Μα αν κατάλαβα καλά ο αρθρογράφος δεν ζητάει να αλλάξει κάτι στην θεολογία της εκκλησίας.Ζηταει να προσπαθήσει η εκκλησία να διερευνήσει ποιοί είναι οι λόγοι για τους οποίους πολλοί συμπολίτες μας άλλαξαν γνώμη και στάση για τον ρόλο της εκκλησίας την τελευταία δεκαετία όταν μέχρι σχετικά πρόσφατα εμφάνιζαν θετική γνώμη.Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν γνώμη κι στάση; Γιατί μειώθηκαν τόσο απότομα τα ποσοστά θρησκευτικοτητας των Ελλήνων; Πως αντιλαμβάνονται την σχέση τους με την εκκλησία οι συμπολίτες μας; Αυτά είναι τα ερωτήματα που απευθύνει σε γενικές γραμμές το άρθρο. Προφανώς και δεν γίνεται να ενδιαφέρεται η εκκλησία για την γνώμη ανθρώπων κοσμικών που δεν ανήκουν στο πλήρωμα της εκκλησίας (όπως το άτομο που περιγράφει στην ανάρτηση του ο Anargyros Filotas). Αυτό γιατί τα άτομα αυτά δεν έχουν πίστη στην εκκλησία ή στον Θεό συνεπώς δεν ενδιαφέρονται για την εκκλησία άρα η γνώμη τους δεν γίνεται να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από την γνώμη ενός αλλόθρησκου, ετερόδοξου και γενικά οποιουδήποτε ανθρώπου βρίσκεται εκτός σώματος της εκκλησίας.
Όσο για το αν είναι Ορθόδοξος χριστιανος ο αρθρογράφος φαντάζομαι ότι θα είναι αφού αρθρογραφεί σε εκκλησιαστικά σάιτ (δεν νομίζω να το έκανε αυτό ένας άνθρωπος που δεν είναι μέλος της Ορθόδοξης εκκλησίας). Χρειάζεται προσοχή στο πως ορίζουμε τον Ορθόδοξο χριστιανό.Αν τον ορίζαμε ως αυτόν που πηγαίνει κάθε εβδομάδα ή σχεδόν κάθε εβδομάδα στην εκκλησία τότε οι Ορθόδοξοι χριστιανοί δεν θα ήμασταν περισσότεροι από το 8-10% του πληθυσμού της Ελλάδας.Αν τον ορίζαμε ως αυτόν που προσπαθεί να ακολουθεί στην ζωή του τα θρησκευτικά του καθήκοντα τοτε οι Ορθόδοξοι χριστιανοί στην Ελλάδα δεν θα ξεπερνούσαν το 1/3 του συνολικού πληθυσμού.Ομως η Ορθόδοξη εκκλησιά θεωρεί μέλη της όσους βαφτίστηκαν σε αυτήν και πιστεύουν στον Θεό και τον Χριστό ανεξάρτητα από το πόσο έντονα θρησκευονται ή το πόσο κοντά βρίσκονται στην εκκλησία.Δεν παύουν όμως να είναι μέλη της εκκλησίας έστω και μη ενεργά.