Η μαντήλα στην Εκκλησία είναι ερμηνεία της αναφοράς του Αποστόλου Παύλου στο θέμα:
"3 θέλω δε υμάς ειδέναι ότι παντός ανδρός η κεφαλή ο Χριστός εστι, κεφαλή δε γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε Χριστού ο Θεός. 4 πάς ανήρ προσευχόμενος ή προφητεύων κατά κεφαλής έχων καταισχύνει την κεφαλήν αυτού. 5 πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα ακατακαλύπτω τή κεφαλή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής· έν γάρ εστι και το αυτό τή εξυρημένη. 6 ει γάρ ου κατακαλύπτεται γυνή, και κειράσθω· ει δε αισχρόν γυναικί το κείρασθαι ή ξυράσθαι, κατακαλυπτέσθω. 7 ανήρ μέν γάρ ουκ οφείλει κατακαλύπτεσθαι την κεφαλήν, εικών και δόξα Θεού υπάρχων· η γυνή δε δόξα ανδρός εστιν. 8 ου γάρ εστιν ανήρ εκ γυναικός, αλλά γυνή εξ ανδρός· 9 και γάρ ουκ εκτίσθη ανήρ διά την γυναίκα, αλλά γυνή διά τον άνδρα. 10 διά τούτο οφείλει η γυνή εξουσίαν έχειν επί της κεφαλής διά τους αγγέλους. 11 πλήν ούτε ανήρ χωρίς γυναικός ούτε γυνή χωρίς ανδρός εν Κυρίω· 12 ώσπερ γάρ η γυνή εκ τού ανδρός, ούτω και ο ανήρ διά της γυναικός, τα δε πάντα εκ τού Θεού. 13 εν υμίν αυτοίς κρίνατε· πρέπον εστί γυναίκα ακατακάλυπτον τώ Θεώ προσεύχεσθαι;" (Κορινθ. Α ια' 3-13) Ο Απόστολος προσπαθεί να λύσει το θέμα της τάξης στην Εκκλησία κατά την τέλεση των Μυστηρίων, σε μια κοινωνία που αποτελείται από 2 ειδών πιστούς, αυτούς που προέρχονται από τους Εβραίους και τους άλλους που ήταν εθνικοί. Οι γυναίκες που προέρχονταν από τους Εβραίους στο ναό φορούσαν κάλυμμα από συνήθεια, κάθονταν παράμερα και δεν μιλούσαν, ενώ εκείνες που προέρχονταν από τους εθνικούς ήταν ασκεπείς, αναμιγνύονταν με τους άνδρες και έπαιρναν μέρος στην απαγγελία των προσευχών και το κήρυγμα. Δίνει, λοιπόν, οδηγία οι γυναίκες να έχουν καλυμμένο το κεφάλι, ιδίως όταν απαγγέλλουν προσευχές ή προφητεύουν (κάνουν κήρυγμα).
Το αν θα φορούν, όμως συνέχεια μαντήλα το αφήνει στην κρίση τους "εν ημίν αυτοίς κρίνατε" ανάλογα με τις συνήθειές τους.Αποστολος0 έγραψε:Είναι αυτό αλήθεια;Είναι η μαντήλα μέρος της Ορθόδοξης εκκλησίας ή είναι κάτι εισακτεο από το Ισλάμ;
Οι μουσουλμάνοι πήραν την μαντήλα από τους Άραβες, που έχουν κοινή καταγωγή με τους Εβραίους. Σε καμιά περίπτωση δεν πήραν οι Χριστιανοί την μαντήλα από τους μουσουλμάνους, αφού η θρησκεία τους γεννήθηκε πολλούς αιώνες μετά την ίδρυση της Εκκλησίας.