Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Σακης » Παρ Ιουν 09, 2023 11:40 am

Πλακα:Σε αργία ιερέας επειδή έκανε «παπαδάκια» δύο κορίτσια

Αντιδράσεις για την αρχιεπισκοπή ότι υπέκυψε στις «ανθρωποβόρες ορέξεις των φονταμενταλιστών»

Σφοδρές αντιδράσεις για την αργία σε ιερέας που έκανε «παπαδάκια» δύο κορίτσια

Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η απόφαση της αρχιεπισκοπής Αθηνών να θέσει σε αργία τον ιερέα του ναού του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα επειδή κατά τη διάρκεια λειτουργίας έντυσε δύο κορίτσια «παπαδάκια».

Το θέμα με την εκκλησιαστική ποινή στον ιερέα έχει λάβει διαστάσεις, ενώ η ευθύνη πλέον βαραίνει την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.


Ποιος είναι ο ιερέας που τέθηκε σε αργία
Ο πατήρ Αλέξανδρος Καριώτογλου, τρέφει ιδιαίτερης εκτίμησης στο ποίμνιό του. Ο π. Αλέξανδρος Καριώτογλου χειροτονήθηκε πρεσβύτερος πριν από μερικά χρόνια. Νωρίτερα είχε διδάξει στη μέση εκπαίδευση ως θεολόγος, αλλά και ως διδάκτωρ θεολογίας και θρησκειολογίας, δίδαξε στη Θεολογική Σχολή Αγίου Ανδρέα στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας, στο Παιδαγωγικό Τμή­μα του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών. Έχει, επίσης, συγγράψει αρκετά βιβλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες μετά την ποινή που του επιβλήθηκε την Κυριακή θα λειτουργήσει άλλος παπάς στον ναό του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά.

Αντιδράσεις από πολλές πλευρές για την ποινή στον ιερέα
Οι αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πάρα πολλές. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν για «μεσαιωνικές» μεθόδους, ενώ άλλοι σημειώνουν πως δεν υπάρχει κάποια παράβαση των ιερών κανόνων υπενθυμίζοντας τόσο τα γυναικεία μοναστήρια όσο και τις διακόνισσες που ήταν θεσμός στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Άλλοι πάλι κατηγορούν την αρχιεπισκοπή πως υπέκυψε στις «ανθρωποβόρες ορέξεις των φονταμενταλιστών».

Επίσης ήδη κυκλοφορεί ευρέως και γραπτή έκκληση ενοριτών στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων

«Ποιες είναι οι κατηγορίες; Ότι «παπαδάκια» μπορούν να είναι μόνο τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) αγόρια, όχι τα (αχειροτόνητα και αχειροθέτητα) κορίτσια, τα οποία απαγορεύεται να λάβουν ευλογία για κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τις επιθέσεις. Όσο κι αν ψάξαμε, αποτύχαμε να εντοπίσουμε οποιαδήποτε βάση για μια τέτοια «απαγόρευση» γυναικών «παπαδακίων» στο σολέα στη θεολογία, στη λειτουργική και στο κανονικό δίκαιο».



Στην ομάδα που υπάρχει στο Facebook για την ενορία του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά παρατίθεται επίσης ένα κείμενο διαμαρτυρίας, μαζί με άλλες φωτογραφίες από άλλες λειτουργίες με κορίτσια ντυμένα «παπαδάκια».

Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:

«Η συμμετοχή και διακονία των κοριτσιών στη Θεία Λειτουργία φαίνεται σε κάποιους ως ασυγχώρητος νεωτερισμός, μέχρι και προδοσία! Και εντάξει, ο λαός του Θεού είναι τραγικά ακατήχητος, με ΑΠΟΛΥΤΗ ευθύνη της ποιμαίνουσας Εκκλησίας (παρακαλώ ας μην ανοίξουμε τη συζήτηση "τι κάνετε γι΄αυτό εσείς οι θεολόγοι" και τα τοιαύτα γιατί θα πάει αλλού η κουβέντα). Η αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, με τι νου (για να μην πω, με τι καρδιά) έρχονται να ικανοποιήσουν τις ανθρωποβόρες ορέξεις των φονταμενταλιστών που παρασιτούν στο εκκλησιαστικό σώμα, δεκαετίες τώρα; Πώς η ογκώδης άγνοια, το ολοφάνερο μίσος (η φρασεολογία που χρησιμοποιούν εναντίον του π. Αλεξάνδρου, πιστοποιούν το χαρακτηρισμό που δίνω), η πέρα από κάθε εκκλησιατική λογική και ευαγγελική βάση θέση τους, γίνεται αποδεκτή - έστω και προσωρινά - από τον πατέρα και επίσκοπο της κοινότητας, Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και τους συνεργάτες του; Ως πότε κύκλοι και πρόσωπα που λυμαίνονται τον εκκλησιαστικό χώρο θα δίνουν τον ρυθμό και την έξωθεν μαρτυρία του σώματος του Χριστού;

Η δική μου πενιχρή συμβολή στη συζήτηση και προς αποφυγήν μακροσκελούς κειμένου, είναι κάποιες φωτογραφίες οι οποίες ελήφθησαν τις παραμονές των προηγούμενων Χριστουγέννων (2022). Το Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων, με την ευλογία του επισκόπου μας, μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κκ Δαμασκηνού και του ιερατικώς προϊσταμένου του Μητροπολιτικού Ναού Χανίων, πρωτοπρεσβύτερου Ευτυχίου Πετράκη, τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία χρησιμοποιώντας ως βοηθούς αγόρια και κορίτσια. Για μια ολόκληρη εβδομάδα, όλο το σχολείο μας, ανά δύο τμήματα κάθε μέρα, συμμετείχε στη Θ. Λειτουργία, ψάλλοντας και διακονώντας χωρίς όρους φύλου.

Κανένας νεωτερισμός. Άλλωστε σε πολλές ενορίες, ειδικά στις Σαββατιάτικες Λειτουργίες, γυναίκες διακονούν συχνά στο ιερό. Για όσους ακόμα οι γνώσεις, η εμπειρία ή ο νους δεν τους βοηθά, ας σκεφτούν τα γυναικεία μοναστήρια. Εκεί οι μοναχές, ψάλλουν και διακονούν στο ιερό και έξω από αυτό, χωρίς να κάνουν "εισαγωγή" ανδρών για τα διακονήματα αυτά. Θυμίζω ότι οι μοναχοί/ές δεν έχουν ιερωσύνη, ούτε θεωρούνται ανώτεροι/ες από τους λαϊκούς.

Αυτά και με τις θερμές και εγκάρδιες ευχές μου προς τον π. Αλέξανδρο και την κοινότητα του Αγ. Νικολάου Ρακαβά».


Αντιδράσεις από σημαντικές εκκλησιαστικές προσωπικότητες
Από την πλευρά του ο γνωστός και από την συγγραφή αρκετών βιβλίων πατήρ Χαράλαμπος Παπαδόπουλος ή π. Λίβυος στηρίζει τον ιερέα λέγοντας μεταξύ άλλων πως όταν ένας ιερέας άμισθος, που έχει αφιερώσει ολάκερη την ζωή του στην εκκλησία και την θεολογία απειλείται με αργία και βάναυσα λοιδορείται από αγέλες θρησκευτικών φονταμεταλιστών επειδή έδωσε σε δυο κοριτσάκια να κρατήσουν την λαμπάδα στην Θεία Λειτουργία, τότε κάτι σίγουρα δεν πάει καλά στην Εκκλησία.



Επίσης ο θεολόγος Παντελής Καλαϊτζίδης κατακεραυνώνει τους επικριτές του πατέρα Αλέξανδρου σημειώνοντας: «Γιατί δεν το λένε ξεκάθαρα ότι θεωρούν τις γυναίκες (και τα κορίτσια) "ακάθαρτες" και μιαρές, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους όλο τον αγώνα που έδωσε ο αρχέγονος Χριστιανισμός για την υπέρβαση της διάκρισης καθαρού-ακαθάρτου; Αλίμονο αν υποχωρήσει στις φωνασκίες και τις πιέσεις και αν ο Αρχιεπίσκοπος, όπως ακούγεται, θέσει σε αργία τον π. Αλέξανδρο προκειμένου να ικανοποιήσει ή να καθησυχάσει τους "αγανακτισμένους" πιστούς και τους εν δυνάμει ψηφοφόρους της "Νίκης"».

Στην ανάρτησή του και αυτός παραθέτει φωτογραφίες από Ορθόδοξη εκκλησία στη Βηρυτό με κορίτσια ως «παπαδάκια», αλλά και από τον πατριαρχικό ναό της Δαμασκού.



«Δεν ξέρουν για ποια πράγματα μιλούν»
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πατήρ Βασίλειος Θερμός, ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και Δρ. της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και καθηγητής στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών.

Σε άρθρο του με τίτλο «Δεν ξέρουν για ποια πράγματα μιλούν» στηλιτεύει τις επικρίσεις.

Δίνει την δική του εξήγηση αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Το φύλο των παιδιών που μεταφέρουν λαμπάδες και θυμιατό βοηθώντας κατά την Λατρεία δεν έχει καμία σημασία. Αυτό το διαπιστώνουμε στα γυναικεία μοναστήρια, στις ακολουθίες που γίνονται σε γυναικείες κατασκηνώσεις και ιδρύματα κτλ. Όσοι πιστοί είναι βαπτισμένοι και χρισμένοι διακονούν στη Λατρεία, αφού άλλωστε απαντούν στον λειτουργό, ψάλλουν, απαγγέλλουν κτλ, δηλαδή είναι οργανικοί παράγοντες της Λατρείας – εκτός αν κάποια σοβαρή αμαρτία τούς εμποδίζει, κάτι που ισχύει εξίσου για άνδρες και γυναίκες, όμως»

Σημειώνει ακόμη πως θα ήταν παράλογο οι γυναίκες να λένε το «Αμήν» του καθαγιασμού – προσοχή: δια του οποίου και μόνο η Λειτουργία είναι ολοκληρωμένη! – και να απαγορεύεται να μεταφέρουν λαμπάδες. Αναφέρει ακόμη πως το πλήρωμα της Εκκλησίας αποξενώθηκε από την ιερωσύνη των λαϊκών, με αποτέλεσμα να εισαχθούν παράλογες αντιλήψεις.

«Όσο για την ένσταση ότι απαγορεύεται να εισέρχονται στο ιερό βήμα γυναίκες, είναι απολύτως μετέωρη και κούφια, για τον εξής απλό λόγο. Ιερό βήμα στην ουσία δεν υφίσταται! Όσο λειτουργούσε υγιώς η εκκλησιολογία, δηλαδή κατά τους πρώτους 5-6 αιώνες, η καίρια διαχωριστική γραμμή βρισκόταν στην είσοδο του ναού προκειμένου να υποδηλώνει την διαφορά μεταξύ βαπτισμένων και αβαπτίστων. Όταν ολόκληρη η κοινωνία έγινε (κατ’ όνομα) χριστιανική, υψώθηκε τέμπλο και εισήχθη ο κληρικαλισμός, δηλαδή η διαχωριστική γραμμή κατάντησε να είναι μεταξύ κληρικών και λαϊκών! Τότε βαθμιαία ξεχάστηκε η ιερωσύνη των λαϊκών, έπαψαν η συμψαλμωδία τους και συναπαγγελία τους, και επεκράτησε η τραγική και αθεολόγητη συνήθεια να λέει το «Αμήν» του καθαγιασμού ο λειτουργός! Αν έμπαινε κάποιος από τους μεγάλους Πατέρες στους ναούς μας τώρα θα έφριττε, δηλαδή θα δυσκολευόταν να αναγνωρίσει ως Λειτουργία αυτό που κάνουμε» αναφέρει με δεικτικό ύφος.

Καταλήγει τονίζοντας πως πρέπει να εφαρμόζεται ενιαία τακτική για αμφότερα τα φύλα: ή κανένας λαϊκός δεν μπαίνει στο ιερό, ή εισέρχονται ευλαβείς και επιλεγμένοι λαϊκοί αμφοτέρων των φύλων. «Επιμένοντας να διαχωρίζουμε τα κορίτσια από τα αγόρια στην διακονία της Λατρείας μας δεν κάνουμε τίποτε άλλο από το να διαιωνίζουμε τις αντιλήψεις, στα μεν πρώτα πως είναι κατώτερα, στα δε δεύτερα πως είναι ανώτερα. Δηλαδή συντηρούμε μια κοινωνία ανισότητας. Και αποδεικνύουμε πανηγυρικά ότι, σε εποχές κατά τις οποίες επέρχεται κοσμογονία στις ανθρώπινες σχέσεις, στις νοοτροπίες, στην τεχνολογία κτλ, εμείς εξακολουθούμε να παραμένουμε κλεισμένοι αυτιστικά στον κόσμο μας. Ε, λοιπόν, όχι! Δεν θα δεχθούμε να επικρατήσουν οι αστοιχείωτοι! Όχι μόνο διότι αγνοούν τον κόσμο ο οποίος μάς περιβάλλει. Αλλά, πρωτίστως, διότι αγνοούν την Θεολογία».


ΠΗΓΗ: https://www.lifo.gr/now/greece/se-argia ... parastasis



Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Σακης » Παρ Ιουν 09, 2023 11:43 am

Ανοίγω εδώ για αυτό το θέμα που προέκυψε εσχάτως στα εκκλησιαστικά δρώμενα.Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο ζήτημα δεν με έχει απασχολήσει ως τώρα αλλά μια και είναι στην επικαιρότητα θα πρέπει να δούμε και τι λέει η ορθόδοξη θεολογία επί αυτού.Ξερω την θέση της Ορθοδοξίας ότι δεν νοείται γυναικεία ιερωσύνη.Αλλα στο παρελθόν (στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες μέχρι περίπου τον 4ο ίσως και 5ο αιώνα μΧ) η εκκλησία είχε γυναίκες διακονισες, ένα θεσμό που φαίνεται να εγκαταλείφθηκε μετά τον 5ο αιώνα μΧ.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Σάβ Ιουν 10, 2023 9:30 pm

Τα προβλήματα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι 2.

Το φύλο και η ηλικία.

(Θα προσθέσω και την ενδυμασία, αλλά αυτό δεν είναι μείζον)

Μπορούν τα κορίτσια να μπαίνουν στο ιερό; Ναι, όταν είναι μέχρι 9 ετών. Τα συγκεκριμένα κορίτσια ήταν 14 ετών, επομένως η είσοδος τους στο ιερό δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο. Ούτε ακόμη και για τον καθαρισμό του ναού. Για το σκοπό αυτό οι γυναίκες, που μπορούν να εισέλθουν, πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ηλικία (Κατά προτίμηση πάνω από 60). Ούτε οι μοναχές εξαιρούνται από αυτόν τον κανόνα.

Μπορούν οι γυναίκες να είναι επίτροποι ή να κρατούν τη λαμπάδα. Ναι, αλλά αυτό που είπαμε για το ιερό ισχύει. Μπορούν να κάνουν οτιδήποτε άλλο, εκτός από την είσοδο στο ιερό.

Είναι σωστό ή λάθος; Δίκαιο ή άδικο; Λογικό ή παράλογο; Λάθος ορολογία για την παράδοση της Εκκλησίας. Τα θέματα της πίστεως δεν κρίνονται με ανθρώπινα κριτήρια.

Οι διακόνισσες ήταν χήρες με προχωρημένη ηλικία (όπως αναφέρω παραπάνω). Στα πρώτα χρόνια υπήρχαν "διακόνισσες" που εξυπηρετούσαν στις τράπεζες και σε άλλες ανάγκες των Χριστιανών. Σε κάθε περίπτωση ο ο ρόλος τους δεν είχε καμιά σχέση με αυτό που κάνουν οι σημερινοί Διάκονοι. Δεν ήταν δηλαδή βαθμός ιεροσύνης. Μη συγχέουμε επομένως τον ρόλο του Διακόνου, ως 1ο βαθμό ιεροσύνης (μετά τον 3ο ή 4ο μ.Χ. αιώνα), με αυτόν που είχαν οι διάκονοι και οι διακόνισσες των πρώτων αιώνων.

Ο συγκεκριμένος ιερέας έχει κατηγορηθεί για κατ΄ επανάληψη τέλεση Μυστηρίων κατά παρέκκλιση των κανόνων της Εκκλησίας, όπως βαπτίσεις ομοφυλόφιλων ζευγαριών. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Το μόνο που δεν έκανε ακόμη είναι να τελέσει "γάμο" ομοφυλοφίλων.

Η δημοφιλία ενός κληρικού δεν τον καθιστά κανονικό. Θυμήσου τη συμπεριφορά του π. Δημητρίου στο ναό των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού. Αντίθετα η δημοφιλία είναι ισχυρός πειρασμός, στον οποίο υποκύπτουν ακόμη άνθρωποι προχωρημένοι πνευματικά.

*("Δεν κρίνουμε τις αποφάσεις της Εκκλησίας": Κανόνας του φόρουμ)

ΥΓ. Το κείμενο της διαμαρτυρίας στο facebook είναι απαράδεκτο και σίγουρα δεν είναι γραμμένο από Ορθόδοξους Χριστιανούς. Πιθανότατα γύρω από τον συγκεκριμένο ιερέα είχε συγκεντρωθεί μια ομάδα εκτροπής από την εκκλησιαστική κανονικότητα.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Σακης » Κυρ Ιουν 11, 2023 10:02 am

Δεν ήξερα ότι ο κληρικός αυτός στο παρελθόν έχει υποπέσει στα λάθη που αναφέρεις(αυτό με την βάφτιση ομοφυλοφίλων δεν το είχα ακούσει αλλά με μια πρόχειρη αναζήτηση τώρα που το ανέφερες φαίνεται δυστυχώς να ισχύει και μόνο από αυτό τίθεται υπό ερωτηματικό ποια ακριβώς ήταν η πρόθεση του ιερέα).Αν είναι έτσι αλλάζει εντελώς το όλο θέμα.Παντως από ότι βλέπω κορίτσια παπαδακια υπάρχουν αιώνες τώρα τουλάχιστον στο Πατριαρχείο Αντιοχείας (στους Ορθοδόξους χριστιανικους πληθυσμούς σε Λίβανο και Συρία οι οποίοι ζούνε εκεί χιλιάδες χρόνια).Δεν αναφέρεται βέβαια αν αυτά τα κορίτσια παπαδακια επιτρέπεται να μπαίνουν ή όχι στο ιερό εκεί στο Πατριαρχείο Αντιοχείας σε Λίβανο και Συρία.Ο ίδιος ο ιερέας βέβαια από ότι άκουσα στη συνέντευξη του αρνήθηκε πως έντυσαν τα κορίτσια εντός ιερού.Αλλα με βάση το ιστορικό του δεν ξέρω κατά πόσον έγινε έτσι και ακόμα και αν έγινε έτσι αν επιτρεπόταν ή όχι στα κορίτσια να μπαίνουν στο ιερό.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9244201358

Με μια γρήγορη ματιά πάντως στο προφίλ των κληρικών και θεολόγων που βγήκανε προς υπεράσπιση του ιερέα φαίνεται όμως πως πρόκειται για άτομα που έχουν κάνει στο παρελθόν άστοχες πνευματικά αναρτήσεις.Αυτο πρέπει να προβληματίσει τότε την Ορθόδοξη εκκλησία μια και στο εσωτερικό της παρατηρείται διείσδυση κληρικών και θεολόγων με κοσμική λογική.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Κυρ Ιουν 11, 2023 2:53 pm

Σάκη πάντα υπήρχαν τέτοιοι άνθρωποι ανά τους αιώνες. Αυτή τη δουλειά κάνει ο διάβολος. Και δεν κουράζεται ποτέ. Πάντα βρίσκει κάτι καινούργιο.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Σακης » Πέμ Ιουν 22, 2023 9:37 am

Ο Πατήρ Αλέξανδρος απαλλάχθηκε των κατηγοριών από την Ιερά Σύνοδο: https://www.ekklisiaonline.gr/nea/patir ... ekklisias/ . Διαβάζω ότι σπούδασε υπο την καθοδήγηση του Αλβανίας Αναστάσιου ενός ανθρώπου γνωστού για το κύρος και το ήθος του άρα ως προς την επιρροή δεν μπορεί να πει κάποιος ότι ήταν αρνητική.Ως τώρα δεν έχω καταλήξει ακόμα αν ο ιεράς αυτός συνιστά ευλογία ή κατάρα για την εκκλησία.Δεδομενου όμως ότι συνεχίζει την πορεία του στην ιεροσύνη θα φανεί.Αν ακολουθεί πλανεμενο δρόμο είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα θα υποπέσει σε σοβαρά ατοπήματα.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Πέμ Ιουν 22, 2023 10:08 am

Και ο Ιούδας μαθητής του Χριστού ήταν. Ο μαθητής δεν γίνεται πάντα σαν τον δάσκαλο. Εξαρτάται και από τη δική του πνευματική προσπάθεια. Ο εκ δεξιών πειρασμός είναι πολύ ισχυρός στους πνευματικούς ανθρώπους. Ξεκινάς με καλές προθέσεις και ξεφεύγεις, γιατί πορεύεσαι ακολουθώντας "το δικό σου θέλημα" και όχι του Χριστού και της Εκκλησίας.

Του λέει πχ. ο διάβολος: "να μείνει αβάπτιστο το παιδάκι, τι φταίει αυτό, που οι "γονείς" του είναι ομοφυλόφιλοι; Ο Χριστός αγαπά όλα τα πλάσματά του." Σ΄ αυτή τη σκέψη βέβαια υποκρύπτονται 10 υπερβάσεις των κανόνων της Εκκλησίας και ένα λαϊκίστικο κλισέ.

Έτσι κάπως, ένας "άνθρωπος του Θεού" γίνεται υποχείριο του διαβόλου, γιατί βασίζεται στο δικό του θέλημα. Τι θα μπορούσε να κάνει; Να ρωτήσει τον Πνευματικό του ή τον Δεσπότη του ή και τους 2. Αν του πουν κάντο, τότε δεν έχει αμαρτία. Κάνει υπακοή. Θα το πουν όμως και οι 2; Δύσκολο. Δεν το κάνει όμως, γιατί έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, ότι έχει ορθή "πνευματική κρίση". Και τα κάνει μούσκεμα. Κι αυτός οδεύει ολοταχώς για την κόλαση και το ποίμνιο του σκανδαλίζει.

Στην ενορία του παπα - Αλέξανδρου δεν υπάρχουν αγοράκια; Τι κατηχητικό έχει, μόνο κορίτσια; Γιατί προτίμησε κορίτσια και μάλιστα έφηβες; Είναι πιο όμορφο θέαμα; Ισότητα; Θου Κύριε φυλακήν το στόματι μου!

Δεν υπάρχει δικαιολογία, για την παραβίαση των κανόνων της Εκκλησίας. Από τη στιγμή που σχηματίζεται μια τέτοια δικαιολογία στο μυαλό ενός "πνευματικού ανθρώπου", έχει πέσει στα δίχτυα του διαβόλου.

Υ.Γ. Το link σου δεν λέει τίποτε σχετικό με απαλλαγή από την Ιερά Σύνοδο, άλλωστε αρμόδια είναι όργανα της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Επίσης το κείμενο βρίθει "δικαιολογιών", σαν αυτές που αναφέρω παραπάνω. Η εκσυγχρονιστική τάση είναι μικρόβιο θανάσιμο μέσα στην Εκκλησία. Κάπου βρήκα μια είδηση, ότι ήρθη η αργία με παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου, χωρίς καμιά εξήγηση. Λάθος κατά τη γνώμη μου, γιατί όλοι μείναμε με ένα "γιατί". Γιατί τέθηκε σε αργία, αφού δεν έκανε τίποτε, και γιατί απαλλάχτηκε χωρίς εξηγήσεις, αν υπήρξε όντως παρατυπία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Σακης » Τετ Ιούλ 05, 2023 4:10 pm

Μητσοτάκης στο Bloomberg: Η θεσμοθέτηση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών είναι μέρος της στρατηγικής μας και θα πραγματοποιηθουν στην Ελλάδα.«Οι γάμοι ομόφυλων ζευγαριών θα αποτελέσουν πραγματικότητα και είναι μέρος της στρατηγικής μας» είπε χαρακτηριστικά για το θέμα αυτό ο Έλληνας πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι «η ελληνική κοινωνία είναι πολύ πιο έτοιμη και ώριμη».

Όπως σημειώνει το Bloomberg η Ελλάδα κατέγραψε άλμα πέντε θέσεων στην κατάταξη της οργάνωσης ILGAEurope σχετικά με τα δκαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ στην Ευρώπη, ξεπερνώντας χώρες όπως η Βρετανία και η Γερμανία.
«Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει να νομιμοποιήσει τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων, ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ, σε μια περιοχή όπου ορισμένες συντηρητικές κυβερνήσεις καταφέρονται εναντίον της συγκεκριμένης κοινότητας», αναφέρει το μέσο.
ΠΗΓΗ:
https://www.google.com/amp/s/www.protot ... llada/AMP/
, https://www.iefimerida.gr/politiki/proo ... in-exoysia

Σχόλιο δικό μου: κάποιοι είχαμε προειδοποίησει για αυτά προεκλογικά ότι ο ΠΘ της χώρας δεν είναι ένας ευσεβής άνθρωπος και πως θα κοντραρει την Ορθοδοξία στην νέα θητεία του αλλά δεν εισακούστηκαμε.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6863
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Ιούλ 05, 2023 4:48 pm

Σάκη ούτε και τώρα θα εισακουστείτε (πληθυντικός ευγενείας; :mrgreen: ). Είναι βέβαιο, ότι κάποιες απόψεις του πρωθυπουργού, ως πολιτικού, δεν συμφωνούν με αυτές της Εκκλησίας. Αυτό δεν σημαίνει, ότι είναι άθεος ή άπιστος. Διαφορετικά θα μπορούσες να πεις το ίδιο για τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής, που έχει τις ίδιες απόψεις.

Πάντως κανείς δεν μπορεί να επιβάλει στην Εκκλησία να αποδεχθεί την ομοφυλοφιλία ως κανονική ή τον "γάμο " των ομοφυλοφίλων ή την υιοθεσία παιδιών απ' αυτούς, έστω κι αν υπάρχουν κληρικοί που αλληθωριζουν σ' αυτό το θέμα. Οι πράξεις του πρωθυπουργού εκθέτουν τον ίδιο στα μάτια των Ορθοδόξων, όχι την Εκκλησία ή τους Χριστιανούς. Οι πράξεις των κληρικών;

Ψηφίσατε ΝΙΚΗ. Να δούμε αν αυτό θα βοηθήσει σε κάτι σχετικά ή απλά θα αποτελέσει ένα ακόμη λόγο να υβρίζεται ή Εκκλησία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 316
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Σακης » Πέμ Ιούλ 06, 2023 9:36 am

Δεν είπα ότι ο πρωθυπουργός είναι άθεος δηλωμένος.Ειναι όμως άτομο με πολύ χλιαρή πίστη και δεν είναι κοντά στην εκκλησία (είναι αυτό που κατά τους Πατέρες της εκκλησίας αλλά και κατά σπουδαίων θεολόγων όπως ο Martin Luther King Junior αποκαλείται "πρακτικός άθεος" δηλαδή το άτομο που δεν δηλώνει κανονικά άθεος αλλά ζει και σκέφτεται σαν να μην υπάρχει Θεός).

Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο Πρωθυπουργός έχει απόψεις που δεν συμβαδίζουν με την εκκλησιαστική διδασκαλία.Το πρόβλημα είναι ότι στόχος του είναι να τις κάνει νόμο.Ειδικα ο "γάμος" ομοφυλοφίλων αποτελεί το σημείο χωρίς επιστροφή στο τσάκισμα των παραδοσιακών αξιών της χώρας (το γεγονός ότι η Ελλάδα πρόκειται να γίνει η πρώτη και ως τώρα μοναδική Ορθόδοξη κατά πλειοψηφία χώρα που θα τους νομιμοποιήσει αποτελεί αρνητική πρωτιά για την χώρα μας).Όσο για τον Αρχιεπίσκοπο δεν το δέχομαι ότι ο προκαθήμενος της εκκλησίας της Ελλάδας στηρίζει τους γάμους ομοφυλοφίλων.Δεν έχει δηλώσει πουθενά κάτι τέτοιο.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 19 και 0 επισκέπτες