Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Οκτ 06, 2016 6:58 pm

ΠΟΥΛΗΘΗΚΕ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ… ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ!

Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Σε σκάνδαλο εξελίσσεται η υπόθεση μιας ιστορικής βυζαντινής εκκλησιάς στην περιοχή του Μπόντρουμ, (το σωστό Αλικαρνασσός), στην μικρασιατική ακτή του Αιγαίου, η οποία, όπως αναφέρουν τα τουρκικά ΜΜΕ και συγκεκριμένα το πρακτορείο ειδήσεων DHA, πουλήθηκε αυτές τις μέρες σε ένα Τούρκο επιχειρηματία που σκοπεύει να κάνει στον χώρο μεγάλη καφετέρια και αναψυκτήριο και να αναγείρει τέσσερεις βίλες.

Εικόνα

Ενώ εδώ στην Ελλάδα φυσάει ο «άνεμος» της ισλαμοποίησης με την ανέγερση τζαμιών σε όλη την ελληνική επικράτεια, στην Τουρκία η ιστορική αυτή εκκλησία 1800 ετών που βρίσκεται στην περιοχή Bitez Mahallesi της πόλης Bodrum ευρισκόμενη σε οικόπεδο 4 χιλιάδων τετραγωνικών, αγοράστηκε από τον Τούρκο επιχειρηματία, Fırat Özbaşar, για να οικοδομήσει στο μέρος εκείνο καφετέρια, χώρο αναψυχής για το κοινό και μεζονέτες.
Η επικείμενη καταστροφή του ιερού αυτό χώρου έχει προκαλέσει αντιδράσεις ακόμα και από τουρκικούς κύκλους και συγκεκριμένα η καθηγήτρια Φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου του Αιγαίου της Σμύρνης, Dr Emine, διαμαρτυρήθηκε στον τυπικό τύπο ότι καταστρέφεται μια σπάνια πολιτιστική κληρονομιά με την μετατροπή του χώρου της βυζαντινής ελληνορθόδοξης εκκλησίας σε καφετέρια γεγονός που θα βλάψει, όπως ανέφερε, την τουριστική κίνηση της Τουρκίας.

Εικόνα

Παρ’ όλα αυτά ο Τούρκος επιχειρηματίας φέρεται αποφασισμένος να προχωρήσει στην καταστροφή της εκκλησίας και ήδη έχει διαθέσει κονδύλι από 100 χιλιάδες δολάρια για να καθαρίσει ο χώρος, όπως ανέφερε.

Ποιος θα εμποδίσει αυτό το πολιτιστικό αλλά και θρησκευτικό έγκλημα κατά της ελληνορθόδοξης κληρονομιάς της περιοχής ?

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

http://nikosxeiladakis.gr/%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B7%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%B2%CF%85%CE%B6%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Σάβ Οκτ 08, 2016 7:23 pm

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΝΑ ΤΡΕΛΑΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΣΛΑΜΟΜΟΓΓΟΛΟ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ...!!! «ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΗΤΑΝ ΔΙΚΑ ΜΑΣ... ΑΚΟΜΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ ΜΑΣ ΕΚΕΙ...»...!!!

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ...




http://periergaa.blogspot.gr/2016/10/blog-post_84.html


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Οκτ 10, 2016 6:22 pm

H πρόρρηση του μακαριστού Αρχιεπισκόπου: «Θα μας μετατρέψουν σκόπιμα σε φτωχούς, και θα μας κυβερνούν πλούσιοι τραπεζίτες»

Εικόνα

…επιβεβαιώνεται – δυστυχώς – σε εντυπωσιακό βαθμό.

Όταν το 2005 ο Χριστόδουλος μιλούσε για «σχέδιο κατά της Ελλάδας», κάποιοι τον έβρισκαν υπερβολικό.
Όταν, το 2006, είπε «να είστε έτοιμοι γιατί κάποιοι προετοιμάζουν γενική έφοδο κατά της χώρας», πολλοί δεν τον πήραν στα σοβαρά, υπνωτισμένοι από την εικονική πραγματικότητα της δήθεν «ισχυρής Ελλάδας». Όταν, το 2007, στο τελευταίο του μήνυμα, προέτρεπε για «αντίσταση και ανάκαμψη για ό,τι κινδυνεύει», είχε δει τις δύσκολες μέρες που έρχονταν και ήθελε να προειδοποιήσει.

«Κάποιοι ετοιμάζουν γενική έφοδο κατά της χώρας (18/2/2005)

Τα αίτια της πρωτοφανούς εκστρατείας εναντίον της Εκκλησίας δεν είναι μόνον τα ανομήματά μας, υπαρκτά ή μη, είναι και άλλα πολλά. Όλα δείχνουν, και πολλοί πλέον το αποδέχονται, ότι οι επιθέσεις είναι συντονισμένες και μεθοδευμένες.

Τα σκάνδαλα είναι, κατά βάσιν, το ισχυρό επικάλυμμα που απευθύνεται στον λαό για να τον διαθέσει δυσμενώς εναντίον μας και να προετοιμάσει τα πνεύματα για τη γενική έφοδο που, όπως φαίνεται, επακολουθεί.

Μία από τις έντεχνες μεθοδεύσεις επηρεασμού ιδίως της νεολαίας είναι η πρόσκληση για συμμετοχή νέων ανθρώπων, και ειδικώς σπουδαστών, σε εκπομπές διασυρμού της Εκκλησίας. «Πόνεσε» και «πονάει» τις αντιεκκλησιαστικές δυνάμεις η αυξανόμενη εμπιστοσύνη της ελληνικής νεολαίας προς την Εκκλησία και αυτό θέλουν να το ανακόψουν με κάθε τρόπο, ακόμη καταστρέφοντας την εικόνα της Εκκλησίας μέσα στην ψυχή τους. Αλλά η νεολαία μας, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, έχει και κρίση και πίστη.

Τούτη την ώρα των σαρωτικών μεταλλαγών που η παγκοσμιοποίηση επιφέρει στους λαούς, ο ελληνορθόδοξος χαρακτήρας μας είναι απαραίτητος στην κοινή ευρωπαϊκή συνείδηση. Η ευρωπαϊκή κουλτούρα και παράδοση έχει άμεση αναφορά στην ελληνορθόδοξη ιδιαιτερότητα μας. Αυτά τα δύο οφείλουμε να τα καλλιεργήσουμε αναπόσπαστα• δηλαδή, να μην επιτρέψουμε να γίνουμε πολτός μέσα στην Ευρώπη, χωρίς συνείδηση πολιτισμού, αλλά ασφαλώς ούτε και εθνοσοβινιστές.

Τώρα είναι η ώρα για τη μεγάλη έξοδο της Εκκλησίας μας προς την Ευρώπη, με κοινό παρονομαστή τον χριστιανισμό απέναντι στους κινδύνους του τεχνοκρατισμού, των απρόσωπων δομών, του έντεχνου περιορισμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της πνευματικής φτώχειας. Αυτό το εξάμβλωμα θέλουν να επιβάλουν στον τόπο μας όσοι μάχονται την Εκκλησία ή θέλουν να της αφαιρέσουν ή, έστω, να της περιορίσουν— τη δυνατότητα αξιόπιστου λόγου.

Όσο ο παπάς της Εκκλησίας μας θα συνεχίσει το λαμπρό έργο του, όσο ο λαός θα μας εμπιστεύεται, κανείς δεν θα τολμά να μας επιτεθεί. Όταν όμως θα είμαστε ηθικά ανίσχυροι, τότε θα δεχτούμε έφοδο επιθέσεων και αυτή την πραγματικότητα βιώνουμε αυτόν τον καιρό. Δεν επιθυμώ να επεκταθώ περισσότερο στο σημείο αυτό, διότι γνωρίζω ότι όχι μόνο εμείς αλλά και ο λαός έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται τα βαθύτερα αίτια της οργανωμένης αυτής πολεμικής του γενικευμένου δημόσιου διασυρμού, για την οποία όμως το έναυσμα το δώσαμε εμείς.

Αυτοί είναι οι πολιτικοί μας (1/2004)

Οι πολιτικοί μας αγνοούν τι είναι θεολογικά η Εκκλησία. Πολλοί από αυτούς την αντιμετωπίζουν σαν «αναγκαίον κακόν» ή «κακό μπελά» που τους απασχολεί, έχοντας με τους λειτουργούς της καθιερώσει ένα επικίνδυνο κατεστημένο, που μεταφράζεται ενίοτε σε αρνητικές ή θείες γι” αυτούς ψήφους.

Μιλούν για το «ιερατείο» και εννοούν σκοταδισμό και Μεσαίωνα. Βλέπουν τον ιερό κλήρο σαν ένα παρία της κοινωνίας, που απομυζά το κρατικό χρήμα, το χρήμα του λαού. Δεν αναγνωρίζουν στην Εκκλησία καμιά αναγεννητική αποστολή, τη θεωρούν αρμόδια για τα βρέφη και τους γέροντες, τα δύο άκρα της ζωής.

Οι περισσότεροι από αυτούς «εκκλησιάζονται» κατά τις επίσημες δοξολογίες, δεν ζουν μυστηριακή ζωή, δεν λειτουργούνται, δεν κοινωνούν. Την Εκκλησία τη βλέπουν και σαν αντίπαλο τους μερικές φορές, ιδίως όταν, στο πρόσωπο κάποιου δυναμικού ιεράρχη, φαίνεται να επηρεάζει μάζες λαού.

Κι εμείς, από το άλλο μέρος, έχουμε συμβιβαστεί με την κατάσταση αυτή, επιδιώξαμε και εγγραφήκαμε στους τροφίμους του κρατικού προϋπολογισμού, εισπράττουμε κάθε μήνα τον μισθό μας και μένουμε ικανοποιημένοι.

Ο κίνδυνος όμως του επαγγελματισμού καιροφυλακτεί και δεν καταλαβαίνουμε ότι όσο περισσότερο εξαρτόμαστε οικονομικά από το κράτος τόσο λιγότερη ελευθερία χειρισμών σε πελώρια θέματα έχουμε. Το αποτέλεσμα είναι να σιωπούμε όταν χρειάζεται να υψώσουμε κραυγή και να φορτωνόμαστε ξένες αμαρτίες.

Και το ίδιο το κράτος, γνωρίζοντας μας καλά, μας κρατεί υποχείριους με την απειλή και μόνο της απογύμνωσης μας από τα προνόμια που μας εξασφάλισε η «συναλληλία». Και πόσοι τάχα αντέχουν στη στέρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων χάριν μιας αναγέννησης που όμως τη ζητούν οι καιροί και τη λαχταρά ο λαός;

Κάθε φορά που γίνεται λόγος για αναβάθμιση του ιερού κλήρου και για μια δυναμική παρουσία της Εκκλησίας μέσα στον ιστορικό στίβο, συναντάμε μπροστά μας την απειλή για αφαίρεση των προνομίων με τα οποία έχουμε επί μακρόν ζήσει και ίσως και ταυτιστεί μερικοί.

Το νέο ξεκίνημα που πρέπει να γίνει, για να προλάβουμε το τρένο της Ιστορίας, επιβάλλει μια ταχεία μεταμόρφωση και αλλαγή νοοτροπίας, καθώς και μια δυναμική στάση απέναντι στην ίδια τη ζωή.

Aλλά ο κίνδυνος της αναμέτρησης με την πολιτεία, και των συνεπειών της, κυρίως των οικονομικών, τελικά λειτουργεί ανασταλτικά, με αποτέλεσμα να γυρίζει ο φαύλος κύκλος και να μην μπορούμε να απαγκιστρωθούμε. Γιατί πια δεν έχεις να κάνεις με ένα και δύο, αλλά με όλο τον κλήρο που πρέπει να συνεισφέρει στη γενική προσπάθεια.

Ποιος λοιπόν να τολμήσει να κηρύξει μια ειρηνική επανάσταση μετά στην Εκκλησία καλώντας κλήρο και λαό σε πανστρατιά αγάπης, και ποιος θα αποφασίσει να ομιλήσει με τη γλώσσα της ειλικρίνειας προς πάσα κατεύθυνση, όταν είναι τόσο αλληλένδετα τα συμφέροντα με τις επιδιώξεις και τα οράματα με την πραγματικότητα;

Ευγνωμονούμε συχνά εκείνους που μας ενέγραψαν στο δημοσιοϋπαλληλικό μισθολόγιο, αλλά πόσοι αναλογιζόμαστε το φοβερό τίμημα σε ελευθερία που πληρώνουμε και θα πληρώνουμε για πολύ ακόμη;

Τα κηρύγματα περιστρέφονται συνήθως γύρω από ανούσια και αδιάφορα θέματα, ενώ οι ανάγκες του λαού είναι άλλες. Γι” αυτό, σε πολλές περιπτώσεις, φεύγει ο κόσμος από την εκκλησία όταν κάποιος αρχίζει να ομιλεί.

Έτσι, η ελληνική διανόηση, όταν για λόγους ιδεολογικούς δεν εχθρεύεται την Εκκλησία, παραμένει σε μια συναισθηματική σχέση μαζί της, καθαρά επιδερμική και επιφανειακή.

Η διανοουμενίστικη αντίληψη της Εκκλησίας δεν διαφέρει εκείνης των πολιτικών, γιατί και αυτή βλέπει την Εκκλησία ως έκφραση του κατεστημένου, γι” αυτό και εύκολα εκσφενδονίζει τους μύδρους της εναντίον κυρίως των εκκλησιαστικών ηγετών, στους οποίους αρνείται χαρισματικές ιδιότητες και πνευματική υπεροχή.

Συγχέοντας τις προσωπικές ικανότητες κάθε ποιμένα με τις θεόδοτες πνευματικές ιδιότητες της χάριτος, φτάνει σε συμπεράσματα ολισθηρά, συγκρίνοντας και επικρίνοντας, μαζί με τους ανθρώπους, τους ιερούς θεσμούς.

Τα εξοργιστικά, πολλές φορές, κείμενα των διανοουμένων μας κινούνται στη συχνότητα της άγνοιας μαζί και της προκατάληψης σε ό,τι αφορά την Εκκλησία, ενώ παραπλανούν τους αφελείς και υποκαίνε το μίσος των ανθρώπων εναντίον μας, με την επίκληση των φανερών ελαττωμάτων της φυλής μας.

Για τους διανοουμένους μας λοιπόν, η Εκκλησία δεν είναι «σώμα Χριστού», αλλά «αργύριον και χρυσίον», είναι κρατική υπηρεσία, είναι κάλυψη σκανδάλων και άλλων ανομημάτων, κρυφών και φανερών. Αυτού του είδους οι λογάδες δεν διστάζουν να φτάνουν μέχρι παράκρουσης από το μένος τους εναντίον της Εκκλησίας, αντιγράφοντας, κατά κανόνα, ο ένας τον άλλον, μιλώντας αυθαίρετα και συκοφαντικά, καυστικά και άδικα για τη ζωή της Εκκλησίας και των ανθρώπων της.

Την εξομοιώνουν με τον κόσμο και αυτή η εκκοσμικευμένη εικόνα περί Εκκλησίας που έχουν είναι εκείνη που τους οδηγεί σε εξομοιώσεις της με τα αμαρτωλά περιβάλλοντα του κόσμου και σε κρίσεις για δήθεν ίντριγκες και κάστες και συμφέροντα, που όλα μαζί συμβάλλουν αποφασιστικά στη μεγαλύτερη παραπλάνηση του λαού.

Γιατί όλα αυτά και αν ακόμη υποτεθούν αληθινά πολύ απέχουν από το να χαρακτηρίζουν την αληθινή Εκκλησία, που δεν είναι ούτε εκκοσμικευμένος κρατικός οργανισμός ούτε οικονομικός παράγοντας στη ζωή του τόπου ούτε αμαρτωλό κατεστημένο, αλλά ζωή και ειρήνη και αγάπη και σωτηρία και θέωση.

Αίμα από το αίμα μας οι Κύπριοι (30/4/2007)

Eμείς, οι εξ Ελλάδος αδελφοί σας, ζήσαμε και ζούμε, αισθανθήκαμε και αισθανόμεθα περισσότερον από οιονδήποτε άλλον άνθρωπον και λαόν επί της Γης όλα αυτά τα χρόνια τον πόνον, την θλίψιν και το μαρτύριον των ανθρώπων της Κύπρου, διότι δι” ημάς οι Κύπριοι είναι και θα είναι αδέλφια μας, σάρκα από την σάρκα μας και αίμα από το αίμα μας.

Θα μας μετατρέψουν σκόπιμα σε φτωχούς (7/9/2007)

Σήμερα, στη διεθνή βιβλιογραφία, έχει γίνει αποδεκτό ότι η παγκοσμιοποίηση αποτελεί ιδεολογία και ότι μία μόνο από τις εκφάνσεις της είναι η κατάργηση των συνόρων στο εμπόριο. Κατά τις Annabelle Mooney και Βetsy Evans, οι πανεπιστημιακοί μελετούν σήμερα την παγκοσμιοποίηση μέσα από διάφορα πεδία της επιστήμης και της τέχνης, όπως είναι οι ανθρωπιστικές επιστήμες, η κοινωνιολογία, η οικονομική επιστήμη, οι διεθνείς σχέσεις, η πολιτική επιστήμη, και η γλωσσολογία, και ερευνούν τις επιπτώσεις της στη ζωή κρατών, εθνών, εθνικών ή θρησκευτικών ομάδων, αλλά και μεμονωμένως στον κάθε άνθρωπο.

Ο Larry Ray καθηγητής της Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στην Αγγλία, σημειώνει ότι η παγκοσμιοποίηση, οι νέες τεχνολογίες στην πληροφορία, η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας και η κυριαρχία των καταναλωτικών αξιών αποτελούν εξελίξεις, οι οποίες επιφέρουν σήμερα μείζονες αλλαγές στον τρόπο ζωής των λαών της γης και στην προσωπική και κοινωνική καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

http://www.triklopodia.gr/prorrisi-makaristou-arxiepiskopou-171tha-metatrepsoun-skopima-ftoxous-kivernoun-plousioi-trapezites187-epivevaionetai-8211-distixos-8211-entiposiako-vathmo/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Οκτ 11, 2016 6:30 pm

«ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΠΟΛΕΜΟ (!) ΑΠΟΒΙΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΡΑΤΟ ΣΤΑ… ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ!!!»

Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης


Με πολεμική υστερία παρουσιάζουν ορισμένα τουρκικά ΜΜΕ την τελευταία άσκηση των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων που έγινε στο ανατολικό Αιγαίο, καλώντας την τουρκική κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε δυναμκη στρατιωτική ενέργεια για να διώξει τους… «εισβολείς» Έλληνες από τα «τουρκικά» νησιά.

Με χαρακτηριστικές φωτογραφίες παρουσιάζουν τα περισσότερα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπως το Φαρμακονήσι το Γαιδουρονήσι κ.α, ότι ανήκουν βάσει διεθνών συνθηκών στην Τουρκία, ότι έχουν καταλειφθεί παράνομα από τους Έλληνες, γεγονός που είναι αιτία πολέμου με την Τουρκία.

Εικόνα

Συγκριμένα έχει εκνευρίσει την τουρκική πλευρά η άσκηση ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ που διεξήχθηκε το διάστημα 5-7 Οκτωβρίου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Χίο και προβάλλουν φωτογραφίες που δείχνουν, όπως υποστηρίζουν, ότι έχουν καταλειφθεί τα τουρκικά νησιά από τον ελληνικό στρατό και έχουν υψώσει ελληνικές σημαίες.

Εικόνα

Προφανώς κάποιοι επιδιώκουν να δημιουργήσουν θερμή κατάσταση και πολεμικό κλίμα την ίδια ώρα που στο εσωτερικό της Τουρκίας διαμορφώνονται εκρηκτικές συνθήκες, με τον αιματηρό πόλεμο με τους Κούρδους να βρίσκεται σε μεγάλη έξαρση.

Πάντως είναι σημαντική η συγκυρία που οι Τούρκοι προβάλλουν με τόσο έντονο τρόπο το ζήτημα των ελληνικών νησιών και αυτό θα πρέπει η Αθήνα να το λάβει σοβαρά υπόψη της.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

http://www.triklopodia.gr/oi-ellines-prokaloun-polemo-apovivazontas-strato-sta-nisia-mas/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Οκτ 13, 2016 6:43 pm

ΑΠΟ ΑΛΛΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕ Ο ΦΙΛΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Αρνούνται να τα διδάξουν στα σχολεία – Κινητοποιούνται οι σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων

Εικόνα

Λίγες μέρες μετά την ανακωχή κυβέρνησης-Εκκλησίας για τα Θρησκευτικά στα σχολεία, θεολόγοι στην Πιερία αρνούνται να εφαρμόσουν το πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα, άλλοι στα Τρίκαλα αποχωρούν από τα επιμορφωτικά σεμινάρια, αντιδράσεις υπάρχουν επίσης και σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκπαιδευτικοί και νομικοί κρίνουν ότι με το νέο πρόγραμμα παραβιάζεται το Σύνταγμα ενώ γονείς δεν αποκλείεται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.

Μέσα σε αυτό το έντονο κλίμα, η Ένωση Θεολόγων Πιερίας σε ανακοίνωσή της αναφέρει χαρακτηριστικά:

- Αρνούμαστε να διδάξουμε τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών για λόγους συνείδησης.
- Είναι πολύ επιεικής ο χαρακτηρισμός «επικίνδυνα και απαράδεκτα» που απέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος σε αυτά.
- Αντλούμε αυτό το δικαίωμα από το Σύνταγμα της Ελλάδας και συγκεκριμένα από το άρθρο 103, παράγραφο 1 του Συντάγματος και άρθρο 24 του ν. 3528/2007 του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και σύμφωνα με τον ίδιο νόμο άρθρο 25, παράγραφο 3.

Οι θεολόγοι της περιοχής επίσης τονίζουν: «Ήταν σκόπιμη και εντελώς προσχεδιασμένη η προσπάθεια επιβολής των νέων προγραμμάτων ξαφνικά τον Σεπτέμβριο για να προκαλέσει αναστάτωση στους καθηγητές, στους μαθητές και στα σχολεία ώστε να φανεί σαν αίτημα «δικό μας» δηλαδή των θεολόγων εκπαιδευτικών η συγγραφή νέων βιβλίων. Σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπ
ΠΕΡΙΕΡΓΑ - STRANGE
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ - HOME
ΑΠΟ ΑΛΛΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕ Ο ΦΙΛΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Αρνούνται να τα διδάξουν στα σχολεία – Κινητοποιούνται οι σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων
11:00 π.μ. Add Comment ΕΛΛΑΔΑ , ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ , ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ
facebook more
Λίγες μέρες μετά την ανακωχή κυβέρνησης-Εκκλησίας για τα Θρησκευτικά στα σχολεία, θεολόγοι στην Πιερία αρνούνται να εφαρμόσουν το πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα, άλλοι στα Τρίκαλα αποχωρούν από τα επιμορφωτικά σεμινάρια, αντιδράσεις υπάρχουν επίσης και σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκπαιδευτικοί και νομικοί κρίνουν ότι με το νέο πρόγραμμα παραβιάζεται το Σύνταγμα ενώ γονείς δεν αποκλείεται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.

Μέσα σε αυτό το έντονο κλίμα, η Ένωση Θεολόγων Πιερίας σε ανακοίνωσή της αναφέρει χαρακτηριστικά:

- Αρνούμαστε να διδάξουμε τα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών για λόγους συνείδησης.
- Είναι πολύ επιεικής ο χαρακτηρισμός «επικίνδυνα και απαράδεκτα» που απέδωσε ο Αρχιεπίσκοπος σε αυτά.
- Αντλούμε αυτό το δικαίωμα από το Σύνταγμα της Ελλάδας και συγκεκριμένα από το άρθρο 103, παράγραφο 1 του Συντάγματος και άρθρο 24 του ν. 3528/2007 του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και σύμφωνα με τον ίδιο νόμο άρθρο 25, παράγραφο 3.

Οι θεολόγοι της περιοχής επίσης τονίζουν: «Ήταν σκόπιμη και εντελώς προσχεδιασμένη η προσπάθεια επιβολής των νέων προγραμμάτων ξαφνικά τον Σεπτέμβριο για να προκαλέσει αναστάτωση στους καθηγητές, στους μαθητές και στα σχολεία ώστε να φανεί σαν αίτημα «δικό μας» δηλαδή των θεολόγων εκπαιδευτικών η συγγραφή νέων βιβλίων. Σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπί το μάθημα των Θρησκευτικών σε «θρησκειολογική σούπα». Αποτελεί πάγιο αίτημά μας η αναμόρφωση των σχολικών εγχειριδίων γιατί πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Άλλο πράγμα όμως νέα βιβλία και άλλο πράγμα αυτή η ανιστόρητη και παράνομη επιβολή ενάντια στο Σύνταγμα τους νόμους και τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης νέων προγραμμάτων που ωθούν και προσηλυτίζουν τους ορθόδοξους μαθητές στην αθεΐα και την πολυθρησκεία».

«Απαιτούμε όπως ακριβώς η κυβέρνηση με το νόμο που ψήφισε τον Μάιο και ορίζει πως οι Έλληνες μουσουλμάνοι, οι Έλληνες εβραίοι και οι Έλληνες ρωμαιοκαθολικοί μπορούν και έχουν το δικαίωμα να κάνουν το δικό τους ξεχωριστό ομολογιακό μάθημα να ισχύσει ακριβώς το ίδιο και για τους Έλληνες ορθόδοξους μαθητές που είναι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μας. Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση συντηρεί και προωθεί μια τέτοια κατάφορη ανισότητα εις βάρος των ορθοδόξων μαθητών;

Καλούμε τις ενώσεις των Γονέων, τους συλλόγους γονέων και όλους τους πολίτες να αντιδράσουν σε αυτή την κατάφορη αδικία εις βάρος των παιδιών μας. Είναι απαραβίαστο δικαίωμα από τις διεθνείς συνθήκες να διδαχθούν τα παιδιά μας την πίστη των γονέων τους.

Δεν έχουμε επιμορφωθεί και είμαστε ουσιαστικά έξω από τη διαδικασία διδασκαλίας του νέου προγράμματος. Είναι απαραίτητο να προηγηθεί ενημέρωση και πρότυπη διδασκαλία από τους συμβούλους ώστε να κατανοήσουμε το νέο τρόπο και την ουσία των αλλαγών που προτείνει το υπουργείο Παιδείας και αυτό διότι η πράξη πολλές φορές δίνει άλλη οπτική, σε σχέση με αυτήν την πρώτη ματιά που δίνει η προφορική και πρόχειρη, βιαστικά δοσμένη ενημέρωση» καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.

Ο υπουργός μίλησε
«Δεν θέλουμε να καταλήξουμε σε διοικητικού ή άλλου τύπου αποφάσεις, αλλά είναι καθήκον των εκπαιδευτικών να εφαρμόζουν τα προγράμματα που έχει εγκρίνει το υπουργείο Παιδείας», ξεκαθάρισε από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης που υπογράμμισε: «Ούτε να αρνούνται, ούτε να κάνουν του κεφαλιού τους. Διότι αλλιώς δεν υπάρχει εκπαίδευση. Υπάρχει κατ” οίκον διδασκαλία ή άλλα πράγματα».

http://periergaa.blogspot.gr/2016/10/blog-post_752.html


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Παρ Οκτ 14, 2016 7:21 pm

ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

Εικόνα

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 13ηΟκτωβρίου 2016.

ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.


Δεν μας εκπλήσσει ο τρόπος με τον οποίο βλέπουν οι εκτός της Εκκλησίας φιλόσοφοι και κοινωνιολόγοι της εποχής μας το ρόλο της θρησκείας στη ζωή μιας οργανωμένης πολιτείας. Κι’ αυτό γιατί είναι γνωστό το ιδεολογικό υπόβαθρο των σκέψεων και των επιχειρημάτων τους. Διαποτισμένοι «μέχρι το κόκκαλο» με τις αρχές του αθέου Διαφωτισμού και Ουμανισμού, αντιμετωπίζουν την θρησκευτική πίστη ως νοσηρό κοινωνικό σύμπτωμα και φαινόμενο και όχι ως έμφυτη υπαρξιακή ανάγκη. Αν και έχουν περάσει σχεδόν τρεις αιώνες από τότε που ο «Διαφωτισμός» διατύπωσε τις θεωρίες του περί του θρησκευτικού φαινομένου και αποδείχτηκαν στην πράξη επιστημονικά αστήρικτες, εν τούτοις υπάρχουν ακόμη και σήμερα εκείνοι που όχι απλά τις ασπάζονται, αλλά και τις προωθούν και μάλιστα με ιδιαίτερο φανατισμό.

Η γνωστή σε όλους μας για τις ιδεολογικές της αρχές εφημερίδα «ΑΥΓΗ», κομματικό όργανο της Αριστεράς, που κυβερνά σήμερα την χώρα μας, δεν παύει να δημοσιεύει κάθε τόσο άρθρα που αναπαράγουν τις παρά πάνω ιδεοληψίες του αθέου Διαφωτισμού και Ουμανισμού, καμουφλαρισμένες με πολλή τέχνη και μαεστρία με τον μανδύα της σύγχρονης επιστήμης, ώστε να πείθουν και να γίνονται αποδεκτές από τους αφελείς. Ένα τέτοιο άρθρο είδε το φως της δημοσιότητας πρόσφατα με τίτλο: «Η θρησκεία στη ζωή μας», με συγγραφέα τον κ. Γιώργιο Φαρακλά, καθηγητή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι εξόφθαλμη η προσπάθεια του συντάκτη στο παρά πάνω κείμενο να παρουσιάσει τη θρησκεία ως ένα νοσηρό κοινωνικό σύμπτωμα και όχι, όπως προαναφέραμε, ως υπαρξιακή ανάγκη και βίωμα. Την θεωρεί ως ένα είδος δεισιδαιμονίας και σκοταδισμού, ο οποίος όλο και περισσότερο υποχωρεί με την πρόοδο των θετικών επιστημών.

Αρχίζει με την παρατήρηση ότι «Οι θρησκείες βρίσκονται σε υποχώρηση από τότε που οι επιστήμες σημειώνουν τόσο μεγάλες επιτυχίες. Η υποχώρηση αφορά τη θρησκεία ως κοσμοθεώρηση, ως τρόπο να βιώνουμε τον κόσμο. Άνθρωποι, οι οποίοι βιώνουν με χριστιανικό τρόπο τον κόσμο γύρω τους, δεν φαίνεται να υπάρχουν πια πολλοί». Η όλη δομή του άρθρου μας οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα, ότι ο συγγραφέας ομιλώντας περί θρησκείας, συμπεριλαμβάνει μεταξύ αυτών και την Ορθοδοξία. Ωστόσο όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας, δεν είναι μια θρησκεία, όπως όλες οι θρησκείες του κόσμου, που είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα και σκοπό έχουν να εκπληρώσουν τον βαθύτερο πόθο του ανθρώπου, να καταφύγει σε μια υπέρτερη δύναμη για να βρει ασφάλεια και

προστασία από κάθε κακό που απειλεί την ζωή του, αδυνατούν όμως να νικήσουν και να καταργήσουν την φθορά και τον θάνατο. Αντίθετα η ζωή εν Χριστώ και εν τη Εκκλησία είναι πορεία από τον θάνατο στη ζωή, από την δουλεία της φθοράς και των παθών στην ελευθερία της αφθαρσίας των τέκνων του Θεού. Γι’ αυτό και βρίσκεται στον αντίποδα και όλων των θρησκειών του κόσμου.

Με την παρά πάνω πρόταση ο συγγραφέας εκφράζει την αντίληψη ότι όσο προοδεύουν οι επιστήμες, τόσο μαραζώνουν οι θρησκείες και φυσικά μαζί μ’ αυτές και η Ορθοδοξία. Επομένως τα δύο αυτά μεγέθη, θρησκεία και επιστήμη, Ορθοδοξία και επιστήμη, είναι ασυμβίβαστα μεταξύ των. Πρόκειται για το κλασικό μαρξιστικό επιχείρημα που κατά κόρον προπαγανδίστηκε τον περασμένο αιώνα στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου κυριάρχησε ο υπαρκτός Σοσιαλισμός. Ότι δηλαδή η θρησκεία και η επιστήμη, έρχονται δήθεν σε αντίθεση μεταξύ τους και ότι η επιστήμη είναι ο μεγάλος και ισχυρός αντίπαλος του Χριστιανισμού. Η επιστήμη έγινε στα χέρια των αθέων μαρξιστών το κατ’ εξοχήν εργαλείο για την προώθηση της αθεϊστικής των ιδεολογίας. Φθάσανε μάλιστα στο σημείο στην λυσσώδη πολεμική τους εναντίον της Εκκλησίας, να αρνούνται, η και να διαστρέφουν επιστημονικές ανακαλύψεις, που κλόνιζαν το αθεϊστικό τους ιδεολόγημα και ευνοούσαν την πίστη σε δημιουργό Θεό. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα, δανεισμένα από το σύγγραμμα του αείμνηστου συγγραφέως κ. Νκολάου Βασιλειάδη, με τίτλο: «Η χριστιανική πίστις εις τον αιώνα της επιστήμης», για να φανεί ότι ο πραγματικός αντίπαλος της επιστήμης υπήρξε όχι η χριστιανική πίστη, άλλα ο αθεϊσμός.

«Κατά τα πρώτα έτη μετά την Ρωσικήν Επανάστασιν του 1917, αι απόψεις του Αϊνστάϊν, του Μπορ, του Χάιζενμπεργκ και άλλων, ήνοιγαν νέους ορίζοντας δια τας φυσικάς επιστήμας. Ο νόμος της αιτιότητος … υφίστατο καίριον πλήγμα. Αντικαθίστατο από την αρχήν της αβεβαιότητος. Οι άθεοι μαρξισταί ανησύχησαν. Αι απόψεις αυταί, είπαν, ενθαρρύνουν τον… ιδεαλισμόν μεταξύ των φυσικών επιστημόνων. Δια τούτο η Ρωσική Ακαδημία των Επιστημών απέρριψε… την θεωρίαν της Σχετικότητος, όπως επίσης και την θεωρία των Κβάντα και τας θεωρίας των Μπορ και Χάιζενμπεργκ, τους οποίους εχαρακτήρισεν ως… «σκοταδιστές, εχθρούς της μαθήσεως και της επιστήμης, η μεταφυσικούς μπουρζουαζίας». «Την περίοδον του 1930 οι αστρονόμοι της Δύσεως κατέληξαν εις το συμπέρασμα, ότι το Σύμπαν διαστέλλεται. Αυτό εσήμαινε ότι το Σύμπαν δεν είναι άχρονον, υπήρξε εποχή κατά την οποίαν έλαβεν αρχήν.[…].Αλλ’ η άποψις αυτή της αστρονομίας ευνοούσε ιδιαιτέρως την ‘μεταφυσικήν των μπουρζουάδων’ και την θρησκείαν, όπως έλεγαν οι άθεοι μαρξισταί. Διότι εφ’ όσον το σύμπαν είχε αρχήν, ήτο φυσικόν να έχει και τέλος […]. Η θεωρία όμως αυτή δεν ήτο αρεστή εις τον άθεον κομμουνισμόν. Δια τούτο ο Σοβιετικός τύπος την επολέμησε με σφοδρότητα».

Η μέχρι σήμερα πορεία τόσο του Χριστιανισμού, όσο και της επιστήμης αποδεικνύουν πανηγυρικά, ότι η επιστημονική έρευνα δεν έρχεται σε καμιά απολύτως αντίθεση με το πνεύμα και την διδασκαλία του ευαγγελίου. Ήδη στην εποχή της Παλαιάς Διαθήκης διατυπώνεται από τον αιώνιο λόγο του Θεού, ότι η επιστήμη αποτελεί δώρο Θεού στον άνθρωπο: «Κύριος έδωκεν ανθρώποις επιστήμην ενδοξάζεσθαι εν τοις θαυμασίοις αυτού» (Σοφ.Σειρ.38,6). Εκφράζεται επίσης η εκτίμηση και ο σεβασμός προς το ιατρικό λειτούργημα: «Τίμα ιατρόν προς τας χρείας αυτού τιμαίς αυτού, και γαρ αυτόν έκτισε Κύριος» (Σοφ.Σειρ.38,1). Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέγει σε μια ομιλία του: «Έχω την γνώμη ότι έγινε παραδεκτό από όλους τους λογικούς ανθρώπους, ότι η παιδεία κατέχει την πρώτην θέσιν μεταξύ των ανθρωπίνων αγαθών, όχι μόνον δε αυτή η ιδική μας, η χριστιανική, και ευγενεστέρα […], αλλά και η εξωτερική, η μη χριστιανική, η εθνική […]. Δεν πρέπει δε να καταδικάζομεν την μη χριστιανικήν παιδείαν, την εξωτερική, την εθνική, επειδή αρέσει αυτό σε μερικούς» (Λογ.43,11, PG 36,508B, 509A). Πολλοί άγιοι της Εκκλησίας μας ήταν επιστήμονες με ευρύτατη μόρφωση, όπως ο Μέγας Βασίλειος, ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής, ο άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και μάρτυς κ.α. Κατά τον διάσημο Γερμανό φυσικό Max Planck, οι δύο δρόμοι επιστήμης και θρησκείας προχωρούν παραλλήλως και συναντώνται εις το αχανές άπειρον, εις τον ίδιον σκοπόν.

Στη συνέχεια διατυπώνει ένα απίστευτα ρηχό επιχείρημα: «Όταν αρρωσταίνω, πρώτα τρέχω στον γιατρό μου, που με θεωρεί παράγωγο της οργανικής χημείας, όχι στον ιερέα της ενορίας μου. Καταρρέει λοιπόν ως και μέσα μου η αλήθεια της θρησκευτικής κοσμοθεωρίας μου. Όταν οι θρησκείες δύουν ως κοσμοθεωρίες, συνεχίζουν να υπάρχουν ως χορηγοί ταυτότητας, μια λειτουργία που μοιράζονται με το έθνος, το κόμμα, την ποδοσφαιρική ομάδα»! Το να καταφεύγω στον γιατρό και κατ’ επέκταση στην επιστήμη και όχι στον ιερέα της ενορίας μου, αυτό με κανένα τρόπο δεν αποδεικνύει ότι η επιστήμη είναι ισχυρότερη από την πίστη και ότι αυτή μεν μπορεί να θεραπεύσει από ασθένειες, ενώ ο Θεός δια του ιερέως της ενορίας όχι. Η χριστιανική πίστη είναι ασυγκρίτως ισχυρότερη από την επιστήμη, διότι έχουμε πάμπολλες περιπτώσεις ανθρώπων, που έπασχαν από ανίατες ασθένειες, οι οποίοι αφού κατέφυγαν πρώτα στην επιστήμη της ιατρικής και δεν μπόρεσαν να θεραπευτούν, στη συνέχεια κατέφυγαν με θερμή πίστη στην Παναγία, η σε κάποιον άγιο, (όπως στον άγιο Ραφαήλ, τον άγιο Νεκτάριο κ.λ.π.) και θεραπεύθηκαν θαυματουργικά.

Άστοχη και παιδαριώδης είναι επίσης η προσπάθεια του συγγραφέως να υποβιβάσει την Εκκλησία στο επίπεδο ενός σωματείου, ενός κόμματος η μιας ποδοσφαιρικής ομάδος. Ας μας απαντήσει ο κ. Φαρακλάς ποιό σωματείο, η ποιο κόμμα, η ποια ποδοσφαιρική ομάδα έχει να παρουσιάσει μια ιστορική πορεία 2000 ετών! Ποιό σωματείο, η ποιο κόμμα, άντεξε χωρίς να διαλυθεί μετά από μια πρωτοφανή πολεμική και έναν ανελέητο διωγμό, τον οποίον

εξαπέλυσαν οι σκοτεινές δυνάμεις επί 2000 χρόνια τώρα εναντίον της Εκκλησίας. Και μόνο το γεγονός αυτό δείχνει ότι η Εκκλησία δεν είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα, αλλά θεανθρώπινος οργανισμός.

Συνεχίζοντας, φτάνει σε ακόμη μεγαλύτερες υπεραπλουστεύσεις. «Η θρησκεία, λένε, είναι ιδιωτική υπόθεση. Εννοούν ότι δεν είναι πολιτικό θέμα. Δεν μας αφορά ως πολίτες, μέλη της πολιτικής κοινότητας. Μας αφορά ως πιστούς, μέλη μιας κοινότητας πιστών. Η κοινότητα πιστών δεν συμπίπτει με την πολιτική κοινότητα. Ένας ορθόδοξος Βούλγαρος και ένας ορθόδοξος Έλληνας μάχονται ο ένας τον άλλο, καίτοι ανήκουν στην ίδια κοινότητα πιστών. Ένας ορθόδοξος Έλληνας και ένας εβραίος Έλληνας πολεμούν μαζί τους Βούλγαρους, γιατί είναι Έλληνες πολίτες, συμπατριώτες, καίτοι δεν ανήκουν στην ίδια κοινότητα πιστών»! Εδώ αγγίζει ένα άλλο πρόβλημα, το πρόβλημα του πολέμου και της βίας, προφανώς για αποδείξει, ότι η ενότητα των μελών του σώματος της Εκκλησίας δεν είναι αδιατάρακτη και αδιάσπαστη και ότι η ευαγγελική διδασκαλία της αγάπης προς τους εχθρούς σχετικοποιείται, η και καταργείται σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση του πολέμου.

Κατ’ αρχήν ο πόλεμος και η βία είναι καρπός της αμαρτίας και της αποστασίας του ανθρώπου από τον Θεόν. Εάν όλοι οι άνθρωποι πίστευαν στο Χριστό και εφάρμοζαν το ευαγγέλιο, δεν θα υπήρχε πόλεμος και βία στη γη. Επειδή όμως δεν συμβαίνει αυτό και η μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων απορρίπτει το ευαγγέλιο, αναγκάζεται η Εκκλησία να αντιμετωπίσει ένα αναπόφευκτο κακό, εφαρμόζοντας τους όρους της οικονομίας. Ενώ στο επίπεδο των προσωπικών σχέσεων καταδικάζει απόλυτα και κατηγορηματικά τη βία και τον φόνο, στο επίπεδο των θεσμών τηρεί διαλεκτική στάση. Δείχνει δηλαδή επιείκεια σε όσους μετείχαν σε πολέμους, αγωνιζόμενοι για το κοινό καλό. Ο Μέγας Αθανάσιος γράφει σχετικά: «Φονεύειν ουκ έξεστιν, αλλ’ εν πολέμοις αναιρείν τους αντιπάλους και έννομον και επαίνου άξιον. Ώστε το αυτό κατά τι μεν και κατά καιρόν ουκ έξεστι, κατά τι δε και ευκαίρως, αφίεται και συγκεχώρηται» (Επιστολή προς Αμμούν, PG 26,1173B). Ο Μέγας Βασίλειος στον 13ο Κανόνα του λέει ότι οι φόνοι που γίνονται στους πολέμους δεν καταλογίζονται ως φόνοι. Παράλληλα όμως σε όσους φονεύουν στον πόλεμο, επιβάλει τριετή αποχή από την Θεία κοινωνία. Σε ολόκληρη την βυζαντινή περίοδο, αλλά και αργότερα στην ιστορία του νεωτέρου Ελληνισμού, οι πόλεμοι δεν είχαν μόνο πολιτικό αλλά και θρησκευτικό χαρακτήρα. Αυτό συνέβαινε διότι οι εχθροί του κράτους ήταν και εχθροί της Εκκλησίας. Η αγάπη προς τους εχθρούς της Πατρίδος δεν αίρει την αγάπη μας προς αυτήν. Η συναδέλφωση των λαών, (πάντοτε εν τη Εκκλησία και δια της Εκκλησίας και ουδέποτε εκτός αυτής), την οποία επιδιώκει η Ορθοδοξία, δεν αναιρεί την έννοια των εθνικών ιδιαιτεροτήτων, διότι δεν λειτουργεί ισοπεδωτικά, όπως ο οδοστρωτήρας της σύγχρονης παγκοσμιοποιήσεως. Στην νεώτερη εθνική μας ιστορία στα μαύρα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς, η Ορθόδοξη πίστη, όχι απλά στήριξε το Έθνος μας, αλλά το διέσωσε από τον

πλήρη αφανισμό. Τα περίφημα κείμενα του απελευθερωτικού αγώνος και των Εθνικών Συνελεύσεων, θέτουν ως το κυριότερο στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητας, την πίστη στο Χριστό, κάτι το οποίο μαρτυρεί τον κυρίαρχο ρόλο της Εκκλησίας στην εθνική μας παλιγγενεσία.

Στη συνέχεια προσπαθεί να «μπει» στο «βαθύτερο πνεύμα» της Εκκλησίας, το οποίο μόνον ο ίδιος κατανοεί και στηρίζεται στη λογική. Τονίζει: «Λογικά, η ίδια η Εκκλησία θα έπρεπε να απαιτεί τον χωρισμό κράτους και Εκκλησίας, μαθημάτων και κατήχησης, θρησκευτικών εορτών και εθνικών επετείων, πολιτικού γάμου και θρησκευτικού κ.ο.κ. Λογικά θα έπρεπε, για θρησκευτικούς λόγους, να απαιτεί να μη γίνονται αγιασμοί στα πλοία, τα σχολεία, τα στρατόπεδα, τα νοσοκομεία…». Προφανώς και εδώ κάνει ένα τραγικό λάθος. Λησμονεί ότι η ελληνική κοινωνία απαρτίζεται από «ιδιώτες», οι οποίοι απαιτούν να ζουν σύμφωνα με τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Εν προκειμένω η ελληνική Πολιτεία απαρτίζεται, κατά 97% από Ορθοδόξους Χριστιανούς, οι οποίοι, εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους προς αυτήν, απαιτούν όμως να είναι και ο δημόσιος βίος τους έκφραση της Ορθοδόξου πίστεώς τους, η οποία δεν είναι μόνον «αναφορά στο Θεό», αλλά βίωμα και τρόπος ζωής. Οι Ορθόδοξοι Έλληνες δεν δέχονται να διαχωρίζεται ο ιδιωτικός βίος από το δημόσιο βίο τους, κάτι το οποίο φαίνεται και στο Σύνταγμα της χώρας, το οποίο αρχίζει με την επίκληση της Αγίας Τριάδος. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι καταπατούνται τα δικαιώματα των μειονοτήτων, τα οποία γίνονται μεν σεβαστά, χωρίς όμως να φτάνουμε στο άλλο άκρο, να επιβάλλονται οι μειονότητες στη συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων Ελλήνων.

Τέλος καταλήγει: «Όσοι χριστιανοί το κάνουν αυτό στηρίζουν την προωθούμενη από το υπουργείο Παιδείας μεταρρύθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών. Με τη μεταρρύθμιση συμφωνούν βέβαια και οι άθεοι. Ίσως φανεί περίεργο που αυτοί οι χριστιανοί συμφωνούν με τους άθεους. Δεν είναι. Η κοινότητα των πιστών δεν έχει ανάγκη να ορίζεται με βάση τη σχέση εχθρού και φίλου. Ίσως επειδή ακριβώς δεν είναι εθνική κοινότητα».Οι θεωρούμενοι από το συντάκτη ως «Χριστιανοί», οι οποίοι στηρίζουν την μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε γνωσιολογικό μάθημα των θρησκειών, δε μπορούν να θεωρηθούν καν ως Χριστιανοί, διότι καταφρονούν τη ρητή εντολή του Χριστού: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη …διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν» (Ματθ.28,19-20). Σχετικά με τον χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών θα περιοριστούμε να μνημονεύσουμε την συντριπτική και ομολογουμένως ακαταμάχητη επιχειρηματολογία του Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, στην ιστορική επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κ. Α. Τσίπρα, στην οποία αποδεικνύει την ρατσιστική κακομεταχείριση της Μητέρας του Γένους Ορθόδοξης Εκκλησίας, και την προνομιακή μεταχείριση στην εκπαίδευση των Παπικών, των Εβραίων και των Μουσουλμάνων, όπως επιθυμούν οι διευθύνοντες τα του Οικουμενισμού.

Κλείνοντας, τονίζουμε ότι, εις πείσμα των χριστιανομάχων, η Εκκλησία θα παραμένει ακατάλυτη στους αιώνες, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση του Χριστού: «Και πύλαι Άδου ου κατασχύσουσιν αυτής» (Ματθ.16,18), όσο και αν πολεμείται από τους ποικιλώνυμους εχθρούς της. Όπως πολύ ωραία παρατηρεί ο ιερός Χρυσόστομος: «Αν δεν πιστεύεις στα λόγια, πίστευε στα πράγματα. Πόσοι τύραννοι θέλησαν να νικήσουν την Εκκλησία; Πόσα τηγάνια; πόσα καμίνια, δόντια θηρίων, ξίφη ακονισμένα; Όμως δεν την νίκησαν. Που είναι εκείνοι, που την πολέμησαν; Έχουν σιγήσει και παραδόθηκαν στην λήθη. Και που είναι η Εκκλησία; Λάμπει περισσότερο από τον ήλιο. Τα δικά τους σβήστηκαν, τα δικά της είναι αθάνατα. Αν όταν ήταν λίγοι δεν νικήθηκαν, τώρα που η οικουμένη γέμισε ευσέβεια, πως μπορείς να την νικήσεις;» («Μάταιος ο πόλεμος κατά της Εκκλησίας», μετ. Σπ. Μουστάκα, ΕΠΕ 33 σ. 387-9)! Η Ορθοδοξία μας είχε, έχει και θα έχει τον πρωτεύοντα λόγο και ρόλο στη ζωή μας, και στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας!

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών

http://www.triklopodia.gr/%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Σάβ Οκτ 15, 2016 4:48 pm

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο αγόρασε δύο βυζαντινές εκκλησίες από Τούρκους ιδιώτες που τις πωλούσαν.

Εικόνα

Με εράνους μεταξύ των ομογενών στις ΗΠΑ, το Φανάρι συγκέντρωσε τα απαραίτητα χρήματα για να αγοράσει δύο βυζαντινές εκκλησίες από Τούρκους ιδιώτες που τις πωλούσαν.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έσωσε δύο βυζαντινές εκκλησίες στην περιοχή της Προύσας προχωρώντας στην… αγορά τους από ιδιώτες. Ο μητροπολίτης Προύσας -και ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος, όπου στεγάζεται η Θεολογική Σχολή της Χάλκης- Ελπιδοφόρος Λαμπρινιάδης παρέλαβε πριν από μερικές μέρες τα κλειδιά του Ιερού Ναού των Ταξιαρχών στο χωριό Συγή, κοντά στα Μουδανιά (Moudanya) της Προύσας, ενώ τον περασμένο Δεκέμβριο περιήλθε στην κατχή της μητρόπολης και η εκκλησία της Παναγίας Παντοβασίλισσας στη γειτονική Τρίγλια.
Ο Τούρκος…
ιδιοκτήτης του ναού των Ταξιαρχών ζητούσε μέσω γερμανοτουρκικού μεσιτικού γραφείου 400.000 δολάρια και ο μητροπολίτης Προύσας «όργωσε» για έξι μήνες τις ΗΠΑ και συγκέντρωσε από τους ομογενείς άγνωστο ποσό, ικανό ωστόσο για να αγοράσει την εκκλησία.
Ο πρόεδρος της κοινότητας Μουδανιών, Ραζίμ Μπατμάζ, ζητούσε την αγορά του ναού από το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και ο Οικουμενικός Πατριάρχης, κ. Βαρθολομαίος, είχε απευθύνει έκκληση να «παγώσει» η διαδικασία πώλησης μέχρι να βρεθούν τα χρήματα.
Ο μητροπολίτης Ελπιδοφόρος στον ναό των Ταξιαρχών.
«Κάναμε έναν σκληρό και δύσκολο αγώνα για να συγκεντρώσουμε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Ηταν δύσκολο να το βρούμε στην Ελλάδα, λόγω της κρίσης, αλλά μας βοήθησαν οι ομογενείς στην Αμερική», λέει στο «Εθνος» ο μητροπολίτης κ. Ελπιδοφόρος.

Εικόνα

Ο ρημαγμένος ναός στη Συγή της Προύσας
Ο ναός των Ταξιαρχών είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό, βυζαντινό μνημείο του 8ου αιώνα. Οικοδομήθηκε στη δεκαετία του 780 από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΣΤ΄, προς τιμήν των αρχαγγέλων Γαβριήλ και Μιχαήλ, οι οποίοι έσωσαν τους κατοίκους των Μουδανιών από μια καταστροφική καταιγίδα, ενώ ανακατασκευάστηκε πλήρως το 1819 έπειτα από έγκριση που έδωσε ο σουλτάνος Μαχμούτ Β’, γιος του Αμπντούλ Χαμίτ Α’. Σήμερα είναι ερειπωμένος, χωρίς πόρτα και πράθυρα, σώζονται ωστόσο εντυπωσιακές αγιογραφίες, μοναδικής τεχνοτροπίας. Μέσα στον ναό και γύρω από αυτόν, ο χώρος έχει μετατραπεί σε σκουπιδότοπο, ενώ άγρια χόρτα έχουν καλύψει τους τοίχους εξωτερικά και εσωτερικά.
«Δύσκολος αγώνας»
«Τώρα έχουμε μπροστά μας έναν ακόμη δύσκολο αγώνα. Πρέπει να βρούμε χρήματα για την αναστύλωση των δύο σημαντικών ναών, προκειμένου να αποκατασταθούν και να λειτουργήσουν κανονικά», αναφέρει ο κ. Ελπιδοφόρος Λαμπρινιάδης, ο οποίος θα αναζητήσει χρήματα μέσω ελληνικών ιδρυμάτων και διεθνών οργανισμών.
Πριν από 9 μήνες η Μητρόπολη Προύσας αγόρασε και τον ερειπωμένο ναό της Παναγίας Παντοβασίλισσας, η θαυματουργή εικόνα της οποίας φυλάσσεται στην ομώνυμη εκκλησία της Ραφήνας. Πρόκειται για μια βυζαντινή εκκλησία του 14ου αιώνα, που έχει μπει στις σελίδες της παγκόσμιας βιβλιογραφίας για τις εκπληκτικές αγιογραφίες της. Βρίσκεται στην Τρίγλια της Βιθυνίας, πατρίδα του τελευταίου μητροπολίτη Σμύρνης, Χρυσόστομου, και ο Τούρκος ιδιοκτήτ
ης του οικοπέδου είχε οικοδομήσει μια διώροφη οικία, η οποία εφάπτεται στον ναό. Για πολλά χρόνια η εκκλησία λειτουργούσε ως στάβλος και αποθήκη για ζωοτροφές, ενώ στόχος της μητρόπολης Προύσας είναι σε πρώτη φάση να κατεδαφιστεί ένα τμήμα του διώροφου κτίσματος για να αναδειχτεί η εκκλησία με τις σπουδαίες αγιογραφίες.
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ

http://ellpalmos.blogspot.gr/2016/10/blog-post_6.html#more


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Παρ Οκτ 21, 2016 10:19 pm

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟ ΤΖΑΜΙ!!!

Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Σε μια άκρως προκλητική ενέργεια προχωρεί η Τουρκία με τον διορισμό μόνιμου ιμάμη για την Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης, ο οποίος θα τελεί πέντε φορές την ημέρα το μουσουλμανικό ναμάζι, (μουσουλμανική προσευχή), μέσα στον ιερό χώρο του συμβόλου του Χριστιανισμού.

Όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε την οριστική μετατροπή της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινούπολης σε μουσουλμανικό τέμενος, 82 χρόνια μετά την μετατροπή της σε μουσείο με εντολή του τότε ιδρυτή της τουρκικής δημοκρατίας, Κεμάλ Ατατούρκ.

Η προκλητική αυτή απόφαση θεωρείται ότι υλοποιεί τις υποσχέσεις του ίδιου του Ερντογάν, ο οποίος είχε υποσχεθεί επανειλημμένα στους οπαδούς του, φανατικούς μουσουλμάνους, ότι θα επαναφέρει την Αγία Σοφία στο Ισλάμ.

Όπως δήλωσε ο ιμάμης της περιοχής του Fatih Κωνσταντινούπολης, İrfan Üstündağ, θα τελείται επί καθημερινής βάσεως πέντε φορές μουσουλμανική προσευχή στον ιερό ναό και θα γίνονται όλες οι μουσουλμανικές τελετές, μετατρέποντας την Αγία Σοφία σε κανονικό μουσουλμανικό τζαμί.

Μετά από αυτό τι… μέλλει Νεοέλληνες ???

Μήπως να γεμίσουμε με τζαμιά όλη την Ελλάδα???

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

http://nikosxeiladakis.gr/%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%83-%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Σάβ Οκτ 22, 2016 11:33 am

Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος «Κανείς να μην πάρει την κάρτα πολίτη»

Εικόνα

Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος «Κανείς να μην πάρει την κάρτα πολίτη» (ηλεκτρονική ταυτότητα).

Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος προς γενικό λογιστήριο του κράτους(σχετικά με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση): Ούτε να μας κόψετε τον μισθό δεν είστε ικανοί!! 2:20

πηγή βίντεο: ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ balanthsberoia



http://www.triklopodia.gr/%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%BF%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Οκτ 24, 2016 1:01 pm

ΒΙΝΤΕΟ – Συγκλονίζουν τα «προφητικά» λόγια του Κώστα Τσάκωνα από την ταινία «Μάθε παιδί μου γράμματα»

Εικόνα

«Ο ορυκτός μας πλούτος, είναι προίκα της καθυστερημένης Ελλάδας, για τον γάμο της με την προηγμένη Ευρώπη».
«Όχι μόνο τον ορυκτό μας πλούτο δώσαμε προίκα στην Ευρώπη, αλλά όλη την Ελλάδα».
Συγκλονίζουν τα «προφητικά» λόγια του πολυαγαπημένου και αξέχαστου ηθοποιού, Κώστα Τσάκωνα από την ταινία «Μάθε παιδί μου γράμματα»! Ο Κώστας Τσάκωνας σπούδασε, σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, μηχανολόγος, μεταλλιολόγος, με ειδικότητα στις υψικαμίνους, μετά από εξαγγελίες της κυβέρνησης.



Απόσπασμα από την ταινία «ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ»

Σκηνοθεσία: Θόδωρος Μαραγκός
Παραγωγή: Θόδωρος Μαραγκός
Σενάριο: Θόδωρος Μαραγκός
Πρωταγωνιστές: Βασίλης Διαμαντόπουλος, Άννα Μαντζουράνη,
Νίκος Καλογερόπουλος, Κώστας Τσάκωνας, Ρένα Καζάκου
Μουσική: Νίκος Τάτσης
Τραγούδι: Boney M.: Rasputin
Φωτογραφία: Νίκος Μήλας
Μοντάζ: Ηλίας Σγουρόπουλος
Σκηνογραφία: Σταυρούλα Φυσσέα, Σταμάτης Τσαρούχας, Αγγελική Μαραγκού (και ενδυματολόγοι)
Εταιρεία παραγωγής: Καραγιάννης – Καρατζόπουλος
Διανομή: Καραγιάννης – Καρατζόπουλος, New Star, Βασίλης Αλατάς
Πρώτη προβολή: Οκτώβριος 1981 (Ελλάδα)
Διάρκεια: 96΄
Προέλευση: Ελλάδα
Γλώσσα: Ελληνική

Επεξεργασία βίντεο: ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝ ΟΨΕΙ

http://www.triklopodia.gr/%CE%B2%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BB/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 13 και 0 επισκέπτες