Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Αρχονταρίκι - Members Area

Συντονιστές: Anastasios68, Νίκος, johnge

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Σακης » Πέμ Σεπ 02, 2021 2:38 pm

Ο Μίκης Θεοδωράκης για την Ορθοδοξία και τις παραδόσεις μας
Στις 30 Μαρτίου 2007 είχε παρουσιαστεί στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών η μουσική σύνθεση του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος έφυγε σήμερα σε ηλικία 96 ετών, για το έργο του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού «Ακολουθία εις Κεκοιμημένους».
Στη συνέντευξη Τύπου που είχε γίνει μια ημέρα πριν ο Μίκης Θεοδωράκης είχε αναφερθεί στην Ορθοδοξία και την πίστη του ενώ είχε ασκήσει και δριμεία κριτική σε όσους στις ημέρες μας αυτοπροσδιορίζονται ως προοδευτικοί με το να απαξιώνουν την ιστορία μας και τις καταβολές μας.

«Ημουν αντιστασιακός, αριστερός και παράλληλα Χριστιανός, άνθρωπος που πίστευε στην Ορθοδοξία» είχε πει χαρακτηριστικά.

Ο Μίκης Θεοδωράκης όμως είχε αναφερθεί και σε ζητήματα της επικαιρότητας. «Τελειώσαμε με τον Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη, τον Ρήγα Φεραίο, με το Αρκάδι, το Μεσολόγγι, με τα σύμβολα. Τους πειράζει η 25η Μαρτίου. Γιατί όμως; Γιατί οι ελευθερωτές μας ήταν οι φουστανελάδες, τους οποίους κατηγορούν ως αγράμματους. Αυτοί όμως μας απελευθέρωσαν. Είναι μύθος, λένε, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Δεν κρατούσε, υποστηρίζουν, με το ένα χέρι ο Κολοκοτρώνης την ελληνική σημαία και με το άλλο τον Σταυρό και δεν ευλογούσε η Εκκλησία τη σημαία. Αυτά είναι γι’ αυτούς αντιδραστικά. Και δεν πρέπει να τα ξέρουν τα παιδιά μας. […] Ακόμη και ο Βελουχιώτης έβαζε στη σειρά τους αγωνιστές και έμπαιναν στα χωριά με την ελληνική σημαία, και αφού τους μιλούσε για τον αγώνα, τους καλούσε όλους να μπουν μέσα στην Εκκλησία. Και μπροστά σε όλους τους κατοίκους του χωριού και τους αντάρτες, παρακαλούσε τον παπά να ευλογήσει τη σημαία και τον αγώνα τους. Αυτοί ήταν επαναστάτες. Ποιοι είναι αυτοί οι σημερινοί που λένε ότι είναι προοδευτικοί; Τι σχέση έχουν αυτοί με όλα αυτά; Βρίσκομαι εδώ ενσυνείδητα. Αυτή ήταν η φυσιολογική πορεία της Ελλάδας. Ετσι έπρεπε να γίνει. Εχει συνέχεια ο ελληνισμός. Μόνο με την ανανέωση της μνήμης και της πίστης μπορούμε να γίνουμε κάτι. Πρέπει να έχουμε βάσεις και ρίζες, να είμαστε περήφανοι για αυτό το καταπληκτικό πάντρεμα της ουσίας της ελληνικότητας με την ουσία του Χριστιανισμού. Δεν ξέρουν όμως όλοι αυτοί τι σημαίνει Ορθοδοξία. Λένε ότι δεν υπήρχε Κρυφό Σχολειό. Μέσα όμως στις εκκλησίες οι παπάδες διάβαζαν τα Ευαγγέλια, τα οποία ήταν γραμμένα στα ελληνικά».

Μάλιστα είχε σπεύσει να υποστηρίξει και τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο για τις επιθέσεις που δεχόταν τοτε από διάφορους κύκλους γιατί εξέφραζε απλά τη γνώμη του. «Βέβαια, αν κάνει μία δήλωση ο Μακαριώτατος βγαίνουν και τον χτυπούν, αμφισβητώντας το δικαίωμά του να έχει γνώμη, όπως έχει ο κάθε πολίτης. Και αν διαφωνούν με τη γνώμη του, να την αντιμετωπίσουν με επιχειρήματα. Οχι με κραυγές και αναθέματα λάσπης. Με στεναχωρεί το ότι εμείς παλέψαμε,η γενιά η δική μου για να έρθει αυτή η δημοκρατία που ζούμε σήμερα....Όταν μιλάς για τον αρχηγό της Εκκλησίας, πρέπει πρώτα να πλένεις το στόμα σου. Πρέπει να σέβεσαι τους θεσμούς για τους οποίους πεθάναμε εμείς. Ας έρθει ο οποιοσδήποτε να με αντικρούσει. Τι να μου πουν εμένα; Οτι δεν πάλεψα; Οτι δεν είμαι προοδευτικός; Οτι δεν έπιασα το σφυγμό του λαού; Οτι δεν έδωσα καλή τροφή στον λαό;».

Δείτε επίσης την συνομιλία του Μίκη Θεοδωράκη με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιο στην εκπομπή «Αρχονταρίκι» η οποία μεταδόθηκε από την Ετ1 στις 9 Μαρτίου 2008.


Πηγή: Facebook, ekklisiaonline

Βαθιά συγκινητικά τα όσα έλεγε ο Θεοδωράκης και ταυτόχρονα τροφή για σκέψη.Οπως και ο Μανώλης Γλέζος (ο οποίος είχε ξεσπαθωσει κατά του Νίκου Φίλη σε συνέντευξη του λέγοντας πως "ο Φίλης βλασφημει όταν επικρίνει την εκκλησία για αδράνεια") έτσι και ο Θεοδωράκης ήταν μέλη μιας άλλης γενιάς Ελλήνων οι οποίοι την Ορθοδοξία την σεβόταν πάντα και τιμούσαν την εκκλησία.Μιας γενιάς που σεβόταν τις ρίζες του λαού της.Αυτη η γενιά των σημερινών ηλικιωμένων παρέδωσε την σκυτάλη της Ελλάδας στα παιδιά τους τα οποία επέλεξαν να αποστασιοποιηθούν από αυτά στο όνομα της προόδου και να ξεχάσουν τις αξίες που σεβόταν και τιμούσαν η γενιά των γονιών τους καθώς και οι γενιές που προηγήθηκαν αυτής..Αυτη η γενιά θα δώσει τα ηνία με την σειρά της στην νέα γενιά Ελλήνων οι οποίοι είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση από ότι η γενιά των σημερινών μεσηλίκων (των γονιών τους).Τι είδους γενιά Ελλήνων θα αναθρέψουν; Πως ήταν η Ελλάδα και πώς την καταντησαμε εμείς σαν λαός;



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6769
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Παρ Σεπ 03, 2021 9:26 am

Ο Μίκης Θεοδωράκης έδειχνε μεγάλο σεβασμό για την Ορθοδοξία και την Εκκλησία και άντλησε έμπνευση από τη Βυζαντινή μουσική, όμως ο ίδιος ήταν Χριστιανός; «Ημουν αντιστασιακός, κομμουνιστής και παράλληλα Χριστιανός, άνθρωπος που πίστευε στην Ορθοδοξία» είχε πει χαρακτηριστικά. Η θρησκευτική κηδεία του θα τελεστεί στη Μητρόπολη Αθηνών την Πέμπτη ώρα 15.00. Καλό Παράδεισο να έχει!



Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
aposal
Δημοσιεύσεις: 6752
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 30, 2012 1:12 pm
Τοποθεσία: Απόστολος, Άγιος Δημήτριος Αττικής

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό aposal » Δευτ Σεπ 06, 2021 11:10 pm

Καλό Παράδεισο!
Βέβαια το 2009 είχε δώσει παραγγελία για τον τάφο του, ένα κουτί χωρίς σταυρό. Δεν ξέρω τι ισχύει και τι όχι. Μακάρι ο άνθρωπος όπως είχε προετοιμάσει τα της κηδείας του να είχε προετοιμάσει και την ψυχή του.


Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων (απόσπασμα από τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Σακης » Τετ Σεπ 29, 2021 12:24 am

Γιατί ο λαός απομακρύνεται από την Εκκλησια;

Αλεξάνδρου Π. Κωστάρα-Ομότιμου Καθηγητή Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Θράκης.

Οι δημοσκοπήσεις που δημοσιεύονται κάθε τόσο δεν δείχνουν μόνο τις πολιτικές απόψεις των πολιτών και τις εκτιμήσεις τους για πρόσωπα και πράγματα που σχετίζονται με την πολιτική. Παρουσιάζουν και την αξιολογική τους στάση απέναντι σε διάφορους θεσμούς, όπως είναι π.χ. η εκπαίδευση, η ακαδημαϊκή κοινότητα, η δικαιοσύνη,η Εκκλησία κ.ά. Όλοι αυτοί οι θεσμοί διέρχονται σήμερα μια βαθειά κρίση, όπως προκύπτει από τα χαμηλά ποσοστά αποδοχής τους από τους πολίτες. Ιδιαίτερα αποκαρδιωτική είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών προς την Εκκλησία, η οποία σε παλιότερες εποχές – όχι μακρυνές από την σημερινή – ήταν στην κορυφή της σχετικής αξιολογικής κλίμακας. Τί συνέβη λοιπόν και η Εκκλησία από την κορυφή, στην οποία ανέκαθεν βρισκόταν έχει πάρει δημοσκοπικά την κατιούσα με συνεχώς επιδεινούμενη πτωτική τάση των ποσοστών αποδοχής της από τους πολίτες;


Για να μπορέσει κάποιος να πάρει σαφή απάντηση στο ερώτημα αυτό, πρέπει να ψάξει να βρει την αιτία που προκαλεί το φαινόμενο. Όπως ακριβώς γίνεται και με μια αρρώστια. Εάν δεν εντοπίσεις την γενεσιουργό αιτία της, δεν θα μπορέσεις να υποδείξεις το σωστό φάρμακο, για να την θεραπεύσεις. Αυτές οι αρνητικές για την Εκκλησία δημοσκοπήσεις δεν είναι σημερινές. Ούτε χθεσινές. Έχουν χρονικό βάθος. Όχι βέβαια μεγάλο, αλλά πάντως ορατό και μετρήσιμο. Ποιος από όλους αυτούς, οι οποίοι πρέπει να γνοιάζονται για την εικόνα που προβάλλει σήμερα η Εκκλησία στην κοινωνία (και εννοώ ποφανώς εδώ την Διαρκή Ιερά Σύνοδο ή την Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ως ανώτατο όργανο αυτής), ασχολήθηκε ποτέ σοβαρά με την διερεύνηση των αιτίων που προκαλούν την εν λόγω απαξιωτική δημοσκοπική καταγραφή απέναντι στην Εκκλησία;

Και ομιλούμε για ένα θεσμό, που δεν υπήρξε μόνο «κιβωτός» της Διδαχής του Ναζωραίου, αλλά και θεμελιώδης «πυλώνας» του Έθνους, του οποίου εξασφάλισε την επιβίωση ακόμη και στους πιο χαλεπούς καιρούς της μακραίωνης πορείας του; Χτυπούν οι «καμπάνες»(όχι βέβαια της Εκκλησίας, αλλά οι άλλες που σημαίνουν συναγερμό για αυτήν), οι προανάφερθέντες όμως αρμόδιοι συνεχίζουν να καθεύδουν αφήνοντας τον χρόνο να «γιατρέψει» τις «πληγές» φοβούμενοιπροφανώς να τις «ψηλαφήσουν».

Στις συνήθεις πολιτικού χαρακτήρα δημοσκοπήσεις, όταν ένα κόμμα βλέπει ότι πέφτουν τα ποσοστά της δημοτικότητας αυτού,δεν περιμένει την επόμενη δημοσκόπηση για να αντιδράσει. Παραγγέλλει αμέσως, μέσω των δημοσιογραφικών οργάνων που συντάσσονται με την πολιτική του, νέα δημοσκόπηση με την υπόδειξη στους δημοσκόπους να αναλύσουν όλα τα στοιχεία της διαφοροποίησης των πολιτών από την ποηγούμενη δημοσκόπηση. Τί έφταιξε και οι πολίτες άλλαξαν γνώμη απέναντι στο συγκεκριμένο κόμμα; Η στάση του στο ζήτημα της φορολογίας ή της κοινωνικής ασφάλισης; Η θέση του που πήρε στην εθνική άμυνα ή στην εξωτερική πολιτική της χώρας;

Η άποψη που εξέφρασε για την επίλυση του προβλήματος της λαθρομετανάστευσης ή την αντιμετώπιση της διαρκώς διογκούμενης ως κακοήθους όγκου ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας σην Ελλάδα; Και άλλα συναφή ερωτήματα που διασταυρώνονται τόσο με τον πολιτική ιδεολογία ή την κομματική ένταξη των πολιτών όσο και με την ψήφο τους στις προηγούμενες εκλογέςή την άποψη που εξέφρασαν για το συγκεκριμένο κόμμα στην προηγούμενη δημοσκόπηση. Μέσα από την ανάλυση των σχετικών ευρημάτων σε σύγκριση με την προηγούμενη δημοσκόπηση βλέπει το ενδιαφερόμενο κόμμα, σε ποιό ακριβώς ζήτημα εντοπίζεται η διαρροή της πολιτικής του αποδοχής από το κοινό και φροντίζει είτε με τις σχετικές απαντήσεις ή θεσμικές παρεμβάσεις του είτε με την αναθεώρηση της πολιτικής του σε θέματα που «αγκυλώνουν» την εικόνα του στην κοινωνία να αλλάξει το προφίλ του και να το κάνει πιό αρεστό σε όσους απογοήτευσε.

Κάτι ανάλογο έπρεπε να πράξει και η Εκκλησία με κάποιο από τα προαναφερθέντα οργανά της, την Διαρκή Ιερά Σύνοδο ή την Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αμέσως μόλις διαπιστώθηκαν δημοσκοπικά οι πρώτες κρίσεις απόρριψης αυτής από τους πολίτες,ώστε να μη τις αφήσει να εξελιχθούν σε εστίες «σήψης» του ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης έναντι της Εκκλησίας. Έπρεπε δηλ. με άλλα λόγια να προκαλέσει η Εκκλησία δική της δημοσκόπηση με κάποια από τις εταιρίες που δρατηριοποιούνται στον χώρο των δημοσκοπήσεων. Και να ψάξει σχολαστικά, για να βρει την «πηγή» της απαξίωσης.

Με πληθώρα ερωτημάτων για την ακριβή «φωτογράφιση» των ερωτωμένων, όπως π.χ. είναι μεταξύ άλλων τα ερωτήματα: «Τί ηλικία έχετε»; «Πιστεύετε στον Θεό; Εάν ναι, σε ποιοθρησκευτικό δόγμα ανήκετε»; «Ασκείτε τακτικά τα θρησκευτικά σας καθήκοντα. Εάν ναι, πώς; Εάν όχι, γιατί»; «Πώς εκτιμάτε την Ορθόδοξη Εκκλησία σε σύγκριση με τις άλλες ετερόδοξες Εκκλησίες ή τα άλλα θρησκευτικά δόγματα»; «Έχει κάποια υπεροχή η Ορθόδοξη Εκκλησία έναντι των άλλων Εκκλησιών ή Θρησκειών»; «Πρέπει να διδάσκονται τα θρησκευτικά στα σχολεία και γιατί»; «Μπορεί, κατά την γνώμη σας, η Εκκλησία να παίξει σήμερα κάποιο ρόλο στην επίλυση των προβλημάτων των κατ’ ιδίαν ανθρώπων και της κοινωνίας γενικότερα»; «Πώς αντιλαμβάνεσθε τον ρόλο αυτό της Εκκλησίας»; «Τι θα έπρεπε δηλ. να κάνει ή να μη κάνει η Εκκλησία, για να ανταποκριθεί στον ρόλο της»; «Ποιά είναι η γνώμη σας για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο»; «Εάν τον συγκρίνατε με τον προκάτοχότου Χριστόδουλο, ποιον θα επιλέγατε σήμερα για Αρχιεπίσκοπο και γιατί»; «Ποιά είναι η γνώμη σας για την Ιεραρχία»; «Θεωρείτε ότι οι Ιεράρχες εκπληρώνουν, όπως πρέπει τα καθήκοντά τους, ή όχι»; «Τί είναι τέλος πάντων αυτό που σας ενοχλεί ειδικότερα ή γενικότερα στην Εκκλησία»;

Το υλικό των σχετικών απαντήσεων θα δείξει, ποιοι είναι εκείνοι που απορρίπτουν σήμερα την Εκκλησία και εάν την ενδιαφέρουν οι γνώμες όλων των αρνητών της ή μόνον εκείνων που είναι πνευματικά της τέκνα. Για να μαζέψει όμως η Εκκλησία το υλικό αυτό, πρέπει να κάνει όσα αναφέραμε πιο πάνω, όπως ακριβώς το πράττει, κατά τα προαναφερθέντα στην αρχή του προβληματισμού μας, ο θεράπων ιατρός, ο οποίος προσπαθεί να βρει την πηγή της παθογένειας του ασθενούς.Με σταυρωμένα όμως χέρια, όπως είναι τα χέρια του σημερινού προκαθήμενου της Εκκλησίας της Ελλάδος, το μόνο που καταφέρνει κάποιος είναι να ανακυκλώνει την απογοήτευσή του από την συνεχή απαξίωση της Εκκλησίας στις επαναλαμβανόμενες δημοσκοπήσεις.Για να μπορέσεις όμως να ανασκευάσεις τα πράγματα, πρέπει αφ’ ενός μεν να διαθέτεις την έξωθεν καλή μαρτυρία, αφ’ ετέρου δε να έχεις όραμα για την Εκκλησία.

Και τα δύο λείπουν, δυστυχώς, από τον σημερινό απολιθωμένο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο. Την έξωθεν καλή μαρτυρία, όταν την χάσεις, δύσκολα μπορείς να την ανακτήσεις. Μένει να δούμε, τί γίνεται με το όραμα. Και όταν βέβαια ομιλούμε εδώ για όραμα, δεν εννοούμε την εξάντληση των βιολογικών σου ορίων στο αρχιεπισκοπικό αξίωμα, για να μπορέσεις να αποκαταστήσεις σε μητροπολιτικούς θρόνους τα δικά σου παιδιά. Εννοούμε την δημιουργία μιας νέας πνοής, που θα επανασυνδέσει τις κομμένες «γέφυρες» της επικοινωνίας της Εκκλησίας με το ποίμνιό της. Και νέα πνοή δεν μπορούν ασφαλώς να φέρουν γερασμένα και «οξειδωμένα» από συνθήκες πολιτικής διαπλοκής μυαλά. Χρειάζονται νέες αντιλήψεις, που οιστρηλατούνται από την αληθινή και αποδεδειγμένη προσήλωση στις εντολές του Κυρίου, προβάλλουν πρότυπα ταπείνωσης και ανιδιοτελούς αγωνιστικότητας προς δόξαν Εκείνου και προπαντός γνωρίζουν, πώς να «αποφράξουν» τις βουλωμένες «αρτηρίες» στο σώμα της Εκκλησίας, για να αποκατασταθεί η φυσιολογική της λειτουργία.

Όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσει η Ιεραρχία την ανάγκη της αλλαγής του ενοίκου της Αρχιεπισκοπής και όσο πιο γρήγορα βρεθεί ο Ιεράρχης που προσφέρει τα προαναφερθέντα εχέγγυα, για να ενοικήσει επαξίως σε αυτήν, τόσο πιο ευοίωνες θα είναι και οι προοπτικές να βελτιωθούν προς όφελος της Εκκλησίας η εικόνα της και οι σχετικές δημοσκοπήσεις.
ΠΗΓΗ:ekklisiaonline - Facebook



Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Σακης » Τετ Σεπ 29, 2021 12:35 am

Σχόλιο δικό μου:ο αρθρογράφος κάνει αναφορά στο πρόβλημα της δημοσκοπικα χαμηλής αποδοσχς που απολαμβάνει η εκκλησία βρισκόμενη σε χαμηλές θέσεις εμπιστοσύνης των πολιτών προς τους θεσμούς όταν μέχρι πριν την κρίση εμφανιζόταν σταθερά στις πρώτες θέσεις εμπιστοσύνης των πολιτών.Αυτο καταγράφεται από την διαχρονική μελέτη των δημοσκοπήσεων οι οποίες εμφανίζουν αφενος μια συνεχώς πτωτική πορεία θετικών στάσεων της Ελλαδικής κοινωνίας απέναντι στην εκκλησία και αφετέρου την μείωση της θρησκευτικότητας των Ελλήνων (μείωση κοινωνικού κύρους της Ορθοδοξίας, πτώση των ποσοστών των ατόμων που δηλώνουν ότι θρησκευονται, νηστεύουν, εκκλησιάζονται, πιστεύουν στο μεταφυσικό, δηλώνουν ότι ακολουθουν τα τελετουργικά της Ορθοδοξίας όπως βάφτιση, γάμος κτλ και ασπάζονται τις θέσεις της Ορθοδοξίας σε θέματα κοινωνικού περιεχομένου).Ως προς την πτώση των ποσοστών αποδοχής της εκκλησίας τα τελευταία 10-12 χρόνια αυτό είναι κάτι που οφείλεται στην κρίση η οποία έπληξε την εμπιστοσύνη σε πολλούς ακόμα θεσμούς και όχι μόνο στην εκκλησία.Ομως αποτελεί γεγονός που πρέπει να μας προβληματίσει η διαρκώς μειωμένη πίστη των Ελλήνων που παρατηρείται την τελευταία δεκαετία και δεν λέει να σταματήσει.Θα ήταν καλό να γίνει μια ευρύτερη συζήτηση πως θα πρέπει να αντιδράσει σε όλα αυτά η Εκκλησία της Ελλάδας.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6769
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Σεπ 29, 2021 11:56 am

Σχόλιο δικό μου, ο αρθρογράφος δεν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός. Αντιμετωπίζει την Εκκλησία ως πολιτικό κόμμα ή οργάνωση ή μαγαζί, που πρέπει κατά την άποψή του, να ενδιαφέρεται για τη δημοφιλία της.

Η Εκκλησία είναι ο φορέας της Αλήθειας, το Σώμα του Χριστού (όχι "«κιβωτός» της Διδαχής του Ναζωραίου"), είναι ο χώρος στον οποίο ζει και αναπτύσσεται πνευματικά ο Χριστιανός. Ως φορέας της Αληθείας, δεν εκσυγχρονίζεται ούτε μπορεί να ωραιοποιήσει το σταυραναστάσιμο και ασκητικό μήνυμα της. Η οδός της σωτηρίας θα παραμείνει πάντα στενή και λίγοι θα εισέρχονται σ' αυτή, ενώ οι περισσότεροι θα επιλέγουν την πλατιά οδό:

"13 Εισέλθατε διά της στενής πύλης· ότι πλατεία η πύλη και ευρύχωρος η οδός η απάγουσα εις την απώλειαν, και πολλοί εισιν οι εισερχόμενοι δι' αυτής· 14 τι στενή η πύλη και τεθλιμμένη η οδός η απάγουσα εις την ζωήν, και ολίγοι εισίν οι ευρίσκοντες αυτήν!" (Ματθ. ζ' 13-14)

Τι να κάνουμε Σάκη, δεν μπορούμε να την φαρδύνουμε!

Όσοι αντιμετωπίζουν την Εκκλησία με ανθρώπινα μέτρα, στην ουσία δεν ανήκουν σ΄ αυτή. Μπορούν επομένως να λένε, ότι θέλουν. Βεβαίως οι χαρακτηρισμοί σε βάρος της Εκκλησίας, των οργάνων της και του Αρχιεπισκόπου ξεφεύγουν από τα όρια και δείχνουν το ποιόν του ανθρώπου.

Τέλος η ομοφοβία δεν έχει καμιά σχέση με την Εκκλησία και δεν πρόκειται να την υιοθετήσει ποτέ. Η Εκκλησία μάχεται την αμαρτία, αλλά αγκαλιάζει τους αμαρτωλούς με αγάπη και πόνο. Επομένως δεν μπορεί ποτέ να στραφεί κατά των ΛΟΑΤΚΙ, όπως και ποτέ δεν θα αποδεχθεί, ότι δεν είναι πάθος η ομοφυλοφιλία και να επιτρέψει "γάμους" ομοφυλόφιλων ή υιοθεσία παιδιών από αυτούς.

Η οδός της μετανοίας περνά από την Εκκλησία. Είναι ανοιχτή για όλους τους μετανοούντες, προσεύχεται όμως και για την επιστροφή των αμετανόητων, όπως ο κ. Κωστάρας.


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6769
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Σεπ 29, 2021 12:18 pm

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ
29/9/2021

Εικόνα

Γνωστός μου σχολιάζει με πολύ κακία τον θάνατο του 62άχρονου Κρητικού, λέγοντας, ότι ο θεός απέτυχε να προστατεύσει τον ευσεβή άνθρωπο και ο Προφήτης Ηλίας να σώσει τον ναό προς τιμήν του και αυτόν που φρόντιζε για την αποκατάστασή του.

Δυστυχώς για τον σχολιαστή, όσα λέει δείχνουν πολύ άγνοια και στενομυαλιά. Προσπαθεί να βάλει τον Θεό στα ανθρώπινά μέτρα, αλλά ακόμα και έτσι, αν ο Θεός ήταν εργοδότης και είχε πάρει όλα τα κατάλληλα μέτρα κατά τις εργασίες αποκατάστασης του ναού, δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις συνέπειες του σεισμού.

Καθημερινά χάνονται εκατοντάδες συνάνθρωποί μας από διάφορες αιτίες, δεν αναρωτήθηκε όμως κανείς, γιατί αυτοί και όχι κάποιοι άλλοι. Το μεμονωμένο περιστατικό τον ενόχλησε, επειδή πήρε δημοσιότητα.

Εμείς οι Χριστιανοί δεν βλέπουμε το τέλος της επίγειας ζωής μας σαν οριστικό τέλος, αλλά σαν μια πόρτα στην αιώνια ζωή. Η περιγραφή που έκαναν οι συγχωριανοί του, αλλά και ο Μητροπολίτης για τον θανόντα, δείχνουν ότι, κατά πάσα πιθανότητα μετέστη στον Παράδεισο, έστω και λίγο πρόωρα. Επομένως η λύπη για την απώλειά του εξισορροπείται από την χαρά για την σωτηρία του.

Το γιατί αυτός και όχι άλλος, είναι θέμα που κρίνει μόνο αυτός που ξέρει τα πάντα. Εμείς που γνωρίζουμε απειροελάχιστα δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί.

Πάντως τέτοια σχόλια δείχνουν πόνο και αγωνία απ' αυτούς που θεωρούν, ότι ο θάνατος τους θα τους οδηγήσει στην ανυπαρξία. Δυστυχώς γι αυτούς τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, γιατί θα τους οδηγήσει στη γνώση του Θεού, που αγνοούν, και τον πόνο της απώλειάς Του.

Πηγή: Ανάργυρος Φιλώτας


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Σακης » Τετ Σεπ 29, 2021 1:27 pm

Μα αν κατάλαβα καλά ο αρθρογράφος δεν ζητάει να αλλάξει κάτι στην θεολογία της εκκλησίας.Ζηταει να προσπαθήσει η εκκλησία να διερευνήσει ποιοί είναι οι λόγοι για τους οποίους πολλοί συμπολίτες μας άλλαξαν γνώμη και στάση για τον ρόλο της εκκλησίας την τελευταία δεκαετία όταν μέχρι σχετικά πρόσφατα εμφάνιζαν θετική γνώμη.Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν γνώμη κι στάση; Γιατί μειώθηκαν τόσο απότομα τα ποσοστά θρησκευτικοτητας των Ελλήνων; Πως αντιλαμβάνονται την σχέση τους με την εκκλησία οι συμπολίτες μας; Αυτά είναι τα ερωτήματα που απευθύνει σε γενικές γραμμές το άρθρο. Προφανώς και δεν γίνεται να ενδιαφέρεται η εκκλησία για την γνώμη ανθρώπων κοσμικών που δεν ανήκουν στο πλήρωμα της εκκλησίας (όπως το άτομο που περιγράφει στην ανάρτηση του ο Anargyros Filotas). Αυτό γιατί τα άτομα αυτά δεν έχουν πίστη στην εκκλησία ή στον Θεό συνεπώς δεν ενδιαφέρονται για την εκκλησία άρα η γνώμη τους δεν γίνεται να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από την γνώμη ενός αλλόθρησκου, ετερόδοξου και γενικά οποιουδήποτε ανθρώπου βρίσκεται εκτός σώματος της εκκλησίας.

Όσο για το αν είναι Ορθόδοξος χριστιανος ο αρθρογράφος φαντάζομαι ότι θα είναι αφού αρθρογραφεί σε εκκλησιαστικά σάιτ (δεν νομίζω να το έκανε αυτό ένας άνθρωπος που δεν είναι μέλος της Ορθόδοξης εκκλησίας). Χρειάζεται προσοχή στο πως ορίζουμε τον Ορθόδοξο χριστιανό.Αν τον ορίζαμε ως αυτόν που πηγαίνει κάθε εβδομάδα ή σχεδόν κάθε εβδομάδα στην εκκλησία τότε οι Ορθόδοξοι χριστιανοί δεν θα ήμασταν περισσότεροι από το 8-10% του πληθυσμού της Ελλάδας.Αν τον ορίζαμε ως αυτόν που προσπαθεί να ακολουθεί στην ζωή του τα θρησκευτικά του καθήκοντα τοτε οι Ορθόδοξοι χριστιανοί στην Ελλάδα δεν θα ξεπερνούσαν το 1/3 του συνολικού πληθυσμού.Ομως η Ορθόδοξη εκκλησιά θεωρεί μέλη της όσους βαφτίστηκαν σε αυτήν και πιστεύουν στον Θεό και τον Χριστό ανεξάρτητα από το πόσο έντονα θρησκευονται ή το πόσο κοντά βρίσκονται στην εκκλησία.Δεν παύουν όμως να είναι μέλη της εκκλησίας έστω και μη ενεργά.



Άβαταρ μέλους
Νίκος
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 6769
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2012 11:05 am
Τοποθεσία: Κοζάνη

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Νίκος » Τετ Σεπ 29, 2021 4:18 pm

Σάκη αυτός που βρίζει την Εκκλησία δεν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός, ότι και αν δηλώνει. Για να καταλάβεις τι εννοώ για τη σχέση Εκκλησίας και κοινωνίας, διάβασε το άρθρο του Αρχιεπισκόπου που δημοσίευσα σήμερα.

viewtopic.php?f=38&t=4882


Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

Άβαταρ μέλους
Σακης
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: Πέμ Απρ 08, 2021 3:29 pm

Re: Γενικές συζητήσεις (ελεύθερος χώρος)

Δημοσίευσηαπό Σακης » Τετ Σεπ 29, 2021 8:16 pm

Μα δεν βρίζει την εκκλησία το άρθρο.Ο αρθρογράφος διατυπώνει τις θέσεις του για το τι πιστεύει ότι πρέπει να κάνει η εκκλησία από εδώ και πέρα.Αν έβριζε την εκκλησία ο αρθρογράφος τότε γιατί να αρθρογραφεί σε εκκλησιαστικά σάιτ και γιατί τα εκκλησιαστικά σάιτ να δημοσιεύουν τα άρθρα του;

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι μεν σημερινός Αρχιεπίσκοπος της εκκλησίας της Ελλάδας αλλά αυτό δεν τον καθιστά αλάθητο.Ο σημερινός Αρχιεπισκοπος θεωρώ ότι κατά την διάρκεια της θητείας τους ως κληρικός της Ορθοδόξου εκκλησίας αρκετές φορές έχει φανεί υποτονικός περισσότερο από όσο πρέπει.Θυμιζω ότι ήταν από τους ελάχιστους κληρικούς που το 2000-2001 δεν ενώθηκε με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστοδουλο στον αγώνα του για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες την στιγμή που εκατομμύρια Έλληνες Ορθόδοξοι συμπαραταχθηκαν ανοιχτά τότε με τον Αρχιεπίσκοπο(ανάμεσα τους και μεγάλες προσωπικότητες ακόμα και από την Αριστερα όπως ο Μίκης Θεοδωράκης,ο Μανώλης Γλέζος,ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης,ο Διονύσης Σαββόπουλος και πολλοί άλλοι). Επισης ως μητροπολίτης δεν παρέλειπε και να αρθρογραφεί ανοιχτά κατά του Μακαριστού Χριστόδουλου (θυμίζω άρθρο στην Καθημερινή το 1999).Εκτός αυτού η ηλικία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου είναι όντως μεγάλη και δεν του επιτρέπει να είναι τόσο δραστήριος ακόμα και αν το θέλει.Φυσικα αυτή δεν είναι παρά η δική μου άποψη ως μέλος της εκκλησίας και ως παρατηρητής των εξελίξεων που τρέχουν γύρω μας.




Επιστροφή στο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: 19 και 0 επισκέπτες