Δημοσίευσηαπό aposal » Τρί Οκτ 24, 2017 9:09 am
''ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2017'' 16η ΗΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π. ΣΑΒΒΑ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΟΛΗΣ ΕΔΕΣΣΗΣ
Στην τρίτη εβδομάδα εισέρχονται τα «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2017», κατά την οποία θα κορυφωθούν οι ενοριακές, εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας και κυρίως την 25η Οκτωβρίου το εσπέρας, όπου θα ψαλεί ο Πανηγυρικός Αρχιερατικός εσπερινός, Τετάρτη 6:30μμ, στον οποίο θα χοροστατήσει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της 16ης ημέρας (Δευτέρα 23 Οκτωβρίου) μετά την ακολουθία του παρακλητικού κανόνα στους Αγίους Αναργύρους Κοσμά και Δαμιανό (τμήμα των λειψάνων τους εκτίθεται για ασπασμό από τους πιστούς) και του Αγίου Δημητρίου, μίλησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Σάββας, από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης με θέμα: “Ο Χριστός είναι το παν”.
Ο ομιλητής αρχικά στην ομιλία του ανέφερε ο Χριστός είναι το παν διότι: “Είναι ο Θεός, ο μόνος αληθινός Θεός, ο Εις της Τριάδος, ο Υιός και Λόγος του Θεού άναρχος, ατελεύτητος, άκτιστος, αιώνιος. Είναι ο αληθινός τέλειος Θεός που έγινε και τέλειος άνθρωπος εν χρόνω προσλαμβάνοντας στην υπόστασή Του όλη την ανθρώπινη φύση πλην αμαρτίας. Είναι αποκλειστικά, απόλυτα ο μόνος αληθινός Θεός. Δεν υπάρχει άλλος θεός. Όλα τα άλλα είναι δημιουργήματά Του: Οι Άγιοι Άγγελοι, οι δαίμονες που προήλθαν από την πτώση του εωσφόρου και κάποιων αγγέλων, οι άνθρωποι και ό,τι άλλο υπάρχει. Είναι ο Θεός που κατασκεύασε τα πάντα και συντηρεί τα πάντα. Είναι απόλυτα και αποκλειστικά ο μόνος αληθινός Σωτήρας. Δεν υπάρχει άλλος σωτήρας και λυτρωτής. Είναι Ένας και συγκεκριμένος”.
Στη συνέχεια ανέφερε: “ Έχει όνομα. Δεν είναι ο Θεός του Οικουμενισμού και της Πανθρησκείας, που όπως λένε αόριστα είναι ο ένας Θεός και είναι τάχα ο ίδιος Θεός τόσο στους Χριστιανούς, όσο και στους Μουσουλμάνους και στους Εβραίους• απλά-λένε οι οπαδοί του Οικουμενισμού και της Πανθρησκείας έχει διάφορα ονόματα: Χτιστός, Αλλάχ, Γιαχβέ. Όχι, ο Χριστός είναι ο Ένας και μόνος Κύριος και Θεός, ο Υιός του Θεού του ζώντος. Μοναδικός και ανεπανάληπτος χωρίς να έχει καμία σχέση με τους θεούς των ειδώλων ή τον θεό των λεγομένων μονοθεϊστικών θρησκειών”.
Σε άλλο σημείο τόνισε: “ Ο Θεός έχει όνομα και λέγεται Χριστός Κύριος Ιησούς. Είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο αναμενόμενος και μοναδικός Μεσσίας, Σωτήρας και Λυτρωτής που ήδη ήλθε και εγκαθίδρυσε την Εκκλησία Του στην γη, την μία και μοναδική αληθινή Εκκλησία, την Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Οι μονοθεϊστές δεν έχουν τον ίδιο Θεό με την Ορθοδοξία αφού δεν παραδέχονται ότι ο Θεός είναι Τριαδικός. Είναι αντιτριαδικές θρησκείες. Δεν έχουν καμία σχέση με τον μόνο αληθινό Τριαδικό Ορθόδοξο Θεό. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει ο Θεός είναι Ορθόδοξος και είναι ο Ιησούς Χριστός”.
Ο π. Σάββας ολοκληρώνοντας την ομιλία του είπε: “Μία «αγαθότητα», μία «καλοσύνη», μία «καλή» πράξη, μία «πνευματικότητα», μία «πνευματική» ζωή αυτονομημένη από τον Χριστό-Θεό δεν είναι παρά μία αυτοκτονική και κολαστική πράξη-«πνευματικότητα».
Ο,τιδήποτε που πραγματώνεται:
α)χωρίς να έχει αφορμή-εκκίνηση-αιτία τον Χριστό,
β)χωρίς συνεργασία με τον Χριστό και
γ)χωρίς τελικό σκοπό και αποδέκτη τον Χριστό,
Είναι μία κενή περιεχομένου πράξη ή ορθότερα μία κακή πράξη. Είναι κακή αφού δεν στοχεύει στην Θεία ευαρέστηση και αγάπη, αλλά στην ανθρωπαρέσκεια, στην αυταρέσκεια, στην κενοδοξία, στην αυτόΰψωση, στον αυτοέπαινο, στην φιλαυτία, στην ικανοποίηση του εγωισμού και της υπερηφάνειας. Αυτός που δεν είναι με τον Χριστό είναι εναντίον του Χριστού. «Ο μή ών μετ’εμού κατ’εμού εστίν» λέγει ο Κύριος. Όποιος δεν ομολογεί τον Χριστό ως Θεόν ενανθρωπήσαντα, είναι αντί-Χριστος”.
Η 16η μέρα των εορταστικών εκδηλώσεων ολοκληρώθηκε με κατανυκτική αγρυπνία στην οποία ιερούργησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Νικόδημος Αεράκης, Ιεροκήρυκας Ιεράς Μητροπόλεως Ύδρας Σπετσών και Αιγίνης.
Έψαλε βυζαντινός χορός υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Θεοδώρου Πνευματικού.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).