Μήπως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για το ράσο;

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Μήπως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για το ράσο;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Σεπ 15, 2012 12:01 pm

Νίκος στο θέμα 'Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας' έγραψε:Νομίζω ότι η Ιεραρχία σε ένδειξη καλής θέλησης θα μπορούσε ν' αποφασίσει να καταβληθεί προσπάθεια μεγαλύτερο ποσοστό απ' τους χειροτονούμενους κληρικούς στο μέλλον ν' ασκούν προς βιοπορισμό, ένα επάγγελμα που δεν είναι αντίθετο προς την Ιεροσύνη. Έτσι θα μπορούσε να αρθεί σε κάποιο βαθμό και η άδικη για την πλειοψηφία των κληρικών κατηγορία των εχθρών της Εκκλησίας, ότι επιδιώκουν τη χειροτονία τους για να εξασφαλίσουν το μισθό του εφημερίου.

Τέτοια επαγγέλματα υπάρχουν πολλά, όπως του εκπαιδευτικού, του γιατρού, του δημοσίου υπαλλήλου, του τραπεζικού υπαλλήλου, του επιχειρηματία (όταν το είδος της επιχείρησης δεν είναι αντίθετο με την Ιεροσύνη), του αγρότη κλπ. Δεν μπορεί αυτό να γίνει στις μεγάλες ενορίες για όλους τους εφημερίους, αλλά μπορεί να γίνει στην επαρχία και στις πόλεις για ένα μέρος των κληρικών που διακονούν στις μεγάλες ενορίες.


Επομένως χαίρομαι, επειδή η Αρχιεπισκοπή Αθηνών σπεύδει ν' ανοίξει ένα τέτοιο θέμα, δηλαδή της χειροτονίας κληρικών, που θα ασκούν παράλληλα ένα επάγγελμα για βιοπορισμό συμβατό με το σχήμα τους.

Χαίρομαι επίσης για τη διευκρίνιση, ότι ο Αρχιεπίσκοπος, όταν έλεγε λαϊκό ένδυμα κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους δεν εννοούσε ρούχα, αλλά φόρμα ή στολή εργασίας, εφόσον αυτό είναι επιβεβλημένο από το επάγγελμα ή τις συνθήκες εργασίας.

Όπως είπαμε και παραπάνω, το λαϊκό αίσθημα, αλλά και η άποψη της πλειοψηφίας των κληρικών είναι κατά την κατάργησης ή αλλαγής του ράσου. Η παρερμηνεία όσων είπε ο Αρχιεπίσκοπος στους υποψήφιους κληρικούς ήταν ένα δημοσιογραφικό φάουλ :D .


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Μήπως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για το ράσο;

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Σάβ Σεπ 15, 2012 12:02 pm

Εικόνα

Θα ήθελα Νίκο να ξαναγυρίσω στο πρόβλημα της έλλειψης κληρικών στην επαρχία και ιδίως στα μικρά χωριά.

Παρατηρώ πολλές φορές στη Θεία Λειτουργία καθώς και σε Εσπερινούς που τελούνται σε μεγάλες πόλεις κατά την μεγάλη και μικρή είσοδο των τιμίων δώρων να εξέρχεται εκ του Αγίου Βήματος και ερωτώ: Όλοι αυτοί οι ιερείς είναι αναγκαίο να βρίσκονται στο συγκεκριμένο Ναό την ώρα που στην επαρχία αργοπεθαίνει η Εκκλησία?

Μήπως ήρθε η ώρα για αποκέντρωση? Αν κάνω λάθος και ισχύει κάτι άλλο, παρακαλώ διορθώστε με.


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
ΠΟΠΗ
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:29 pm
Επικοινωνία:

Re: Μήπως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για το ράσο;

Δημοσίευσηαπό ΠΟΠΗ » Σάβ Σεπ 15, 2012 1:18 pm

Μειώνεται ο αριθμός των νέων που ενδύεται το ράσο

Εικόνα

Η λειψανδρία στον ιερό κλήρο φαίνεται ότι πλέον έχει αρχίσει να ανησυχεί την Εκκλησία της Ελλάδος.

Λίγο το μειωμένο ενδιαφέρον νέων υποψήφιων κληρικών, λίγο η δυστοκία εξεύρεσης συζύγων για τους πρεσβυτέρους, λίγο οι συνταξιοδοτήσεις έχουν δημιουργήσει κενά σε αρκετές ενορίες της χώρας.

Παρά το γεγονός ότι σε όλη τη χώρα τα κενά αγγίζουν περίπου τα 800, η Θεσσαλία ακόμη καλά κρατά, αφού σύμφωνα με στοιχεία της Μητρόπολης Λάρισας από τις 120 ενορίες μόνο 7 παρουσιάζουν πρόβλημα έλλειψης ιερέα.

Ωστόσο, όμως ο προβληματισμός υπάρχει, καθώς στόχος είναι να εξαλειφθούν τα κενά και κάθε ενορία να έχει το δικό της ιερέα που θα μπορεί να ανταποκρίνεται πλήρως σε όλα του τα καθήκοντα.

Ο π. Αχίλλειος Τσούτσουρας μιλώντας στην «Ετ. Δ» επισημαίνει ότι σε τοπικό επίπεδο τα πράγματα είναι καλά και μάλιστα ήδη υπάρχουν κάποια παιδιά που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους, θα παντρευτούν και θα χειροτονηθούν.

Μέχρι σήμερα, όπως λέει ο π. Αχίλλειος, ακόμη και τα ορεινά χωριά της Θεσσαλίας δε στερούνται ιερέων αλλά δεν κρύβει τον προβληματισμό του για το μέλλον.

«Τα κενά που έχουμε είναι λίγα. Από τις 7 ενορίες που δεν έχουν ιερέα, οι δύο πρέπει να καλυφθούν άμεσα, σε Μάνδρα και Ραχούλα. Είμαστε τυχεροί διότι η Μητρόπολη μας έχει καλούς πατέρες και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εξυπηρετούν τα χωριά. Χάρη στην προθυμία των ιερέων μας εξυπηρετούνται οικισμοί, νοσοκομεία, φυλακές, μοναστήρια. Όμως κάθε χωριό χρειάζεται το δικό του ποιμένα που θα είναι εκεί για να τελεί όλα τα μυστήρια, να κάνει τα κηρύγματα, κατηχητικό και να είναι δίπλα σε κάθε κάτοικο που έχει ανάγκη. Η αλήθεια όμως είναι ότι σε άλλες περιοχές της Ελλάδας υπάρχει πρόβλημα. Στην ορεινή Γορτυνία για παράδειγμα, υπάρχει παπάς που κάνει 7 με 8 Αναστάσεις.»

Εν τω μεταξύ, το πρόβλημα της λειψανδρίας ιερέων δεν εντοπίζεται μονάχα στο γεγονός ότι πλέον ο αριθμός των νέων που επιλέγουν να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο είναι μειωμένος αλλά και στο ότι πλέον υπάρχει δυσκολία στο να βρεθούν κοπέλες που επιθυμούν να γίνουν πρεσβυτέρες.

Σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες η πρεσβυτέρα θα πρέπει να επιθυμεί ο σύζυγος της να ιερωθεί αλλά και η ίδια να γνωρίζει, ότι η πίστη και η αφοσίωση στη θρησκεία είναι προαπαιτούμενο.

Θα πρέπει να διαθέτει ήθος, ευσέβεια και υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, να είναι εγκρατής, φιλεύσπλαχνη, φιλάνθρωπη και ταπεινή. 'Ότι δηλαδή ισχύει και για τον υποψήφιο που θα χειροτονηθεί.

«Το ζευγάρι θα πρέπει ακόμη να έχει υπομονή και επιμονή, υψηλό αίσθημα προσφοράς και πρωτοβουλίας, απόλυτη εχεμύθεια για όσα του εμπιστεύονται οι άνθρωποι με την εξομολόγηση. Επίσης, πρέπει να έχει ηρεμία ψυχής, αγάπη για τον Θεό και το συνάνθρωπο του. Η ικανότητα επικοινωνίας με το ποίμνιο αφορά τόσο τον ιερέα όσο και την πρεσβυτέρα. Όλα αυτά ίσως για μια νέα κοπέλα να φαντάζουν δύσκολα, οπότε υπάρχει μια καθυστέρηση στο θέμα του γάμου. Μέσα σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και συνταξιοδοτήσεις» σημειώνει καταλήγοντας ο π. Αχίλλειος.

ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Το 2010 χειροτονήθηκαν 423 κληρικοί. Η Ιερά Σύνοδος ζητάει, για το 2011 τη χειροτονία περίπου 300 κληρικών, οι οποίοι θα κατανεμηθούν σε 81 μητροπόλεις και στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών ανάλογα με τα πληθυσμιακά στοιχεία και τις ανάγκες.

Η Εκκλησία επικαλείται αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις ιερέων μέσα στο 2011.

Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι πάνω από 800 είναι τα κενά ιερέων σε όλη τη χώρα και το 2011 θα συνταξιοδοτηθούν 290 ιερείς.

romfea.gr


Μην ταράζεσθε και μην ανησυχείτε διότι αυτός που γνωρίζει όσα υποφέρετε
και είναι σε θέση να τα εμποδίσει είναι φανερό ότι δεν τα εμποδίζει, επειδή προνοεί και ενδιαφέρεται για σας.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Ιερείς με partime απασχόληση

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Τετ Απρ 03, 2013 11:51 pm

Aρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος : θέλει να χειροτονεί ιερείς με partime απασχόληση, λόγω ΔΝΤ

Εικόνα

Προβληματισμός παρατηρείται στους κόλπους της εκκλησίας, για τη λύση που προσπαθεί να δώσει η Αρχιεπισκοπή Αθηνών, μετά την απόφαση του υπουργού Εσωτερικών «περί απαγόρευσης των προσλήψεων και ιερέων κατ' επιταγή της τρόικας».Ο αρχιεπίσκοπος προτίθεται να επιτρέπει περιστασιακά τη χειροτονία ως ιερέων προσώπων που βιοπορίζονται από κάποιο επάγγελμα, εφόσον έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα. Δεν θα υποχρεούνται να εγκαταλείψουν το επάγγελμά τους, ούτε να φορούν τα ράσα στις ώρες
εργασίας. Θα κρίνονται κατά περίπτωση και κατ' οικονομία, όπως συνέβαινε και στο παρελθόν.Ο ομότιμος καθηγητής Κανονικού Δικαίου του ΑΠΘ, Χαράλαμπος Παπαστάθης, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» χαρακτηρίζει πολύ ορθή την απόφαση της Αρχιεπισκοπής λέγοντας ότι: «Κανένας εργοδότης δεν θα δεχθεί στη δούλεψή του έναν εργαζόμενο με ράσο. Σήμερα στη δημοσιογραφία, στην ιατρική, στη δικηγορία, υπάρχουν κληρικοί που όταν εργάζονται φορούν πολιτικά και όταν ιερουργούν, το ράσο. Στην Τουρκία -που έχει χαρακτήρα κοσμικού κράτους- μόνο στον Πατριάρχη επιτρέπεται να φορά ράσα.Στους υπόλοιπους αρχιερείς και στον κατώτερο κλήρο, το ράσο απαγορεύεται. Έτσι αυτοί, εκτός των ναών κυκλοφορούν με μαύρο κουστούμι, όπως και οι περισσότεροι, στις χώρες της Ε.Ε. και στο εξωτερικό ευρύτερα. Για μένα, ο θόρυβος που ξέσπασε για το ράσο αναδίνει μια εχθρότητα από μερίδα των αρχιερέων προς το πρόσωπο του αρχιεπισκόπου, για τον ήπιο, σοφό και συνετό τρόπο που χειρίζεται τις σχέσεις Εκκλησίας-κράτους. Φαίνεται ότι κάποιοι ξεχνούν τον τρόπο μισθοδοσίας των ιερέων, αλλά και τις προθέσεις κάποιων μελών της κυβέρνησης για τα αποθεματικά της Εκκλησιάς. Ξεχνούν ότι η επομένη Βουλή θα είναι αναθεωρητική και ο νοών νοείτω, όταν με τα νέα δεδομένα, οι εταίροι μας θέλουν τις διατάξεις περί λιτότητας και χρέους να τις περάσουν στο Σύνταγμα».Σύμφωνα με πληροφορίες, για τις προσλήψεις 300 δημοσίων υπάλληλων για την Εκκλησία, που προβλέπεται βάσει της αναλογίας 5/1 της τρόικας, έγινε πρόσφατα συζήτηση και στην Ιεραρχία.Εκεί, οι μητροπολίτες Υδρας, Εφραίμ και Ιλίου, Αθηναγόρας τόνισαν πως δεν θα είχαν πρόβλημα να χειροτονήσουν κληρικό κάποιον που θα ασκούσε παράλληλα επαγγελματική δραστηριότητα συμβατή με το λειτούργημα του ιερέα.Μάλιστα, έδειξαν προθυμία να εξετάσουν στο μέλλον τέτοιες περιπτώσεις εξατομικευμένα και κατ' οικονομία, όπως και στο παρελθόν.

http://www.inews.gr


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Μήπως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για το ράσο;

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Νοέμ 06, 2013 3:34 pm

Η ενδυμασία των κληρικών
Τετάρτη, 06 Νοέμβριος 2013 από imlarisis.gr

Εικόνα

Οι Πατέρες της Εκκλησίας, κατόπιν προσεκτικής και επισταμένης μελέτης ολοκλήρου της Αγίας Γραφής, κατόπιν προσευχής και με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος πολέμησαν όλες τις Αιρέσεις, ξεκαθάρισαν άπαξ δια παντός τα της Πίστεως και ρύθμισαν τα της Θείας Λατρείας. Συγχρόνως, όρισαν και την ενδυμασία των ιερωμένων, κληρικών και μοναχών, σύμφωνα πάντοτε με την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση. Διότι και στην Παλαιά Διαθήκη ο ίδιος ο Θεός παρήγγειλε στον Μωϋσή με κάθε λεπτομέρεια πώς να κατασκευασθεί ο Ναός (ή Κιβωτός της Διαθήκης), πώς θα ντύνονται οι ιερείς, πώς θα κατασκευάζεται το θυμίαμα, πώς θα γίνεται ο αγιασμός των πιστών, ο στολισμός του Ναού, το άναμμα των κανδηλιών κλπ. (Έξοδος κε' - λ).

Με βάση λοιπόν την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη καθόρισαν οι Άγιοι Πατέρες την όλη Χριστιανική Λατρεία, αλλά και την στολή των ιερουργούν των τον Κύριο.
Όπως οι στρατιωτικοί φορούν διακριτική ενδυμασία, έτσι και οι Λειτουργοί του Υψίστου έχουν ιδιαίτερη στολή, την φορούν μάλιστα συνεχώς, διότι οι Ιερείς όχι μόνον τελούν τα Άγια Μυστήρια της Εκκλησίας, αλλά είναι πάντοτε και στην υπηρεσία των ψυχών. Μεταξύ άλλων συμβουλεύουν και εξομαλύνουν τα προβλήματα του ποιμνίου τους, στα σημερινά μάλιστα αυτά χρόνια της αποστασίας. Οι Ιερείς, με την σεμνή τους εμφάνιση, τα μακριά γένεια και μαλλιά, που σημαίνουν την αφιέρωσή τους στον Κύριο, με τα μαύρα ράσα που σημαίνουν πένθος για τα Πάθη του Κυρίου, πένθος για τις αμαρτίες τις δικές τους αλλά και τις αμαρτίες του κόσμου, και χωρίς να θέλουν, διδάσκουν και συμμορφώνουν τους γύρω τους.

Φορούν και χαρούμενη στολή οι Ιερείς και ο Επίσκοπος όταν λειτουργούν, διότι ο Κύριος δεν σταυρώθηκε μόνον, αλλά και αναστήθηκε και κατήργησε το κράτος του Διαβόλου. Και πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για την αξιοπρεπή εμφάνιση των Ιερών Ναών και των Ιερέων. Δικαιούται και ο Θεός να έχει ο Ναός Του ευπρέπεια «αγίασον Κύριε τους αγαπώντας την ευπρέπειαν του Οίκου Σου» (Θεία Λειτουργία). Άλλωστε όλα τα αγαθά της γης είναι του Θεού (Ψαλμός 23). Κατά την Θεία Λειτουργία ο Επίσκοπος εικονίζει τον Κύριο, οι Ιερείς και οι άλλοι Κληρικοί εικονίζουν τις τάξεις των Αγγέλων που υμνούν ακαταπαύστως τον Κύριο.

Το Ράσο της Ορθοδοξίας είναι άγιο ένδυμα που το τίμησαν μυριάδες Οσίων, Οσιομαρτύρων, Ομολογητών, Αγίων, Μοναχών. Σημαίνει νέκρωση κάθε κοσμικής επιθυμίας. Το κάθε ένα χωριστά ιερατικό άμφιο έχει και ορισμένη θρησκευτική και λατρευτική για τον Θεό σημασία (Συμεών Θεσσαλονίκης).

Οι Κληρικοί μας είναι άξιοι παντός σεβασμού. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός λέγει: «Όλος ο κόσμος να παρακαλέσει τον Θεό δεν δύνανται να τελειώσουν τα Άχραντα Μυστήρια. Κι όμως, ένας απλός ιερεύς με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος τελεί το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας (την Θεία Κοινωνία). Να τιμάτε - λέγει - τους ιερείς και αν τύχει ένας ιερεύς και ένας άγγελος, τον ιερέα να προτιμήσεις, διότι ο ιερεύς είναι ανώτερος από τους αγγέλους».

Ο δε Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στους λόγους του περί Ιερωσύνης λέγει ότι «εις ουδένα των αγγέλων εδόθη η εξουσία του αφιέναι αμαρτίας». Ο ιερέας όμως έχει λάβει τέτοια εξουσία από τον Κύριο. Ο Κύριος, μετά την ένδοξη Ανάστασή Του, είπε προς τους Αποστόλους και δια των Αποστόλων προς τους διαδόχους τους: «Λάβετε πνεύμα άγιον, αν τινών αφήτε τας αμαρτίας, αφιένται αυτοίς αν τινών κρατείτε, κεκράτηνται» (Ιω. 20, 22-23). Στον Ιερέα ο Θεός εμπιστεύθηκε τέτοια Μυστήρια, στα οποία και Άγγελοι με δέος παρακύπτουν να δούν. Η Ιερωσύνη είναι ένα από τα επτά Άγια Μυστήρια της Εκκλησίας μας.

Ράσο και Ορθοδοξία είναι συνυφασμένα. Δυστυχώς, τώρα τελευταία ακούγεται ότι θέλουν να καταργήσουν το Ράσο.

Όμως, όταν ο Ιερέας θα κυκλοφορεί ντυμένος κοσμικά ή κουρεμένος, παραβαίνει εντολή Θεού. Δεν βοηθάει έτσι καθόλου τις ψυχές, αλλά και ο ίδιος ο Ιερέας μπορεί εύκολα να ξεφύγει από τις ιερές και φρικτές υποσχέσεις και υποχρεώσεις που ανέλαβε κατά την ημέρα της χειροτονίας του έναντι του Θεού και του ποιμνίου του. Γι' αυτό όσοι θέλουν να υπηρετήσουν τον Κύριο φορούν με χαρά το ένδυμα αυτό, τα άλλα όλα είναι εκ του πονηρού.

Ας προσπαθήσουμε όλοι να κρατήσουμε άθικτη την Ορθόδοξη Πίστη και Χριστιανική Παράδοση της Εκκλησίας μας, την μεγάλη θρησκευτική μας αυτή Κληρονομιά.

Πηγή: ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 14 και 0 επισκέπτες

cron