Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:49 am

Το «πέντε προς ένα» στη Βουλή
Πέμπτη, 03 Φεβρουάριος 2011

Εικόνα

Την απόφαση της κυβέρνησης να μην εξαιρέσει την Εκκλησία από το «πέντε προς ένα», εξέφρασε σήμερα στη Βουλή ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Γιώργος Ντόλιος.

Ο κ. Ντόλιος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή κ. Δημήτρη Παπαδημούλη, τόνισε ότι σε ότι αφορά τις προσλήψεις στον Δημόσιο Τομέα, η Εκκλησία δεν μπορεί να εξαιρεθεί και θα υπαχθεί κανονικά στη συγκεκριμένη διάταξη.

Υπενθυμίζουμε ότι στην τελευταία έκτακτη σύγκλιση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, η Εκκλησία, συμμεριζόμενη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αποφάσισε να ζητήσει μόνο 300 θέσεις εφημερίων, παρόλο που ανάγκες της ξεπερνούν τις 600.

Πηγή: anagrafes.com



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:50 am

Όποιος πιστεύει ότι οι κληρικοί της Εκκλησίας μας είναι δημόσιοι υπάλληλοι, ο Θεός να τον ελεήσει, γιατί μονό Χριστιανός δεν είναι.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:51 am

Υπουργός Παιδείας «Πρέπει να επέλθει διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους»
Πέμπτη, 03 Φεβρουάριος 2011 - Συντάχθηκε απο τον/την με πληροφορίες ΣΚΑΪ

Εικόνα

Διάλεξη στο London School of Economics έδωσε σήμερα Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2011 η Υπουργός Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου.

Η Υπουργός σε ερώτηση που δέχθηκε όσο αφορά τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Κράτους, σχολίασε ότι η σωστή απάντηση στο δίλημμα είναι «ναι», ότι δηλαδή πρέπει να επέλθει διαχωρισμός, αλλά όπως είπε το πρόβλημα είναι πώς θα εφαρμοστεί αυτός ο διαχωρισμός.

Επίσης, κ. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε και στο μάθημα των θρησκευτικών επισημαίνοντας, ότι το μάθημα των Θρησκευτικών απαλλάσσεται από εκκλησιαστικές επιρροές και θα αναφέρεται πλέον σε όλες τις θρησκείες.

Πηγή: romfea.gr

Προσπαθώ να συγκρατηθώ και να μην πω αυτά που σκέφτομαι για την Υπουργό κι ολόκληρη την Κυβέρνηση. Το σίγουρο είναι ότι λες και βάλθηκαν όλοι μαζί να μας οδηγήσουν στις 6 του μήνα στη μαζικότερη συγκέντρωση που γνώρισε η Αθήνα τον τελευταίο καιρό.

Μπορεί ν' αντέχουμε χωρίς λεφτά, ακόμη και χωρίς εθνική αξιοπρέπεια (αν και δε θα 'πρεπε), αλλά χωρίς την Εκκλησία μας δεν μπορούμε και δεν θ' ανεχτούμε άλλο τους αντίχριστους να καρφώνουν κάθε μέρα από ένα καρφί στο σώμα της.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:51 am

Αναρωτιέμαι αν στη θέση του προκαθήμενου της Εκκλησίας της Ελλάδας, ήταν σήμερα ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Δεν νομίζω ότι θα ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα για την κυβέρνηση ώστε να περάσει τέτοια νομοσχέδια! Και αυτό γιατί είχε τη συντριπτική πλειοψηφία του χριστεπώνυμου πλήθους μαζί του!


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:52 am

Αχιλλέα δεν φταίει ο Αρχιεπίσκοπος. Έχουν συγκεκριμένες εντολές οι κυβερνώντες να εκτελέσουν, που περιλαμβάνουν την εκδίωξη του Χριστού από τις δομές του κράτους, την παιδεία και ει δυνατόν και απ' τη χώρα.

Ο π. Παύλος Σιατίστης έλεγε χτες στο TOP (Κοζάνης), ότι η μανία τους κατά της Εκκλησίας και του Χριστού οφείλεται στο ότι ο Χριστός είναι η πρότυπη εικόνα του ανθρωπίνου προσώπου και γι αυτό η Εκκλησία υποστηρίζει τον άνθρωπο ως αυτοτελές πρόσωπο αυτεξούσιο και ελεύθερο, ενώ οι εντολοδόχοι στου συστήματος θέλουν τον άνθρωπο άτομο, στατιστική μονάδα και γρανάζι του συστήματος.

Το θέμα είναι εμείς τι θέλουμε και πότε θα ξυπνήσουμε να το διεκδικήσουμε. Η θαρραλέα, αλλά ειρηνική, διεκδίκηση είναι μέσα στα πλαίσια της Ορθοδοξίας, θα τολμούσα να πω και καθήκον, όταν θίγονται τόσο σοβαρά θέματα της πίστης μας.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:53 am

Καλαβρύτων Αμβρόσιος «Η επίθεση της Κυβερνήσεως κατά της Εκκλησίας είναι μετωπική»
Δευτέρα, 07 Φεβρουάριος 2011 - Συντάχθηκε απο τον/την Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος

Εικόνα

Είναι φανερό, ότι στις σχέσεις μεταξύ των εκκλησιαστικών και των κυβερνητικών παραγόντων υπάρχει ένα μυστήριο.

Από τη μία πλευρά ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος εφαρμόζει σταθερά και απαρέγκλιτα ένα μοντέλο ηπίων τόνων στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας.

Σοβαρά και μεγάλα θέματα, τα οποία αναφύονται, όπως π.χ. το θέμα της Κάρτας του Πολίτη, τα παραπέμπει σε Επιτροπές για μελέτη, αλλά με τον τρόπο αυτό προσφέρει, άθελά Του ίσως, τον απαιτούμενο χρόνο στην Κυβέρνηση, ώστε ανενόχλητη να προωθεί τα σχέδιά της.

Δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι αυτό γίνεται συνειδητά, συντελείται όμως!

Από την άλλη πλευρά ο Εξοχώτατος Πρωθυπουργός της Ελλάδος κ. Γεώργ. Παπανδρέου δείχνει μια τιμή προς τον Αρχιεπίσκοπο και άρα προς την Εκκλησία ως θεσμό.

Παρίσταται συχνά σε εκκλησιαστικές εκδηλώσεις, εξωτερικεύει δε και εκφράζει ένα σεβασμό προς τον "φίλο" Αρχιεπίσκοπο, όπως λέγει ο ίδιος.

Παρά ταύτα ο κ. Πρωθυπουργός δεν έχει αποκαλύψει τις πραγματικές του διαθέσεις έναντι της Εκκλησίας, Στα μεγάλα ζητήματα, τα οποία έχουν τεθή επί τάπητος σήμερα, ο Πρωθυπουργός δεν εκφράζεται. Ή εφημερίδα "Ελεύθερη Ώρα" σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της (16ης Ιανουαρίου) έγραφε:

"ΞΕ-ΚΛΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ" Στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα λοιπόν κυριαρχεί μια καχυποψία, ότι Πρωθυπουργός και Αρχιεπίσκοπος έχουν εγκαινιάσει μια μυστική επικοινωνία και σχέση μεταξύ τους.

Ο καιρός θα δείξει, εάν η σχέση αυτή τελικά αποβαίνει επ' ωφελεία της Εκκλησίας ή του ίδιου Αρχιεπισκόπου, ως προσώπου.

Ας έλθουμε τώρα στα πραγματικά γεγονότα. Στο ζήτημα της Κάρτας του Πολίτη π.χ. ο Μακαριώτατος έχει παραπέμψει μέχρι σήμερα το ζήτημα σε δύο Επιτροπές: Μια Επιτροπή αποφασίσθηκε τον περασμένο Οκτώβριο κατά την τακτική Σύνοδο της Ιεραρχίας.

Μια νεώτερη Επιτροπή αποφασίσθηκε τον περασμένο Ιανουάριο με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Εν τω μεταξύ η Κυβέρνηση προχωρεί ανενόχλητη στην επεξεργασία των σχεδίων της χωρίς το παραμικρό εμπόδιο από την Διοίκηση της Εκκλησίας.

Αντιδράσεις πολλές, και μάλιστα δυναμικές, υπάρχουν μόνον από το ορθόδοξο Πλήρωμα.

Χθές μόλις έλαβε χώρα μια μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από το Κοινοβούλιο κατά της Κάρτας του Πολίτη.

Ιεράρχες επίσης μεμονωμένως εκφράζονται και αντιδρούν. Η Εκκλησία όμως ως θεσμός ....διασκέπτεται!

Οι πιστοί διαπορούν. Τι άραγε συμβαίνει; Μήπως η παραπομπή του θέματος στις Επιτροπές των εμπειρογνωμόνων γίνεται για να "ροκανίζεται" ο χρόνος υπέρ της Κυβερνήσεως;

Μήπως η σύσταση Επιτροπών θα αποτελέσει "άλλοθι" για την Ιερά Σύνοδο; Φοβούμεθα, ότι όταν η Κυβέρνηση θα ψηφίσει το σχετικό Νόμο για την καθιέρωση της Κάρτας του Πολίτη η Εκκλησία θα εμφανισθή, ότι ευρίσκεται σε αμηχανία.

"Μελετήσαμε, παρεκαλέσαμε, τι άλλο μπορούσαμε να κάνουμε;" θα μας ειπούν! Τότε, όπως υποθέτω, θα χύνονται "κροκοδείλια δάκρυα".

Η υποτονική τακτική θα έχει ωφελήσει την Κυβέρνηση, όχι την Εκκλησία.

Εύχομαι να είναι λανθασμένοι οι υπολογισμοί μας. Θα αποδειχθή λίαν συντόμως.

Τί σημαίνουν όλα αυτά; Μήπως είναι "στάχτη στα μάτια";

Βεβαίως η Ιερά Σύνοδος δεν μπορεί να ομιλεί ανεύθυνα. Ο λόγος της πρέπει να είναι τεκμηριωμένος.

Αυτό όμως δεν σημαίνει, ότι είναι αναγκαίο να αναμένει τις διατάξεις του Νομοσχεδίου για να καθορίσει τη στάση της.

Θα μπορούσε προκαταρτικά νά έχει προαναγγείλει κάποιες αμετάκλητες θέσεις της, όπως π.χ. ότι η Κάρτα δεν μπορεί να περιέχει "προσωπικά δεδομένα", τα οποία μάλιστα ο κάτοχός της δεν θα μπορεί να ελέγξει, ώστε οι παρατηρήσεις της Ιεράς Συνόδου να αποτελέσουν οριοθετήσεις και σημεία πρός αποφυγήν από την Κυβέρνηση κατά την επεξεργασία του σχετικού Νομοσχεδίου.

Μεταξύ των απαγορευτικών όρων θα μπορούσε επίσης να είναι ο αριθμός 666 και ό,τι άλλο δεν θα ήθελε η Εκκλησία. Γι΄αυτά καί όσα άλλα στοιχεία δεν χρειάζεται η Γνωμοδότηση κάποιας ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων!

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος όφειλε να καταστήσει σαφές τόσο στην Κυβέρνηση όσο καί στο "φίλο" του κ. Πρωθυπουργό ότι ο Λαός εξεγείρεται και αντιδρά.

Εξεγείρονται όχι μόνον οι πολλοί και οι ανώνυμοι, αλλά και προσωπικότητες του επιστημονικού κόσμου, όπως π.χ. ο Συμβολαιογράφος Θεσσαλονίκης κ. Ιωάννης Τσάνης μέ τήν εμπεριστατωμένη αναφορά του πρός την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία έχει δημοσιευθή ήδη.

Οι Εμπειρογνώμονες θα μπορούσαν, κατόπιν αναθέσεως της Ιεράς Συνόδου, να παρακολουθούν απλώς ως παρατηρητές βήμα προς βήμα την πορεία της Κάρτας του Πολίτη, ώστε να ενημερώνουν σχετικώς την Εκκλησία.

Μας ενοχλεί το γεγονός, ότι η κοινωνία είναι αναστατωμένη και η Εκκλησία σκέπτεται, μελετά και .....παραμένει σιωπηλή.

Ο Μακαριώτατος εκλήθη και τελικά αποδέχθηκε την πρόσκληση του κ. Πρωθυπουργού για να παραστή σε μια Συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Το γεγονός αυτό έδωσε το στίγμα μιάς αγαστής συνεργασίας μεταξύ Εκκλησίας καί Πολιτείας, όπως ήδη τονίσθηκε παραπάνω.

Οφείλει, λοιπόν, ο Αρχιεπίσκοπος να εξαργυρώσει αυτή τη φιλική σχέση τόσο με τον Πρωθυπουργό όσο και με τους Υπουργούς της Κυβερνήσεως ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!

Αν δεν συμβή αυτό, τότε θα κατηγορηθή, όπως ήδη ετονίσθη, ότι γίνεται γέφυρα, ώστε η Κυβέρνησις να περνάει τά σχέδιά της επι ζημία της Εκκλησίας.

Σοβαρό επίσης είναι το ζήτημα της καταργήσεως του μαθήματος των Θρησκευτικών από τα σχολεία μας.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας ήδη από τον Οκτώβριο π.έ. έχει παραπέμψει το ζήτημα σε μια πολυμελή Επιτροπή για να το μελετήσει "σφαιρικά", όπως χαρακτηριστικά είπε τότε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος.

Η Εκκλησία λοιπόν παραπέμπει ένα ακόμη "καθαρό" στην ουσία του θέμα σε Επιτροπή για να το "μελετήσει"; Τι άραγε να μελετήσει; Πως θα καταπιούμε κι' αυτό τα χάπι;

Πως θα δεχθούμε δηλ. μια ακόμη ταπείνωση από την Πολιτεία, που στοχεύει στην εγκαθίδρυση του "κοσμικού" Κράτους, δηλ ενός αθέου Κράτους;

Την ώρα που η Εκκλησία σκέπτεται και διασκέπτεται η Κυβέρνησις προωθεί τα σχέδιά της.

Η κα Διαμαντοπούλου, Υπουργός της Παιδείας, χωρίς τό "Θρησκευμάτων", δεν κρύβει τις σκέψεις της.

Από το Λονδίνο δήλωσε: "Επίσης, η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε και στο μάθημα των θρησκευτικών επισημαίνοντας, ότι το μάθημα των Θρησκευτικών απαλλάσσεται από ε-κ-κ-λ-η-σ-ι-α-σ-τ-ι-κ-έ-ς ε-π-ι-ρ-ρ-ο-ές και θα αναφέρεται πλέον σε όλες τις θρησκείες".

Σας ερωτώ, αγαπητοί μου φίλοι: Στα λόγια αυτά, τα οποία πλήττουν άμεσα την Ορθοδοξία καί την Εκκλησία μας, είδατε κάποια αντίδραση;

Το Σύνταγμα της Ελλάδος στο άρθρο 16 παράγρ. 5 ορίζει, ότι η παρεχόμενη παιδεία έχει "σκοπό την ηθική, πνευματική.....αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης....¨.

Χρειάζεται άραγε η σύσταση κάποιας ειδικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, ώστε να αποκρουσθή η απαράδεκτη αυτή τοποθέτηση της κυρίας Διαμαντοπούλου;

Το μάθημα των Θρησκευτικών αποσκοπεί στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως των ελληνοπαίδων, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα.

Αντιθέτως το μάθημα της Θρησκειολογίας αποβλέπει απερίφραστα στη στρέβλωση της θρησκευτικής συνειδήσεως του ατόμου!

Με βεβαιότητα οδηγεί στον αθεϊσμό, δηλ. στην απαλλαγή από "εκκλησιαστικές επιρροές¨, όπως είπε η κα Υπουργός.

Είδατε, λοιπόν, κάποια αντίδραση; Η Ιερά Σύνοδος, βεβαίως δε καί ο Αρχιεπίσκοπος, τηρούν αιδήμονα σιωπήν!

Ας το πούμε, λοιπόν, για ακόμη φορά. Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος με την τακτική των ηπίων τόνων, της σιωπής και της παραπομπής των "ΑΥΤΟΝΌΗΤΩΝ¨ θεμάτων σε Επιτροπές, χωρίς ίσως να το θέλει, χωρίς ίσως να το αντιλαμβάνεται, προσφέρει νερό στο μύλο των Κυβερνώντων, γίνεται γέφυρα για να περνάνε χωρίς αντίσταση τά βλαπτικά για την Εκκλησία νομοσχέδια της Κυβερνήσεως και τελικά φαίνεται σαν να υπονομεύει το μέλλον και τα συμφέροντα της Εκκλησίας.

Εκτίθεται, χωρίς να το αντιλαμβάνεται. Έχει παγιδευθή στην εφαρμογή της τακτικής των ηπίων τόνων, προφανώς για να προβάλλεται στον αντίποδα του profil που είχε ο μακαριστός Χριστόδουλος. Αυτά τα καταθέτω μόνο σαν υποψία, όχι σαν διαπίστωση!

Είναι οι φόβοι καί οι φοβίες των σκεπτομένων χριστιανών. Είναι οι απορίες και οι ερωτήσεις που δεχόμεθα τακτικά από τους πιστούς μας. Στη συνείδηση της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος, παρά το γεγονός ότι εμφανίζεται ως α-πολιτικός, εφαρμόζοντας με ακρίβεια τους διακριτούς ρόλους, έχει καταγραφή ως "ο άνθρωπος του ΠΑΣΟΚ".

Όταν ήμουνα στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ πολλοί εχαρακτήρισαν τον κ. Ιερώνυμο ως τον άνθρωπο "της Κλαδικής του ΠΑΣΟΚ"!

Στις λιγοστές δηλώσεις, που έχει κάμει από της εκλογής του μέχρι σήμερα ο Μακαριώτατος, είναι και οι εξής δύο: α)"οι Αριστεροί είναι πιό καλοί χριστιανοί από τους Δεξιούς"! και β) "στην ανάγκη μπορώ να γίνω καί εγώ κομμουνιστής"!

Αυτά είναι πραγματικά περιστατικά, είναι δεδομένα. Παρά ταύτα δηλώνω απερίφραστα, ότι ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ και δεν επικροτώ τις κατηγορίες αυτές ούτε για τον Μακαριώτατο κ Ιερώνυμο, ούτε για οποιονδήποτε άλλο υπεροχικό παράγοντα της Εκκλησίας, ούτε επίσης για οποιονδήποτε Αρχιερέα της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Καταγράφω όμως την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της σήμερον ως ένας ταπεινός και ασήμαντος υπηρέτης του αγίου Θυσιαστηρίου, στο οποίον όμως ιερουργώ επί πέντε ήδη δεκαετίες (από του Μαϊου 1961).

Αναφερόμενος στα παραπάνω πραγματικά περιστατικά, τα οποία προσδιορίζουν τον Μακαριώτατο κ.Ιερώνυμο, θα πρέπει να σημειώσω, ότι δεν με ενδιαφέρει αν ο κάθε Αρχιεπίσκοπος είναι Πράσινος ή Γαλάζιος ή ο,τι δήποτε άλλο, αρκεί τελικά αυτό να αποβαίνει επ ωφελεία της Εκκλησίας.

Αν καί κατά βάθος θα ήθελα τον Αρχιεπίσκοπο και τον κάθε Μητροπολίτη να είναι α-πολιτικός, δηλ. χωρίς χρώμα και ένταξη σε κάποιο πολιτικό σχηματισμό, διότι εξ ορισμού είναι πνευματικός πατέρας και ηγέτης όλων των χριστιανών, όλων των αποχρώσεων.

Ένα άλλο ζήτημα που τρέχει καί είναι καυτό είναι τό περί του χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας. Ο κ. Πρωθυπουργός έχει δηλώσει, ότι διεξάγεται ήδη διάλογος μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας για τό ζήτημα αυτό.

Ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος δηλώνει, ότι ουδέποτε συνεζήτησε το θέμα αυτό με τον κ. Πρωθυπουργό. Τι άραγε συμβαίνει;

Η Υπουργός Παιδείας- όχι πιά και Θρησκευμάτων- κα Διαμαντοπούλου, ευρεθείσα προσφάτως στο Λονδίνο καί ερωτηθείσα σχετικώς, απάντησε:

"Η Υπουργός σε ερώτηση που δέχθηκε όσο αφορά τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Κράτους, σχολίασε ότι η σωστή απάντηση στο δίλημμα είναι «ναι», ότι δηλαδή πρέπει να επέλθει διαχωρισμός, αλλά όπως είπε το πρόβλημα είναι πώς θα εφαρμοστεί αυτός ο διαχωρισμός (βλ. Romfaia.gr)" .

Ακούοντας τέτοιες κορώνες ο πιστός Λαός διερωτάται: Τι λοιπόν συμβαίνει; Μαγειρεύεται κάτι στο παρασκήνιο; Παράλληλα με την μυστική διπλωματία μεταξύ των Πρωθυπουργών Ελλάδος καί Τουρκίας κ.κ. Παπανδρέου και Ερντογάν, μήπως υπάρχει καί κάποια άλλη μυστική "συμφωνία" μεταξύ Αρχιεπισκόπου καί Πρωθυπουργού;

Η δήλωση του Αρχιεπισκόπου, ότι "δεν συνεζήτησα ποτέ τό ζήτημα αυτό με τον κ. Πρωθυπουργό" δεν αποκλείει βέβαια μια συζήτηση με κάποιο άλλο κυβερνητικό πρόσωπο, "εντολή του Πρωθυπουργού".

Μας προβληματίζουν δύο τινά: αφ' ενός μεν η κατά καιρούς, ευκαίρως-ακαίρως, ανακίνηση του ζητήματος από της πλευράς των Κυβερνώντων, και αφ' ετέρου η απόλυτος σιωπή από της πλευράς των εκκλησιαστικών παραγόντων.

Ένα ακόμη καυτό επίκαιρο ζήτημα είναι αυτό του Νομοσχεδίου περί Δημοσίων Υπαλλήλων, τό γνωστό "ένας πρός πέντε", που αφορά τον διορισμό υπαλλήλων στο Δημόσιο Τομέα. Στο Νομοσχέδιο αυτό η Κυβέρνηση εντάσσει και τις χειροτονίες των νέων Κληρικών, παρά το γεγονός ότι οι Κληρικοί δεν είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι αλλά "θρησκευτικοί λειτουργοί".

Τον παρελθόντα Ιανουάριο συνεδρίασε εκτάκτως η Ιεραρχία για να αποφασίσει ποιά στάση θα τηρήσει στο καυτό αυτό ζήτημα. Με πόνο ψυχής τότε παρατηρήσαμε να επικρατεί στην Αίθουσα της Ιεραρχίας μια συγκαταβατική στάση των Ιεραρχών έναντι της Πολιτείας, μια διάθεση υποτονική.

Κατ' εξαίρεση ο Σεβ. Καρυστίας κ. Σεραφείμ, Αντιπρόεδρος της Ιεραρχίας, απευθυνόμενος πρός τον Αρχιεπίσκοπο, Τον παρεκάλεσε να αφήσει πιά το πετραχήλι και να πάρει στα χέρια του το "καρυοφύλλι"! Το απαιτούν οι καιροί, είπεν!

Τότε ένας εκ των Ιεραρχών, από εκείνους που επιδιώκουν να κατασκευάσουν ένα ηγετικό profil στούς κόλπους της Ιεραρχίας, αντέτεινε στον Σεβ. Καρυστίας, ότι σήμερα τα ζητήματα "επιλύονται με το διάλογο καί όχι με τα καρυοφύλλια".

Γενικώς μπροστά μας κατά τον περασμένο μήνα είχαμε μια Ιεραρχία με υποτονική διάθεση, δηλ. μιά στάση ζωής περίπου όπως το "ναί σέ όλα", όσον αφορά την Κυβέρνηση, γεγονός που ιδιαίτερα μας έθλιψε .

Θαρραλέα λοιπόν και με σθένος υποστηρίξαμε ενώπιον των Αδελφών μας Ιεραρχών κατά τόν περασμένο μήνα την άποψη, ότι με το Νομοσχέδιο αυτό "ένα πρός πέντε" η Πολιτεία εισέρχεται απροκάλυπτα πλέον στα εσωτερικά της Εκκλησίας, διότι με τη διάταξη "πέντε φεύγουν, ένας διορίζεται" πλήττονται καίρια τόσο η αυτονομία όσο και το αυτοδιοίκητο της Εκκλησίας!

Θα περιμένουμε δηλ. να χηρεύσουν πέντε Ενορίες για να διορίσουμε ένα ιερέα; Πήτε μου, παρακαλώ, τι θα κάνουμε με τα τέσσερα χωριά, που δεν θα έχουν εφημέριο;

Είναι λοιπόν ηλίου φαεινότερο, ότι η Κυβέρνηση εισέρχεται στα εσωτερικά της Εκκλησίας, δηλ. χωρίς δισταγμούς καί προσχήματα παρεμποδίζει την Εκκλησία στην υψηλή αποστολή Της καί μάλιστα στην επιτέλεση του λυτρωτικού έργου Της.

Είπαμε επίσης εκεί, ότι τώρα πλέον η επίθεση της Κυβερνήσεως κατά της Εκκλησίας είναι μετωπική καί ως τοιαύτη πρέπει να αντιμετωπισθή από την Ιεραρχία!

Δυστυχώς, απευθυνόμασταν τότε εις ώτα μή ακουόντων! Το αποτέλεσμα ήταν να εισπράξουμε από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο, (ο οποίος κατά τη στιγμή εκείνη δεν ήταν "μακαριώτατος, δηλ. απαθέστατος, αλλά θυμωδέστατος) την απαράδεκτα ταπεινωτική απάντηση:

"Με τη στάση σας αυτή, Σεβασμιώτατε, τί εκερδίσατε μέχρι σήμερα; Απλούστατα ο άγιος Θεσσαλονίκης και σεις, άγιε Καλαβρύτων, έχετε αποδοκιμασθή από το Λαό της Επαρχίας σας!"

(Παρενθετικώς: Στην απαράδεκτη αυτή προσβολή απαντάμε με παρρησίαν: Ιερουργώ το άγιο Θυσιαστήριο ως ένας ταπεινός και ασήμαντος υπηρέτης του Κυρίου μας και λειτουργός Του επί πέντε ήδη δεκαετίες (από του Μαϊου 1961), χωρίς μέχρι σήμερα, μέ τη Χάρι του Κυρίου μας, να έχω τύχει αποδοκιμασίας από τό Λαό, τον οποίο ποιμαίνω. "Έρχου καί ίδε", Μακαριώτατε!)

Να, λοιπόν, τώρα "έφθασε ο κόμπος στο χτένι"! Ο Υπουργός κ Ραγκούσης, όπως ακούσθηκε, περιεφρόνησε την εκ τριών Αρχιερέων Συνοδική Αντιπροσωπεία, την οποία δέχθηκε στο Γραφείο του επί δύο (2) καί πλέον ώρες.

Επιμελώς απέφυγε να δεσμευθεί, ότι αποδέχεται τις προτάσεις της Ιεραρχίας περί παραχωρήσεως 300 θέσεων στην Εκκλησία για την χειροτονία νέων κληρικών. Σήμερα πιά το αίνιγμα έχει λυθεί!

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Ντόλιος, ομιλών στη Βουλή στίς 3 Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε ότι "καί η Εκκλησία θα υπαχθή στο 1 πρός 5".


¨Και η Εκκλησία θα υπαχθεί στον κανόνα του ένα προς πέντε, σε ότι αφορά στις προσλήψεις και τις αποχωρήσεις στο δημόσιο τομέα, δήλωσε σήμερα στην Βουλή ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη.

Να σημειωθεί, ότι από την πλευρά του ο Βουλευτής κ. Παπαδημούλης κάλεσε την Κυβέρνηση να διαπραγματευτεί με την τρόικα για την εξαίρεση κάποιων τομέων όπως η υγεία και η παιδεία από τον «μπαλτά» -όπως είπε χαρακτηριστικά- του ένα προς πέντε" (βλ. Romfaia.gr).

Τώρα πιά οι διαφορές της Εκκλησίας με την Κυβέρνηση "χοντραίνουν"! Διαδίδεται, μετ΄ επιτάσεως μάλιστα, ότι η Κυβέρνησις δεν σκοπεύει να συμπεριλάβει τούς Κληρικούς της Εκκλησίας της Ελλάδος στις ρυθμίσεις που θα γίνουν με το Νομοσχέδιο για το ενιαίο μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Διαδίδεται ευρέως, ότι με το νέο μισθολόγιο θα διακοπεί η μισθοδοσία των Κληρικών από τό Κράτος καί ότι αντί του μισθού πρόκειται να χορηγηθή στους Κληρικούς απλώς ένα επίδομα, και δή ευτελές, ευτελέστατο!

Μακάρι να μή είναι αληθή όλα αυτά! Αν όμως και αυτό είναι στο Πρόγραμμα του κ. Υπουργού των Οικονομικών, τότε έφθασε η ώρα να πέσουν οι μάσκες!

Τά γεγονότα ή θα δικαιώσουν τον Μακαριώτατο για την εκ μέρους Του εφαρμογή της τακτικής των ηπίων τόνων πρός την Κυβέρνηση ή θα Τον καταδικάσουν ανεπανόρθωτα στη συνείδηση της Εκκλησίας! Εμείς ευχόμεθα ολόψυχα να δικαιωθή, επειδή αυτό ωφελεί την Εκκλησία.

Τά γεγονότα επίσης ή θα δικαιώσουν τον Πρωθυπουργό κ. Παπανδρέου για τη στάση Του καί θα επιβεβαιώσουν τον σεβασμό και την προστατευτική αγάπη Του πρός τήν Εκκλησία ή θα Τον αναδείξουν ως πολέμιο της Εκκλησίας. Της Εκκλησίας, που είναι η σώτειρα και η τροφός του Γένους!

Πολύ σύντομα λοιπόν θα δούμε ποιός σέβεται την Εκκλησία. Ποιός εργάζεται για τα συμφέροντα της Εκκλησίας ή ποιός υπονομεύει τα της Εκκλησίας.

Θα μάθουμε ποιά τακτική χρειάζεται τούτη τήν ώρα για να αντιμετωπισθή η λαίλαπα. Δηλ τι θα χρειασθή, το πετραχείλι ή το καρυοφύλλι;

Θα πληροφορηθούμε, ίσως πολύ αργά πλέον, ποιές είναι οι πραγματικές διαθέσεις της Κυβερνήσεως έναντι της Εκκλησίας και πολλά άλλα.

Λέγω ίσως αργά πλέον, διότι με την μέθοδο του σαλαμιού οι Κυβερνώντες τη Χώρα από τη μια μεριά και με την τακτική των ηπίων τόνων εκ μερους του Αρχιεπισκόπου μας απο την άλλη, η Κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου έχει προωθήσει πολλά από τά σχέδιά της. Υπήγαγε π.χ. τους εκκλησιαστικούς υπαλλήλους στη διαδικασία του ΑΣΕΠ, κατήργησε το Ποιμαντικό Τμήμα από τις Θεολογικές Σχολές.

Επέβαλε μια δυσβάστακτη φορολογία στην εκκλησιαστική περιουσία, φορολογεί πλέον τις δωρεές των πιστών υπέρ της Εκκλησίας και όλα αυτά έγιναν χωρίς να ακουσθή ένα "κίχ¨ από την πλευρά της Εκκλησιαστικής Διοικήσεως!

Ο κ. Παπανδρέου μας θύμισε τον πρό ετών Δολοφόνο με τις γλαδιόλες! Ηλθε λοιπόν η ώρα να πέσουν οι μάσκες! "Κοντός ψαλμός, αλληλούϊα!"

Η ώρα της υποκρισίας τελειώνει! Για όλους μας, Eκκλησιαστικούς τε και Κυβερνητικούς!

Πηγή: romfea.gr



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:54 am

Δυστυχώς οι επισημάνσεις και διαπιστώσεις του Σεβασμιότατου Καλαβρύτων με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνα, εκτός από αυτές που αφορούν τις προθέσεις του Αρχιεπισκόπου.

Κι εγώ αυτό φωνάζω, ότι η 'Κάρτα του Πολίτη" δεν ήταν παρά μια προβοκάτσια από την πλευρά της Κυβέρνησης για να καλύψει την ολομέτωπη επίθεσή της κατά της Εκκλησίας. Δυστυχώς οι εχθροί της Εκκλησίας έχουν βρει στην κυβέρνηση τον πρόθυμο συνεργάτη τους. Όσα δεν τόλμησαν να κάνουν ή ακόμη και να φανταστούν μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση αυτή σπεύδει να τα πραγματοποιήσει.

Αν δεν ξυπνήσουμε εγκαίρως ν' αντιδράσουμε βάζοντας τις σωστές προτεραιότητες στον αγώνα μας, πολύ σύντομα θα γίνει πραγματικότητα αυτό που είπε ο Σεβασμιότατος Πειραιώς, ότι η Εκκλησία είναι "υπό διωγμόν".


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:55 am

Στον "αέρα" πολλές χειροτονίες!
Ημ. Δημοσίευσης: Feb 28, 2011 - του Νίκου Παπαχρήστου από τον skai.gr

Εικόνα

Και αίφνης πολλές χειροτονίες υποψηφίων κληρικών βρίσκονται στον «αέρα»! Αιτία η απόφαση της Κυβέρνησης να «παγώσει» την έκδοση ατομικών πράξεων διορισμού μέχρι το υπουργείο Εσωτερικών να προχωρήσει στην κατανομή των εγκεκριμένων θέσεων ανά υπηρεσία και φορέα συμφώνως και με την πρόβλεψη του ένα προς πέντε (μια πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις).

Η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με τίτλο «Έκδοση ατομικών πράξεων διορισμού», έχει ήδη φτάσει στα γραφεία των Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, της ημιαυτόνομης Εκκλησίας της Κρήτης και των Δωδεκανήσων προκαλώντας προβληματισμό σε πολλούς Ιεράρχες αφού δεν γνωρίζουν αν θα πρέπει να προχωρήσουν σε προγραμματισμένες χειροτονίες νέων κληρικών ή όχι. Και ο λόγος είναι ότι δεν γνωρίζουν πόσες θέσεις θα εγκριθούν τελικά για την Εκκλησία και πόσες από αυτές σε κάθε Μητρόπολη. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλαδική Εκκλησία ζήτησε 300 θέσεις ενώ η Εκκλησία της Κρήτης μόνον 35.

«Προκειμένου να διασφαλιστεί η πιστή εφαρμογή του λόγου ένα προς πέντε από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, παρακαλούνται οι Υπηρεσίες και οι φορείς του άρθρου 1 του Ν.3812/09, από τη λήψη της παρούσας εγκυκλίου, να μην προβούν στην έκδοση, και δημοσίευση αποφάσεων διορισμού/πρόσληψης προσωπικού (διοριστέων σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού ΑΣΕΠ με οριστικά αποτελέσματα) καθώς επίσης και οποιαδήποτε άλλης απόφασης διορισμού τακτικού προσωπικού(μονίμου και αορίστου χρόνου) βάσει ειδικών διατάξεων, πριν εκδοθούν οι προαναφερόμενες αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Υπουργού Οικονομικών. Για την έκδοση των εν λόγω αποφάσεων θα ενημερωθείτε σχετικά» σημειώνεται στην εγκύκλιο με ημερομηνία 18 Φεβρουαρίου η οποία έφτασε στα γραφεία της Ιεράς Συνόδου πριν από 4 ημέρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες πολλοί Μητροπολίτες βρίσκονται σε δύσκολη θέση καθώς έχουν ήδη προγραμματίσει χειροτονίες νέων κληρικών. Ωστόσο όπως όλα δείχνουν για το επόμενο διάστημα – και μέχρι τις νεότερες αποφάσεις του υπουργείου Εσωτερικών- οι νέοι κληρικοί θα παραμείνουν άμισθοι.

«Μετά την κοινοποίηση της εγκυκλίου διακατεχόμεθα από αγωνία για την κάλυψη των κενών εφημεριακών θέσεων στις ενορίες του ακριτικού νομούς μας» μας δήλωσε εμφανώς προβληματισμένος ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος και πρόσθεσε: «Η εσωτερική μετανάστευση εξαιτίας της ανεργίας στην περιοχή μας και η αστυφιλία θα ενταθούν και από την έλλειψη των Ιερέων στα χωριά». Σύμφωνα με πληροφορίες στη Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως έχει ήδη γίνει μια χειροτονία κληρικού χωρίς να προωθηθούν ακόμα τα απαραίτητα έγγραφα για την έκδοση ατομικής πράξης διορισμού και την ένταξή του στο μισθολόγιο.

Στη Μητρόπολη Δημητριάδος είχαν προγραμματιστεί – πριν την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου – οι χειροτονίες δύο υποψηφίων κληρικών. Σύμφωνα με πληροφορίες η Μητρόπολη – με την συναίνεση των δύο υποψηφίων - προσανατολίζεται να προχωρήσει στη χειροτονία τους και να πάρουν προτεραιότητα διορισμού όταν θα δώσει αυτή τη δυνατότητα το υπουργείο Εσωτερικών.

Σε άλλες Μητροπόλεις εξετάζεται το ενδεχόμενο να συνεχίσουν οι νέοι κληρικοί την εργασία που ασκούσαν σαν λαϊκοί ή ακόμα και να αναλάβει την μισθοδοσία τους η ενορία που θα διακονούν.

«Είναι μια λύση και δε νομίζω ότι θα υπάρχει αντίρρησή από το πλήρωμα μιας εύπορης ενορίας να αναλάβει την μισθοδοσία ενός νέου Ιερέα με ζήλο να διακονήσει την Εκκλησία και τον λαό του Θεού» εκτιμά Ιεράρχης της κεντρικής Ελλάδος.

«Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι δύσκολη η περίοδος αλλά ας αναλάβει ο Αρχιεπίσκοπος και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος την πρωτοβουλία να επισπευσθούν οι διαδικασίες από την πλευρά της Πολιτείας και να αποδοθούν στην Εκκλησία οι θέσεις ιερέων που έχει ζητήσει. Διαφορετικά ας μας πουν πως ιδιαίτερα οι φτωχές μητροπόλεις που σιγά σιγά ερημώνουν θα μπορέσουν να προσελκύσουν στις τάξεις του κλήρου και να συντηρήσουν νέους ιερείς» υποστηρίζει στον ΣΚΑΪ ιεράρχης της βορείου Ελλάδος.

«Ευθύς μόλις πληροφορηθήκαμε τις προθέσεις της Κυβέρνησης και του υπουργείου Εσωτερικών για το θέμα των διορισμών αποφάσισα να μην χειροτονήσω νέους κληρικούς εωσότου οριστικοποιηθεί η απόφαση της Πολιτείας για το πόσους μπορούμε να χειροτονήσουμε – κανονικώς από την πλευρά της Εκκλησίας και διοικητικώς από την πλευρά της Πολιτείας. Αναμένουμε το αποτέλεσμα και την ενημέρωση από την Ιερά Σύνοδο για το πόσες θέσεις θα κατανεμηθούν στην Εκκλησία και στις κατά τόπους Μητροπόλεις» μας δήλωσε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος.

Πηγή: amen.gr

Η κυβέρνηση έσπευσε να κάνει πράξη τον χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας, σταματώντας στην ουσία το διορισμό νέων εφημερίων, μέχρι την έκδοση (πότε αλήθεια) των σχετικών οδηγιών. Γνωρίζοντας από ιδία πείρα ότι "ουδέν μονιμότερο του προσωρινού" στο κρατικό μπάχαλο (εσκεμμένο; ), είμαι βέβαιος ότι το Υπουργείο θ' αργήσει πολύ να ξεκαθαρίσει την κατάσταση μετατρέποντας το 5:1 σε 5:0, με την ελπίδα ότι οι επιτακτικές ανάγκες της Εκκλησίας θα δημιουργήσουν τετελεσμένα, που θα χρησιμοποιήσει σαν επιχειρήματα για την οριστική διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών.

Ελπίζω η Εκκλησία να μην πέσει στην παγίδα που στήθηκε και να μη χειροτονήσει κληρικούς, που θα μισθοδοτούνται από ίδιους πόρους, παρά μόνο κληρικούς που ασκούν ήδη κάποιο άλλο επάγγελμα συμβατό με το σχήμα τους. Αλλιώς πολύ σύντομα η κυβέρνηση θα μας πει: "είδατε ότι η Εκκλησία μπορεί μόνη της να μισθοδοτεί τους κληρικούς, ας αναλάβει στο εξής τη μισθοδοσία όλου του κλήρου ή όλων όσων θα χειροτονούνται από τώρα και στο εξής".

Ο Θεός να βάλει το χέρι του. Έρχονται δύσκολοι καιροί για τους Χριστιανούς στη χώρα μας, μια και ο διωγμός για την πίστη μας δεν φαίνεται πια τόσο απίθανος στο ορατό μέλλον.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Δημήτριος
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 3:31 pm

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό Δημήτριος » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:56 am

Προσωπικά δεν αποκλείω ,οχι υποχρεωτικά στο εγγύς μελλον,οποιαδηποτε δημόσια εκδήλωση Ορθόδοξης πίστεως να διώκεται ως ..φονταμενταλισμός.Θα σου πουν λχ "γιατι να απαγορευεται η μαντηλα στις μουσουλμανες και εσυ να φορας εμφανως σταυρο;"
Αλλο σενάριο ειναι αναβίωση πρακτικών της Οκτωβριανης επαναστασης!-οπου ο κλήρος ειχε στοχοποιηθει ανελέητα..και εν συνεχεια η εκκλησιαστική περιουσια.Θα μας λενε λχ "εν οψει του φάσματος της πεινας αφήστε τα θεια στην άκρη και όταν βγουμε απο την..στενωπο θρησκευετε με την..ησυχια σας (sic)
Δεν υπονοω φυσικα ότι θα ξαναγινει επανάσταση για να πέσει ο καπιταλισμός,απλά οτι στα πλαίσια του καπιταλισμου ίσως επικρατησει ενα ακινδυνο για το σύστημα-αυτο έλειπε- μαρξιζον υλιστικό φρόνημα ώστε ολοι να είναι ευχαριστημένοι.



Άβαταρ μέλους
ORTHODOXIA
Δημοσιεύσεις: 355
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 3:09 pm
Τοποθεσία: Ομάδα Διαχείρισης

Re: Ξεκίνησε ο διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας

Δημοσίευσηαπό ORTHODOXIA » Κυρ Σεπ 16, 2012 8:57 am

Νικολόπουλος "Στο στόχαστρο της τρόϊκας και οι μισθοί του Κλήρου;"
Τετάρτη, 23 Μάρτιος 2011

Εικόνα

Το καυτό θέμα του διαχωρισμού Εκκλησίας-Κράτους, το οποίο αναθερμαίνει εν κρυπτώ η Κυβέρνηση, φέρνει στη Βουλή ο Βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος με αφορμή τις διαφαινόμενες προθέσεις της Κυβέρνησης να διακόψει την μισθοδοσία του Κλήρου!

Ο πρωθυπουργός δηλώνει ότι άρχισε ο διάλογος, ενώ η Υπουργός Παιδείας δήλωσε από βήματος του London School of Economics ότι τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας, με βάση την οποία η Υπουργός Παιδείας, δεν κάνει λόγο για διάλογο αλλά για παγιωμένη θέση οριστικού διαχωρισμού, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο προβληματισμός της έγκειται στον τρόπο που θα μπορούσε να γίνει το δύσκολο αυτό εγχείρημα και όχι στο αν θα γίνει!..

«Έτσι, ζήτημα που παρασκηνιακά έχει προκύψει, είναι αυτό της μισθοδοσίας του Κλήρου, το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας. Η μισθοδοσία του Κλήρου, ανέρχεται σε 220 εκατομμύρια ετησίως και κορυφαίο στέλεχος της Κομισιόν έθεσε και αυτό το ζήτημα επί τάπητος, δηλαδή το ενδεχόμενο να διακοπεί η μισθοδοσία, μέρους ή του όλου», δήλωσε ο κ. Νικολόπουλος την ώρα που ιεράρχες, διαμηνύουν ότι εάν υπάρξει ζήτημα μισθοδοσίας του Κλήρου θα προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, επικαλούμενοι το ΙΑ΄ ψήφισμα της Εθνοσυνέλευσης του Άργους βάσει της οποίας «τα χρήματα που παίρνει το Κράτος από τις διαλυμένες μονές, θα χρησιμοποιηθούν για την τροφή και τη συντήρηση του Κλήρου».

«Το ίδιο έγινε και ψηφίστηκε το 1933-1934. Με λίγα λόγια όλα τα χρήματα από την εκποίηση της περιουσίας 416 Μονών, αποτελούν και περιουσία του ταμείου για τη συντήρηση του Κλήρου, ενώ υπάρχει και η σύμβαση του 1952 με βάση την οποία το ελληνικό Κράτος, πήρε από την Εκκλησία 770.000 στρέμματα με τον όρο να μισθοδοτεί τους ιερείς και τους επισκόπους», παρατηρεί ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος κατέθεσε Ερώτηση προς τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στην Ερώτησή του ο κ. Νικολόπουλος, «την ίδια ώρα φαίνεται ότι εξελίσσεται «μυστική διπλωματία» ανάμεσα στην Κυβέρνηση και την ηγεσία της Διοικούσης Εκκλησίας, σύμφωνα και με τις δηλώσεις τόσο του Πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου ότι δηλαδή έχει αρχίσει διάλογος όσο και από τη δήλωση της κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου ότι τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού».

«Η δήλωση του κ. Παπανδρέου στις 6 Νοεμβρίου του 2010 στην οποία μεταξύ άλλων τόνιζε ότι «είμαι υπέρ του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας, έχουμε ξεκινήσει ήδη διάλογο με την Εκκλησία γύρω από αυτό το θέμα. Θεωρούμε ότι μέσα από τον διάλογο μπορούμε να βρούμε λύσεις», δεν διαψεύσθηκε ποτέ από τον Έλληνα Πρωθυπουργό», δήλωσε ο Αχαιός Βουλευτής.

Ο κ. Νικολόπουλος, ερωτά τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Παιδείας, αν υπάρχει παγιωμένη θέση της Κυβέρνησης υπέρ οριστικού διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας, με ποιον τρόπο θα γίνει και αν έχει ξεκινήσει διάλογος με την ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος και σε ποια φάση βρίσκεται.

Σε ό,τι αφορά στη μισθοδοσία του Κλήρου, ο κ. Νικολόπουλος ερωτά αν όντως η τρόϊκα ζητά την διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών και ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης. Ειδικότερα, ερωτά αν είναι δεσμευτικές ή όχι, η Εθνοσυνέλευση του Άργους και η σύμβαση του 1952 περί τη μισθοδοσία του Κλήρου και τι θα κάνει η Κυβέρνηση αν η Εκκλησία της Ελλάδος ή μεμονωμένοι ιερείς προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Πηγή: romfea.gr




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 8 και 0 επισκέπτες