NikolaosArvanitidis έγραψε:Δεν είναι ο κλήρος που επηρεάζει αρνητικά την κοινωνία.Είναι η κοινωνία που επηρεάζει αρνητικά τον κλήρο.Πριν λίγες δεκαετίες το να συζεί κάποιος έκτο γάμου (ακόμα και λαϊκός) ήταν στην χώρα μας ανεπίτρεπτο που δεν διανοουνταν να το πράξει κανείς ενώ σήμερα βλέπουμε και κληρικούς ακόμα να πέφτουν σε αυτό το αμάρτημα. Οταν ένας ιερέας συζεί με γυναίκα εκτός γάμου ή παραβιάζει άλλους κανόνες της Ορθοδοξίας τότε η τοπική μητρόπολη οφείλει να του ζητά να μετανοήσει και αν δεν το κάνει να τον αποσχηματίσει.Και η τοπική κοινωνία όμως και οι χριστιανοί της ενορίας οφείλουν να διαμαρτυρηθούν και οι ίδιοι για αυτή την αντιχριστιανική συμπεριφορά του ιερέα τους.Οταν όμως σήμερα οι αμαρτίες μας είναι τόσες πολλές ισχύει αυτό που λέει και ο Νίκος ότι τέτοιοι ιερείς μας βολευουν και εμάς(π.χ όταν εμείς οι ίδιοι έχουμε αποδεχτεί την εκτός γάμου συμβίωση μας βολευει να έχουμε ιερέα που και αυτός συζεί εκτός γάμου).
Στα περισσότερα συμφωνώ Νικόλαε, δε συμφωνώ στην ισόρροπη επίδραση μεταξύ ιερέα και ποιμνίου. Ο ιερέας οφείλει να είναι το καλό παράδειγμα του ποιμνίου του. Δεν είναι ένας απ' όλους, είναι ο τσομπάνος που καθοδηγεί το κοπάδι. Αν ο τσομπάνος χάσει το δρόμο του, ποιος θα τον οδηγήσει, το κοπάδι ή οι λύκοι; Γι αυτό ο ιερέας έχει διαφορετικό ένδυμα από τους υπόλοιπους και αρκετούς περισσότερους περιορισμούς απ' ότι οι απλοί πιστοί, όπως ότι δεν δικαιούται 2ο και 3ο Γάμο.
Πάντως πράγματι οι ενορίτες οφείλουν να περιθάλπουν και όχι να καλύπτουν τον πεσόντα ιερέα τους. Όταν διαπιστώσουν το σφάλμα του, να τον προτρέψουν, μέσω του ενοριακού συμβουλίου, να το διορθώσει, και αν δεν το κάνει, να απευθυνθούν στη Μητρόπολη να τον νουθετήσει, πριν φτάσει στην καταστροφή και στο σκάνδαλο. Αν δεν το κάνουν, καθίστανται συνένοχοι και στιγματίζονται ως κοινωνία.