Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Μάιος 25, 2015 12:48 pm

Η «ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΕΛΟΥΣΑ», (GÜLEN MERYEM), ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΔΕΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Μια εντυπωσιακή και συνάμα συγκλονιστική τοιχογραφία που αναπαριστά την «Παναγία Γελούσα» με τον Ιησού Χριστό παιδί στο δεξιό της μέρος, προκάλεσε το δέος και τον μεγάλο θαυμασμό του ίδιου του Τούρκου υπουργού Πολιτισμού, Ertuğlul Günay, ο οποίος ομολόγησε ότι σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει παρόμοια τοιχογραφία της Παναγίας Γελούσας και του Ιησού. (Dünyada bir benzeri yok. Gülen Meryem Ana ve İsa ya rastlanılmadı».

Εικόνα

Η τοιχογραφία αυτή βρέθηκε από τον ίδιο τον υπουργό στην περιοχή της Νίγδης στην Καππαδοκία και στο λεγόμενο «Μοναστήρι των Ανάργυρων». Ο Τούρκος υπουργός αφού εξέφρασε δημόσια τον μεγάλο του θαυμασμό δήλωσε πως θα κάνει ότι είναι δυνατό για να συντηρηθεί αυτή η μοναδική τοιχογραφία και να αποδοθεί στο κοινό που θα θελήσει να την επισκεφτεί και να την προσκυνήσει.

Η μοναδική αυτή παγκοσμίως τοιχογραφία ανάγεται στην βυζαντινή εποχή τότε που στην περιοχή της Νίγδης είχε ακμάσει η Ορθοδοξία και η ευρύτερη περιοχή ήταν γεμάτη από ελληνορθόδοξα μοναστήρια και αμέτρητες λαξευτές εκκλησίες σε όλη την Καππαδοκία.

Ο Τούρκος υπουργός Πολιτισμού, Ertuğlul Günay, σε μια περιοδεία του στην περιοχή εισήρθε και στον χώρο του μοναστηριού και εκεί όταν αντίκρουσε την τοιχογραφία της Παναγίας Γελούσας έμεινε έκθαμβος, όπως αναφέρουν οι δημοσιογραφικές μαρτυρίες και αφού την κοίταξε επί αρκετή ώρα θαυμάζοντας την αποφάσισε να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες για την ανάδειξη της μεγάλης και μοναδικής θρησκευτικής και όχι μόνο αξίας της.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
nikosxeiladakis.gr


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Μάιος 26, 2015 8:20 am

Σιατίστης Παύλος για Φίλη: Εμείς δεν φοβόμαστε την αθεΐα σας, εσείς γιατί φοβάστε την πίστη μας;-Η Αριστερά και η σκουπιδοποίηση του ανθρώπου
Δευτέρα, 25 Μάιος 2015 10:32 Από desk agioritikovima

Εικόνα

“ΔΕΥΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΧΘΩΜΕΝ εκ δευτέρου”

Του Μητροπολίτου Σισανίου & Σιατίστης Παύλου

Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος αναφερόμενος εις το αίτημα του κ. Φίλη περί χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας, εξ αφορμής της ελεύσεως του Ιερού Λειψάνου της Αγίας Βαρβάρας, σημείωσε το ενδεχόμενο κάποιοι να μετανοιώσουν για τις προτάσεις τους. Ο κ. Φίλης αναγνώρισε μεν ότι αυτή είναι μια μακρά πορεία, αλλά είπε ότι δεν μπορούμε να προσέλθουμε «εν μετανοία» στην συζήτηση αυτή.

Η πρώτη σκέψη είναι μήπως κάποιος στον ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να βοηθήσει τον κ. Φίλη στα Ελληνικά του, γιατί άλλο είπε ο Μακαριώτατος και άλλο ο κ. κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος. Γιατί δεν κατάλαβε εκτός εάν συνειδητά διέστρεψε τον λόγο του Αρχιεπισκόπου. Ο Αρχιεπίσκοπος δεν ζήτησε από κανένα να προσέλθει «εν μετανοία» σε ένα διάλογο, είπε όμως κάτι σημαντικό. Ότι κάνοντας κανείς βιαστικές ενέργειες μπορεί να το μετανοιώσει, κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που είπε ο κ. Φίλης. Δεύτε λοιπόν και διαλεχθώμεν εκ νέου.

Είναι γνωστές οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας. Αυτό το θέμα ο Πρωθυπουργός το έχει αναθέσει στον Υπουργό Παιδείας και ο Υπουργός έχει δηλώσει ότι δεν είναι του παρόντος. Με την αναφορά του λοιπόν σε αυτό το θέμα άραγε στρέφεται εναντίον της Εκκλησίας ή κάνει αντιπολίτευση στον ι δ ι ο τον Πρωθυπουργό; Τα λέει για να ακούσει η Εκκλησία την δήλωσή του και να φοβηθεί, ή για να τα ακούσει ο Πρωθυπουργός και ίσως και ο Υπουργός της Παιδείας;
Ο κ. Φίλης έκανε αυτή τη δήλωση με αφορμή την έλευση του Ιερού Λειψάνου της Αγίας Βαρβάρας. Αλήθεια! Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Μήπως είναι μια σαφής απειλή απέναντι στην πίστη των πιστών; Μέγα το ατόπημα του κ. εκπροσώπου, αλλά και φθηνό σαν επιχείρημα.

Μήπως μας λέει: «προσέχτε καλά, γιατί θα έχετε συνέπειες;». Μήπως ενοχλήθηκε από την πίστη του λαού, από το πλήθος που προσήλθε και προσέρχεται για να προσκυνήσει το Ιερό Λείψανο; Μήπως επιχειρεί να καταστείλει την ευλάβεια του λαού με απειλές; Ξαναγυρίζει λοιπόν στον τόπο μας η Αριστερά στον Σταλινικό της μεσαίωνα των απειλών και των διωγμών;

Το θέμα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας είναι ένα όντως πολύ σοβαρό θέμα και δεν τιμά τους ανθρώπους της εξουσίας να το χρησιμοποιούν σαν απειλή. Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας δομήθηκαν μέσα στην ζωή και την ιστορία, δομήθηκαν σε δύσκολες ώρες, δομήθηκαν όταν η Ορθοδοξη πίστη συνιστούσε το εθνικό σύνορο του Γένους και όχι μέσα σε κάποιο γραφείο πολιτικό. Το να χρησιμοποιείται ένα τέτοιο θέμα σαν απειλή αυτό ευτελίζει την σοβαρότητα του, αλλά και αυτούς που το μεταχειρίζονται με τόσο ευτελή τρόπο.

Πίστεψαν μήπως κάποιοι ότι εκτοξεύοντας μια τέτοια απειλή θα φοβίσουν τους ανθρώπους και θα καταστείλουν την ευλάβειά τους; Ή μήπως εάν επέλθει ο χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας δεν θα μπορεί να μεταφερθεί ένα Ιερό Λείψανο σε ένα νοσοκομείο για ενίσχυση και παρηγορία των ασθενών; Είμαστε εμείς που πρέπει να ρωτήσουμε σε ποιά χώρα τίθενται τέτοια εμπόδια; Μήπως κάποιοι ζούν σε άλλες εποχές; Σε πλείστα νοσοκομεία του εξωτερικού υπάρχουν παρεκκλήσια και η εκδήλωση της πίστης και η προσφυγή στη Θεία βοήθεια είναι ανεμπόδιστα.

Ο κ. Φίλης αναφερόμενος στο θέμα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας παραβιάζει ανοικτές θύρες και από την πλευρά του κόμματος του και από την πλευρά της Εκκλησίας. Δεν κομίζει λοιπόν τίποτα καινούριο πέρα από μια επιπόλαια και επικίνδυνη στάση.

Αυτή την στιγμή η χώρα βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη ώρα και το ζητούμενον είναι η ενότητα του λαού μας. Μόνον άφρονες και υπονομευτές της κυβερνητικής προσπάθειας μπορούν να διασπούν την ενότητα του λαού σε μια τέτοια κρίσιμη ώρα και να εκτοξεύουν απειλές κατά του μεγαλύτερου μέρους του. Μόνον άνθρωποι κατώτεροι των περιστάσεων μπορούν να βάλουν τις ιδεοληψίες τους πάνω από το μέλλον αυτού του τόπου. Ο λαός ψήφισε την παρούσα Κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του και όχι για να αλλάξει την πίστη του.

Είναι δικαίωμα, αλλά και ευθύνη του καθενός και η πίστη και η απιστία. Κάποιος που δεν έχει την εμπειρία του Θεού είναι λογικό να δηλώνει άθεος. Κάποιος που δεν έχει διαπιστώσει την εμπειρία «των γυμνών οστέων που αναβλύζουν ιάματα» είναι λογικό να τα απορρίπτει. Από πότε όμως η άγνοια προσπαθεί να αμφισβητήσει την γνώση; Βουλευτής του ιδίου κόμματος δηλώνει πολύ καθαρά ότι γνωρίζει την θεραπευτική δύναμη των Ιερών Λειψάνων ως ιατρός!!! Καί βέβαια δεν είναι ο μ ο ν ο ς. Θα τον ειρωνευθείτε, γιατί δεν γνωρίζετε αυτά που γνωρίζει ο ίδιος; Θα αρχίσετε τις παλαιές «επιστημονικές» αποδείξεις; Εμείς δεν φοβόμαστε την αθεΐα σας, εσείς γιατί φοβάστε την πίστη μας;

Ξαφνικά λοιπόν η Ευρώπη που μας πνίγει, η Ευρώπη που μας πιέζει, η Ευρώπη που απειλεί να μας διώξει, η Ευρώπη που επιχειρεί να μας «σώσει» αφανίζοντας από την ανέχεια και την πείνα τον μισό πληθυσμό μας, έγινε λοιπόν τώρα το πρότυπο μας; Η Ευρώπη που βλέπει αδιάφορα τις εκατόμβες των ανθρώπων που πνίγονται στις θάλασσες ή που σφαγιάζονται στην ξηρά χωρίς καμμία θέληση επέμβασης, έγινε το πρότυπό μας ώστε να ισχυριζόμαστε εμετικά, ότι τάχα αυτό δεν συμβαίνει σε καμμία άλλη χώρα της Ευρώπης; Γιατί λοιπόν διαμαρτύρεσθε εναντίον της απανθρωπίας των μνημονίων; Τότε ας σκύψουμε το κεφάλι και ας μιμηθούμε αυτή τη στάση ζωής, όπου η απανθρωπία της πηγάζει από την αθεΐα της.

Τι εννοούσε άραγε ο Αρχιεπίσκοπος όταν προειδοποιούσε: «προσέξτε μήπως το μετανοιώσετε». Απειλούσε ο Αρχιεπίσκοπος; Δεν το συνηθίζει. Αντίθετα μας έχει όλους συνηθίσει να μην ομιλεί, αλλά όταν ομιλεί, ο λόγος του είναι καίριος. Κάτι λοιπόν ξέρει και ομιλεί. Να το ψάξουμε λίγο; Μήπως λοιπόν προειδοποιούσε ότι ένας τέτοιος χωρισμός σε αυτή την ώρα θα φανέρωνε όλη την γυμνότητα του κράτους και όλη την ανεπάρκεια της Πολιτείας, που τώρα όμορφα κρύβεται μέσα από την Εκκλησία; Γνωρίζετε πολύ καλά αυτή την γυμνότητα, που από αγάπη καλύπτει η Εκκλησία. Δεν σας απειλεί λοιπόν ο Αρχιεπίσκοπος, ούτε σας καλεί σε μετάνοια, αλλά σας προειδοποιεί.

Αλήθεια! Τι πραγματικά επαγγέλεσθε για τον άνθρωπο και στον άνθρωπο; Τι έχετε να του προτείνετε σαν πρόταση ζωής; Γιά ποιο μέλλον τον ετοιμάζετε; Μήπως την σκουπιδοποίησή του; Δεν έχετε άλλωστε τίποτα διαφορετικό από την σκουπιδοποίηση του ανθρώπου, όσο υπάρχει ο θάνατος. Ο θάνατος για σας, σαν καταστροφή και σαν τέρμα ζωής. Ο θάνατος για μας, σαν πέρασμα.

Όταν διακονούσα στο Μαντούδι και έγινε η μεγάλη απεργία των μεταλλορύχων, μια απεργία που έγινε κυρίως για το καπρίτσιο ενός πολιτικού, συναντώ μια μέρα τον εκπρόσωπο της Αριστεράς στο Γραφείο της Κοινότητας. Τον ρωτώ λοιπόν γιατί ενδιαφέρεται για τους εργάτες. Τού εξηγώ ότι για μένα ο άνθρωπος έχει μοναδική αξία, γιατί για χάρη του, ο Θεός έγινε άνθρωπος και γι’ αυτό εγώ αγωνίζομαι. Εσύ λοιπόν γιατί είσαι εδώ; Τι είναι για σένα ο άνθρωπος χωρίς το Θεό; Ένα ωραίο ζώο; Έκπληκτος τον ακούω να μου απαντά: «Ναί!». Τότε τον ξαναρωτώ: «Δηλαδή εσύ εδώ αγωνίζεσαι για περισσότερο σανό!» Καί μου απαντά και πάλι: «Ναί»! Καί τότε του απάντησα: «Καλύτερος συνεργάτης του Κεφαλαίου από σένα, που υποτίθεται ότι το πολεμάς δεν υπάρχει. Εσύ του προσφέρεις την ιδεολογική κάλυψη, χαρακτηρίζοντας τον άνθρωπο σαν ζώο και το Κεφάλαιο τον αντιμετωπίζει στην πράξη και τον εκμεταλλεύεται σαν ζώο». Η Εκκλησία πιστεύει όχι στην σκουπιδοποίηση του ανθρώπου, αλλά στον δοξασμό και την θέωσή του, όπως μαρτυρεί το Ιερό Λείψανο της Αγίας Βαρβάρας, αλλά και οι πρόσφατοι Άγιοί μας.

Η Αριστερά του κ. Φίλη δυστυχώς έχει μείνει πολύ πίσω. Κάποιοι άλλοι Αριστεροί όμως κατάλαβαν ότι η Αριστερά δεν κινδυνεύει από την πίστη των πιστών, αλλά από τον εαυτό της. Σε μια τέτοια κρίσιμη ώρα για την Πατρίδα μας, από τους Πολιτικούς μας απαιτούμε το ολιγότερο, σοβαρότητα.

Πηγή: ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ

Χωρίς Θεό και Εκκλησία η Ελλάδα δεν έχει κανένα μέλλον. Αν είμαστε σήμερα Έλληνες το οφείλουμε στην Εκκλησία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τρί Μάιος 26, 2015 7:16 pm

ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΑΠΟΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΝΗΣΙΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Σε μια καθαρά «άσκηση μηνυμάτων» προς την ελληνική πλευρά, προχώρησαν οι Τούρκοι στην διεξαγόμενη αυτές τις μέρες μέχρι τις 28 Μαΐου μεγάλη αεροναυτική άσκηση, Denizkurdu.

Η κίνηση αυτή περιλαμβάνει μεγάλη κλίμακας εικονική απόβαση και κατάληψη νησιών στο Αιγαίο από την γνωστή ομάδα Τούρκων κομάντος που είχε την ονομασία, SAT και SAS και που είχε γίνει γνωστή για πρώτη φοα με την κρίση των Ιμίων το 1996. Οι Τούρκοι κομάντος, σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες από τουρκικής πλευράς, χρησιμοποίησαν ειδικά αποβατικά σκάφη, φουσκωτές λέμβους, έχοντας την υποστήριξη πολεμικών ελικοπτέρων ενώ ήταν εξοπλισμένοι, όπως τονίστηκε, (!), με τα τελευταίου τύπου τουρκικής παράγωγης οπλικά συστήματα. Παράλληλα έγινε ρήψη αλεξιπτωτιστών που ενίσχυσαν τις αποβατικές επιχειρήσεις.

Να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά που ανέλαβε πρόεδρος της Τουρκίας, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, βρέθηκε ως παρατηρητής στην τουρκική ναυτική άσκηση «Denizkurdu 2015» που διεξάγεται στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο. Ο Ερντογάν έφθασε με ελικόπτερο το οποίο προσνηώθηκε στην φρεγάτα TCG Salihreis (F-246) από όπου παρακολούθησε μέρος της άσκησης.

Εκτός των άλλων η άσκηση περιλάμβανε βολές καθοδηγούμενων πυραύλων και βλημάτων από πλοία και ελικόπτερα εναντίον στόχων στη θάλασσα. Συνολικά στην άσκηση λαμβάνουν μέρος 11 φρεγάτες, 6 κορβέτες 8 υποβρύχια,4 Ν/Θ,15 πλοία υποστήριξης,4 ομάδες των ειδικών δυνάμεων με σκάφη MRTP-22, 4 ΑΦΝΣ,16 ελικόπτερα καθώς και πλήθος σκαφών της τουρκικής ακτοφυλακής.

Τα μηνύματα της απόβασης είναι σαφή και με την ενεργό παρουσία του Τούρκου πρόεδρου, ο οποίος έκανε διάλειμμα από την προεκλογική εκστρατεία καθώς αν και πρόεδρος περιοδεύει όλη την Τουρκία για να στηρίξει τον ισλαμιστή πρωθυπουργό Αχμέτ Νταβούτογλου στις κρίσιμες εκλογές της 7ης Ιουνίου. Αυτά βέβαια μόνο στην Τουρκία γίνονται.

Από κει και πέρα ο καθείς εξάγει τα συμπεράσματα του αλλά, θέλουμε δεν θέλουμε, η άλλη πλευρά όχι μόνο συνεχίζει αλλά διευρύνει συνεχώς την εξ ανατολών απειλή της προς το ελληνικό Αιγαίο και όχι μόνο.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
nikosxeiladakis.gr


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6867
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τρί Μάιος 26, 2015 11:13 pm

Μανώλη αδελφέ μου, μονοπωλείς την επικαιρότητα με τα ελληνοτουρκικά. Όμως ο εχθρός είναι εντός των πυλών. Χωρίς Θεό δεν έχουμε καμιά ελπίδα απέναντι στους εξωτερικούς εχθρούς μας. Ο αγώνας μας είναι να κρατήσουμε τις Θερμοπύλες απέναντι στους αντίχριστους συμπατριώτες μας, αλλιώς αν επικρατήσουν, το "σκοτάδι" στην Ελλάδα θα είναι χειρότερο ακόμη κι απ' την τουρκοκρατία.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Πέμ Μάιος 28, 2015 7:34 pm

ΠΑΙΔΙΑ «ΙΕΡΟΚΗΡΥΚΕΣ» BY NEW ORDER

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Μια Νέα Τάξη αδίστακτη, μια Νέα Τάξη που θεωρεί το ποίμνιο προβατάκια για σφαγή, μια Νέα Τάξη που λανσάρει λεσβίες με ράσα, ιερείς απατεώνες και ανώμαλους ιεροκήρυκες, τώρα έφτασε στο σημείο να προωθεί και… μικρά παιδάκια που προβάλλονται σαν μεγάλοι κήρυκες της Βίβλου και μάλιστα θαυματουργοί!

Αυτή η εξ Αμερικής Νέα Τάξη των θρησκευτικών σεκτών, της μεγάλης πλάνης και των εμπόρων της θρησκείας, προβάλλει τώρα αυτό το «παιδί –θαύμα» που έχει γοητεύσει τα πλήθη και συσσωρεύει το… χρήμα στα ταμεία της αίρεσης του.

Αυτές και παρόμοιες αθλιότητες σε λίγο καιρό θα τις επιβάλλουν και στην χώρα μας στο όνομα της «αγάπης» τους. Στην χώρα μας όπου η Ορθοδοξία έχει δυστυχώς μείνει ανυπεράσπιστη από τους περισσότερους ποιμένες της ενώ κάποιες «κεφαλές» της επιμένουν να έχουν διάλογο με τον… «Έξω από εδώ».

Θαυμάστε το παιδί θαύμα made by USA, (το σούπερ μάρκετ του διαβόλου), το παιδί -ιεροκήρυκα της Βίβλου της μεγάλης γοητείας, των σειρήνων της απώλειας και των εμπόρων του Χριστιανισμού. Ιεροκήρυκες θεατρίνοι, επιστρατευμένα μικρά παιδιά στην υηρεσία του διαβόλου!

Ω μη γένοιτο!

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikoxeiladakis.gr
http://nikosxeiladakis.gr/%CF%80%CE%B1% ... new-order/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Δευτ Ιουν 08, 2015 6:51 pm

ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΑ ΦΟΥΣΚΩΤΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ «ΠΕΣΚΕΣΙ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!
Εικόνα
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Δεκάδες ακριβά φουσκωτά, made by Turkey, πλήρως εξοπλισμένα, αναχωρούν καθημερινά από τις τουρκικές ακτές με παράνομους μουσουλμάνους που τους στέλνουν οι Τούρκοι στα ελληνικά νησιά, αφού πρώτα πληρώσουν το ακριβό αντίτιμο του εισιτηρίου της μετάβασης τους στην ελληνική επικράτεια.

Η τουρκική πλευρά που θησαυρίζει από αυτή την γιγάντια επιχείρηση, δεν διστάζει να προβάλλει και φωτογραφίες από τα ακριβά φουσκωτά που μεταφέρουν κάτω από την μύτη της τουρκικής ακτοφυλακής τους παράνομους στην Ελλάδα και στην συγκεκριμένη περίπτωση από την Μούγλα της Τουρκίας προς την ελληνική νήσο της Κω. Μόνο από την αρχή του 2015 σύμφωνα με στοιχεία, (επίσημα όχι ανεπίσημα), του ΟΗΕ, 45.000 παράνομοι εισήλθαν από τις τουρκικές ακτές στην Ελλάδα.

Εμείς όχι μόνο δεν αντιδράμε σε αυτή την τεράστια επιχείρηση αλλοίωσης της σύστασης της ελληνικής κοινωνίας, αλλά γινόμαστε και στόχος καταγγελιών από διάφορους ανεύθυνους «προοδευτικούς» και ευρωπαίους εταίρους ότι δεν τους περιποιούμαστε όπως πρέπει, την ίδια ώρα που η χώρα βουλιάζει στην μνημονιακή της καταστροφή και ο ελληνικός λαός πνίγεται από την αδιέξοδη προδοτική πολιτική των ηγετών του.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr
http://nikosxeiladakis.gr/%CE%BC%CE%B5- ... B9-%CF%83/


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Τετ Ιουν 10, 2015 12:59 pm

ΕΜΠΡΗΣΜΟΣ-ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Το βαρύ μετεκλογικό κλίμα στην Τουρκία με την πλήρη αποτυχία των ισλαμιστών να επιτύχουν την απόλυτη πλειοψηφία έχει αρχίσει και παρουσιάζει επικίνδυνες παρενέργειες, θυμίζοντας άλλες εποχές όταν σε κάθε αδιέξοδο της η Τουρκία ξεσπούσε σε βάρος των μειονοτήτων που ως συνήθως πλήρωναν τα σπασμένα.

Σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες, στόχος εμπρηστικής επίθεσης έγινε η ελληνορθόδοξη εκκλησία της Αγίας Τριάδας Χαλκηδόνας, (Kadıköy), που βρίσκεται στην οδό Bahriye. Συγκεκριμένα το βράδυ της Τρίτης 9/6, ιδιώτες πλησίασαν την εκκλησία με την πρόθεση να την κάψουν και πέταξαν εύφλεκτα υλικά στο προαύλιο με αποτέλεσμα να ανάψει φωτιά και να αποτεφρωθεί τελείως η κύρια είσοδος του ναού. Ευτυχώς η άμεση επέμβαση απέτρεψε το ολοκληρωτικό ολοκαύτωμα του ναού.

Το γεγονός θορύβησε τις επίσημες τοπικές αρχές και ο δήμαρχος του Kadıköy, Aykut Nuhoğlu, με επίσημη δήλωση του καταδίκασε την εμπρηστική αυτή ενέργεια τονίζοντας πως στον δήμο του ζουν χωρίς κανένα πρόβλημα διαφορετικά θρησκευτικά ποίμνια σε πλήρη ομόνοια και πολύ καλές σχέσεις. Πάντως δεν αναφερθήκαν συλλήψεις για το γεγονός που οπωσδήποτε θύμισε παλιές μαύρες εποχές για την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης.

Η Εκκλησία της Αγίας Τριάδας στο Kadikoy έχει ακριβώς τα ίδια σχέδια με αυτής του Taksim. Σήμερα η Αγία Τριάδα έχει επισκευαστεί και λειτουργεί κανονικά. Παλαιότερα είχε περίπου 2.000 ενορίτες ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τους 70. Έχει πολύ καλό εσωτερικό χώρο ενώ διαθέτει και μεγάλη αυλή. Το 1955 είχε υποστεί μεγάλες καταστροφές ενώ είχαν αποπειραθεί και να την γκρεμίσουν. Ο ναός υπέστει μια μεγάλη ανακατασκευή στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Και παλιότερα έγινε στόχος αντιεξουσιαστών και ακροδεξιών στοιχείων. Βρίσκεται σε κεντρική περιοχή του Bahariye και αποτελεί την μεγαλύτερη εκκλησία στην Ανατολική Ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Γεγονός είναι ότι τα πρώτα σημάδια της μετεκλογικής Τουρκίας μόνο αισιοδοξία δεν δίνουν για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, καθώς η τουρκική προκλητικότητα έχει ανάψει «φωτιές» σε όλο το Αιγαίο εδώ και δυο μέρες. Αφ’ ενός οι εμπλοκές τουρκικών και ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών είναι πλέον συνεχείς και αλλεπάλληλες ενώ και στον θαλάσσιο χώρο τα πράγματα δεν είναι καλυτέρα.

Πρέπει να παρακολουθούμε με προσοχή τις εξελίξεις παρά του ότι κάποιοι θέλουν να μας βουλιάζουν στην μνημονιακή πληροφοριακή μιζέρια ότι κάθε μέρα που έρχεται θα έρθει και το «τέλος» μας.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
nikosxeiladakis.gr


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
ΜΑΝΩΛΗΣ
Δημοσιεύσεις: 5627
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 06, 2014 11:38 am

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό ΜΑΝΩΛΗΣ » Παρ Ιουν 12, 2015 7:17 pm

«ΑΝΑΣΤΑΙΝΕΤΑΙ» ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΜΕΡΣΙΝΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Εικόνα

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Μετά την θρησκευτική «καταιγίδα» που ενέσκηψε στην Τουρκία τα τελευταία χρόνια με στόχο την μετατροπή των ελληνορθόδοξων ναών που ήταν αφιερωμένοι στην Αγία Σοφία, όπως της Νίκαιας, της Τραπεζούντας και της Αδριανούπολης σε τζαμιά, ενώ συνεχίζεται η εκστρατεία μετατροπής της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινούπολης σε τζαμί, μια άλλη ιστορική Αγία Σοφία, αυτή της Μερσίνας, ξαναγίνεται χριστιανικός ναός έτοιμος να δεχτεί τους πιστούς μετά από πολλά χρόνια πλήρης εγκατάλειψης.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες από την Τουρκία, ο ιστορικός ναός της Αγίας Σοφίας στην Μερσίνα της νοτίου Τουρκίας που ήταν το καθολικό της χριστιανικής μονής του Alahan Manastır, μετά από δυο χρόνια «εδικών» εργασιών αναστύλωσης πρόκειται να αποδοθεί ξανά στην χριστιανική του ταυτότητα, όπως ήταν δηλαδή πριν από πολλούς αιώνες.

Ο ναός αυτός που ήταν το καθολικό της μονής αναφέρεται πως είχε κτιστεί το 440-442 μ Χ στο μοναστήρι του Alahan, ένα από τα πρώτα χριστιανικά μοναστήρια της Μικράς Ασίας μετά την επικράτηση του χριστιανισμού. Στο μοναστήρι υπήρχαν και άλλοι δυο ναοί από τους οποίους σήμερα δεν σώζεται τίποτα. Το μέρος αυτό το περιγράφει στις ιστορικές του περιηγήσεις ο γνωστός Οθωμανός περιηγητής του δεκάτου εβδόμου αιώνα, Ελβιγιά Τσελεμπή, ο οποίος εκφράζει στα γραπτά του τον μεγάλο του θαυμασμό για αυτό το χριστιανικό μοναστικό συγκρότημα που εκείνη την εποχή ακόμα διέσωζε πολλά από τα πρωταρχικά του κτίσματα.

Το μοναστήρι αυτό και ο ναός της Αγίας Σοφίας που είναι το μόνο κτίσμα που έχει διασωθεί, είναι σημειωτέον στον κατάλογο της UNESCO για τα μνημεία της παγκοσμίου πολιτιστικής κληρονομίας και αυτό αποδεικνύει την μεγάλη του ιστορική, θρησκευτική και πολιτιστική του αξία.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο τοπικός διευθυντής του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού, Bahaettin Kabahasanoğlu, μιλώντας στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu έδωσε μεγάλη έμφαση στον χριστιανικό χαρακτήρα του ναού και όπως τόνισε, τον θεωρεί σαν ένα ιστορικής και θρησκευτικής σημασίας μνημείο που συνδέεται με τον ναό του Αγίου Παύλου στην Ταρσό που είναι σήμερα μουσείο, καθώς και με την εκκλησία της Αγίας Θέκλας στην Σελεύκεια της ίδιας περιοχής.

Έτσι άλλο ένα σύμβολο του χριστιανισμού στην σημερινή Μικρά Ασία ανασταίνεται με ότι αυτό σημαίνει!

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
nikosxeiladakis.gr


Αν θέλεις εύνοια Θεού να ʽχεις και ευλογία
Αφιερώσου ολόκαρδα, κάνʼ το με προθυμία.

Άβαταρ μέλους
Achilleas
Δημοσιεύσεις: 2082
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 7:09 pm

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Achilleas » Παρ Ιούλ 24, 2015 1:41 pm

Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο: Να πληρώσει η εκκλησία ολόκληρο το ελληνικό χρέος

Εικόνα

Παραθέτω το κείμενο μιας κίνησης που δημιουργήθηκε για να πληρωθεί, όπως ισχυρίζεται, το χρέος της πατρίδας μας από την εκκλησιαστική περιουσία:

"Είναι εξαιρετικά σημαντικό διότι η Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο χείλος του γκρεμού και οι Έλληνες έχουν φτωχοποιηθεί και εξαθλιωθεί.
Μόλις μαζευτούν 100.000 υπογραφές σε αυτό το petition, αναλαμβάνω πρωτοβουλία να επισκεφτώ τον Αρχιεπίσκοπο. Όποιος ενδιαφέρεται να τον συναντήσει μαζί μου, είναι βεβαίως ευπρόσδεκτος. Ασφαλώς θα ήταν προτιμώτερο να δημιουργηθεί μία αντιπροσωπεία που θα τον επισκεφτεί. Η εκκλησιαστική περιουσία ανήκει σε όλους όσους την δημιούργησαν και την διατήρησαν πληρώνοντας συνεχώς φόρους, ακόμα και εν μέσω κρίσης, δηλαδή σε όλους εμάς τον ελληνικό λαό. Αφού λοιπόν είστε φορολογούμενοι και πληρώνετε φόρους θέλετε δεν θέλετε και για την εκκλησία, καθόλου δεν είναι απαραίτητο να είστε και χριστιανοί για την διεκδίκηση αυτή. Ζητάμε να δώσει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, μόνο μέρος της εκκλησιαστικής περιουσίας για να εξοφληθεί άμεσα εξ ολοκλήρου το ελληνικό χρέος. Mόνον η μοναστηριακή περιουσία υπολογίζεται στα 2,5 με 5 τρις ευρώ, δηλαδή 6 με 12 φορές μεγαλύτερη από το ελληνικό χρέος. Μοναστηριακή περιουσία 2,5 με 5 τρισεκατομμύρια ευρώ".

https://secure.avaaz.org/en/petition/Ar ... FiQeb&pv=4

Εγώ σε απάντηση αυτής της κίνησης παραθέτω το παρακάτω:

Η Εκκλησιαστική περιουσία και οι υποχρεώσεις του κράτους

Αναδημοσίευση από: http://www.oodegr.com/
oode/koinwnia/perius1.htm


Όλοι αυτοί οι εχθροί της Εκκλησίας που φωνασκούν, περί δήθεν εξόδων του κράτους χάριν της Εκκλησίας, και για την "μεγάλη" Εκκλησιαστική περιουσία που δήθεν δεν την εκμεταλλεύεται ο λαός, ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ την αλήθεια, που είναι πολύ διαφορετική από τις απαιτήσεις τους.



Η φιλολογία περί της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι παλιά, δίχως όμως να δικαιολογείται πολλές φορές από τα γεγονότα και την πραγματικότητα. Θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε λίγο φως στο ταλαιπωρημένο αυτό ζήτημα. Παρακάτω, απαντάμε και στο αδαές επιχείρημα περί μισθοδοσίας των Ορθοδόξων κληρικών που έχει άμεση σχέση με την εκκλησιαστική περιουσία. Καταρρίπτεται ο βασικότερος μύθος γύρω από τον οποίο χτίστηκε η επαίσχυντη αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα των ημερών μας.

Μετά την απελευθέρωση και τη δημιουργία του ελληνικού κράτους (1828), ενώ διατηρείται στη συνείδηση του πληρώματος της εκκλησίας η πίστη στο ιερό και αναπαλλοτρίωτο της εκκλησιαστικής περιουσίας με διάφορα νομοθετήματα επιβάλλεται κατά καιρούς η αναγκαστική απαλλοτρίωση τμημάτων της.

* Η αντιβασιλεία του Όθωνα (αλλοεθνής και προτεσταντική) πιστεύοντας ότι η περιουσία της Εκκλησίας αποτελεί θησαυρό που κληροδοτήθηκε από τους προγόνους στο ελληνικό έθνος και λησμονώντας την ανεκτίμητη προσφορά των ορθοδόξων μοναστηριών στους παλαιότερους και στους ακόμα νωπούς τότε αγώνες της εθνικής παλιγγενεσίας, με τα βασιλικά διατάγματα του 1833 και 1834 απεφάσισε τη διάλυση 416 μοναστηριών και τη διάθεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους με το πρόσχημα να συσταθεί το "Εκκλησιαστικό Ταμείο". Ήταν όμως τόσο κακή η σύσταση και οργάνωση του ταμείου αυτού, ώστε το μόνο που συνέβη ήταν η διαρπαγή της εκκλησιαστικής περιουσίας και η πώληση - εκ μέρους επιτηδείων - ιερών σκευών και κειμηλίων στα παζάρια. Το 1836 η απαλλοτριωτική διάθεση της Αντιβασιλείας επεκτάθηκε και στην περιουσία των Μοναστηριών που διατηρήθηκαν σε λειτουργία "χάριν θεάρεστων έργων και προς οικοδομήν ιερών και αγαθοεργών καταστημάτων". Έτσι απαλλοτριώθηκαν υποχρεωτικά και άλλες μοναστηριακές εκτάσεις, ενώ σε όσες απέμειναν επιβλήθηκε βαρύτατη έμμεση φορολογία.

* Στη διάρκεια της δεύτερης και τρίτης δεκαετίας του 20ου αιώνα, μετά τους Βαλκανικούς και τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο κυρίως δε έπειτα από τη Μικρασιατική Καταστροφή (1922), το ελληνικό κράτος επέτεινε την απαλλοτριωτική του επιβολή σε βάρος της εκκλησιαστικής περιουσίας. Με τους νόμους 1072/1917 και 2050/1920 ("αγροτικός νόμος") και άλλους μεταγενέστερους απαλοτριώθηκαν αναγκαστικά πολλές μοναστηριακές εκτάσεις για την αποκατάσταση προσφύγων και ακτημόνων και για λόγους "προφανούς ανάγκης και δημόσιας ασφαλείας". Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περίοδο 1917 μέχρι 1930 απαλλοτριώθηκαν εκκλησιαστικές εκτάσεις αξίας άνω του ενός δισεκατομυρίου προπολεμικών δραχμών και το Κράτος κατέβαλε στο Γενικό Εκκλησιαστικό Ταμείο μόνο το 4% (40 εκατομύρια δραχμές). Τα υπόλοιπα 960 εκατομύρια οφείλονται ακόμα! Τα περισσότερα μοναστήρια καταδικάστηκαν με τον τρόπο αυτό σε μαρασμό και λειψανδρία! Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με υπολογισμούς κατά την πρώτη φάση μόνο, το 50% της γεωργική γης της εκκλησίας δόθηκε σε ακτήμονες, ενώ και η δεύτερη φάση που ολοκληρώθηκε γύρω στο 1930 ήταν εξίσου μεγάλο το κομμάτι γης της εκκλησίας που απαλλοτριώθηκε.

*Με τον κωδ. νόμο 4684/1931 περί "Οργανισμοί Διοικήσεως Εκκλησιαστικής και Μοναστηριακής Περιουσίας" αποφασίσθηκε από την Πολιτεία η ρευστοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Μονών παρά τις επιφυλάξεις της Εκκλησίας. Ό,τι εισπράχθηκε από τη ρευστοποίηση σχεδόν στο σύνολό του εξανεμίστηκε εξαιτίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και της ξενικής κατοχής (1940-44).

*Με την από 18/9/1952 "Σύμβαση περί εξαγοράς υπό του Δημοσίου κτημάτων της Εκκλησίας προς αποκατάστασιν ακτημόνων γεωργικών κτηνοτρόφων", η Εκκλησία της Ελλάδος υποχρεώθηκε να παραχωρήσει στο Κράτος το 80% της καλλιεργούμενης ή καλλιεργίσιμης αγροτικής περιουσίας της με αντάλλαγμα να λάβει κάποια αστικά ακίνητα και 45.000.000 δραχμές νέας (τότε) εκδόσεως. Στη σύμβαση του 1952 περιέχεται η διακύρηξη του κράτους ότι η απαλλοτρίωση αυτή είναι η τελευταία και δεν πρόκειται να υπάρξει νεότερη στο μέλλον, ενώ υπάρχει και η δέσμευση ότι η Πολιτεία θα παρέχει κάθε αναγκαία υποστήριξη (υλική και τεχνική), ώστε η Εκκλησία να μπορέσει να αξιοποιήσει την εναπομείνουσα περιουσία της. Στην ίδια σύμβαση καθιερώθηκε και η "μισθοδοσία" των κληρικών από τον Κρατικό Προϋπολογισμό - του δε Αρχιεπισκόπου και των Μητροπολιτών από το έτος 1980 - ως υποχρέωσις του Κράτους έναντι των μεγάλων παραχωρήσεων γης στις οποίες είχε προβεί η Εκκλησία της Ελλάδος κατά την δεκαετία 1922-32. Δηλαδή, επειδή το Κράτος αδυνατούσε να καταβάλει οποιοδήποτε αντίτιμο - όπως προέβλεπε ο νόμος του 1932 - συνεφωνήθη να μισθοδοτούνται επ' άπειρον οι κληρικοί και το Κράτος δεσμεύθηκε επ' αυτού. Καταρρίπτεται έτσι ο μύθος που προσπαθεί μάταια να διαιωνίσει ο κ. Πάγκαλος με τις αναφορές του σε "δημόσιους υπαλλήλους". Όταν η άγνοια συναντά τη θρασύτητα, το αποτέλεσμα είναι επικίνδυνο για τους θεσμούς και τη δημοκρατία.

Όταν το 1987 ψηφίστηκε από τη Βουλή ο νόμος 1700/87 (νόμος Τρίτση) που αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια για την οριστική αποψίλωση της εκκλησιαστικής περιουσίας, δόθηκε αφορμή να δημοσιευθούν σημαντικά κείμενα. Μεταξύ αυτών και ένα υπό τον τίτλο "ιδιοκτησιακό καθεστώς και αξιοποίηση της αγροτικής γης στην Ελλάδα" (περιοδικό "Εκκλησία" 1-15/4/1987, σελίδες 254-55). Με αναμφισβήτητα στοιχεία, στηριγμένο σε μελέτη των Θ. Τσούμα και Δ. Τασιούλα που εκδόθηκε επίσημως από την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος λίγο αργότερα, το 1988, αποδεικνύεται ότι στο σύνολο της αγροτικής γης της Ελλάδος ανήκουν.

ΔΗΜΟΣΙΟ 43.598.000 στρέμματα

ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ 15.553.200 στρέμματα

ΕΚΚΛΗΣΙΑ 1.282.300 στρέμματα

ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ 1.098.400 στρέμματα

Από αυτά τα 1.282.300 στρέμματα ιδιοκτησίας της Εκκλησίας, τα 367.000 είναι δασικές εκτάσεις, τα 745.400 βοσκότοποι και μόνο τα 169.900 γεωργική καλλιεργίσιμη γη. Δηλαδή οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις της αντιστοιχούν μόλις στο 0.48% του συνόλου της γεωργικής γης της χώρας μας!

Και να ληφθεί υπόψη ότι κατά τη δεκαετία 1974-1983 "εγκαταλείπονται κάθε χρόνο από τους αγρότες και κτηνοτρόφους κατά μέσο όρο 162.400 αγροτικής γης ακαλλιέργητα και ανεκμετάλλευτα". Το 1983 υπολογίστηκαν ως 4.380.000 στρέμματα οι εγκαταλελειμμένες εκτάσεις γης (σχεδόν 3.5 φορές μεγαλύτερες από το σύνολο της γης που ανήκει στην εκκλησία, ενώ σήμερα θα είναι ασφαλώς πολύ περισσότερο).

Παρά ταύτα, στα μάτια κάποιων και η εναπομείνασα περιουσία φαντάζει μεγάλη. Δε λαμβάνεται όμως υπόψη ότι αυτή δεν ανήκει στην Κεντρική Διοίκηση (Ιερά Σύνοδο), αλλά σε περισσότερα από 10.000 εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα (Μητροπόλεις, Ναούς, Μονές, Προσκυνήματα, Ιδρύματα, Κληροδοτήματα και άλλα) το καθένα από τα οποία αγωνίζεται - μέσα από τον κυκεώνα των νομικών και διοικητικών δεσμέυσεων - να διαφυλάξει την κυριότητα και να αξιοποιήσει τα όσα του ανήκουν περιουσιακά στοιχεία, για το καλό του πληρώματος και της εκκλησίας.

Δηλαδή κάθε Μονή και κάθε Ιερός Ναός που είναι ΝΠΔΔ (Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου), μεριμνούν για τη συνήθως μικρή περιουσία που έχουν, φροντίζοντας για την έντιμη διαχείρισή της και τηρώντας τις αυστηρές διατάξεις που ισχύουν για τα νομικά πρόσωπα. Η διαχείριση αυτή υπόκειται σε τακτικό έλεγχο τόσο από την Εκκλησία όσο και από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κοινωνικής προσφοράς, όχι και το μοναδικό, αποτελεί η Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη (Αθήνα). Έχοντας στην κατοχή της σημαντική περιουσία που την απέκτησε κατά τον 17ο και 18ο αιώνα με αγορές των ηγουμένων της (σώζονται στο αρχείο της τα σχετικά έγγραφα), αναδείχθηκε ο μεγαλύτερος κοινωνικός ευεργέτης των Αθηνών. Σε δωρηθέντα ακίνητά της έχουν ανεγερθεί:

* η Ριζάρειος Σχολή,
* η Ακαδημία Αθνών,
* το Αιγινήτειο Νοσοκομείο,
* το Μετσόβειο Πολυτεχνείο,
* το Σκοπευτήριο,
* το Πτωχοκομείο,
* η Μαράσλειος Ακαδημία,
* το Θεραπευτήριο "Ευαγγελισμός",
* το Αρεταίειο νοσοκομείο,
* η Αγγλική Αρχαιολογική Σχολή,
* οι Αστυνομικές Σχολές στην οδό Μεσογείων,
* το Νοσοκομείο Παίδων,
* το Νοσοκομείο Συγγρού,
* το Λαικό Νοσοκομείο "Σωτηρία",
* το Ασκληπείο Βούλας,
* η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη,
* το Ορφανοτροφείο Βουλιαγμένης,
* το ΠΙΠΚΑ Βούλας
* Ιπποκράτειο Νοσοκομείο,
* Γηροκομείο,
* Εθνική Βιβλιοθήκη,
* Πανεπιστήμιο Αθηνών
* 142 Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής

και πολλά άλλα...

Βεβαίως, κανείς δε φρόντισε να μνημονεύονται αυτά, έστω σε μία επιγραφή επί των ανεγερθέντων κτιρίων.

Το δε Δημόσιο έχει γίνει πολλές φορές αποδέκτης εκτάσεων μεγάλης αξίας, τις οποίες παραχώρησε η Εκκλησία προκειμένου να λειτουργήσουν κατασκηνώσεις, να ανεγερθούν σχολεία, ιδρύματα, γυμναστήρια, στρατόπεδα ή να δημιουργηθούν κοινόχρηστοι χώροι για την αναψυχή του λαού. Αυτή, εν συντομία, είναι η αλήθεια.

Η Εκκλησια δικαιούται να έχει περιουσία, όπως δέχθηκαν με πληθώρα αποφάσεών τους όχι μόνο ελληνικά δικαστήρια, αλλά και η Ευρωπαική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, στην οποία προσέφυγαν Ορθόδοξες Μονές κατά του νόμου 1700/87. Και είναι σε θέση να την αξιοποιήσουν επωφελώς για τον ελληνικό λαό, αρκεί να αφαιρεθούν τα νομικά και διοικητικά δεσμά που της έχουν κατά καιρούς επιβληθεί.

Μετά από όλα αυτά, μπορούμε να αντιληφθούμε το πραγματικό μέγεθος της προσφοράς της Εκκλησίας στην ανάπτυξη της Ελλάδος, όπως επίσης και το πραγματικό μέγεθος της εναπομείνουσας περιουσίας της, το οποίο επαναλαμβάνουμε, ανήκει σε περισσότερο από δέκα χιλιάδες διαφορετικά νομικά πρόσωπα. Όσο για τη μισθοδοσία την κληρικών, αυτή αποτελεί υποχρέωση του κράτους προς την εκκλησία, την οποία αποδέχτηκε και υπέγραψε με δική του πρωτοβουλία το ίδιο το κράτος το 1952, επειδή ακριβώς αδυνατούσε να καταβάλλει το αντίτιμο που είχε συμφωνηθεί 20 χρόνια νωρίτερα και που είχε διογκωθεί πολλαπλάσια και είχε ήδη καταστεί δυσβάσταχτο χρέος ακόμη και για το κράτος.


Το κείμενο πήραμε από την ιστοσελίδα Αντίβαρο http://www.antibaro.gr

Επιμέλεια αντιγραφή Α. Σταλίδης.
Πηγές: Εστία 21/7/2000 και Ελεύθερη Ώρα 21/8/2000.


Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην.

Άβαταρ μέλους
Anastasios68
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 3833
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 26, 2012 10:31 am
Τοποθεσία: Πεύκη
Επικοινωνία:

Re: Κοινωνικοπολιτική επικαιρότητα

Δημοσίευσηαπό Anastasios68 » Παρ Ιούλ 24, 2015 4:25 pm

Οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι φανατικοί Ἀχιλλέα μου καί ὅ,τι κι ἄν τούς πεῖς, δέν θά ἀκούσουν!


«ὃς δ' ἂν εἲπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ, ῥακά, ἒνοχος ἒσται τῷ συνεδρίῳ»
Κατά Ματθαῖον, Κεφ. 5, 22


Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 14 και 0 επισκέπτες