Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Παρ Νοέμ 09, 2018 8:07 pm

Ἡ μεταστροφὴ ἑνὸς Ἰνδοῦ Βραχμάνου στὸν Χριστιανισμὸ

Εικόνα

Ἡ μεταστροφὴ ἑνὸς Ἰνδοῦ Βραχμάνου στὸν Χριστιανισμὸ

Τὸ ὄνομά μου εἶναι Ravi Maharaj. Ράβι εἶναι συντόμευση γιὰ τὸ ἰνδικὸ ὄνομα Ραβιντίναζ. Μαχαράτζ εἶναι τὸ ἐπώνυμό μου, ἀλλὰ στὴν πραγματικότητα ἦταν τίτλος. Σήμερα τὸ χρησιμοποιῶ ὡς ἐπίθετο∙ σημαίνει «μεγάλος βασιλιάς». Ἔχω τέτοιο ὄνομα ἐξ αἰτίας τῆς κάστας στὴν ὁποία γεννήθηκα, τῆς κάστας τῶν βραχμάνων. Ὁ πατέρας μου ἦταν Ἰνδὸς ἱερέας: ἕνας γκουροῦ, ἕνας γιόγκι. Μερικὰ χρόνια πρὶν δύσκολα θὰ ἀκούγαμε τέτοιους ὅρους – γκουροῦ καὶ γιόγκι κτλ. – σήμερα σχεδὸν ὅλοι τους ξέρουν. Γκουροῦ σημαίνει «θεϊκὸς κύριος» ἢ «διδάσκαλος», καὶ οἱ γκουροῦ στὸν Ἰνδουϊσμὸ λατρεύονται ὡς θεοί. Ὁ Ἰνδουιστὴς πιστεύει ὅτι ὁ γκουροῦ του εἶναι θεϊκός, κι ἔτσι πίστευαν ὅτι καὶ ὁ πατέρας μου ἦταν θεϊκός. Εἶχε τοὺς δικούς του ὀπαδούς, ἀνθρώπους ποὺ τὸν λάτρευαν σὰν θεό.

Παρατηρῶ ὅτι στὸν Δυτικὸ κόσμο σήμερα πολλοὶ ἄνθρωποι λένε: «Λοιπόν, ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι πάνω-κάτω οἱ ἴδιες. Ὁ Θεὸς εἶναι ὁ ἴδιος σὲ κάθε θρησκεία. ὅλες οἱ θρησκεῖες ὁδηγοῦν στὸν ἴδιο σκοπὸ στὸ τέλος». Ὅμως, ξέρετε, αὐτὸ δὲν εἶναι ἀλήθεια! Δὲν συμφωνῶ μ’ αὐτό. Ὁ σκοπὸς τοῦ πατέρα μου, γιὰ παράδειγμα, λεγόταν moksa, ποὺ σημαίνει ἀπελευθέρωση ἀπὸ τὸ χρόνο, τὸ χῶρο καὶ τὰ στοιχεῖα, ποὺ σημαίνει ἐπίσης αὐτοπραγμάτωση ἢ θεοπραγμάτωση. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ πατέρας μου θὰ ἔψαχνε μέσα στὸν ἑαυτό του γιὰ νὰ βρεῖ τὸν ἀληθινὸ «ἑαυτό», καὶ νὰ ἀνακαλύψει ὅτι ὁ πραγματικὸς «ἑαυτός» εἶναι Θεός. Αὐτὸς εἶναι ὁ ὑψηλότερος σκοπὸς τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ, νὰ ἀνακαλύψεις ὅτι εἶσαι Θεός, νὰ συνειδητοποιήσεις μὲ ἄλλα λόγια, ὅτι εἶσαι Θεός. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ἔκανε διάφορους ὅρκους. Γιὰ παράδειγμα, ὁ πατέρας μου περίπου ἀπαρνήθηκε τὸ γάμο του, μόλις μιά-δυὸ μέρες ἀφ’ ὅτου εἶχε παντρευτεῖ τὴ μητέρα μου – ἕνας γάμος τὸν ὁποῖο κανόνισαν οἱ γονεῖς τους. Ὁρκίστηκε νὰ μὴν ἔχει συζυγικὴ ἐπαφὴ ἢ σχέση. Ὁρκίστηκε νὰ μὴ μιλήσει μὲ κανέναν, νὰ μὴν κοιτάξει κανέναν, νὰ μὴν κόψει τὰ μαλλιὰ ἢ τὰ γένια του – ποὺ μάκρυναν πολύ, μέχρι τὸν καβάλο του. Ὁρκίστηκε νὰ μὴ φάει καθόλου μαγειρεμένο φαγητὸ∙ ὁ πατέρας μου ἔτρωγε μία μπανάνα κι ἔπινε ἕνα ποτῆρι γάλα τὴν ἡμέρα, καὶ τὸ ἔκανε αὐτὸ γιὰ ὀκτὼ ὁλόκληρα χρόνια. Ἐπίσης ὁρκίστηκε νὰ μὴν πηγαίνει πουθενά, νὰ μὴν ξαναδουλέψει πιά. Καθόταν στὸ ἴδιο δωμάτιο, στὸ ἴδιο μέρος, ὅλη τὴν ἡμέρα, σὲ στάση λωτοῦ μὲ τὰ πόδια σταυρωμένα καὶ τὰ χέρια του ἑνωμένα, μὲ τὰ μάτια του στραμμένα μέσα στὸ μέτωπό του βαθιὰ σὲ διαλογισμό. Ἔζησε μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο γιὰ ὀκτὼ χρόνια, ἀνυποχώρητα, ἀποφασιστικὰ καὶ εἰλικρινά. Ἡ σύλληψή μου ἔγινε ἐκείνη τὴν μιά, ἢ περίπου μιά, ἡμέρα ποὺ ἡ μητέρα μου καὶ ὁ πατέρας μου ἦταν μαζί. Συνήθιζα νὰ πηγαίνω καὶ νὰ στέκομαι μπροστὰ του πολὺ συχνά, καὶ νὰ κοιτῶ τὸ πρόσωπό του καὶ νὰ λαχταρῶ νὰ μὲ κοιτάξει κι ἐκεῖνος, ἔστω γιὰ μία φορᾶ, νὰ πεῖ «γιέ μου» - μόνο νὰ πεῖ μία λέξη, νὰ πεῖ τὸ ὄνομά μου «Ραβί». Ἀλλὰ ξέρετε δὲν ἔχω ἀκούσει ποτὲ τὴ φωνή του, οὔτε κὰν μιὰ φορᾶ σὲ ὅλη μου τὴ ζωή. Δὲν εἴχαμε ἐπαφή, πραγματικά, παρ’ ὅτι τὸν σεβόμουν∙ τὸν τιμοῦσα, ἤμουν ὑπερήφανος γι’ αὐτόν. Ὅταν πέθανε, ὁ κλῆρος του ἔπεσε σὲ μένα, κι ἄρχισα πολὺ πρόθυμα νὰ ἀκολουθῶ τὰ βήματά του. Ἤμουν ἤδη ἕνα πολὺ θρησκευόμενο παιδί, ἀκόμα καὶ σὲ ἡλικία ἑπτὰ ἐτῶν, ποὺ ἦταν κατὰ προσέγγιση ἡ ἡλικία μου ὅταν πέθανε. Γιὰ τὴν ἀκρίβεια, ἤμουν πάντα χορτοφάγος σὰν τὸν πατέρα μου, δὲν ἔτρωγα κρέας ἢ ψάρι ἢ αὐγὰ∙ κι ἄρχισα νὰ ἐξασκῶ τὴ γιόγκα καὶ τὸ διαλογισμὸ πρὶν ἀκόμα γίνω πέντε χρόνων. Μέσῳ τῆς ἐξάσκησης τῆς γιόγκα καὶ τοῦ διαλογισμοῦ, πολὺ συχνὰ βίωνα ἔκσταση, ταξίδια σὲ ἄλλους κόσμους ὅπου ἔβλεπα μυστηριακὰ πράγματα: τοὺς «θεούς» καὶ λαμπρὰ φῶτα καὶ λαμπρὰ χρώματα, ψυχεδελικὲς κινήσεις, καὶ ἦταν ὑπέροχο, ἢ τουλάχιστον ἔτσι ἔμοιαζε. Ἤμουν πολὺ ὑπερήφανος γι’ αὐτὲς τὶς πολλὲς ἐμπειρίες ποὺ εἶχα, ἐπειδὴ γιὰ τὸν Ἰνδουιστὴ ὅσο περισσότερα βιώνεις πνευματικά, τόσο θεϊκότερος νομίζεις ὅτι εἶσαι. Γιὰ τὸν Ἰνδουιστὴ τὸ ἐμπειρικὸ εἶναι ὑψίστης σημασία. Τώρα οἱ Ἰνδουιστὲς γονάτιζαν ἐπίσης στὰ πόδια μου, ὅπως ἔκαναν στὸν πατέρα μου, μὲ λάτρευαν καὶ μοῦ ἔδιναν τὰ δῶρα καὶ τὶς προσφορές τους. Ἀλλά, ξέρετε, παρ’ ὅλα αὐτά, παρ’ ὅλη τὴ θρησκευτικότητα καὶ τὶς ἀποκαλούμενες πνευματικὲς ἐμπειρίες, παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ κόσμος μου τελικὰ ἔγινε ἕνας κόσμος μυστικισμοῦ, βαθιὰ στὴν καρδιά μου ἤμουν κενός, ἤμουν δυστυχισμένος, ἤμουν ἀνικανοποίητος. Ζοῦσα σ’ ἕνα σπίτι μὲ δεκατρεῖς ἢ δεκατέσσερις ἄλλους ἀνθρώπους, ἀλλὰ ἤμουν μόνος μέσα στὸ ἴδιο μου τὸ σπίτι. Ἔφτασα νὰ συνειδητοποιήσω ὅτι κάτι ἔλειπε, κάτι πήγαινε στραβά. Κάτι δὲν ἦταν σωστό, κι ἄρχισα νὰ ψάχνω γιὰ τὴν ἀλήθεια – τὴν πραγματικὴ ἀλήθεια, ἔντιμα καὶ εἰλικρινὰ μὲ ὅλη μου τὴν καρδιά. Ἔψαξα μέσα ἀπὸ τὸν Ἰνδουισμό, ἔψαξα στὶς ἰνδουιστικὲς γραφές. Ἔψαξα στὶς δικές μου ἰνδουιστικὲς μυστικιστικὲς ἐμπειρίες, ἀλλὰ ἤμουν ἀκόμα ἄδειος. Παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἔπρεπε νὰ πιστεύω ὡς ἕνας θρησκευόμενος Ἰνδουιστὴς Βραχμάνος ὅτι ἤμουν θεϊκός, ὅτι ἤμουν τέλειος, ὅμως ἤξερα ὅτι ἤμουν μόνο ἕνας ἁμαρτωλὸς ὅπως ὅλοι οἱ ἄλλοι. Ἤξερα τὴ δική μου ἀτέλεια, ἤξερα τοὺς δικούς μου περιορισμούς. Ἤξερα ὅτι δὲν ἤμουν θεός, καὶ ἤθελα νὰ βρῶ συγχώρεση γιὰ τὶς ἁμαρτίες μου. Ἐπίσης, πίστευα πολὺ εἰλικρινὰ στὴ μετενσάρκωση – πὼς ὅταν θὰ πέθαινα θὰ ἐρχόμουν πάλι πίσω – ὅμως αὐτὸ δὲν μοῦ πρόσφερε καμιὰ ἀληθινὴ ἐλπίδα: μόνο τὸ νὰ πεθάνεις καὶ νὰ ξανάρθεις, καὶ νὰ πεθάνεις καὶ νὰ ξανάρθεις πάλι καὶ πάλι, δὲν προσφέρει καμιὰ ἐλπίδα. Ἤθελα νὰ βρῶ μία ἀληθινὴ ἐλπίδα, μιὰ ἐλπίδα πέρα ἀπ’ τὸν τάφο. Καὶ ἤθελα νὰ βρῶ μία ἀληθινὴ ἐλπίδα μὲ τὴν ἔννοια ὅτι ἔχοντας βρεῖ αὐτήν, θὰ ἤξερα μὲ κάποιον τρόπο ποὺ πραγματικὰ πηγαίνω. Πηγαίνουμε καὶ πηγαίνουμε…ἀλλὰ ποῦ πραγματικὰ πηγαίνουμε; Εἶχα σημαντικὰ ἐρωτήματα στὴν καρδιά μου: Ποιὸς εἶμαι; Γιατί ζῶ; Τί κάνω πραγματικὰ σ’ αὐτὸν τὸν πλανήτη, ἀλλὰ ἐπίσης, ποῦ πηγαίνω; Ἤθελα νὰ ξέρω. Καὶ στὴν πιὸ ἀπελπισμένη μου στιγμὴ – ἔχοντας κλειδωθεῖ σ’ ἕνα δωμάτιο ἐπὶ τέσσερεις περίπου ἡμέρες καὶ νύχτες δίχως νὰ τρώω, νὰ πίνω ὁτιδήποτε, δίχως νὰ μιλάω σὲ κανέναν – μία Ἰνδὴ κυρία ᾖρθε σπίτι μας καὶ μοῦ μετέδωσε τὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Εἶπε, «Ράβι, ὁ Θεὸς σ’ ἀγαπᾶ, καὶ ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς πέθανε πάνω στὸ Σταυρὸ γιὰ νὰ συγχωρήσει ὅλες σου τὶς ἁμαρτίες. Καὶ ὁ Θεὸς θέλει νὰ ἔρθει στὴ ζωή σου, ἀλλὰ θὰ ἔρθει μόνο διὰ τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶπε «Ἐγὼ εἶμαι ἡ Ὁδὸς καὶ ἡ Ἀλήθεια καὶ ἡ Ζωὴ∙ κανεὶς δὲν ἔρχεται στὸν Πατέρα, παρὰ μέσῳ Ἐμοῦ». Λοιπόν, διαφώνησα πολὺ μαζὶ της, τῆς εἶπα ὅτι ποτὲ δὲν θὰ γινόμουν Χριστιανός, οὔτε κὰν στὸ νεκροκρέββατό μου. Ὅμως ἐκείνη ἦταν πολὺ εὐγενικὴ καὶ ψύχραιμη καὶ ἀγαπητική καὶ φιλική καὶ μὲ κατανόηση. Καὶ μὲ ἀνέχτηκε. Ἀλλὰ τὰ λόγια πού μοῦ εἶπε πραγματικὰ ἄγγιξαν τὴν καρδιὰ μου∙ μὲ ἔπεισαν. Καὶ ὁ Θεός μοῦ ἔδειξε ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ δρόμος πρὸς τὸ Θεὸ εἶναι μέσῳ τοῦ Θεοῦ, δηλαδὴ τοῦ ἴδιου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Μετὰ ἀπὸ πολλὲς ἐσωτερικὲς μάχες, ἀναστάτωση καὶ ψυχικὲς συγκρούσεις, μετὰ ἀπὸ τρεῖς ἑβδομάδες, τελικὰ γονάτισα καὶ προσευχήθηκα μὲ μία πολὺ ἁπλὴ προσευχὴ – γιατί ἤθελα πραγματικὰ νὰ γνωρίσω τὸν ἀληθινὸ καὶ ζωντανὸ Θεό, ἤθελα πραγματικὰ νὰ βρῶ τὴν ἀλήθεια, ἤθελα ὄντως τὴν ἀπάντηση. Προσευχήθηκα ἁπλά, ζητώντας ἀπὸ τὸ Χριστὸ νὰ ἔρθει στὴ ζωή μου, νὰ συγχωρήσει ὅλες μου τὶς ἁμαρτίες, νὰ μὲ βοηθήσει νὰ βρῶ τὸν ἀληθινὸ καὶ ζωντανὸ Θεό. Προσευχήθηκα εἰλικρινά, καὶ δάκρυα ἄρχισαν νὰ κυλοῦν στὰ μάγουλά μου, ἐπειδὴ ὅταν εἶπα αὐτὴ τὴν προσευχὴ πραγματικὰ συνέβη κάτι στὴ ζωή μου. Μόνο τότε συνειδητοποίησα ὅτι ὅλες οἱ πάρα πολλὲς «μυστηριακές» ἐμπειρίες ποὺ εἶχα – οἱ ψυχεδελικὲς ἐμπειρίες χωρὶς ναρκωτικά, ὅλα τὰ ὁράματα ὅπου ἔβλεπα τοὺς θεούς, κ.τ.λ. – ἦταν ὅλα ἀναπόσπαστο μέρος τοῦ σκοταδιοῦ, ποὺ ἦταν μέσα μου. Ὁ Θεὸς μὲ ἐλευθέρωσε ἀπ’ ὅλα αὐτά, καὶ ὁ Χριστὸς ὁ Ὁποῖος εἶπε: «Ἐγὼ εἶμαι τὸ Φῶς τοῦ κόσμου» μπῆκε στὴ ζωή μου καὶ μ’ ἔκανε ἕναν ἐντελῶς καινούργιο ἄνθρωπο. Ὁ Θεός μοῦ ἔδωσε μία πολὺ πιὸ ὑπέροχη ἐλπίδα – τὴν ἐλπίδα νὰ εἶμαι μαζί Του στὴ βασιλεία Του, γιὰ πάντα. Καὶ βρῆκα τὴν ἀπάντηση μέσῳ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Σήμερα ξέρω ποιὸς εἶμαι, ξέρω γιατί ζῶ, ξέρω ἀπὸ ποὺ ἔρχομαι, καὶ ξέρω ποὺ πηγαίνω.

Ἀπό τό βιβλίο: «Ἡ Ὀρθοδοξία καὶ ἡ Θρησκεία τοῦ μέλλοντος», Ἐκδόσεις Ἐγρήγορση


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://www.imkifissias.gr)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Παρ Νοέμ 09, 2018 8:10 pm

Μὴ στεναχωριέστε, κύριε Κυβερνῆτα. Καλὰ εἶμαι. Τί εἶναι ἕνα χέρι γιὰ τὴν Πατρίδα; Τίποτα!

Εικόνα

Μὴ στεναχωριέστε, κύριε Κυβερνῆτα. Καλὰ εἶμαι. Τί εἶναι ἕνα χέρι γιὰ τὴν Πατρίδα; Τίποτα!

Ἦταν 14:08 στὶς 6 Δεκεμβρίου 1943, ἀνήμερά τοῦ Ἁγίου Νικολάου…

Ἕνα ἀπὸ ἐκεῖνα τὰ γεγονότα ποὺ γιὰ μία ἀκόμα φορά κάνουν περήφανο τὸ ναυτικό μας καὶ τὴν Ἑλλάδα ὁλόκληρη εἶναι τὸ «Ἁδριὰς Ι», ἀντιτορπιλικό τοῦ ἑλληνικοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ, τύπου Hunt III, ποὺ ἡ ἱστορία του ἀξίζει νὰ ἀκουστεῖ σ’ ὅλο τὸν κόσμο. Καθελκύστηκε ὡς HMS Border (L67). Ἡ ἔναρξη ναυπήγησης του ἔγινε στὰ ναυπηγεῖα UK – Swan Bunter & Wigham Richardson Ltd. Wallsend–on-Tyne τὴν 1η Μαΐου 1941. Ἡ καθέλκυση του ἔγινε στὶς 3 Φεβρουαρίου 1942. Στὶς 20 Ἰουλίου 1942 παραλήφθηκε ἀπὸ τὸν ἀντιπλοίαρχο Ἰωάννη Τοῦμπα στὸ Νιούκασλ τῆς Ἀγγλίας. Στὶς 26 Αὐγούστου 1942, μὲ τὴ συμπλήρωση τῆς ἐκπαίδευσης καὶ ἐνῷ ἔπλεε κάτω ἀπὸ ὁμίχλη μόνον μὲ τὴν ἀριστερὴ μηχανὴ σὲ λειτουργία, προσάραξε κοντὰ στὴν περιοχὴ Σκάπα Φλόου. Χρειάστηκαν τέσσερις μῆνες γιὰ ἐπισκευές.

Στὶς 27 Ἰανουαρίου 1943 πιθανότατα βύθισε τὸ γερμανικὸ ὑποβρύχιο U-553 κοντὰ στὴν περιοχὴ τοῦ ἀκρωτηρίο Φινίστερο. Στὶς 20 πρὸς 21 Ἰουλίου 1943 σὲ συνεργασία μὲ τὸ HMS Quantock (L58) ἐπιτυχῶς ἀντιμετώπισε τρεῖς τορπιλακάτους κατὰ τὴ διάρκεια νυχτερινῆς συμπλοκῆς, βυθίζοντας δύο ἀπὸ αὐτές. Στὶς 20 Σεπτεμβρίου 1943 μετὰ τὴν συνθηκολόγηση τῆς Ἰταλίας ὁ Ἰταλικὸς Στόλος τοῦ Τάραντα ἔπλευσε στὴ Μάλτα καὶ παραδόθηκε σὲ συμμαχικὴ μοῖρα τεσσάρων πλοίων. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ ἦταν ὁ «Ἁδριάς».

Ἦταν νύχτα, 22 Ὀκτωβρίου 1943 καὶ τὸ Ἀντιτορπιλικὸ «Ἁδριάς Ι» διατάχθηκε νὰ πλεύσει ἀπὸ Κῶ πρὸς Κάλυμνο ἐπιχειρώντας ἀντιπερισπασμὸ καὶ παραπλάνηση ἐναντίον ἐχθρικῶν μονάδων ἐπιφανείας. Στὶς 21:36 τρομερὴ ἔκρηξη συγκλόνισε τὸ πλοῖο. Βρίσκονταν κοντὰ στὴν Κάλυμνο μὲ τὸ βρετανικὸ A/T HMS Hurworth καὶ προσέκρουσε σὲ νάρκη καὶ ἀπὸ τὴν ἔκρηξη ἀποκόπηκε ἡ πλώρη του. Τὸ Hurworth, στὴν προσπάθειά του νὰ πλεύσει πρὸς βοήθεια τοῦ Ἁδριά, προσέκρουσε ἐπίσης σὲ νάρκη καὶ βυθίστηκε, παρασύροντας στὸ βυθὸ 143 ἄνδρες. Ὁ Ἁδρὶας παρὰ τὶς ζημιὲς κατόρθωσε καὶ ἔφθασε στὴν κοντινὴ τουρκικὴ ἀκτὴ τῆς Μύνδου (σημερινό Γκιουμουσλούκ, Gumusluk). Οἱ ἀπώλειες ἦταν 21 νεκροὶ καὶ 30 τραυματίες.

Ὁ Κυβερνήτης, Ἀντιπλοίαρχος Ἰωάννης Τούμπας, ὁ ὁποῖος βρισκόταν στὴ γέφυρα ἐκτινάχθηκε ψηλὰ καὶ ξανάπεσε βαρὺς πάνω σ΄ αὐτό, ἐνῷ ἐπάνω του ἔπεφταν διάφορα συντρίμμια. Ἂν καὶ τραυματισμένος δὲν ἔχασε τὶς αἰσθήσεις του. Εἰκόνα χαλασμοῦ τὸν περιέβαλε. Ὁ «Ἁδριάς» πῆρε ἀμέσως κλίση 10-20 μοῖρες πρὸς τὰ δεξιά. Ὁλόκληρο τὸ πρωραῖο τμῆμα εἶχε ἀποκολληθεῖ καὶ στὸ πλοῖο εἶχε ξεσπάσει πυρκαγιὰ ἀπὸ βραχυκύκλωμα. Νεκροὶ, τραυματίες καὶ κομμένα μέλη τοῦ πληρώματος ἦταν διάσπαρτα παντοῦ. Ἐπειδὴ ὅμως ἡ κλίση τοῦ πλοίου γινόταν ὅλο καὶ μεγαλύτερη, ὁ κυβερνήτης ἀποφάσισε νὰ πλεύσει τὸ γρηγορότερο στὶς ἐγγύτερες τουρκικὲς ἀκτές, στὸν ὅρμο Γκιουμουσλούκ.

Στὴν διάρκεια αὐτοῦ τοῦ πλοῦ, ὁ γιατρὸς τοῦ «Ἁδριά», ἀνθυποπλοίαρχος Καποδίστριας, ἐπίδενε τὰ τραύματα τῶν τραυματιῶν, ὑπὸ πρωτόγονες συνθῆκες. Τὸ ἠθικὸ τῶν ἀνδρῶν, ἦταν ἐξαιρετικὰ ὑψηλό. Μοναδικὸ παράδειγμα θάρρους, ὑψηλοῦ πνεύματος καὶ θυσίας, ἦταν ἡ περίπτωση τοῦ δίοπος μηχανικοὺ Παπαφραντζέσκου, ὁ ὁποῖος εἶχε τραυματιστεῖ σοβαρότατα στὸ ἀριστερὸ χέρι του καὶ ὁ γιατρὸς ἦταν ὑποχρεωμένος νὰ τὸ κόψει κάτω ἀπὸ τὸν ἀγκῶνα, χωρὶς ἀναισθητικό. Ὅταν ὁ τραυματίας Παπαφραντζέσκος ἀντιλήφθηκε τὸν κυβερνήτη, νὰ εἰσέρχεται στὸ χῶρο τῆς χειρουργικῆς ἐπεμβάσεως, γυρνάει καὶ λέει στὸν Κυβερνήτη του, γιὰ νὰ τοῦ δώσει θάρρος:

«Μὴ στεναχωριέστε, κύριε Κυβερνῆτα. Καλὰ εἶμαι. Τί εἶναι ἕνα χέρι γιὰ τὴν Πατρίδα; Τίποτα!».

Ἔπειτα ἀπὸ ἐπισκευές, ποὺ διήρκεσαν περίπου 40 μέρες, στὶς 21:00 τῆς 1ης Δεκεμβρίου 1943 ὁ «Ἁδριάς» ξεκίνησε τὸ ταξίδι τῆς ἐπιστροφῆς, πλέοντας μὲ τὴν πρύμη του. Στὶς 14:08, τῆς 6ης Δεκεμβρίου 1943, ἀνήμερα τοῦ Ἁγίου Νικολάου, προστάτη τῶν ναυτικῶν μας, τὸ ἐναπομεῖναν τμῆμα τοῦ θρυλικοῦ «Ἁδριά» εἰσήρχετο περήφανα στὸ λιμάνι τῆς Ἀλεξανδρείας.

«Ἐπιστρέφομεν εἰς τὴν Ἀλεξάνδρειαν, ὕστερα ἀπὸ ἀπουσία σαράντα μόνον ἡμερῶν, ἀλλά μᾶς φαίνεται πὼς ἐλλείπαμε χρόνια ὁλόκληρα».

Μοναδικὴ ὑπῆρξε ἡ ὑποδοχὴ ἀπὸ τὰ συμμαχικὰ πλοῖα ποὺ ναυλοχοῦσαν στὸ λιμένα τῆς Ἀλεξάνδρειας. Χίλια καπέλα σηκώνονται στὸν ἀέρα, ἐνῷ ἀπὸ χίλια στόματα ὑψώνεται στὸν οὐρανὸ τὸ ἐπιφώνημα: «Οὔρρα, Οὔρρα, Οὔρρα».

Ὁ Βρετανὸς Ναύαρχος τῆς Ἀνατολικῆς Μεσογείου ἐξέπεμψε ἀκολούθως τὸ παρακάτω σῆμα πρὸς τὸ πλήρωμα τοῦ «Ἁδριά»:

«Ἐπιθυμῶ νὰ ἐκφράσω ἐκ μέρους τοῦ Βρετανικοῦ Β.Ν. τὸν θαυμασμό μας καὶ τὴν ἐκτίμησή μας πρὸς τοὺς Ἕλληνες ἀξιωματικοὺς καὶ ναῦτες. Οἱ πράξεις τοὺς ἦταν σύμφωνες μὲ τὶς ἀνώτερες παραδόσεις τοῦ Ναυτικοῦ καὶ θὰ διατηρηθοῦν γιὰ πάρα πολὺ καιρὸ στὴ μνήμη μας». A.V. WILLIS,Ἀντιναύαρχος

Τέλος, ὁ Βρετανὸς Ἀρχηγὸς Στόλου τῆς Μεσογείου, στὸ σχετικὸ σῆμα του, μεταξὺ ἄλλων ὑπογράμμιζε τὰ ἑξῆς:

«Παρακολούθησα μὲ θαυμασμὸ τὸν γεμάτο ἀποφασιστικότητα τρόπο, μὲ τὸν ὁποῖο ὁ Κυβερνήτης τοῦ πλοίου κατέστησε τὸ κατεστραμμένο πλοῖο του ἱκανὸ νὰ πλεύσει καὶ τὸ ἐπανέφερε γιὰ τόσα μίλια καὶ μὲ τόσες δυσκολίες. Ἐλπίζω ὅτι οἱ γενναῖοι Ἀξιωματικοὶ καὶ ἄνδρες του θὰ βροῦν γρήγορα κάποιο ἄλλο πλοῖο, μὲ τὸ ὁποῖο θὰ συνεχίσουν τὸν ἀγῶνα καὶ ὅτι ὁ «Ἁδριάς» θὰ εἶναι καὶ πάλι μιὰ μέρα ἕτοιμος γιὰ ὑπηρεσία στὸ Β.Ν.».

Δὲν πραγματοποιήθηκε ἡ ἐπισκευὴ τοῦ λόγω τῆς λήξεως τοῦ πολέμου στὴν περιοχὴ τῆς Μεσογείου. Τὸ 1945 ἐπιστράφηκε στὴν Ἀγγλία ὅπου καὶ πουλήθηκε γιὰ παλιοσίδερα.

Τὸ 2004 ἐντοπίσθηκαν πολλὰ ἀπὸ τὰ πλοῖα ποὺ βυθίσθηκαν στὶς ἡρωικὲς ἐπιχειρήσεις τῆς Δωδεκανήσου. Μαζὶ μ’ αὐτὰ ἐντοπίσθηκε καὶ ἡ βυθισμένη πλώρη τοῦ ΑΔΡΙΑ κοντὰ στὸ ναυάγιο τοῦ HURWORTH. Ἐκεῖ δυστυχῶς βρίσκεται ἀκόμα καὶ σήμερα!

ΠΗΓΗ: «ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ»


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://www.imkifissias.gr)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Παρ Νοέμ 09, 2018 8:16 pm

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Εικόνα

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ καὶ συγκεκριμένα στὸν Ἱερὸ Ναὸ Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος ὁμωνύμου Δήμου (ὁδός Χλόης καὶ Ὀδυσσέως – Δήμου Μεταμόρφωσης), λειτουργεῖ Σχολὴ Βυζαντινῆς καὶ Παραδοσιακῆς Μουσικῆς ἀναγνωρισμένη ἀπὸ τὸ Κράτος (Φ.Ε.Κ. τ.Β./1427/20-5-2016), ἡ ὁποία χορηγεῖ Πτυχία καὶ Διπλώματα Βυζαντινῆς Μουσικῆς. Σκοπὸς τῆς Σχολῆς εἶναι ἡ διατήρηση καί διάδοση τῆς ἑλληνορθόδοξης μουσικῆς μας παραδόσεως καί κατ’ ἐπέκταση ἡ στελέχωση τῶν ἱερῶν ἀναλογίων τῆς Μητροπόλεώς μας μὲ ἀποφοίτους τῆς ἐν λόγῳ Σχολῆς.

Ἐπίσης, λειτουργοῦν Παραρτήματα τῆς Σχολῆς στούς Ἱερούς Ναούς: α) Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἁγ. Στεφάνου, β) Ἁγ. Μαρίνης Ἑκάλης, γ) Ἁγ. Τριάδος Ν. Κηφισιᾶς, δ) Ἁγ. Παντελεήμονος Πεύκης, ε) Ἁγ. Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλους Πεύκης, στ) Ἁγ. Βαρβάρας Μεταμορφώσεως καί ζ) Ἁγ. Ἀθανασίου Μαρκοπούλου Ὠρωποῦ.

Στήν Σχολή λειτουργοῦν καί τά ἑξῆς τμήματα:

Τμῆμα Παραδοσιακῆς Μουσικῆς (χορωδία) καί Παραδοσιακῶν Ὀργάνων, ἀναλόγως τοῦ ἐνδιαφέροντος πού θά ὑπάρξει.
Τμῆμα πρακτικῆς ἀσκήσεως ἱερατικῶν ἐκφωνήσεων γιά Ἱερεῖς, Διακόνους καί ὑποψηφίους.
Τμῆμα Φωνητικῆς – Ὀρθοφωνίας.
Τμῆμα Θεωρίας Εὐρωπαϊκῆς Μουσικῆς καί Σολφέζ.
Ἡ φοίτηση εἶναι δωρεάν καὶ οἱ ἐνδιαφερόμενοι μποροῦν νὰ ἀπευθύνονται γιὰ πληροφορίες καὶ ἐγγραφές καθημερινῶς στὴν Γραμματεία τῆς Σχολῆς (ὑπεύθυνοι ἐπικοινωνίας: κ.κ. Γαρουφαλῆς, 6974023619, καί Τριανταφύλλου, 6987320399, σταθερό τηλ. Σχολῆς 2102850060).

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://imkifissias.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3431:deltion-typou-sxolis-vyzantinis-mousikis&catid=588:epikairotita&Itemid=1219)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Σάβ Νοέμ 24, 2018 3:27 pm

Παραινετική επιστολή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας προς τους ιερείς, σχετικά με το ανακύψαν ζήτημα της μισθοδοσίας του εφημεριακού κλήρου.

Εικόνα

† Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΩΠΟΥ

ΚΥΡΙΛΛΟΣ


Κηφισιά, 14 Νοεμβρίου 2018

Πρός

Τούς Εὐλαβεστάτους Ἐφημερίους

τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.



Ἀγαπητοί πατέρες καί συλλειτουργοί,

Μέ τήν ἐπιστολή μου αὐτή ἐπιθυμῶ νά ἐπικοινωνήσω μαζί σας, ἐν ὄψει καί τῆς συγκληθησομένης τήν Παρασκευή 16ην μηνός Νοεμβρίου ἐ.ἔ. ἐκτάκτου Συνόδου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας μας, κατά τήν ὁποίαν ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος καί Πρόεδρος Αὐτῆς κ. Ἱερώνυμος θά πραγματοποιήσει Εἰσήγηση μέ θέμα πρός συζήτησιν: «Ἐνημέρωσις περί προτάσεως ὑπό τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως ἐπί τοῦ θέματος τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Περιουσίας».

Κατανοῶ καί συμμερίζομαι ὡς Ἐπίσκοπός σας καί μέλος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τήν βαθυτάτη ἀνησυχία καί τόν προβληματισμό σας γιά τά 15 σημεῖα τοῦ σχετικοῦ ἀνακοινωθέντος τῆς 6.11.2018, μέ τό ὁποῖο τίθενται πρός συζήτηση προτάσεις ἐπί χρονίως ἐκκρεμούντων ζητημάτων γιά τήν ἀξιοποίηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας καί τήν ἐξασφάλιση τῆς μισθοδοσίας τῶν κληρικῶν.

Σᾶς παρακαλῶ, ὅμως, ἀδελφοί, νά μήν ἔχετε «ζάλην λογισμῶν ἀμφιβόλων» σχετικά μέ τίς προθέσεις τόσον τοῦ Μακαριωτάτου Προέδρου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ὅσον καί τῶν Σεβασμιωτάτων Μελῶν τῆς Ἱεραρχίας μας, σχετικά μέ τήν ὑπεράσπιση καί κατοχύρωση τῆς ὑποχρεώσεως τῆς Πολιτείας γιά τήν μισθοδοσία σας. Νά εἶσθε βέβαιοι ὅτι ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος, ὁ ὁποῖος διαθέτει μεγάλη πεῖρα λόγῳ τῆς πολυετοῦς ἐνασχόλήσεώς του μέ τά ζητήματα αὐτά, καί ὁλόκληρη ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας μας θά λάβει τίς δέουσες ἀποφάσεις πρός πλήρη ἐξασφάλιση τῶν μισθολογικῶν καί ἀσφαλιστικῶν δικαιωμάτων τοῦ ἐφημεριακοῦ κλήρου.

Πολλά γράφονται στόν Τύπο καί λέγονται ἀπό πολλούς μέ μικρότητες καί ἀπρεπεῖς ἀναφορές γιά τά πρόσωπα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου καί τῶν Μητροπολιτῶν σχετικά μέ τό ζήτημα αὐτό. Σᾶς παρακαλῶ μήν τείνετε «εὐήκοον οὗς» στούς διχαστικούς ψυθιρισμούς ἐκείνων πού θέλουν νά ἐνσπείρουν τήν διχόνοια μεταξύ Κλήρου - Ἐπισκόπων καί Λαοῦ, γιά τήν ἐξυπηρέτηση ἰδίων συμφερόντων καί εἰς βάρος τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας.

Εἶναι ποτέ δυνατόν, ἀδελφοί μου, οἱ Ἐπίσκοποι πού σᾶς χειροτόνησαν καί σᾶς μετέδωσαν τήν ἱερωσύνην, διά νά ἱερουργεῖτε εἰς τά ἅγια θυσιαστήρια, νά ἐπιβουλεύονται τά πρόσωπά σας; Διά τοῦτο σᾶς παρακαλῶ, ὅταν ἐκφράζεσθε ἤ γράφετε, «ὁ λόγος ὑμῶν πάντοτε ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένος, εἰδέναι πῶς δεῖ ὑμᾶς ἑνί ἑκάστῳ ἀποκρίνεσθαι.» κατά τόν Παύλειον πρός Κολοσσαεῖς λόγον (Κολ. 4,6). Νά εἶναι λόγος ἀγάπης, τιμῆς καί σεβασμοῦ πρός τόν πλησίον, πνευματικῆς οἰκοδομῆς καί ὄχι ἀποδομῆς, λόγος χαροποιός καί εἰρηνοποιός, λόγος πίστεως καί ὁμολογίας. «Τό στόμα τοῦ ἀνθρώπου ἐκφράζει ἐκεῖνο ἀπό τό ὁποῖο εἶναι γεμάτη ἡ καρδιά του» εἶπε ὁ Κύριος (Λουκ. στ΄ 45).

Ἀγαπητοί πατέρες,

Οἱ καιροί εἶναι δύσκολοι καί πονηροί καί ἀπαιτοῦν ἀπό τούς πνευματικούς ἀνθρώπους καί ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ὁποῖοι καθοδηγοῦν ἀνθρώπινες ψυχές, «ὑπέρ ὧν Χριστός ἀπέθανεν», ποιμαντική σύνεση καί ἐγρήγορση. Διά τοῦτο «παρακαλῶ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διά τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τό αὐτό λέγητε πάντες, καί μή ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δέ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καί ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ.» (Α΄ Κορ. 1,10).

Τό «λοιπόν, ἀδελφοί, χαίρετε, καταρτίζεσθε, παρακαλεῖσθε, τό αὐτό φρονεῖτε, εἰρηνεύετε· καί ὁ Θεός τῆς ἀγάπης καί εἰρήνης ἔσται μεθ’ ὑμῶν.» (Β΄ Κορ. 13,11).

Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης καί θερμῶν πατρικῶν εὐχῶν

Ὁ Ἐπίσκοπός Σας

† Ὁ Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ Κύριλλος



(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://www.imkifissias.gr)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Σάβ Νοέμ 24, 2018 3:32 pm

Ἡ Νηστεία τῶν Χριστουγέννων καί τό Σαρανταλείτουργο

Εικόνα

Στὶς 15 Νοεμβρίου ἀρχίζει ἡ νηστεία τῶν Χριστουγέννων. Πρόκειται γιὰ μιὰ περίοδο ἔντονης πνευματικῆς ἐργασίας καὶ ψυχοσωματικῆς προετοιμασίας γιὰ τὸν ἑορτασμό τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου.
Ἀπὸ τὶς 15 Νοεμβρίου ἕως τὶς 17 Δεκεμβρίου (κατ’ ἄλλη παράδοση ἕως τὶς 12 Δεκεμβρίου) νηστεύουμε τὸ κρέας, τὰ γαλακτομικά καὶ τὰ αὐγά καὶ τρῶμε ψάρι (ἐκτὸς βεβαίως Τετάρτης καὶ Παρασκευῆς, ποὺ νηστεύουμε αὐστηρά). Μετὰ τὶς 17 (ἢ 12) Δεκεμβρίου νηστεύουμε καὶ τὸ ψάρι.
Ἡ νηστεία ὅμως κατὰ τὴν ὑπόδειξη τοῦ Κυρίου μας ἔχει νόημα, ὅταν συνδυάζεται μὲ προσευχὴ καὶ ἐλεημοσύνη. Γιὰ τὸ λόγο αὐτό, ἡ Ἐκκλησία μὲ τὴν ἔναρξη τῆς νηστείας μᾶς προσκαλεῖ σὲ ἐντονότερη λειτουργικὴ ζωή καὶ ἀγαθοεργία.
Ἔτσι, ἡ ἐκκλησιαστικὴ παράδοση προβλέπει γιὰ τὴν περίοδο αὐτὴ τὴν καθημερινὴ -ἂν οἱ συνθῆκες τὸ ἐπιτρέπουν- τέλεση τῆς θείας λειτουργίας, τὴν τέλεση δηλαδὴ σαρανταλείτουργου.
Ἡ τέλεση τοῦ σαρανταλείτουργου ἀποτελεῖ πολὺ μεγάλη εὐλογία. Εἶναι μιὰ θαυμάσια εὐκαιρία γιὰ βίωση τὴς μυστηριακῆς καὶ λατρευτικῆς ζωῆς, γιὰ ἐπαφὴ μὲ τὸν πλοῦτο τῆς ὑμνολογίας καὶ τῆς ἀκροάσεως τῶν θείων Γραφῶν, γιὰ συχνότερη θεία κοινωνία, γιὰ συχνότερη συγκρότηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας.
Ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος μᾶς λέει: «Σπουδάζετε πυκνότερον συνέρχεσθαι εἰς εὐχαριστίαν Θεοῦ καὶ εἰς δόξαν. Ὅταν γὰρ πυκνῶς ἐπὶ τὸ αὐτὸ γίνεσθε, καθαιροῦνται οἱ δυνάμεις τοῦ σατανᾶ καὶ λύεται ὁ ὄλεθρος αὐτοῦ», δηλαδὴ «Προσπαθεῖστε μὲ σπουδὴ νὰ ἔρχεσθε ὅλοι μαζί στὴ Σύναξη τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Θεία Λειτουργία), γιὰ νὰ εὐχαριστεῖτε τὸν Θεὸ καὶ νὰ Τὸν δοξολογεῖτε. Διότι ὅταν συχνά ἔρχεσθε στὴ Σύναξη τῆς Θείας Εὐχαριστίας (Θεία Λειτουργία), συντρίβονται οι δυνάμεις του σατανᾶ καί λύεται κάθε ὀλέθρια ἐνέργεια του».
Ἡ δύναμη τῆς Θείας Λειτουργίας δὲν εἶναι μαγική. Εἶναι ἡ δύναμη τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἑνότητας ἐν Χριστῷ. Ἡ Θεία Λειτουργία μᾶς μαθαίνει νὰ συγχωροῦμε, νὰ ἀγαποῦμε καὶ νὰ εἴμαστε ἑνωμένοι μὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους.
Γι’ αὐτὸ ἄλλωστε προσφέρουμε τὰ Δῶρα μας στὸ Θεό, τὸν Ἄρτο καὶ τὸν Οἶνο, προσευχόμενοι γιὰ ζῶντες καὶ κεκοιμημένους ἀδελφούς μας. Ἡ μνημόνευση τῶν ὀνομάτων τῶν ζώντων καὶ κεκοιμημένων προσώπων (ἀνάγνωση τῶν «Διπτύχων») εἶναι ἔργο πολὺ σημαντικὸ καὶ ἱερό, ποὺ θεσμοθετήθηκε ἀπὸ τοὺς ἁγίους Ἀποστόλους καὶ ἐπιτελεῖται ἀδιάλειπτα μέσα στοὺς αἰῶνες.

Τὸ Ἱερὸ Σαρανταλείτουργο

Εικόνα

Τὸ Ἱερὸ Σαρανταλείτουργο, κατὰ τὴν διάρκεια τῆς νηστείας τῶν Χριστουγέννων, τελεῖται ὑπὲρ ὑγείας ζώντων καὶ ὑπὲρ ἀναπαύσεως τῶν κεκοιμημένων ἀδελφῶν μας.
Στό ὑπέροχο βιβλίο «Ἰωάννης τῆς Κροστάνδης», (ἔκδ. Ἱερὰς Μονῆς Παρακλήτου), διαβάζουμε: «Στήν Θεία Λειτουργία τελεῖται τὸ μυστήριο τῆς ἀγάπης. Καὶ ἡ ἀγάπη στήν οὐσία της εἶναι μεταδοτική. Ἡ ἀγάπη, ἰδιαίτερα ἡ θεῖα, σπεύδει νά σκορπίσει τὸ φῶς της, τὴν χαρὰ της σέ ὅλους… Καὶ συμπληρώνει: ὦ ἀγάπη τελειότατη! ὦ ἀγάπη, πού τὰ πάντα ἀγκαλιάζεις! Ὦ ἀγάπη ἰσχυροτάτη! Τὶ νά προσφέρουμε σὰν εὐγνωμοσύνη στόν Θεὸ γιά τὴν ἀγάπη Του πρὸς ἐμᾶς; Ἡ ἀγάπη αὐτὴ βρίσκεται στήν θυσία τοῦ Χριστοῦ, ποὺ προσφέρεται γιά τὴν ἀπελευθέρωσι ὅλων ἀπὸ κάθε κακία…».
Καὶ ὁ Ὅσιος Παΐσιος, σχετικὰ μὲ τὴν ἀνάγκη προσευχῆς γιά τοὺς κεκοιμημένους, ἔλεγε: «…νά ἀφήνετε μέρος τῆς προσευχῆς σας γιά τοὺς κεκοιμημένους. Οἱ πεθαμένοι δέν μποροῦν νά κάνουν τίποτα (γιά τοὺς ἑαυτοὺς τους). Οἱ ζωντανοὶ μποροῦν… Νά πηγαίνετε στήν ἐκκλησία λειτουργία, δηλαδὴ πρόσφορο, καὶ νά δίνετε τὸ ὄνομα τοῦ κεκοιμημένου, νά μνημονευθῇ ἀπὸ τὸν ἱερέα στήν προσκομιδή. Ἐπίσης, νά κάνετε μνημόσυνα καὶ τρισάγια. Σκέτο τὸ τρισάγιο, χωρὶς Θεία Λειτουργία, εἶναι ἐλάχιστο.
Τὸ μέγιστο, ποὺ μποροῦμε νά κάνουμε γιά κάποιον, εἶναι τὸ Σαράντα-λείτουργο. Καλὸ θὰ εἶναι νά συνοδευθεῖ καὶ μὲ ἐλεημοσύνη. Ἂν ἔχεις ἔνα νεκρό, ὁ ὁποῖος ἔχει παρρησία στόν Θεό, καὶ τοῦ ἀνάψεις ἔνα κερί, αὐτὸς ἔχει ὑποχρέωση νά προσευχηθεῖ γιά σένα στόν Θεό.
Ἂν πάλι, ἔχεις ἔνα νεκρό, ὃ ὁποῖος νομίζεις ὅτι δέν ἔχει παρρησία στόν Θεό, τότε, ὅταν τοῦ ἀνάβεις ἕνα ἁγνὸ κερί, εἶναι σὰν νά δίνης ἔνα ἀναψυκτικὸ σὲ κάποιον πού καίγεται (ἀπὸ δίψα). Οἱ ἅγιοι δέχονται εὐχαρίστως τὴν προσφορὰ τοῦ κεριοῦ καὶ εἶναι ὑποχρεωμένοι νά προσευχηθοῦν γι’ αὐτόν πού τὸ ἀνάβει. Ὁ Θεὸς εὐχαρίστως τὸ δέχεται…».


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://www.imkifissias.gr)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Σάβ Νοέμ 24, 2018 3:35 pm

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 2019

Εικόνα

Ἀφιερώνουμε τὸ Ἡμερολόγιο τσέπης τοῦ 2019 στὸν μοναχισμό, ὄχι γιὰ νὰ τονίσουμε μόνο τὴν αὐτονόητη σημασία, σπουδαιότητα καὶ προσφορά του στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἀλλὰ γιὰ νὰ μὴ ξεχνᾶμε ὅτι οἱ μοναχοὶ εἶναι αὐτοί ποὺ προηγοῦνται, ὁδηγοῦν καὶ μᾶς κατευθύνουν στὴν πνευματική μας ζωή, ἀφοῦ εἶναι «οἱ σιωπόντες κήρυκες, οἱ τρυφῶντες τὸ μὴ τρυφᾶν, οἱ ταπεινοὶ ὑπὲρ τῶν οὐρανίων, οἱ μηδὲν ἐν κόσμῳ καὶ ὑπὲρ κόσμον, οἱ σαρκὸς ἔξω καὶ ἐν σαρκί, ὧν μερὶς Κύριος, οἱ πτωχοὶ διὰ βασιλείαν καὶ διὰ πτωχείαν βασιλεύοντες». Δηλαδή, οἱ κήρυκες ποὺ διδάσκουν μὲ τὴν σιωπή τους. Αὐτοὶ ποὺ ἀπολαμβάνουν μὲ τὸ νὰ μὴ ἀπολαμβάνουν, οἱ ταπεινοὶ γιὰ χάρη τῶν οὐρανίων. Αὐτοὶ ποὺ δὲν εἶναι τίποτε γιὰ τὸν κόσμο καὶ ὅμως εἶναι πάνω ἀπὸ τὸν κόσμο, ποὺ ζοῦν σωματικὰ ἀλλὰ ἔξω ἀπὸ τὴν σάρκα, τῶν ὁποίων ἡ μερίδα ποὺ διάλεξαν εἶναι ὁ Κύριος. Οἱ φτωχοὶ χάριν τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, ποὺ βασιλεύουν ἐξαιτίας τῆς φτώχειάς τους.

(ἀπό τόν Πρόλογο τοῦ Ἡμερολογίου τσέπης 2019)

Διατίθεται σέ ὅλες τίς Ἐνορίες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://imkifissias.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3462:imerologio-ieras-mitropoleos-2019&catid=588:epikairotita&Itemid=1219)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Σάβ Νοέμ 24, 2018 3:40 pm

Γενικὴ Ἱερατικὴ Σύναξη

Γενικὴ Ἱερατικὴ Σύναξη

Πραγματοποιήθηκε σήμερα τό πρωί Πέμπτη 22 Νοεμβρίου ἐ.ἔ καί ὥρα 9.30 π.μ. Γενικὴ Ἱερατικὴ Σύναξη, εἰς τὸν Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος Νέας Κηφισιᾶς .

Τό κυρίως θέμα τῆς συνάξεως ἦταν: «Ἐκκλησία καί Δημόσιος Λόγος: τό ζήτημα τῶν σχέσεων Ἐκκλησίας – Κράτους στόν ἑλληνικό δημόσιο λόγο». Εἰσηγητής ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας Μητροπολίτης Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ κ. Κύριλλος. Ἀκολούθησε ἡ ἐνήμερωση τῶν κληρικῶν μας: α) στίς ληφθεῖσες ἀποφάσεις τῆς πρόσφατης Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (16-11-2018) καί β) καί σε ἄλλα ποιμαντικῆς καί διοικητικῆς φύσεως ζητήματα.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://imkifissias.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3464:genik-eratik-synaksi&catid=588:epikairotita&Itemid=1219)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Σάβ Νοέμ 24, 2018 3:49 pm

Σεμινάριο Ἀπολογητικῆς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Ξεκίνησαν σήμερα, Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018, οι εργασίες του Σεμιναρίου Απολογητικής της Ιεράς Μητροπόλεώς μας. Μετά τον Αγιασμό που ετελέσθη στο Πνευματικό καί Πολιτιστικό Κέντρο του Ι. Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Δήμου Μεταμορφώσεως, ακολούθησε η εισήγηση του Πρωτ/ρου π. Κυριακού Τσουρού, γραμματέως της Επιτροπής επί των Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με θέμα "Νεοσατανισμός". Παρόντες ήταν οι επί των αιρέσεων υπεύθυνοι ιερείς από τις κατά τόπους ενορίες. Το Σεμινάριο Απολογητικής θα λειτουργήσει σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 7ου ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 14.11.2018: «Νεοσατανισμός» Πρωτ/ρος π. Κυριακὸς Τσουρός, γραμματεὺς τῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.
ΤΕΤΑΡΤΗ 28.11.2018: «Χρήση τῆς Ἁγίας Γραφῆς ἀπὸἐξωεκκλησιαστικὲς καὶ αἱρετικὲς ὁμάδες» Γεώργιος Μανώλης,Θεολόγος
ΤΕΤΑΡΤΗ 19.12.2018: «Ἐμπόριο μέλλοντος, ἐλπίδας καὶἀνασφάλειας. Μιὰ εἰσαγωγὴ στὸν συμπλεγματικὸ κόσμο τῆςἈστρολογίας» κ. Ἠλίας Χατζηνικολάου, ἐρευνητής.
ΤΕΤΑΡΤΗ 23.1.2019: «Πεντηκοστιανοί: θεμελιώδεις κακοδοξίες» Πρωτ/ρος π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Συνεργάτης τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Λέκτωρ Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
ΤΕΤΑΡΤΗ 13.2.2019: «Γιόγκα καὶ ἐναλλακτικὲς θεραπεῖες» Ἀρχιμ.Μελέτιος Στάθης, Συνεργάτης τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, Ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ ΝαοῦἉγίας Βαρβάρας Ἄνω Πατησίων.
ΤΕΤΑΡΤΗ 18.3.2019: « Οἱ σύγχρονοι Ἅγιοι Παΐσιος καὶ Πορφύριοςγιὰ τὶς σύγχρονες αἱρέσεις» Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Μαϊδώνης
ΔΕΥΤΕΡΑ 15.4.2019: «Νέα Ἀκρόπολη: Μιὰ ἀκόμη πρόκλησή τηςΝέας Ἐποχῆς» κ. Ἰωάννης Μηλιώνης
ΤΕΤΑΡΤΗ 22.5.2019: Ντοκιμαντὲρ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12.6.2019: «Ἡ πλάνη τῶν ΜτΙ (Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβᾶ)»,
Πρωτ/ρος π. Κυριακὸς Τσουρός, γραμματεὺς τῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.

Εικόνα

Εικόνα


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://imkifissias.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3460:seminario-apologitikis-tis-ieras-mitropoleos&catid=588:epikairotita&Itemid=1219)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Τρί Νοέμ 27, 2018 5:25 pm

«Χριστουγεννιάτικη Ἑορτή Νεότητος 2018»

Εικόνα

«Χριστουγεννιάτικη Ἑορτή Νεότητος 2018».

Τό Γραφεῖο Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως διοργανώνει Χριστουγεννιάτικη Ἑορτή Νεότητος τήν Κυριακή 9η Δεκεμβρίου ἐ.ἔ. καί ὥρα 6.30 μ.μ., στό Δημοτικό Θέατρο Πεύκης (ὁδός Χρυσοστόμου Σμύρνης & Ρήγα Φεραίου), μέ βυζαντινούς ὕμνους, ποιήματα, παραδοσιακά κάλαντα, χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Στήν ἑορτή ἐφέτος θά συμμετάσχει καί ἡ χορωδία τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου τῆς Ἑλληνογαλλικῆς Σχολῆς «Ἅγιος Ἰωσήφ Πεύκης».


(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://imkifissias.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3465:xristougenniatiki-orti-neotitos-2018&catid=588:epikairotita&Itemid=1219)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»

Άβαταρ μέλους
Αναστάσιος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 5436
Εγγραφή: Παρ Αύγ 04, 2017 1:57 pm
Τοποθεσία: Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη (για όσο θα σπουδάζω)

Re: Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

Δημοσίευσηαπό Αναστάσιος » Τρί Δεκ 04, 2018 5:06 pm

Ἔρανος Ἀγάπης 2018

Εικόνα

Ἀριθμ. Πρωτ. 788
Ἐν Κηφισίᾳ τῇ 27ῃ Νοεμβρίου 2018


ΕΓ­ΚΥ­ΚΛΙ­ΟΣ ὑ­π’ ἀ­ριθμ. 52

Θέμα: «Ἔρανος Ἀγάπης 2018».

Ἀγαπητοί μου χριστιανοί,

«Κάποτε ἕνας χωρικὸς ἄκουσε στὴν ἐκκλησία ὅτι, ἂν δώσεις ἐλεημοσύνη, θὰ λάβεις ἑκατονταπλάσια ἀπὸ τὸν Θεό. Εἶπε, λοιπόν, στὴν γυναῖκα του νὰ δώσουν ὡς ἐλεημοσύνη τὸ μοναδικὸ βόδι ποὺ εἶχαν καὶ ὁ Κύριος θὰ τοὺς ἐπέστρεφε ἑκατό βόδια γιὰ τὴν καλή τους πράξη. Δὲν δίστασε, λοιπόν, νὰ δώσει τὸ βόδι του, ἔχοντας πλήρη ἐμπιστοσύνη στὸν Κύριο. Ἔδωσε καὶ περίμενε τὴν ἀνταπόδοση ἀπὸ τὸν Θεό. Ὁ καιρὸς περνοῦσε καὶ τὰ ἑκατό βόδια δὲν ἐρχόταν. Ἕνα πρωί, λοιπόν, ἀποφάσισε νὰ ἀνέβει στὸ βουνό, γιὰ νὰ βρεῖ τὸν Θεὸ καὶ νὰ τὸν ρωτήσει πότε θὰ τοῦ ἔδινε τὰ ἑκατό βόδια ποὺ ἄκουσε στὸ κήρυγμα τοῦ ἱερέα.

Ἀνεβαίνοντας στὸ βουνὸ συνάντησε ἕναν ἀσκητή. «Ποῦ πηγαίνεις;» ρώτησε ὁ ἀσκητής. «Πάω νὰ βρῶ τὸν Θεὸ νὰ τὸν ρωτήσω πότε θὰ μοῦ στείλει τὰ ἑκατὸ βόδια, γιὰ τὴν ἐλεημοσύνη ποὺ ἔκανα». «Ὅταν Τὸν συναντήσεις», εἶπε ὁ ἀσκητής, «ρώτησέ Τον καὶ γιὰ μένα. Εἶμαι στὸ βουνὸ καὶ ζῶ ἀσκητικὰ ἐδῶ καὶ σαράντα χρόνια. Κέρδισα τελικὰ τὴν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν;». «Εὐχαρίστως νὰ Τὸν ρωτήσω», ἀποκρίθηκε ὁ χωρικὸς καὶ συνέχισε τὸν δρόμο του. Λίγο πιὸ πάνω συνάντησε ἕναν γέρο μὲ λευκὴ γενιάδα. «Ποιόν ψάχνεις;» ρώτησε ὁ γέροντας. «Ἄκουσα στὴν ἐκκλησία ὅτι, ἂν κάνω ἐλεημοσύνη, θὰ πάρω ἑκατονταπλάσια ἀπὸ τὸν Θεό. Ψάχνω, λοιπόν, τὸν Θεὸ νὰ μοῦ πεῖ πότε θὰ μὲ ἀνταμείψει γιὰ τὴν ἐλεημοσύνη μου». «Γύρνα στὸ σπίτι σου καὶ σκάψε κάτω ἀπὸ τὸ δέντρο στὴν αὐλή σου. Θὰ βρεῖς ἕνα τσουκάλι μὲ λίρες. Μὴ τὸ πεῖς πουθενά, μόνο συνέχισε νὰ βοηθᾶς τὸν κόσμο καὶ δὲν θὰ στερηθεῖς τίποτα στὴ ζωή σου». «Σὲ εὐχαριστῶ γέροντα. Καὶ κάτι ἀκόμη. Ἐρχόμενος νὰ σὲ βρῶ, συνάντησα ἕναν ἀσκητὴ καὶ μοῦ ζήτησε νὰ σὲ ρωτήσω ἂν μετὰ ἀπὸ σαράντα χρόνια πνευματικῶν ἀγώνων καὶ ἄσκησης, κέρδισε τελικὰ τὴν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν». «Νὰ πεῖς σὲ αὐτὸν τὸν ἀσκητὴ ὅτι κι ἄλλα σαράντα χρόνια νὰ καθίσει στὸ βουνὸ δὲν θὰ κερδίσει τὴν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν. Στὸν ἀσκητὴ αὐτὸν τοῦ δίνω κάθε μέρα ἕνα παξιμάδι ἐδῶ καὶ σαράντα χρόνια. Σήμερα, ξέροντας ὅτι θὰ πήγαινες ἐσὺ τοῦ ἔδωσα δύο, ἕνα γιὰ αὐτὸν καὶ ἕνα γιὰ σένα. Αὐτός, ὅμως, ἀντὶ νὰ σοῦ δώσει τὸ ἕνα, τὰ κράτησε καὶ τὰ δυὸ γιὰ τὸν ἑαυτό του, χωρὶς νὰ ἔχει ἐμπιστοσύνη σὲ Ἐμένα. Ἐσύ, ὅμως, χωρὶς δισταγμὸ ἔδωσες τὸ μοναδικό σου βόδι πιστεύοντας σὲ αὐτὸ ποὺ ἄκουσες στὴν ἐκκλησία».

Ἀγαπητοί μου,

Αὐτὴ τὴν ἁπλοϊκὴ ἀλλὰ πολὺ διδακτικὴ ἱστορία διάλεξα, γιὰ νὰ σᾶς προτρέψω ὄχι μόνο γιὰ τὴν αὐτονόητη χριστιανικὴ ἀρετὴ τῆς ἐλεημοσύνης ἐν ὄψει τοῦ Ἐράνου τῆς Ἀγάπης 2018 ποὺ θὰ διεξαχθεῖ ἀπό τῆς σήμερον 2ας Δεκεμβρίου ἕως καί τῆς 23ης τοῦ αὐτοῦ μηνός. Τὴν διάλεξα, γιὰ νὰ θυμίσουμε στοὺς ἑαυτούς μας καὶ στοὺς ἄλλους ὅτι τὰ λίγα ἢ πολλὰ ἀγαθὰ ποὺ ἔχουμε εἶναι δῶρα ποὺ ὁ Θεὸς μᾶς δίνει μέσα ἀπὸ τὴν ζωή, γιὰ νὰ «κοινωνοῦμε» μὲ Ἐκεῖνον καὶ τοὺς συνανθρώπους μας. Ἂς μὴν τὰ κρατᾶμε στενόκαρδα γιὰ τὸν ἑαυτό μας, γιατί θὰ τὰ χάσουμε ἀπὸ τὴν περατότητα τῆς ζωῆς καὶ τελικὰ θὰ χαθοῦμε. Ἂς ἐμπιστευθοῦμε τὸν Θεὸ καὶ ἂς μάθουμε νὰ τὰ μοιραζόμαστε μὲ τὸν πλησίον μας, ἀφοῦ πλησίον δὲν εἶναι μόνο ὁ κοντινός, δικός μας ἄνθρωπος, ἀλλὰ ὁ κάθε ἄνθρωπος ποὺ ἔχει τὴν ἀνάγκη μας. Αὐτὲς τὶς μέρες ἂς στρέψουμε τὸ βλέμμα μας στοὺς ἐμπερίστατους πυροπλήκτους ἀδελφούς μας, εἰδικὰ τώρα ποὺ τὰ φῶτα τῆς δημοσιότητας καὶ ἐπικαιρότητας ἔσβησαν ἀπὸ πάνω τους.

Ἄς δώσουμε καί ἄς προσφέρουμε ὅλοι μαζί, γιατί ὁ δρόμος μας γιὰ τὸν Θεὸ περνάει μέσα ἀπὸ την ἀγάπη γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Ἄλλωστε ἡ ἀγάπη καὶ ὄχι ἁπλῶς ἡ ἐλεημοσύνη δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ ἀριθμούς, δὲν κάνει ὑπολογισμούς. Εἶναι ἕνα δικαίωμα τοῦ Θεοῦ καὶ ἕνα χρέος τοῦ ἀνθρώπου, δηλαδή ὅλων μας, ἀνεξόφλητο.

Καλά καί εὐλογημένα Χριστούγεννα!

Μὲ πατρικὲς εὐχὲς

Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ Κύριλλος



(Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού http://imkifissias.gr)


«Εγώ ειμί το φως του κόσμου ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία αλλ΄ έξει το φως της ζωής...»


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 23 και 0 επισκέπτες