Σελίδα 4 από 13

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 31, 2017 1:58 pm
από Πέτρος
Χρήστος1978 έγραψε:
Εν κατακλείδι δεν νομίζω ότι η πορνεία του μοναχού είναι δείγμα ή σημάδι απ΄τον Θεό ότι πρέπει
να το αποποιηθεί το μοναχικό σχήμα και να παντρευτεί.


Ω, ναι, είναι!

Τότε και η πορνεία και η μοιχεία του έγγαμου θα είναι σημάδι του Θεού ότι θα πρέπει να γίνει μοναχός!
Όχι Χρήστο!

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 31, 2017 2:00 pm
από Πέτρος
Χρήστος1978 έγραψε:................
Και απ' ότι κατάλαβα από αυτά που μου λέτε, για έναν μοναχό που αυνανίζεται αραιά ή συχνά ή ακόμη που και συνουσιάζεται με γυναίκες, δεν τρέχει μία, ε;
..............

Λάθος κατάλαβες Χρήστο.

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 31, 2017 3:21 pm
από Νίκος
Χρήστο η παρθενία δεν είναι προϋπόθεση της μοναχικής ιδιότητας. Η μετάνοια είναι.

Όσο για τη λέξη "ευνουχισμός" η ερμηνεία σου είναι αυθαίρετη. Θα σου θυμίσω, τι έπαθε ο Ωριγένης, που έκανε μια παρόμοια αυθαίρετη ερμηνεία.

Το μόνο απόλυτο είναι ο Θεός. Όλα τα ανθρώπινα είναι σχετικά.

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 31, 2017 7:17 pm
από Χρήστος1978
Ο Ωριγένης έγινε αιρετικός. Εγώ δεν είμαι αιρετικός.

Εγώ το μόνο που είπα, λέω και θα λέω είναι ότι πας άνθρωπος που, ενώ παίρνει την σημαντική απόφαση να μείνει μόνιμα άγαμος και εννοείται μόνιμα εγκρατής, πέφτει στο αμάρτημα της πορνείας (είτε με το κατά μόνας είτε με την σαρκική επαφή με γυναίκα), και πάντα σύμφωνα με την επιταγή του Αποστόλου Παύλου περί της αποφυγής της πορνείας, καλό είναι να έχει την δική του γυναίκα (άρα και να παντρεύεται).

Σε όλα μου τα μηνύματα ποτέ δεν υποστήριξα τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Και αν εννοήθηκε κάτι διαφορετικό, προφανώς φταίνε τα ελληνικά μου.

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 31, 2017 11:40 pm
από Achilleas
Επομένως Χρήστο, σύμφωνα με τον ισχυρισμό σου, όλοι οι μοναχοί από την έναρξη του θεσμού του μοναχισμού μέχρι σήμερα, ακόμα και αυτοί που αναγνωρίστηκαν ως Άγιοι μέσα από τον μοναχισμό έχουν πέσει στα δύο σαρκικά αμαρτήματα που είναι ο αυνανισμός ή η συνεύρεση με γυναίκα! Ναι, πολλοί απλοί μοναχοί δεν αποκλείεται να έπεσαν σε σαρκικά αμαρτήματα γιατί άνθρωποι είναι και αυτοί, γι' αυτό άλλωστε εξομολογούνται κι αυτοί στον γέροντά τους. Αυτό δεν είναι ασύνηθες αλλά δεν είναι και οπωσδήποτε λόγος για να μη συνεχίσουν τον αγώνα τους. Άλλωστε και ο Χριστός είπε: Όχι επτά, αλλά και εβδομήντα επτά μπορεί να πέσεις και να σηκωθείς ξανά. Αλλά να φανταστώ τον Μέγα Αντώνιο, τον Όσιο Παΐσιο, τον Γέροντα Αρσένιο και όλες τις μεγάλες μορφές του μοναχισμού που έφτασαν σε ύψιστα επίπεδα πνευματικής ζωής να έχουν πέσει σε τέτοια αμαρτήματα, δεν μπορώ καν να το διανοηθώ. Εκτός αν αμφισβητείς και αυτούς. Η γενίκευση αυτή πάντως πιστεύω ότι είναι παρακινδυνευμένη και δίνουμε μάλιστα τροφή στους Προτεστάντες που αποκηρύσσουν συλλήβδην τον μοναχισμό!

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 01, 2017 9:15 am
από Χρήστος1978
Επομένως Χρήστο, σύμφωνα με τον ισχυρισμό σου, όλοι οι μοναχοί από την έναρξη του θεσμού του μοναχισμού μέχρι σήμερα, ακόμα και αυτοί που αναγνωρίστηκαν ως Άγιοι μέσα από τον μοναχισμό έχουν πέσει στα δύο σαρκικά αμαρτήματα που είναι ο αυνανισμός ή η συνεύρεση με γυναίκα!


.....τρέχω να παραγγείλω συντακτική και γραμματική της νεοελληνικής γλώσσας!!!! Έχω μείνει ανεξεταστέος σου λέω!!!!!

Ναι, πολλοί απλοί μοναχοί δεν αποκλείεται να έπεσαν σε σαρκικά αμαρτήματα γιατί άνθρωποι είναι και αυτοί, γι' αυτό άλλωστε εξομολογούνται κι αυτοί στον γέροντά τους.


πρόσεχε, γιατί κι εγώ τα ίδια ακριβώς έγραψα (μπορείς να το ελέγξεις) και "κατηγορήθηκα" για κατάκριση.... :|

Αυτό δεν είναι ασύνηθες αλλά δεν είναι και οπωσδήποτε λόγος για να μη συνεχίσουν τον αγώνα τους. Άλλωστε και ο Χριστός είπε: Όχι επτά, αλλά και εβδομήντα επτά μπορεί να πέσεις και να σηκωθείς ξανά.

Αλήθεια Αχιλλέα; Λοιπόν, να τον συνεχίσουν τον αγώνα τους. Και φυσικά να τον συνεχίσουν! Η ζωή άλλωστε ένας συνεχής αγώνας με τον διάβολο δεν είναι; Ο αόρατος πόλεμος που διαβάζουμε; Και πτώσεις και αναβάσεις (μακάρι) θα έχει. Και μετάνοια και εξομολόγηση. Ναι, αμάρτησε γιατί θύμωσε με τον αδελφό του. Συγχωρείται. Ναι, αμάρτησε γιατί χτύπησε τον αδελφό του. Συγχωρείται. Ναι, είπε ψέματα. Συγχωρείται! Σκότωσε τον αδελφό του. Συγχωρείται!! Έφαγε μέχρι σκασμού και μέθυσε και χόρευε και τραγουδούσε!!! Συγχωρείται. Έπεσε σε πορνεία; Συγχωρείται!!!!!. Ναι, ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ!!!! ΑΛΛΑ εδώ, στάσου, περίμενε, η επιλογή που έκανες άνθρωπέ μου, δεν βλέπεις ότι δεν είναι για σένα; Δεν το αντιλαμβάνεσαι; Τι σόι "ευνούχος" είναι κάποιος που ικανοποιεί την γεννετήσια ορμή του; Διότι, για να το κάνεις αυτό, έχει προηγηθεί μέσα σου έστω και για λίγα λεπτά της ώρας πριν το πράξεις, μια φλόγα που σε καίει. "Για σένα έχω ετοιμάσει τον έγγαμο βίο" του λέει ο Θεός. "αν είχες αυτή την κλίση, δεν θα έπεφτες στην πορνεία, διότι θα σου έδινα δύναμη να αντέξεις και να αντισταθείς". "Δεν είναι για σένα λοιπόν, ο μόνιμα εγκρατής βίος!"

Αν δε συνεχίσει σαν εγκρατής(...) και αρνείται την κλίση που του δόθηκε, τότε οργίζει τον Θεό, διότι είναι ενάντια στην εντολή του.

Η γενίκευση αυτή πάντως πιστεύω ότι είναι παρακινδυνευμένη και δίνουμε μάλιστα τροφή στους Προτεστάντες που αποκηρύσσουν συλλήβδην τον μοναχισμό!


.....τρέεεεχω σου λέω!!!!!!!!

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 01, 2017 9:49 am
από aposal
Νομίζω ότι μας τρολλάρεις όλους εδώ μέσα.

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 01, 2017 1:35 pm
από Νίκος
Χρήστος1978 έγραψε:Ο Ωριγένης έγινε αιρετικός. Εγώ δεν είμαι αιρετικός.

Εγώ το μόνο που είπα, λέω και θα λέω είναι ότι πας άνθρωπος που, ενώ παίρνει την σημαντική απόφαση να μείνει μόνιμα άγαμος και εννοείται μόνιμα εγκρατής, πέφτει στο αμάρτημα της πορνείας (είτε με το κατά μόνας είτε με την σαρκική επαφή με γυναίκα), και πάντα σύμφωνα με την επιταγή του Αποστόλου Παύλου περί της αποφυγής της πορνείας, καλό είναι να έχει την δική του γυναίκα (άρα και να παντρεύεται).

Σε όλα μου τα μηνύματα ποτέ δεν υποστήριξα τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Και αν εννοήθηκε κάτι διαφορετικό, προφανώς φταίνε τα ελληνικά μου.


Ο Ωριγένης υπέπεσε σε αίρεση, εξ αιτίας της υπερηφάνειας του να ερμηνεύει μόνος του το Ευαγγέλιο, χωρίς να συμβουλεύεται κανένα από τους Αγίους Πατέρες της εποχής του. Ευτυχώς στο τέλος μετανόησε και σώθηκε. Δεν κοιμήθηκε αιρετικός. Έτσι η Εκκλησία μας, δεν τον ανακήρυξε μεν άγιο, αλλά χρησιμοποιεί ένα μεγάλο μέρος του έργου του.

Η λέξη αίρεση σημαίνει θέλημα. Αιρετικός είναι αυτός που πορεύεται κατά το θέλημά, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του την Παράδοση της Εκκλησίας και αν δεν την γνωρίζει να ζητά τη βοήθεια του Πνευματικού του. Η ερμηνεία του Ευαγγελίου χωρίς βοήθεια οδηγεί πολύ συχνά στην αίρεση.

Με όλα τα παραπάνω δε σε κατηγορώ για αιρετικό, απλά σου επισημαίνω τον κίνδυνο μια προσωπικής ερμηνείας του Ευαγγελίου.

Όλοι παίρνουμε αποφάσεις σχετικά με την πνευματική μας ζωή, αλλά δεν καταφέρνουμε να τις τηρήσουμε, επειδή είμαστε άνθρωποι. Ο Χριστός ήρθε στον κόσμο, σταυρώθηκε και αναστήθηκε, για να μας δώσει τη δυνατότητα, όταν σφάλουμε να έχουμε το δικαίωμα σωτηρίας μέσω της μετανοίας. Οι μοναχοί δεν παύουν να είναι άνθρωποι και να υπάγονται σ΄αυτόν τον κανόνα. Οτιδήποτε άλλο πούμε, που καθιστά τους μοναχούς διαφορετικούς από τους λαϊκούς στα θέματα της σωτηρίας, δεν είναι μέσα στα πλαίσια της Ορθόδοξης Παράδοσης.

Σου απέδειξα, ότι ο μοναχός δεν μπορεί να εγκαταλείψει το μοναχικό βίο και να γίνει έγγαμος. Μία λύση έχει μόνο, τη μετάνοια. Η επιμονή σου πάνω σ΄αυτό, είναι αντίθετη με την Παράδοση της Εκκλησίας, που επιβεβαιώθηκε από τις πρόσφατες αποφάσεις της Πανορθόδοξης Συνόδου (παρά τις αντίθετες εισηγήσεις). Θα σε παρακαλέσω να μην επιμείνεις, επειδή η άποψή σου στερείται θεολογικής και κανονικής βάσης.

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 01, 2017 7:53 pm
από Χρήστος1978
Εντάξει, το θέμα έκλεισε. Τέλος.

Re: Αγαμία και γάμος

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιουν 01, 2017 11:18 pm
από Πέτρος
Δεν το αποφασίζεις εσύ αυτό Χρήστο!