Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Ειδήσεις, Συνεντεύξεις, Βιογραφίες, Σχόλια, Τοπικές Αρχιεπισκοπές

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Ιούλ 18, 2016 1:57 pm

Επιστολή 60 γερόντων και μοναχών του Αγίου Όρους για την "Πανορθόδοξη" Σύνοδο της Κρήτης
Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016 - από ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Εικόνα

Εν Αγίω Όρει τη 20/6/2016 (3/7/2016 ν.ημερ.)
Κυριακή των Αγιορειτών Πατέρων
ομολογητών, οσίων, ιεραρχών και μαρτύρων

Ανοικτή Επιστολή Αγιορειτών Πατέρων
Προς:
Την Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους,
Τους είκοσι καθηγουμένους μετά των συνοδιών αυτών,
Και προς ενημέρωσι του Χριστεπωνύμου Πληρώματος της Εκκλησίας.
«…ως φιλοπάτορες υιοί, την πατρικήν κληρονομίαν φυλάξωμεν απαρεγχείρητον· μη καταργήσωμεν τον τόπον ως η άκαρπος συκή· αλλά των Ηγουμένων ημών αναθεωρούντες, την έκβασιν της αναστροφής, μιμησώμεθα την ΠΙΣΤΙΝ και τους αγώνας· ίνα και συν αυτοίς των αιωνίων αγαθών επιτύχωμεν».
(τροπάριο Λιτής εκ της ασματικής ακολουθίας των Οσίων και Θεοφόρων Αγιορειτών Πατέρων ημών των εν τω Αγιωνύμω Όρει του Άθω διαλαμψάντων.)


Σεβαστοί Πατέρες,
Μελετήσαντες μετά πάσης προσοχής τα κοινοποιηθέντα τελικά κείμενα της λεγομένης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, καθώς και τις απαντήσεις εγκρίτων θεολόγων και μητροπολιτών, προαγόμεθα όπως εκθέσωμεν τα ακόλουθα.
Το συμπέρασμα που αβίαστα εξάγεται εκ της μελέτης των είναι ότι τελικώς η σύνοδος αυτή αποδεικνύεται αντορθόδοξη, ληστρική και αιρετική, διότι:

1. Ακολούθησε καινοφανείς μεθοδεύσεις στην θεματολογία και τις πρακτικές της.
2. Απέκλεισε τους Επισκόπους και κατέλυσε την Ορθόδοξη συνοδικότητα και εν γένει χρησιμοποιήθηκαν αντορθόδοξοι μέθοδοι στον τρόπο λειτουργίας της.
3. Δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση του ορθοδόξου πληρώματος· αντίθετα υπήρχε απόκρυψη των αποφασιζομένων κατά την προσυνοδική διαδικασία.
4. Καθιερώνει την μεταπατερική θεολογία.
5. Νομιμοποιεί επίσημα και συνοδικά την παναίρεσι του Οικουμενισμού.
6. Επετεύχθη τελικά ο στόχος της εκκλησιαστικοποιήσεως των αιρέσεων, δηλαδή έγινε δεκτό ότι ο Παπισμός καθώς και λοιποί αιρετικοί είναι Εκκλησίες και όχι αιρέσεις.
7. Υποβιβάζει τον χριστιανισμό στο επίπεδο του κοινωνισμού («κοινωνικό ευαγγέλιο»).

8. Δεν εκφράζει την αγιοπνευματική εμπειρία του εκκλησιαστικού σώματος.
9. Δεν ακολουθεί την αγιοπατερική Παράδοση της Εκκλησίας, μιάς και δεν έγινε εξ’ αρχής αναγνώριση όλων των προηγουμένων συνόδων, και κυρίως αναγνώριση ως Οικουμενικών συνόδων της 8ης και της 9ης.
10. Καταλύει αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων.
11. Αναγνωρίζει το Προτεσταντικό λεγόμενο Παγκόσμιο Συμβούλιο ᾽Εκκλησιών.
12. Παραγκωνίσθηκε και αγνοήθηκε ο ρόλος του Μοναχισμού, και ιδιαίτερα η στάση των Αγιορειτών έναντι του Παπισμού και του Οικουμενισμού.

Σύμφωνα με το τελικό κείμενο, “Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον” της λεγομένης “Αγίας και Μεγάλης Συνόδου’’, στη παράγραφο 6 αναφέρεται ότι: «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται τήν ιστορικήν ονομασίαν των μή ευρισκομένων εν κοινωνία μετ’ αυτής άλλων ετεροδόξων χριστιανικών Εκκλησιών καί Ομολογιών».

Αποδεχομένη έτσι η Σύνοδος ότι ο Παπισμός είναι Εκκλησία, συναποδέχεται και τις αποφάσεις των θεολογικών διαλόγων μετά των παπικών, οι οποίοι τώρα λαμβάνουν και συνοδικήν ισχύν. Σε αυτούς, όμως, όπως γνωρίζετε, γίνεται αναγνώρισις εκκλησιαστικού χαρακτήρα, αποστολικής πίστεως, αυθεντικών μυστηρίων και αποστολικής διαδοχής στην Παπική Αίρεση (βλ. κείμενα Μονάχου 1982, Μπάρι 1987, Νέο Βάλαμο 1988, Μπαλαμάντ 1993). Εξ αυτής λοιπόν και μόνον της αποφάσεως, αποδεικνύεται ότι η Σύνοδος αυτή έχει εκπέσει της Ορθοδόξου πίστεως και ομολογίας.
Επ᾽ αυτών θα ακολουθήσει άμεσα αναλυτική μελέτη προς πλήρη κατοχύρωση των λεγομένων μας.

Σεβαστοί Πατέρες, ως Ιερά Κοινότης ενώ αρχικά διαφοροποιήθηκατε με κείμενό σας προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως προς επί μέρους σημεία των προσυνοδικών κειμένων, μετά ταύτα, διά της συμμετοχής σας μέσω του Καθηγουμένου της Ι.Μ. Σταυρονικήτα στην λεγομένη Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, ουσιαστικά αποδεχθήκατε τις τελικές αποφάσεις της, όπως αυτές εκφράστηκαν μέσω των τελικών κειμένων. Δηλαδή, μέχρι στιγμής επισήμως αποδέχεσθε το ʺορθόδοξονʺ της Συνόδου, το τελεσίδικο των αποφάσεων, και συνακόλουθα την επίσημη συνοδική κατοχύρωση της παναιρέσεως του Οικουμενισμού.

Παρακαλούμε λοιπόν και αναμένουμε, καθώς θεωρούμε ως επιβεβλημένο πνευματικό σας καθήκον, να συγκαλέσετε άμεσα Έκτακτον Διπλήν Σύναξιν και να καταδικάσετε, βάσει των ανωτέρω εκτεθέντων ενστάσεων, την εν λόγω σύνοδο ως αιρετική, αντικανονική και ληστρική.

Τέλος σας δηλώνουμε, ως Αγιορείτες Πατέρες, ότι με την χάρι του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού μας, την βοήθεια της Υπεραγίας Θεοτόκου, και όλων των Οσίων Αγιορειτών Πατέρων, Οσιομαρτύρων, και Ομολογητών, «επόμενοι τοις αγίοις Πατράσι», κατόπιν όλων τούτων, εάν, ο μη γένοιτο, εσείς δεν καταδικάσετε την εν λόγω ψευδοσύνοδο και δεν διακόψετε το μνημόσυνο του Πατριάρχου, τότε, είμεθα υποχρεωμένοι, βάσει των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας και της διαχρονικής παραδόσεως του Ιερού ημών Τόπου, να πράξουμε εμείς αυτό το, αυτονόητο, καθήκον άμεσα. Σύμφωνα με τον ΙΕʹ Κανόνα της Αʹ και Βʹ Οικουμενικού κύρους Συνόδου, οφείλουμε να σταματήσουμε την μνημόνευσι του Πατριάρχου, όπως έπραξαν και οι προ ημών Όσιοι Αγιορείτες Πατέρες επί του αιρετικού πατριάρχου Ιωάννου Βέκκου, οι οποίοι τελικώς και εμαρτύρησαν και τους εορτάζουμε· διότι καθώς μας επισημαίνει ο ΙΕʹ Κανόνας οι διακόπτοντες το μνημόσυνον, «Ου γαρ Επισκόπων, αλλά ψευδεπισκόπων και ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν». Όλοι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας διδάσκουν το ίδιο: «Παραγγελίαν έχομεν εξ αυτού του Αποστόλου, εάν τις δογματίζη ή προστάσση ποιείν ημάς, παρ᾿ ο παρελάβομεν, παρ᾿ ο οι Κανόνες των κατά καιρούς Συνόδων, καθολικών τε και τοπικών ορίζουσιν, απαράδεκτον αυτόν έχειν και μηδέ λογίζεσθαι αυτόν εν κλήρω αγίων». (Αγ. Θεόδωρος Στουδίτης, P.G. 99, 988A), και «Άπαντες οι της Εκκλησίας διδάσκαλοι, πάσαι αι Σύνοδοι, πάσαι αι θείαι Γραφαί, φεύγειν τους ετερόφρονας παραινούσι και της αυτών κοινωνίας διΐστασθαι». ( Αγ. Μάρκος ο Ευγενικός, P.G. 160, 105C).

Επίσης και κατά τον ΛΓʹ Κανόνα της εν Λαοδικεία Συνόδου, « ου δεί αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι ». και ο «κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω», (Βʹ Κανών της εν Αντιοχεία, τον οποίον χρησιμοποιούν και οι Αγιορείτες Πατέρες στην Επιστολήν τους προς την Σύνοδον Κων/πόλεως το 1275). Παραθέσαμε εδώ μόνον ελάχιστα χωρία από την πλούσια διδασκαλία των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας.

Εξάλλου ο Οικουμενικός πατριάρχης τυγχάνει και ο κύριος εμπνευστής και υποκινητής αυτής της Συνοδικής αποφάσεως, και, ως εκ τούτου, για εμάς τους Αγιορείτες Πατέρες, και όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς κληρικούς και λαικούς, καθίσταται εν έργοις και λόγοις ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ, όπως ο Άρειος, ο Νεστόριος, ο Βέκκος κ.α., όπως το έχουν αποδείξει πολλοί επίσκοποι και θεολόγοι, μέχρι σήμερα, και όχι μόνον διά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού αλλά και διά της Πανθρησκείας την οποίαν κηρύττει διά των συμπροσευχών. Διδάσκει αλλότρια δόγματα, αντορθόδοξα και αντιπατερικά˙ διά τούτο κατά την εντολήν του Κυρίου οι πιστοί «αλλοτρίω (ποιμένι) ου μη ακολουθήσωσιν, αλλά φεύξονται απ᾿ αυτού, ότι ουκ οίδασι των αλλοτρίων την φωνήν» (Ιωαν. Ιʹ,1-5).

Οφείλουμε, επίσης να σας ενημερώσουμε ότι θα είναι αναπολόγητοι εν ημέρα κρίσεως όσοι θα υποκύψουν και θα αποδεχθούν τις αποφάσεις αυτής της ΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ψευδοσυνόδου, και θα εξακολουθήσουν εν γνώσει να μνημονεύουν τον Πατριάρχη· όλοι αυτοί ας γνωρίζουν ότι θα διαιρέσουν την αγιορειτική μοναστική πολιτεία. Λυπούμεθα, πολύ για την αντορθόδοξη αυτή πορεία, όπως σας το είχαμε επισημάνει και στην Ανοικτή Επιστολή μας ως Αγιορείτες Πατέρες (13 Μαΐου 2016). Θα αναμένουμε εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, όπως εκάστη Ι. Μονή, Ι. Σκήτη και κάθε Αγιορείτης Μοναχός, λάβει θέση ξεκάθαρα και συνειδητά επί του θέματος.

Άγιοι Πατέρες, η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι Ορθόδοξοι χριστιανοί κηρύσσονται εν διωγμώ. Ήδη η αιρετική ψευδοσύνοδος της Κρήτης χαρακτηρίζει όλους εμάς τους αντιδρώντες Ορθοδόξους χριστιανούς, Αρχιερείς, Ιερείς, Μοναχούς και λαικούς, ως «αιρετικούς», «ζηλωτές» και ειρωνικά ως «υπερορθοδόξους». Θα επιτρέψουμε, αυτή η παραπληροφόρηση και αλλοίωση να την περάσουν στην λαική συνείδηση; Με πολλή ταπείνωσι, φόβο Θεού και αγάπη για την αγία μας Εκκλησία, σας παρακαλούμε, ώστε όλοι μαζύ ενωμένοι να συντελέσουμε, ώστε να συγκληθεί τελικώς η όντως Ορθόδοξος Αγία και Μεγάλη Οικουμενική Σύνοδος, η οποία θα αποκηρύξει την εν λόγω ψευδοσύνοδο.

Σεβαστή Ιερά Κοινότης και Άγιοι Καθηγούμενοι, εκατό χρόνια άκρας οικονομίας και ανοχής απέναντι σε οικουμενιστές - λατινόφρονες και φιλενωτικούς Πατριάρχες και επισκόπους προκάλεσαν μεγάλη φθορά της πίστεως και έθρεψαν αιρετικές αποκλίσεις. Η ζημία και η αλλοίωσι που έχει προκαλέσει αυτή η ψευδεπίγραφη “οικονομία’’ στο Ορθόδοξο φρόνημα κλήρου και λαού είναι τεραστίων διαστάσεων. Σας παρακαλούμε και πάλιν: Αγωνιστείτε να διαφυλάξετε την Ιερά Παρακαταθήκη της Ορθοδόξου Εκκλησίας και Πίστεως.
Αμήν.

Αναμένοντες τις συνεπείς προς την Αγιορειτική Παράδοσι αποφάσεις σας διατελούμεν,

Μετά τιμής και του προσήκοντος σεβασμού

Γέρων Γαβριήλ, Ι.Κ. Αγίου Χριστοδούλου, Ι.Μ.Κουτλουμουσίου.
Γέρων Σάββας Λαυριώτης, Ι.Μ.Μ.Λαύρας.
Γέρων Ευστράτιος ,Ιερομ. Ι.Μ.Μ.Λαύρας.
Γέρων Ιλαρίων, Ι.Καθ. Αγίου Μαξίμου του ομολογητού.
Μοναχός Δοσίθεος, Ι.Καθ.Αγίου Μαξίμου του ομολογητού.
Γέρων Χαρίτων Ιερομ. Ι.Κ.Αναλήψεως, Ι.Μ.Βατοπαιδίου.
Γέρων Κύριλλος, Ι.Ησ. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Κατουνάκια, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Χερουβείμ, Ι.Κ.Αρχαγγέλων-Κουκουζέλη- ,Ι.Μ.Μ.Λαύρας.
Γέρων Ιωάννης, Ι.Κ.Εισοδίων της Θεοτόκου, Βίγλα, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Γεώργιος, Ι.Κ.Αγίου Βαρλαάμ και Ιωάσαφ, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Βλάσιος, Ξεροκάλυβο Βίγλας, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Παΐσιος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Δαμασκηνός Πόπα, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Δαμασκηνός Ράους, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Ιωήλ, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Σάββας, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιεροδ. Ματθαίος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Εφραίμ, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Νικόδημος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Γεράσιμος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Ταράσιος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Μάρκος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Αρσένιος, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Ραφαήλ, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Ιωάννης, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Σεραφείμ, Ι.Σ.Τιμίου Προδρόμου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Παύλος, Ι.Κ.Κοιμήσεως Αγίας Άννης, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Νεκτάριος, Ι.Κ.Αγίου Δημητρίου, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Συμεών, Ι.Κ.Νέου Θεολόγου Συμεών, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Ησαΐας,Ι.Κ.Νέου Θεολόγου Συμεών Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Ευστάθιος, Ι.Κ. Αγίου Ευσταθίου, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Πολύκαρπος Ιερομ. Ι.Κ.Αγίου Αθανασίου, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Ιωακείμ, Ι.Κ.Αγίου Αθανασίου, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Χριστόδουλος, Ι.Κ.Αγίου Αθανασίου, Ι.Σ.Καυσοκαλυβίων, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Παντελεήμων, Ι.Κ.Αγίου Αντωνίου, Κερασιά, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Μάξιμος Ιερομ., Ι.Κ.Αγίου Αντωνίου, Κερασιά, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Ιερομ. Ρωμανός, Ι.Κ.Αγίου Αντωνίου, Κερασιά, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Αθανάσιος, Βουλευτήρια, Ι.Σκ. Αγίας Άννης, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Θωμάς, Ι.Κ.αγίου Αποστόλου Θωμά, Ι.Σκ. Μικράς Αγίας Άννης, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Θεολόγος, Ι.Κ.Αγ. Αποστόλου Θωμά, Ι.Σκ. Μικράς Αγίας Άννης, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Φώτιος, Ι.Κ.Αγίου Αποστόλου Θωμά, Ι.Σκ. Μικράς Αγίας Άννης, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Φίλιππος Ιερομ. Ι.Κ.Μεγ. Αθανασίου, Ι.Σκ. Μικράς Αγίας Άννης, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Παντελεήμων Ιερομ. Ι.Ησ. Αγίου Ιωάννου Θεολόγου, Κατουνάκια, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Γεράσιμος, Ι. Ησ. Αγίου Γερασίμου, Κατουνάκια, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Γέρων Αθανάσιος, Ι.Ησ. Αγίου Σάββα, Καρούλια, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Συμεών, Καρούλια, Ι.Μ.Μ.Λαύρας
Μοναχός Ηλίας, Ι. Σκ. Αγίου Βασιλείου, Ι.Μ.Μ.Λαύρας,
Ιερομ. Ειρηναίος, Καψάλα
Μοναχός Παΐσιος, Καρυές
Ιεροδ. Κοσμάς, Ι.Κ. Αγίου Αθανασίου, Ι.Σκ. Κουτλουμουσίου
Γέρων Νικόδημος, Ι.Κ.Αγίου Νεκταρίου, Καψάλα, Ι.Μ.Σταυρονικήτα

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Δευτ Ιούλ 18, 2016 2:04 pm

Ήταν επόμενο. Όταν συνεδριάζουν λιγότεροι από τους μισούς και δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις εκφρασμένες ανησυχίες των υπολοίπων (ούτε καν όλων των συμμετεχόντων), το αποτέλεσμα είναι να αμφισβητείται από την πλειοψηφία αυτών στους οποίους υποτίθεται απευθύνεται.

Υπάρχει τρόπος επιβολής των αποφάσεων της Συνόδου; Όχι βέβαια. Τα αποτελέσματα των Συνόδων γίνονται αποδεκτά στη συνείδηση των Χριστιανών και έτσι καταξιώνεται η αξία των αντίστοιχων Συνόδων.

Γι αυτή εδώ το καλύτερο θα είναι ...να την ξεχάσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3831
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Δευτ Ιούλ 18, 2016 3:05 pm

Στεναχωριέμαι πολύ Νίκο από αυτήν την εξέλιξη.
Για τις εντάσεις στεναχωριέμαι και τις διαφωνίες. Ας ελπίσουμε πως η ενότητα της Ορθοδοξίας δεν θα διαταραχθεί γιατί αυτό θα είναι ολέθριο.


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 4:51 pm

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Captain Yiannis » Δευτ Ιούλ 18, 2016 6:13 pm

Νίκος έγραψε:Ήταν επόμενο. Όταν συνεδριάζουν λιγότεροι από τους μισούς και δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις εκφρασμένες ανησυχίες των υπολοίπων (ούτε καν όλων των συμμετεχόντων), το αποτέλεσμα να αμφισβητείται από την πλειοψηφία αυτών στους οποίους υποτίθεται απευθύνεται.

Υπάρχει τρόπος επιβολής των αποφάσεων της Συνόδου; Όχι βέβαια. Τα αποτελέσματα των Συνόδων γίνονται αποδεκτά στη συνείδηση των Χριστιανών και έτσι καταξιώνεται η αξία των αντίστοιχων Συνόδων.

Γι αυτή εδώ το καλύτερο θα είναι ...να την ξεχάσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε.


Ε ε ε ε ας μην την ξεχάσουμε και τελείως , μιά χαρα τοποθετήθηκε το Πατριαρχείο Αντιοχείας.
Προκαταρκτική ας είναι προκαταρκτική. :)



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Ιούλ 22, 2016 9:19 am

Oι 7 πληγές της Συνόδου της Κρήτης - Αποτίμηση σε στρογγυλή τράπεζα στη Μολδαβία
Πέμπτη, 21 Ιούλιος 2016 09:31 Από Βήμα Ορθοδοξίας

Εικόνα

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ «ΣΥΝΟΔΟΥ» ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ*

Στις 12 Ιουλίου στο Κισινάου, πρωτεύουσα της Μολδαβίας έλαβε χώρα συζήτηση σε στρογγυλή τράπεζα για την Πανορθόδοξη στην Κρήτη και εκφράστηκαν οι εξής θέσεις:

1. Η συνελθούσα στην Κρήτη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας» από 16 έως 27 Ιουνίου του έτους 2016 διέψευσε και το όνομά της και τις προσδοκίες του υγιούς πληρώματος της Εκκλησίας.

2. Διέψευσε το όνομά της, διότι αποδείχθηκε, κρινόμενη θεολογικά, ότι δεν είναι ούτε σύνοδος ούτε αγία ούτε μεγάλη. Δεν είναι ορθόδοξη σύνοδος, διότι δεν ανταποκρίθηκε στα κριτήρια και στα μέτρα των αληθινών συνόδων, των γνωστών από την ιστορία της Ορθοδόξου Εκκλησίας· διακόπτει την παράδοση των ορθοδόξων συνόδων, δεν αποτελεί συνέχειά τους, αποτελεί συνοδικό πραξικόπημα και συνοδική καινοτομία. Οικοδόμησε ένα «νέο είδος συνόδου», όπως καυχήθηκε ένας από τους Προκαθημένους, ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος. Είναι σύνοδος της Νέας Εποχής και του Οικουμενισμού.

3. Δεν είναι αγία τυπικώς, κανονικώς και ουσιαστικώς, διότι έλαβε αποφάσεις αντίθετες προς τις αποφάσεις των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων, ως προς την αντιμετώπιση των αιρέσεων, δεν είναι «επομένη τοις αγίοις Πατράσι». Μολονότι η σχέση της Μιάς, της Ορθοδόξου, Εκκλησίας με τους ετεροδόξους αναδείχθηκε ως κεντρικό θέμα της Συνόδου, η οποία εν προκειμένω ανάλωσε πολύ χρόνο και κόπο και υπέστη μεγάλη ένταση, ωστόσο για πρώτη φορά στην ιστορία της Εκκλησίας Σύνοδος με τόσο μεγάλες φιλοδοξίες δεν κατονόμασε και δεν καταδίκασε αιρετικούς. Πουθενά μέσα στα κείμενα της Συνόδου αυτής δεν υπάρχει η λέξη «αίρεση».

Αντίθετα, ονομάζει τις αιρέσεις του Μονοφυσιτισμού, του Παπισμού και του Προτεσταντισμού «εκκλησίες»· αξιολογεί θετικά τα κείμενα των Θεολογικών Διαλόγων, μερικά από τα οποία είναι γεμάτα από εκκλησιολογικές αιρέσεις, όπως τα κείμενα του Balamand (1993), του Porto Alegre (2006), της Ραβέννας (2007) και του Πουσάν (2013)· επαινεί το παναιρετικό «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» (WCC) και συνιστά να συνεχισθεί ο εξευτελισμός της εκεί συμμετοχής μας και της εξίσωσής μας προς τις δήθεν εκκλησίες του Προτεσταντισμού. Νομιμοποιώντας, λοιπόν, την με κακό τρόπο διενεργούμενη συμμετοχή μας στους Διαλόγους και αποκρύποντας την μειοδοσία εκ μέρους των ορθοδόξων αντιπροσώπων, αποκρύπτει παραλλήλως, και το ότι δεν έχει σημειωθεί έως σήμερα καμμία θεολογική πρόοδος προς την αλήθεια σε κανέναν απολύτως θεολογικό διάλογο. Επιπλέον, για πρώτη φορά στην ιστορία της Εκκλησίας, Σύνοδος εκάλεσε αιρετικούς ως παρατηρητές στις εργασίες της, με τους οποίους έγιναν και συμπροσευχές.

Αντίθετα με αυτά, ηχεί σήμερα στην καρδιά μας, την ημέρα της μνήμης του Οσίου Παισίου του Αγιορείτου (†1994), ο επίκαιρος λόγος του: «Αυτό που επιβάλλεται σε κάθε Ορθόδοξο, είναι να βάζη την καλή ανησυχία και στους ετεροδόξους, να καταλάβουν δηλαδή ότι βρίσκονται σε πλάνη, για να μην αναπαύουν ψεύτικα τον λογισμό τους, και στερηθούν και σ’ αυτήν την ζωή τις πλούσιες ευλογίες της Ορθοδοξίας και στην άλλη ζωή στερηθούν τις περισσότερες και αιώνιες ευλογίες του Θεού»[1].

4. Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου ούτε και μεγάλη μπορεί να χαρακτηρισθεί, διότι δεν εκλήθησαν να λάβουν μέρος όλοι οι Επίσκοποι, και επομένως δεν εκπροσωπήθηκε μεγάλο μέρος του εκκλησιαστικού πληρώματος. Η επιλογή των ολίγων κληθέντων δεν έγινε με κανονικό τρόπο εκλογής. Οι επιλεγέντες μετείχαν χωρίς δικαίωμα ψήφου και με δικαίωμα λόγου χρονικά περιορισμένου. Από το σύνολο των 800 περίπου Επισκόπων της ανά την Οικουμένην Εκκλησίας δικαίωμα ψήφου είχαν μόνον οι 14 Προκαθήμενοι· και επειδή από αυτούς απουσίαζαν οι 4, εψήφισαν τελικώς μόνον οι 10, δηλαδή ένα ογδοηκοστό (1/80) του συνόλου των Επισκόπων οι οποίοι έπρεπε να είναι παρόντες και να ψηφίσουν. Η πράξη αυτή είναι πρωτοφανής στην εκκλησιαστική ιστορία μας και αυθαίρετη, επειδή παραβιάζει κατάφωρα την εκκλησιολογία των Ορθοδόξων Συνόδων, οι οποίες προϋποθέτουν την ισότητα όλων των Αρχιερέων, πράγμα που εμφαίνεται στην ισότιμη ψήφο τους. Ουσιαστικώς η καταστρατήγηση αυτή της επισκοπικής ισότητος και ο ως άνω καινοφανής ελιτισμός εισηγείται την καθιέρωση ενός «συλλογικού Πάπα», Προκαθημένων οι οποίοι δεν είναι πρώτοι μεταξύ ίσων (“primi inter pares”), αλλά άνευ ίσων (“primi sine paribus”).

Σε ανώτατο εκκλησιαστικό επίπεδο η απουσία των τεσσάρων Εκκλησιών Αντιοχείας, Ρωσίας, Βουλγαρίας και Γεωργίας (της πρώτης εξ αυτών πρεσβυγενούς), οι οποίες εκπροσωπούν περίπου το 70% των Ορθοδόξων Πιστών, καταδεικνύει πολύ περισσότερο την Σύνοδο ως όχι μεγάλη, αλλά μικρή, ούτε βεβαίως πανορθόδοξη, αλλ’ απλώς διευρυμένη διορθόδοξη Συνέλευση.

5. Η Σύνοδος διέψευσε όχι μόνον το όνομά της, αλλά και τις προσδοκίες του πληρώματος της Εκκλησίας· μεταξύ των προσδοκιών αυτών δύο θέματα είχαν μεγίστη προτεραιότητα, για την θεραπεία παλαιών σχισμάτων προκληθέντων από πρωτοβουλίες της εκκλησιαστικής ηγεσίας και για την πρόληψη νέων διαιρέσεων και εντάσεων: έπρεπε να επιλυθεί, με επαναφορά του παλαιού, πατρίου, ημερολογίου, το θέμα του εκκλησιαστικού εορτολογίου, το οποίο μεταρρυθμίστηκε πραξικοπηματικά, χωρίς πανορθόδοξη απόφαση και διασπά επί εκατό περίπου χρόνια την λειτουργική ενότητα των Ορθοδόξων. Και το σημαντικώτερο: αυτό που έπρεπε να πράξει η Σύνοδος ήταν η απερίφραστη καταδίκη της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, η οποία επί εκατό περίπου έτη διαβρώνει τους Ιεράρχες και τους θεολόγους της Εκκλησίας, παραμερίζοντας την Παράδοση των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων και δυσφημώντας όσους αγωνίζονται για την διατήρησή της ως ακραίους και φανατικούς. Αντιθέτως, η Σύνοδος του Κολυμπαρίου στο επίμαχο και αμφισβητούμενο κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» προέβη σε μία «άμεικτη μείξη» της Ορθοδοξίας με τις αιρέσεις· διατύπωσε μέσα σε αυτό κάποιες ορθόδοξες αλήθειες, τις οποίες όμως ανέμειξε με την υποστήριξη των αιρέσεων του Παπισμού και του Οικουμενισμού. Ακόμη και οι διορθωτικές στο κείμενο προτάσεις ενισχύουν αυτό το μείγμα του Οικουμενισμού και του συγκρητισμού. Έτσι, αντί της θεολογικής ακριβείας στα θέματα της Πίστεως, εισάγονται - και πάλι για πρώτη φορά στην ιστορία των Συνόδων της Εκκλησίας - διατυπώσεις αντιφατικές και θεολογικά αυτοαναιρούμενες, σκόπιμη ασάφεια, η οποία σήμερα ωραιοποιείται ως «εκκλησιαστική διπλωματία», ενώ αποτελεί πονηρή και εσπιλωμένη υποκρισία.

Η διατύπωση αιρετικής εκκλησιολογίας, δηλαδή η προσεκτική αλλά καταφανής αποδοχή «ετεροδόξων εκκλησιών» στο εν λόγω κείμενο, καταργεί αυτήν ταύτην την επιδίωξη της Συνόδου στο Κολυμπάρι, την επίδειξη της ενότητος των Ορθοδόξων Εκκλησιών, διότι αρνείται την ενιαία διά μέσου των αιώνων και συνοδικώς διατυπωμένη ορθόδοξη εκκλησιολογία, η οποία αποτελεί προϋπόθεση της εκκλησιαστικής ενότητας. Σύμφωνα με τους λόγους του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, «όταν όλοι πιστεύουμε με όμοιο τρόπο, τότε υπάρχει ενότητα [...] Αυτό είναι ενότητα Πίστεως, όταν όλοι είμαστε ένα, όταν όλοι έχουμε με όμοιο τρόπο επίγνωση του συνδέσμου μας»[2]. Κατά τον Μέγα Αθανάσιο οι αιρετικοί δεν μπορούν να θεωρούνται πιστοί του Χριστού· «Ποια πίστη υπάρχει σε αυτούς, κοντά στους οποίους ούτε λόγια, ούτε κείμενα είναι βέβαια, αλλά όλα αλλοιώνονται και μεταβάλλονται σε διάφορες χρονικές περιόδους;»[3]. Μια επίσημη καταδίκη του εν λόγω κειμένου θα αποτελούσε, κατά συνέπεια, υπακοή και υπηρεσία προς την ενότητα της Εκκλησίας.

Και όλα τα επίλοιπα κείμενα της Συνόδου, βαμμένα με θεολογικό σχετικισμό, παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα· είναι επί τούτου χαρακτηριστικό το παράδειγμα του κειμένου «Το Μυστήριον του Γάμου και τα κωλύματα αυτού», το οποίο πάσχει εξ επόψεως των ιερών Κανόνων και της εκκλησιολογίας· η πρόταση αποδοχής των μεικτών γάμων ως «οικονομίας» είναι άκρως αθεολόγητη εκκλησιολογικώς. Ο 72ος Κανόνας της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου συνιστά αυστηρώς την ακύρωση και διάλυση ενός τέτοιου γάμου ως εκκλησιαστικώς παράνομης συμβίωσης. Έτσι, η λεγομένη «Σύνοδος» δεν εισηγείται οικονομία, αλλά σοβαρότατη κανονική παρανομία, με σοβαρότατες εκκλησιολογικές συνέπειες.

Για τους παραπάνω λόγους οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα για την Εκκλησία και είναι ουσιαστικώς άκυρες.

6. Αυτό που πρέπει να γίνει μετά την αποτυχία της Συνόδου της Κρήτης να λάβει πειστικές και σαφείς, όχι διφορούμενες και αντιφατικές, καθώς έλαβε, αποφάσεις, είναι να υπάρξει συνεννόηση ανάμεσα αφ’ ενός μεν στις Εκκλησίες εκείνες που απουσίασαν για σοβαρούς δογματικούς και εκκλησιολογικούς λόγους, αφ’ ετέρου δε στους Επισκόπους που είτε αρνήθηκαν να λάβουν μέρος είτε έλαβαν και δεν υπέγραψαν το επίμαχο κείμενο, κατά τρίτον στο Άγιον Όρος και επίσης στο υγιές πλήρωμα της Εκκλησίας, το οποίο αντιδρά· ώστε να απορριφθούν συνοδικώς ως άκυρες οι αποφάσεις της Συνόδου, ιδιαίτερα το οικουμενιστικό αυτό κείμενο, και να γίνει επίσημη συνοδική καταδίκη του Οικουμενισμού ως αιρέσεως. Να αναληφθεί επίσης προσπάθεια επανόδου στο παλαιό ημερολόγιο, ώστε να θεραπευθούν τα τραύματα του παρελθόντος και να προληφθούν νέες διαιρέσεις και εντάσεις.

Η αδιαμαρτύρητη αποδοχή του εκκλησιολογικού αυτού κειμένου της Κρήτης, η μη επίσημη απόρριψή του, οδηγεί στη μεταφορά της παναιρέσεως του Οικουμενισμού απ’ ευθείας μέσα στην Εκκλησία, δηλαδή στη συνύπαρξη δύο αντιθέτων δογματικών (εκκλησιολογικών) παραδόσεων: εκείνης η οποία ομολογείται στο Σύμβολο της Πίστεως περί Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και εκείνης της καινοτόμου, αλλοτρίας και αιρετικής, των πολλών «ετεροδόξων εκκλησιών». Έτσι το Σώμα του Χριστού, η Εκκλησία[4], παρουσιάζεται «σχιζοφρενής», όχι έχουσα «νούν Χριστού»[5], αλλά «Χριστόν μεμερισμένον [=τεμαχισμένο] [6]», πολλές «δόξες», δογματικές δηλαδή πίστεις[7]. Και ενώ η Εκκλησία είναι το μέσον διά του οποίου «έγινε γνωστή στις Αρχές και Εξουσίες στα επουράνια μέσω της Εκκλησίας η πολυποίκιλη σοφία του Θεού»[8] παρουσιάζεται τώρα στο κείμενο αυτό του Κολυμπαρίου ως στερημένη από το βασικό γνώρισμά Της της Πεντηκοστής, την ΕΝΟΤΗΤΑ, κατά την οποίαν «το Πνεύμα το Άγιον [...] συνάρμοσε σε συμφωνία ενιαίας προς την Αγία Τριάδα Πίστεως τις διαφορετικές γλώσσες του πλήθους των εθνών»[9].

Η υποχρέωση μιάς συνοδικής καταδίκης του κειμένου αυτού, αλλά και του Οικουμενισμού γενικώς, προκύπτει αβίαστα και από την διαπίστωση του Οσίου Μαξίμου του Ομολογητού προς τους Μονοθελήτες· σύμφωνα με αυτήν δεν αρκεί η «εξαφάνιση» η «παρασιώπηση» ενός κειμένου αιρετικού το οποίο εγκρίθηκε συνοδικά, αλλά απαιτείται η συνοδική καταδίκη του, ώστε να μη βλάπτει τις ψυχές όσων το διαβάσουν: «Κατέβηκε από τους πέτρινους τοίχους, αλλά όχι από τις νοερές ψυχές. Να δεχθούν την κατάκριση αυτών, η οποία έγινε στη Ρώμη και εκτέθηκε συνοδικά, με ευσεβή δόγματα και κανόνες, και (τότε) έχει καταστραφεί το διαχωριστικό τείχος και δεν χρειαζόμαστε προτροπή»[10].

7. Πρέπει εδώ, παρά ταύτα, να γίνει η υπενθύμιση, σε συσχετισμό με την δογματική συνείδηση όλων των μελών της Εκκλησίας, και των λαικών, ότι η μνημόνευση των Επισκόπων «επ’ εκκλησίαις» δεν είναι απροϋπόθετη, αλλά συναρτάται προς την δογματική τους πίστη, καθώς μνημονεύονται στην Θεία Λειτουργία – ειλικρινώς και όχι ψευδώς - ως «ορθοτομούντες [=διατυπώνοντας σωστά] τον λόγον της του Χριστού αληθείας» ή, με άλλα λόγια, και όπως προϋποθέτει η Αγία Γραφή, «επειδή αυτοί αγρυπνούν για χάρη των ψυχών μας»[11]. Σύμφωνα με την ορθόδοξη εκκλησιολογία, όπως αυτή διαπότισε και το αυτοκρατορικό («βυζαντινό») εκκλησιαστικό δίκαιο, «Σκοπός του Πατριάρχη είναι: πρώτα, εκείνους που παρέλαβε από τον Θεό, να τους διαφυλάξει σε ευσέβεια και σεμνότητα βίου· έπειτα, και όλους τους αιρετικούς, κατά το μέτρο των δυνατοτήτων του, να τους επιστρέψει προς την Ορθοδοξία και την ενότητα της Εκκλησίας (αιρετικοί δε ονομάζονται από τους νόμους και τους Κανόνες και εκείνοι οι οποίοι δεν έχουν κοινωνία με την Καθολική Εκκλησία)». Αυτό, διότι «Πατριάρχης σημαίνει ζωντανή και έμψυχη Εικόνα του Χριστού, η οποία χαρακτηρίζει την αλήθεια με έργα και λόγια»[12]. Όπως, λοιπόν, δεν προσκυνούμε την αγιογραφημένη Εικόνα του Χριστού, αν αυτή με νεστοριανική λογική, δεν διασώζει τα επιγράμματα της ομολογίας της Θεότητός Του (Ο Ων, ΙC XC) η τα λοιπά γνωστά εκ της Αγίας Γραφής και Παραδόσεως γνωρίσματα της ανθρωπίνης Του φύσεως, έτσι δεν αναγνωρίζεται και στο πρόσωπο του Επισκόπου της Εκκλησίας η «ζώσα Εικόνα του Χριστού», όταν αυτός δεν διασώζει την δογματική ομολογία της Εκκλησίας, δηλαδή του Σώματος του Χριστού. Αυτή είναι και η ουσία του 31ου Αποστολικού Κανόνος και του 15ου της ιεράς Πρωτοδευτέρας Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου (έτους 861) περί της διακοπής της κοινωνίας προς τον οικείο Επίσκοπο.

* Στην συζήτηση έλαβαν μέρος προσκληθέντες, εκτός από τους Μολδαβούς, ο πρωτοπρεσβύτερος-καθηγητής π. Θεόδωρος Ζήσης, ο καθηγητής κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, ο πρωτοπρεσβύτερος π. Ματθαίος Βουλκανέσκου και ο μοναχός π. Σεραφείμ, οι οποίοι συνέταξαν το δημοσιευόμενο κοινό κείμενο με τον ως άνω τίτλο, το οποίο ανέγνωσε ο π. Σεραφείμ, μεταφραζόμενο συγχρόνως στα ρωσικά.
[1]. Επιστολές, εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον Μοναζουσών «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Βασιλικά Θεσσαλονίκης 2008, σελ. 149ε.
[2]. Εις την Προς Εφεσίους 11, 3· PG 62, 83· «...όταν πάντες ομοίως πιστεύομεν, τότε ενότης εστί ... Τούτο γαρ εστιν ενότης Πίστεως, όταν πάντες εν ώμεν, όταν πάντες ομοίως τον σύνδεσμον επιγινώσκομεν».
[3]. Περί των εν Αριμίνω και Σελευκεία Συνόδων 38, PG 26, 760· «Ποία πίστις παρά τούτοις, παρ΄ οις ου λόγος, ου γράμμα βέβαιον, αλλά πάντα κατά καιρόν αλλάσσεται και μεταβάλλεται;».
[4]. Προς Εφεσίους 1, 22.23· Προς Κολασσαείς 1, 24
[5]. Α΄ Προς Κορινθίους 2, 16
[6]. Α΄ Προς Κορινθίους 1, 13· «μεμέρισται ο Χριστός;».
[7]. Πρβλ. και Προς Εφεσίους 4, 5· «εις Κύριος, μία Πίστις, εν βάπτισμα».
[8]. Προς Εφεσίους 3, 10· «... ίνα γνωρισθή νυν ταίς αρχαίς και ταίς εξουσίαις εν τοις επουρανίοις διά της Εκκλησίας η πολυποίκιλος σοφία του Θεού».
[9]. Κάθισμα της α΄ στιχολογίας του Όρθρου της Τετάρτης μετά την Πεντηκοστήν, «Καθώς επηγγείλατο, αυτεξουσίως μολόν, το Πνεύμα το Άγιον, τοις Αποστόλοις Χριστέ, εις μίαν συνήρμοσε Πίστεως συμφωνίαν της ακτίστου Τριάδος, γλώσσας τας διαφόρους της εθνών πανσπερμίας».
[10]. Περί των πραχθέντων εν τη πρώτη αυτού εξορία, ήτοι εν Βιζύη 12, PG 90, 145 B.C. «ΘΕΟΔ.: Εκείνος ο χάρτης κατηνέχθη και απεβλήθη. ΜΑΞ.: Κατηνέχθη εκ των λιθίνων τοίχων, ου μην εκ των νοερών ψυχών. Δέξωνται την κατάκρισιν τούτων την εν Ρώμη συνοδικώς εκτεθείσαν δι΄ ευσεβών δογμάτων τε και κανόνων, και λέλυται το μεσότοιχον και προτροπής ου δεόμεθα».
[11]. Προς Εβραίους 13, 17· «Πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε· αυτοί γαρ αγρυπνούσιν υπέρ των ψυχών υμών, ως λόγον αποδώσοντες».
[12]. Επαναγωγή, τίτλος Γ΄, κεφ. α΄ & β΄· «Πατριάρχης εστίν εικών ζώσα Χριστού και έμψυχος, δι΄ έργων και λόγων χαρακτηρίζουσα την αλήθειαν [...] Σκοπός τω Πατριάρχη πρώτον μεν, ούς εκ Θεού παρέλαβεν, ευσεβεία και σεμνότητι βίου διαφυλάξαι, έπειτα δε και πάντας τους αιρετικούς κατά το δυνατόν αυτώ προς την ορθοδοξίαν και την ένωσιν της Εκκλησίας επιστρέψαι (αιρετικοί δε τοις νόμοις και τοις κανόσι καλούνται και οι τη Καθολική μη κοινωνούντες Εκκλησία)».

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Ιούλ 23, 2016 5:55 pm

Από την οπτική γωνία που βλέπουν την Ορθόδοξη Εκκλησία οι πολλοί.



Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Ιούλ 27, 2016 12:28 pm

Πατρ. Μόσχας: Δεν πήγαμε γιατί δεν ήταν Πανορθόδοξη, όχι για να την υποβαθμίσουμε
Τετάρτη, 27 Ιούλιος 2016 11:08 Από desk vimaorthdoxias

Εικόνα

O Πατριάρχης Κύριλλος πιστεύει παρόλα αυτά πως ο Χριστιανικός Ορθόδοξος κόσμος δεν θα χωριστεί παρά τις εναντίον του πολιτικές ...

Αναλυτικότερα, ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών Ρωσιών Κύριλλος δήλωσε ότι πιστεύει πως ο Χριστιανικός Ορθόδοξος κόσμος θα πετύχει όσον αφορά στη διατήρηση της ενότητάς του παρά τη ματαίωση της πρόσφατης Πανορθόδοξης Συνόδου στην Κρήτη.

«Τη στιγμή που διαπιστώνουμε την αδυναμία μας και την ατέλεια μας, θα πρέπει όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε τις διαφορές στο εσωτερικό της ορθόδοξης χριστιανικής οικογένειας αποβλέποντας και σε μεγαλύτερη Πανορθόδοξη ενότητα. Πιστεύουμε ότι ο Κύριός μας θα οδηγήσει όλους μας, ολόκληρη τη παγκόσμια χριστιανική Ορθόδοξη Εκκλησία, προς αυτό το δρόμο. Δεν είναι ένας δρόμος νέων διχασμών που ορισμένες πολιτικές δυνάμεις ονειρεύονται, αλλά ένας δρόμος αυξανόμενης αδελφικής αγάπης και ομοψυχίας», δήλωσε ο Ρώσος Πατριάρχης την Τρίτη μετά από μια λειτουργία στο Μετόχιο της Εκκλησίας της Αντιοχείας στη Μόσχα.

Είπε ακόμη πως το γεγονός ότι εκπρόσωποι της Ρωσικής Εκκλησίας αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στη Σύνοδο στην Κρήτη, «σε καμία περίπτωση δεν ήθελε να υποβαθμίσει το ρόλο και τη σημασία της Συνόδου για τις εκκλησίες που πήραν μέρος σε αυτό. Η έννοια της άρνησης ήταν να δηλώσει ότι η Σύνοδος δεν έχει Πανορθόδοξη φύση ή πανορθόδοξο κύρος»...

Πηγή: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Ιούλ 27, 2016 12:30 pm

Είναι προφανές ότι το Πατριαρχείο Μόσχας, θεωρεί ότι ματαιώθηκε η Πανορθόδοξη Σύνοδος (ως Πανορθόδοξη) και ότι τα αποτελέσματα της Συνόδου, όπως έγινε, αφορούν μόνο τις τοπικές Εκκλησίες που συμμετείχαν.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Νοέμ 04, 2016 10:15 am

Εκτακτη σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
ΕΛΛΑΔΑ 03|11|2016 16:05

Εικόνα

Την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στις 23-24 Νοεμβρίου, αποφάσισε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών της, ο μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγος θα αναγνώσει την εισήγησή του με θέμα «Ενημέρωσις περί των διεξαχθεισών εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας» και θα ακολουθήσει συζήτηση επ' αυτής.

Πηγή: iefimerida.gr


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 4:51 pm

Re: Η "Αγία και Μεγάλη" Σύνοδος

Δημοσίευσηαπό Captain Yiannis » Τετ Νοέμ 23, 2016 10:54 am

Νάσαι καλά Νικόλα γιά τις ενημερώσεις....
Ευχαριστώ.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 7 και 0 επισκέπτες