Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Δευτ Ιουν 10, 2019 2:30 pm
Χωρίς η γνώμη μου να είναι δεσμευτική, θεωρώ ότι έχουμε ξεπεράσει τα όρια του παρόντος χώρου συζητήσεων και αναπαράγουμε τα ίδια και τα ίδια. Ο αυνανισμός είναι αμαρτία. Τέλος. Ο κάθε άνθρωπος έχει πάθη, αλλιώς θα είμασταν όλοι αναμάρτητοι. Θεωρώ ότι όλοι έχουμε περιπέσει σε αυτό το αμάρτημα, χωρίς αυτό να αποτελεί δικαιολογία, εφόσον θα κριθούμε ατομικά και όχι συλλογικά. Αυτός που θέλει να αγωνιστεί εναντίον των παθών του, θα το κάνει με την καθοδήγηση και την ευλογία του πνευματικού του. Οι υπόλοιποι θα βρίσκουν δικαιολογίες, επικαλούμενοι ιατρικές έρευνες ή και τη φαντασία τους. Ας μη λησμονούμε επίσης ότι για την πρόληψη προβλημάτων του προστάτη, μιας και θίχτηκε το ζήτημα αυτό, συνιστάται και η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών ψαριού κ.λπ. Είναι δηλαδή τυχαίο που όλοι όσοι θέλουν να απενοχοποιηθούν επικαλούνται τον αυνανισμό με την πρόφαση να μην παρουσιαστούν προβλήματα στον προστάτη τους;
Το «η ανάγκη είναι για όλους» τι σημαίνει; Όλους τους ανθρώπους τούς απασχολεί το γενετήσιο ένστικτο, χωρίς αυτό να καθορίζει τη ζωή τους. Το συγκεκριμένο δώρο του Θεού στον άνθρωπο για την τεκνογονία, έχει καταντήσει αντικείμενο προπαγάνδας. Οι άνθρωποι δηλαδή δεν έχουν αλλά πράγματα να ασχοληθούν πέρα από αυτό; Τα πάντα θεωρώ ότι εξαρτώνται από το μυαλό του ανθρώπου. Αν οι άνθρωποι συνειδητοποίησουν ότι δεν καθορίζεται ολοκληρωτικά η ζωή τους από αυτό, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά και τα συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτό θα πάψουν να υπάρχουν.
Η έλλειψη πίστης στο Θεό και η επιθυμία του «εύκολου» και του «γρήγορου», σε συνδυασμό με την αποστασιοποιήση από το δρόμο της Αρετής, μάς έχει καταστήσει έρμαια των συμφερόντων που βρίσκονται πίσω από την ηδονοθηρία. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας και οι Άγιοι έχουν πει πολλά γι' αυτό, το θέμα όμως είναι πότε εμείς θα αφυπνισθούμε.
Ας μην ξεχνάμε ότι στην τελική υπάρχει ένα είδος συνουσίας το οποίο είναι θεάρεστο και θα έπρεπε να γίνεται συνεχώς, η προσευχή. Ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος έλεγε:
«Ή προσευχή, ως προς την ποιότητα της είναι συνουσία και ενωσις του ανθρώπου με τον Θεόν, καί ως προς την ενέργεια της, σύστασις καί διατήρησις του κόσμου, συμφιλίωσις με τον Θεόν, μητέρα των δακρύων, καθώς επίσης καί θυγατέρα, συγχώρησις των αμαρτημάτων, γέφυρα πού σώζει από τους πειρασμούς, τοίχος πού μας προστατεύει από τις θλίψεις, συντριβή των πολέμων, έργο των Αγγέλων, τροφή όλων των ασωμάτων, ή μέλλουσα ευφροσύνη, εργασία πού δέν τελειώνει, πηγή των αρετών, πρόξενος τών χαρισμάτων, αφανής πρόοδος, τροφή της ψυχής, φωτισμός του νου, πέλεκυς πού κτυπά την άπόγνωση, άπόδειξις της ελπίδος, διάλυσις της λύπης, πλούτος των μοναχών, θησαυρός των ήσυχαστών, μείωση του θυμού, καθρέπτης της πνευματικής προόδου, φανέρωση των μέτρων [πού έχουμε φθάσει], δήλωση της πνευματικής καταστάσεως, άποκάλυψη των μελλοντικών πραγμάτων, σημάδι της πνευματικής δόξης πού έχει κανείς. Ή προσευχή είναι γι' αυτόν πού προσεύχεται πραγματικά, δικαστήριο καί κριτήριο καί βήμα του Κυρίου, πρίν από το μελλοντικό βήμα».
Σε κάθε περίπτωση ας είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε οτιδήποτε προσπαθούν να μάς «φορέσουν» και πάνω απ' όλα να έχουμε εμπιστοσύνη στο Θεό. Με θέληση, αγώνα, προσευχή και συμμετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας θα κατορθώσουμε, συν Θεώ, να νικήσουμε τα οποιαδήποτε πάθη μας.
«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»