Νηστεία για το θεαθήναι;

Θεολογικοί, φιλοσοφικοί και διάφοροι άλλοι προβληματισμοί, πάντοτε όμως με Ορθόδοξο υπόβαθρο.

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό aposal » Κυρ Φεβ 18, 2018 8:57 pm

Αμήν (=γένοιτο).


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Κυρ Φεβ 18, 2018 9:58 pm

aposal έγραψε:....................να μην τρως κρέας για 55 ημέρες ...............

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Φεβ 19, 2018 12:09 am

Ποιο είναι το περίεργο;


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Δευτ Φεβ 19, 2018 11:31 am

Είναι μόνο το 15% του έτους!



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Φεβ 19, 2018 5:09 pm

Καθαρά Δευτέρα: Έναρξη Σαρακοστής και νηστείας
Newsroom 19-02-2018

Εικόνα

ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ: Αρκεί τελικά μόνο η τυπική νηστεία για να έχει επιτελέσει ένας χριστιανός το χρέος του;

«Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι χριστιανική χρονική περίοδος νηστείας. Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα μ.Χ. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες ενώ αργότερα προστέθηκε και η έβδομη εβδομάδα. Ονομάζεται «Σαρακοστή» γιατί περιλαμβάνει σαράντα ημέρες νηστείας, δηλ. από την Καθαρή Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, οπότε ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων και η Μεγάλη Βδομάδα. «Μεγάλη» Σαρακοστή ονομάζεται όχι για τη μεγάλη διάρκειά της αλλά για τη σημασία της που γίνεται σε ανάμνηση των Παθών του Χριστού. Αποτελεί την προετοιμασία των πιστών για τη γιορτή της Ανάστασης του Χριστού. Στη πραγματικότητα μαζί με την εβδομάδα των Αγίων Παθών είναι πεντηκονθήμερη περίοδος.» Βικιπαίδεια

Γιατί νηστεύουμε;

Διαβάζουμε στο Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο 4:1-4

1 Και ο Ιησούς, πλήρης Αγίου Πνεύματος, επέστρεψε από τον Ιορδάνη· και φερόταν από το Πνεύμα στην έρημο, 2 πειραζόμενος από τον διάβολο 40 ημέρες· και δεν έφαγε τίποτε εκείνες τις ημέρες·και αφού αυτές τελείωσαν, ύστερα πείνασε. 3 Και ο διάβολος είπε σ’ αυτόν: Αν είσαι Υιός τού Θεού, πες σε τούτη την πέτρα να γίνει ψωμί. 4 Και ο Ιησούς απάντησε σ’ αυτόν, λέγοντας: Είναι γραμμένο, ότι: «Μονάχα με ψωμί δεν θα ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με κάθε λόγο τού Θεού».

Βλέπουμε εδώ ότι ο ίδιος ο Χριστός ήταν ο εμπνευστής της σαρακοστής, ο οποίος για 40 μερόνυχτα νήστεψε χωρίς να φάει καθόλου . Βλέπουμε πως αυτός που τον οδηγεί σ’ αυτή την μεγάλη δοκιμασία είναι ο ίδιος ο Πατέρας Θεός διαμέσου του Αγίου Πνεύματος και αυτό δεν γίνεται χωρίς λόγο. Αποτέλεσμα η μεγάλη διακήρυξη «Μονάχα με ψωμί δεν θα ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με κάθε λόγο τού Θεού» . Ο Χριστός ο «ζωντανός λόγος του Θεού» ποτέ δεν μιλά μόνο με λόγια αλλά πάντα τα λόγια του είναι ζωή και πράξη. Η νηστεία λοιπόν αποδεικνύει ότι η ζωή του ανθρώπου δεν εξαρτάται μονάχα από το ψωμί που θα φάει αλλά και από κάθε λόγο του Θεού. Ο άνθρωπος με άλλα λόγια δεν είναι μόνο σάρκα και ψυχή ώστε να χρειάζεται μόνο τροφή για να διατηρηθεί στην ζωή. Είναι και Πνεύμα το οποίο για να ζήσει του είναι αναγκαίο να φάει πνευματική τροφή της οποίας η γεύση και η ευωδιά είναι ασύγκριτα απολαυστικότερη και αναγκαιότερη γι’ αυτόν.

Η νηστεία – όπλο μας ενάντια στον διάβολο.

Ο Χριστός λοιπόν είναι το παράδειγμα και πρότυπο μας στην νηστεία. Αυτή είναι λοιπόν και η έννοια της σαρακοστής : «να ακολουθήσουμε στα βήματα του Χρίστου και μαζί του έμπρακτα να διακηρύξουμε ότι για να ζήσουμε έχουμε ανάγκη τον ζωντανό λόγο του Θεού». Ο πειρασμός του διαβόλου μας φέρνει αντιμέτωπους με την δικιά του διακήρυξη βάση της οποίας έχει ονομαστεί “ο άρχοντας του κόσμου τούτου” : « Στην σάρκα σου είναι η ζωή, ακολούθησε τις επιθυμίες της…. Αν δεν της δώσεις αυτό που σου ζητά θα πεθάνεις». Η λογική αυτής της διακήρυξης επικρατεί στον κόσμο σήμερα και αποτελεί τον κανόνα της ζωής για τους περισσότερους ανθρώπους εδώ κάτω στην γη: «Το σώμα χρειάζεται μονάχα τροφή για να ζήσει, οι ορμές τις σάρκας πρέπει να ικανοποιούνται ανεμπόδιστα, χωρίς χρήμα δεν πας πουθενά, χωρίς δύναμη και επιρροή δεν έχεις στον ήλιο μοίρα». Με την νηστεία ο άνθρωπος υποτάσσει τις επιθυμίες της σάρκας του διακηρύττοντας ότι Μονάχα με τροφή και όλα τα άλλα τα αποκαλούμενα “αναγκαία” δεν θα ζήσει ο άνθρωπος. Ο λόγος του Θεού είναι αυτό που χρειάζεται περισσότερο και από την ίδια την τροφή για να μπορέσει να δει τον Θεό και σ’ αυτόν να βρει την ολοκλήρωση.

Όχι στην τυπολατρία!

Νηστεία χωρίς πείνα και νηστεία χωρίς προσευχή δεν είναι λοιπόν νηστεία αλλά κάτι άλλο. Καθώς η σάρκα πεινάει και δεν της δίνεται καμία τροφή παρά μόνο προσευχή ο άνθρωπος συνειδητοποιεί την εξάρτηση του και την απόλυτη ανάγκη του για την ζωή που προσφέρει ο Θεός διαμέσου του Ιησού Χριστού. Κάθε τι άλλο είναι μια καλή δίαιτα, αποτοξίνωση από βλαβερές τροφές μια απεργία πείνας. Σήμερα βλέπουμε τα εστιατόρια να προσφέρουν νηστίσιμα μπιφτέκια, νηστίσιμα γλυκά και όλες τις αγαπημένες μας τροφές σε νηστίσιμη μορφή. Η διαφήμιση τους θυμίζει πολύ την διακήρυξη βάση της οποίας ο διάβολος έχει την διακυβέρνηση αυτού του κόσμου : «Νήστεψε χωρίς να πεινάσεις, στην σάρκα σου είναι η ζωή γιατί να την ταλαιπωρείς με την πείνα;». Καταντά λοιπόν η νηστεία τυπολατρία την οποία ο Θεός απεχθάνεται και την θεωρεί πράξη υποκρισίας. Την καταδικάζει μάλιστα ο ίδιος ο Χριστός στο κατά Μάρκον ευαγγέλιο λέγοντας «Καλά προφήτευσε ο Ησαϊας για σας τους υποκριτές, όπως είναι γραμμένο: Ο λαός αυτός με τιμάει με τα χείλη, η καρδιά τους όμως απέχει μακριά από μένα· 7 και μάταια με σέβονται, διδάσκοντας διδασκαλίες, εντολές ανθρώπων».

Η νηστεία μας λοιπόν πρέπει να δηλώνει την πείνα μας για τον Θεό και την δίψα της καρδιάς μας για τον λόγο του. Σαν τέτοια πρέπει να είναι αυστηρά προσωπική χωρίς να ζητά να φανερωθεί στους γύρω της ενώ πάντα θα πρέπει να είναι συνοδευόμενη από πνευματική τροφή ( τον λόγο του Θεού και την προσευχή). Στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο 6 διαβάζουμε : 16 Και όταν νηστεύετε, μη γίνεστε σαν τους υποκριτές, σκυθρωποί· επειδή, αφήνουν άπλυτα τα πρόσωπά τους, για να φανούν στους ανθρώπους ότι νηστεύουν· σας διαβεβαιώνω, ότι έχουν ήδη τον μισθό τους.17 Εσύ, όμως, όταν νηστεύεις, λούσε το κεφάλι σου, και πλύνε το πρόσωπό σου·18 για να μη φανείς στους ανθρώπους ότι νηστεύεις, αλλά στον Πατέρα σου που είναι στον κρυφό χώρο· και ο Πατέρας σου που βλέπει στον κρυφό χώρο, θα σου ανταποδώσει στα φανερά.

Μια παθιασμένη εκζήτηση του Θεού

Είναι λάθος βέβαια να πιστεύει κανείς ότι όταν φάει κάτι που δεν είναι νηστίσιμο την περίοδο αυτή θα τον μολύνει. Κοιτάξτε τι λέει ο λόγος του Θεού στο κατά Μάρκον ευαγγέλιο 7:

15 δεν υπάρχει τίποτε που, απέξω από τον άνθρωπο, μπαίνει μέσα του, το οποίο μπορεί να τον μολύνει, αλλά αυτά που βγαίνουν απ’ αυτόν, εκείνα είναι που μολύνουν τον άνθρωπο.

18 Και τους λέει: Έτσι ασύνετοι είστε κι εσείς; Δεν καταλαβαίνετε ότι κάθε τι απέξω, που μπαίνει μέσα στον άνθρωπο, δεν μπορεί να τον μολύνει; 19 Επειδή, δεν μπαίνει μέσα στην καρδιά του, αλλά στην κοιλιά· και αποβάλλεται στο αποχωρητήριο, καθαρίζοντας όλα τα φαγητά. 20 Έλεγε, μάλιστα, ότι: Αυτό που βγαίνει από μέσα από τον άνθρωπο, εκείνο μολύνει τον άνθρωπο· 21 επειδή, από μέσα από την καρδιά των ανθρώπων βγαίνουν οι κακοί συλλογισμοί, μοιχείες, πορνείες, φόνοι, 22 κλοπές, πλεονεξίες, πονηρίες, δόλος, ασέλγεια, πονηρό βλέμμα, βλασφημία, υπερηφάνεια, αφροσύνη. 23 Όλα αυτά τα πονηρά βγαίνουν από μέσα, και μολύνουν τον άνθρωπο. Νηστεία δεν είναι κάποιος καθαρισμός που αν δεν τον ακολουθήσω θα μολυνθώ αλλά μια παθιασμένη εκζήτηση του Θεού που αν ο πιστός την αγνοήσει στερείτε σημαντικά πνευματικά σκαλοπάτια της πίστης. Προσοχή λοιπόν, η νηστεία δεν είναι το καθήκον μας απέναντι στον Θεό αλλά η έμπρακτη εκδήλωση της εξάρτησης μας σ’ αυτόν και ο χορτασμός της ψυχής και του Πνεύματος μας με τον λόγο του.

Συμπέρασμα

Συμπεραίνουμε ότι η αληθινή νηστεία είναι πολύ ωφέλιμη για τον πιστό όταν αυτή δεν γίνεται από τυπολατρία. Πόσο θα νηστέψεις και σε τι βαθμό έχει σημασία μόνο όταν στέκεσαι μόνος σου μπροστά στον Θεό. Η νηστεία μας για να έχει αποτέλεσμα πρέπει να γίνεται αυστηρά μεταξύ μας και του Θεού και να συνοδεύεται από προσευχή και εκζήτηση του προσώπου του. Καθώς η σάρκα μας δοκιμάζεται ο Θεός μας καλεί σε μια μάχη την οποία κερδίζοντας την διακηρύττουμε μαζί με τον Χριστό ότι «Μονάχα με ψωμί δεν θα ζήσει ο άνθρωπος, αλλά με κάθε λόγο τού Θεού». Τέτοια νηστεία έχει θαυματουργικές ιδιότητες αφού αγγίζει την καρδιά του παντοδύναμου και πολυέλεου Θεού.

Η αληθινή νηστεία

Ολοκληρώνοντας δεν πρέπει να παραλείψουμε το μεγαλείο της νηστείας όπως μας περιγράφεται στο βιβλίο του προφήτη Ησαΐα στην Παλαιά Διαθήκη: Ησαΐας 58: 6Η νηστεία που εγώ διάλεξα, δεν είναι τούτη; Το να λύνεις τούς δεσμούς της κακίας, το να διαλύεις βαριά φορτία, και το να αφήνεις ελεύθερους τους καταδυναστευμένους, και το να συντρίβεις κάθε ζυγό;7.Δεν είναι το να μοιράζεις το ψωμί σου σ’ αυτόν που πεινάει, και να βάζεις μέσα στο σπίτι σου τους άστεγους φτωχούς; Όταν βλέπεις τον γυμνό, να τον ντύνεις, και να μη κρύβεις τον εαυτό σου από φόβο μην δεις τη σάρκα του;

Η αληθινή νηστεία είναι πολύ πιο δύσκολη από το να μένεις χωρίς φαΐ. Η αληθινή νηστεία σε φέρνει αντιμέτωπο με το εγώ σου με την υπερηφάνεια σου και την καλοπέραση σου. Νηστεύω όταν :

Λύνω τους δεσμούς της κακίας με την συγχώρεση.

Διαλύω βαριά φορτία καθώς φορτώνομαι προσωπικά το βάρος τους.

Αφήνω ελεύθερους τους καταδυναστευμένους και συντρίβω κάθε ζυγό διακηρύττοντας με την ζωή μου τα καλά νέα : “ Ο Χριστός πλήρωσε την τιμωρία της αμαρτίας μας ώστε καθ’ ένας που πιστεύει σ’ αυτόν να απελευθερωθεί από το βάρος και τον ζυγό της.”

Η ζωή μου είναι γεμάτη από αγαθοεργίες και φιλανθρωπίες που πηγάζουν από αγνή αγάπη για τον Θεό.

Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται όλο σου το θέλω όλο σου το μυαλό και υποταγή όλων σου των συναισθημάτων, δηλαδή η υποταγή και παράδοση στον Θεό όλης σου της ψυχής. Ο Θεός δεν θέλει να θυσιάσεις γι’ αυτόν κάτι αλλά ζητά η θυσία που θα κάνεις να είναι η εκδήλωση της έμπρακτης αγάπης που θα δείξεις στον συνάνθρωπο σου.

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Φεβ 19, 2018 10:01 pm

Πέτρος έγραψε:Είναι μόνο το 15% του έτους!

Είναι συνεχόμενες ημέρες.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 21, 2018 8:33 am

Τα σπουδαία οφέλη της νηστείας στον οργανισμό
Από Dogma 20 Φεβρουαρίου 2018

Εικόνα

Οι κανόνες της νηστείας όπως έχουν οριστεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερη διατροφική σοφία. Η απαγόρευση του κρέατος και γενικά των ζωικών προϊόντων μειώνει την κατανάλωση των βλαβερών για την καρδιά κορεσμένων λιπαρών οξέων.

Η απαγόρευση του κρέατος και γενικά των ζωικών προϊόντων μειώνει την κατανάλωση των βλαβερών για την καρδιά κορεσμένων λιπαρών οξέων. Αντίθετα, η αυξημένη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, οσπρίων και ξηρών καρπών εμπλουτίζει τον οργανισμό με φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Τέλος, τα θαλασσινά αντικαθιστούν επάξια το κρέας μιας και αποτελούν μια εξαιρετική πηγή υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνης και βιταμίνης Β12 που δύσκολα βρίσκουμε στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.

Οι παραπάνω διατροφικοί κανόνες που διαρκούν περισσότερο από 180 ημέρες το χρόνο φαίνεται πλέον κι από έρευνες ότι έχουν σημαντικά οφέλη στη λειτουργία του οργανισμού. Η μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, η βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος, η προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες, η μείωση του σωματικού βάρους είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα των ευεργετικών δράσεων της νηστείας στο σώμα μας.

Είναι άραγε η νηστεία εξίσου ωφέλιμη στην παιδική και εφηβική ηλικία ή μήπως υπάρχει κίνδυνος να επηρεαστεί ο ρυθμός ανάπτυξης; Ίσως με μια πρώτη σκέψη να λέγαμε ότι δεν θα ήταν καλό για τα παιδιά να στερούνται τα τόσο απαραίτητα για την ανάπτυξη τους ζωικά τρόφιμα. Ωστόσο γνωρίζουμε ότι ανά τον κόσμο υπάρχουν πολλά παιδιά που λόγω των διατροφικών συνηθειών των γονιών τους ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή χωρίς να επηρεάζεται η ανάπτυξη τους.

Έρευνα σε παιδιά 5-15,5 ετών, τα οποία ακολουθούν τις νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ήρθε να διαλύσει κάθε αμφιβολία. Η εν λόγω μελέτη έγινε σε ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης με υψηλό ποσοστό τήρησης των νηστειών από τους μαθητές, με σκοπό να διερευνηθεί η σχέση της νηστείας με τη θρέψη, τη σωματική ανάπτυξη και άσκηση των παιδιών. Η σύγκριση νηστευόντων και μη νηστευόντων μαθητών δεν έδειξε καμία επίδραση της νηστείας στο ύψος ή στο δείκτη φυσικής δραστηριότητας. Δεν έγινε όμως το ίδιο όταν η σύγκριση αφορούσε το σωματικό βάρος, στο οποίο φάνηκε να παρουσιάζουν υψηλότερες τιμές τα παιδιά που δεν νηστεύουν ποτέ. Η μη τήρηση των νηστειών συνδέθηκε με μεγαλύτερη πρόσληψη ενέργειας, κορεσμένων λιπαρών οξέων και κατανάλωσης κρέατος.

Η νηστεία, λοιπόν, όχι μόνον δεν είναι επικίνδυνη για τα παιδιά, αντιθέτως είναι ωφέλιμη μιας και τους δίνει την ευκαιρία να εντάξουν στη διατροφή τους για μεγάλο μέρος του χρόνου τροφές της μεσογειακής πυραμίδα που οι σημερινές γενιές φαίνεται να έχουν ξεχάσει. Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε ότι για να είναι επαρκές ένα νηστήσιμο διαιτολόγιο τόσο για παιδιά όσο και ενήλικες θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις επιτρεπόμενες ομάδες τροφίμων κι όχι μόνο μακαρόνια και ρύζι. Αν κατά τη διάρκεια της νηστείας εμπλουτίσουμε το οικογενειακό τραπέζι με όσπρια, θαλασσινά, λαχανικά και ξηρούς καρπούς δεν κινδυνεύουμε από καμία έλλειψη. Καλή σαρακοστή!

Τίνα Βλάχου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc Απόφοιτος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου για το dogma.gr

Πηγή: ΔΟΓΜΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Φεβ 21, 2018 8:37 am

Οι Πατέρες της Εκκλησίας με πολλή σοφία καθόρισαν τους κανόνες των νηστειών για να μπορούν να εφαρμοστούν από όλους τους πιστούς, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος βλάβης της υγείας τους. Και πάλι έδωσαν στους Πνευματικούς τη δυνατότητα να καθορίζουν με διάκριση τις ανάγκες κάθε πνευματικού τους παιδιού με βάση την πνευματική του πρόοδο και την κατάσταση της υγείας του.

Ο μόνος κίνδυνος από τη νηστεία προέρχεται από την υπερβολή και την αδιακρισία. Δηλαδή, να προσπαθήσει ο Χριστιανός να μιμηθεί τους μεγάλους ασκητές, χωρίς να έχει την πνευματική ή τη σωματική δυνατότητα να το κάνει. Γι αυτό πάντοτε κάθε μορφής άσκηση έχει αξία και όφελος με την ευλογία του Πνευματικού.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Πέτρος
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 19, 2015 9:32 am

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό Πέτρος » Τετ Φεβ 21, 2018 8:55 am

Η νηστεία είναι η κοπή του ιδίου θελήματος.
Έτσι λοιπόν όταν την Παρασκευή θέλεις να φας αλάδωτο φαγητό για "άσκηση" αλλα ο πνευματικός σου για κάποιο λόγο σου πει να φας λίγο λαδάκι, δεν νηστεύεις όταν τον παρακούσεις.
Νηστεύεις όταν κάνεις υπακοή εναντίον στο θέλημά σου.



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Νηστεία για το θεαθήναι;

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Φεβ 21, 2018 9:13 am

Υπάρχουν κάποιες - σπάνιες - περιπτώσεις που πνευματικός υποχρέωσε τον πιστό να φάει κρέας Παρασκευή, γιατί η ικανότητά του να κάνει - διατροφική - νηστεία τον είχε οδηγήσει σε περηφάνια.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 20 και 0 επισκέπτες