ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Γενικότερα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία και το Χριστιανισμό.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ΦΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 10076
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 19, 2012 12:18 pm
Τοποθεσία: ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗ

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΦΩΤΗΣ » Τετ Σεπ 13, 2017 8:54 am

Ιαπωνια: Ρομπότ ιερέας για πιο φτηνές κηδείες

Εικόνα

Η σχέση της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου με την προηγμένη τεχνολογία είναι γνωστή. Και φυσικά, με τις νέες εφευρέσεις και τις καινοτομίες στον τομέα της ρομποτικής, φαίνεται ότι καμία ανθρώπινη δουλειά δεν είναι ασφαλής.

Τώρα οι Ιάπωνες πρόσθεσαν ένα νέο λειτουργικό σε ρομπότ που είχε εισαχθεί στην αγορά το 2014 προκειμένου να εκτελεί και χρέη ιερέα.
Ο «Peper», το ρομπότ της εταιρείας SoftBank του ομίλου Nissei Eco Co., στο εξής θα πραγματοποιεί βουδιστικές κηδείες και όσοι επιθυμο

ν θα μπορούν να το νοικιάζουν για να αποχαιρετήσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Και όποιος πιστεύει ότι ο «Peper» δεν πληρώνεται επειδή είναι ρομπότ, να τον ενημερώσουμε ότι κάνει λάθος.

Σύμφωνα με τον σύμβουλο της εταιρείας Nissei Eco Co. το ενοικιαζόμενο ρομπότ – ιερέας έρχεται να καλύψει το κενό της απουσίας ιερέα σε αρκετές φτωχές περιοχές. Ετσι, ενώ μια κηδεία με κανονικό ιερέα κοστίζει 2.200 δολάρια (240.000 γεν), η κηδεία με ένα ρομπότ – ιερέα θα κοστίσει περίπου 450 δολάρια (50.000 γεν).
Στην Ιαπωνία, ο πληθυσμός γερνά διαρκώς και οι βουδιστές ιερείς λαμβάνουν όλο και μικρότερους μισθούς από τις κοινότητές τους, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να αναζητούν και δεύτερη δουλειά ή να εγκαταλείπουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα για να μπορούν να επιβιώσουν. Ετσι, τα ρομπότ – ιερείς στην χώρα της ανατολικής Ασίας φαίνεται να έχουν μέλλον.

Οσο για τους κανονικούς ιερείς, δεν δείχνουν να έχουν κάποιους ηθικούς ενδοιασμούς για τα ρομπότ που έχουν αναλάβει μια τέτοια δουλειά. Άλλωστε, όπως είπε και ο βουδιστής ιερέας Τετσούγκι Ματσούο, που παρακολούθησε την παρουσίαση του ρομπότ – ιερέα, η ουσία της θρησκείας βρίσκεται στην καρδιά.

https://periergaa.blogspot.gr/2017/09/blog-post_99.html


Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τετ Σεπ 13, 2017 7:09 pm

Τι σημαίνει ο χορός του Ησαΐα; Και γιατί χορεύει ο ιερέας τους νεονύμφους τρεις φορές γύρω από το τραπέζι στο κέντρο της εκκλησίας;

Εικόνα

Ως γνωστόν το τραπέζι που βρίσκεται στο κέντρο του ναού συμβολίζει την Αγία Τράπεζα. Για τον λόγο αυτό στο τραπέζι επάνω βρίσκεται και το ευαγγέλιο και πάνω σ” αυτό τοποθετεί ο ιερέας τα δακτυλίδια των νεονύμφων, καθώς και τα στέφανα.

Ο κύκλος γύρω από το τραπέζι συμβολίζει την αιωνιότητα του γάμου και την πρόσκληση των μελλονύμφων να εισέλθουν δια του μυστηρίου του γάμου τους στην ουράνια βασιλεία του Θεού, δηλ. στον Παράδεισο.

Κατά την τέλεση της ιερολογίας του γάμου, μετά την ευλογία και την προσφορά του κοινού ποτηρίου γίνεται ο χορός του Ησαΐα. Παρόμοιος χορός απαντάται στη λειτουργική μας Παράδοση και κατά τις χειροτονίες και των τριών βαθμών της ιεροσύνης, δηλ. του διακόνου, πρεσβυτέρου και επισκόπου. Κατά την ακολουθία του γάμου και κατά τον χορό του Ησαΐα, προηγείται ο ιερέας βαστώντας στα χέρια του το Ευαγγέλιο και δηλώνοντας διά του συμβόλου αυτού την πορεία που καλούνται να διανύσουν οι νεόνυμφοι, που είναι πορεία με γνώμονα και φαροδείκτη τον Χριστό μας.


Ο κυκλικός χορός αποτελεί έκφραση χαράς και ευφροσύνης των νεονύμφων και όλης της χριστιανικής κοινότητας. Για τον λόγο αυτό σ” αυτή τη χαρά απαραιτήτως, συμμετέχει ενεργά και μάλιστα σε πρώτη θέση ο ιερέας, για να δείξει τον τρόπο της πραγματικής πανηγυρικής ατμόσφαιρας του μυστηρίου του γάμου μέσα στην Εκκλησία. Κατά τον π. Κων/νο Καλλίνικο ο χορός αποτελεί «ζωηράν έκφρασιν πνευματικής αγαλλιάσεως επί τη άνωθεν εκχυθείση θ. δωρεά» .

Ένας άλλος συμβολισμός των τριών κύκλων στο γάμο γύρω από το τραπέζι είναι η πορεία προς την αιωνιότητα και προς την ατελεύτητη χαρά της βασιλείας του Θεού.

Ο Άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης αναφέρει σχετικά: «Και ευθύς λαμβάνων (ο ιερεύς) αυτούς (τους νεονύμφους) εκ των χειρών, ως προς το θυσιαστήριον άγει και χορείαν ποιούμενος, άδει μετά των ψαλλόντων εν Χριστώ ευφραινόμενος το «Άγιοι Μάρτυρες», ως επί χειροτονία και το «Δόξα σοι» φησί «Χριστέ ο Θεός, αποστόλων καύχημα». Κοινωνοί γαρ Χριστού και των αγίων αυτού οι ευσεβώς και σωφρόνως ζήσαντες και ότι ου σαρκί μόνον, αλλά ψυχή μάλλον χρη συνάπτεσθαι δια τε της ορθής ημών πίστεως και των της ευσεβείιας θεοφιλών έργων, ίνα και αληθής η συζυγία και γάμος αμίαντος και κοινωνοί ώσι Χριστού και των αγίων αυτού» (Διάλογος, κεφ. 282).

Για το χορό του Ησαΐα στο γάμο αναφέρει πολύ χαρακτηριστικά ο π. Κων/νος Καλλίνικος: «Η στιγμή αυτή είναι επισημότατη. Διότι ου μόνον διαλαλεί με τον παραστατικώτερον τρόπον την πνευματικήν και ουράνιον επιθυμίαν επί τη τελούμενη μυστική συμμίξει των ψυχών και τον σκοπόν του χριστιανικού γάμου, ερχομένου εκάστοτε όπως δια της μορφώσεως νέων αδελφών του Χριστού, συνεχίση επί γης το απολυτρωτικόν μυστήριον του Εμμανουήλ, ου μόνον διδάσκει ότι υπάρχει και εν αυτώ έτι τω γάμω, χριστιανικώς λαμβανομένω, παρθενία και εγκράτεια, καίτοι υπό άλλην έννοιαν, η δε χριστιανική παστός έχει διαγεγραμμένον σκοπόν, αλλά και επιθέτει την νομικήν σφραγίδα επί του συνοικεσίου αμετάθετον και απαράγραπτον. Αληθώς• εάν πάντα τα προηγηθέντα λάβωσι χώραν, χωρίς ακόμη να κυκλωθή τό δισκέλιον (=τραπέζι) τρίς, το νομικώς έγκυρον του γάμου δύναται να προσβληθή. Αλλ” αφ” ης εψάλη το «Ησαΐα», η ένωσις κατησφαλίσθη απόρθητος».

Επίσης ο χορός του Ησαΐα είναι ένας ύμνος προς την Παναγία, η οποία αξιώθηκε για την ταπεινοσύνη της και την αρετή της να συλλάβει με τρόπο θαυματουργικό και να γεννήσει τον Ιησού Χριστό, το Θεάνθρωπο και Σωτήρα μας.

Η Θεοτόκος, κατά την ορθόδοξη διδασκαλία, είναι των «βροτών η σωτηρία» (δ´ τροπ. η´ ωδής Ακαθ. ύμνου), η «τον αχώρητον Θεόν εν γαστρί χωρήσασα» (θ´ ωδή Μ. Τρίτης), το «δοχείον του αστέκτου» και το «χωρίον του απείρου Πλαστουργού» (θ´ καταβ. Πεντηκοστής), «η μόνη άμωμος εν γυναιξί» (γ´ τροπ. θ´ ωδής Ακαθ. ύμνου), η «γέφυρα» η «μετάγουσα τους εκ γής προς ουρανόν» (γ´ οίκος Ακαθ. ύμνου), «του πεσόντος Αδάμ η ανάκλησις», «των δακρύων της Εὔας η λύτρωσις» (α´ οίκος Ακαθ. ύμνου), είναι αυτή από την οποία σαρκώθηκε, «εξ ής Θεός εσαρκώθη» (κάθισμα Θεοτοκίο του Όρθρου πλαγ. Δ´ ήχου), ο Λόγος του Θεού και πάμπολλα άλλα.

Η σεμνή κόρη της Ναζαρέτ, αυτή «η δούλη Κυρίου», ήταν η ενσάρκωση της απόλυτης υπακοής στο Θεό· ήταν η ταπεινή και αθόρυβη εργάτρια των εντολών του Θεού· απέπνεε το άρωμα της ανεπιτήδευτης και πραγματικής ευλάβειας· ήταν ολοκληρωτικά αφοσιωμένη στο Θεό· ήταν κατά κυριολεξία «κεχαριτωμένη», την είχε δηλαδή επισκιάσει πέρα για πέρα η χάρη του Θεού. Γι᾿ αυτό και κρίθηκε άξια της ύψιστης τιμής να κυοφορήσει το Σωτήρα του κόσμου, να γίνει βοηθός του Θεού στο έργο της αποκατάστασης και της δικαίωσης του ανθρώπου, να γίνει «η πύλη της σωτηρίας» (ιθ´ οίκος Ακαθ. ύμνου) για το ανθρώπινο γένος. Γι᾿ αυτό τη μακαρίζουν «πάσαι αι γενεαί».

Υπόδειγμα προς μίμηση, λοιπόν, άριστο η Παναγία. Υπογραμμός και οδοδείκτης για την πορεία των νεονύμφων. Αν γνήσια είναι η προσπάθειά τους προς την κατεύθυνση αυτή, προς το δρόμο που μας υπέδειξε εκείνη, τότε πλούσια θα είναι η αμοιβή και η «ανταπόδοση» του Θεού, τότε ευλογημένη θα είναι η συμβίωσή τους και ολοκληρωμένη η οικογενειακή τους χαρά και ευτυχία.

Γι᾿ αυτό κάθε δοξολογία προς τον Υιό της Παρθένου είναι ταυτόχρονα μακαρισμός προς την Παναγία Μητέρα.

Η μνεία του Προφήτη Ησαΐα στο τροπάριο έχει φυσικά το λόγο της. Ο Ησαΐας προφήτευσε αρκετούς αιώνες πρό Χριστού τη σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού με τα εξής λόγια· «Ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει· και τέξεται υιόν, και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ» (7,14).

Το όνομα Εμμανουήλ είναι εβραϊκό και σημαίνει «μεθ᾿ ημών ο Θεός». Η λέξη Ανατολή στους Εβραίους είχε και θρησκευτικό χαρακτήρα· «Ιδού ανήρ, Ανατολή όνομα αυτώ», λέγει ο προφήτης Ζαχαρίας (6,12). Ανατολή, λοιπόν, είναι ο ίδιος ο Θεός, «η άναρχος Θεότης» κατά τον Ισίδωρο τον Πηλουσιώτη. «Επεσκέψατο ημάς ανατολή εξ ύψους» λέει ο ευαγγελιστής Λουκάς (α´ 78) και εννοεί το Χριστό που κατέβηκε από τον ουρανό με τη θεία του ενανθρώπηση. Στην υμνογραφία των Χριστουγέννων ῾ο Χριστός αποκαλείται «Ήλιος της Δικαιοσύνης», «εξ ύψους ανατολή» και «ανατολή ανατολών» (βλ. απολυτ. και εξαποστειλ. της εορτής).

Τί μπορεί να σημαίνει όμως το τροπάριο αυτό για τους νεονύμφους; Οπωσδήποτε πέρα από το χαρμόσυνο τόνο του που διαχέεται και αντανακλάται στα πρόσωπα των νεονύμφων που αξιώθηκαν κι αυτοί να «χορέψουν το χορό του Ησαΐα», κατά τη λαϊκή έκφραση, και πέρα από την ενδόμυχη προσμονή να χαρούν κι αυτοί τη χαρά της τεκνογονίας, το σπουδαιότερο μήνυμα του τροπαρίου προς τους νεονύμφους, είναι άλλο.

Με το «Ησαΐα χόρευε…» η Ακολουθία του στεφανώματος φτάνει στο αποκορύφωμά της. Η στιγμή αυτή είναι επίσημη. Μετά το «χορό του Ησαΐα» είναι αδύνατο πια να προσβληθεί νομικά το έγκυρο του γάμου και κατασφαλίζεται μια για πάντα και αμετάθετα η ένωση, ο δεσμός των νεονύμφων.

Ο θρησκευτικός αυτός χορός ερμηνεύεται ως έκφραση πνευματικής και ουράνιας ευθυμίας για τη μυστική ένωση των νεονύμφων και πνευματικής αγαλλίασης για την έκχυση σ᾿ αυτούς «άνωθεν» της θείας χάρης και δωρεάς.

Με το «χορό του Ησαΐα» διαλαλείται ακόμη, κατά τον παραστατικότερο τρόπο, ο σκοπός του γάμου, ο οποίος βέβαια αποβλέπει στη δημιουργία οικογένειας, στη γέννηση δηλαδή και στη μόρφωση νέων μελών της Εκκλησίας του Χριστού· εξασφαλίζεται έτσι, με την ενεργό συμμετοχή του ανδρόγυνου, η συνέχεια στο απολυτρωτικό έργο του Εμμανουήλ.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι χορούς με θρησκευτικό χαρακτήρα, ζωηρότερους μάλιστα, συναντούμε και στην Π.Δ. (π.χ. Έξοδ. 15,20–21), αλλά και στην ελληνική αρχαιότητα, όπως π.χ. φανερώνει ο ευριπίδειος στίχος· «στήσομεν άρ᾿ αμφί βωμόν, ώ πάτερ, χορούς;» (Ιφιγ. εν Αυλίδι, στίχ. 676). Για όλα αυτά τα επιπρόσθετα στοιχεία βλ. Κ. Καλλινίκου «Ο χριστιανικός ναός και τα τελούμενα εν αυτώ», Αθήναι 1958, σελ. 555–556.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο Ησαΐας ήταν Εβραίος προφήτης, ένας από τους Μεγάλους Προφήτες και χαρακτηρίζεται ο σημαντικότερος προφήτης, μιας και προφήτευσε τη γέννηση του Ιησού. Το όνομά του στην εβραϊκή γλώσσα σημαίνει “ο Θεός σώζει”. Ο Ησαΐας:

-Γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ περί το 765 π.Χ. και ήταν αριστοκρατικής καταγωγής.

-Το 738 π.Χ., όταν κάποια μέρα βρισκόταν στο ιερό, είδε τον Κύριο καθισμένο σε ψηλό θρόνο και ο ναός πλημμύριζε από φως. Τα εξαπτέρυγα Σεραφείμ στέκονταν γύρω από το θρόνο και δοξολογούσαν το Θεό.

-Τότε, ένα από τα εξαπτέρυγα, έχοντας λαβίδα στο χέρι, πήρε ένα αναμμένο κάρβουνο από το θυσιαστήριο και αγγίζοντας μ’ αυτό τα χείλη του Ησαΐα του είπε ότι με τον τρόπο αυτό καθαρίζονται οι αμαρτίες του και ότι θα προφητεύσει.

-Παρ’ ότι, λέγεται ο χορός του Ησαΐα, οι νεόνυμφοι δεν χορεύουν, αλλά περιφέρονται τρεις φορές γύρω από την Αγία Τράπεζα. Τρεις φορές λόγω της Αγίας Τριάδος και κυκλικά που συμβολίζει την αιωνιότητα, την πίστη στο Χριστό που δεν έχει αρχή και τέλος όπως και ο γάμος.

-Την ώρα που το ζευγάρι χορεύει τον χορό του Ησαΐα οι καλεσμένοι ρίχνουν ρύζι για να “ριζώσει” ο γάμος τους

https://periergaa.blogspot.gr/2017/07/blog-post_796.html


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Σεπ 14, 2017 7:17 pm

Άγιο Όρος: Εμφάνιση Μοναχού στη θάλασσα (φωτό)

Εικόνα

Εικόνα

Ο συνεργάτης του ΕΚΚΛΗΣΙΑonline, Νίκος Τσαντίρης έγινε μάρτυρας ενός θαυμαστού συμβάντος σε ακτή του Αγίου Όρους.
Γράφει συγκλονισμένος ο Νίκος Τσαντίρης:

«Δεν είναι μοντάζ ούτε έχει υποστεί οποιαδήποτε επεξεργασία. Τραβήχτηκε σε μια ακτή του Αγίου Όρους και αυτό που τράβηξε την προσοχή του φωτογράφου ήτανε τα πολλά ψάρια που φαίνονται…
Όμως προσέξτε δεξιά την μεγάλη μαύρη φιγούρα ενός ιερέα που φαίνεται καθισμένος στο βυθό, ξεχωρίζει το καλυμμαύχι του, η γενειάδα του».

«Ο Θεός εις την βοήθειάν μου πρόσχες, Κύριε, εις το βοηθήσαι μοι σπεύσον. Αισχυνθήτωσαν και εντραπήτωσαν οι ζητούντες την ψυχήν μου. Αποστραφήτωσαν εις τα οπίσω, και καταισχυνθήτωσαν οι βουλόμενοί μοι κακά. Αποστραφήτωσαν παραυτίκα αισχυνόμενοι, οι λέγοντές μοι: Εύγε, εύγε.

Αγαλλιάσθωσαν και ευφρανθήτωσαν επί Σοί, πάν
ες οι ζητούντες σε, ο Θεός. Και λεγέτωσαν δια παντός. Μεγαλυνθήτω ο Κύριος, οι αγαπώντες το σωτήριόν Σου. Εγώ δε πτωχός ειμί και πένης, ο Θεός, βοήθησόν μοι. Βοηθός μου, και ρύστης μου ει Συ, κύριε, μη χρονίσης.»

Τέτοια θαυμαστά γεγονότα αποδεικνύουν την δύναμη της αληθινής Πίστης και προκαλούν δέος σε όλο το κόσμο.

Δέος στο Πανελλήνιο έχει προκαλέσει η αληθινή εικόνα του Μοναχού στη θάλασσα σε ακτή του Αγίου Όρους:

Ο συντάκτης του ΕΚΚΛΗΣΙΑonline Νίκος Τσαντίρης προσθέτει:

΄΄Την φωτογραφία την τράβηξε ο προσκυνητής γιατί του έκαναν εντύπωση τα ψάρια που φαίνονται γύρω απο την συστάδα των βράχων στον βυθό.

Πρίν μέρες ενας προσκυνητής γυρνώντας απο το Αγιο όρος στην Θεσσαλονίκη μου τηλεφώνησε και βρεθήκαμε. Μιλήσαμε για πολλά και λίγο πρίν χωριστούμε μου έδειξε φωτογραφίες που πήρε απο το προσκύνημά του στο Αγιο όρος, φωτογραφίες εντυπωσιακές μα μία απο αυτές την ξεχώρισα αμέσως κάτι που ο ίδιος δεν είχε προσέξει.

Η άγνωστη φιγούρα ενός ιερέα στον βυθό της θάλασσας αρκετά ευδιάκριτη και εντυπωσιακή απεικονίζεται στην φωτογραφία, φαίνεται καθαρά το καλυμμαύχι του, η λευκή γενειάδα του, η μύτη του ενώ είναι καθισμένος επάνω στα βράχια του βυθού, σχεδόν ατάραχος και μεγαλοπρεπής σαν μιά στάση ξεκούρασης και ολοζώντανος.΄΄

Δήλωση Γέροντα- Ηγούμενου που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος για το θαυμαστό περιστατικό:

΄΄Το τί και το πώς ο Θεός μας παρουσιάζετε σίγουρα αποτελεί ενα μυστήριο, πολλοί από εμάς το προσπερνάμε, άλλοι κάν δεν το βλέπουμε όμως υπάρχει, παρουσιάζεται πρός Δόξα Αυτού και πρός δική μας ωφέλεια που το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να την δεχθούμε.

https://www.ekklisiaonline.gr/nea/agio-oros-ektakto-emfanisi-monachou-sti-thalassa-sygklonistikes-ikones/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Παρ Σεπ 15, 2017 1:14 pm

Ο βασιλικός και ο Τίμιος Σταυρός

Εικόνα

Όλοι γνωρίζουμε πως τον Χριστό μας τον σταύρωσαν. Τον κάρφωσαν δηλαδή πάνω σ’ ένα ξύλινο σταυρό, κι εκεί ξεψύχησε.

Τον ξύλινο σταυρό οι Χριστιανοί τον έθαψαν βαθιά στο χώμα για να μην τον βρουν οι ειδωλολάτρες και τον μολύνουν. Έτσι ο Τίμιος Σταυρός έμεινε χρόνια πολλά θαμμένος μέσα στη γη.

Όταν έπειτα από καιρό επικράτησε ο Χριστιανισμός, η Αγία Ελένη αποφάσισε να βρει και να ξεθάψει τον Τίμιο Σταυρό και να τον στήσει μέσα στην εκκλησία στα Ιεροσόλυμα για να τον προσκυνούν οι Χριστιανοί. Πήγε λοιπόν η ίδια στα Ιεροσόλυμα και ζήτησε να μάθει σε ποιο μέρος ήταν θαμμένος ο Σταυρός.

Όμως κανένας Χριστιανός δεν ήξερε να της πει. Εκείνοι που πριν από πολλά χρόνια τον είχαν θάψει βαθιά στο χώμα, είχαν πια πεθάνει. Έβαλε λοιπόν η Αγία Ελένη χιλιάδες εργάτες κι άρχισαν να σκάβουν όλα τα χωράφια εκεί γύρω. Είχε ακλόνητη πίστη πως κάπου θα τον έβρισκε. Πολλούς μήνες δούλευαν οι εργάτες χωρίς αποτέλεσμα. Κάποια μέρα, καθώς η Αγία Ελένη βάδιζε μέσα σ’ ένα χωράφι, πάτησε ένα χορτάρι και αμέσως μια γλυκιά μυρωδιά γέμισε τον αέρα.

«Τι ωραία μυρωδιά είναι αυτή», είπε από μέσα της η Αγία Ελένη.

«Από που να χύνεται αυτή η γλυκιά μοσχοβολιά;».

Καθώς κοίταξε γύρω της έσκυψε κι έκοψε ένα κλαδάκι απ’ το φυτό που πάτησε, το μύρισε και τότε κατάλαβε πως το χορτάρι εκείνο ήταν που σκορπούσε την γλυκιά ευωδιά.

Μεμιάς ο νους της φωτίστηκε, φώναξε έναν εργάτη και του είπε να σκάψει σ’ εκείνο το μέρος.

Σε λίγο, τι θαύμα! Ο εργάτης βρήκε εκεί τον Τίμιο Σταυρό όπου επάνω ξεψύχησε ο Χριστός μας.

Από εκείνη τη στιγμή, το μυρωδάτο αυτό φυτό λέγεται βασιλικός, γιατί φύτρωσε στο σημείο που ήταν θαμμένος ο Σταυρός, όπου είχε σταυρωθεί ο βασιλιάς του κόσμου. Γι’ αυτό μοιράζουν βασιλικό στις εκκλησίες στη γιορτή της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού, στις 14 Σεπτεμβρίου.

https://perivolipanagias.blogspot.gr/2017/09/blog-post_18.html


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Σεπ 18, 2017 10:18 pm

Για ποιο λόγο αύριο νηστεύουμε ακόμη και το λάδι

Εικόνα

Στις 14 Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία τιμά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού, κάνουμε αυστηρή νηστεία. θεωρείται, μάλιστα, τόσο αυστηρή όπως της Μεγάλης Παρασκευής. Για ποιο λόγο, όμως, νηστεύουμε;

Το 326 μ.Χ. η Αγία Ελένη πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους και να ευχαριστήσει το Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Θείος ζήλος όμως, έκανε την Άγια Ελένη να αρχίσει έρευνες για την ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού. Όταν ανακάλυψαν τον Τίμιο Σταυρό τον ύψωσαν μέσα στο ναό σε μέρος υψηλό, για να μπορέσουν να τον δουν και να τον προσκυνήσουν όλοι.

Για την Ανάμνηση λοιπόν της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού νηστεύουμε στις 14 Σεπτεμβρίου, επειδή ο Σταυρός είναι Ανάμνηση του Πάθους του Χριστού. Διότι όπως ο κάθε άνθρωπος που κάνει την ανακομιδή (εκταφή) των λειψάνων ενός συγγενή του (για παράδειγμα του πατέρα του, της μητέρας του και άλλων), λυπάται ενθυμούμενος το πρόσωπο αυτό, έτσι και εμείς οι Χριστιανοί βλέποντες τον Σταυρό και αναλογιζόμενοι ότι ο Χριστός Σταυρώθηκε για εμάς τους αμαρτωλούς και ως Άνθρωπος Έπαθε, ταπεινωνόμαστε και δείχνουμε Συντριβή καρδιάς νηστεύοντες. Οι μεν Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, επισημαίνουν ότι «η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού είναι Ισότιμη με την Μεγάλη Παρασκευή», αφού και τις δύο αυτές Ημέρες τιμούμε εξίσου τα Πάθη και την Σταύρωση του Κυρίου.

Η Νηστεία κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, «δεν γίνεται για το Πάσχα, ούτε για τον Σταυρό, αλλά για τις αμαρτίες μας… επειδή το Πάσχα δεν είναι υπόθεση Νηστείας και πένθους, αλλά ευφροσύνης και χαράς. Για τον λόγο αυτό δεν πρέπει να λέμε ότι πενθούμε για τον Σταυρό. Ούτε για εκείνον πενθούμε. Αλλά για τα δικά μας αμαρτήματα». Επίσης νηστεύουμε για να μιμηθούμε τον Κύριο, ο Οποίος ενήστευσε για σαράντα ημερόνυχτα επάνω στο Σαραντάριον Όρος.

http://www.dogma.gr/diafora/gia-poio-logo-avrio-nistevoume-akomi-kai-ladi/71846/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΦΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 10076
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 19, 2012 12:18 pm
Τοποθεσία: ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗ

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΦΩΤΗΣ » Τρί Σεπ 19, 2017 8:36 pm

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ.

Εικόνα

Σαν σήμερα πριν 40 χρόνια αμούστακο παιδί τρεφόμουν από τις πνευματικές αλήθειες της πίστεώς μας ακούγοντας με πολύ προσοχή τον ιερέα του χωριού μου να μας μιλά για την μεγάλη εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, για τη δύναμη του Αγιασμού και τη χάρη του αγιασμένου νερού που δε χαλνά όσα χρόνια κι αν περάσουν. Για να επαληθεύσω την ορθότητα των λόγων του ιερέα και να ικανοποιήσω την νεανική μου καλή περιέργεια πήρα κι εγώ ένα μπουκάλι και το γέμισα με αγιασμένο νερό. Έγραψα σε ένα χαρτί ¨Αγιασμένο νερό¨ και το κόλλησα πάνω στο μπουκάλι. Η δασεία, σημείο του πολυτονικού συστήματος της εποχής (1977), μαρτυρά του λόγου το αληθές. Έκτοτε το αγιασμένο νερό παραμένει αναλλοίωτο, καθαρό και διαυγές. Μέγας ει Κύριε και θαυμαστά τα έργα Σου και ουδείς λόγος εξαρκέσει προς ύμνον των θαυμασίων Σου.

Κωνσταντίνος Μηνάογλου

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/


Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Σεπ 19, 2017 10:20 pm

Ήρθε από την Κίνα για να βαπτιστεί στην Ελλάδα

Εικόνα

Ταξίδεψε από την μακρινή Κίνα

για να έρθει στην Ελλάδα και να βαπτιστεί χριστιανός. Η βάπτιση του Su, που ονομάζεται πλέον Κωνσταντίνος, πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην όχθη του Αλιάκμονα.

Εικόνα

Εικόνα

http://www.el.gr/thriskia/orthodox/138-orthodox/90003-hrthe-apo-thn-kina-gia-na-baptistei-sthn-ellada


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΦΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 10076
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 19, 2012 12:18 pm
Τοποθεσία: ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗ

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΦΩΤΗΣ » Τετ Σεπ 20, 2017 12:51 pm

ΚΑΛΥΜΝΟΣ 2014 . Ο φακός μας από τήν ίδια ακριβώς γωνία ''έπιασε'' τό απίστευτο μπροστά από τήν Λάρνακα του Αγίου μας Σάββα του Θαυματουργού !!!!
Εικόνα


ΚΑΛΥΜΝΟΣ 2014 . Ο φακός μας από τήν ίδια ακριβώς γωνία ''έπιασε'' τό απίστευτο μπροστά από τήν Λάρνακα του Αγίου μας Σάββα του Θαυματουργού !!!! Όπως τρέχεις παντού Άγιε μας έτσι καί εδώ μετακίνησες τό σεπτό σου σώμα γιά νά μάς δείξεις γιά άλλη μιά φορά πώς είσαι εδώ, κοντά μας !! Φύλαγε τά νησιά μας, τήν Ελλάδα μας από κάθε επίβουλο , εσύ πού δέν δίστασες νά υψώσεις τό ανάστημα σου δυναμικά στίς ορδές του αιρεσιάρχη καί σχισματικού Πάπα-Ρώμης στήν περίοδο της μαύρης Ιταλικής φασιστικής Κατοχής !!!!!!

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/


Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τετ Σεπ 20, 2017 7:48 pm

Στη Γουατεμάλα οι Ινδιάνοι βαφτίζονται Ορθόδοξοι και μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα!

Εικόνα

Στις αρχές Μαΐου

ο γνωστός Ελληνας επιχειρηματίας και συνιδιοκτήτης της αλυσίδας εστιατορίων «Bareburger», Μιχάλης Πιτσίνος, και ο διεθνώς καταξιωμένος Ελληνας φωτογράφος, Κώστας Πηγαδάς, ταξίδεψαν στη Γουατεμάλα απαντώντας στην πρόσκληση του Μητροπολίτη του Μεξικού, Κεντρικής Αμερικής, Κούβας και των νησιών της Καραϊβικής Σεβασμιωτάτου Αθηναγόρα με αφορμή τα εγκαίνια του νέου εκκλησιαστικού ναού στην περιοχή.

Σκοπός αυτού του ταξιδιού ήταν να δουν ιδίοις όμμασι δύο κοσμικοί, μη κληρικοί το Ορθόδοξο Χριστιανικό έργο που πραγματοποιείται εκεί.
Η σίτιση των κατοίκων, το χτίσιμο δρόμων και σπιτιών, οι παροχές υγείας, η εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας, η Βάπτιση και η διάδοση της Ορθοδοξίας συνιστούν βασικές δράσεις αυτού του έργου.

Οταν έφθασαν στο χωριό Αγκουακάτε της Γουατεμάλας πάνω από πέντε χιλιάδες ντόπιοι κάτοικοι τους επιφύλαξαν θερμή υποδοχή με πυροτεχνήματα και μουσική μπάντα.
Τα εγκαίνια του νέου ναού και η παρουσία του πλήθους ήταν ασφυκτική με μια εκπληκτικά συγκινητική λειτουργία όπου ντόπια παιδιά έψελναν στα Ελληνικά μεγάλα αποσπάσματα του Ευαγγελίου.

Ο Σεβασμιώτατος Αθηναγόρας με έκδηλη τη συγκίνησή του εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τις πράξεις λατρείας προς το πρόσωπό του και την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία γενικότερα.

«Ξέρετε αυτοί οι άνθρωποι δεν το θεωρούν δεδομένο ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι αλλά βαπτίστηκαν προσφάτως καθ’ επιλογήν και αυτό σημαίνει ότι έχουν βαθιά ευγνωμοσύνη γι’ αυτό. Η Ορθοδοξία μας δεν ήταν ποτέ δεδομένη γι’ αυτούς και αυτό από μόνο του αποκτάει μεγάλη βαρύτητα. Η Ιεραποστολή μας έχει έντονη δράση σε αυτές τις περιοχές. Καμιά φορά ξέρετε δίνουμε ακόμα περισσότερα από ό,τι μπορούμε να δώσουμε …την ψυχή μας κυριολεκτικά» δήλωσε στον «Εθνικό Κήρυκα» ο Σεβασμιώτατος.
Ο Μητροπολίτης του Μεξικού, Κεντρικής Αμερικής, Κούβας και των νησιών της Καραϊβικής Σεβασμιώτατος Αθηναγόρας βαπτίζει τα ντόπια παιδιά του χωριού Αγκουακάτε της Γουατεμάλας. Φωτογραφία: Κώστας Πηγαδάς.

Μήνυμα αγάπης στους κατοίκους της περιοχής απηύθυνε επίσης και ο Πρωτοπρεσβύτερος και εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου Πάτερ Αλέξανδρος Καρλούτσος, ο οποίος εμφανώς συγκινημένος περιέγραψε το έργο της εκεί Μητρόπολης ως «συγκλονιστικό».

Την αποστολή συνόδευαν και εξέχοντες Ελληνοαμερικανοί επιχειρηματίες καθώς και ο διάσημος φωτογράφος Κώστας Πηγαδάς.
Ο ομογενής επιχειρηματίας Μιχάλης Πιτσίνος ηγείτο της αποστολής. Φωτογραφία: Κώστας Πηγαδάς.

Της αποστολής ηγείτο ο Μιχάλης Πιτσίνος ο οποίος έχει επιδείξει έντονο ενδιαφέρον για το Θεάρεστο έργο του μητροπολίτη Αθηναγόρα ενώ ο Κώστας Πηγαδάς απαθανάτισε με τη φωτογραφική του μηχανή λεπτό προς λεπτό τα εγκαίνια του ναού σε μια προσπάθειά του να μπει σε υψηλού βεληνεκούς περιοδικά ανά τον κόσμο και να υπάρξει περαιτέρω προβολή του φιλανθρωπικού αυτού έργου της Μητρόπολης του Μεξικού.

Οπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσίνος: «Το έργο του μητροπολίτη Αθηναγόρα εδώ είναι μοναδικό για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας, καθώς και για την ελληνική γλώσσα που διδάσκεται ανελλιπώς. Ωστόσο, οι αντίξοες οικονομικά συνθήκες ολοένα και δυσχεραίνουν το έργο του Σεβασμιωτάτου.
»Είναι επιτακτική ανάγκη οι ομογενείς Βορείου Αμερικής να βοηθήσουν και να συνδράμουν τα μέγιστα για την υλοποίηση των στόχων τόσων πολλών χωρών της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής.

»Είναι πολύ σημαντικό όλοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συμβάλλουμε κυρίως οικονομικά αλλά και όπως αλλιώς μπορούμε, καθώς οι ανάγκες είναι τεράστιες με την έλλειψη πόρων να κάνει τα πράγματα πραγματικά πολύ δύσκολα.

»Προσωπικά πιστεύω πως η δράση του Σεβασμιωτάτου Αθηναγόρα πρέπει να ενεργοποιήσει και άλλους επιφανείς επιχειρηματίες ή ακόμη και εθελοντικούς φορείς ούτως ώστε να επεκταθεί το έργο του προσφέροντας ανακούφιση όπου μπορεί».

http://www.el.gr/thriskia/orthodox/138-orthodox/74285-sth-goyatemala-oi-indianoi-baftizontai-orthodoxoi-kai-mathainoyn-thn-ellhnikh-glwssa


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΦΩΤΗΣ
Δημοσιεύσεις: 10076
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 19, 2012 12:18 pm
Τοποθεσία: ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗ

Re: ΤΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ.

Δημοσίευσηαπό ΦΩΤΗΣ » Πέμ Σεπ 21, 2017 8:57 pm

Ο Άγιος Κάνναβος
Εικόνα

Στο χωριό Όμοδος που βρίσκεται στις νότιες πλαγιές του όρους Τρόοδος της Κύπρου και στο καθολικό της Μονής Τιμίου Σταυρού, φυλάσσεται τμήμα από τον Άγιο Κάνναβο, δηλαδή το σχοινί με το οποίο ήταν δεμένος ο Χριστός κατά τη διάρκεια του Πάθους Του. Σύμφωνα μάλιστα με τον οδηγό "Κύπρος. Πνευματικά και πολιτιστικά ταξίδια" του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, ο Άγιος Κάνναβος είναι το σκοινί με το οποίο έδεσαν τα χέρια του Ιησού, οδηγώντας Τον προς τον Σταυρό. Το τμήμα του Αγίου Καννάβου που σώζεται στην Κύπρο είναι βαμμένο στο αίμα του Χριστού, κατά μαρτυρία του Νεόφυτου Ροδινού και άλλων.

Εικόνα

Η λειψανοθήκη έχει συγκεντρώσει διάφορες μαρτυρίες για τον Άγιο Κάνναβο, τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Εικόνα

Ο Άγιος Κάνναβος βρίσκεται στο εσωτερικό μεγάλου χρυσεπάργυρου σταυρού με κάλυμμα, σε κοιλότητα που προφυλάσσεται με θυρίδα που ανοιγοκλείνει. Η θυρίδα πλαισιώνεται με την ακόλουθη επιγραφή :

ΕΝΘΑΔΕ   ΚΕΙΤΕ Ο ΑΓΙΟΣ 
ΚΑΝΑΒΟΣ   ΜΕΘ'ΟΥ ΕΔΗ
ΣΑΝ ΤΟΝ ΧΡΙ   ΣΤΟΝ ΤΟΝ 
ΘΕΟΝ ΗΜΟ
Ν ΟΙ ΠΑΡΑΝΟ
ΜΟΙ ΙΟΥΔΕΟΙ. 

ΔΕΗΣΙΣ ΤΟΥ ΔΟΥΛΟΥ ΣΟΥ 
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΙΜΒΙΑΣ Γ
Εικόνα

MONAΣΤΗΡΙ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ στο  ΟΜΟΔΟΣ. Βρίσκεται στο χωριό Όμοδος. Δεν είναι γνωστό πότε ιδρύθηκε αυτό το μοναστήρι. Τα μοναστηριακά κτίρια που σώζονται είναι του 18ου και 19ου αιώνα, ενώ η εκκλησία, που ήταν διακοσμημένη με τοιχογραφίες και θα μπορούσε να μας δώσει κάποιες χρονολογικές ενδείξεις για την ίδρυση του μοναστηριού, κατεδαφίσθηκε το 1858 και αντικαταστάθηκε από τη σημερινή εκκλησία. Σύμφωνα με την παράδοση η εκκλησία και το μοναστήρι χτίστηκαν για να προφυλάξουν τον "Άγιο Κάνναβο", δηλαδή μέρος του σχοινιού με το οποίο έδεσαν οι Ρωμαίοι στρατιώτες τον Χριστό. Την πληροφορία αυτή αναφέρει ο Νεόφυτος Ροδινός που προσθέτει ότι  ο κάνναβος είναι βαμμένος με το αίμα του Χριστού. Ο Μαχαιράς δεν αναφέρει το Όμοδος σαν μέρος στο οποίο διασώζεται τμήμα του Τιμίου Σταυρού. Την πληροφορία του Ροδινού επαναλαμβάνει ο Ρώσσος μοναχός Βασίλι Μπάρσκυ που επισκέφθηκε το μοναστήρι το 1735. Την εποχή του Μπάρσκυ υπήρχε άγνοια πότε και πώς αποκαλύφθηκε και πώς βρέθηκε στο Όμοδος ο "Άγιος Κάνναβος". Σαρανταπέντε χρόνια αργότερα ο αρχιμανδρίτης Κυπριανός στη Χρονολογική Ιστορία του αναφέρει ότι τον "Άγιο Κάνναβο" δώρησε στο μοναστήρι του Τιμίου Σταυρού η αγία Ελένη. Δεν έχουμε όμως καμιά πληροφορία που να επιβεβαιώνει τη μαρτυρία του  Κυπριανού. Το μοναστήρι δεν αναφέρεται πριν από τον Ροδινό, που και αυτός αναφέρει μόνο την εκκλησία. Ήδη φαίνεται από την εποχή της φραγκοκρατίας υπήρχε το χωριό γύρω από το μοναστήρι που φαίνεται έπαυσε να λειτουργεί σαν μοναστήρι. Ο Μπάρσκυ δεν αναφέρει μοναστήρι ή μοναχούς, αλλά για πρωτοπαπά του χωριού, στο σπίτι του οποίου και διανυκτέρευσε. Κατά τον Μπάρσκυ στο μέσο του χωριού υπήρχε μία εκκλησία με τρούλλο αφιερωμένη στον Τίμιο Σταυρό. Κατά τον Μπάρσκυ "δεν υπάρχουν πληροφορίες από την παράδοση ή στους κώδικες της εκκλησίας. Λέγουν ότι βρέθηκε [ο "Τίμιος Κάνναβος"] σε ένα θάμνο ύστερα από όνειρο". 

Μεγάλη Κυπριακή Εγκυκλοπαίδεια, εκδόσεις Φιλόκυπρος 1990, τόμος 12ος, το λήμμα έχει γραφεί από τον Βυζαντινολόγο Αθανάσιο Παπαγεωργίου. 

Εικόνα

ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΑΝΝΑΒΟ

1. Εις το Όμοδος είναι άλλος Ναός περίφημος, αφιερωμένος και αυτός εις το όνομα του Τιμίου Σταυρού, εις τον οποίο ευρίσκεται μέρος του Σταυρικού Ξύλου και μέρος μάλιστα του Αγίου Καννάβου, τω αχράντω αίματι βάζας· πράγμα φρικώδες τοις ορώσιν αυτόν. (ΡΟΔΙΝΟΣ, 1650)

2. Επισκέφτηκε τη μονή ο Ρώσσος μοναχός Μπάρσκυ ο οποίος έγραψε: Ο Ναός κατέχει μέρος του σχοινίου, δια του οποίου εδέθη ο Χριστός κατά τα πάθη του. Είναι λεπτόν ως τα σχοινία δια των οποίων κρέμμονται αι κανδήλαι των Ναών· το χρώμα του είναι ερυθρόν και κιτρινόμαυρον, λέγεται δε ότι εκηλιδώθη, δια του αίματος του Χριστού. Αγνοούν υπό ποίας περιστάσεις και πότε ανεκαλύφθη. Είχα την ευτυχίαν να προσκυνήσω εκεί δια δευτέραν φοράν. Διενεκτέρευσα εις την οικία του πρωθιερέως. (ΜΠΑΡΣΚΥ, 1735)

3. Αφού η μακαρία Ελένη, έτει από Χριστού γεννήσεως 306, έτυχε του ποθουμένου, εύρε δηλ. τον κεκρυμμένον Σταυρόν του Κυρίου ημών υπό των Εβραίων, στρεφομένη από της Ιερουσαλήμ, άραξεν εις τα ανατολικά παραθαλάσσια της Νήσου εις χωρίον Μαρίν ... Δεν ακριβολογήθη προσέτι η καλή μήτηρ των Κυπρίων να αφήση και εις άλλα μέρη της Νήσου, Ιερά εκ τούτου αναθήματα, ως εις το χωρίον Κουκά τα τρίμματα του τιμίου ξύλου και εις το Όμοδος μέρος του Καννάβου μεθ' ού έδεσαν τον Κύριον οι παράνομοι. (ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ, 1780)

4. Όμοδος, χωρίον σμικρόν, αλλά διάφημον, από του εν αυτώ ιδρυμένου Μοναστηρίου του Σταυρού, και του εναποκειμένου εφείσε μέρους του Ιερού Σχοίνου Εκείνου, μετά του οποίου τον Χριστόν έδησαν οι αγνώμονες, Τίμιος Κάνναβος ονομαζόμενος. (ΚΥΠΡΙΑΣ χαρίεσσσα και επίτομος, 1819) 

5. Εν αρτοφόριον σετεφένιον, σταυρόν αργυρούν με αλυσίδα μεγάλην, ένα σταυρόν χρυσούν με μαργαριτάρια, εν σταυρό χρυσούν με θήκη, εν ρωσσικόν Άγιον Ποτήριον χρυσομένον με όλα τα χρειώδη. Εν άγιον ποτήριον χρυσομένον με καλύμματα και δίσκον με επιγραφήν, Δοσιθέου, τρείς λαβίδας αργυράς μεταδόσεος και μίαν μικράν ρωσσικήν δωρεάν Ηροδότου, εν μικρόν δισκοπότηρον ρωσσικόν χωρίς πετράδια. Μίαν μερρέχαν αργυράν με ψιλήν τέχνην. Εν θυμιατόν καινούργιο, εν θυμιατόν παλαιόν, εν θυμιατόριον αργυρούν με χέριν.

Το κρανίον του Αποστόλου Φιλίππου με σφραγίδας 4 αυτοκρατορικάς, 5 κουτιά ασημένια με λείψανα και σταυρούδια ωραία τα είχαν οι ζητιάνοι. Εν κουτίον Αγίας Φωτεινής και άλλων Αγίων λείψανα δωρεά κληρονόμων Χαρίτου. Εν εγκόλπιον ρωσσικόν με σταυρόν και αλυσίδας. Εν ευαγγέλιον μεγάλου Δοσιθέου χρυσούν, από το εν μέρος η Ανάστασις και από το άλλον μέρος η εικών της Παναγίας. Εν μικρότερον Ευαγγέλιο αργυρούν με κόσμημα χρυσούν, εν τω μέσω σταύρωσις καί τριγύρω οι δώδεκα Απόστολοι, έχοντας επιγραφήν το παρόν δι' επιστασίας του ποτέ επιτροπεύοντος Νικολάου ιερέως, δαπάνη της Ιερής έκκλησίας του Σταυρού Ομόδους δια χειρός Χ"Λοϊζή. Εν Ευαγγέλιον αργυρούν και χρυσομένον έχων την Ανάστασην.
  
 Μίαν λαμπάδαν αργυράν των μεγάλων μανουαλλίων δωρεά Σοφρωνίου ΑΆρχιερέος το 1804. Δύο λαμπάδας αργυραί μανουαλλίων δωρεά Δοσιθέου Οικονόμου το 1811. Εν ζέος αργυρούν με στούππωμαν, εν ζέος ρωσσικόν με χέρι. Εν επιτάφιον ρωσσικόν χρυσοκέντητον δωρεά Μελετίου Αρχιερέως Κιτίου του ιδίου εν ομοφόριον θαυματουργόν, το επιτραχήλιον και τα επιμανίκια.

Εν τρικάνδυλον αργυρούν δι' επιστασίας Χ"Νικόλα, 3 κανδύλαις τρειγονικαίς, έγειναι εις Λευκωσίαν το 1898. Μία κανδύλα στρογγύλα Γερμανική το 1844, τέσσαραις κανδύλαι στρογγύλαις, άνευ έπιγραφής. Σταυρός ο μέγας αργυρούς, επίχρυσος το εγκαίνιον της εκκλησίας διπλούν εντός του οποίου υπάρχει μέρος Καννάγεος μεθ' ής οι Ιουδέοι έδεσαν τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, και μέρος Αγίου Ξύλου εν το μέσω. Έτσι δε και Σταυρός μεγάλος χρυσομένος του οποίου έφεραν από τα Πέντε Λιθάρκα. Δισκάρια 2 ρωσσικά επίχρυσα. Εικόν μικρά της Παναγίας επίχρυσον έχουσα τον Χριστόν εκ δεξιών. 4 ζεύγη πούκλες με ζώνες και σταυρός φθιρμένος και εν κόσμημα, δεμένα όλα εις εν μανδύλιον μεταξωτόν. 4 ζεύγη πούκλες με ζώνες, τρία ζεύγη αργυρές, 1 ζεύγος χρυσές. (Ιερέας Κωνσταντίνος Οικονόμου σε κατάλογο σκευών της εκκλησίας του 1925)

Εικόνα

Εικόνα



Κύριε είσαι παντογνώστης. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι Σε αγαπώ. Αξίωσέ με να Σε υπηρετώ με αφοσίωση και με αγάπη μέχρι την τελευταία μου αναπνοή.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 14 και 0 επισκέπτες

cron