Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge
NikolaosArvanitidis έγραψε:Για το θέμα βλέπω και σχετικά μια συζήτηση στο Orthodoxchristianity.net που είναι Ορθόδοξο φορουμ αγγλόφωνο (οι περισσότεροι χρήστες του ζούνε αγγλόφωνες χώρες όπως οι ΗΠΑ,η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Βρετανία,η Νέα Ζηλανδία κτλ) και μολονότι πλειοψηφούν οι ορθόδοξοι στα σχόλια(γι αυτό το θέμα συζήτησης της εξέλιξης τουλάχιστον που είδα) σχολιάζουν επίσης και κάποιοι παλαιοημερολογητες,κάποιοι μονοφυσίτες (Αρμένιοι,Αβνησυνιοι(οι Αβησνυνιοι είναι η βασική εθνική ομάδα σε Αιθιοπία και Ερυθραία που είναι μονοφυσίτες), Κόπτες) καθώς και κάποιοι προτεστάντες Αφρικανοί φιλοξενούμενοι.Εκεί μολονότι τα περισσότερα σχόλια ήταν σοβαρή συζήτηση είδα πολλές ακραίες θεωρίες (από το ότι τα οστά των δεινοσαύρων και άλλων προιστορικων ζώων τα έβαλε ο διάβολος για να μπερδέψει τους πιστούς μέχρι το άλλο άκρο πως η εξέλιξη είναι αληθινή και πως είναι συμβατή με την χριστιανικη πίστη).
NikolaosArvanitidis έγραψε:Η ύπαρξη ανθρωποειδών πριν τον άνθρωπο δεν έχει σχέση με την θεωρία της εξέλιξης. Αυτό που αμφισβητούμε ως Ορθόδοξοι είναι ότι ο άνθρωπος(και πιθανόν και τα είδη ζώων και φυτών) εξελίσσονται.Ασφαλώς και δεν δεχόμαστε ότι ο άνθρωπος εξελίχθηκε από κάποιον πίθηκο και πιστεύουμε πως ο άνθρωπος δημιουργήθηκε απευθείας από τον Θεό(τα ανθρωποειδή είχαν δημιουργηθεί λίγο πριν τον άνθρωπο ωστόσο ο πάτερ Γκιουζέλης παρέθεσε επιχειρήματα του φυσικού πατρός Ιωάννη Κωστώφ ότι το σύμπαν έχει ηλικία το πολύ 10.000 έτη(ή και λιγότερο) αν και γι αυτό δεν είμαι σίγουρος.Αυτό που είμαι σίγουρος είναι πως η Θεωρία της εξέλιξης μπάζει από παντού και δεν στέκει γιατί ακυρώνει το λυτρωτικό έργο του Χριστού ο οποίος σταυρώθηκε και αναστήθηκε(για όσους θέλουν μπορούν να πάνε μια βόλτα στην Ιερουσαλήμ στον ναό της Αναστάσεως να δούνε ακόμα και τους Άραβες μουσουλμάνους που αποτελούν την πλειοψηφία του πληθυσμού στην Ανατολική Ιερουσαλήμ και στην Παλιά Πόλη να μιλάνε για το Άγιο Φως).Αν κάνω λάθος με διορθώνεις ενοείται ή εσύ ή κάποιος που ξέρει.
Νίκος έγραψε:Πάτερ Άβελ 6 ημέρες Θεού ήταν η διάρκεια της Δημιουργίας, όχι ανθρώπων. Επίσης, αν είχατε σπουδάσει την Παλαιοντολογία, όπως εγώ, και είχατε ερευνήσει τη γεωλογική εξέλιξη της γης και είχατε μάθει να αναγνωρίζεται την ηλικία των στρωμάτων από την ύπαρξη των αντίστοιχων απολιθωμάτων, δε θα αμφιβάλλατε για την ηλικία της γης.
30 χρόνια δούλευα στους λιγνίτες. Η διαδικασία ενανθράκωσης, με βάση την οποία από τα δέντρα και τα λιμναία φυτά προκύπτουν τα διάφορα είδη κοιτασμάτων άνθρακα, διαρκεί εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Μάλιστα υπάρχουν σε κοντινές περιοχές στη Βόρεια Ελλάδα όλα τα είδη άνθρακα (λιθάνθρακας στη Μαγνησία, ξυλίτης στη Φλώρινα, λιγνίτης στην Πτολεμαΐδα και τύρφη στη Δράμα) που διαφέρουν μεταξύ τους πανω από 1 εκατ. χρόνια. Στα λιγνιτορυχεία της Φλώρινας υπάρχει όλη η γεωλογική σειρά από τον ξυλίτη μέχρι την τύρφη.
Δεν υπάρχει ούτε ένας επιστήμονας που να λέει, ότι η ηλικία της γης είναι μερικές χιλιάδες χρόνια. Οι απόψεις διίστανται στο αν είναι 10-15 εκατ. χρόνια ή πολύ περισσότερο.
Δεν καταλαβαίνω, γιατί έχει σημασία, αν η Δημιουργία έγινε σε 7 ανθρώπινες ημέρες ή πολύ περισσότερο, που αντιστοιχεί σε 7 ημέρες του Θεού. Σημασία έχει Ποιος δημιούργησε τον κόσμο και όχι σε πόσο καιρό. Και το πως έχει σημασία επίσης και σ' αυτό δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στις επιστημονικές ανακαλύψεις και στην περιγραφή της Γενέσεως.
Πραγματικά μου δημιουργεί τεράστια απορία η εμμονή σας να προσπαθείτε να ακυρώσετε τις επιστημονικές ανακαλύψεις διακινδυνεύοντας την αξιοπιστία της Εκκλησίας, αντί να ερμηνεύσετε θεολογικά την αντιστοιχία της επιστημονικής πραγματικότητας με την Αγία Γραφή. Μπορείτε να μου λύσετε αυτή την απορία;
Υ.Γ. Η Κυριακή (7η ημέρα) δεν είναι ημέρα αναπαύσεως με την έννοια της ξεκούρασης, αλλά ημέρα αποχής από τις βιοτικές μέριμνες αφιερωμένη στον Κύριο. Δεν απαγορεύεται να κοπιάσεις για την αγάπη του Χρίστου ή των συνανθρώπων σου, όπως μας έδειξε ο Χριστός κάνοντας πολλές θεραπείες Σάββατο, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Μόνο οι Εβραίοι έκαναν απόλυτη ερμηνεία του Σαββάτου και ο Κύριος τους έψεξε γι αυτό: "Τό σάββατον διά τον άνθρωπον εγένετο, ουχ ο άνθρωπος διά το σάββατον· 28 ώστε κύριός εστιν ο υιός τού ανθρώπου και τού σαββάτου." (Μαρκ. β' 27) Έξεστιν τοίς σάββασιν αγαθοποιήσαι ή κακοποιήσαι; ψυχήν σώσαι ή αποκτείναι; (Μαρκ. γ' 4) και πολλά άλλα.
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 24 και 0 επισκέπτες