Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

NikolaosArvanitidis

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Μάιος 07, 2020 2:14 pm

Οι Ράδιο Αρβύλα μόλις είδαν στα Social Media τις σφοδρές αντιδράσεις των ορθοδόξων χριστιανών διέγραψαν το βίντεο τους κακήν κακώς: https://www.ieidiseis.gr/eidiseis/media ... a-koinonia .Τώρα λένε πως δεν ήταν βλασφημία αυτό γιατί δεν πρόσβαλε κάτι ιερό και όσιο αλλά σατίριζε την θεωρία πως η θεία κοινωνία δεν μεταδίδει μικρόβια.Η θεία κοινωνία όμως είναι ιερό και όσιο (προφανώς οι ράδιο αρβύλα θέλουν να νομίζουν ότι ιερά και οσία στην ορθοδοξία είναι μόνο οι άγιοι).Οσο για την δικαιολογία ότι οι Ράδιο Αρβύλα είναι χριστιανοί ορθόδοξοι να ενημερώσουμε πως χριστιανός ορθόδοξος δεν είναι αυτός που πατά εκκλησία μόνο σε κοινωνικά γεγονότα και γιορτές.



NikolaosArvanitidis

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Μάιος 07, 2020 5:43 pm

Νίκος έγραψε:Μία ακόμη βλασφημία από τους αντίχριστους Ράδιο Αρβύλα, που προκάλεσαν τους πιστούς με μια εκτός πραγματικότητα "αναπαράσταση" θείας κοινωνίας. Ευτυχώς οι αντίχριστοι δεν γνωρίζουν τα εκκλησιαστικά και η αναπαράσταση δεν πείθει:
...
Δεν έγινε σε ιερό ναό, background image είναι (μπορείς να το καταλάβεις από το πόσο θολή είναι), και ο "παπάς" είναι ηθοποιός. Φαίνεται και από τη θέση του "παπά" σε σχέση με την ωραία πύλη. Επίσης ο "παπάς" δε φορά άμφια ούτε καν πετραχήλι και φορά το καλυμμαύκι.

Γιατί αν αναπαραστούσαν σωστά το μυστήριο της θείας κοινωνίας θα άλλαζε κάτι;Η άποψη πως η θεία κοινωνία μεταδίδει ασθένειες είναι έτσι και αλλιώς βλασφημία είτε γίνεται με ψευτική(ή και σωστή) αναπαράσταση είτε απλά το λέει κάποιος χωρίς να κάνει αναπαράσταση.Οι Ράδιο Αρβύλα πάντως διώχτηκαν προ μηνών απο τον ΣΚΑΙ και είναι τηλεοπτικά άστεγοι επι του παρόντος.Με τον κορωνοιό τελικά εκδηλώθηκαν εντελώς οι αντίχριστοι καλλιτέχνες,δημοσιογράφοι,γιατροί,νομικοί και πολιτικοί στην πατρίδα μας(που πριν δεν εκδηλώνονταν τόσο φανερά) και τους ξέρουμε καλά πια ποιοί είναι.Ουδεν κακον αμιγες καλου.



NikolaosArvanitidis

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Μάιος 07, 2020 7:48 pm

Επικεφαλής επιτροπής Ελλάδα 2021 "ο Καποδίστριας ήταν δικτατορας": (iefimerida.gr)
''Για τον Ιωάννη Καποδίστρια, τα πρώτα δημοκρατικά και φιλελεύθερα συντάγματα αποτελούν "ξυράφι στα χέρια μικρού παιδιού". Ο Καποδίστριας φτάνει τον Ιανουάριο του 1828 στην Αίγινα ενώ έχει αποδεχτεί ήδη από τον Αύγουστο του 1827 τη θέση του Κυβερνήτη. Καθώς λοιπόν θεωρεί ιδιαίτερα επικίνδυνο ξυράφι το Σύνταγμα της Τροιζήνας, το αναστέλλει & κηρύσσει ουσιαστικά δικτατορία. Αυτό είναι το τέλος της Πρώτης Ελληνικής Δημοκρατίας. Όμως οι δημοκρατικοί και φιλελεύθεροι Έλληνες δεν το έβαλαν κάτω.Συνέχισαν να αγωνίζονται για δημοκρατία και δικαιώματα. Ούτε η δικτατορία Καποδίστρια, ούτε οι Βαυαροί, ούτε οι ξένες δυνάμεις μπόρεσαν να τους αναγκάσουν να ανεχθούν ένα αυταρχικό καθεστώς.Με αγώνες & αίμα κατόρθωσαν το 1844 να κάνουν την Ελλάδα το πρώτο κράτος στον κόσμο που καθιερώνει την καθολική ψηφοφορία των ανδρών & το 1864 μία από τις πρώτες φιλελεύθερες κοινοβουλευτικές δημοκρατίες της Ευρώπης''.



Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό aposal » Πέμ Μάιος 07, 2020 10:33 pm

Καλά έλεγε ο άγιος Παΐσιος πως η Ελλάδα υπάρχει σαν Κράτος λόγω Θεού, γιατί αν η τύχη της αφηνόταν στους πολιτικούς θα ήταν προ πολλού υποδουλωμένη σε άλλο Κράτος.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

NikolaosArvanitidis

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Πέμ Μάιος 07, 2020 10:41 pm

Η Ελλάδα(το νεώτερο ελληνικό κράτος) δημιουργήθηκε απο ανθρώπους με αξίες,αρχές και ιδανικά.Σήμερα αυτοί που έχουν τον έλεγχο της είναι άτομα με ακριβώς αντίθετη προσωπικότητα. Όταν έχεις τέτοιους εθνομηδενιστές (οι οποίοι μέσω του λογαριασμού Greece2021 σε Facebook και Twitter προσβάλουν τον Καποδίστρια, αλλά ηρωποιούν τον Κοραή(όλοι ξέρουμε τον λόγο)) σε μια τέτοια επιτροπή δεν είναι να απορείς που οι τούρκοι ακούνε για Ελλάδα και βάζουν τα γέλια(και φυσικά ούτε μας υπολογίζουν ούτε μας φοβούνται ούτε μας σέβονται).



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Μάιος 08, 2020 3:32 pm

Υπενθυμίζω Νικόλαε, ότι μετά τον Καποδίστρια ήρθαν οι Βαυαροί. Το πρώτο Σύνταγμα επιβλήθηκε στον Όθωνα με νέα επανάσταση το 1843.

Επίσης, δεν ήταν όλοι οι επαναστατημένοι Έλληνες το ίδιο ιδεολόγοι, οι περισσότεροι οπλαρχηγοί της επανάστασης (ιδίως οι αγνοί πατριώτες) σκοτώθηκαν από φίλια πυρά ή δολοφονήθηκαν στον εμφύλιο πόλεμο, που κόντεψε να μας στοιχίσει την ελευθερία μας.

(Νικόλαε πρόσεχε τις εκφράσεις σου εδώ δεν είναι facebook ή twitter. Μη με αναγκάζεις να κάνω λογοκρισία).


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

NikolaosArvanitidis

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Παρ Μάιος 08, 2020 4:27 pm

Νίκο έσβησες κάποιους χαρακτηρισμούς που είπα για τα μέλη της επιτροπής για τον εορτασμό 200 χρόνων απο το 1821 οι οποίοι χαρακτηρισμοί ήταν μεν αρνητικοί αλλά όχι υβριστικοί.Δεν μπήκα καν στον κόπο να τους απαντήσω στα ποστ τους σε Facebook και Twitter διότι δεν έχει νόημα.Οι περισσότεροι απο όσους είναι στην επιτροπή Greece2021 ανήκουν στην κατηγορία των αναθεωρητών ιστορικών που δεν ενδιαφέρονται να διδάξουν ιστορία αλλά παρωπίδες.Είναι άτομα που λένε πως το κρυφό σχολείο είναι μύθος,πως ο Καποδίστριας ήταν δικτάτορας,πως ο Κολοκοτρώνης σφαγέας,ο Παπαφλέσσας ακόλαστος,ο Κοραής υπόδειγμα ήρωα κτλ.Μέχρι και στον αναθεωρητή φιλοσκοπιανό ιστορικό Λιάκο είχαν προτείνει να συμμετέχει στην επιτροπή.Μπορεί να αρνήθηκε αλλά έδειξε απο τότε που το πάνε το πράγμα.Έχουν κάνει μπλοκ στο μισο ελληνικό Twitter και Facebook επειδή τόλμησαν να διαφωνήσουν μαζί τους ενώ σε ένα φίλο μου φιλόλογο διέγραψαν το σχόλιο του επειδή ξεκαθάριζε κάποια πράγματα ιστορικά και έδειχνε την ιδεοληψία τους.Εγώ μπλόκαρα απο τα σοσιαλ μιντια το Greece2021 και θα πρότεινα να κάνετε και εσείς το ίδιο.Με επιτροπές παραχάραξης της ιστορίας δεν πρέπει να έχουμε καμία σχέση.



NikolaosArvanitidis

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό NikolaosArvanitidis » Παρ Μάιος 08, 2020 8:28 pm

Και επειδή έγινε λόγος για το Ράδιο Αρβύλα θα παραθέσω εδώ το μήνυμα ενός από τους μεγαλύτερους έλληνες κωμικούς της εποχής μας.Δείτε το βίντεο από το 18:00 και μετά:




Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Μάιος 09, 2020 3:44 pm

Νικόλαε δεν έβριζες με χαρακτηρισμούς απαράδεκτους για Χριστιανό την επιτροπή, αλλά την κυβέρνηση. Τέλος πάντων δεν έχει σημασία ποιον, αλλά το πως. Έχουμε κώδικα δεοντολογίας σ' αυτό το φόρουμ.

Επίσης, μάθετε επιτέλους να δημοσιεύετε σωστά τα video του youtube.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Γιατί δεν ήταν δικτάτορας ο Ιωάννης Καποδίστριας

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Μάιος 09, 2020 4:43 pm

Γιατί δεν ήταν δικτάτορας ο Ιωάννης Καποδίστριας
9 Μαΐου 2020

Εικόνα

γράφει ο Παναγιώτης Πασπαλιάρης, ιστορικός

Η επιτροπή εορτασμών 1821-2021 φαίνεται να πήρε θέση σε ένα από τα πιο σημαντικά θέματα της ελληνικής ιστοριογραφίας: ήταν τελικά δικτάτορας ο Καποδίστριας; Κυβέρνησε δικτατορικά; Το ζήτημα αυτό είναι σημαντικό πρώτα από όλα για την ελληνική Ιστορία στο σύνολό της. Για παράδειγμα, στην άποψη αυτή στηρίχθηκε ιδεολογικά ο Ιωάννης Μεταξάς, που θεωρούσε τον εαυτό του συνεχιστή του έργου του Καποδίστρια. Είναι σημαντικό όμως και για την ιδιοσυστασία μας. Γιατί εγκολπώνουμε κάθε αντιπολιτευτική διεκδίκηση ως φιλελεύθερη και δημοκρατική, ενώ αυτή μπορεί να έχει ολιγαρχικά και ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά; Η «δικτατορία Καποδίστρια» είναι μέρος του εθνικού μας μύθου. Ενός μύθου που δεν προκύπτει όμως από τις πηγές.

Η Γ΄ Εθνοσυνέλευση κάλεσε τον Καποδίστρια ως κυβερνήτη τη χώρας. Η ίδια Εθνοσυνέλευση εξέλεξε μια Βουλή και ψήφισε το Σύνταγμα της Τροιζήνας. Στην προσωρινή έδρα της κυβέρνησης, στην Αίγινα, από τις 12 έως τις 17 Ιανουαρίου 1828, ο Καποδίστριας δέχτηκε όλους τους ισχυρούς πολιτικούς παράγοντες που ήταν παρόντες και συνομίλησε μαζί τους. Τους είπε ότι δεν μπορεί να κυβερνά με βάση το ψηφισμένο Σύνταγμα. Ως λόγο ανέφερε κυρίως το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε «εις τον Κυβερνήτην και εις την Βουλήν να συγκατατεθώσιν εις οποιανδήποτε συνθήκην, σκοπόν έχουσαν την κατάργησιν της πολιτικής του έθνους υπάρξεως και ανεξαρτησίας» (άρθρο 115).

Ομως οι δυνάμεις (οι οποίες είχαν μόλις καταναυμαχήσει τον τουρκοαιγυπτιακό στόλο στο Ναυαρίνο) δεν συμφωνούσαν στην ανεξαρτησία της Ελλάδας ούτε και οι στρατιωτικές δυνάμεις των Ελλήνων μπορούσαν να την επιβάλλουν. Είχαμε χάσει ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο εκτός της Αργοναυπλίας. Λίγα νησιά ήταν ελεύθερα ακόμα. Μόνη λύση για την επιβίωση της Επανάστασης ήταν η αποδοχή της Συνθήκης του Λονδίνου (6 Ιουλίου 1827) η οποία όριζε την αυτονομία της Ελλάδας υπό την οθωμανική κυριαρχία. Το ζήτημα ήταν νομικό και ουσιαστικό.

Επίσης, το σοβαρό πολιτικό ζήτημα που ανέκυψε από τη συντακτική αυτή πράξη είναι ότι η εξουσία ανήκε στη Βουλή και όχι στον Κυβερνήτη. Η Βουλή συντάσσει τους νόμους, τους στέλνει στον Κυβερνήτη και αυτός έχει το δικαίωμα να τους επιστρέψει δύο φορές. Μετά προβλέπεται ότι: «…το πέμπει και τρίτον εις τον Κυβερνήτην, όστις χρεωστεί αμέσως να το επικυρώσει και να το δημοσιεύσει, και τότε τούτο γίνεται νόμος» (άρθρο 73). Είναι αληθές ότι πολλές διατάξεις της πράξης του Δαμαλά (Τροιζήνας) ήταν πραγματικά φιλελεύθερες και κατοχύρωναν τα δικαιώματα του πολίτη. Το πολίτευμα, όμως, που πρότεινε ήταν απολύτως ολιγαρχικό. Ο απαραβίαστος ηγεμόνας δεν συμμετείχε καν στις εργασίες της Βουλής. Είναι σαφές ότι είχαν καλέσει τον Καποδίστρια να σώσει τη χώρα, αλλά να διατηρήσουν οι ίδιοι την εξουσία.

Οι φανερές πολιτειακές λύσεις που είχε ο Καποδίστριας στη φαρέτρα του ήταν δύο: Πρώτον, να κηρύξει δικτατορική εξουσία με τη βοήθεια του στρατού. Δεύτερον, να ωθήσει τον λαό σε επανάσταση εναντίον της Βουλής εκείνης. Ακόμα και ο κατοπινός του πολιτικός αντίπαλος, ο οποίος έδωσε αφορμή γι’ αυτά τα ευφάνταστα περί δικτατορίας, ο Σπυρίδων Τρικούπης, έγραψε: «Ουδέποτε άνθρωποι εδέχθησαν με ευνοϊκότερο τρόπο τον σωτήρα τους».

Αντ’ αυτών, ο Καποδίστριας πρότεινε τη «μεταβολή» του πολιτεύματος, στην οποία συμφώνησαν όλοι οι πολιτικοί παράγοντες. Ζήτησε την αυτοδιάλυση της Βουλής (η οποία ήταν φιλοκαποδιστριακή). Ζήτησε να δημιουργηθεί ένα σώμα με 27 πολιτικούς όλων των παρατάξεων, ακόμα και όσων λίγων δεν τον ήθελαν στην Ελλάδα ή κυρίως αυτών, όπως απεδείχθη στην πράξη. Το σώμα αυτό ονομάστηκε «Πανελλήνιον» όχι χωρίς λόγο. Ηταν όρος της πολιτικής της «εθνικής συμφιλίωσης». Καθόρισε εκλογές για νέα Εθνοσυνέλευση τον Απρίλιο. Τόνισε σε όλους τους τόνους την προσωρινότητα της κυβέρνησής του. Η λέξη «μεταβολή» είναι αυτή που χρησιμοποιήθηκε στα επίσημα έγγραφα. Αν θέλει κάποιος οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσει έναν σύγχρονο όρο για να μεταφέρει αυτή την έννοια, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόνο τον όρο «μεταπολίτευση».

Ουδείς βεβαίως των ιστορικών και των αντιπάλων του τότε χρησιμοποίησε τον όρο «πραξικόπημα», «δικτατορία» ή άλλον αντίστοιχο στη γλώσσα της εποχής. Οσοι σύγχρονοι ιστορικοί μιλούν σήμερα για «δικτατορία» ακολούθησαν τη διήγηση του Σπυρίδωνα Τρικούπη που κατηγόρησε τον Καποδίστρια (εκ των υστέρων) ότι παρανόμησε με αυτή του την απόφαση. Τόνισε ότι μόνο με νέα Εθνοσυνέλευση μπορούσε να ανασταλεί το «Σύνταγμα» της Τροιζήνας. Ομως, εκλογές για νέα Εθνοσυνέλευση ήταν αδύνατο να γίνουν άμεσα. Πρώτον, έπρεπε να αντιμετωπιστούν ζητήματα ζωής και θανάτου, όπως η αληθινή επισιτιστική κρίση, η άρση της απομόνωσης του έθνους από τις προστάτιδες δυνάμεις κ.ά. Δεύτερον και κυριότερο, πού να γίνουν εκλογές; Πώς να μαζευτούν οι Στερεοελλαδίτες και οι Πελοπονήσιοι όταν όλες σχεδόν οι Περιφέρειες ήταν υπό στρατιωτική κατοχή των Τούρκων πασάδων και του Ιμπραήμ; Το επιχείρημα αυτό είναι μια φάρσα της ιστορίας την οποία αναπαρήγαγαν πλείστοι ιστορικοί, ξένοι κυρίως, αλλά και Ελληνες.

Οι εκλογές έγιναν τελικά την άνοιξη του 1829 όταν απελευθερώθηκε η Πελοπόννησος και μεγάλο μέρος της Στερεάς με στρατιωτικές και διπλωματικές ενέργειες του Κυβερνήτη. Η αντιπολίτευση, που τότε είχε εκδηλωθεί σαφώς, είχε τον έλεγχο του Πανελληνίου. Ο Τρικούπης πάλι, μας ενημερώνει ότι αυτό απαίτησε να μην ψηφίσουν όλοι οι άρρενες πολίτες της Ελλάδας άνω των 25 ετών, αλλά μόνο «οι αυτόχθονες και οι κτηματίαι». Αποκλείονταν δηλαδή οι αγωνιστές που δεν είχαν γεννηθεί στη Στερεά ή την Πελοπόννησο, οι εργάτες, οι ναυτικοί και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, οι ακτήμονες αγρότες. Ο Καποδίστριας όμως επέμεινε, έβαλε εννιά νέα μέλη στο Πανελλήνιο και πέρασε το δικό του, δηλαδή η ψηφοφορία να είναι καθολική.

Οι εκλογές έγιναν για πρώτη φορά στην ιστορία της Επανάστασης με απόλυτη τάξη, χωρίς βία και χωρίς εμφύλιο σπαραγμό. Κανείς δεν αποκλείστηκε από τη διαδικασία. Κι εδώ έχουμε τη δεύτερη ασθενή και πνιγμένη επίσης στις τύψεις διήγηση για την «αντιδημοκρατικότητα» του Καποδίστρια. Αυτή τη φορά από τον Μακρυγιάννη. Εγραψε ο στρατηγός: «Οδήγησε παντού τους διοικητάς και συντρόφους του, έδωσε και τα μέσα τα χρηματικά να κάμουν τις εκλογές των πληρεξουσίων με το πνεύμα του…». Στην κόντρα του με το Πανελλήνιο ο Καποδίστριας είχε ζητήσει να γίνουν οι εκλογές με κρατικό υπάλληλο ως πρόεδρο της εφορευτικής. Οι κοτζαμπάσηδες ζήτησαν να είναι ντόπιος εκλογέας ο πρόεδρος. Επικράτησε η γνώμη του Πανελληνίου. Με άλλα λόγια, ο Μακρυγιάννης κατηγόρησε τον Καποδίστρια για το γεγονός ότι έδωσε χρήματα στους αντιπροσώπους του κράτους ώστε να παρίστανται και να αποτρέψουν τη νοθεία κατά την εκλογική διαδικασία. Συνεχίζοντας ο Μακρυγιάννης, τον κατηγόρησε ακόμα γιατί έκανε προεκλογική εκστρατεία και γιατί ήταν πολύ δημοφιλής.

Είναι σαφές λοιπόν ότι ο Καποδίστριας προχώρησε στη «μεταβολή» του πολιτεύματος ερχόμενος στην Ελλάδα για νομικούς και ουσιαστικούς λόγους, που επέτρεψαν τελικά την επιβίωση του έθνους. Κατόπιν προχώρησε σε δημοκρατικές εκλογές, ήρεμες, νόμιμες, και με καθολική ψηφοφορία. Τις κέρδισε καθαρά με ποσοστά που ίσως κανείς κυβερνήτης της χώρας δεν απέκτησε ποτέ στα διακόσια χρόνια Ιστορίας μας. Κυβέρνησε δημοκρατικά. Επί της εποχής του σταμάτησαν οι πολιτικές δολοφονίες. Ηταν αυστηρός μόνο απέναντι στις σκληρές ολιγαρχικές φατρίες των κοτζαμπάσηδων και των Φαναριωτών. Κυβέρνησε με τον λαό και για τον λαό. Τον είπαν βέβαια τύραννο κατόπιν οι αντίπαλοί αυτοί. Ομως κι αυτό υπήρξε μία ακόμη μεγαλύτερη φάρσα της Ιστορίας για την οποία χρειάζεται μεγαλύτερη ανάλυση.

* Ο κ. Παναγιώτης Πασπαλιάρης είναι ιστορικός, συγγραφέας της βιογραφίας του Καποδίστρια για τη σειρά «Ηγέτες» της «Καθημερινής».

Σχετική Βιβλιογραφία
•Νικόλαος Κασομούλης, Ενθυμήματα Στρατιωτικά της Επαναστάσεως των Ελλήνων, τόμος Γ΄, Αθήνα 1942.
•Στρατηγού Μακρυγιάννη, Απομνημονεύματα, Β΄ Εκδοση, τόμος Β΄, Αθήνα 1947
•Σπυρίδων Τρικούπης, Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως, Γ΄ Εκδοση, τόμος Δ΄, Αθήνα 1888.
•Αλέξανδρος Δεσποτόπουλος, Ο Κυβερνήτης Καποδίστριας και η Απελευθέρωσις της Ελλάδος, β΄ έκδοση, Αθήναι 1996.
•Ανδρέας Ιδρωμένος, Κυβερνήτης της Ελλάδος, Αθήνα 1900.
•C. M. Woodhouse, Capodistria: the Founder of Greek Independence, Oxford University Press (1973).

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 14 και 0 επισκέπτες