ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Σεπ 25, 2018 10:20 am

ΠPΩTO ΦΘINΟΠΩPINO ENOPIAKO ΠPOΣKYNHMA

Εικόνα

Το πρώτο φθινοπωρινό προσκύνημα πραγματοποίησε ο Ιερός Ναός μας το Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου στον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσο και στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ του Γέροντος στην Β. Εύβοια.
Στο προσκύνημα συμμετείχαν 192 προσκυνητές, τους οποίους συνόδευσαν τρεις ιερείς του Ναού μας.
Την ιδιαίτερη χαρά τους εξέφρασαν οι προσκυνητές, τόσο για την υπέροχη οικογενειακή ατμόσφαιρα και την αλληλογνωριμία που δημιουργήθηκε ανάμεσά τους, όσο και για την πνευματική ωφέλεια που αποκόμισαν από τα χαριτόβρυτα ιερά λείψανα των Αγίων που ασπάστηκαν, καθώς επίσης και από τον τάφο και το κελί του νέου Οσίου Ιακώβου (Τσαλίκη), αλλά και από τις ομιλίες που άκουσαν κατά την διαδρομή από τους ιερείς μας.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Σεπ 26, 2018 12:18 pm

ΕΚΘΕΣΗ ΕΝΟΡΙΑΚΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ 2018-2019

Εικόνα

Η πρώτη ενοριακή εκδήλωση με την έναρξη της νέας ιεραποστολικής χρονιάς, ήταν τα εγκαίνια της έκθεσης βυζαντινών εικόνων, τις οποίες αγιογράφησαν οι μαθητές-τριες της Σχολής Βυζαντινής Αγιογραφίας της Ενορίας μας.
Στα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου ώρα 11:00 αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία έδωσαν το παρόν εκατοντάδες πιστοί, οι οποίοι θαύμασαν τα υπέροχα εκθέματα και στο τέλος γεύθηκαν το πλούσιο κέρασμα που είχαν ετοιμάσει οι "εκκολαπτόμενοι αγιογράφοι".

Η έκθεση που φιλοξενείται στο νότιο κλίτος του ισογείου Ιερού Ναού θα παραμείνει ανοιχτή έως την 5η Οκτωβρίου τις ώρες 10-12 το πρωί και 5:30-8 το βράδυ.
Όπως είναι γνωστό, στη Σχολή Βυζαντινής Αγιογραφίας συμμετέχουν πάνω από 80 μαθητές κάθε ηλικίας, χωρισμένοι σε τρία τμήματα, α)παιδικό τμήμα, β) τμήμα αρχαρίων και γ)τμήμα προχωρημένων.

Υπεύθυνη της σχολής είναι η αγιογράφος κ. Μαρία Βαβίτσα (αρχαρίων-προχωρημένων) και ο αγιογράφος κ. Γεώργιος Ευαγγέλου (παιδικό τμήμα).


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Σεπ 27, 2018 8:26 am

«Όποιος επιθυμεί να ενωθεί με το Θεό, πρέπει να ντυθεί την ταπείνωση».
Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Σάβ Σεπ 29, 2018 3:50 pm

ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2018-2019

Εικόνα

Σε πνευματική νεανική κυψέλη μεταβλήθηκε ο Ναός μας και οι αίθουσες κατηχήσεως της ενορίας μας από την πληθώρα των παιδιών, (νήπια, δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου) τα οποία παρά τη συνεχή βροχόπτωση και τους ανέμους που επικρατούσαν τις πρωινές ώρες του Σαββάτου έδωσαν το παρόν στην πρώτη κατηχητική σύναξη μας.
Στα 11 τμήματα κατηχητικών συνάξεων κάθε Σάββατο και Κυριακή γίνονται τα μαθήματα ορθόδοξης κατηχήσεως από τα έμπειρα στελέχη του νεανικού έργου της ενορίας και τους βοηθούς τους με σκοπό τα κατηχούμενα παιδιά να ενταχθούν οργανικά στην ευχαριστιακή κοινότητα της ενορίας.

Μαζί με την κατήχηση γίνονται και τα μαθήματα παραδοσιακών χωρών, βυζαντινής αγιογραφίας και ευρωπαϊκής χορωδίας (το πρόγραμμα των συναντήσεων μπορείτε να το δείτε στην ιστοσελίδα του Ναού μας). Η κατάληξη όλων των ενοριακών δραστηριοτήτων είναι η Θεία Λειτουργία της Κυριακής και η μυστηριακή ζωή.
Στις ενοριακές μας προσπάθειες ουσιαστική συμβολή έχουν οι γονείς των παιδιών, οι οποίοι φροντίζουν όχι μόνο για τη βιολογική και μορφωτική ανάπτυξη των παιδιών τους, αλλά πρωτίστως για την ορθόδοξη εκκλησιαστική τους κατάρτιση.

Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετική με το νεανικό έργο της ενορίας μας μπορείτε να ενημερώνεστε από τους ιερείς του Ναού.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Παρ Οκτ 05, 2018 8:57 am

ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018 - KΥΡΙΑΚΗ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

07:00 Ἔναρξη τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018”.
Ἀναστάσιμος Ὄρθρος - Ἀρχιερατική Θεία λειτουργία τῆς ὁποίας θά προστεῖ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ.κ. Διονύσιος.
Πανηγυρική ὑποδοχή τῶν χαριτοβρύτων ἱερῶν Λειψάνων τοῦ Ὁσίου Παταπίου καί τῆς Ἁγίας Ὑπομονῆς τῆς αὐτοκράτειρας ἔμπροσθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ. Τίς ἱερές Λειψανοθήκες θά κομίσει εἰς τόν Ἱερό Ναό μας ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ.κ. Διονύσιος.
Τά χαριτόβρυτα ἱερά Λείψανα τῶν δύο Ἁγίων καί τοῦ Μεγαλομάρτυρος Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου θά τοποθετηθοῦν ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ σέ εἰδικό χῶρο, γιά ἀσπασμό ἀπό τούς πιστούς μέχρι καί τή λήξη τῶν «ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ».

18:00: Ἑσπερινός - ἱερά Παράκληση τοῦ Ὁσίου Παταπίου καί τοῦ Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου.

19:00: Ὁμιλία μέ θέμα: “Βίος καί πολιτεία τοῦ Ὁσίου Παταπίου καί τῆς Ἁγίας Ὑπομονῆς τῆς αὐτοκράτειρας”. Ὁμιλήτρια: Ἡ Ὁσιοτάτη Γερόντισσα Χρυσοβαλάντη, Ἡγουμένη τῆς Ἱερᾶς Γυναικείας Μονῆς Ὁσίου Παταπίου Λουτρακίου. Ἡ ὁμιλία θά γίνει ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

20:00: Προβολή Ταινίας - Ντοκιμαντέρ «Στά βήματα τοῦ Ἁγίου Παϊσίου». Μία παραγωγή τοῦ Ἰνστιτούτου “ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Γραικός” καί τῆς Πεμπτουσίας, μέ τήν εὐγενική χορηγία τῆς Ἱερᾶς Μεγίστης Μονῆς Βατοπαιδίου.

2130: Κατανυκτική ἱερά ἀγρυπνία. Λειτουργός ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Ἄνθιμος, Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Γαλακτοτροφούσης Μεγάρων. Θά ψάλουν τά μέλη τοῦ Συλλόγου Ἱεροψαλτῶν Κορινθίας “Κυριακός ὁ Ὑμνογράφος”, ὑπό τή διεύθυνση τοῦ Πρωτοψάλτου κ. Ἀναστασίου Γκιούλη.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Παρ Οκτ 05, 2018 9:01 am

Αναλυτικά το πλήρες πρόγραμμα των πνευματικών εκδηλώσεων: ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018: http://www.in-ad.gr/images/stories/DIMITRIA2018/102018_1.pdf


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Οκτ 08, 2018 8:36 am

ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018: ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΩΡΑ 7:00 ΤΟ ΠΡΩΙ: Ὄρθρος καί Θεία Λειτουργία.

ΩΡΑ 6:00 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ: Ἑσπερινός – ἱερά Παράκληση τῶν Ἁγίων, Ὑπομονῆς τῆς αὐτοκράτειρας καί Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου.

ΩΡΑ 7:00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ: Ὁμιλία μέ θέμα: "Ἡ πνευματική ζωή στήν πράξη". Ὁμιλητής: Ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Ἀρσένιος Σιναῒτης. Ἡ ὁμιλία θά γίνει ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

ΩΡΑ 8:00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ: Ἐνοριακό Ἀρχονταρίκι: Ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Ἀρσένιος συζητᾶ μέ τό ἀκροατήριο γιά θέματα ὀρθοδόξου πνευματικότητος.
Ἡ συζήτηση θά γίνει στόν ἰσόγειο χῶρο, κάτωθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

ΩΡΑ 9:30 ΤΟ ΒΡΑΔΥ: Κατανυκτική ἱερά ἀγρυπνία. Λειτουργός ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Ἀλέξιος Γιαννιός Μετοχιάρης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἀστερίου.
Θά ψάλει βυζαντινός χορός, ὑπό τή διεύθυνση τοῦ Πρωτοψάλτου κ. Ἀντωνίου Παπαδοπούλου.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Οκτ 09, 2018 8:17 am

ΤΡΙΤΗ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

ΩΡΑ 7:00 ΤΟ ΠΡΩΙ: Ὄρθρος καί Θεία Λειτουργία.

ΩΡΑ 6:00 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ: Ἑσπερινός – ἱερά Παράκληση τοῦ Ὁσίου Παταπίου καί τοῦ Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Μυροβλύτου.

ΩΡΑ 7:00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ: Ὁμιλία μέ θέμα: "Τό φιλότιμο καί ἡ πνευματική ζωή". Ὁμιλητής: Ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης Γέροντας Χριστόδουλος, Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὄρους. Ἡ ὁμιλία θά γίνει ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

ΩΡΑ 8:00 ΤΟ ΒΡΑΔΥ: Ἐνοριακό Ἀρχονταρίκι: Ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης Γέροντας Χριστόδουλος συζητᾶ μέ τό ἀκροατήριο γιά θέματα ὀρθοδόξου πνευματικότητος. Ἡ συζήτηση θά γίνει στόν ἰσόγειο χῶρο, κάτωθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

ΩΡΑ 9:30 ΤΟ ΒΡΑΔΥ: Κατανυκτική ἱερά ἀγρυπνία. Λειτουργός ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Φιλούμενος Ρούμπης, Προϊστάμενος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ὅπλων - Κάτω Πατησίων.
Θά ψάλουν οἱ Πρωτοψάλτες κ.κ. Νικόλαος Νικολάου καί Κωνσταντῖνος Λειβαδάρος, συνοδείᾳ ἰσοκρατῶν.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Οκτ 09, 2018 8:27 am

"ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018'' 2η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π.ΑΡΣΕΝΙΟ ΤΟΝ ΣΙΝΑΪΤΗ


Εικόνα


Με τον Παρακλητικό Κανόνα της Αγίας Υπομονής της Αυτοκράτειρας, λείψανο της οποίας φιλοξενεί ο Ιερός Ναός μας , άρχισαν οι απογευματινές ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018», της 2ης ημέρας.
Ακολούθησε ομιλία με τη συμμετοχή πλήθους πιστών με θέμα:"Η πνευματική ζωή στην πράξη", με ομιλητή τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Αρσένιο, τον Σιναΐτη.

Ο ομιλητής άρχισε την ομιλία του με αναφορά στους στίχους 1,5 του γ’ κεφαλαίου της Σοφ. Σολομώντος , “Δικαίων δὲ ψυχαὶ ἐν χειρὶ Θεοῦ, καὶ οὐ μὴ ἅψηται αὐτῶν βάσανος. καὶ ὀλίγα παιδευθέντες μεγάλα εὐεργετηθήσονται, ὅτι ὁ Θεὸς ἐπείρασεν αὐτοὺς καὶ εὗρεν αὐτοὺς ἀξίους ἑαυτοῦ·” τους οποίους ανέπτυξε διεξοδικά.

Στη συνέχεια είπε: “Η σωστή και πνευματική αντιμετώπιση του κάθε λογής πειρασμού, βρίσκεται στην αυτομεμψία, στην αποκαλυπτική αποδοχή του ενσυνείδητου ή του υποσυνείδητου ναρικισσισμού που αποδεικνύεται και ως το βασικό μας πρόβλημα.

Οι Άγιοι Πατέρες, παρομοιάζουν τον πειρασμό με φωτιά που δοκιμάζει το “μέταλλο” του πειραζομένου. Γι’ αυτό, παροτρύνουν τον πιστό, δια της ησυχογενούς προσευχής, να αφουγκραστεί τη γαλήνια και γλυκιά άφωνη φωνή του Θεού Λόγου, η οποία θα αποκαλύψει σε αυτόν το μήνυμα που επιφέρει ο υποτιθέμενος πειρασμός.

Οπλισμένος ο πιστός με πολύ θάρρος, υπομονή, αυτομεμψία και καρτερία, αλλά, στερεωμένος στην ανείκαστη αγαθότητα του Χριστού, η οποία συγκατένευσε και του αποκάλυψε προ του θανάτου του το κρυφό σκώληκα, που κατέτρωγε τα σωθικά του, αποπροσανατολίζοντάς τον απομυζώντας αδηφάγα το πνευματικό αίμα,αναλύεται γονυπετής σε δάκρυα ευχαριστίας και ευγνωμοσύνης στο ψυχοσώστη Χριστό,αποκτώντας επιτέλους και προ του τέλους, την πραγματικότητα του εαυτού του, βιώνοντας ιλαρώς ως δωρεά, την πραγματική χριστομίμητον ταπείνωση. Αλλά είναι η συναίσθηση της αδυναμίας μας, που μας κάνει να παραδίνουμε τον εαυτό μας ολοκληρωτικά και ειλικρινά στα χέρια του Θεού. Εμείς όμως προσπαθούμε να είμαστε δυνατοί και εμποδίζουμε το Θεό να φανερώσει τη δύναμή Του”.

Σε άλλο σημείο ανέφερε: “O Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης μιλώντας για την εμπειρία της μεγάλης δοκιμασίας έλεγε• όταν το σώμα δοκιμάζεται, τότε η ψυχή αγιάζεται. Με την αρρώστια πονάει το σώμα μας, το χωματόκτιστο αυτό σπίτι μας, αλλά έτσι θα αγάλλεται αιώνια ο νοικοκύρης του, η ψυχή μας, στο ουράνιο παλατάκι που μας ετοιμάζει ο Χριστός”.

Στο ίδιο πνεύμα συμβούλευε και ο Όσιος Πορφύριος: “Αισθάνομαι την ασθένεια ως αγάπη του Χριστού. Οι πειρασμοί είναι ένας άλλος επίσης δρόμος, που μας ανεβάζει στη Βασίλεια των Ουρανών, όταν τους αντιμετωπίζουμε χωρίς γογγυσμό, με μετάνοια, δοξολογία κι ευχαριστία προς το Θεό. Το τέλειο είναι να μην προσευχόμαστε για την υγεία μας. Να μην ευχόμαστε να γίνουμε καλά, αλλά να γίνουμε καλοί”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο π. Αρσένιος ανέφερε τις πέντε αιτίες κατά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, για τις οποίες επιτρέπει ο Θεός στον αντίδικο να πολεμά τους ανθρώπους:

Πρώτη αιτία, είναι για να μάθουμε να διακρίνουμε την αρετή από την κακία μέσα από την εμπειρία αυτού του πολέμου.

Δεύτερη αιτία, είναι για να «εξαναγκαστούμε» τρόπον τινά, να προσκολληθούμε με βεβαιότητα και ακλόνητα στην αρετή.

Τρίτη αιτία, για να μην υπερηφανευόμαστε όταν προκόβουμε στην αρετή, αλλά να συνειδητοποιήσουμε εκ της εμπειρίας του πνευματικού αυτού αγώνα ότι κάθε προκοπή είναι δωρεά του Θεού.

Τέταρτη αιτία, για να ταπεινωθούμε και για να συνειδητοποιήσουμε και μισήσουμε και ομολογήσουμε (εξομολόγηση) και εγκαταλείψουμε τις αμαρτίες μας, που γίνονται αιτία πειρασμών.

Πέμπτη αιτία, για να μην ξεχάσουμε την δική μας ασθένεια και τη του Θεού δύναμη, όταν προοδεύοντας στον πνευματικό αγώνα αξιωθούμε και φθάσουμε σε κάποιαν αρετή”.

Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Eνοριακό Αρχονταρίκι” στο οποίο ο π. Αρσένιος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλαν οι ακροατές.
Η 2η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αλέξιος Γιαννιός Μετοχιάρης της Ιεράς Μονής Αστερίου και έψαλε βυζαντινός χορός υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Αντωνίου Παπαδοπούλου.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Οκτ 10, 2018 8:37 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018'' 3η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΤΟΝ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΑΝΟ

Εικόνα


Τον Ιερομόναχο π. Χρυσόστομο από την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους φιλοξένησε ο Ιερός Ναός μας, όπου λαμβάνουν χώρα οι ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018”. Ο π. Χρυσόστομος ανέπτυξε το θέμα: «Το φιλότιμο και η πνευματική ζωή» στο πολυπληθές ακροατήριο εντός του Ιερού Ναού.
Ο ομιλητής αρχικά ανέλυσε τους στιχ. 12-15 Κεφ.15 από το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο “Αὕτη ἐστὶν ἡ ἐντολὴ ἡ ἐμή, ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους καθὼς ἠγάπησα ὑμᾶς. 13 μείζονα ταύτης ἀγάπην οὐδεὶς ἔχει, ἵνα τις τὴν ψυχὴν αὐτοῦ θῇ ὑπὲρ τῶν φίλων αὐτοῦ. 14 ὑμεῖς φίλοι μού ἐστε, ἐὰν ποιῆτε ὅσα ἐγὼ ἐντέλλομαι ὑμῖν. 15 οὐκέτι ὑμᾶς λέγω δούλους, ὅτι ὁ δοῦλος οὐκ οἶδε τί ποιεῖ αὐτοῦ ὁ κύριος· ὑμᾶς δὲ εἴρηκα φίλους, ὅτι πάντα ἃ ἤκουσα παρὰ τοῦ πατρός μου ἐγνώρισα ὑμῖν”.

Ο Θεός, γενόμενος άνθρωπος, φέρνει στον κόσμο το ήθος της αγάπης και της ελευθερίας. Η Ελληνική γλώσσα επινόησε μια λέξη που συμπυκνώνει και τις δύο αυτές έννοιες, την έννοια της αγάπης και της ελευθερίας, και μαζί τον χώρο στον οποίο αυτές καλλιεργούνται, που είναι ο χώρος της συνείδησης. Η λέξη αυτή που περιέχει μαζί αγάπη, ελευθερία, συνείδηση, είναι η λέξη "φιλότιμο". Τρέχουσα, απλή λέξη της καθημερινής μας λαλιάς, φορτισμένη με βαθιά αισθήματα και αθρόα βιώματα, ποτισμένη με το αίμα της ψυχής. Λέξη που δεν ορίζεται εύκολα. Και η οποία μάλιστα είναι αμετάφραστη σε άλλες γλώσσες. Από εδώ ξεκινούν τα πάντα. Ο Χριστός απευθύνεται στη συνείδηση του ανθρώπου. Τούτο φαίνεται και από το κάλεσμά του: "Εἴ τις θέ¬λει ὀ¬πί¬σω μου ἐλ¬θεῖν, ἀ-παρ¬νη¬σά¬σθω ἑ¬αυ¬τόν, καὶ ἀ¬ρά¬τω τὸν σταυ¬ρὸν αὐ¬τοῦ καὶ ἀ¬κο¬λου¬θή¬τω μοι". Ο Χριστός δεν επιβάλλει νόμο, αλλά προσφέρει τον ίδιο του τον εαυτό. Ως τροφή που δίνει ζωή. Και ταυτόχρονα, ως παράδειγμα ζωής. Στέκει ενώπιόν μας, και καλεί τον καθένα ξεχωριστά, κατ' όνομα, τον κεντρίζει στο φιλότιμό του. Απευθύνεται σε μια πολύ λεπτή και ευαίσθητη χορδή της ψυχής, που αποτελεί όμως την κεντρική χορδή του οργάνου της ψυχής. Εκεί βρίσκεται το φιλότιμο, η μεγάλη κινητήρια δύναμη, που ωθεί τον άνθρωπο στα αληθινά μεγάλα και σπουδαία. Εκεί ο άνθρωπος απαντά πραγματικά ελεύθερα, χωρίς την αγωνία της αυτοσυντήρησης, χωρίς τις δεσμεύσεις των παθών του, ανεβαίνει ψηλότερα από εκεί που νόμιζε ότι μπορούσε να φτάσει.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον Άγιο Παίσϊο λέγοντας χαρακτηριστικά: “Τη λέξη "φιλότιμο" χρησιμοποιούσε πολύ συχνά ο γέρων Παΐσιος, ο οποίος ασκήτεψε σε ένα κελί της μονής μας τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια της επίγειας ζωής του. Έλεγε ότι το φιλότιμο είναι το κύριο χαρακτηριστικό των αγίων, αλλά και κάθε αληθινού Χριστιανού. Η σχέση με τον Θεό, όπως και με όλα τα πρόσωπα και πράγματα, θεμελιώνεται στο φιλότιμο.
Ας δούμε πως ο ίδιος ο γέρων Παϊσιος όριζε το φιλότιμο, με το δικό του εμπειρικό και χαρισματικό λεξικό: Είναι το ευλαβικό απόσταγμα της καλοσύνης. Το σκίρτημα της καρδιάς, η λαχτάρα να αναπαύσουμε τον άλλον. Είναι η πολύ ευγνώμων αγάπη. Το φιλότιμο οδηγεί κατά ένα φυσικό τρόπο στην αυταπάρνηση και στη θυσία. Εκείνοι που θυσιάζουν ακόμα και τη ζωή τους από καθαρή αγάπη, για να προστατέψουν τους συνανθρώπους τους, μιμούνται τον Χριστό. Το φιλότιμο είναι το κλειδί της πνευματικής προκοπής. Ο προκομμένος άνθρωπος, σε όποια ζωή κι αν βρεθεί, είτε μοναχός είτε λαϊκός, θα κάνει προκοπή πνευματική, γιατί θα εργασθεί φιλότιμα. Ενώ ο άνθρωπος που δεν καλλιεργεί το φιλότιμο που του χάρισε ο Θεός, ανεπρόκοπος θα είναι και στη μια ζωή και στην άλλη. Παράλληλα, το φιλότιμο ενεργοποιείται για τις μεγάλες επιλογές. Διάλεξε ένα σταυρό ανάλογα με το φιλότιμό σου, και προχώρα”.

Σε άλλο σημείο τόνισε: “Θα καταλάβουμε καλύτερα τι σημαίνει φιλότιμο, αν δούμε ποιά είναι η Χριστιανική ζωή χωρίς φιλότιμο. Αφενός, είναι ο εγωισμός. Πρέπει να ομολογήσουμε, ότι συχνά ο πνευματικός μας αγώνας γίνεται από εγωισμό. Νηστεύω, πηγαίνω στην εκκλησία, κοινωνώ, κάνω ελεημοσύνες και φιλανθρωπίες, μα τελικά πίσω απ’ αυτά βρίσκεται ο εγωισμός - ισχυρός, κρυφός, ζηλωτικός. Πολλές φορές καταπιέζω εγωιστικά τον εαυτό μου, και έτσι μου δημιουργείται άγχος. Είναι γιατί κάνω πράγματα από πειθαρχία, και όχι από φιλότιμο. Ο αγώνας που γίνεται με βάση την αρχή της πειθαρχίας, κάνει τον άνθρωπο να πιέζει τον εαυτό του, και τον κουράζει, δεν έχει χάρη και παρηγοριά. Όταν όμως ο αγώνας γίνεται με την καρδιά, δηλαδή με φιλότιμο, τότε δεν κουράζει. Αγωνιζόμαστε, γρηγορούμε, πιστεύουμε, όχι από εγωισμό, αλλά για τον ίδιο τον Χριστό. Γι’ αυτό και η λατρεία δεν πρέπει να είναι μια υποχρέωση, αλλά η ζωντανή έκφραση της ευγνωμοσύνης στις ευεργεσίες του Θεού. «Ο Χριστός είναι στοργικός πατέρας και όχι τύραννος. Γι’ αυτό και χαίρεται τον φιλότιμο αγώνα μας.» Ο φιλότιμος Χριστιανός χωράει όλο τον κόσμο στην ψυχή του, γιατί ακριβώς ζει μέσα στο Άγιον Πνεύμα. Είναι πατέρας, και μητέρα, και αδελφός, όχι μόνο για τους σαρκικούς συγγενείς του, αλλά για όλο τον κόσμο. Σήμερα πολλοί ζουν με την αντίληψη ότι είναι καλοί χριστιανοί, επειδή είναι κλεισμένοι στο σπίτι τους και δεν πειράζουν κανένα. Ούτε πειράζουν κανένα, ούτε έχουν ευθύνη για κανέναν και για τίποτε έξω απ’ την πόρτα τους. Δεν σκύβουν στο πρόβλημα κανενός, δεν νιώθουν ότι έχουν κάποιο χρέος, κάποια ευθύνη απέναντι σ' αυτόν που θεωρούν ξένο. Υιοθετούν τη βασική αρχή: "Το δίκιο σου, το δίκιο μου".

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Χρυσόστομος είπε: “ Η κρίση που ζει σήμερα η πατρίδα μας και ο κόσμος ολόκληρος φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη να συντρέχουμε και να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο, το περίσσευμα του ενός να προσφέρεται για την αναπλήρωση του υστερήματος του πλησίον. Με ένα λόγο, η κρίση μας κεντρίζει να θυμηθούμε τη φιλοτιμία. Τη μέριμνα και φροντίδα για τον αδελφό μας, τον πλησίον μας, που υποφέρει από την ανθρώπινη αναλγησία και πλεονεξία.
Καλούμεθα να ζήσουμε σαν άρχοντες από το υστέρημά μας, κι αυτό, αν είναι αγάπη, αν είναι δηλαδή μίμηση του Χριστού, θα μας κάνει αληθινά πλούσιους. Αυτό άλλωστε σημαίνει να είμαστε μέλη του ενός σώματος του Χριστού. Αλλά ο πρώτος "ξένος" είναι ο Ίδιος ο Χριστός. Αυτόν πρέπει να φιλοξενήσουμε στην καρδιά μας, και τότε πραγματικά θα χωρέσουν όλοι”.

Ακολούθησε το καθιερωμένο “Eνοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού, στο οποίο ο π. Χρυσόστομος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλαν οι ακροατές.

Η 3η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Φιλούμενος Ρούμπης, Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Όπλων - Κάτω Πατησίων.
Έψαλαν οι Πρωτοψάλτες κ.κ. Νικόλαος Νικολάου και Κωνσταντίνος Λειβαδάρος, συνοδεία ισοκρατών.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 10 και 0 επισκέπτες