
Όλα τα θέματα που αφορούν τις ανθρώπινες σχέσεις είναι λεπτά και απαιτούν προσεκτικό χειρισμό, που να βασίζεται στην Αγία Γραφή και στις διδαχές των Πατέρων της Εκκλησίας, και να μην ακροβατεί δικαιολογώντας τις επιθυμίες του σώματος ως φυσιολογικές είτε είναι σύμφωνες με το θέλημα του Θεού είτε όχι.
Επίσης, δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάμε για τις σχέσεις μεταξύ ανθρώπων του αντίθετου ή του ιδίου φίλου, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, όχι για την χρησιμοποιήσουμε σαν δικαιολογία, αλλά για να μπορούμε ν' αντιμετωπίσουμε τις συνέπειές της στην πνευματική πορεία κάθε Χριστιανού, που έχει αποφασίσει να ζήσει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, από αγάπη για το Χριστό και τους συνανθρώπους του.
Με τις σκέψεις αυτές ανοίγω αυτό το κεφάλαιο, για να συζητήσουμε τη σωματική πλευρά της σχέσης μεταξύ συζύγων μέσα στον Χριστιανικό Γάμο. Ένα περίγραμμα των σχέσεων αυτών δίνει ο Απόστολος Παύλος στην Α' προς Κορινθίους Επιστολή:
"1 Περί δε ών εγράψατέ μοι, καλόν ανθρώπω γυναικός μη άπτεσθαι· 2 διά δε τας πορνείας έκαστος την εαυτού γυναίκα εχέτω, και εκάστη τον ίδιον άνδρα εχέτω. 3 τή γυναικί ο ανήρ την οφειλομένην εύνοιαν αποδιδότω, ομοίως δε και η γυνή τώ ανδρί. 4 η γυνή τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ' ο ανήρ· ομοίως δε και ο ανήρ τού ιδίου σώματος ουκ εξουσιάζει, αλλ' η γυνή. 5 μη αποστερείτε αλλήλους, ει μη τι αν εκ συμφώνου προς καιρόν, ίνα σχολάζητε τή νηστεία και τή προσευχή και πάλιν επί το αυτό συνέρχησθε, ίνα μη πειράζη υμάς ο σατανάς διά την ακρασίαν υμών. 6 τούτο δε λέγω κατά συγγνώμην, ου κατ' επιταγήν. 7 θέλω γάρ πάντας ανθρώπους είναι ως και εμαυτόν· αλλ' έκαστος ίδιον χάρισμα έχει εκ Θεού, ός μέν ούτως, ός δε ούτως. 8 Λέγω δε τοίς αγάμοις και ταίς χήραις, καλόν αυτοίς εστιν εάν μείνωσιν ως καγώ. 9 ει δε ουκ εγκρατεύονται, γαμησάτωσαν· κρείσσον γάρ εστι γαμήσαι ή πυρούσθαι."...."26 νομίζω ούν τούτο καλόν υπάρχειν διά την ενεστώσαν ανάγκην, ότι καλόν ανθρώπω το ούτως είναι. 27 δέδεσαι γυναικί; μη ζήτει λύσιν· λέλυσαι από γυναικός; μη ζήτει γυναίκα· 28 εάν δε και γήμης, ουχ ήμαρτες· και εάν γήμη η παρθένος, ουχ ήμαρτε· θλίψιν δε τή σαρκί έξουσιν οι τοιούτοι· εγώ δε υμών φείδομαι. 29 τούτο δε φημι, αδελφοί, ο καιρός συνεσταλμένος το λοιπόν εστιν, ίνα και οι έχοντες γυναίκας ως μη έχοντες ώσι, 30 και οι κλαίοντες ως μη κλαίοντες, και οι χαίροντες ως μη χαίροντες, και οι αγοράζοντες ως μη κατέχοντες, 31 και οι χρώμενοι τώ κόσμω τούτω ως μη καταχρώμενοι· παράγει γάρ το σχήμα τού κόσμου τούτου. 32 θέλω δε υμάς αμερίμνους είναι. ο άγαμος μεριμνά τα τού Κυρίου, πώς αρέσει τώ Κυρίω· 33 ο δε γαμήσας μεριμνά τα τού κόσμου, πώς αρέσει τή γυναικί. 34 μεμέρισται και η γυνή και η παρθένος. η άγαμος μεριμνά τα τού Κυρίου, ίνα ή αγία και σώματι και πνεύματι· η δε γαμήσασα μεριμνά τα τού κόσμου, πώς αρέσει τώ ανδρί. 35 τούτο δε προς το υμών αυτών συμφέρον λέγω, ουχ ίνα βρόχον υμίν επιβάλω, αλλά προς το εύσχημον και ευπάρεδρον τώ Κυρίω απερισπάστως." (Κορινθ. Α 7, 1-9 και 26-35)
Τα λόγια αυτά του Αποστόλου δίνουν μια πρώτη απάντηση, αν ο Γάμος και η σωματική σχέση μεταξύ ανθρώπων αντιθέτου φύλου είναι μονόδρομος και τι συνέπειες έχει η επιλογή του Γάμου έναντι της αγαμίας.
Διαβάζοντας με προσοχή την παραπάνω ευαγγελική περικοπή, παρατηρούμε ότι ο Απόστολος στο θέμα των σωματικών σχέσεων αντιμετωπίζει τα δύο φύλα με απόλυτη ισότητα (κάτι που δεν κάνει σε άλλες περιπτώσεις) και ότι λέγει για τον άνδρα σπεύδει να το επαναλάβει και για τη γυναίκα και αντιστρόφως.
Ας βάλουμε, όμως το θέμα της σωματικής σχέσης μεταξύ των συζύγων στη σωστή του βάση, που δεν είναι άλλη από το σκοπό της ζωής του κάθε ανθρώπου για αγιότητα και κατά Χάριν θέωση, με τον οποίο φυσικά ταυτίζεται και ο σκοπός του Χριστιανικού Γάμου. Μέσα στο Γάμο το ζευγάρι μαθαίνει την αγάπη, ο ένας προς τον άλλο, ώστε να μπορέσουν κι οι δυο μαζί ν΄αγαπήσουν πάνω απ' όλα το Χριστό και να συναντηθούν μαζί Του ενωμένοι και σ' αυτή και την άλλη την Αιώνια Ζωή. Την αγάπη τους αυτή προεκτείνουν και μεταγγίζουν και στα παιδιά τους, αν δώσει ο Θεός να αποκτήσουν, και στα παιδιά των παιδιών τους, τους υπόλοιπους συγγενείς και όλους τους ανθρώπους, που μπορεί να επηρεάσει η ζωή τους.
Μια έκφραση της συζυγικής αγάπης είναι και η σωματική σχέση. Ο άνθρωπος είναι ψυχοσωματική ενότητα, δεν μπορούν να μην συμμετέχουν και τα σώματα στην ένωση των ψυχών. Η σωματική σχέση, επομένως, μεταξύ των συζύγων στο Χριστιανικό Γάμο έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την εν Χριστώ αγάπη, που τους ενώνει:
"η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, 5 ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν," (Κορινθ. Α' 13, 4-5)
Με αυτή τη βάση, ας ξεκινήσουμε αυτή τη συζήτηση, ανταλλάσσοντας γνώμες, που θα τις εμπλουτίσουμε με ευαγγελικές περικοπές, τα λόγια των Πατέρων της Εκκλησίας και τη γνώμη σύγχρονων Ιεραρχών, Θεολόγων και ειδικών επιστημόνων.
(ΣΗΜ: Προτιμώ τις εκφράσεις "σωματική σχέση" και "σωματική επαφή", για να περιγράψω τη σωματική πλευρά του Γάμου, αντί των λέξεων "έρωτας" και "σεξ", όχι γιατί τις φοβάμαι ή τις θεωρώ "βρώμικες", αλλά επειδή πιστεύω ότι δεν περιγράφουν σωστά το ταίριασμα των σωμάτων, όταν αποτελεί έκφραση μιας αληθινής αγάπης).