Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Captain Yiannis
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 4:51 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Captain Yiannis » Τρί Δεκ 17, 2013 7:51 pm

Τέτοιοι πούμαστε , ... τέτοιοι μας πρέπουν :)

Δόξα τω Θεώ ..Πάντων Ένεκεν



Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Φεβ 11, 2014 11:44 pm

Δικαστικός αγώνας των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης
Εικόνα
Η ελληνική κοινότητα στην Κωνσταντινούπολη αποτάθηκε στο Δικαστήριο για να της επιστραφούν τρεις Εκκλησίες και πολλά ακίνητα που είχαν δοθεί από το τουρκικό κράτος στο λεγόμενο ''τουρκο-ορθόδοξο Πατριαρχείο'' (όχι το Οικουμενικό).
Οι εκκλησίες στις οποίες ηγείται η Σεβγκί Ερενερόλ, εγγονή του τουρκο-ορθόδοξου ''πατριάρχη'' Παπα-Ευθύμη, (κατάδικη ισόβια στη δίκη Εργκενεκόν), είχαν δοθεί παρανομα το 1924, στο τουρκο-ορθόδοξο ''Πατριαρχείο'', όπως και τρία κτίρια γραφείων και περισσότερα από 20 καταστήματα, αναφέρεται σε ρεπορτάζ στην πρώτη σελίδα της Taraf.

Η δικηγόρος κ. Χιουλιά Μπελίσοϊ, που ξεκίνησε δίκη για λογαριασμό της ελληνικής (ρωμέϊκης) κοινότητας είπε: «Προσφύγαμε στο δικαστήριο για την επιστροφή αρχικά των Εκκλησιών. Θα προβούμε τώρα σε ενέργειες και για τα ακίνητα που χειρίζεται η οικογένεια Ερενερόλ». Το λεγόμενο ''τουρκο-ορθόδοξο 'πατριαρχείο'' δεν αναγνωρίζεται από την Ορθόδοξη κοινότητα και δεν έχει πιστούς.

Αξίζει να σημειωθεί οτι η Εκκλησία στην περιοχή του Γαλατά είχε έρθει στην επικαιρότητα κατά τη δίκη Εργκενεκόν και είχε αποκαλυφθεί ότι η Σεβγκί Ερενερόλ, πραγματοποιούσε εκεί συνεδριάσεις εμπλεκομένων στην υπόθεση! Η Σεβγκί ΕρένΕρόλ είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη για απόπειρα ανατροπής της τουρκικής Κυβέρνησης. Η δικηγόρος κ. Χιουλιά Μπελίσοϊ, σε δήλωσή της στην εφημερίδα, είπε ότι θα προβούν ξεχωριστά σε νομικές διαδικασίες για τα έσοδα των εκκλησιών. Και τόνισε ότι τα όσα έχουν κάνει μέχρι τώρα αφορούν τις ίδιες τις εκκλησίες. Στη συνέχεια, θα ενεργήσουν για τα έσοδα αυτών. Για τα έσοδα ενδιαφέρεται η οικογένεια Ερέν Ερόλ και τα παίρνει εκείνη.

Σημειώνει η εφημερίδα ότι η πρώτη εκκλησία, στο ''τουρκο-ορθόδοξο πατριαρχείο'', η Παναγία, είχε δοθεί από τον Ατατούρκ μετά από αίτημα ενός Ρωμιού, ονόματι Ευθύμιου και ο οποίος αργότερα πήρε το όνομα Ζεκίν Ερένερόλ.

Η εκκλησία αυτή δεν είχε ποτέ κανένα κανονικό ποίμνιο

Αργότερα το 1965 οι εκκλησίες του Αξίου Νικολάου και του Αγίου Ιωάννη δόθηκαν στο τουρκο-ορθόδοξο πατριαρχείο. Ο σημερινός παπάς Πασά Ερενερόλ και η αδερφή του Σεβγκί Ερένερολ είναι εγγόνια του Ζεκί Ερενερόλ.

Ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου, Δοσίθεος Αναγνωστόπουλος, σε δήλωσή του στην Taraf είπε ότι τους είχαν πάρει δια της βίας την Εκκλησία και τόνισε. «Θέλουμε και τις τρεις εκκλησίες». Το τουρκο-ορθόδοξο Πατριαρχείο δεν αναγνωρίζεται από καμία ορθόδοξη εκκλησία του κόσμου, ούτε και έχει ποίμνιο. Στην περίπτωση που μας δοθούν πίσω οι εκκλησίες αυτές, οι πιστοί μας στην περιοχή του Γαλατά θα πηγαίνουν σε αυτές''.


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τετ Φεβ 26, 2014 7:26 pm

Άλλη μια εκκλησία έκαναν τζαμί οι Τούρκοι
Εικόνα
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Μετά την προκλητική μετατροπή της ιστορικής αγίας Σοφίας της Νίκαιας, καθώς και της αγίας Σοφίας της Τραπεζούντας σε τζαμιά, οι Τούρκοι προχώρησαν στην μετατροπή σε τζαμί άλλης μια ιστορικής ελληνορθόδοξης εκκλησίας, την ίδια ώρα που εδώ στην Ελλάδα κάποιοι υπουργοί και κάποιοι τουρκολάγνοι δήμαρχοι δηλώνουν υπερήφανοι για τις προθέσεις τους να… γεμίσει με μιναρέδες η ελληνική επικράτεια.

Πρόκειται για την ιστορική ελληνορθόδοξη εκκλησία της περιοχής του Μεγάλου Ρεύματος της Κωνσταντινούπολης, που είναι γνωστή σαν Αρναούτκιοι, μια περιοχή που επί αιώνες κατοικούνταν από πυκνό ελληνορθόδοξο πληθυσμό. Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία που παραθέτουν οι ίδιοι οι Τούρκοι, η εκκλησία αυτή κτίστηκε το 1595 για τις ανάγκες του συνεχώς αυξανόμενου ελληνικού πληθυσμού του ιστορικού προαστίου της Κωνσταντινούπολης στον Βόσπορο. Η εκκλησία αυτή, όπως ανέφερε ο δήμαρχος της περιοχής του Αρναούτκϊοι, Ahmet Haşim Baltacı, η οποία εδώ και χρόνια ήταν σε κατάσταση ερειπίου, ανακαινίστηκε και τώρα παραδόθηκε σαν μουσουλμανικό τέμενος. Χαρακτηριστικό είναι πως ο μουφτής του Αρναούτκϊοι, Lütfi Oksüz, ανέφερε πως είναι υπερήφανος που η εκκλησία ξαναλειτουργεί σαν μουσουλμανικό τζαμί, προσθέτοντας πως το κτίσμα αυτό είναι μια.. γέφυρα με το παρελθόν, χωρίς φυσικά να κάνει κάποια αναφορά για το ελληνοχριστιανικό παρελθόν της εκκλησίας. Για την ανακαίνιση της εκκλησίας, όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα Aksam, το τουρκικό κράτος στα πλαίσια της εκστρατείας ισλαμοποίησης που έχει αρχίσει εδώ και χρόνια η ισλαμική κυβέρνηση του Ερντογάν, δαπάνησε 3,5 εκατομμύρια τουρκικές λίρες και έτσι η εκκλησία που τώρα ονομάζεται Osmanlı Camii, λειτουργεί πλέον σαν τζαμί.

Να σημειωθεί ότι το προάστιο του Μεγάλου Ρεύματος, ή στα τουρκικά Arnavutköy, έχει μεγάλη ελληνική ιστορία όπως αναφέρει η Μικρασιατική Εγκυκλοπαίδεια. Κατά τη Βυζαντινή περίοδο η περιοχή ήταν γνωστή ως «Χώρα των Ασωμάτων», ή «Μιχαήλιον», αφού υπήρχε εκεί εκκλησία αφιερωμένη στον Αρχάγγελο Μιχαήλ. Στον οικισμό αποδίδεται επίσης και η ονομασία «Ανάπλους». Μετά την άλωση, στα μέσα του 15ου αιώνα, η περιοχή άρχισε να ονομάζεται Αρναούτκιοϊ, (Arnavutköy), δηλαδή Αλβανιτοχώρι, από τον εποικισμό της περιοχής από Αλβανούς στη διάρκεια της βασιλείας του σουλτάνου Μωάμεθ Β΄ του Πορθητή μετά τη νίκη του κατά του στρατού του Σκεντέρμπεη. Από τα μέσα του 19ου αιώνα, άρχισε να επικρατεί το όνομα «Μέγα Ρεύμα», το οποίο προέρχεται από το ρεύμα, γνωστό και ως Διαβολόρεμα, που κατεβαίνει από τη Μαύρη θάλασσα και αλλάζει κατεύθυνση στο σημείο αυτό του Βοσπόρου.

Μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα οι μουσουλμάνοι δεν αποτελούσαν σημαντικό μέρος του πληθυσμού του χωριού. Είναι χαρακτηριστικό πως το πρώτο τζαμί του χωριού χτίστηκε μόλις το 1832. Σύμφωνα με το Σαλναμέ του 1912, στο Μέγα Ρεύμα κατοικούσαν 5.973 Ρωμιοί, μόνο 493 μουσουλμάνοι, 342 Αρμένιοι, 32 Εβραίοι και 642 κάτοικοι με ξένη υπηκοότητα. Δηλαδή οι Ρωμιοί ήταν η συντριπτική πλειοψηφία του προαστίου Ο Γεννάδιος αναφέρει ότι, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1920 οι Ρωμιοί κάτοικοι του χωριού υπερέβαιναν τους 6 χιλιάδες, στο τέλος της δεκαετίας του 1940 είχαν μείνει οι μισοί. Σύμφωνα με πατριαρχική απογραφή του 1949, η ελληνορθόδοξη κοινότητα του Μεγάλου Ρεύματος αποτελούνταν από 567 οικογένειες. Φυσικά μετά το ανθελληνικό πογκρόμ του 1955 άρχισε και εκεί η σταδιακή εξόντωση του ελληνορθόδοξου πληθυσμού. Σήμερα πολλοί λίγοι Ρωμιοί έχουν απομείνει απομεινάρι ενός ένδοξου παρελθόντος προς δόξα της μιζέριας του νεοελληνικού κράτους που δεν έκανε τίποτα για να προστατεύσει την ομογένεια της Βασιλεύουσας όπως δικαιούνταν από την συνθήκη της Λοζάνης.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Μαρ 13, 2014 9:01 pm

Παρέμβαση του Ευρωκοινοβουλίου για την Αγ.Σοφία Τραπεζούντας
Ευρωπαϊκό αίτημα για να μη λειτουργήσει η Αγ.Σοφία Τραπεζούντας ως τζαμί
Εικόνα
Στρασβούργο, Γαλλία

Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροπολογία, με την οποία Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας καλείται να ανακαλέσει απόφασή του για λειτουργία του ιστορικού ναού της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα, ως τζαμί. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να ασκήσει πιέσεις για την άμεση επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως Μουσείο.

Την τροπολογία κατέθεσε ο ευρωβουλευτής, επικεφαλής του κόμματος Έλληνες Ευρωπαίοι Πολίτες, Γ. Χατζημαρκάκης.

Η τροπολογία εγκρίθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης προόδου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Τουρκία. Αποτελεί την ακροτελεύτια αναφορά στο άρθρο 24, το οποίο αναφέρεται στον τομέα της ελευθερίας της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας στην Τουρκία.

«Είναι ίσως η πρώτη φορά στα χρονικά του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που εγκρίνεται μια τροπολογία, η οποία κατατίθεται την τελευταία στιγμή, σε μια τόσο σημαντική έκθεση. Ευχαριστώ τους συναδέλφους που κατανόησαν πλήρως τη σημασία του αιτήματος, παρά τη διαφωνία της εισηγήτριας της έκθεσης. Ήταν πραγματικά μια δύσκολη στη λήψη της αλλά πολύ σημαντική απόφαση η οποία ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και το αίτημα του ποντιακού ελληνισμού» δήλωσε ο κ. Χατζημαρκάκης.

Σημειώνεται ότι ελληνοχριστιανικός ναός της Αγίας Σοφίας Τραπεζούντας έχει ως περίοδο πρώτης ανέγερσής του τον 5ο αιώνα.

Ο σημερινός ναός, είναι καθίδρυμα του 13ου αιώνα, ενός μεγάλου ηγεμόνα της αυτοκρατορίας της Τραπεζούντας, του αυτοκράτορα Μανουήλ Α΄ Μεγάλου Κομνηνού. Στο εσωτερικό του φέρει εξαίρετες βυζαντινές αγιογραφίες, μωσαϊκό δάπεδο και μοναδικό ανάγλυφο διάκοσμο, λαμπρά δείγματα πολιτισμού αιώνων. Μεγάλης αξίας δείγμα της πνευματικής ακμής, των δημιουργών και της εποχής του, αποτελεί η δύναμη του μνημείου για ενσωμάτωση στις προσόψεις του και στοιχεία ανατολικών πολιτισμών από γεωργιανά, αρμένικα και σελτζουκικά πρότυπα.
ΠΗΓΗ: www.in.gr
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Προτάσεις από ΟΑΚ και ΙΘΟ για τα χημικά όπλα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Μαρ 31, 2014 7:38 pm

Προτάσεις από ΟΑΚ και ΙΘΟ για τα χημικά όπλα
Εικόνα
Η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης (OAK) και το Ινστιτούτο Θεολογίας και Οικολογίας (ΙΘΟ), με αφορμή την επιχειρούμενη εν πλώ εξουδετέρωση (με τη μέθοδο της υδρόλυσης) των συριακών χημικών όπλων στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου και συγκεκριμένα στη θαλάσσια περιοχή δυτικά της Κρήτης, διοργάνωσαν επιστημονική συνάντηση με ειδικούς επιστήμονες, το Σάββατο 29 Μαρτίου 2014, με θέμα: «Οι σύγχρονες προκλήσεις και απειλές από τη ρύπανση του περιβάλλοντος: Σενάρια καταστροφής από χημικά και στερεά τοξικά απόβλητα».

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ενώ τοποθετήσεις-εισηγήσεις έκαναν οι δρ Κων. Β. Ζορμπάς (θεολογική προσέγγιση), ο καθηγητής Ευάγγελος Γιδαράκος (προβλήματα από τη μέθοδο της υδρόλυσης) και ο καθηγητής Γεώργιος Σμπώκος (νομικές προσεγγίσεις).
Εικόνα
Την εκδήλωση προετοίμασε και συντόνισε ο υπεύθυνος του ΙΘΟ δρ Λουκάς Ανδριανός.

Αποτέλεσμα της σημαντικής ενημερωτικής αυτής συνάντησης είναι η καταγραφή των παρακάτω συγκεκριμένων προτάσεων.

1. Η ενημερωτική αυτή εκδήλωση αποτελεί απάντηση της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου και της ΟΑΚ στο κάλεσμα και τις σχετικές πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως και στα πλαίσια μιας σειράς συζητήσεων με ειδικούς επιστήμονες από τον χώρο της Θεολογίας και της Tεχνολογίας για θέματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον. Πιστεύουμε ότι οι συζητήσεις αυτές δεν πρέπει να περιορίζονται μόνο σε πραγματιστικές θεωρήσεις των οικολογικών προβλημάτων, με συνέπεια να διαιωνίζονται και να επιδεινώνονται τα αδιέξοδα, αλλά να συνεκτιμούν τα βαθύτερα ηθικά και πνευματικά αίτιά τους, ώστε οι εκάστοτε προτεινόμενες λύσεις να είναι σφαιρικές και αποτελεσματικές.

2. Εκφράζουμε την ανησυχία μας για την επιχειρούμενη εξουδετέρωση των χημικών όπλων στη συγκεκριμένη περιοχή, η οποία ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους για το ‘κλειστό’ θαλάσσιο περιβάλλον της Μεσογείου, ενός από τα πιο ευαίσθητα θαλάσσια οικοσυστήματα του πλανήτη. Η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος έχει άμεση επιρροή στο γενικότερο οικοσύστημα, το οποίο δεν περιορίζεται σε ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό οικολογικό σύστημα ή οικολογική νησίδα, αλλά οι συνέπειες μπορεί να είναι τεράστιες όχι μόνο σε τοπικό αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο (Μεσόγειος, Ευρώπη κ.λπ.).

3. Παρά τις οποιεσδήποτε ασφαλείς διαδικασίες μεταφοράς, προσωρινής αποθήκευσης, μεταμόρφωσης και στη συνέχεια υδρόλυσης, επεξεργασίας των χημικών όπλων και των «πρόδρομων» χημικών ουσιών (πρώτες ύλες στην παραγωγή νευροτοξικών ή καυστικών χημικών ουσιών), τα οποία προέρχονται από τη Συρία, ελλοχεύει πάντοτε ο κίνδυνος να παραχθούν επικίνδυνα απόβλητα, διαφυγές υγρών ή αερίων ρύπων αντίδρασης, ενώ στην επεξεργασία του παραπάνω υλικού μπορούν να διαφύγουν ουσίες επιθετικές και διαβρωτικές. Επίσης είναι γνωστό στους ειδικούς επιστήμονες ότι όλες οι προβλεπόμενες εργασίες στο αμερικανικό πλοίο Cape Ray μπορούν να λάβουν χώρα μόνο κάτω από κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες (δηλ. 10 εκ. μέχρι το πολύ 50 εκ. κυματισμό που μεταφράζεται σε 4–5 Μποφόρ).

Για τον λόγο αυτό ζητείται η ενθάρρυνση συμμετοχής στους ειδικούς εμπειρογνώμονες του Ο.Η.Ε. και καθηγητές της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας για την ενεργή εποπτεία ως προς την ασφαλή εξέλιξη του όλου «πειραματικού» εγχειρήματος, διότι τα επεξεργασμένα απόβλητα παραμένουν πολύ τοξικά, ενώ επειδή παρουσιάζουν υψηλή τοξικότητα ως αλατούχες ενώσεις μπορούν να δημιουργήσουν στην εκβολή του αντιδραστήρα διάφορες μορφές αλλοιώσεων.

4. Η ΟΑΚ και το ΙΘΟ θα ενημερώσουν άμεσα το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και το Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Εκκλησιών, ώστε να αντιδράσουν αναλόγως στα πλαίσια των διαφόρων διεκκλησιαστικών και άλλων πρωτοβουλιών και αποφάσεων (Πρόγραμμα Δικαιοσύνη, Ειρήνη και Ακεραιότητα της Δημιουργίας - JPIC, συναφή προγράμματα του Κ.Ε.Κ., κ.ά.), καθώς και στα επίσημα θεσμικά ευρωπαϊκά όργανα.

5. Υπό την καθοδήγηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Κρήτης και σε συνεργασία με άλλους εκκλησιαστικούς και ευρωπαϊκούς φορείς ζητείται η καθιέρωση και η ανάπτυξη του διαθρησκειακού οικολογικού διαλόγου επί του συμπλέγματος των οικολογικών προβλημάτων της MEΣOΓEIOY και η επιδίωξη καταρτίσεως από κοινού και αποδοχής μιας OIKOΛOΓIKHΣ XAPTAΣ THΣ MEΣOΓEIOY με θεμελιώδεις ηθικές αρχές και αμοιβαίες δεσμεύσεις για μακροπόθεσμη συνεργασία προς την οικολογική προστασία της Mεσογείου.

6. Ζητείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της Κρήτης η ενεργοποίηση της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών1, η οποία παρέχει σε ένα εκατομμύριο πολίτες της ΕΕ από διάφορα Κράτη μέλη της ΕΕ (π.χ. Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Ιταλία, Νορβηγία, Γερμανία, Βέλγιο) τη δυνατότητα να συμμετέχουν άμεσα στη διαμόρφωση των πολιτικών της ΕΕ, ζητώντας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει σχετική νομοθετική πρόταση, ως προς την παραβίαση ειδικών Συνθηκών που αφορούν το περιβάλλον και μάλιστα της προστασίας των θαλασσών.

7. Τέλος, λόγω της ιδιαιτερότητας και της κρισιμότητας του όλου προβλήματος, το οποίο αφορά άμεσα την προστασία της ζωής, η ΟΑΚ θέτει στη διάθεση της Πολιτείας, της ακαδημαϊκής επιστημονικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας την εμπειρία της για κάθε μορφή ουσιαστικής πρωτοβουλίας διαλόγου σε πολλαπλά επίπεδα (νομική, επιστημονική κ.λπ.), ώστε να βρεθούν οι καταλληλότερες δυνατές λύσεις στην αντιμετώπιση ποικίλων οικολογικών προβλημάτων και αφορούν άμεσα το ευρύτερο περιβάλλον του ευρωπαϊκού οίκου μας, τόσο για τις τωρινές όσο και για επερχόμενες γενεές.


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Απρ 01, 2014 9:04 am

Τι εισπράττουμε από το ελληνικό Κοινοβούλιο τις τελευταίες μέρες; Μια κυβέρνηση, που φέρνει ένα νόμο σκούπα για "αναπτυξιακές" μεταρρυθμίσεις, υπό τις πιέσεις των δανειστών και των εσωτερικών ισορροπιών, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, προσθέτοντας την τελευταία στιγμή και δεκάδες τροπολογίες. Μια αντιπολίτευση, που δεν έχει επιχειρήματα κατά των πρόχειρων και αντιφατικών μέτρων, που προτείνει η κυβέρνηση, ούτε καν βελτιωτικές προτάσεις, αλλά το μόνο που προσπαθεί είναι να ρίξει την κυβέρνηση με κραυγές και συνταγματικές - κοινοβουλευτικές ακροβασίες.

Μετά αναρωτιούνται, γιατί σαρώνει το "Ποτάμι". Ο λαός μπούχτισε πια απ' όλα αυτά. Ψάχνει κάτι διαφορετικό, κάτι καινούργιο. Βρίσκει όμως συνήθως σκύβαλα και στημένα παιχνίδια να τον περιμένουν. Απογοητεύεται και ξανά ψάχνει κάτι άλλο και ούτω καθ' εξής.

Θα μου πείτε γιατί δεν επαναστατεί, όπως προτείνει το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή. Γιατί δεν έχει πειστεί, ότι μετά την επανάσταση θα προκύψει κάτι καλύτερο. Δε βλέπει φως από τις "επαναστάσεις" που έγιναν στην ελληνική ιστορία (μετά την απελευθέρωση του 1821) ούτε σ' αυτές που συμβαίνουν γύρω μας. Κι έτσι υπομένει, ψάχνοντας μια λύση μέσα στο σύστημα, μ' όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας.

Η μόνη επανάσταση, που έχει πάντοτε θετικό αποτέλεσμα, είναι η εσωτερική επανάσταση. Η μετάνοια. Μόνο αυτή μπορεί να μας κάνει να συμμετέχουμε στην Ανάσταση του Χριστού μας κι ύστερα να μας φωτίσει ο Θεός να επιδιώξουμε, όλοι μαζί οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, μια αναστημένη κοινωνία, χωρίς τα πάθη που την καταστρέφουν και την αποδιοργανώνουν.

Θα μου πείτε, αυτό είναι μια ουτοπία. Θα γυρεύουμε τον Παράδεισο επί της γης; Γίνεται αυτό; Πρώτα - πρώτα, αν αγωνιζόμαστε, γι αυτό που λέμε κάθε μέρα "ελθέτω η Βασιλεία Σου, ως εν Ουρανώ και επί τη γης", με τον τρόπο που Εκείνος μας δίδαξε, έχουμε βάσιμη ελπίδα να τη ζήσουμε στον Ουρανό. Αλλά, αν γίνουμε πολλοί, οι διώκοντες τη Βασιλεία των Ουρανών, μπορεί σιγά σιγά να τη φέρουμε και επί της γης. Για μας πάντως, τους Χριστιανούς, αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος, δρόμος μετανοίας, δρόμος σταυραναστάσιμος.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3833
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Τρί Απρ 01, 2014 9:54 am

Συμφωνώ με τον Νίκο και όσο περισσότερο μεγαλώνω, διαπιστώνω πως η χριστιανική ορθόδοξη διδασκαλία περιέχει και είναι η μόνη λύση σε όλα τα προβλήματα. Κι όταν λέω «όλα» το εννοώ.


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Απρ 01, 2014 6:23 pm

Το Τζαμί, οι δημοτικές εκλογές και το... δημοψήφισμα
Η πρόσφατη δήλωση του υποψηφίου Δημάρχου Αθηναίων Άρη Σπηλιωτόπουλου
Εικόνα
ότι θα κάνει τοπικό δημοψήφισμα προκειμένου οι πολίτες της Αθήνας να αποφασίσουν για το αν θα χτιστεί ή όχι τζαμί στα όρια του Δήμου τους, είμαι βέβαιος ότι ήχησε εξαιρετικά ευχάριστα στα αυτιά εκείνων που εναντιώνονται στην ανέγερση τεμένους. Για την ακρίβεια ο υποψήφιος δήμαρχος χάιδεψε τα αυτιά του πιο συντηρητικού τμήματος του εκλογικού σώματος, ένα σημαντικό κομμάτι του οποίου είχε φανεί να στρέφεται προς τη «Χρυσή Αυγή».
Εικόνα
Στον βωμό των εκλογικών σκοπιμοτήτων – διότι περί αυτού πρόκειται – προαναγγέλλεται επί της ουσίας ότι ένα θρησκευτικό δικαίωμα θα τεθεί στην κρίση του λαού και της πλειοψηφίας, όπως-όπως αυτή και αν διαμορφωθεί τη στιγμή της ψηφοφορίας. Και δυστυχώς στη δήλωση αυτή δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την Κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, που τα πολιτικά στελέχη του γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα πως και γιατί φτάσαμε στη λύση του Βοτανικού. Προφανώς μια ενδεχόμενη νίκη του κ.Σπηλιωτόπουλου στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές είναι για την κυβερνητική πλειοψηφία σημαντικότερη από τον σεβασμό των θρησκευτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικού θρησκεύματος καθώς και από τις σχετικές αποφάσεις τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων Κυβερνήσεων, τουλάχιστον εκείνων μετά το 2000.

Όμως ο λόγος του υποψηφίου Δημάρχου Αθηναίων, του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, έχει μια ιδιαίτερη βαρύτητα στο ζήτημα αυτό καθώς ο ίδιος χρημάτισε υπουργός Παιδείας, διαδεχόμενος τον Ιανουάριο του 2009 τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, έναν πολιτικό ευαισθητοποιημένο για τα μειονοτικά ζητήματα. Η δε προκάτοχός τους, κυρία Μαριέττα Γιαννάκου (2004-2007), ήταν εκείνη που προώθησε και το νόμο για την ανέγερση του Τζαμιού στον Βοτανικό, εξασφαλίζοντας και τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας και του τότε Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου.

Είναι λοιπόν τουλάχιστον παράδοξο ένας πρώην υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων που υποστήριξε την ακολουθούμενη πολιτική στο ζήτημα αυτό να προαναγγέλλει σήμερα δημοψήφισμα, δηλαδή να θέτει υπό αίρεση την υλοποίηση της. Από την άλλη πλευρά η εξέλιξη αυτή φανερώνει την αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας και της αρμόδιας Γραμματείας του να πείσουν πρώτα το ίδιο το πολιτικό σύστημα – και κυρίως την κυβερνητική πλειοψηφία – για την εφαρμοζόμενη πολιτική στο ζήτημα της ανέγερσης του Τεμένους και τις προεκτάσεις της όπως είναι ο σεβασμός των θρησκευτικών ελευθεριών, της ισονομίας και των δικαιωμάτων κάθε πολίτη.

Επίσης, είναι προφανές πως αν δεν είχαν υπάρξει σκανδαλώδεις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και το κυριότερο αν δεν φοβόντουσαν οι Κυβερνώντες το πολιτικό κόστος, το τζαμί σήμερα θα λειτουργούσε και θα εξυπηρετούσε τις θρησκευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων κατοίκων της Αθήνας. Και έτσι ούτε οι φανατικοί ημεδαποί θα έκαναν σπέκουλα πάνω στη δυσαρέσκεια του λαού από την οικονομική κρίση αλλά ούτε οι δήθεν ευαισθητοποιημένοι για τις θρησκευτικές ελευθερίες αλλοδαποί μουσουλμάνοι ηγέτες (βλ.Ερντογάν κ.α.) θα έβρισκαν ευκαιρία να κατηγορούν κάθε τρεις και λίγο, στα διεθνή φόρα και ΜΜΕ, την πατρίδα μας.

Αν ανοίξει ξανά η συζήτηση-γαϊτανάκι για το που θα γίνει το Τζαμί, τότε αυτό δεν πρόκειται ποτέ να ανεγερθεί. Σε ό,τι αφορά όλους εκείνους που αντιδρούν θα πρέπει να κατανοήσουν ότι όπως η Πολιτεία, οι δήμοι και άλλα ΝΠΔΔ προσφέρουν γη και άλλες διευκολύνσεις για να αναγερθούν χριστιανικοί Ναοί, έτσι η Κυβέρνηση έχει την υποχρέωση να μεριμνήσει και να παρέχει κάθε ανάλογη δυνατότητα και στους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος, που ζουν στην Αθήνα, προκειμένου να αποκτήσουν έναν επίσημο και αξιοπρεπή λατρευτικό χώρο.
- See more at: http://www.amen.gr/article17437#sthash.mHfviiJc.dpuf


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Απρ 01, 2014 7:36 pm

Όχι τζαμί σε δημόσιο χώρο και με δημόσια δαπάνη

Είναι ανακριβές έως ψευδές ότι η πολιτεία έχει παραχωρήσει δημόσια γη για την ανέγερση ιερών ναών ή ότι έχει χρηματοδότηση την ανέγερσή τους. Στο σύνολό τους σχεδόν οι ιεροί ναοί έχουν ανεγερθεί σε ιδιόκτητα οικόπεδα της Εκκλησίας ή σε οικόπεδα που προήλθαν από δωρεές πιστών και το σύνολο των δαπανών ανέγερσης προήλθε από δωρεές πιστών.

Εικόνα

Μάλιστα σήμερα οι ιεροί ναοί παίρνουν κανονικά άδεια οικοδομής από την Πολεοδομία, όπως και όλα τα άλλα κτίρια, δημόσια ή ιδιωτικά.

Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά παράξενο, γιατί το τζαμί της Αθήνας ή οποιοδήποτε άλλο πρέπει να ανεγερθεί σε δημόσιο χώρο και με δημόσια δαπάνη. Ιδίως είναι παράξενο, αφού η πλειοψηφία των Ελλήνων, που καλούνται να χρηματοδοτήσουν την ανέγερση, δε συμφωνούν μ' αυτή.

Με την ίδια λογική θα μπορούσαν και οι υπόλοιπες θρησκευτικές μειονότητες της Αθήνας και όχι μόνο να ζητήσουν παρόμοια μεταχείριση, και δεν είμαι καθόλου βέβαιος, ότι δεν θα μπορούσαν να το κερδίσουν στα δικαστήρια, εγχώρια ή ευρωπαϊκά.

Η γνώμη μου είναι ότι τζαμί ή οποιοδήποτε άλλος χώρος θρησκευτικής λατρείας, θα πρέπει να μπορεί ν΄ανεγερθεί σε ιδιωτικό χώρο και με ιδιωτική δαπάνη, εφόσον πάρει τις νόμιμες άδειες. Μάλιστα, στα χωροταξικά τους σχέδια οι δήμοι θα έπρεπε να υποδείξουν περιοχές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό, όπως και χώρους για τα αντίστοιχα κοιμητήρια.

Ο καθένας μπορεί ν΄ασκεί τα θρησκευτικά του καθήκοντα, σε μια ελεύθερη και δημοκρατική χώρα, αλλά όχι ο ένας εις βάρος του άλλου και προπαντός όχι οι μειοψηφίες εις βάρος της πλειοψηφίας.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 7219
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό aposal » Τετ Απρ 02, 2014 9:45 am

Τζαμί θα είναι ή τέμενος;


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 22 και 0 επισκέπτες