτόκου, προκειμένου να φέρει στον κόσμο παιδί, μια νέα ζωή,

γ) στα χρόνια της επανάστασης του 1821 στη Δύναμη του Έλληνα αγωνιστή και

δ) σήμερα στα χρόνια της αποδυνάμωσης, της χαλάρωσης, της διάβρωσης, της διάλυσης, της σήψης, της μόλυνσης και της ρύπανσης (οικογενειακής, κοινωνικής, πνευματικής, ηθικής, περιβαλλοντικής, ατμοσφαιρικής) η «Αγία Δύναμη» αποτελεί τη δύναμη της ψυχής, την ενδυνάμωση την πνευματική, την αντίσταση την ηθική του κάθε ευλαβούς ταπεινού προσκυνητή.

Εικόνα

Στα χρόνια της Επανάστασης του 1821, σε ένα σπιτάκι μέσα στο Μετόχι και κοντά στην Αγία Δύναμη, ο γνωστός πυροτεχνίτης Μαστροπαυλής κατασκεύαζε πυρομαχικά για λογαριασμό των Τούρκων που βρίσκονταν οχυρωμένοι στο Κάστρο. Όμως, στα χέρια των Τούρκων έφτανε μόνο ο μικρός αριθμός πολεμοφοδίων που παρασκευάζονταν με βραδύ ρυθμό κατά τη διάρκεια της μέρας.

Το μεγαλύτερο μέρος των πυρομαχικών, τα οποία παρασκευάζονταν με πυρετώδεις ρυθμούς τη νύχτα, παραλάμβανε το πρωί κρυφά, μέσα στο κοφίνι με τα άπλυτα, η κυρά Μανώλαινα Μπινιάρη, η οποία τα μετέφερε ως τον Ιλισό, στην πηγή της Καλλιρρόης. Από εκεί, το μπαρούτι και τα φυσέκια μεταφέρονταν από έμπιστα πρόσωπα στο Μενίδι, όπου είχαν συγκεντρωθεί οι επαναστάτες για την εξέγερση της 25ης Απριλίου του 1821.

Μέσα στο Μετόχι, στην «κρυψώνα της Πεντέλης», έκρυψαν οι πατέρες κατά την επιδρομή του Ομέρ Βρυώνη στη Στερεά Ελλάδα τα κειμήλια της Μονής. Ιερά σκεύη, άμφια, άγια λείψανα, τα έγγραφα των ιδιοκτησιών της Μονής, Σουλτανικά φιρμάνια και Πατριαρχικά σιγίλια καταστράφηκαν, όταν οι Τούρκοι στρατιώτες, άγνωστο με τίνος υπόδειξη, ανακάλυψαν την κρυψώνα.

Η επαναστατική Δύναμη, όμως που παρείχε το Μετόχι, δεν εξαντλήθηκε εκεί. Διοχετεύτηκε μέσα από πολλούς δρόμους και κάποιοι από αυτούς ήταν μυστικοί.

Κάτω από την Αγία Τράπεζα του ναού υπάρχει μια σκάλα που κατεβαίνει προς τα κάτω. Σε βάθος 15 μέτρων, υπάρχει ένας μεγάλος υπόγειος χώρος, σαν σπηλιά 100 περίπου τετραγωνικών μέτρων, όπου οι μοναχοί κατασκεύαζαν τα πολεμοφόδια. Το χώρο αυτό, στα χρόνια του Αγώνα, χρησιμοποιούσαν οι καλόγεροι της Μονής, σαν εργαστήριο, όπου κατασκεύαζαν πυρίτιδα, σφαίρες και φυσέκια.

Στη συνέχεια, μετέφεραν τα πυρομαχικά μέσω μιας υπόγειας στοάς που ξεκινά από τον υπόγειο αυτό χώρο και καταλήγει κάπου κοντά στο σημερινό σκοπευτήριο της Καισαριανής. Εκεί τα παραλάμβαναν χωριάτες με μουλάρια και τα μετέφεραν στους Αγωνιστές, ενώ οι καλόγεροι επέστρεφαν σο υπόγειο εργαστήριό τους.

Ο χώρος αυτός κάτω από το ιερό της Αγίας Δύναμης, όπως και η στοά που ξεκινά από αυτόν, δηλώνει την προγενέστερη ύπαρξη υπόγειας ζωής.

Τους τοίχους του κοσμούν παλιές τοιχογραφίες και σκαλισμένες παραστάσεις πουλιών, φύλλων αμπέλου και αγγέλων που κρατούν ρομφαίες. Όλα δείχνουν πως πρόκειται για κάποιον τόπο λατρείας. Μικρές κολώνες, σπασμένες ή γερμένες στο έδαφος, ανάγουν χρονολογικά ακόμη πιο πίσω, στην αρχαιότητα, ίσως στο Ναό του Ηρακλή.

Η ύπαρξη αρχαϊκών στοιχείων, άλλωστε, είναι χαρακτηριστικό πολλών ναών της Τουρκοκρατίας, αφού για την κατασκευή τους χρησιμοποιούνταν ανάγλυφα κομμάτια παλαιοτέρων ναών, αρχαία ή, αργότερα, χριστιανικά. Συγκεκριμένα, η εξωτερική θύρα της Αγίας Δυνάμεως φέρει μαρμάρινο πλαίσιο με χριστιανικά σύμβολα.

Εικόνα

Ο ναός φέρει γενικότερα την αρχιτεκτονική της εποχής της Τουρκοκρατίας. Είναι μια μικρών διαστάσεων μονόκλιτος βασιλική με ξύλινη στέγη, για την κεράμωση της οποίας χρησιμοποιήθηκαν μεγάλοι κοίλοι στρωτήρες και σωληνωτοί καλυπτήρες.

Η όψη του ιερού είναι κυκλική. Στην ανατολική πλευρά του ναού διαγράφονται τρεις ημικυκλικές αψίδες. Η κεντρική είναι μεγαλύτερη και εξέχει, ενώ οι δυο μικρότερες, πλάγιες αψίδες εγγράφονται στο εσωτερικό του τοίχου.

Τα παράθυρα είναι στενά σαν πολεμίστρες, ενώ η θύρα βρίσκεται στο μέσο του δυτικού τοίχου και φέρει μαρμάρινο πλαίσιο. Μπαίνοντας ο προσκυνητής αντικρίζει επί του βορείου τοίχου, με σειρά από την είσοδο προς το ιερό, τις τοιχογραφίες της Αγίας Μαρίνας, της Αγίας Ειρήνης, της Αγίας Παρασκευής, του Αγίου Δημητρίου, του Αγίου Διονυσίου και του Αγίου Ιεροθέου.

Στον νότιο τοίχο και με σειρά από το ιερό προς την έξοδο απεικονίζονται η Αγία Φιλοθέη, η Αποτομή του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, η Αγία Αικατερίνη και η Αγία Κυριακή. Στον Ιερό Ναό επίσης φυλάσσεται το ιερό Λείψανο του Αγίου Νικολάου του Πλανά, του σύγχρονου Αγίου της Εκκλησίας μας, το οποίο μπορεί ο προσκυνητής επισκέπτης εύκολα να ασπαστεί και να λάβει ευλογία.

H ασημένια λάρνακα, στην οποία τοποθετήθηκαν τα ιερά και θαυματουργά Λείψανα του Αγίου Νικολάου του Πλανά την 29 Αυγούστου του 1992 σήμερα βρίσκεται στο δεξιό κλίτος του Ιερού Ναού του Αγίου Ιωάννου επί της οδού Βουλιαγμένης, όπου εφημέρευε.

Σήμερα ο Ναΐσκος παράλληλα με το κατά το πρόγραμμα της Ιεράς Μονής Πεντέλης ημέρας και ώρας ιεράς εξομολογήσεως, Αγίου Ευχελαίου. Παρακλήσεων, λειτουργεί κάθε Σάββατο και Κυριακή, κάθε Δεσποτική και Θεομητορική εορτή και σε κάθε πανσέβαστη μνήμη εορταζομένου αγίου εκάστου μηνός.

Αρχιμανδρίτης Γρηγόριος Τερζής, Η «Αγία Δύναμις», Μετόχι Ιεράς Μονής Πεντέλης

Εικόνα

Πρωινό χειμωνιάτικο στην καρδιά της Αθήνας πριν από πέντε δεκαετίες. Σε πρώτη ανάγνωση λίγα έχουν αλλάξει από τότε στην οδό Μητροπόλεως, μερικά μέτρα από την πλατεία Συντάγματος.

http://apocalypsejohn.com/agia-dynamis-kryvetai-katw-ekklhsaki-vrisketai-xwmeno-kolwnes-ypourgeiou-paideias/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Σεπ 25, 2017 6:13 pm

O εντυπωσιακός υπόγειος ναός της Αγίας Βαρβάρας. Χτίστηκε 240 μέτρα κάτω από τη γη από ανθρακωρύχους και είναι φτιαγμένος από αλάτι! Ήταν κόρη ενός ειδωλολάτρη ο οποίος την αποκεφάλισε για τιμωρία.

Εικόνα

Σε μία υπόγεια σπηλιά στο Τίργκου-Όκνα της Ρουμανίας βρίσκεται ο εντυπωσιακός ναός της Αγίας Βαρβάρας. Η εκκλησία είναι χτισμένη 240 μέτρα κάτω από τη γη στα αλατωρυχεία της αρχαίας Δακίας. Ολόκληρος ο ναός δημιουργήθηκε από ανθρακωρύχους και είναι φτιαγμένος από αλάτι. Η εκμετάλλευση του αλατιού στην Ρουμανία ξεκίνησε εκατοντάδες χρόνια πριν.

Εικόνα

Η εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας βρίσκεται στον Πυλώνα, το ένατο επίπεδο του ορυχείου. Ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 1992 και ήταν η πρώτη εκκλησία από αλάτι στην Ευρώπη. Ανάμεσα στα δύο εικονοστάσια είναι τοποθετημένο ένα ξύλινο τέμπλο με 24 εικόνες. Τα κηροπήγια, τα εικονοστάσια είναι επίσης κατασκευασμένα από αλάτι. Εκτός από σημαντικός χώρος λατρείας θεωρείται δημοφιλής τουριστικός προορισμός.

Εικόνα


Η εκκλησία είναι αφιερωμένη στην προστάτιδα των ανθρακωρύχων, την Αγία Βαρβάρα Στον βίο της αναφέρεται ότι κρύφτηκε μέσα σε έναν βράχο για να αποφύγει τον πατέρα της που την κυνηγούσε. Από τότε θεωρήθηκε η Αγία των εργατών στα ορυχεία και τα μεταλλεία. Η Αγία Βαρβάρα γεννήθηκε το 218 μ.Χ. στην Ηλιούπολη της Συρίας και ήταν το μοναχοπαίδι ενός ειδωλολάτρη, του Διόσκουρου. Παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε σε ειδωλολατρικό περιβάλλον, από μικρή ηλικία ο Βαλεντιανός την βάπτισε Χριστιανή. Κάποια στιγμή ο πατέρας της αποφάσισε να χτίσει για την κόρη του ένα λουτρό. Όταν η Βαρβάρα είδε τα σχέδια του κτιρίου, τα οποία προέβλεπαν δύο παράθυρα, αποφάσισε να προσθέσει άλλο ένα προς τιμήν της Αγίας Τριάδας. Όταν ο πατέρας της έμαθε τον λόγο που άλλαξε τα σχέδια, θύμωσε και την παρέδωσε στον Ρωμαίο Έπαρχο Μαρκιανό. Ο Έπαρχος θαμπώθηκε από την ομορφιά της και της είπε να αρνηθεί την πίστη της καθώς δεν της άξιζε ένας μαρτυρικός θάνατος. Παρά τις προσπάθειες του Έπαρχου να την μεταπείσει, η Αγία Βαρβάρα ήταν ανένδοτη.

Εικόνα

Ο σφαγιασμός της 16χρονης Βαρβάρας από τον πατέρα της, σε πίνακα του 1500. Η Αγία Βαρβάρα, θυγατέρα του σατράπη Διόσκορου, γεννήθηκε στη Νικομήδεια (άλλες πηγές αναφέρουν την Μερζιφούντα του Πόντου) και ανετράφη μέσα στον πλούτο, τη χλιδή, και τις ειδωλολατρικές τελετές.

Η πίστη της δεν άλλαζε παρά την απειλή του θανάτου. Τότε, την έστειλαν στο εκτελεστικό απόσπασμα. Στην Ελλάδα είναι προστάτιδα του Πυροβολικού. Μια συνοικία στην Αθήνα και πολλά χωριά σ’ όλη τη χώρα φέρουν το όνομα της. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή της ιστορίας, ο πατέρας της, αναχωρώντας για κάποια εκστρατεία, πήρε μέτρα για να απομακρύνει τους νεαρούς ευγενείς που συγκεντρώνονταν στα ανάκτορα με την επιθυμία να γίνουν μνηστήρες της Βαρβάρας. Ο Διόσκορος όρισε ως τόπο διαμονής της έναν πύργο. Στο διάστημα όμως που έμενε στον πύργο, η Βαρβάρα ασπάσθηκε το χριστιανισμό κατόπιν κατηχήσεως από τον Βαλεντινιανό, μαθητή του Ωριγένους. Όταν ο πατέρας της επέστρεψε, της πρότεινε να παντρευτεί έναν ειδωλολάτρη πρίγκιπα, αλλά εκείνη αρνήθηκε επίμονα να συμμορφωθεί με την θέληση του πατέρα της. Ο άνθρωπος που θα εκτελούσε την ποινή της θανάτωσης ήταν ο ίδιος ο πατέρας της. Πράγματι έτσι έγινε. Έπειτα από πολλά βασανιστήρια οδηγήθηκε μπροστά του. Ο Διόσκουρος, τυφλωμένος από μίσος για τη χριστιανή κόρη του, την αποκεφάλισε. Εκείνη τη στιγμή ένας κεραυνός τον σκότωσε. Το σώμα της Βαρβάρας ετάφη στο χωριό Γέλασον, κοντά στην Νικομήδεια. Όταν όμως επικράτησε αργότερα ο Χριστιανισμός, τα οστά της μεταφέρθηκαν εν πομπή στην Κωνσταντινούπολη. Η πόλη Μάντοβα της Ιταλίας επέλεξε την Αγία Βαρβάρα ως πολιούχο και έκοψε νομίσματα με την προτομή της, ενώ στη Ρώμη υπήρχαν δύο ναοί στη μνήμη της. Διαδεδομένη ήταν η λατρεία της και στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική, ενώ δόθηκε το όνομα της και σε μία πόλη: Σάντα Μπάρμπαρα. Στην Καλιφόρνια μάλιστα ένα μεγαλοπρεπές μοναστήρι φέρει το όνομα της. Η χάρη της και η λατρεία της έφτασαν μέχρι την Κίνα! Στη Γαλλία υπάρχει από το 1570 εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας που σώζεται ακόμα, ενώ συναντάς οδούς και μνημεία με το όνομα της, μέχρι το Αλγέρι!.

Εικόνα

Στην Ελλάδα είναι προστάτιδα του Πυροβολικού. Μια συνοικία στην Αθήνα και πολλά χωριά σ’ όλη τη χώρα φέρουν το όνομα της.

http://www.mixanitouxronou.gr/o-entiposiakos-ipogios-naos-tis-agias-varvaras-chtistike-240-metra-kato-apo-ti-gi-apo-anthrakorichous-ke-ine-ftiagmenos-apo-alati-itan-kori-enos-idololatri-o-opios-tin-apokefalise-gia-timoria/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Σεπ 26, 2017 6:54 pm

Το θαύμα του μικρού Σταυρού που φορούσε ο Άγιος Νεκτάριος

Εικόνα

Σε μια κορνίζα ο Άγιος Νεκτάριος εικονίζεται ως μοναχός με σκουφάκι και γύρω από τον λαιμό του διακρίνεται ο μικρός Σταυρός που του είχε χαρίσει στη Σηλυβρία η καλή γιαγιά του.

Με τον Σταυρό αυτό συνδέεται και το εξής θαυμαστό περιστατικό από τη ζωή του Αγίου, πριν ακόμα ρασοφορεθεί, που μας αποκαλύπτει την πίστη που είχε ο άγιος στην θαυματουργική δύναμη του σημείου του Σταυρού του Κυρίου μας.


"Ενώ ταξίδευε λοιπόν με πλοίο, μαζί με άλλους επιβάτες, για τους Αγίους Τόπους, στην Παλαιστίνη, τους έπιασε μεγάλη τρικυμία και κόντευαν να πνίγουν... Τότε, ο άγιος έδεσε και έριξε με αδίστακτη πίστη στο φουρτουνιασμένο πέλαγος αυτό το σταυρουδάκι της γιαγιάς του.
Η θάλασσα αμέσως γαλήνεψε!
Όλοι οι επιβάτες του πλοίου ήταν χαρούμενοι, εκτός από τον Άγιο που ήταν θλιμμένος, επειδή το φυλακτό του χάθηκε μέσα στα αφρισμένα κύματα...
Όταν όμως το πλοίο αγκυροβόλησε στο λιμάνι της Γιάφας, ο καπετάνιος έστειλε μια βάρκα με ναύτες να δουν τι ήταν ο περίεργος ήχος, κάτι σαν χτυπήματα, που ακουγόταν κατά την διάρκεια του ταξιδιού στα ύφαλα του πλοίου μέσα στη θάλασσα. Με έκπληξη τότε αυτοί είδαν κολλημένο, σ' εκείνο ακριβώς το σημείο, τον Σταυρό! Τον πήραν και με ευλάβεια τον παρέδωσαν στον μικρό κάτοχο του..."

Από το βιβλίο "Ο Άγιος Νεκτάριος και ο Όσιος Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος"
του π. Εμ. Γιαννούλη

http://anthologioxr.blogspot.gr/2017/09/blog-post_19.html#more


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τετ Σεπ 27, 2017 6:47 pm

Πως ο Άγιος Νικόλαος έγινε προστάτης των ναυτικών.

Εικόνα


Θεωρείται προστάτης των ναυτικών σε όλο τον κόσμο και δεν είναι τυχαίο. Κάποτε αποφάσισε να ταξιδέψει με πλοίο στους Άγιους Τόπους, για να προσκυνήσει. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ξέσπασε θαλασσοταραχή, με αποτέλεσμα πλήρωμα και επιβάτες να πανικοβληθούν. Ο Άγιος όμως δεν έχασε την πίστη του, προσευχήθηκε στον Θεό και η θάλασσα ηρέμησε. Ο μύθος λέει ότι ένας ναυτικός γλίστρησε, έπεσε από το κατάρτι και σκοτώθηκε. Όμως ο Νικόλαος προσευχήθηκε θερμά και ο ναυτικός αναστήθηκε. Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε το 270 μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας, από πλούσια οικογένεια. Μεγάλωσε με επιμελημένη μόρφωση και με πίστη στα Θεία. Από πολύ μικρός έμεινε ορφανός και με μεγάλη περιουσία στα χέρια. Αφιερώθηκε στον Θεό και βοήθησε πολλούς φτωχούς και αδύνατους, για την προστασία των οποίων έδωσε μεγάλους αγώνες, ενώ ίδρυσε πολλά νοσοκομεία και φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Εικόνα

Όταν επέστρεψε από τα Ιεροσόλυμα, χειροτονήθηκε ιερέας και αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο. Έγινε ηγούμενος στη Μονή Σιών στα Μύρα της Λυκίας και όταν απεβίωσε ο τότε Αρχιεπίσκοπος, οι επίσκοποι, δια θεϊκής αποκαλύψεως, αναγόρευσαν τον Νικόλαο σε Αρχιεπίσκοπο. Εμψύχωνε τους διωκόμενους, από τους Ρωμαίους, Χριστιανούς και αυτό του κόστισε την εξορία του και την υποβολή του σε βασανιστήρια, κατά την περίοδο των διώξεων από τον Διοκλητιανό. Όταν όμως ανέβηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Μέγας Κωνσταντίνος, ο Νικόλαος αποφυλακίστηκε, επέστρεψε στη θέση του Αρχιεπισκόπου και σύμφωνα με την παράδοση, βοήθησε πολύ κόσμο, αφού είχε το χάρισμα της θαυματουργίας. Ο Άγιος Νικόλαος αποδήμησε στις 6 Δεκεμβρίου του 343 μ.Χ. και μετά την κοίμησή του ονομάστηκε «μυροβλήτης». Το 1087 κάποιοι ναύτες αφαίρεσαν τα λείψανά του από τα Μύρα της Λυκίας και τα μετέφεραν στο Μπάρι της Ιταλίας. Τοποθετήθηκαν στον Ναό του Αγίου Στεφάνου, όπου -σύμφωνα με τον θρύλο- κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, τα ιερά λείψανα άρχισαν να αναβλύζουν τόσο μύρο, που οι πιστοί το συνέλεγαν σε δοχεία, για να το χρησιμοποιήσουν για θεραπεία σε διάφορες ασθένειες.

http://www.mixanitouxronou.gr/pos-o-agios-nikolaos-egine-prostatis-ton-naftikon/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Σεπ 28, 2017 7:40 pm

ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ!!! ΑΝΟΙΞΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΓΟΛΓΟΘΑ!!!

Εικόνα

Στις 29 Μαρτίου του 2017 κατα το απόγευμα οι πατέρες των Ιεροσολυμων πρόσεξαν σαν ένα φως στο Γολγοθά και άμεσος παρατήρησαν ότι τα μάτια του Χριστού ήταν ανοικτά, όχι όπως πάντα κλειστά.

ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΡΑΒΗΧΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ Π.ΜΕΛΕΤΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΓ.ΑΝΝΑΣ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ, ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΩΤΟΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΑΔΕΛΦΟΣ Kyriakos Emmanouilidis ,ΞΕΝΑΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΠΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΗΣΕΙ.
ΤΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΡΑΓΕ..
.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

http://anthologioxr.blogspot.gr/2017/04/blog-post.html


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Παρ Σεπ 29, 2017 7:13 pm

Που βρίσκεται σήμερα η κεφαλή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου

Εικόνα

Όταν ο Αγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος αποκεφαλίστηκε από τον Ηρώδη, η Τιμία Κεφαλή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, τοποθετήθηκε μέσα σε αγγείο από όστρακο όπου και το έκρυψαν στην κατοικία του Ηρώδη. Μετά από πολλά χρόνια, ο Αγιος Ιωάννης φανερώθηκε στο όνειρο δύο μοναχών, οι οποίοι είχαν φύγει για τα Ιεροσόλυμα με σκοπό να προσκυνήσουν το τάφο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, λέγοντάς τους το σημείο όπου βρίσκεται η Τιμία Κεφαλή του.

Οι μοναχοί αυτοί αφού βρήκαν την κεφαλή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, την παρέδωσαν σε κάποιον για να την μεταφέρει στην πόλη των Εμεσηνών. Όταν αυτός, όμως, πέθανε την κληροδότησε στην αδελφή του. Και από τότε διαδοχικά περιήλθε σε πολλούς, και κατέληξε στα χέρια κάποιου ιερομονάχου αρειανού που ονομαζόταν Ευστάθιος, ο οποίος έκρυψε την Τιμία Κεφαλή σε ένα σπήλαιο. Από εκεί, μεταφέρθηκε επί Ουάλεντος, στο Παντείχιον της Βιθυνίας ώσπου ο Θεοδόσιος ο Μέγας την ανεκόμισε στο Έβδομο της Κωνσταντινουπόλεως, όπου έχτισε μεγαλόπρεπη Ναό.

Η κεφαλή του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου κλάπηκε από την Κωνσταντινούπολη κατά την άλωσή της από τους Σταυροφόρους το 1204. Έτσι, από το 1206 βρίσκεται στην πόλη Αμιένη της βόρειας Γαλλίας, στον περίφημο καθεδρικό της ναό, ο οποίος χτίστηκε ακριβώς για να στεγάσει το άγιο αυτό λείψανο και μάλιστα συγκαταλέγεται στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Τα παρακάτω αποτελούν μετάφραση ενός δημοσιεύματος του ιστολογίου Full of Grace and Truth, όπου παρατίθενται δύο αποσπάσματα από ένα αφιέρωμα του υπέροχου περιοδικού “Road to Emmaus” (Δρόμος προς Εμμαούς), όπου γίνεται λόγος για τις αποδείξεις της γνησιότητας της τιμίας κάρας.

Πρόκειται για μια συνέντευξη με τον π. Νικολά Nikichine, ο οποίος από καιρό ερευνά πολλά από τα φερόμενα λείψανα που έχουν σχέση με την Ορθοδοξία στη Γαλλία και παρουσιάζει στο συγκεκριμένο απόσπασμα από τα συμπεράσματά του. Μεταξύ των κειμηλίων που έχουν περισσότερες ιστορικές αποδείξεις, όπως αναφέρει, είναι η κεφαλή του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στην Αμιένη της Γαλλίας.

“Από το 13ο αιώνα, ο καθεδρικός ναός της Νοτρ Νταμ στην Αμιένη στεγάζει ένα μέρος του κρανίου – τα οστά του προσώπου – του αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή. Αυτό δεν πρέπει να συγχέει αυτούς που γνωρίζουν ότι και το Άγιον Όρος ισχυρίζεται ότι έχει «την κεφαλή του αγίου Ιωάννη» (σημείωση του μεταφραστή: ίσως να εννοεί κάπου αλλού). Αυτή η ονοματοδοσία είναι μια ευσεβής συνήθεια, γιατί ακόμα κι αν έχετε μόνο ένα μέρος του κεφαλιού ή του χεριού, δεν θα λέγατε, «έχουμε πέντε εκατοστά του κρανίου», θα λέγατε, «έχουμε την κάρα του». Στο Άγιον Όρος έχουν ένα άλλο μέρος του κρανίου, αλλά στην Αμιένη έχουμε τα οστά του προσώπου, και μπορείτε να φανταστείτε ακόμη και την προσωπικότητά του πίσω από αυτά τα λείψανα.”

“RTE: Μπορείτε να μας πείτε τώρα για τα αποδεικτικά στοιχεία για ορισμένα από τα λείψανα που έχετε μελετήσει;

Π/ΝΙΚΟΛΑ: Όλα τα κυριότερα λείψανα που ανέφερα προηγουμένως έχουν βάσιμα ιστορικά και επιστημονικά επιχειρήματα από πολλές διαφορετικές πηγές, και αυτή η ποικιλία της συνοχής είναι ισχυρό επιχείρημα από μόνο του. Επίσης, μαθαίνοντας την ιστορία αυτών των λειψάνων, εμείς οι Ορθόδοξοι ανακαλύπτουμε μια άλλη άποψη για την ιστορία της δυτικής Εκκλησίας και έναν νέο τρόπο κατανόησης αυτών των ιστορικών γεγονότων.

Για παράδειγμα, η κεφαλή του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου αποκτήθηκε κατά τη λεηλασία της Κωνσταντινούπολης το 1204 (σημείωση του μεταφραστή: από τους λατίνους σταυροφόρους της Δ΄ Σταυροφορίας, οι οποίοι κατέκτησαν την Κωνσταντινούπολη και άρπαξαν όλους τους θησαυρούς της, π.χ. τα διάφορα πολύτιμα κειμήλια που μεταφέρθηκαν και βρίσκονται έως σήμερα στην Βενετία, το Άγιο Μανδήλιο που σήμερα είναι γνωστό ως η Σινδόνη του Τορίνο, η περίφημη εικόνα της Οδηγήτριας που ζωγραφίστηκε από τον ευαγγελιστή Λουκά και κατέληξε στο Montevergine της Ιταλίας, και άλλα πολλά). Αυτό ήταν μια μεγάλη τραγωδία για την ανατολική Εκκλησία, αλλά τώρα βλέπουμε τι έχει συμβεί στη Μικρά Ασία, στην Τουρκία, από την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους το 1453 μέχρι σήμερα. Αν το κεφάλι είχε παραμείνει εκεί, θα είχε χαθεί ή καταστραφεί, όταν η Κωνσταντινούπολη έπεσε στα χέρια των Τούρκων (όπως συνέβη με πολλά λείψανα), ή μήπως θα ήταν ακόμα προσβάσιμο για προσκύνηση;

Τώρα, αυτό το λείψανο είναι στη Γαλλία, σε έναν πολύ όμορφο καθεδρικό ναό, και είναι δυνατό για τους Ορθόδοξους να το προσκυνήσουν με τον πλέον ανοικτό τρόπο. Η 25η Μαΐου, σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο, ή η 7η Ιουνίου, σύμφωνα με την αστική ημερολόγιο, είναι η γιορτή της Τρίτης Ευρέσεως της Κεφαλής του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή, και σε αυτή τη γιορτή, το 2004, τελέσαμε την Θεία Λειτουργία με αυτό το λείψανο στην αγία τράπεζα. Αυτό δεν θα μπορούσε ποτέ να συμβεί στη σύγχρονη Τουρκία, και αυτό το είδος προβληματισμού αλλάζει την εκτίμησή μας για το ιστορικό γεγονός της μεταφοράς αυτού του λειψάνου στην Αμιένη. Ο Θεός έχει την δική Του πρόνοια.

Ο Θεός επέτρεψε τη μεταφορά αυτών των λειψάνων εδώ, και αυτή η δυτική κοινωνία είναι τα διατηρεί πιστά. Βεβαίως, η Γαλλία περνάει μια περίοδο αποχριστιανοποίησης, αλλά ακόμη βλέπουμε καθημερινή προσκύνηση των λειψάνων αυτών από έναν μικρό αριθμό πιστών χριστιανών. Ένα άλλο πολύ γνωστό παράδειγμα από τον 11ο αιώνα είναι η μεταφορά («μετακομιδή») του λειψάνου του αγίου Νικολάου από τα Μύρα της Λυκίας (και αυτή βρίσκεται σήμερα στην Τουρκία) στο Μπάρι στην Ιταλία. Στην ακολουθία που είναι αφιερωμένη σε αυτό το γεγονός, λέμε «Δεν ήταν χρήσιμο στα μάτια του Θεού αυτά τα πολύτιμα λείψανα να παραμένουν αδρανή στην έρημο της Λυκίας.» [*** Βλ. την σημείωση παρακάτω] Εμείς οι Ορθόδοξοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε ευλαβικά την πρόνοια του Θεού, η οποία εκδηλώνεται σε αυτό.

Αυτή η συνεχής προσκύνηση από ακόμη και μια μειοψηφία Γάλλων πιστών είναι ένα από τα πνευματικά επιχειρήματα για τη γνησιότητά τους. Σε κάθε περίπτωση που έχω μελετήσει, έχω βρει ντόπιους που πιστεύουν, και ακαδημαϊκούς μελετητές που έχουν έγγραφα, ιστορικά βιβλία, και αρχεία που παρουσιάζουν τα ιστορικά και επιστημονικά επιχειρήματα που αποδεικνύουν τη γνησιότητα του λειψάνου. Βεβαίως, αυτοί οι άνθρωποι είναι λίγοι σε αριθμό.

Ο μεγάλος αριθμός των Γάλλων ρωμαιοκαθολικών όχι μόνο δεν γνωρίζουν τίποτα για τα δικούς τους ιερούς τόπους, αλλά και δεν ενδιαφέρονται και πολύ για αυτά. Αυτό δεν είναι δικό τους φταίξιμο – αυτοί οι ίδιοι είναι θύματα των αντι-χριστιανικών, αντι-εκκλησιαστικών, και αντι-λειψανικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Δυστυχώς, κάθε αδύναμο σημείο της ιστορίας της δυτικής Εκκλησίας (σημείωση του μεταφραστή: δηλαδή του Παπισμού) μεγεθύνεται με σκοπό να γενικεύσει την εντύπωση της αδυναμίας της Εκκλησίας συλλήβδην. Οι ρωμαιοκαθολικοί είχαν τις αποτυχίες τους, και η ευπιστία των απλών ανθρώπων γινόταν ενίοτε αντικείμενο εκμετάλλευσης από κακούς κληρικούς για το κέρδος, αλλά και πάλι, όταν μελετάτε την ιστορία των μεγάλων λειψάνων, δεν μένει χώρος για αυτές τις απλοϊκές αντιρρήσεις.

Αντιθέτως, έχουμε πολύ κατηγορηματικά και ισχυρά επιχειρήματα. Μπορούμε να αναφέρουμε το παράδειγμα της κεφαλής του αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή στην Αμιένη, η οποία, ανατομικά, είναι ένα οστό του προσώπου χωρίς το σαγόνι. Συγχρόνως, μια εκκλησία στην επισκοπή του Βερντέν (σημείωση του μεταφραστή: άλλη πόλη της Γαλλίας) είχαν, όπως φημιζόταν, το σαγόνι του Αγίου Ιωάννη. Μια επιτροπή συστήθηκε για να εξετάσει τα δύο κειμήλια, και στην προκειμένη περίπτωση, το σαγόνι στο Βερντέν αποδείχθηκε ότι ήταν ενός άλλου ανθρώπου, μετά τον δέκατο αιώνα, αλλά τα συμπεράσματα της ίδιας επιτροπής σχετικά με τα λείψανα του αγίου Ιωάννη στην Αμιένη ήταν εκπληκτικά.

Το οστό της Αμιένης όχι μόνο έχει χρονολογία από τον πρώτο ως τον τρίτο αιώνα μετά Χριστόν, αλλά και αυτό το κομμάτι του κρανίου προσδιορίστηκε ότι ήταν ενός άνδρα μεσογειακής καταγωγής, ηλικίας από 30 μέχρι 45, και επιπλέον υπήρχε μια αρχαία τρύπα που προκλήθηκε από ένα αιχμηρό εργαλείο, ακριβώς στο κάτω μέρος του μετώπου. Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, γνωρίζουμε ότι μετά τον αποκεφαλισμό του, η Ηρωδιάδα μαχαίρωσε το κεφάλι με το μαχαίρι της ως εκδίκηση για την καταγγελία εκ μέρους του του παράνομου γάμου της με τον Ηρώδη.

Αν και αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό για τους επιστημονικούς εξεταστές, έχουμε πράγματι αυτό το επιχείρημα από τη δική μας παράδοση, μαζί με άλλα ιστορικά και ανθρωπολογικά επιχειρήματα για τη γνησιότητα του λειψάνου του.

Στην ιστορία των μεγάλων κειμηλίων, έχουμε σχεδόν πάντα αυτή την επιστημονική και πνευματική ταύτιση. Για παράδειγμα, στην ιστορία της Σινδόνης του Τορίνου, η ιστορική τεκμηρίωση δεν είναι πολύ πειστική, αλλά τα πιο εντυπωσιακά επιχειρήματα προέρχονται από την επιστημονική πλευρά, τα πορίσματα των οποίων έχουν συνεχώς αναθεωρηθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. (σημείωση του μεταφραστή: Τα τελευταία χρόνια έχουν εντοπιστεί και η πληθώρα των ιστορικών τεκμηρίων σχετικά με την αγία Σινδόνη, εκτός από τα επιστημονικά! Μπορείτε να διαβάσετε για την θύελλα των συγκλονιστικών στοιχείων σε διάφορα βιβλία, όπως για παράδειγμα στα άψογα “The Crucifixion of Jesus: A Forensic Inquiry” του ιατροδικαστή Frederick Zugibe και το “Holy Faces, Secret Places” του ιστορικού ερευνητή Ian Wilson. Το ένα εστιάζει κυρίως στις αποδείξεις που αφορούν στις φυσικές επιστήμες, ενώ το άλλο στις ιστορικές.)

Μετά τη Γαλλική Επανάσταση, είχαμε αυτό που ονομάστηκε «Καθολική Αναγέννηση» στη Γαλλία. Η πρωτόγονη και άξεστη λογικοκρατία και η κριτική των επαναστατών και των Προτεσταντών που προσπαθούσαν να δυσφημίσουν τα λείψανα ώθησαν τους Ρωμαιοκαθολικούς να εξερευνήσουν τις ιστορίες αυτών των αντικειμένων. Μελέτησαν, έκαναν αρχαιολογικές έρευνες, και έφτασαν σε ένα υψηλότερο επίπεδο αντικειμενικής επιχειρηματολογίας υπέρ της γνησιότητας πολλών από αυτά τα λείψανα που ήταν γνωστά από πριν. Όχι μόνο στη Γαλλία, αλλά και στη χριστιανική Ανατολή, έχουμε ακόμη πολλά έγγραφα που δεν έχουν ερευνηθεί, εξαιτίας των γλωσσικών φραγμών, την αρχαιότητας, και της έλλειψης πρόσβασης.

Καθώς συνεχίζουμε να μελετάμε, βρίσκουμε με τον καιρό ακόμη περισσότερα επιχειρήματα υπέρ της γνησιότητας, αλλά η άποψή μου είναι ότι η λογική διερεύνηση δεν μπορεί ποτέ να αποτελεί επαρκή απόδειξη. Περιορίζεται από την φύση της λογικοκρατίας. Το βασικό επιχείρημα για εμάς είναι το επιχείρημα της πίστης μας. Δεν είναι το γεγονός ότι αυτό το λείψανο, αυτό το κόκαλο, είναι πραγματικά από από τον άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή με κάποιον τρόπο να επηρεάζει τη σύγχρονη ζωή μας, το προσωπικό μας πεπρωμένο. Γνωρίζουμε από την ιστορία της Εκκλησίας ότι, αν αυτό λείψανο είναι από τον άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή, τότε έχουμε μια μεγαλύτερη εγγύηση ότι η αδύναμη προσευχή μας θα έχει περισσότερα αποτελέσματα εδώ από ό, τι σε άλλο τόπο.

Το σημείο όπου θέλουμε να καταλήξουμε είναι να δείξουμε ότι δεν είναι μόνο εφικτό, αλλά και χρήσιμο να προσευχόμαστε μπροστά σε άγια λείψανα. Έχουμε αρκετά στοιχεία που να δείχνουν ότι υποστηρίζουν την προσευχή μας. Ο Θεός και οι άγιοι οι ίδιοι μάς δίνουν αρκετά επιχειρήματα. Ωστόσο, ακόμη και αν καλώ προσκυνητές σε αυτά τα ιερά μέρη, προσωπικά, δεν τολμώ να επιβάλω αυτό το σέβας ως μια βεβαιότητα. Μόνο το σύνολο της Εκκλησίας μπορεί να το εξουσιοδοτήσει αυτό. […]“

Μετάφραση: Ραφαήλ Παπανικολάου

http://www.dogma.gr/diafora/pou-vrisketai-simera-kefali-tou-agiou-ioanni-tou-prodromou-2/70604/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Σάβ Σεπ 30, 2017 7:43 pm

Η «Αγία Σοφία» της Ελλάδας – Πού βρίσκεται ο εντυπωσιακός ναός που είναι χτισμένος στο χείλος του γκρεμού

Εικόνα

Από ποιο αιώνα χρονολογείται

Ο επιβλητικός ναός είναι κτισμένος κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού πάνω στο κάστρο της Μονεμβασιάς, στην άκρη ενός βράχου, πάνω από τη θάλασσα.

Η παράδοση συνδέει την εκκλησία με τον αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β´ Παλαιολόγο, ωστόσο οι πηγές φανερώνουν ότι ο ναός, που αρχικά ήταν αφιερωμένος στην Παναγία Οδηγήτρια, είναι πολύ παλαιότερος και ότι χρονολογείται στα μέσα του 12ου αι., το 1150.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα εκπαίδευσης και προβολής του βυζαντινού πολιτισμού, explorinbyzantium.gr, o ναός συνέχισε να λειτουργεί κατά την Α΄ Ενετοκρατία (1463-1540) ως Madonna del Castello ή Nostra Donna in Castello για τις ανάγκες των καθολικών αξιωματούχων.


Στην περίοδο της Α´ Οθωμανικής κυριαρχίας (1540-1690) ο ναός μετατράπηκε σε μουσουλμανικό τέμενος με την προσθήκη μιχράμπ, που διατηρείται στον νότιο τοίχο.

Στην περίοδο της Β΄ Ενετοκρατίας (1690-1715) αποτέλεσε το καθολικό μονής δυτικού δόγματος και αφιερώθηκε στη Madonna del Carmine. Κατά την φάση αυτή, προστέθηκε στον ναό διώροφο πρ
στώο σε όλο το πλάτος της δυτικής όψης.

Ως μουσουλμανικό τέμενος λειτούργησε ξανά στην περίοδο της Β´ Οθωμανικής κυριαρχίας (1715-1821) και επέστρεψε στη χριστιανική λατρεία μετά την απελευθέρωση της πόλης, οπότε και αφιερώθηκε στηΣοφία του Θεού, επειδή θεωρήθηκε πιστό αντίγραφοτης Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη.

Οι μετέπειτα χρονολογίες 1827 και 1845 στη δυτική όψη αντιστοιχούν προφανώς σε εργασίες επισκευής του ναού.

Αρχιτεκτονικά, ανήκει στον τύπο του ηπειρωτικού οκταγωνικού ναού, όπως το Δαφνί, ο Όσιος Λουκάς, ο Άγιος Θεόδωρος του Μυστρά κ.ά., και χρονολογείται στα μέσα του 12ου αιώνα (1150).

Στα δυτικά του ναού διαμορφώνεται νάρθηκας που άλλοτε ήταν διώροφος, ενώ επί Β΄ Ενετοκρατίας προστέθηκε ο διώροφος εξωνάρθηκας.

Εξωτερικά, στα νότια, προστέθηκε διπλή στοά άγνωστης χρήσης και πολυτελούς κατασκευής, η οποία κατέρρευσε το 1893.

Η τοιχοδομία του ναού ακολουθεί το πλινθοπερίκλειστο σύστημα δόμησης, ενώ τα τρίλοβα παράθυρα των όψεων έχουν κεραμοπλαστικό διάκοσμο.

Ο ναός διατηρεί πλούσιο γλυπτό διάκοσμο που όμως λόγω των πολλών μη αναστρέψιμων μετατροπών που έχει υποστεί κατά τη διάρκεια της μακράς ιστορικής του διαδρομής, δεν κατέστη δυνατόν να επανατοποθετηθεί στο σύνολό του, και τμήματα του βρίσκονται πλέον στην Αρχαιολογική Συλλογή της Μονεμβασιάς

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

https://periergaa.blogspot.gr/2017/09/blog-post_965.html


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΦΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 10076
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 19, 2012 12:18 pm
Τοποθεσία: ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗ

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΦΩΤΗΣ » Δευτ Οκτ 02, 2017 6:59 pm

Με «δόρυ» την Πανθρησκεία-Οικουμενισμό, θεματικά θρησκευτικά πάρκα γελοιοποιούν τον Χριστιανισμό
Εικόνα

Ετσι θα μπουν οριστικά λουκέτο στις εκκλησίες
Από τις  ΗΠΑ ξεκινά η επέλαση της παγκοσμιοποίησης με δόρυ την «πανθρησκεία». Σε εξέλιξη βρίσκεται η εφαρμογή μιας νέας στρατηγικής που σκοπό έχει την διάλυση των εκκλησιών και το οριστικό «λουκέτο» τους παίρνοντας τον κόσμο και μεταφέροντας τους πολίτες σε θεματικά θρησκευτικά πάρκα για ψυχαγωγία!
Οι εικόνες που παρουσιάζουμε παρακάτω είναι κάτι παραπάνω από αποκαλυπτικές. Γελοιοποιούν τον Χριστιανισμό, ψυχαγωγώντας υποτίθεται…
Με την «γελοιοποίηση» της θρησκείας και την μετατροπή της σε θεματικά πάρκα (!) , drive in, κινηματογράφος με αυτοκίνητο, αποσκοπούν στο να περάσουν στον μέσο πολίτη μια εκσυχγρονισμένη αντίληψη περί θρησκείας στην «νέα εποχή». Και όλα αυτά φυσικά ξεκινούν και πηγάζουν από μια χρεοκοπημένη σε αξίες, ηθική, αντιλήψεις, κοινωνία, αυτής της Δύσης.
Ετσι, παρατηρείται, κάθε Κυριακή πρωί, οι πιστοί παρκάρουν στο γρασίδι για να παρακολουθήσουν την λειτουργία. Η θεία κοινωνία έχει τεράστιο μέγεθος ώστε να την βλέπουν από τα αυτοκίνητά τους όλοι οι πιστοί αναφέρει το αμερικανικό άρθρο. Απίστευτο έτσι;
Πάνω από 600 πιστοί συγκεντρώνονται κάθε εβδομάδα σε αυτό το θρησκευτικό drive-in (!) Συχνά φοράνε ακόμη τις πιτζάμες τους, συνοδεύονται από τα σκυλιά τους ή φοράνε το μαγιό τους.
Ας δούμε αναλυτικά το άρθρο:
«Οι πιστοί πολλαπλασιάζονται αλλά δεν γεμίζουν πλέον τις εκκλησίες. Νέες επιχειρηματικές ιδέες προσαρμόζονται στις ανάγκες για να προσελκύσουν και να …διασκεδάσουν το πλήθος.
«Η Κιβωτός του Νώε» -The Ark Encounter
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Πρόκειται για ομοίωμα της Κιβωτού του Νώε σε μέγεθος …αμερικανικό. Βρίσκεται στο Williamstown του Κεντάκι και είναι στην πραγματικότητα Μουσείο, μήκους 150 μέτρων και φιλοξενεί εκθέσεις σε τρείς ορόφους: υπάρχουν εκεί ταριχευμένα ζώα, παίζουν βίντεο κλπ. με στόχο να παρουσιάσουν το δόγμα ότι ο Θεός έπλασε την Γη και όλα τα ζωντανά όντα, μέσα σε 6 ημέρες.
Το Μουσείο ίδρυσε το 2016 ο Αυστραλός Ken Ham, ηγέτης θρησκευτικού, φονταμενταλιστικού θρησκευτικού κινήματος στις ΗΠΑ. Εκανε εγκαίνια στις 7 Ιουλίου ώστε να συμπίπτει με τον στίχο 7.7 της Γένεσης όπου περιγράφεται η είσοδος του Νώε και της οικογένειάς του στην Κιβωτό, με εντολή του Θεού, ώστε να σωθούν από τον κατακλυσμό.
Η σταύρωση του Χριστού -The Holy Land Experience

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Στο Ορλάντο της Φλόριντα, στη χώρα του Μίκυ Μάους, ένα θεματικό πάρκο είναι αφιερωμένο στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη. Πέντε φορές την εβδομάδα, στις 16:00 το απόγευμα, το κοινό παρακολουθεί την κορύφωση της ημέρας: το θέαμα της σταύρωσης, με τον Ιησού να μεταφέρει τον σταυρό ως τον Γολγοθά.
Πολλοί επισκέπτες, συγκινημένοι, στέκονται μπροστά στο θέαμα, κλαίνε και ζητούν συγχώρηση από τον Ιησού.
Στο ίδιο θεματικό πάρκο, οι επισκέπτες ανακαλύπτουν ενότητες σε τεράστια, φυσικά ντεκόρ: μια μακέτα των Ιεροσολύμων το έτος 66, αλλά και το δωμάτιο όπου ο Ιησούς έκανε το τελευταίο δείπνο με τους μαθητές του.
Η ημέρα, για τους περισσότερους, κλείνει με μια φωτογραφία με τον Ιησού, τον σταρ του θεματικού πάρκου, καθώς και μια επίσκεψη στην μπουτίκ του πάρκου με τα σουβενίρ.
The Drive-In Christian Chu
Εικόνα

Εικόνα

Στην Daytona Beach της Φλόριντα, μια εκκλησία έγινε εκεί που παλιά υπήρχε ένα drive in, κινηματογράφος με αυτοκίνητο. Κάθε Κυριακή πρωί, οι πιστοί παρκάρουν στο γρασίδι για να παρακολουθήσουν την λειτουργία. Η θεία κοινωνία έχει τεράστιο μέγεθος ώστε να την βλέπουν από τα αυτοκίνητά τους όλοι οι πιστοί.
Πάνω από 600 πιστοί συγκεντρώνονται κάθε εβδομάδα σε αυτό το θρησκευτικό drive-in. Συχνά φοράνε ακόμη τις πιτζάμες τους, συνοδεύονται από τα σκυλιά τους ή φοράνε το μαγιό τους»….

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Και μη χειρότερα….
pentapostagma.gr


Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Οκτ 03, 2017 6:38 pm

Ρωσική ταινία για τον Παίσιο – Απίστευτη ανταπόκριση

Εικόνα

Τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Μόσχα η πρεμιέρα της ρωσικής ταινίας του Γέροντος Παϊσίου.


Η επιτυχία της ταινίας ήταν τόση που οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να την προβάλουν τρεις φορές και ο κόσμος περίμενε υπομονετικά τη σειρά του να τη δει.

Eίναι μια τρανή απόδειξη της αποδοχής της τεράστιας αυτής προσωπικότητας, από τους ομόδοξους λαούς, αλλά και το πόσο συνδεδεμένος είναι μαζί μας ο ρωσικός λαός.

Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι η Ορθοδοξία είναι ένα «πυρηνικό» όπλο στα χέρια μας το οποίο κάποιοι φροντίζουν να το κρατούν ανεκμετάλευτο και ταυτόχρονα προσπαθούν να το αφανίσουν.

Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα το καταφέρουν.



http://apocalypsejohn.com/rosiki-tainia-gia-ton-paisio/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 4 και 0 επισκέπτες

cron