Βίοι Αγίων

Βίοι Αγίων, Θαύματα, Κείμενα, Λόγοι και Εικόνες

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:44 am

ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ TOPIC ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΒΙΟΥΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:44 am

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΣ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΒΙΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:45 am

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ 2006

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
1 ΚΥΡ + ΠΕΡΙΤΟΜΗ Ι.ΧΡΙΣΤΟΥ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ
2 ΔΕΥ ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΥ ΡΩΜΗΣ, ΘΕΑΓΕΝΟΥΣ ΙΕΡΟΜ, ΘΕΟΠΙΣΤΟΥ Μ
3 ΤΡΙ ΜΑΛΑΧΙΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ,ΓΟΡΔΙΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ
4 ΤΕΤ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ 70 ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ,ΘΕΟΚΤΙΣΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ
5 ΠΕΜ ΣΥΓΚΛΗΤΙΚΗΣ, ΘΕΩΝΑ, ΘΕΟΠΕΜΠΤΟΥ(ΝΗΣΤΕΙΑ)
6 ΠΑΡ + ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
7 ΣΑΒ + ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ
8 ΚΥΡ + ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ, ΓΕΩΡΓ, ΧΟΖΕΒ,ΠΑΡΘΕΝΑΣ ΜΑΡΤ.
9 ΔΕΥ ΠΟΛΥΕΥΚΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡ, ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΟΣΙΟΥ
10 ΤΡΙ + ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ,ΔΟΜΕΤΙΑΝΟΥ, ΜΑΡΚΙΑΝΟΥ
11 ΤΕΤ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΑΡΧΟΥ, ΑΓΑΠΙΟΥ
12 ΠΕΜ ΤΑΤΙΑΝΗΣ,ΕΥΘΑΣΙΑΣ,ΜΕΡΤΙΟΥ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
13 ΠΑΡ ΕΡΜΥΛΟΥ,ΣΤΡΑΤΟΝΙΚΟΥ ΜΑΡΤ,ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒ.
14 ΣΑΒ ΤΩΝ ΕΝ ΣΙΝΑ ΑΝΑΙΡΕΘΕΝΤΩΝ ΑΒΒΑΔΩΝ, ΑΓΝΗΣ ΜΑΡΤΥΡ.
15 ΚΥΡ + ΙΒ ΛΟΥΚ.(10 ΛΕΠΡΩΝ) ΠΑΥΛΟΥ ΘΗΒ.,ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΛ.
16 ΔΕΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΣ ΑΛΥΣΕΩΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ
17 ΤΡΙ + ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ,ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΒΕΡ.,ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΕΟΜΑΡ.
18 ΤΕΤ + ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
19 ΠΕΜ + ΜΑΡΚΟΥ ΕΥΓΕΝΙΚΟΥ, ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΑΙΓ, ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΑΛΕΞ.
20 ΠΑΡ + ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ,ΕΥΣΕΒΙΟΥ,ΖΑΧΑΡΙΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤ.
21 ΣΑΒ ΜΑΞΙΜΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ,ΝΕΟΦΥΤΟΥ, ΑΓΝΗΣ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
22 ΚΥΡ + ΙΔ ΛΟΥΚΑ.(ΤΥΦΛΟΥ).ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΑΠ.ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΠΕΡΣΟΥ
23 ΔΕΥ ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ ΑΓΚΥΡΑΣ,ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΕΝ ΟΛΥΜΠΩ
24 ΤΡΙ ΞΕΝΗΣ ΟΣΙΑΣ,ΒΑΒΥΛΑ ΙΕΡΟΜΑΡΤ,ΦΙΛΩΝΟΣ ΟΣΙΟΥ
25 ΤΕΤ + ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ,ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤ.
26 ΠΕΜ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΕΙΑΣ ΑΥΤΟΥ
27 ΠΑΡ + ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
28 ΣΑΒ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ,ΠΑΛΛΑΔΙΟΥ ΟΣΙΟΥ,ΧΑΡΙΤΟΣ ΜΑΡΤ.
29 ΚΥΡ + ΙΕ ΛΟΥΚ.(ΖΑΧΑΡΙΟΥ),ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΛΕΙΨ,ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΘΕΟΦ.
30 ΔΕΥ + ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ(ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)
31 ΤΡΙ ΚΥΡΟΥ, ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ,ΗΛΙΑ ΑΡΔΟΥΝΗ



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:45 am

Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Εικόνα

<<..ΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΗΘΗ ΚΑΤΕΚΟΣΜΗΣΑΣ>>
ΜΕ ΤΗ ΦΡΑΣΗ ΑΥΤΗ, ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ,ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ, ΤΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ, ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΘΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟΛΙΣΕ ΜΕ ΑΡΕΤΕΣ ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΗΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΤΟ 329 ΣΤΗ ΝΕΟΚΑΙΣΑΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ. ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ, ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΕΥΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ, ΕΙΧΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΑΚΜΑΙΟΤΑΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ. ΑΥΤΟΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΘΕΣΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ.
ΜΕ ΕΦΟΔΙΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΦΗ, Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΝΟΔΙΚΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ.
ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΥΣΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ, ΚΑΤΑΚΤΑ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ, ΠΟΥ ΤΗ ΚΑΝΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΑΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ.
Ο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΝ ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΣΤΟ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ. ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΕΝΑΙΟ ΦΡΟΝΗΜΑ, ΣΑΝ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΓΡΑΨΕ,ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΣΕ ΤΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΩΝ. ΑΚΟΜΑ ΓΩΝΙΣΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΗΨΕΩΣ ΚΑΙ ΕΠΕΦΕΡΕ ΣΟΦΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ. ΑΡΙΣΤΟΣ ΠΟΙΜΕΝΑΣ ΔΙΕΤΕΛΕΣΕ,ΚΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ "ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΑ", ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΜΕ ΕΥΑΓΗ ΙΔΡΥΜΑΤΑ,ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕ ΧΙΛΑΔΕΣ ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ. ΣΤΑ ΠΕΝΗΝΤΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΘΕΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΕΩΣ, ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΦΘΑΡΤΟ ΑΥΤΟ ΚΟΣΜΟ,ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΕΝΑ ΤΕΡΣΤΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΟ.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:46 am

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ και ΚΥΡΙΛΛΟΣ Αρχιεπίσκοποι Αλεξανδρείας

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Εικόνα

"Ό άγιώτερος των ηρώων και ήρωϊκώτερος των αγίων", "Μέγας Πατήρ", "Στύλος της Όρθοδοξίας". Τίτλοι, από τους πιο χαρακτηριστικούς, πού απονεμήθηκαν στο "πολύφωτο άστρο" της Εκκλησίας μας, τον "Αγιο Αθανάσιο. Το έτος 295 ή 296 μ.Χ. γεννήθηκε από γονείς φτωχούς στην Αλεξάνδρεια, αλλά πλούσιους σε αρετές και πίστη . Δεν είχε τα μέσα για ανώτερες σπουδές. Ό Θεός, όμως, τον προίκισε με πλούσια διάνοια, και αφού παίρνει τη στοιχειώδη εκπαίδευση, έπειτα αύτοκαλλιερ-γείται και φθάνει σε μεγάλα ϋψη ουράνιας σοφίας. Το 312 και σε ηλικία 25 χρόνων, χειροτονείται διάκονος από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Αλέξανδρο, μαζί με τον όποιο ό Αθανάσιος παίρνει μέρος στην Α' Οίκουμ. Σύνοδο στη Νίκαια και συντρίβει την αϊρεση του Αρείου. Το 328 πεθαίνει ό Αλέξανδρος και για τον Αθανάσιο πλησίασε μια... μεγάλη ώρα. Στό 33ο χρόνο της ηλικίας του, κλήρος και λαός τον εκλέγουν πανηγυρικά Πατριάρχη Αλεξανδρείας. Από δω και πέρα ό "Αγιος θα αντιμετωπίσει ένα φοβερό και ανελέητο πόλεμο των αιρετικών του Αρείου. Πέντε σκληρές εξορίες περιλαμβάνει ή πολυτάραχη ζωή του από τον ’ρειανό αυτοκράτορα Κωνστάντιο. "Ομως, με πίστη, θάρρος, αγωνιστικότητα και υπομονή, κατορθώνει να βγει νικητής και συντρίβει τους "λύκους" της Όρθοδοξίας μας. Και έτσι, ό λόγος της Αγίας Γραφής "Να αγωνίζεσαι τον καλό αγώνα της πίστεως"1 και "ας τρέχουμε με υπομονή τον αγώνα πού προβάλλει μπροστά μας"2, γίνεται από τον "Αγιο Αθανάσιο πραγματικότητα, αναμφισβήτητο γεγονός. Απεβίωσε στίς 2 Μαΐου 373 σε ηλικία περίπου 75 με 77 ετών. Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι, ό Μέγας Αθανάσιος διακρίθηκε και ως συγγραφεύς πολυγραφότατος και σπουδαιότατος. Διάκονος ακόμη έγραψε τις πραγματείες του κατά των εθνικών και περί ενανθρωπήσεως του Λόγου. Στά "πολεμικά" του κατατάσσονται: ""Εκθεσις πίστεως", "Ή εγκύκλιος επιστολή", "Ή επιστολή προς τους επισκόπους Αιγύπτου και Λιβύης", "ΟΙ Λόγοι κατά των ’ρειανών". "Αφησε δε και αρκετές επιστολές. Να παρατηρήσουμε όμως εδώ ότι, σύμφωνα με τον Κώδικα των Καυσοκαλυβίωνή κυρίως μνήμη του πρέπει να εορτάζεται την 2α Μαΐου, οπού, και Ιστορικά αποδεδειγμένα, ή κοίμηση του. Για ποιο λόγο όμως καθιερώθηκε να γιορτάζεται αυτή τη μέρα μαζί με τον "Αγ. Κύριλλο δεν γνωρίζουμε. Το πιθανότερο όμως είναι, για το λόγο πού καθιερώθηκε και ή γιορτή των 3 Ίεραρχών.

Α' προς Τιμόθεον, στ' 12. Β' προς Τιμόθεον, ιβ' 1


Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ

Εικόνα

Ό Άγιος Νικόδημος ό Αγιορείτης στο Συναξαριστή του αναφέρει ότι ό "Άγιος Κύριλλος έζησε επί βασιλείας Θεοδοσίου του Μικρού και γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 370 μ.Χ. Ανεψιός του αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας Θεοφίλου ό Κύριλλος, έλαβε μεγάλη θεολογική μόρφωση, ώστε έγινε κατόπιν διάδοχος του θείου του, στον αρχιεπισκοπικό θρόνο Αλεξανδρείας. "Οταν έγινε ή Γ' Οικουμενική Σύνοδος το 431 μ.Χ. στήν'Έφεσο, ό Κύριλλος υπήρξε πρόεδρος αυτής και συνετέλεσε να γκρεμιστούν οϊ κακοδοξίες του δυσεβοϋς Νεστορίου, για το πρόσωπο της ύπεραγιάς Δεσποίνης ημών Θεοτόκου. Με πολλά πνευματικά κατορθώματα στο ενεργητικό του, ό Κύριλλος παρέδωσε ειρηνικά το πνεύμα του στον Κύριο την 27η Ιουνίου του 444 μ.Χ., αφού πατριάρχευσε για 32 περίπου χρόνια. Εκείνο, όμως, πού χαρακτήριζε ιδιαίτερα τη ζωή του Αγίου Κυρίλλου, ήταν ή αρετή του, πού μας θυμίζει τους λόγους του σοφοϋ Παροιμια-στή, ότι ή "δικαιοσύνη άμωμους όρθοτομεϊοδούς . Ή αρετή, δηλαδή, χαράσσει άψογο και ευθύ το δρόμο των ανθρώπων. Και έπειτα, "όπεποιθώς τη εαυτού όσιότητι δίκαιος"1, πού σημαίνει, εκείνος πού στηρίζεται στην αρετή και την αγνότητα της καρδιάς, θα είναι δίκαιος και ευλογημένος μπροστά στο Θεό. Ή μνήμη του γιορτάζεται και την 9η Ιουνίου.

1. Παροιμίες Σολομώντος, ια' 5, ιδ' 32.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:47 am

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Εικόνα

Ο μεγάλος καθηγητής της ερήμου, ο Άγιος Αντώνιος (†356), αναδεικνύεται μέσα από τα αποφθέγματα του και διδάσκαλος του κάθε χριστιανού στον καθημερινό αγώνα. Ο Θεός, ο πλησίον, η αγάπη, ο πλούτος, η προσευχή, η εργασία είναι μερικές από τις έννοιες που μπορούμε να προσεγγίσουμε μέσα από τα κείμενα, στα οποία οι μαθητές και οι διάδοχοι του (όπως ο Παλλάδιος Ελενουπόλεως) αποτύπωσαν την ζωή του και την διδασκαλία του.

Τα μηνύματα αυτά της ερήμου είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της αξίας του μοναχισμού στην διαχρονική πορεία της Εκκλησίας. Η στάση ζωής και ο λόγος του Μεγάλου Αντωνίου μπορούν να αποτελέσουν και σήμερα πρότυπα για τον χριστιανό της εποχής μας. Η ταραγμένη κοινωνία του σήμερα θα είχε πολλά να ωφεληθή από μιαν έστω μικρή μοναστική παρέμβαση στον σύγχρονο κόσμο. Ας την επιχειρήσωμε.

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ

Ο Άγιος αββάς Αντώνιος ευρισκόμενος στην έρημο περιέπεσε κάποτε σε μεγάλη πνευματική κόπωση και αμέλεια και έλεγε προς τον Θεό: «Κύριε, θέλω να σωθώ, αλλά δεν με αφήνουν οι λογισμοί. Πως θα απαλλαγώ από τη θλίψη μου; Πως θα σωθώ;». Σηκώθηκε ο Αντώνιος και περπάτησε λίγο και βλέπει κάποιον άλλο μοναχό να κάθεται και να εργάζεται, στη συνέχεια να αφήνη το εργόχειρό του και να προσεύχεται, μετά πάλι να κάθεται και να συνεχίζη το πλέξιμο κι έπειτα πάλι να σηκώνεται και να ξαναρχίζη την προσευχή. Κι αυτός ο μοναχός ήταν άγγελος Κυρίου που απεστάλη, για να στηρίξη και να διορθώση τον Αντώνιο. Και άκουσε ο άγιος Αντώνιος τον άγγελο να του λέει: «Έτσι να πράττης και θα σωθής». Ο Αντώνιος ακούγοντας αυτά τα λόγια χάρηκε και αναθάρρησε και εφαρμόζοντας αυτή την συμβουλή εξασφάλισε την σωτηρία της ψυχή του.

ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΟΙ ΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.

Ο ίδιος αββάς, ο Μέγας Αντώνιος ατένισε κάποτε το βάθος των κριμάτων του Θεού και του υπέβαλε το ερώτημα: «Κύριε, γιατί μερικοί πεθαίνουν σε μικρή ηλικία; Γιατί άλλοι φθάνουν σε βαθύ γήρας; Γιατί κάποιοι είναι πάμπλουτοι, ενώ οι άλλοι πάμπτωχοι; Γιατί πολλές φορές οι άδικοι πλουτίζουν και οι δίκαιοι δεν έχουν να φάνε;». Η απάντηση ήλθε από τον ουρανό: «Αντώνιε, πρόσεχε. Αυτές είναι οι άγνωστες βουλές του Θεού και δεν είναι προς το συμφέρον σου να τις μάθης».

Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΛΗΣΙΟΝ.

Είπε πάλιν, ότι εκ του πλησίον εστίν η ζωή και ο θάνατος. Εάν γαρ κερδήσωμεν τον αδελφόν, τον Θεόν καρδαίνομεν· εάν δε σκανδαλίσωμεν τον αδελφόν, εις Χριστόν αμαρτάνομεν.
Είπε πάλι ο Μέγας Αντώνιος: Μέσω του πλησίον θα οδηγηθούμε στην ζωή ή τον θάνατο. Αν σώσουμε τον αδελφό μας, κερδίζουμε την αγάπη του Θεού. Αν σκανδαλίσουμε τον αδελφό μας, αμαρτάνουμε στον ίδιο τον Χριστό.

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΟ.

Αγαπάτε ουν πάντα ανθρώπον και ειρηνεύετε μετά πάντων (Ρωμ. ιβ΄, 18 ) και οι έχοντες τοις μη εχούσι μεταδίδετε εν καιρώ ανάγκης και μεταλαμβάνοντες εξ αυτών, ο εχρήσατε, μόνον το κεφάλαιον λάβετε δίχα ετέρου επιδόματος, κατά την του Κυρίου παραγγελίαν (Δευτ. κγ΄, 20).
Αγαπάτε κάθε άνθρωπο και έχετε ειρήνη με όλους. Οι έχοντες να δίνετε σε όσους δεν έχουν και ευρίσκονται σε ώρα ανάγκης. Κι όταν σας επιστρέφουν όσα δανείσατε, να παίρνετε μόνο το κεφάλαιο, χωρίς τους τόκους, έτσι όπως μας παρήγγειλε ο Κύριος.

ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΘΕ.

[Ο Μ. Αντώνιος] ειργάζετο γουν ταις χέρσιν, ακούσας «Ο δε αργός μηδέ εσθιέτω» (Β΄ Θεσ. γ΄, 10) και το μεν εις άρτον, το δε εις τους δεόμενους ανήλισκε. Προσηύχετο Δε συνεχώς, μαθών, ότι δει κατ’ ιδίαν προσεύχεσθαι αδιαλείπτως (Ματθ. στ΄, 6).
Ο Μέγας Αντώνιος αργαζόταν χειρωνακτικά, διότι γνώριζε την αποστολική προσταγή: «Όποιος μένει αργός, δεν δικαιούται να τρώγη». Από τα χρήματα που κέρδιζε έδινε ένα μέρος για το ψωμί του και τα υπόλοιπα σε όσους είχαν ανάγκη. Προσευχόταν συνεχώς, διότι γνώριζε τον Ευαγγελικό λόγο, σύμφωνα με τον οποίο πρέπει να προσευχώμαστε συνεχώς με την σκέψη μας.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:47 am

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ό Μέγας

Εικόνα

Γεννήθηκε από γονείς πού είχαν μεγάλη πίστη και θεάρεστη ζωή, τον Παύλο και τη Διονυσία, το 377 στη Μελιτηνή της Αρμενίας. Σέ ηλικία τριών χρόνων χάνει τον πατέρα του, αλλά ή μητέρα του ήταν από εκείνες τις χήρες γυναίκες πού διατήρησαν όλη την ψυχική τους δύναμη και μπόρεσαν να αναδείξουν μεγάλα τα παιδιά τους. Ό επίσκοπος Εύτρώϊος διέκρινε τα χαρίσματα του παιδιού και το προστάτευσε. Αφού σπούδασε ό Ευθύμιος, χειροτονείται διάκονος, και, κατόπιν, Ιερέας και μάλιστα, κρίνεται κατάλληλος να διευθύνει το μοναστήρι της Μελιτηνής. Πόθος του, όμως, ήταν να πάει στους Αγίους Τόπους. Πράγματι, το 406 ό Θεός τον αξιώνει και πηγαίνει στα Ιεροσόλυμα. Τα μεγάλα πνευματικά και ηθικά χαρίσματα του γρήγορα τον ανέδειξαν και εκεί. Στο ησυχαστήριο του συγκεντρώνονται πολλοί ζηλωτές μοναχοί και τον εκλέγουν ηγούμενο. Το νέο του αξίωμα ό Ευθύμιος το διαχειρίζεται σωστά και αρχίζει συστηματική Ιεραποστολική εργασία χριστιανικού φωτισμού μεταξύ των αραβικών πληθυσμών, φέρνοντας πολλούς "Αραβες στη χριστιανική πίστη. "Ετσι, ό Ευθύμιος ""θέρισε πολλές ψυχές στον πνευματικό αγρό του Χριστού. Και σύμφωνα με το λόγο του Κυρίου μας, "Ό θερίζων μισθόν λαμβάνει και συνάγει καρπόν εις ζωήν "αίώνιον1. Δηλαδή, εκείνος πού ελκύει ψυχές στη σωτηρία παίρνει μισθό και αποθηκεύει καρπό για την αιώνια ζωή. Ό Ευθύμιος πάνω από 90 ετών, (κατ' άλλους πέθανε το 473 σε ηλικία 97 ετών), παραδίδει το πνεύμα του στον Κύριο, αφού τον υπηρέτησε μέχρι τέλους, και δίκαια ονομάστηκε Μέγας.

(Στόν Πατμιακό Κώδικα 266, κατά την 7η του μηνός Μαΐου φέρεται "ή μετάθεσις των λειψάνων του οσίου πατρός ημών Ευθυμίου του "Μεγάλου. Στόν δε Συναξαριστή Delehage σελ. 406, αναφέρεται κατά την 19η Ιανουαρίου, "επάνοδος του λειψάνου του εν άγίοις πατρός ημών "Ευθυμίου). 1. Ευαγγέλιο Ιωάννη δ' 36.



Απολυτίκιο. Ηχος δ'.

Εύφραίνου έρημος ή ου τίκτουσα, εύθύμησον ή ουκ ώδίνουσα ότι έπλήθυνέ σοι τέκνα, ονήρ επιθυμιών των του Πνεύματος,εύσεβείς φυτεύσας, εγκράτεια, έκθρέψας, εις αρετών τελειότητα. Ταις αυτού ικεσίας, Χριστέ ό Θεός, σώσον τάς ψυχάς ημών.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:48 am

ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Εικόνα

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος καταγόταν από την Ναζιανζό της Μικράς Ασίας. Η μητέρα του Νόννα ήταν ευσεβής Χριστιανή, ενώ ο πατέρας του ήταν αρχικά οπαδός του συστήματος των Υψισταρίων, ενός κράματος από ιουδαϊκά και εθνικά θρησκευτικά στοιχεία, και στο οποίο η λατρεία του υψίστου Θεού συνδυαζόταν με την λατρεία του πυρός. Η σύζυγός του με την προσευχή και την καθημερινή παρακίνησή της κατόρθωσε την επιστροφή του στην Χριστιανική πίστη. Βαπτίσθηκε από Επισκόπους της περιοχής και έλαβε το όνομα Γρηγόριος. Λίγο αργότερα χειροτονήθηκε Επίσκοπος Ναζιανζού. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος παρομοιάζει τους γονείς του με τον Αβραάμ και την Σάρραν, επειδή απέκτησαν τρία παιδιά σε προχωρημένη ηλικία, ήτοι την Γοργονία, τον Γρηγόριο και τον Καισάριο.

Ο άγιος Γρηγόριος χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος από τον πατέρα του και Επίσκοπος από τον φίλο του Βασίλειο. Υπήρξε μεγάλος Θεολόγος. Στην υμνογραφία εξυμνείται κυρίως ως “τών θεολόγων ο νούς ο ακρότατος”. Η Εκκλησία τον ετίμησε απονέμοντάς του τον τίτλο του Θεολόγου, τον οποίο επεφύλαξε σε τρεις μόνον αγίους. Οι άλλοι δύο είναι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και ο όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος.

Ο άγιος Γρηγόριος κλήθηκε να αναλάβη την ηγεσία της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως σε μια εποχή δύσκολη, κατά την οποία είχαν επικρατήσει οι αιρετικοί Αρειανοί για σαράντα χρόνια και η αυτοκρατορική αυλή ευνοούσε την αίρεση. Εκεί, παρά τις μεγάλες δυσκολίες, έλαμψε το θεολογικό του χάρισμα, αλλά και το μεγαλείο της ψυχής του. Εξεφώνησε τις περίφημες περί θεολογίας ομιλίες του και ο μικρός Ναός στον οποίο ομιλούσε και λειτουργούσε ονομάσθηκε Αναστασία, επειδή ανέστησε τον θείο λόγο. Τελικά, ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος του παρέδωσε τον καθεδρικό Ναό και η Β' Οικουμενική Σύνοδος τον ανέδειξε Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως. Οι εχθροί του όμως έθεσαν θέμα αντικανονικότητος της εγκαταστάσεώς του στον θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως, επειδή τάχα κατείχε άλλην έδρα. Η καταγγελία όμως αυτή δεν ευσταθούσε, διότι στην πόλη Σάσιμα δεν εγκαταστάθηκε ποτέ. Όμως για να μη δημιουργηθή σχίσμα στην Εκκλησία, ανεχώρησε από την Κωνσταντινούπολη, αφού πρώτα εξεφώνησε από την προεδρικήν έδρα της Συνόδου έναν συγκινητικό λόγο, με τον οποίο απεκάλυπτε όλο το μεγαλείο της πνευματικής του δυνάμεως. Είπε ότι εάν ήταν αυτός αίτιος της διαιρέσεως, ας ερρίπτετο στην θάλασσα όπως ο Ιωνάς, για να παύση η τρικυμία. Και απεχώρησε για να πάη να βρη “τήν φίλη του ησυχία”.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:49 am

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ

Εικόνα

Γεννήθηκε στην Νεοκαισάρεια του Πόντου το 332 και ήταν αδελφός του Μ. Βασιλείου. Διακρίθηκε για την μεγάλη του μόρφωση, την επιμέλειά του και την φιλοσοφική του κλίση. Νυμφεύθηκε την ενάρετη Θεοσεβία, η οποία όμως γρήγορα εκοιμήθη. Μετά την κοίμησή της εντάχθηκε στον κλήρο και σαράντα ετών χειροτονείθηκε επίσκοπος Νύσσης και Καππαδοκίας. Όταν το 381 συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος για να καταδικάσει την αίρεση των Πνευματομάχων, ο Γρηγόριος υπήρξε ο κατ’ εξοχήν υπέρμαχος της ορθόδοξης διδασκαλίας και κατατρόπωσε τους οπαδούς του πνευματομάχου Μακεδόνιου. Τόσο μεγάλη υπήρξε η συμβολή του και το αγωνιστικό του φρόνημα ώστε εκλήθη “ Πατήρ Πατέρων και Νυσσαέων Φωστήρ”, ο δε Μ. Θεοδόσιος τον ονόμασε “ Στύλο της Ορθοδοξίας”. Υπήρξε πολυγραφότατος. Έγραψε πολύ αξιόλογα έργα: κατηχητικά, δογματικά, ερμηνευτικά, ποιητικά, σημαντικούς εορταστικούς, ηθικούς, εγκωμιαστικούς και επιταφίους λόγους και έναν επιμνημόσυνο λόγο στον αδελφό του Μ. Βασίλειο.



Άβαταρ μέλους
Athanasios
Δημοσιεύσεις: 498
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:20 pm

Re: Βίοι Αγίων

Δημοσίευσηαπό Athanasios » Πέμ Αύγ 23, 2012 7:49 am

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Εικόνα

Στα χρόνια της βασιλείας του Αλέξιου Κομνηνού ξέσπασε μία έριδα, η οποία προς στιγμήν απείλησε την ενότητα της Χριστιανοσύνης. Η άρτια θεολογική κατάρτιση, οι αρετές, το ήθος, η μεγαλοφυΐα, τα ποιμαντικά και διοικητικά χαρίσματα, η βαθιά και ζέουσα πίστη καθώς και το πολύπλευρο και τεράστιο συγγραφικό έργο των Τριών Ιεραρχών, Μεγάλου Βασιλείου, Γρηγορίου Θεολόγου και Ιωάννου Χρυσοστόμου, έγιναν η αιτία φιλονικίας των χριστιανών για το ποιος εκ των τριών αγίων είναι σημαντικότερος. Η διαμάχη έλαβε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις, ώστε τα πλήθη χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, τους Βασιλείτες, Γρηγορίτες και Ιωαννίτες. Οι ίδιοι οι άγιοι έδωσαν τέλος στη διαμάχη εμφανιζόμενοι στο θεοσεβή, ενάρετο και προικισμένο με πλούσια χαρίσματα ιεράρχη Ιωάννη Μαυρόποδα, επίσκοπο Ευχαϊτών, λέγοντάς του ότι μεταξύ τους δεν υπήρχε αντιδικία και να ενεργήσει τα δέοντα για να σταματήσει η επικίνδυνη για την ενότητα της Εκκλησίας διαμάχη. Ο Ιωάννης συνένωσε την μνήμη και των τριών Ιεραρχών σε μία κοινή εορτή στις 30 Ιανουαρίου και έγραψε γι αυτήν ειδική ακολουθία, η οποία ψάλλεται ως τις ημέρες μας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο έληξε η φιλονικία.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 7 και 0 επισκέπτες