ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Νίκος, Anastasios68, johnge

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Σεπ 03, 2019 8:35 am

ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΛΕΒΗ

Εικόνα

Το Σάββατο στις 21 Σεπτεμβρίου, ο Ιερός Ναός μας διοργανώνει ενοριακό προσκύνημα στην Ιερά Μονή Παναγίας Μαλεβής. Ώρα αναχώρησης 6:00 το πρωΐ και επιστροφή το βράδυ. Πληροφορίες στο γραφείο του Ναού.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Σεπ 16, 2019 8:56 am

ΑΓΙΑΣΜΟΣ - ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΟΡΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2019-2020

Εικόναupload img

Οι ενοριακές δραστηριότητες στο τομέα της Νεότητας δηλ., (Κατηχητικές Συνάξεις, Βυζαντινή Αγιογραφία, Βυζαντινή Μουσική, Ευρωπαϊκή Χορωδία, Παραδοσιακοί Χοροί), θα αρχίσουν με την ιερά ακολουθία του Αγιασμού που θα τελεστεί στον Ιερό Ναό μας, την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου ώρα 10:30, αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Σεπ 24, 2019 10:54 pm

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2019-20

Εικόνα

Με τη χαρά, τον ενθουσιασμό και την ζωντάνια, ζωγραφισμένη στα αγνά πρόσωπά τους, πλήθος παιδιών όλων των ηλικιών, μία αληθινή πνευματική κυψέλη, έδωσαν το παρόν στο κάλεσμα της Εκκλησίας σήμερα, Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία, στον αγιασμό που τελέστηκε στις 10,30 το πρωί στον ισόγειο Ιερό Ναό για την έναρξη της νέας κατηχητικής χρονιάς.
Τα παιδιά, αμέσως μετά τον αγιασμό ανέβηκαν στην κεντρική σκάλα του Ιερού Ναού για την καθιερωμένη πρώτη αναμνηστική φωτογραφία. Στον τομέα νεότητος του ενοριακού μας έργου και τη φετινή χρονιά δεκάδες θα είναι τα στελέχη (φοιτητές και επιστήμονες) που θα προσφέρουν ανιδιοτελώς τον ιεραποστολικό τους ζήλο για την πνευματική κατάρτιση- κατήχηση των παιδιών.
Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε και στους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της Ενορίας μας, με την άδεια των οποίων την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου το πρωί, οι Ιερείς Νεότητος της Ενορίας μας επισκέφθηκαν τα Σχολεία και προσέφεραν στους μαθητές-τριες ένα δώρο, ενημερώνοντάς τα ταυτόχρονα για την έναρξη του νέου κατηχητικού έτους την Κυριακή, με τον καθιερωμένο αγιασμό.
Συνοπτικά αναφέρουμε το πρόγραμμα των ενοριακών δραστηριοτήτων:


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΕΝΟΡΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΣΥΝΤΡΟΦΙΕΣ
Παιδιά Προσχολικής ηλικίας Σάββατο 9:30-11:00 Αίθουσα Μύρωνος 41
Κορίτσια Α΄Β΄ Δημοτικού Σάββατο 9:30-11:00 Αίθουσα Κολοκοτρώνη 8
Κορίτσια Γ΄Δ΄ Δημοτικού Σάββατο 9:30-11:00 Αίθουσα Κολοκοτρώνη 8
Κορίτσια Ε΄ ΣΤ΄ Δημοτικού Σάββατο 9:30-11:00 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης
Κορίτσια Α΄Β΄Γ΄ Γυμνασίου Σάββατο 11:00-12:30 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης
Κορίτσια Α΄Β΄Γ΄ Λυκείου Κυριακή 17:00-18:00 Αίθουσα Κολοκοτρώνη 8
Αγόρια Α΄Β΄ Γ’ Δημοτικού Σάββατο 9:30-11:00 Αίθουσα Κολοκοτρώνη 8
Αγόρια Δ’ Ε΄ΣΤ΄ Δημοτικού Σάββατο 9:30-11:00 Αίθουσα Ζαλόγγου 8
Αγόρια Α΄Β΄Γ΄ Γυμνασίου Σάββατο 16:30-17:30 Αίθουσα Κολοκοτρώνη 8
Αγόρια Α΄Β΄ Γ΄ Λυκείου Κυριακή 17:00-18:00 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ
Δημοτικού Σάββατο 11:00-12:00 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης
Γυμνασίου Σάββατο 12:00-13:00 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αρχάριοι Σάββατο 15:30-16:30 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης
Προχωρημένοι Σάββατο 17:00-18:30 Αίθουσα Κολοκοτρώνη 8

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ
Τμήμα Kυριακή 11:00-12:00 Αίθουσα Σπιτιού Γαλήνης


ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Κάθε Κυριακή ώρα 8,00 το βράδυ, στην αίθουσα της οδού Κολοκοτρώνη 8.
2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Κάθε Τρίτη ώρα 8,00 το βράδυ, μέσα στον Ιερό Ναό. Ερμηνεία Παλαιάς Διαθήκης
3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Κάθε Πέμπτη ώρα 8,00 το βράδυ, μέσα στον Ιερό Ναό. Ανάλυση θεμάτων από
Παλαιά Διαθήκη, και Κλίμακα Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου.

Μετά από κάθε Συνάντηση, γίνεται η Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου με τους Χαιρετισμούς της Θεοτόκου.

Κάθε μήνα τελείται Αγρυπνία στον Ναό μας, και κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα το Ιερό Ευχέλαιο.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Οκτ 07, 2019 9:15 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 1η ΜΕΡΑ – ΟΜΙΛΙΑ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΖΕΡΒΑ – ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ “ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ – ΜΝΗΜΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕΤ’ ΕΓΚΩΜΙΩΝ ”

Εικόνα

Την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου στις 7.00 το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα, ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτη π. Σάββα Ζέρβα, Εφημέριου και Ιεροκήρυκα του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αιγίνης, εντός του Ιερού Ναού.
Ο π. Σάββας αρχικά αναφέρθηκε στο βίο και την πολιτεία του Αγίου Νεκταρίου, του οποίου ως γνωστόν ιερό λείψανο και συγκεκριμένα η δεξιά χειρ του, φιλοξενείται στον Ιερό Ναό μας κατά τις εορταστικές εκδηλώσεις «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019» και εν συνεχεία στις θαυματουργικές επεμβάσεις του Αγίου στη ζωή πολλών πιστών.
Ακολούθησε στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού προβολή του Ντοκιμαντέρ με τίτλο «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός – Μνήμη δικαίου μετ’ εγκωμίων», μία παραγωγή της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου.
Χαιρετισμό και ευχές εκ μέρους του Αγίου Καθηγουμένου της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Γέροντος Εφραίμ, απηύθηνε ο κ. Νικόλαος Γκουράρος, Διευθυντής του Ινστιτούτου “Άγιος Μάξιμος ο Γραικός” και Διαδικτυακού Περιοδικού Πεμπτουσία.
Να σημειωθεί, ότι τόσο στην ομιλία που πραγματοποιήθηκε εντός του Ιερού Ναού, όσο και στο Ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στον ισόγειο Ιερό Ναό η προσέλευση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή.
Η 1η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Άνθιμος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Γαλακτοτροφούσης Μεγάρων και έψαλαν οι Πρωτοψάλτες κ.κ. Κωνσταντίνος Μουτάφης και Παντελεήμων Μούτος.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Οκτ 08, 2019 8:57 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 2η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π. ΑΡΣΕΝΙΟ ΤΟΝ ΣΙΝΑΪΤΗ

Εικόνα

Με τον Παρακλητικό Κανόνα του Αγίου Νεκταρίου, λείψανο του οποίου φιλοξενεί ο Ιερός Ναός μας, άρχισαν οι απογευματινές ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019», της 2ης ημέρας.
Ακολούθησε ομιλία με τη συμμετοχή πλήθους πιστών με θέμα "Δῴη σοι Κύριος κατὰ τὴν καρδίαν σου"(Ψαλ. 19,5)., με ομιλητή τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Αρσένιο, τον Σιναΐτη.
Ο ομιλητής άρχισε την ομιλία του με αναφορά στο στίχο αυτό, "Δῴη σοι Κύριος κατὰ τὴν καρδίαν σου" τον οποίο και ανέπτυξε διεξοδικά.
Στη συνέχεια είπε: “Εκφράζοντας το ορθόδοξο πατερικό πνεύμα του πατρός Σωφρονίου Σαχάρωφ ο γνήσιος μαθητής του και διάδοχός του, Αρχιμανδρίτης Ζαχαρίας Ζαχάρου του Έσσεξ μας αναφέρει τα εξής: Η ορθόδοξη παράδοση είναι βαθιά βιβλική παράδοση. Και στην Αγία Γραφή ο άνθρωπος ορίζεται ως βαθεία καρδία που έχει αίσθηση νοερά και θεία.
Αυτός είναι ο προορισμός του ανθρώπου. Ο άνθρωπος πρέπει να αποκτήσει νοερά και θεία αίσθηση. Δηλαδή, πρέπει να ζει ο Θεός μέσα στην καρδιά του.Εκείνο που ανοίγει την καρδιά του ανθρώπου και την καταστεί οικητήριο του Θεού είναι ο Λόγος του Θεού”.

Σε άλλο σημείο ανέφερε: “Ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης περί θείου πόθου έλεγε χαρακτηριστικά: είναι αυτός ο πόθος που λαβώνει την καρδιά του Προφήτου Μωυσέως στη συνάντησή του με το Θεό Λόγο λαλούντα εν τη βάτω αποκαλύπτοντάς του για πρώτη φορά στην ιστορία το όνομά Του, Εγώ Ειμί ο Ων.

Αυτός ο πόθος-λαχτάρα έδωσε στο Μωυσή τη δύναμη, τη σοφία και την υπομονή να ανταπεξέλθει σε όλες τις δυσκολίες της αποστολής του:
α) τη σκληροκαρδια του Φαραώ,
β) τις δυσκολίες περιστάσεις της εξόδου και
γ) τη δυστροπία του απαιτητικού και σκληροτράχηλου λαού του Ισραήλ.

Είναι ο ίδιος πόθος που λαβώνει τον Προφήτη Μωυσή και τον παρακινεί να ανέβει περισσότερο στον γνόφο της αγάπης του Θεού καθώς ανεβαίνει προς την κορυφή του όρους Χωρήβ. Είναι ο ίδιος πόθος που γέννησε την υπομονή προς το σκληρόκαρδο λαού του Ισραήλ και την απαίτηση από τον Θεό, αν είναι ο Θεός να καταστρέψει αυτό το λαό, να καταστρέψει και τον ίδιο τον Μωυσή μαζί του”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο π. Αρσένιος αναφερόμενος στα λόγια του πατρός Ζαχαρία Ζαχάρου του Έσσεξ είπε: “όλη η τραγωδία του παρόντος αιώνος έγκειται στο ότι ζούμε, μιλούμε, σκεπτόμαστε, ακόμη και προσευχόμαστε έξω από την καρδιά μας, έξω από τον οίκο του πατρός μας, βρισκόμαστε και πορευόμαστε μακριά από το πνευματικό μας κέντρο ”.

Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Eνοριακό Αρχονταρίκι” στο οποίο ο π. Αρσένιος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλαν οι ακροατές.

Η 2η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Φιλούμενος Ρούμπης, Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Όπλων - Κάτω Πατησίων και έψαλε ο ψαλτικός μαθητικός χορός " Ενήχημα" του Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων Ηλιουπόλεως.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Οκτ 09, 2019 8:52 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 3η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΤΟΝ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΑΝΟ

Εικόνα
free upload no registration

Τον Ιερομόναχο π. Χρυσόστομο από την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου Αγίου Όρους φιλοξένησε ο Ιερός Ναός μας, όπου λαμβάνουν χώρα οι ενοριακές εορταστικές εκδηλώσεις “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019”. Ο π. Χρυσόστομος ανέπτυξε το θέμα «Η ωραιότερη μουσική του κόσμου» στο πολυπληθές ακροατήριο εντός του Ιερού Ναού.

Ο ομιλητής αρχικά είπε: “Τι χαρακτηρίζει το κάλλος της μουσικής; Η αρμονία, η μελωδία, ο ρυθμός, η ισορροπία και η λαμπρότητα της μορφής, μα και κάτι πέρα από αυτά, κάτι που υπερβαίνει τις αισθητικές κατηγορίες και ελκύει προς το εκείθεν του κόσμου. Αντίστοιχα, στις αποσκευές της στιγμής υπάρχει αλληλουχία και ενότητα, αρμονία, μελωδία, ρυθμός, αντίστιξη, μέτρο, άπειρο. Κάθε στιγμή κομίζει ένα μήνυμα από τον κόσμο τούτο ή τον άλλο κόσμο. Είναι ένας μυστικός πλούτος. Τα γεγονότα, όσα φαίνονται και όσα δεν φαίνονται, είναι σαν χορδές που πάλλονται σε αναρίθμητες συχνότητες. Και το άμεσο δεδομένο οδηγεί σε μια πραγματικότητα υψηλότερη. Τίποτα δεν είναι ασήμαντο, τίποτε δεν στερείται εσωτερικού φωτός. Αρκεί να μπορεί κάποιος να ακούσει. Και πώς μπορείς να ακούσεις; Πως μπορείς να συλλάβεις τη στιγμή ως την ωραιότερη μουσική του κόσμου;”

Στη συνέχεια είπε χαρακτηριστικά: “Λέει ο Εκκλησιαστής, Καιρός λοιπόν τους σιγάν και καιρός του λαλείν. Προτάσσεται η σιγή του λόγου. Μόνο σωπαίνοντας μπορείς να δεις και να ακούσεις. Σαν τη θάλασσα που μόνο όταν είναι ήρεμη, μπορείς να δεις το βάθος της. Μόνο στη σιωπή θα ακούσεις και τη φωνή του Θεού, σύμφωνα με το ψαλμικό στίχο: «Σχολάσατε και γνώτε ότι εγώ ειμί ο Θεός». Όταν μείνεις σιωπηλός ενώπιον του Θεού, τότε μαθαίνεις να τον ζητάς πραγματικά. Πόθοι και πάθη και επιθυμίες κάνουν στην άκρη, εξανεμίζονται, δεν μένει τίποτε παρά μόνο ο Θεός Λόγος. Για αυτό και ο αββάς Ισαάκ ο Σύρος λέει: «Υπέρ πάντα την σιωπήν αγάπησον». Είναι ασκητική προετοιμασία. Ταυτόχρονα όμως είναι και η αρχική φυσική αντίδραση του ανθρώπου που αισθάνεται το μεγαλείο και την αγαθοδωρία του Θεού. Με αυτόν τον τρόπο η στιγμή, και ολόκληρη η ζωή μας γίνεται ΚΑΙΡΟΣ. Ο καιρός είναι μία βαθιά θεολογική έννοια που διατυπώνεται αρχικά από τον Απόστολο Παύλο: ιδού νυν καιρός ευπρόσδεκτος, νυν ημέρα σωτηρίας. Τον ΝΥΝ είναι ο καιρός που η αιωνιότητα κάνει μία έφοδο στο χρόνο, σαν να διαχέεται μέσα του, για να τον εμπλουτίσει, να τον μεταμορφώσει. Η αιωνιότητα έρχεται και κάνει τη στιγμή «καιρό» αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες της”.

Σε άλλο σημείο τόνισε: “Τα πάντα έγιναν και διακοσμήθηκαν και συγκρατούνται μέσα στη δύναμη και Σοφία του Θεού, δηλαδή μέσα στον Χριστό. Αν κάθε στιγμή είναι πεπραγμένα της αγάπης του Θεού, σταλαγματιά της αγάπης του, τότε γίνεται η ωραιότερη μουσική. Καμία ανθρώπινη κακία δεν μπορεί να την αναίρεση. Αυτό δεν ήταν το βίωμα του οικοδεσπότη μας Αγίου Δημητρίου και όλων των μαρτύρων; Αυτά δεν είναι απόδραση από την πραγματικότητα. Αντιθέτως. Είναι εμβάθυνση στην πραγματικότητα. Ο Χριστός δεν μας βοηθά να αποδράσουμε από τη φύση μας. Εμείς αγνοούμε το πραγματικό εαυτό μας, γι’αυτό και βρισκόμαστε στο σκοτάδι".

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Χρυσόστομος είπε: “Όταν η διορατική και θεωρητική δύναμις της ψυχής ασχολείται μόνο με τα αισθητά, τότε και τα μάτια παύουν να λειτουργούν σωστά, βλέπουν μόνο τα κάτω, κι αυτά επιλεκτικά και παραμορφωτικά, ενώ τα υψηλά μένουν τελείως αθέατα.
Τι χρειάζεται λοιπόν από μας;
Πρώτον, συγκέντρωση και σιωπή. Όταν τα μάτια παύουν να διαχέονται σε ακατάπαυστες εικόνες και συγκεντρωθούν σε ένα αντικείμενο τότε μπορούν να το δουν πραγματικά. Και όταν η γλώσσα παύει να παράγει μάταιες και ανούσιες κουβέντες, όταν πάψει να μιλά ακατάπαυστα, τότε ο νους θα μπορεί να συλλαμβάνει και να ερμηνεύει σωστά όσα κρύβονται στη δημιουργία αλλά και σε κάθε γεγονός που φέρνει η στιγμή.
Δεύτερον, χρειάζεται ακρόαση και προσοχή στη συνείδησή μας αφού αυτή μάς υπαγορεύει την ευθύνη μας και τη στάση μας έναντι της ζωής.
Τρίτον, χρειάζεται αγαθή προαίρεση σ' αυτό που κάνουμε. Διότι η προαίρεση είναι το μέτρο που μετρά την απόστασή μας από τον Θεό αλλά και από την ίδια τη ζωή μας.
Τέταρτον, χρειάζεται καλλιέργεια των καλών λογισμών, γιατί πολύ συχνά οι σκέψεις, οι λογισμοί μας είναι αυτοί που διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα”.

Ακολούθησε το καθιερωμένο “Eνοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού στο οποίο ο π. Χρυσόστομος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλαν οι ακροατές.

Η 3η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία της οποίας λειτουργός και ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Βασίλειος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Παναχράντου Ηρακλείου Αττικής.
Έψαλε βυζαντινός χορός υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ.κ. Νικόλαο Νικολάου.



Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Οκτ 10, 2019 8:48 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 4η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟ

Εικόναfallout 3 confessor cromwell

Την Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου στις 7.00 το απόγευμα στον Ιερό Ναό μας πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα η καταπληκτική, θεολογική ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου με θέμα: “Το μυστήριο της Θεοεγκαταλείψεως”, την οποία παρακολούθησε πλήθος πιστών.

Στην αρχή ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στις φράσεις, ότι πολλοί λένε ότι ο Θεός με εγκατέλειψε, δεν με αγαπά ο Θεός, είμαι μόνος. Με αφορμή αυτά τα λόγια ο Σεβασμιώτατος ανέπτυξε το θέμα του σε πέντε επίπεδα.
1. Ο Θεός δεν εγκαταλείπει ποτέ τον άνθρωπο που τον δημιούργησε και τον αγαπά, αυτό το γράφει ο Μέγας Βασίλειος στην αναφορά στη Θεία Λειτουργία του.

2. Πώς ερμηνεύετε αυτό που είπε ο Χριστός στο Σταυρό «Θεέ μου Θεέ μου ίνα τι με εγκατέλειπες». Ποτέ δεν εγκαταλείπει ο πατήρ τον υιό του, ούτε η θεία φύση την ανθρώπινη φύση στο Χριστό. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέγει ότι ο Χριστός τυπώνει το δικό μας λόγο, ότι εμείς εγκαταλείψαμε τον Θεό.

3. Οι πατέρες κάνουν λόγο για τις «σωτηριώδεις εγκατάλειψεις του Θεού». Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής κάνει λόγο για τέσσερις περιπτώσεις ήτοι η οικονομική, ότι έγινε η λεγόμενη εγκατάλειψη του Χριστού για να δοθούν οι εγκαταλελειμμένοι, η προς δοκιμήν, όπως έγινε στον Ιώβ και στον Ιωσήφ για να φανούν οι ωφέλειές της, η προς παίδευσιν πατρική, όπως έγινε στον Απόστολο Παύλο για να φυλάξει τη χάρη με την ταπεινοφροσύνη, η κατά Θεόν αποστροφή όπως στους Ιουδαίους για να επιστρέψουν στην μετάνοια. Όλες αυτές οι εγκαταλείψεις είναι σωτήριες.

4. Το μυστήριο της παιδείας του Θεού κατά τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων από όπου φαίνεται ως εγκατάλειψη του Θεού, είναι η μείωση της Χάριτος ή η υποστολή της στο δεύτερο βαθμό της πνευματικής ζωής.
Το πρώτο στάδιο είναι η έλευση της θείας Χάριτος, το δεύτερο στάδιο είναι η υποστολή της θείας Χάριτος, για να δοκιμαστεί ο άνθρωπος και το τρίτον είναι η εκ νέου έλευση της θείας Χάριτος. Έτσι το δεύτερο στάδιο είναι πολύ δημιουργικό, γιατί δοκιμάζεται ο άνθρωπος για να φανεί κατά πόσον είναι έτοιμος να δεχτεί περισσότερο τη χάρη. Ο πρώτος βαθμός είναι δώρο και ευλογία του Θεού, ο δεύτερος βαθμός είναι η οικειοποίηση της χάριτος από τον άνθρωπο.

5. Η περίπτωση του Αγίου Σιλουανού, ανέλυσε τον λόγο του Θεού στον Άγιο Σιλουανό «κρατά το νου σου στον Άδη και μη απελπίζου», αυτό έχει πολλά επίπεδα ερμηνείας. Το ένα επίπεδο την αυτομεμψία, ότι πρέπει να μη φοβόμαστε τον εαυτό μας. Το δεύτερο επίπεδο ότι, όταν έχουμε πειρασμούς να σκεφτόμαστε ότι αν πεθάνουμε στην κατάσταση αυτή, τότε θα πάμε στον Άδη, οπότε φυγαδεύεται ο πειρασμός. Και το τρίτο επίπεδο είναι η χαρισματική κατάσταση όταν οι προχωρημένοι ασκητές έχουν τη δυνατότητα της χάριτος να βλέπουν τα βάσανα των κολασμένων στον Άδη και να προσεύχονται για αυτούς. Το σημαντικό πάντως είναι να μην απελπιζόμαστε, να μετανοούμε με ελπίδα στο Θεό.

Ο Σεβασμιώτατος ολοκληρώνοντας την ομιλία του είπε: “O Θεός είναι πατέρας μας και η Εκκλησία είναι μητέρα μας. Η απελπισία είναι η μεγαλύτερη αμαρτία όπως λένε και οι κανονικές διατάξεις «ουκ έστιν αμαρτία νικώσα τη φιλανθρωπία του Θεού», δηλαδή δεν υπάρχει καμία αμαρτία που να νικά τη φιλανθρωπία του Θεού”.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού, όπου οι ακροατές είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ποικίλα ερωτήματα στον Σεβασμιώτατο και αντιστοίχως να τους δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις.

Η 4η ημέρα “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019”, ολοκληρώθηκε με την Κατανυκτική Αγρυπνία, στην οποία λειτουργός και ομιλητής ήταν ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Κρεσφόντης Πουλόπουλος, Προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Υπαπαντής του Κυρίου Καλαμάτας.
Έψαλε βυζαντινός χορός, υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Άγγελου Σιώτου


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Οκτ 10, 2019 11:15 pm

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 5η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΚΑΚΙΟ ΤΟΝ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗ

Εικόνα

Στο πλαίσιο των πολυήμερων εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία "ΔΗΜΗΤΡΙΑ", που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας, προς τιμήν του Μεγαλομάρτυρα Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτου, μίλησε ο Γέροντας Ακάκιος ο Καυσοκαλυβίτης, με θέμα: " Εμείς και οι νέοι μας σύμφωνα με την διδασκαλία του Αγίου Πορφυρίου, όπως την βιώσαμε από κοντά", με την παρουσία πλήθους πιστών.

Ο Γέροντας, άρχισε την ομιλία του με αναφορά στην γνωριμία του με τον Άγιο Πορφύριο και συγκεκριμένα είπε: “Πίσω από μια επιτυχία κρύβεται σκληρή δουλειά και άσκηση για τον Άγιο πατέρα μας τον Άγιο Πορφύριο, προϋποτίθεται πολύ δουλειά για τον παιδαγωγό, είτε είναι εκπαιδευτικός είτε γονιός. Γι’ αυτό όταν ερχόντουσαν μητέρες στον Γέροντα Πορφύριο να παραπονιούνται για τα παιδιά τους εκείνος έλεγε:
-Εσύ φταις, για να είναι έτσι τα παιδιά σου.
Συνήθως εκείνες διαμαρτύρονταν…
-Εσύ φταις, τους αποκρινόταν, να γίνεις εσύ καλή και έτσι θα γίνουν και τα παιδιά σου καλά.

Αυτή η προετοιμασία μας λοιπόν υπό την πνευματική καθοδήγηση του Γέροντά μας Πορφυρίου, έγινε πρώτα στο πνευματικό επίπεδο και ύστερα στο θεωρητικό.
Αν δεν καθαριστούμε από τα πάθη μας με σκληρούς ασκητικούς αγώνες, νηστεία, αγρυπνία, προσευχή και προ πάντων, αν δεν επιμείνουμε στα παιδαγωγικά καψόνια του Γέροντά μας για να κοπούν τα θελήματα μας και να ταπεινωθούμε, δεν έρχεται η Χάρις του Θεού και χωρίς τη θεία Χάρις δεν μπορεί παρά να είμαστε άχαροι ποιμένες, άχαροι εκπαιδευτικοί, άχαροι γονείς «ότι έχεις θα δώσεις μας έλεγε ο γέροντας Πορφύριος».

Με το διορατικό του χάρισμα παρακολουθούσε διακριτικά την εργασία μας στο σχολείο, τη σχέση μας με τους συναδέλφους και τα παιδιά και πού και πού παρενέβαινε για να μας διορθώνει και να μας καθοδηγεί.
-Το σχολείο σου είναι αυστηρό, γίνε και εσύ πιο αυστηρός για να προσαρμοστείς στις συνθήκες του Σχολείου σου.
- Άλλη φορά έλεγε τώρα είσαι πιο αυστηρός από τους άλλους, γίνε πιο επιεικής μη χάσεις τα παιδιά... Άλλη φορά, όταν πια κέρδισα την αγάπη των παιδιών και τα παιδιά, που μες στην αυλή του Σχολείου με κύκλωναν με ενθουσιασμό, με παρατηρούσε: «μαζέψου, εργάσου πιο μυστικά, ιεροκρυφίως, γιατί οι συνάδελφοί σου ζηλεύουνε...»”.

Στη συνέχεια είπε: “Από την αρχή της σταδιοδρομίας μου, πριν διοριστώ στη Δημόσια Εκπαίδευση, πριν γνωρίσω τον Γέροντά μου, όταν ακόμα δίδασκα έκθεση σε ιδιωτικά φροντιστήρια, που προετοίμαζα τους μαθητές για τις πανελλήνιες, παρακαλούσα κάθε μέρα την Παναγία να με φωτίζει ώστε να διδάσκω την έκθεση σύμφωνα με τα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη και προπάντων να με ενισχύει ώστε να κρατήσω τις σχέσεις μου με τους μαθητές μου και τις νεαρές μαθήτριες μου στο ύψος που ταιριάζει στο ιερό λειτούργημα ενός ορθόδοξου παιδαγωγού...
Όμως όταν διορίστηκα στη δημόσια εκπαίδευση και γνώρισα τον Γέροντα Πορφύριο άρχισαν να κρίνω πιο αυστηρά τον εαυτό μου και να συνειδητοποιώ ελλείψεις. Αυτά τα κενά και τις ελλείψεις, με βοήθησε ο Γέροντας να συμπληρώσω όχι μόνο στο πρακτικό επίπεδο όπως είδαμε, αλλά και στο καθαρά θεωρητικό, το επιστημονικό, γιατί είναι πασίγνωστο ότι ο Άγιος Πορφύριος εκτός από θεόπνευστος ποιμένας, μύστης της θεολογίας, ήταν και κάτοχος παντός επιστητού Πανεπιστημίου. Η αγάπη του για τους νέους μας, η βαθιά πεποίθησή του ότι είναι απαραίτητο να μεταδώσουμε στα παιδιά μας παιδεία ελληνοχριστιανική, τον έκαναν δάσκαλο και αρωγό μου σε αυτή μου την προσπάθεια”.

Σε άλλο σημείο είπε: “Στις μέρες μας, μας κυκλώνουν από παντού. Μας κατακλύζουν με τα παραπροϊόντα της Δυτικής κουλτούρας, μας κατακλύζουν με χιλιάδες ίσως εκατομμύρια μουσουλμάνους για να μας αλώσουν. Τι μας απομένει; Με τι όπλα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη φοβερή πολιορκία και να σώσουμε τη νεολαία μας; Τι άλλο, από τα όπλα της πίστης μας, της Ορθοδοξίας μας, τι άλλο παρά να οχυρωθούμε μέσα στην Εκκλησία μας της οποίας " πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής " και να γαλουχούμε τους νέους μας με τα ελληνοχριστιανικά γράμματα.

Έδιναν πολύ μεγάλη σημασία σε αυτό η θεόπνευστοι Πατέρες μας. Ακόμα και για τη μουσική, ο Άγιος Παΐσιος στεναχωριόταν που οι νέοι μας άκουγαν ξένη Δυτική μουσική. «Μωρέ, -μου λέει μία μέρα- αν χορεύουν οι νέοι μας ελληνικούς δημοτικούς χορούς θα ρθω να χορέψω και εγώ μαζί τους, να σύρω πρώτος το χορό».
Όσο για τον Άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη ξέρουμε ότι δίδασκε το παιδί της ανιψιάς του καλαματιανό.

Ο Άγιος Πορφύριος μας έλεγε: «Μακάρι να μην ακούνε οι νέοι μας ξένα τραγούδια, γιατί βλάπτεται πάλι η ψυχή τους. Καλύτερα να ακούνε ελληνικά τραγούδια, έστω και αυτά τα ερωτοτράγουδα παρά τα ξένα. Τα ελληνικά τραγούδια είναι βαθιά εμποτισμένα με ορθόδοξα βιώματα που βγαίνουν από το ασυνείδητο των Ελλήνων συνθετών και τραγουδιστών, όσο και αν αυτοί συνειδητά είναι μακριά από την Εκκλησία».
Μιλούσαν με τη χάρη αυτή οι άγιοι και ήξεραν τι λέγανε. Δυστυχώς όμως εμείς αποχαυνωμένοι από τον βομβαρδισμό της Δυτικής κουλτούρας δεν ξέρουμε τι θησαυρούς κρύβει η ιστορία μας και ο πολιτισμός μας.

Ο Άγιος Πορφύριος μας δίδασκε, ότι τα χρόνια μας, μοιάζουν με τα χρόνια του Χριστού. Τα ιδεολογικά ρεύματα της εποχής μας, μοιάζουν με εκείνα των πρώτων αιώνων, προ και μετά Χριστού. Η ηθική και κοινωνική μας κατάσταση πανομοιότυπη με εκείνων των χρόνων που γεννήθηκε ο Χριστός. Βία, εκμετάλλευση, μπούλινγκ στα σχολεία, πανσεξουαλισμός και ανώμαλες ομοφυλόφιλες ροπές, να κατακλύζουν άνδρες και γυναίκες να πολιορκούν τους νέους μας. Η λεγόμενη νέα εποχή δεν είναι καθόλου καινούργια, τείνει να συγκεντρώσει τα πάντα σε ένα παγκόσμιο σύστημα όπως έκανε τότε η pax romana, η οποία με τη σειρά της ανακεφαλαίωνε τα πανάρχαια ιδεολογήματα της Ανατολής. Προσπαθεί η νέα εποχή να ενώσει ανατολικό και δυτικό πολιτισμό σε μία παγκόσμια κουλτούρα που έχει κορυφή και πρώτη αρχή της, την παγκόσμια ενέργεια. Αυτή η ενέργεια είναι ο Θεός της, μάλλον θεοί που υπερβαίνουν τον πρωταρχικό Θεό την ενέργεια.”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Ακάκιος είπε: “ Το ενδιαφέρον και η αγάπη του Αγίου Πορφυρίου για τους νέους μας, για τα παιδιά μας, συνεχίστηκε και αυξήθηκε τώρα που έγινε πνεύμα και τρέχει παντού, όπως τρέχουν για μας από κει πάνω όλοι οι Άγιοι και ακόμα οι στρατιές των Αγγέλων...εργάζονται μυστικά μέσα μας, για να μας στηρίξουν στην ορθοδοξία μας. Εργάζονται μυστικά και μέσα στις ψυχές των άλλων λαών, των αλλοθρήσκων, για να ετοιμάζονται όσοι έχουν καλή τη προαίρεση να δεχθούν το πνεύμα το ορθόδοξο, τότε που θα φύγει η μπόρα η δαιμονική και θα έρθει η ευλογία η θεϊκή, όπως μας βεβαιώνουν οι Προφήτες μας.
Ας παίρνουμε δύναμη και εμείς που τα γνωρίζουν αυτά, για να κρατήσουμε άσβεστη μες στην καρδιά μας τη φλόγα της Ορθοδοξίας μας, τη φλόγα της ρωμιοσύνης μας και να τη μεταδώσουμε στα παιδιά μας, έτσι όπως μας δίδαξε έμπρακτα ο Άγιος Πορφύριος. Ας έχουμε την ευχή του μαζί με την ευχή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου και του Αγίου Νεκταρίου ”.

Στη συνέχεια, στο "Ενοριακό Αρχονταρίκι", που γίνεται στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού, ο Γέροντας Ακάκιος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλε το ακροατήριο.
Η 5η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Μεθόδιος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αναστάντος Χριστού Πειραιώς. Έψαλαν οι Λαμπαδάριοι κ.κ. Λεωνίδας Ηλιόπουλος καί Δημήτριος Αχιλλεόπουλος.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Σάβ Οκτ 12, 2019 5:48 pm

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 6η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΒΕΝΕΔΙΚΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

Εικόναupload photo album online

Με τον Παρακλητικό Κανόνα του Αγίου Νεκταρίου, άρχισαν οι απογευματινές ενοριακές, εορταστικές, εκδηλώσεις «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019», της 6ης ημέρας στον Ιερό Ναό μας.
Ακολούθησε ομιλία με θέμα : " Οι Άγιοι ήταν αναμάρτητοι;", με ομιλητή τον Οσιολογιώτατο Ιερομόναχο π. Βενέδικτο από τη Νέα Σκήτη Αγίου Όρους εντός του Ιερού Ναού με την παρουσία πλήθους πιστών.

Ο π. Βενέδικτος στην αρχή της ομιλίας του είπε: “Σε πολλούς Χριστιανούς ή μη, υπάρχει μία σύγχυση για το τι είναι ένας Άγιος. Τα κριτήρια είναι λαθεμένα. Γι’ αυτό χρειάζονται κάποιες διασαφηνίσεις.
Πρώτα απ’ όλα, πολλοί νομίζουν πως άγιος είναι ένας μεγάλος άνθρωπος, που διέπρεψε σε κάποιον τομέα. Έτσι τον τοποθετούν δίπλα σε τόσους «μεγάλους» που διέπρεψαν κάπου, έκαναν έντονη την παρουσία τους, σφράγισαν την εποχή τους και έγραψαν ιστορία. Όμως η εκκλησία έχει άλλα κριτήρια και γι’ αυτό υπάρχει μία τεράστια διαφορά. Άλλο άγιος, άλλο μεγάλος. Ο άγιος είναι πέρα για πέρα αληθινός άνθρωπος. Δεν φοβάται κανέναν, γιατί όλους τους αγαπάει και «η αγάπη έξω βάλλει τον φόβον»”.

Στη συνέχεια είπε: “Ο «μεγάλος» άνθρωπος φοβάται για τους πάντες, γιατί δεν αγαπάει. Ο άγιος, ακόμη, δεν φοβάται κανέναν γιατί δεν έχει να κρύψει τίποτα, ενώ ο «μεγάλος» έχει να κρύψει πολλά. Ο άγιος όσο κοντύτερα κοιτάζεται, τόσο περισσότερο κερδίζει. Οι σπουδαίοι του κόσμου αυτού, δεν ανέχονται το πλησίασμα, το κοίταγμα από κοντά.

Οι άγιοι λοιπόν δεν είναι μεγάλοι; Για τα κριτήρια του κόσμου, όχι. Για την εκκλησία, ναι. Για τον κόσμο «μεγάλος» σημαίνει τον ικανό που μπορεί να πατήσει επί πτωμάτων για να ανέβει. Μεγάλος για την Εκκλησία είναι ο άγιος, δηλαδή, ο ελάχιστος, ο ευαίσθητος, ο ταπεινός, ο αγαπών, που δέχτηκε τη χάρη του Θεού και είναι ανίκανος να κάνει το κακό στον άλλο. Και ικανός να υποφέρει, να υπομένει, να σταυρώνεται, να πεθαίνει αυτός για να ζουν, να χαίρονται και να σώζονται οι άλλοι. Είναι αυτοί που θυσιάζονται για όλους τους άλλους, για το σώμα του Χριστού, την Εκκλησία”.

Σε άλλο σημείο είπε: “Οι άγιοι δεν ντρέπονταν να αποκαλύψουν τον αμαρτωλό εαυτό τους, δεν δίσταζαν να μιλήσουν για τις πτώσεις και τα λάθη. Είναι ανώτερος, λέει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος, εκείνος που είδε τις αμαρτίες του, από κείνον που ανέστησε νεκρούς. Με τα κοσμικά κριτήρια πολλοί θεωρούν πως άγιος είναι ο πετυχημένος, ο δοξασμένος κατά κόσμον. Όλοι θαυμάζουν τον «μεγάλο», δηλαδή αυτόν που έχει χρήμα, ανέσεις, διπλώματα, θέσεις, αξιώματα. Όμως τι σχέση έχουν όλα αυτά με τον άγιο; Για κάθε άγιο πλούτος του είναι η πτώχεια, άνεση η κακοπάθεια, θέση και αξίωμα η ουσιαστική διακονία, δόξα του η ταπείνωση και η περιφρόνηση από τους «μεγάλους»”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο π. Βενέδικτος είπε: “Διαβάζοντας τα συναξάρια των Αγίων θα δούμε ανθρώπους όχι που ζήσανε ως αψεγάδιαστοι, αλάνθαστοι, τέλειοι, αλλά θα δούμε ανθρώπους που είχανε μετάνοια γιατί αδίκησαν, πόρνευσαν, έκλεψαν, ψευδομαρτύρησαν, απάτησαν ακόμα και σκότωσαν.
Γι' αυτό μη μου λες ότι δεν έρχεσαι στην Εκκλησία ή δεν αγωνίζεσαι επειδή έχεις πέσει σε κάποιες αμαρτίες• γιατί είναι σαν να λες ότι δεν θέλεις να πας στο νοσοκομείο επειδή είσαι άρρωστος! Ακριβώς γι' αυτό πρέπει να πας! Εκτός και αν δεν θέλεις, γιατί αγαπάς την αμαρτία σου, σου αρέσει να πονάς...
Στο απέραντο νοσοκομείο ψυχών αλλά και σωμάτων που είναι η Εκκλησία οι άγιοί της δεν είναι ούτε αλάνθαστοι, ούτε αναμάρτητοι, αλλά είναι οι θεραπευόμενοι.
Άγιοι που έζησαν στην πορνεία, που αρνήθηκαν τον Χριστό, που σκανδάλιζαν κόσμο, που διαφωνούσαν μεταξύ τους, που είχαν όλα τα γνωρίσματα ενός αμαρτωλού και πεπτωκότος ανθρώπου που ζούσε στην αμαρτία. Και όμως, αγίασαν.
Ο Θεός θέλει και αγαπά τη σωτηρία όλων. Εσύ μην κρίνεις. Όπως μου έλεγε ένας Μέγας γέροντας στην έρημο του Αγίου Όρους• παιδί μου άνθρωπο βλέπεις, καρδιά δεν βλέπεις. Το τι κάνει ο άλλος στο κελί του ή στο σπίτι του μόνον ο Θεός το ξέρει. Ένα μας μένει να πούμε, όλοι εσείς οι πρώην μεγάλοι αμαρτωλοί που αγιάσατε "πρεσβεύσατε και υπέρ ημών". Και στον καθένα μας θα πω• αδελφέ μην απελπίζεσαι. Υπάρχουν πολλοί δρόμοι που οδηγούν στη Δαμασκό, δηλαδή στη Βασιλεία του Θεού. Υπάρχουν άλλοι πολύ πιο μεγάλοι αμαρτωλοί από εσένα και όμως σώθηκαν...”.

Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Eνοριακό Αρχονταρίκι” στο οποίο ο π. Βενέδικτος απάντησε στα ερωτήματα που του υπέβαλαν οι ακροατές.

Η 6η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία λειτουργός και ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αντώνιος, από την Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Δρυοβούνου Σιατίστης.
Έψαλαν ο Πρωτοψάλτης κ. Σωτήριος Γενετής και ο Λαμπαδάριος κ. Παναγής Μιχαλιτσιάνος.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 4874
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Οκτ 14, 2019 9:02 am

''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019'' 7η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π. ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΝΑΝΟ

Εικόνα

Ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Ανδρέας Κονάνος ήταν ο ομιλητής της 7ης ημέρας των πολυήμερων ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019”, που πραγματοποιούνται για 23ο χρόνο με μεγάλη επιτυχία στον Ιερό Ναό μας.
Ο π. Ανδρέας, μπροστά σε μια λαοθάλασσα πιστών, που κυριολεκτικά κατέκλυσαν όλους τους χώρους του Ιερού Ναού,(Ναό, γυναικωνίτη, ισόγειο Ναό), ανέπτυξε το θέμα:
" Χριστέ μου, φώτισέ με και άλλαξέ με".

Με το μοναδικό γλαφυρό του ύφος, τον απλό και κατανοητό από το ακροατήριο λόγο του με πληθώρα παραδειγμάτων, προσέφερε στους πιστούς αμέτρητα ερεθίσματα αυτογνωσίας και πνευματικής εγρήγορσης.

Μεταξύ των άλλων ο π. Ανδρέας είπε: “Χριστέ μου όχι απλά φώτισέ αλλά και άλλαξε με. Και μετά τη φώτιση θα έρθει αυθόρμητα και μία αλλαγή στη ζωή μας. Στην Αγία Γραφή σε διάφορους Αγίους το όνομά τους άλλαξε όταν τους επισκέφθηκε ο Θεός. Ο Αβραάμ δεν λεγόταν Αβραάμ ονομαζόταν Άβραμ και μετά την πρόσκληση του από το Θεό ονομάστηκε Αβραάμ. Ο Απόστολος Πέτρος λεγόταν Σίμων και ο Χριστός του είπε θα σε ονομάσω Πέτρο, η πέτρα της πίστεως. Ο Απόστολος Παύλος ήταν ο Σαύλος και μετά έγινε ο Παύλος. Πράγμα που σημαίνει, πως όταν ο Χριστός «αγγίξει» κάποιον άνθρωπο στη ζωή του, του αλλάζει τη ζωή του, αλλάζει το σκεπτικό του, αλλάζει το πνεύμα του, αλλάζει την καρδιά του, τον κάνει καινούργιο άνθρωπο. Αν είναι και εμένα να με «αγγίξει» ο Θεός, θα πρέπει αυτός που είμαι φέτος να μην είναι ίδιος όπως πριν και να μην είναι ίδιος μετά. Είναι ανάγκη, είναι φυσική συνέπεια, φυσικό αποτέλεσμα, όταν σε «αγγίζει» ο Θεός, να γίνεσαι κάθε φορά καινούργιους και διαφορετικός άνθρωπος, να μην είσαι ίδιος άνθρωπος. Στην Αγία Γραφή μια φράση του Χριστού λέει: «τα αρχαία παρήλθεν , ιδού γέγονε καινά τα πάντα» - «εν γαρ Χριστώ Ιησού ισχύει καινή κτίσις». Αν είσαι κοντά στο Χριστό, είσαι καινούργιος άνθρωπος, δεν είσαι ο ίδιος, είσαι απρόβλεπτος, είσαι έκπληξη, είσαι δώρο για τους άλλους. Άρα δεν είσαι βαρετός, δεν είσαι κουραστικός, δεν είσαι μονοκόμματος, δεν είσαι μονόχνοτος, είσαι όπως ήταν ο Χριστός, που όταν περπατούσε όλοι τον αγαπούσαν, όταν μιλούσε, τα πλήθη ένιωθαν την καρδιά τους να μαλακώνει και να αλλάζει, να αλλοιώνεται η παρουσία τους, η ψυχή τους και η διάθεσή τους, η θέλησή τους”.

Στη συνέχεια ο ομιλητής αναφερόμενος στην εκπαιδευτική του ιδιότητα όταν δίδασκε στο Σχολείο είπε: “Στο Άγιο Όρος οι πατέρες που κάνουν πολλή προσευχή μου λέγανε,
-μην πιέζουμε τους άλλους, ας ασχολούμαστε με τον εαυτό μας. Να προσευχόμαστε εμείς και ο Θεός θα βοηθήσει και τους άλλους με απαλό τρόπο.
Στα πρώτα χρόνια στο Σχολείο που δίδασκα τα παιδιά με απέφευγαν, γιατί κάθε φορά που τα έβλεπα στο διάλειμμα κάτι στραβό θα έβλεπα πάνω τους και συνέχεια θα τους μάλωνα. Πέρασαν τα χρόνια… Τα τελευταία χρόνια πριν παραιτηθώ από την εκπαίδευση, τα παιδιά ακόμα και στο διάλειμμα ήταν δίπλα μου και συζητούσαμε συνέχεια λέγοντάς μου θέλουμε να κάνουμε παρέα.
Όταν διορίστηκα με έβλεπαν και έφευγαν. Μετά από 20 χρόνια με έβλεπαν και μου έλεγαν θέλουμε να μιλήσουμε… Κάτι λοιπόν άλλαξε. Τι άλλαξε; Τι άλλο; Η σκέψη, η καρδιά και η ζωή. Και ήρθε στη ζωή αυτό που λέμε σωστή αντιμετώπιση των άλλων, σεβασμός στον άλλον και αλλαγή τρόπου ζωής. Όταν αλλάξω εγώ, θα αλλάξει και ο συνάνθρωπός μου. «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν.. είπε ο Κύριος», όποιος θέλει, όχι με το ζόρι και όχι με καταπιεστικό τρόπο. Υπάρχουν «χριστιανοί» κατ’ όνομα, που τους βλέπεις και λες αν είναι έτσι ο παράδεισος ευχαριστώ πολύ δεν θα πάω… Άλλοι πάλι «χριστιανοί» κατ’ όνομα, λένε, είναι δύσκολος άνθρωπος αυτός, δεν μπορώ να ζήσω, να συνεργαστώ μαζί του. Πρέπει να λέμε να μας φωτίσει ο Θεός να αλλάξουμε. Προλαβαίνουμε. Μην αναβάλουμε για αύριο. Μην πούμε ότι είναι εύκολο να αλλάξουμε, άμα δεν το εννοούμε. Αν πεις θέλω να αλλάξω στο Θεό, τότε θα σε αναλάβει ο Θεός και θα σου φέρει περιστατικά στη ζωή σου, που θα δοκιμαστείς, θα πονέσεις θα στριμωχτείς, θα ασκηθείς… και όλα αυτά βέβαια για το όφελος της ψυχής σου ”.

Τελειώνοντας την ομιλία του ο π. Ανδρέας συμπέρανε: “Είναι δύσκολο να βρεις άνθρωπο που να θέλει πραγματικά να αλλάξει, με ότι αυτό πνευματικά σημαίνει. Στο Άγιο Όρος το 1986 όταν πήγαμε να δούμε τον Άγιο Παΐσιο και δεν το βρήκαμε, μετά πήγαμε πιο κάτω σε ένα κελλάκι ενός μαθητή του, ο οποίος ήταν μες στη σιωπή, δεν έλεγε τίποτα. Και εμείς περιμέναμε να πει κάτι… Ύστερα, κάποιος απ’ την παρέα τον ρώτησε: “ψάχνουμε να βρούμε στη ζωή μας το σωστό δρόμο, να μας φωτίσει ο Θεός να κάνουμε αυτό που θα τον ευαρεστήσει”. Πάλι δεν μιλούσε και μετά από δύο λεπτά είπε: “όποιος πραγματικά ψάχνει και θέλει, θα βρει…”. Από το 1986 θυμάμαι αυτή τη φράση “όποιος πραγματικά θέλει και ψάχνει, θα βρει”. Να είστε σίγουροι συνέχισε ο μαθητής του Αγίου Παϊσίου, ότι όσοι έρχονται εδώ στο Άγιο όρος και πάνε στον Γέροντα Παΐσιο δεν έρχονται λέει, όλοι για να τους φωτίσει ο Θεός τη ζωή. Έρχονται για να εκφράσουν όλα τα θέλω τους και έπειτα ο Γέροντας Παΐσιος να τους εκπληρώσει τα θελήματά τους… Ελάχιστοι άνθρωποι έρχονται στο Άγιο Όρος με συναίσθηση της πνευματικής καταστάσεώς τους.... ”.

Μετά την ομιλία, ακολούθησε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι”, στον ισόγειο χώρο του Ιερού Ναού, στο οποίο δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο. Ο π. Ανδρέας απήντησε στα πολλά ερωτήματα που του υπέβαλλαν νέοι και νέες από το ακροατήριο.

Η 7η ημέρα “ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019”, ολοκληρώθηκε με την Κατανυκτική Αγρυπνία, στην οποία λειτουργός και ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Πορφύριος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Λαφυστίου Λεβαδείας.
Έψαλε βυζαντινός χορός, υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Γεωργίου Δεμελή.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 2 και 0 επισκέπτες