Αδελφέ μου οι Άγιοι Πατέρες φυσικά και μίλησαν για την ηλικία της Γης ότι δεν είναι εκατομμυρίων ετών και ότι η έξι ημέρες της Δημιουργίας ήταν κανονικά 24ωρα.
Διάβασε τα επόμενα 5 άρθρα ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ:
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ; - 1 - Από το αντιεξελικτικό βιβλίο ΒΙΒΛΟΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ του Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Φυσικού & Θεολόγου
Οἱ φιλοεξελικτικοί, ἔχοντας ἀνίατα αἰσθήματα μειονεξίας πρός τίς ἐπιστῆμες, ἀποδέχονται τά ἑκατομμύρια χρόνια τῶν ἐξελικτικῶν. Ἄς δοῦμε τί διδάσκει ἡ Ἐκκλησία:
ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ:
° Καί κάτι ἄλλο πού ἀποδίδεται στή γραφίδα του: «Εἶναι μεγαλύτερο τό αἰώνιο φῶς τῆς βασιλείας Σου, ἀπό τίς ἕξι χιλιάδες ἐτῶν τοῦ παρόντος κόσμου»(ΒΕΠ 34, 196· πρβλ.: ΡG 51, 75).
ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ
° Ἀκόμα: «Κανείς ἀπό τούς ἀστέρες, οὔτε ἀπό τούς μεγάλους φωστῆρες, δέν φάνηκε ἄλλος πρῶτος καί ἄλλος δεύτερος, ἀλλά σέ μία ἡμέρα καί μέ τό ἴδιο πρόσταγμα κλήθηκαν στήν ὕπαρξι ὅλοι. Ἔτσι δημιουργήθηκαν καί τά τετράποδα καί τά πετεινά καί τά κολυμβητικά καί τά κτήνη καί τά φυτά»(ΒΕΠ 30, 220).
<>
ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ
• Ὁ Ἅγ. Γρηγόριος ὁ Νύσσης γράφει: «Διά τῆς λέξεως ἀρχή δηλώνεται τό ἀκαριαῖο καί ἀδιάστατο, διότι ἡ ἀρχή εἶναι διαφορετική πρός κάθε ἔννοια διαστήματος. Ὅπως τό σημεῖο εἶναι ἀρχή τῆς γραμμῆς, καί τό ἄτομο τοῦ ὄγκου, ἔτσι καί τό ἀκαριαῖο εἶναι ἀρχή τοῦ χρονικοῦ διαστήματος»(ΒΕΠ 65, 530).
ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ
° Ὁ Ἅγ. Γρηγόριος ὁ Νύσσης μιλάει, ἀκόμα, γιά τή «γῆ μέ τίς διάφορες ποικιλίες τῶν φυτῶν καί τῶν φαγώσιμων χόρτων ζώων, πού ταυτοχρόνως τά ξεπέταξε ὅλα, ἀφοῦ δυναμώθηκε μέ τή θεϊκή θέλησι. Καί γέμισε ἡ γῆ ἀπό τά ὥριμα, βλαστάνοντας μαζί μέ τά ἄνθη καί τούς καρπούς. Γέμισαν καί τά λειβάδια, ἀπό ὅσα φυτρώνουν στά λειβάδια. Ὅλα τά βουνά καί οἱ κορυφές κι ὅλες οἱ πλαγιές καί οἱ κάμποι καί οἱ κοιλάδες καταστολίσθηκαν μέ τήν καταπράσινη χλόη καί μέ τήν ποικίλη ὡριμότητα τῶν δέντρων, πού πρίν ἀπό λίγο μέν ξεφύτρωναν ἀπό τή γῆ, ἀμέσως, ὅμως, ἔφθασαν στήν τελειότητα τοῦ κάλλους»(ΒΕΠ 65Α, 17).
<>
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ:
° «“Ἐγένετο ἑσπέρα” λοιπόν καί “ἐγένετο πρωί”· τό ἡμερονύκτιο ἐννοεῖ»(ΒΕΠ 51, 203). Ὑπάρχει τίποτε σαφέστερο;
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ:
° «Ἤ ἴσως τό “ἐν ἀρχῇ ἐποίησε” λέχθηκε, ἐπειδή ἡ δημιουργία ἔγινε ἀκαριαίως καί χωρίς παρέλευσι χρόνου... Λέχθηκε λοιπόν τό “ἐν ἀρχῇ ἐποίησε”, γιά νά διδαχθοῦμε, ὅτι ὁ κόσμος ἦρθε στήν ὕπαρξι χωρίς παρέλευσι χρόνου, μαζύ μέ τή βούλησι τοῦ Θεοῦ. Ἄλλοι μεταφραστές, μεταφράζοντας σαφέστερα τό νόημα, ἀπέδωσαν αὐτή τή φράσι ὡς ἑξῆς· “Ἐν κεφαλαίῳ ἐποίησεν ὁ Θεός”, δηλαδή ἀκαριαῖα, σέ ἐλάχιστο διάστημα»(ΒΕΠ 51, 190· βλ. καί: περ. Ακ, Ἀπ ᾽94, 100).
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ:
• Διαβάζουμε: «“Ἐν ἀρχῇ”. Ἀνάμεσα στις πολλές ἔννοιες, πού δίδει σ᾽ αὐτή τή φράσι ὁ ἱερός πατήρ [Μ. Βασίλειος], τονίζει ὅτι ἐγράφη γιά νά διδαχθοῦμε ὅτι “ἀχρόνως συνυφεστάναι τόν κόσμον”, δηλαδή “ἀθρόως”, σέ ἐλάχιστο χρόνο (Ὁμιλία Α´ εἰς τήν Ἑξαήμερον, 25)»(Δρ, Φ ᾽94, 52).
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ:
° Ἐπίσης: «Τήν ὀνόμασε “μία”, καθορίζοντας τό μέτρο τοῦ ἡμερονυκτίου καί συνάπτοντας τό χρόνο τῆς μέρας καί τῆς νύκτας, ὥστε νά θεωρῆται ὅτι οἱ εἰκοσιτέσσερεις ὧρες συμπληρώνουν διάστημα μιᾶς ἡμέρας, καθώς δηλαδή θά ἐξυπακούεται μαζί μέ τήν ἡμέρα καί ἡ νύκτα, ὥστε καί ἄν κατά τίς τροπές τοῦ ἡλίου συμβαίνει νά εἶναι ἡ μία μεγαλύτερη ἀπό τήν ἄλλη, ὅμως τά διαστήματα καί τῶν δύο μαζί νά περιορίζωνται ὁπωσδήποτε ἐντός σταθερῶν ὁρίων. Σάν νά ἔλεγε· “Τό μέτρο τῶν εἰκοσιτεσσάρων ὡρῶν εἶναι διάστημα μιᾶς ἡμέρας”... Ὥστε ὅσες φορές κατά τήν περιφορά τοῦ ἡλίου βρίσκει τόν κόσμο μία ἑσπέρα καί μία πρωΐα, ἡ περιστροφή αὐτή νά συμπληρώνεται στό διάστημα μιᾶς ἡμέρας καί ὄχι σέ περισσότερο χρόνο»(ΒΕΠ 51, 203).
<>
ΑΓΙΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ:
• Ὁ Ἅγ. Ἀμβρόσιος σημειώνει: «Θαυμάσια λέει: “Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν”(Γεν 1, 1). Ἔτσι ἐκφράζει τήν ἀσύλληπτη ταχύτητα τοῦ ἔργου»(ΑΑ, 15).
° Ἀκόμα: «“Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεός τόν οὐρανόν καί τήν γῆν”(Γεν 1, 1).
Ἐκεῖνος [ὁ Μωυσῆς] δέν περίμενε ἔργο ὄψιμο καί ἀργό, ὥστε μέ τή συρροή τῶν ἀτόμων νά σχηματισθῆ ὁ κόσμος, οὔτε μία διδασκαλία τῆς ὕλης τήν ὁποία θά μποροῦσε νά διατυπώση παρατηρώντας τόν κόσμο»(ΑΑ, 16).
° Ἐπίσης: «Θαυμάσια πρόσθεσε τό “ἐποίησε”, γιά νά μή νομισθῆ ὅτι ὑπῆρξε χρονοτριβή κατά τή δημιουργία, ἤ γιά νά κατανοοῦν ἔτσι οἱ ἄνθρωποι πόσο ἀσύγκριτος ἐργάτης ἦταν αὐτός ὁ ὁποῖος τόσο μεγάλο ἔργο τό ἀποτελείωσε σέ βραχύ καί μικρό χρονικό σημεῖο, ὥστε τό ἀποτέλεσμα τῆς βουλήσεως νά προλαβαίνη τήν ἔννοια τοῦ χρόνου.
Κανείς δέν εἶδε τόν ἐργάτη, ἀλλά ἀναγνώρισε τό ἔργο. Ποῦ, λοιπόν, εἶναι χρονοτριβή, ἀφοῦ διαβάζεις: “Ὅτι αὐτός εἶπε καί ἐγενήθησαν, αὐτός ἐνετείλατο καί ἐκτίσθησαν”;(Ψ 148, 5)... ὥστε αὐτά τά ὁποῖα δέν ὑπῆρχαν, νά τά κάνη νά ὑπάρχουν τόσο γρήγορα, ὥστε οὔτε ἡ βούλησι νά προτρέχη τῆς ἐργασίας, οὔτε ἡ ἐργασία τῆς βουλήσεως»(ΑΑ, 18).
° Ἐπίσης: «Ἡ ὅλη ἐργασία σέ σύντομο καί λίγο χρονικό σημεῖο τελείωσε»(ΑΑ, 25).
° Ἀκόμα: «Στήν ἀρχή ἑπομένως τοῦ χρόνου ὁ Θεός δημιούργησε τόν οὐρανό καί τή γῆ. Διότι ὁ χρόνος εἶναι ἀπό αὐτό τόν κόσμο, ὄχι πρίν ἀπό τόν κόσμο»(ΑΑ, 28).
º Ἐπίσης: «Λαμπρότατα ἐπίσης εἶπε τήν ἡμέρα “μία”, ὄχι “πρώτη”. Διότι μποροῦσε νά πῆ “πρώτη”, ἀφοῦ ἐπρόκειτο νά ἀκολουθήση ἡ δεύτερη καί ἡ τρίτη καί ἀκολούθως οἱ ὑπόλοιπες· καί αὐτό φαινόταν ὅτι εἶναι χαρακτηριστικό σειρᾶς, ἀλλά ὅρισε κανόνα, ὥστε οἱ εἴκοσι τέσσερεις ὧρες οἱ ἡμερήσιες καί οἱ νυκτερινές νά προσδιορίζωνται μόνο μέ τό ὄνομα τῆς ἡμέρας, σάν νά ἔλεγε: “Τό μέτρο εἴκοσι τεσσάρων ὡρῶν εἶναι ὁ χρόνος μιᾶς ἡμέρας”»(ΑΑ, 51).
° Ἀκόμα: «Συναχθήτω τό ὕδωρ εἰς συναγωγήν μίαν καί ὀφθήτω ἡ ξηρά»(Γεν 1, 9). «Συγχρόνως παρατηρήθηκε (γιά νά μή φαίνεται ὅτι μᾶλλον ἀπό τόν ἥλιο, παρά ἀπό τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ ξηράνθηκε) ὅτι ἡ ξηρά δημιουργήθηκε πρίν δημιουργηθῆ ὁ ἥλιος»(ΑΑ, 87).
° Τέλος: «Πρίν δημιουργηθῆ ὁ φωστήρας τοῦ ἡλίου, ἄς γεννηθῆ ἡ χλόη... Νεώτερος εἶναι ἀπό τή χλόη, νεώτερος ἀπό τό χόρτο»(ΑΑ, 94).
*Οι συντομογραφίες (βιβλιογραφία) βρίσκονται στο βιβλίο.
Από το βιβλίο: Ἀρχιμ. Ἰωάννου Κωστώφ, ΒΙΒΛΟΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΙ, Περί Ἐξελίξεως 2, ΕΚΔ. ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (6978461846), Σταμάτα 2014Πηγή:
God and Science - Orthodoxy / Θεός και Επιστήμη - Ορθοδοξία